26 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

26 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

* ermamerrarrmane Bir zamanlar, dünyanın en çok sevilen boksörü olan ve ismi hâlâ umülulamıyan eski dünya boks şampiy Karpantiye, senelerce sonra, geçen hajta Fransada fekter ringe çıkmışlır. Eski dünya şompiyonunun, bül kân wnumiyesini alâkadar eden bu have kei, bir emrihayır menfaaline yonu Fransız Torj W dünya spor ef- verilen müsamere dolayısile olmuştur. Yalnız 3 zorunt devam eden bu gösteriş moçımda Kavpanliye, yukariki resimlerde de görüldüğü gibi, eski zindelik ve neşesisni tama- men muhafaza ediyordu. Birçok Fransızlar, çok sevdikleri bu sporcularını bir kere daha ringde görüp alkışlamak için, mü- samerenin verildiği salona ddeta hücum etmişlerdir. Davis kupası maçları İSVEÇ - İSVİÇRE Stokholm, (A.A.) — Davis karşılaşma. sında İsveç ekibi İsviçrelileri 4-1 mağlüp etmiştir. Son karşılaşmada İsveçli Bovi- son, İsviçreli (o Fişeri 3-6, 4-6, 6-3, 6-1 mağlüp etmiştir. İSVEÇ - İSVİÇRE Stokholm, (A.A.) — Davis karşılaşma- larının birinci günü beraberlikle netice. lenmiştir. 1-1 ii kr. İsveçli Srödere, E. Manet, İsveçli Rölsomu 6-1, Za 6-1 mağlâp etmiştir. FRANSA - MOBAAKO Monako ile Fransa arasında yapılan davis tenis karşılaşmasında Fransa 3-0 galip gelmiştir. Bu karşılaşmalarda Pe- lizza - Boleli çifti oMadelin - Lendav çiftini 6-0, 6-3 mağlüp etmiştir. İTALYA - LEHİSTAN Malaro: (A.A) — Havaların yağmürlu olması yüzünden Lehistan - İtalya davis maçlarına başlamamıştır. MACARİSTANDA Budapeşte (A.A.) — Davis tenis maç. | larının üçüncü turunda Macaristanı Ga. |* borid Dalloş, Sikoş, Asbot temsil edecek | tir. İNGİLTEREDE Londra (A.A) — Surrey tenis turnu- vasında Elen Movdi, Paggi (OEkriveni 6-2, 5-7, 6-3, Avusturyalı bayan Mine, Freda Jamesi 5-7, 7-5, 6-2 yenmiştir. Surbiyon tenis turnuvasında Elen Vils Modi İngiliz bayan Pegi Skriveni mağ. Jüp ederek finale kalmıştır. > Londra (A.A. — İngiliz bayan Mar. got Lumbi, 6-3, 6-4 mağlüp eden Elen Modi Surry tumlvasımın şampiyonu ol. muştur. Filibiyi 9-7, 2.6, 6-4, 6-3 mağlâp eden | Olif de erkekler arasında şampiyon ol- muştur. alammmağyimmnan Almenyada atletizm Berlinden yazılıyor: Vaysvaser'de ter- tip edilmiş olan atletizm müsabakaların- da çekiç atmada olimpiyat ikincisi olan Alman Ervin Blask 54,60 metreye çekiç atmıştır. Blask diski 43,96 metreye, gül. leyi 14,51 metreye atmıştır. Le ea Bir Fransız takımı Çekoslovakyada yenildi Fransızların Strazburg şehrindeki Ra- sing klüp futbolcuları, Çekoslovakyada bir turneye çıkmışlardır. Geçen gün S. K. Pordubice ile ikinci maçını yapan Fransız takımı 4-2 mağlüp olmuştur. Bu haftaki Futbol müsabakaları 'T.S.K. İstanbul bölgesi Futbol ajanlığın- 28-5-938 cumartesi günü yapılacak milli küme maçı: Taksim Stadı: Süleymaniye — Beykoz saat 15 hakem İzzet Mühiddin Apak, Uçok — Galatasaray saat 17 de hakem Şazi Tezcan. yan bâkemleri Rıfkı Akssy, hreddin Somer, “si Taksim Stadı? İstanbulspor maniye, Reykoz ga Dibi saat 15 hake Apak, Üçok — Beşiktaş saat 17 hakem Kemal Halim, yan hakemleri Fahreddin $ Şevki Çanga. A AŞ Şazi Tezcan Tekrar hakemlik yapacak , Hakem Şazi Tezcanm, milli küme maçlarmın bidayetindenberi, &federas- yon tarafından resmi omaçlarda hakem durmaktan menedildiği malümdur, Dün federasyondan gelen yeni bir emir le, Şazi Tezcan tekrar hakemliğe başla. masına müsaade edildiği ve ilk maç ola- rak bu haftaki Galatasaray - Üçok ma- çını idare edeceği bildirilmiştir. Şazi Tezcan, son senelerde yetişmiş en iyi hakemlerimizden biri (olduğu için, kendisine verilen cezanın affedilmesi bizi de memnun etti, iz Eminönü Halkevi karışık takımı Erimize bağlı klüplerden teşkil edilen karışık takımın son şekli 28-5-948 curcar. tesi günü saat 16 da Karagümrük sahasın. da yapılacağından takıma seçilmiş oyuncu ların spor levazımlarile sahada hazır bu- Yanmaları bildirilir, ear aha eapieşak gili RÜSİ anaymam; Fenerbahçe Tamşivar takımile karşılaşabilir mi ? Mısır ve Filletinde bir turneye çi kacak olan Römanyanm Tamışvar klübü, bugünlerde gehrimiza gelecek ve Pazar günü Fenerbahçe ile Karşi laşacaktır. Deplasman maçma gitmemesi ve Taksimdeki müsabakalara da İştirak etmemiş olması yüzünden Fenerlile- rin milli kümeden çıkarılmaları bu kıymetli klübümüzle 'Türk spor kı e a m bep olmuştu. Bü yüzdün bu haftaki dene biteması için de Sarı - Lâcivertliler mıntakadan lâzım olan izini almak İçin müracaat bile etmemişlerdir. Halbuki on beş gün evvelisinden müsaade İstenmesi lâzımdır, Bu vaziyet karşısmda Fener - Ta- mışvar müsabakasının yapılıp yapıl mıyacağı malüm değildir. Kurumla ar Jâkası olmıyan Fenerbahçe (istediği takımla oyun aynıyabilir. Fakat Ro- manya Federasyonuna dahil bir klüp olan Tamışvar Türk Federasyonun müsaadesi olmadan mi ka yap- mak İster mi? İşte bu istifhamın ce yabi komşu sporcular memleketimize geldikten sonra verilecektir. orme Dolmabahçede de sdatyum yapılacakmış Ankara; 25 — İstanbulun imanna hükümet tarafından yardım eğilmesi ka rarlaştırılmıştı. Bu arada, şehircilik mütehaşsısı Prostun plânında gösterdi ği gibi Yenibahçede büyük bir stadyum ile Dolmabahçede yapılması teklif edi- len diğer bir stadyumun inşası tasvip olunmuştur. yonlanrından biri gene kendi gibi bisik- leti pek seven genç bir kızla evlenmiş ve bir de çocukları olmuştur. Çocuk olunca- ya kadar, iki kişilik bir bisiklette gezen Hava silâ âhlanması “çok korkunç bir şekil almaya başladı. Zira, silâhlanan- ların iddiaları ne olursa olsun, bu si- âh, yani uçak, asla müdafaanm silâ. bı değildir, mutlaka taarruzun silâhı- dır. Düşünelim bir kere: Habeş . İtalyan harbinden ve İs- panyada devam edegelen istilâ harbin- den sonra sırf kendilerini müdafaa kastiyle silâhlandıklarını söyliyenler bu sllâhı nası! kullanacaklardır? U . çaklarma havalanma emrini vermek için düşmanm kendi şehirleri ve bü »- yük endüstri merkezleri üzerine gel . mesini ve bomba savurmasını mi bek- Byeceklerdir? Elbette değil, Harb başlar başlamaz taarruz ve te- cavüzle müdafaa arasmda en ufak bir fark bulmak mümkün olmıyacaktır, Kendini müdafaa vaziyetinde bulunan devlet de, tıpkı tecavüz eden devlet gibi, uçak filolarmı hasınmın bel ke. miğini kırmaya memur edecek, Büyük endüstri merkezlerini, barajlarını, bü- yük elektrik santrallarını, demiryol « Jsrmı tahrib ettirecek ve yine tıpkı mütecaviz gibi, müdafi de büyük şe. hirleri sık sık bombardıman ettirerek cephe gerilerinde nizamı bozmak, hal- kın manevi kuvvetini sıfıra indirmek ve mümkün mertebe panik uyandır . mak çarelerini arıyacak, Binaenaleyh, İster müdafaa kastiy- le, ister tecavüz kastiyle hazırlamış bulunsunlar, uçak filoları daima ve mutlaka taarruz vasıtası olarak kul. lanılmaya mahkümdurlar, Bu itibarla yer yüzünün herhangi bir tarafında yeni bir filo yapılması müstakbel har- be bir. parça daha kanlı ve korkunç Bir bisiklet ve üç kişi bisikletin arkasma takılabilen bir araba icat etmişler ve Londra (sokaklarında, böyle bir tek bisikletle 3 kişi dolaşmanın yolunu bulmuşlardır. Hava silâhlanmeüsı tüyleri ürpertiyor! Hava silâhları en bol devletlerde nüfusun beher milyonu başına isabet eden tayyare miktarı nedir? Yazan: Sadık DUMAN bir mana vermektedir, denilebilir. * Bugün, hava silâhları en bol devlef- lerde nüfusun beher milyonu başma | kaç uçak isabet etmekte oduğunu hiç merak ettiniz mi? Fransız kaynaklarından gelen bazı rakamlara inanmak lâzımgelirse; İtalyada elli iki, İngilterede kırk üç, Almanyada otuz dokuz, Fransada otuz altr, Çekoslovakyada otuz üç, Belçikada otuz, Sovyetlerde yirmi altı, Japonyada yirmi dört, Bu devletlerin nüfuslarını Kaydede. lim; Italya 44, İngiltere 38, Fransa 42, Almanya 70, Çekoslovakya 14, Belçi- ka 8, Sovyetler 167, Japonya 70. Demek oluyor ki bu devletlerin w çakları yekünü de şudur: (tabii Fran. sız rakamlarına inanmak mümkün 0 lursa). İtalya 2288, İngiltere 1631, AL manya 2730, Fransa 1512, Çekoslo » vakya 462, Belçika 240, Sovyetler 4342, Japonya 1680. Hava silâhlanmasmda uçak kadar, belki de daha ziyade “uçakçı” nm e. hemmiyeti olduğu şüphesizdir. Hele umumi harbde bazı uçakçılarm sek * sen, yüz, yüz yirmi düşman uçağı dik şürmllş oldukları düşünülecek olursa Fransa istihbarat teşkilâtmın bu bs. kımdan yaptığı incelemeden &lmes# neticelerde göyle bildiriliyor: İtalyada uçak başına 23 uçakçı isa” bet etmektedir. Bunun Üçü subaydır. İngilterede uçak başma 33 uçakçk Bunun üçü subay. Almanyada uçak başma 50 uçakçk İkisi subay, İ Fransada 33 amy” 2 si subay, İl Çekoslovakyada 17 uçakçı 2 si su" bay. Belçikada 10 uçakçı, "Ancak dört W çak başıma bir subay. Sovyet Rusyada uçak başma 22 | harb pilotu, | Japonyada uçak başına 16 uçakç” | Dördü subay. İ Sovyet Rusya, İngiltere, Frans Almanya ve İtalya arasmda yarış d& vam ediyor. Fransizların son müdafaa istikrazları guvaffakıyetl? kapandığına güre, bugüne kadar ya * rişta en geride görünen bu devleti” bir hayli hızlanmasma intizar edile” bilir. Fransızlar hava kuvvetleriBö istedikleri deraceye ancak 939 sonbs” harmda ulaşabileceklerini sanıyorl8”” Maamafih yerli endüstriye verilen # parişlerden başka hava nezareti A” | merikadan da peşin parayla avcı t87“ yareleri satmalmaktadır. Bu ilk sipariş edilen 100 “Curtis, Wsöf sekiz ay sonra teslim edilecektir. Sadik Duman