15 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

15 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

HARER — Aksam onstan Otomobil cinayeti Bp” Başlarafı 1 incide bakabiliriz. Çünkü esrarı söyliyebilecek lerden sağ bulunanlar bugün (yakalan. muş ve şehrimize getirilmiş bulunuyor: Biri Lüleburgazda, biri de Eskişehirde, Eskişehirde yakalanan (Sarışın kadı. nın ilk sorgusu kendi hüviyetine ve İs, tanbuldaki hareketlerine dair (oldukça tafsilâtlı malümat toplamaktadır. Bu sa. bahki gazetelerde buna dair çıkan satır. lar biribirini nakzeder mahiyettedir. Biz, Eskişehir o muhabirimizin gazetemize çektiği telgrafı, okuduktan sonra, refik- Jerimizin neşrettiği telgraflardaki noksan ları daba iyi farkettik. Kötü bir şöbret olsa bile nihayet meş- bur bileceğimiz Sarışın kadının, ba. kiki hüviyetini, hareketlerini, satırlar & rasında aşağı yukarı hiçbir tenakuza düş meden okuyucularımıza verdikten gehrimizdeki tahkikatı, neticenin ne ol- duğunu, şüpheli kalan noktaları birer bi. rer anlatacağız. Sarışın kadın! Sarışın kadına, hakikaten sarışın dene bilir. Fakat bu iadenin insan üzerinde bıraktığı güzel tesiri, bu kadında arayan. “lar aldanırlar, İnce bir vücut, başma (örttüğü siyah örtü, rengi soluk, manto ona öyle bir manzara vermiştir ki, buna nasıl sarışın kadın denildiğine insan hayret eder ve sukutu hayale uğrar, Sarışın kadın şöhreti, saçlarınm Sarı- lığından mı? Gözlerinin maviliğinden mi buna akıl ermez. Gözleri mavidir, Saçta. rına sarı deremez. Daha çok kumraldır. Onu Eskişehirde tarımıyan yoktur, Vak tile daha güzel olduğunu söyliyenler de vardır, 30 yaşlarında görünür. Eskişehir. de yerleşmiş Rumeli (o muhacirlerinden berber Hasanım kızıdır. Bir erkek karde. şi vardır, O da Eskişehirde berberdir. A» sıl adı Sabriye olan sarışın kadın evlidir. Kocasile ayrılmak üzeredirler. Dün Es. kişehirde boşanma davalarının ilk celse. si yapılmıştır. Kocası Mehmet Haşim Demiryolları fabrikasmda (kazancıdır, Fakat bu genç bugün Almanyada tahsil. dedir. Tab'an düşkün olan Sabriye diğer a- dıyla Sevim maceradan hoşlanan, ser. best dolaşmaktan zevk alan bir kadındır. Böyle bir yaradılışta olması dolayısile. dir ki zaman zaman evinden kaybolmak. ta ötede beride dolaşmaktadır. Bundan bir müddet evvel de ortadan kaybolmuş İstanbulda oturmuş sonra dönüp gel- miştir, Eskişehirden izmire ve Istanbula Sevim, dokuz ay önce de gene kocasile arası açıldığı için ortadan (kaybolmuş İzmire gitmiştir. Sevimin İzmirde ne ta. rafta kaldığı malüm değildir. Oradan, bundan dört ay evvel, Anafarta vapurile İstanbula hareket etmiş, ya İzmirde veya yapurda vapurun üçüncü kaptanı Niya. zi ile tanışmıştır. Pansiyoncu madam E. leni — Kurun tefikimizin omuhabirine söylediğine göre — Niyazi ile Sevimin evleneceklerini Anafarta kaptanı Hay- riden işitmiştir. Ve Sevimi de bu vasıta ile tanıdığını Niyazi veya Niyazinin ar. kadaşı kamarot Hayri ile madam Eleni. nin Tepebaşında Yeniçeri (o sokağındaki evine giden Sevim bir oda aradığını söy. Temiştir. O sırada madâmın evinde boş bir oda bulunmadığı için okendilerine Tarlahaşmda Nane sokağında 22 muma- ralı madam Sofinin (pansiyonu tavsiye edilmiş ve madam Sofi Sevimi bu evde ayda beş lira kira ile yerleştirmiştir. Madam Sofinin evine yerleşmesi &- zerinden daha bir kaç gün geçmeden, Sevim, gene madam Eleninin evine gır kazelmiştir. Kendisile evleneceğini söyliyen Niya inin birkaç gündür görünmediğini, çok müşkül vaziyette kaldığını yönayakıla anlatmış ve yardım etmesi imkânı olup olmadığı sormuştur. Kadının haline acıyan madam Eleni: — Sana * demiş, elimden gediği ka- dar yardım ederim, Yemeklerini bura da yer, Sofinin evinde yatar kalkar- Siri, Sarışın kadın mağdamın bu iyi kalp Jiliğinden çok memnun görünmüş ve filhakika o günden sonra ekseriya öğle yemeklerini madamda yiyerek burada ulak tefek hizmetler de görmüştür. Bu hal bir buçuk ay kadar sürmüş- tür, Sevimin fena bir vaziyete düştü- ünü gören pansiyoncu madam Sofi de ona elinden geldiği yardımı yapmak tan çekinmemiştir... Ali Riza ile nasıl tanıştı ? Böyle olduğu halde, Sevimin bir gün madam Sofinin evinden âyrıldığı ve İstanbul tarafında bir otele taşındığını görüyoruz. Burada otel kâtibile tanr- şan Sevim bu gençle birlikte gezip tozmâya başlamıştır. Bir rivayete göre kâtip kendisine: — Seni ağabeyime evlendirelim, de- miş ve Sevim bu teklifi kabul etmiştir. Ve bu ağubey Ali Rızadan başkası de- ğildir. Diğer bir rivâyete göre de Ali Rızayı, otel kâtibile dolaştığı sıralarda Falma isminde bir kadın tanıtmıştır. Bu tanışıklık hasıl olduktan sonra beraberce oturmaya karar veren &evgi- liler, kendilerine #okulabilecekleri bir yer aramağa koyulmuşlar ve ilk olarak Sevimin tanıdığı madam Eleniye baş vurmuşlardır. Sevim madam Eleniyi görünce; — Artık bütün sıkıntılardan kurtu dum. Eski kocamla barıştım. Beraber oturacağız... Bize bir oda verir misin? Demiştir. Madam Eleni, Sevimin bu sözüne hem inanmış, hem sevinmiş: “Zavallı sıkıntıdan kurtuldu, diye, he men bir oda hazırlatarak yerleşmişler. Üç gün kalmışlar... Bugünlerde ma dâm Eleni pansiyonda oturanların isim- lerini polise bildirmek mecbüriyetinde bulunduğu için nüfus kâğıtlarını İste miş, fakat: “Otelde kalmış olacak! A- caba nerede bıraktık?.. gibi sözlerle atlatılmıştır. Velhasıl hüviyetlerini tesbit ettir meden buradan ayrılmışlardır. Ali Rr za evden ayrılırken madin Eleniye bir lira vermiş ve: — Eşyalarımız burada kalsın. Ben bir kaç gün sonra size bir mektup ye” zarak bunları ya aldırtır, yahut ta bik direceğim adrese göndermenizi İste- rim. * demiştir. Kartalda Madam Eleninin evinden ( ayrıldık- tan sonra Ali Rıza İle Sevlmi birbirle- ne beraberlerdir. Nitekim dünkü hamızda bildirdiğimiz gibi kendilerine karı koca süsü vererek Ali Rızanın Kartalda oturan ablasına gitmişlerdir. Bir muharrir arkadaşımız dün Kartala giderek al le görüşmüştür. Kartol istasyonunun sırttaki evinin önünde yün eğiren 50-55 yaşlarındaki ken kardeşinin son defa kendisini gör meğe geldiği günü şöyle anlatmıştır; — Tam on sene evvel bir aile kâv- gusından sonra benimle darılarak Ada- naya giden kardeşim Ali Rızayı geçen hafta pâzar günü biredenbire karşımda görlince bilmezsiniz ne kadar şaşırdım. Gaybubeti esnasında bir (tek satırlık mektup bile göndermemişti, O gün saat dörtte eve geldi. Yanında simsiyah saçlı, esmer, mavi gözlü saçları altı aylık on. düleli bır kadın vardı. Benim ve kızımın ilk şaşkınlık devremiz geçince eski karı. sını sorduk Ali sadece “onu (bıraktım, şimdiki karım Sevamdir,, dedi, Biz de on senedir görmediğimiz kardeşimizle bu hu susta fazla konuşmadık. Zaten evde de yarım saat ya oturdu ya oturmadı. arkadaşlarını görmek üzere kahveye gi ti tam saat altıda tekrar eve geldi. Karısı nt aldı 6,18 trenile İstanbula döndü. Ah eğer bu işi yapacağını bilseydim onu hiç bırakır mıydım? Ali Rıza Adanaya gittiği zaman orada bir kamyonda çalışıyordu. Sonradan Dev let demiryollarında iş bulmuş. Bu defa görüşürken yeni vazifesi dolayısile İstan- bula geldiğini bu fırsattan istifade ederek dişlerini yaptıracağını, çarşamba günü (yani vakadan bir gün evvel) Toros ekspresile Halebe gideceğini söyledi. O gün ekspresi geçerken (bekledik. Tabii gitmediği için göremedik. Sonradan gaze. telerden bu feci vakayı öğrendik... İhtiyar kadın bu son kelimeleri söyle. dikten sonra kardeşinin bu (kadar kötü işler yapacağına ihtimal verememiş bir halde muharririmize sormuştur: — Kendisi ölü olarak bulunmuş, acaba cesedini getirmiyecekler mi? Ben Ali Rı. zanın bu işi bir kadın yüzünden yaptı- Kına eminim. Fakat buraya getirdiği ve karım diye takdim ettiği Sevim için, bir insan değil başka bir insanı hattâ bir si. neği bile öldürmez! Kardeşimin bunları nasıl yaptığını birtürlü anlayamıyo. rum... ik'nei sarışın kadın Ali Rızayla, Sevimin, madam Eleni. | nin pansiyonunda oturdukları sırada ge- | çirdikleri hayat hakkında birkaç satır yazmayı faydalı buluyoruz. Burada bü. viyetlerini ve isimlerini saklamakta bü. yük bir titizlik gösterdiklerini yazmıştık. Asıl adı Sabriye olan sarışı kadın Sevim adını bu evde almış ve ısrarla ket “Sevim,, diye çağrılması istemiştir. Ali Rıza ile Sevim, burada bulundukla rı zaman da hemen hemen mütemadiyen dolaşmışlardır.Otomobil gezmeleri, öteye beriye gitmeler; bir akşam da Beşiktaşa gittiklerini orada bahçede oturdukla. rını öğreniyoruz. Bu bahçede kendi pan. siyonlarında oturan sarışm Necdâ adın. da bir kadın numaralar yapmaktadır, Bu raya daha çok onu görmiye geldiklerini pansiyona ükten sonra arkalarm- dan gelen Neclânın Sevime sorduğu su. allerden anlıyoruz. Nedâ eve gelince Se. vime “kendisini nasl o bulduğunu sor. muştur. Sevim verdiği cevapta: — Çok beğendim. Ama korktum - de- miştir, Sevimin korktum demesinin neden ile. ri geldiği henüz anlaşılamıyan noktalar. dan biridir. Sevım cinayetlerde beraber miydi? Yapılan tahkikatta Sevimin katil Ali. Rıza ile birlikte olduğu anlaşılmakta- dır. Katil, şoför Lâtfiyi öldürdükten son ra iİstanbula gelmiş ve bir rivayete göre kendisine iki tabanca vererek onu henüz tesbit edilemiyen bir yerde bırakarak Ye dikulede arabacı (o Aliyi de otomobili. ne alarak doğru İpsalaya gitmiştir. Sevimin & geceyi nerede geçirdiği ma- Mim değildir. Ertesi gün cinayeti gazetelerde 6. kuyunca Pendikten aldığı bir biletle doğru Eskişehire gitmiştir. Eskişehire gittiği nasıl anlaşıldı? Sevimin, Eskişehire gittiği, oturduğu pansiyona eşyalarını kendisine gön. dermeleri için yazdığı bir mektuptan diriyordu. Bununla beraber, katilin burada oturduğu daha evvel polisçe anlaşılmış ve hattâ bu mektup alın - mazdan evvel sandıklar açılarak için. den çikan mektuplardan kadının Es- kişehirle alâkası bulunduğu tesbit e- dilmişti, Dün, İstanbul müddelumumiliği Es- kişehir zabıtasma müracaat ederek Sevimin yakalanmasmı istemiş, orada sorgusu yapıldıktan sonra da buradan telgrafla gönderilen tevkif müzekke. si üzerine tevkif edilerek İstanbuls gönderilmiştir. Sarışın kadın dün gece Eskişehir. den trene bindirilmiş ve bu sabah sa- at 9 da İstanbul müddelumumiliğine teslim edilmiştir. Sarışın kadının Eskişehirdeki iladesi İstanbul milddetumumlliği tarafın. dan yollanan tezkere Üezerine Eskişe. hir müddelumumisi Ragib, Sevimi dün akşam tizeri evinde yakalamış ve sorguya çekmiştir. Sevim İstanbuldan 9 haziranda hareket ettiğini, Pendiğe kadar parasız geldiğini, orada yüzü. #ünlü satarak Eskişehir için bilet aldı. ğını söylemektedir. Eskişehire niçin geldiği sunline karşı da şöyle cevab vermiştir: — Kocam boşanma davası açmıştı. Bu dava bugün görülecekti, ondan do- Jayı geldim. — Davanm bu gün olduğunu sana kim-bildirdi? — Babam mektupla haber verdi. — Muhiddin adında birini tanıyor musun? — Bayır! — Sen buraya İpsaladan gelmişsin? — Hayır. İstanbuldan geliyorum. — Mühiddinle beraber resim çektir» mişsin, — Bon Muhiddin. adında kimseyle resim çektirmedim. — Ya kiminle? — Benim ancak Adanada ateşçi Se- İlimle ve Anafartalar kaptanı Niyazi L le resimlerim vardır. — Ali Rizayı tanıyor musun? — Hayır. i — Nasıl olur da tanrmazsın? Sevime bu sırada katilin gazetede 15 HAZİR AN — 1938 Sabun kazanı cinayeti pe Baştarafı 1 fneide landığmı yazmıştık, Bu feci ve tüy- ler ürpertici cinayetin tahkikatı son safhasma gelmiş bulunmaktadır. Ka- til, cinayeti tek başme işlediğini söy. lemekte ısrar etmektedir. Fakat fabri. kanın yanında bir evde oluran Gülsüm ismindeki ihtiyar kadınım söyledikleri- ne göre o gün seat 16 da fabrikadan birçok boğuşma sesleri gelmiş ve bir adamın: “— Seni atayım da görürsün! Kur- tarsın bakalım patron seni!,, dediği duyulmuştur. Umum! kanaat, Mansurun bu işi tek başma yapmadığı ve bir geriki cütmü bulunduğu yolundadır. Fakat Mansur bütün istievablara rağmen, geriki cür. mü olmadığını söylemektedir. Bu canavarca cinayeti işliyen Mah. sur Elâzizlidir ve 24 yaşındadır. Çok kaba bir şiveyle konuşmaktadır. Ze- vallı ihtiyar bekçiyi biç acımadan 140 derecede kaynıyan bir sabun ka- zanmın içine atması, sonra da tahki. kat esnasında henüiz katil olduğu an. laşılmadığı bir sırada biçare kurbanı- nın birçok kısımları erimiş ve kafasi- Katil Mansur ve meğ'um sabun kasam Je bel kemiği kalmış cesedini gene hiç bir teessür duymadan kazandan biz. zat çıkarmış olması bu adamın tam bir canavar olduğunu açıkça ispat et. mektedir. Tahkikatı yapanlar, katilin gerek cürmünü anlatmaktaki, gerekse cik rüm ortağmı ele vermemekte göster“ diği soğukkanlılığa hayret etmekte. dirler, Bu cinayetin ortaya çıktığı günden. beri, birçok kişi zavallı bekçinin içins de erimiş olduğu hamurla yapılacak sabuna tesadüf etmek endişesiyle si“ nirleniyordu. Öğrendiğimize göre bu hamur bele. diye tarafmdan denize döktürillmüş- tür, çıkan bir resm! gu cevab alınmı: — Bunun adı Ali Riza değil, Meh- matte Bara Kendisini Bu fatime ta? ni admın isticvabı esnasında bütün inkârlarma rağmen şüpheli durgunluk ları göze çarpıyordu. Sevim yakalandığı zaman: — Siz sarışm bir kadın arıyorsunuz. Ben serışin değil siyahım, Sizin ara- dığmız Neclâ olacak. Sarışın olan 0. dur, demiştir, Eskişehirde Sevimin evi de aran . mıştır. Söylendiğine göre bavulu için- de iki de tabanca bulunduğu ve bun- ları niçin taşıdığı sunline de cevab veremediği söylenmektedir. Ikinci br sarışın kadın mı aranacak? Müddeiumumiliğin istihbaratma gö- re sarişin bir kadının Trakyaya geçti. ği muhakkaktır. Bu takdirde, ikinci bir sarışm kadm aranacak demektir. Sevimin aym 9 uncu günü Eskişehire hareket ettiği tesbit edilecek olursa ikinci bir sarışın kadınım aranması lâwmgelecektir, Çünkü cinayet ayın 10 uncu günü işlenmiş ve şoför Lütfi, nin cesedi Hacı Osman bayırında o gün bulunmuştur. Ali Rıza ile Muhiddin nereden tanışıyorlurdız Devlet demiryolları umum müdür- lüğü katil Ali Rizanın devlet demiryol- Jarı Eskişehir atölyesi şefi olduğu haberini tekzib etmektedir. Umum müdürlüğün tekzibinde şöyle denili- yor: “ancak Adana deposumda ustay. ken üç ay evvel idareden'alâkası ke. silmiş olan Ali Riza olsa gerektir... eroloji memuru Muhidinin de evvelce Adanada bulunduğu ve İpsalaya oradan gönderildiği hatırlatılırsa katille ikinci maktul arasındaki tanışıklığın orada baş Jadığı tahmin edilebilir. Fakat bu mua. refe ne şekildedir? Muhiddinin Ali Ri. zaya dair bil ve ancak ölümünden bir iki dakika önce hudut çavuşuna söy- lemeğe (o teşebbüs edip de (söylemeğe fırsat bulamadığı str nedir? Ji Rıza kaçakçı mr, hırsız mr, casus mu idi? Muhiddin eğer bu susllere cevap verebi. lecek vaziyette idiyse son dakikaya ka” dar saklamağa neden gördü? Ali Rızadan korktuğu içir. mi? Diğer taraftan Ali Rızanm ziraat bankasında 3150 liralık bir hesabı ve keriimiş ve ondan 180 lira nakit parası bulunması keyfi" : yeti de üzerinde durulmağa değer bir | Moktadır....... ©©Gezmeğe çıktığı zaman taksi otoma- bilinden aşağıya inmiyen altmış Wra aylıklı hovarda bir adammn bu kadar parayı nereden biriktirdiği veya xe su- retle eline geçirdiği hakikaten meraka değer görülse gerektir, <i Sarışın kadın diyor ki Bu sabah trenden çıkan sarışm kadmu la bir arkadaşımız konuşmuştur, Demiş“ tir ki: — Aranılan sarışın kadın ben olmıyâ cağım, Ben © buradan aym 9 uncu günü hareket ettim. Cinayet onuncu gün işle miş. Ben Ali Rıza değil Mehmet adında birini tanıyorum, Cinayetlerden haberirâ yok. İpsalaya gitmiş değilim. Doğrudan doğduya Eskişehire İstanbuldan gittim. Söyliyeceğim başka bir şey yok. Çin - Japon harbi Londra 15 — Uzak Şarktan gelen haberlere göre Çinlilerin Sar nehir Üzerindeki barajı on beş yerden tah- rip etmeleri zerine Japonlar vahimi bir hezimete uğramışlardır, Sarı neh” rin sellerine uğrıyan 5.000 Japon 4“ keri boğulmuştur. Japonların 250 tep» 80 tank, 100 hücum arabası bataklık yer içinde kaybolmuştur, * Japonların Domey ajansı da Çirlile rin Sarı nehir barajlarını tahrip ettiki©” rini itiraf etmekte ve seller altında Kk” Jan Hünan vilâyetinde 150.000 Çi9 köylüsünün seylâba maruz gittiği söylemektedir. Japon istihkâm tabur - rının yıkılan seğleri tamir için yaptık * Tart teşebbüsler, Çin çetelerinin ” temadt hücumlarından dolayı #47 düşmüştür. amy sileyim Esir düşen Almanlar Barselona, 14 (A.A) — Herat “ Jansı bildiriyor: Şark cephesinde bursya gelen haberlere göre, bü” bahki muharebelerde on bir Alm” askeri esir edilmiştir. Muharebe” bidayetindenberi ilik defadır Ki kara harbinde Alman askerleri ** alınmaktadır. i