16 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

16 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

İÇERDE; * Üniversitede açık doçentlikler Için İm tihan müddet uzat 4 ve 17 teşrinievvele bırakılmıştır. Yeni alınacak doçent adedi 13 dür. * İlk mekteplerde bü ders yılından itiba- ren iktisat dersleri verilmeye başlanncak- tır, Bu derslerin orlamektepler programı Ba da konulması düşünüln * Caddebostanı ile Çiftehavuzlar da sahilden geçen yolun asfalt olarak in- şasına karar verilmiştir. o Büyükdere — Maslak yolu da lamir edilmekideir. * Kartalda bir mandalina fidanlığı tesis edilmiştir, Fidanlık (her sene biraz daha genişletilecektir. * Ortaköyde iskele cami arasındaki saha» nın istimlâkine başlanmıştır. Burası kırk bin lira serfile bir park haline getirilecek” tir. * Bu sene orta tedrisat kadrosuna 1000 öğretmen daha alınarak ihtiyaç tamamen önlenmiştir. Bu miktarın 200 ü yardımcı öğretmendir. arasın” * Istanbul defterdarı Kâzım tapu ve ka dastro umum müdürlüğüne, yerine de ma- liye vekâleti tahsilât müdürü Şevket tayin edilmiştir. * İstanbul belediye ve busust muhasebe bütçesi uzun müddel vekâletler ( arasında tetkik edildikten sonra nihayet tasdik olur narak belediyeye gönderilmiştir . * Kumkapı Rum mektebinde bazı mual- Mmlerin maaşlarının eksik verildiği hak- kındaki şikâyet üzerine (o maarif vekâleti tarafından tahkikata başlanmıştır. * Ayın on dokuzunda Brükselde açılacak olan Milletlerarası cerrahlık o kongresine Türk murahhası olarak tıb faküllesi ,do- çentlerinden operatör Fabri Arel gitmiş» tir. Murahbasımız yapmış olduğu bazı tcc- rübeleri kongreye bildirecektir. * Akdenizde manevrular yüpmakta olan Monanmamızın ay sonunda (o İskenderuna gideceği haber verilmekledir. * Sirkeci İlasyonu ( #ahilinde Feribot iskelesinin inşasına 939 senesinin ilk ayla rında başlanacak ve ilk feribol seferleri de gelecek sene bu mevsimde yapılacaktır. * Kibrit çöpü yapılan kütükleri yetiştir mek için İstanbul köylerinde kavak yetiş tiriknesine karar verilmiştir. * Trakya umum! müfelfişi general Kâ zem Dirik bazı tetkiklerde bulunmak üze- re Çanakkaleye gitmiştir. DIŞARDA; * Son zamanlarda Ren nehrine konmuş olan baraja müteallik baz; hudut meseleleri ni halletmek üzere son günler zarfında Pa riste Fransız ve Alman muralıhaslurı ara sında müzakereler cereyan (etmiştir. Bu müzakereler neticesinde hazırlanan #tilâf projesi tasdik edilmek üzere iki bükümete arzedilecektir. * Bulgar kralı ve (kraliçesi saat 18 de Londradan Parise (geçmişlerdir. Bulgar hükümdarları mülenekkiren seyahat etmek tedirler, * Milletler cemiyeti (o asamblesi, bugün aleni celsesini akdederek zeeri teribirlere sit 16 ıncı maddeye muarız olan devletle” rin beyanatinı dinliyecektir. ürük kadın çorap'arı Çok ince çorap ya- pılmamasına karar verildi Çürük kadın çorabı imalâitnın önü ne geçilebilmesi için Milli“ Sanayi Bir- liğinde toplantılar yapılmağa başlan” muştır, Bütün çorap sanayicilerinin iş- tirakiyle yapılan dünkü ilk toplantıda, bir (pamuklu çorap encümeni) kuru) - mast kararlaşmıştır. Encümen pâzârtesi günü Sanayi Birli- ğinde toplanarak mesaisine başlayacak tir, Çorap imal eden fabrikatörler ayrı” ca, çoraplara ait dikiş, boya, ütü ve ambalâj işleriyle, çorap örgülerinde mütehasstş iki kişinin Avrupadan ge- tirilmesine karar vermişlerdir. Bu mütehassıs çorap imalâtı üzerinde 1$- lâhat yapacaklar ve bundan sonra ya pılacak kadın çoraplarının sağlamlığı Bı temine çalışacaklardır. Fabrikatörler, aralarında bir de ko- operatif kuracaklardır. Bu yolda İlk tedbir olarak dünden itibaren çok Ince kadın çorapları imalâtının durdurulma- sı kararlaşmıştır. i j ! — Satıx TUT mu Su a Yuz. ME SALIK ÇIKMIYOR LOM. GURAYAN BALIN GECMİŞ BOLKAR, ÜYKUTMUŞ Dostas ALINA AVI MAİ (em... 8v Sami BURADA AVLANMAZSI Bak AVvNDAN ESER Kamaz /. NDA Ki SIZ SRI BALKCI GEMİİK MİZ AĞLARIMIZ, NEDEN SALVER- 16 EYLÜL — Pazarlıksız satış karararname neşredildi Ankara, 16 (Hususi) — Pazarlık- sız satış hakkındaki kanunun tatbi suretini göstermek üzere ter ve İcra vekilleri heyetince kabul edi- len kararname i Resmi gazete de neşrediln Bu kararname hükümleri birinciteş. rinin başında meriyete girecektir. Ka rarnameye göre Ankara, İstanbul ve Izmir şehirleri belediye hudutları İ- çinde şu maddelerin perakende ticare- tinde pazarlıksız satış mecburi olacak. tır: 1 — Kesilmiş kasaplık hayvan etle. ri ve sakatları, kümes hayvanı etleri (pişmemiş) her nevi sucuk ve pastır- malar, 2 —Taze yumurta, süt, yoğurt, te reyağı ve sadeyağı, kaymak ve pey - nitler ve bunları satan dükkânlarda satılan diğer maddeler. 3 — Kapalı kaplar içinde satılan her nevi memba ve maden suları, 4 — Yaş sebze ve meyvalar, bunları satan dükkânlarda satılan sair mad. deler, 5 — Her nevi bakkaliye maddeleri ve bakkal dükkân ve mağazalarmda satişa arzedilen sair maddeler. 8 — Mahrukat maddesi olarak ©. dun, ağaç kömürü, maden kömürü, linyit, antrasit, sömikok, briketler, 7 — Her nevi hazır ayakkapları ve ayakkabıcı dükkânlarmda satılan sair hazır eşya. 8 — Her kacı dükkân v sair hazır eğya. 9 — iler nevi hazır elbiseler ve ba” zır elbiseci dükkân ve mağazalarında satılan sair her nevi hazır eşya. 19 — Her nevi manifatura eşya ve maddeleri ve manifaturacı mağazala- cşya. kumaşlar ve kumaşçı mağazalarında satılan sair eşya ( ter. rin kendi dükkânlarında dikilmek bulundurdukları ve teşhir ettikle- Ti kumaşlar ve elbise malzemesi ba riç) 12 — Her nevi tuhafiye eşyası ve tubafiye mağazalarında satışa arzedi- len sair eşya ve maddeler. 13 — Her nevi halı ve kilimler halter dükkânlarında atılan sair €$. ya, 14 — Turistik eşya satan antikacı dükkân ve mağazalarında satışa arze. dilen her nevi eşya ve maddeler. Kararname hükümleri dükkân, ma Zaza, depo gibi sabit satış yerlerinde yapılan perakende satışlara tatbik © lunacaktır. Şu satışlar müstesna tu- tulmuştur: a) Seyyar satıcılık (sokak veys mey danlarda durularak veya dolaşılarak yapılan satışlar. b) Müstahaillerin mallarmı seyyar hazır şapkalar ve şap” mağâzalarında satılan ve Muayyon veya gayri muayyen günlerde sokak veya meydanlarda ku, rulan pazar yerlerinde dükkân ve ma. ğazalar hâricinde yapılan perakende satışlar. Ayni zamanda hem toptân ve ya yarı toplan ve hem de perakende satiş yapan dükkân ve mağazalar, yal- nız, perakende satışları için bu karar: | name hükümlerine tâbi tutulmuşlardır. Bu kararname, tatbikatı bakımın. dan toptancı, yarı toptancı, peraken - deci, seyyar satıcı ve pazar yeri satı. cıların vasıflarının ve ticaret şu * beleri ile eşya ve madde gruplarmın tefrikinde tereddüt hâsıl olduğu tak” dirde mahalli belediye encümeni tics- ret odasının mütaleasmı almak süre. tile keyfiyeti bir karara bağlayacak. tır. Dükkân ve mağazalarda satılan her maddeye fiyatını gösteren etiket konaca Bu etiketler malın mahiye tine ve ticari Rdetlere göre ma” hn veya ay mal gruplarının üzerine konmak, bunlara her hangi bir bağ ile raptedilmek, asılmak bir s0 -| kiler, tütün paketleri gibi) mallar ü zerine ayrıca etiket konulması mec buri olmıyacaktır. Mahrukat maddelerini satan dük . kân ve depolarda bu malların fiyatla. T: bir levhaya yazılarak bu levha dük. kân veya deponun müşterilerce iyi gö" rülebilecek bir tarafına asılacaktır. Yiyecek ve içecek minddeleri satan dükkânlarda ayni zamanda dükkânda istihlâk edilmek üzere satış yapıldığı takdirde bu suretle yapılan satışların fiyatları bir levhaya yazılarak bu Jev- erilerce iyi görü- lebilecek bir ta; Bunlar haricinde kalan satışlarda mala etiket koymak mecburiyeti baki. dir. Fiyat ve evsafın ağaç, karton ve. ya maden gibi maddelerden yapılmış râkam ve harflarla da beyanı caiz © İscaktır. Kararnamede yağ ve et satışları İ- çin hükümler de vardır. Etiketler ve- ya kararnamede yazılı sair vesikaler, la müş in iltılâıma vazolunan pe. rakende fiyat, peşin satış fiyatı ola caktır, Taksitle satışlar için ayrı fi - yat tatbik edildiği takdirde etiketler vasıtasile beyan olunan fiyatlara ya- pılacak zam miktarı veya teksitli fi, yat mağazada asılacak bir levha İle veya malım etiketlerine yazılmak sure. tile müşterilerin ıttılâma konacaktır. Belediye idareleri pazarlıksız satış ka" Bununa göre mahküm olacak tacirlerin sicillerini tutacaklardır. Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu İlanları Ordu sıhhiyesi için alınacak beş çe- şit radyom emlâhı 3 Birinciteşrin 938 pazartesi günü saat 15 de Tophanede LV. A. Satmalma Ko, da açık eksilt me ile almacaktır. Hepsinin tabmin bedeli 2131 lira S0 kuruş, ilk teminatı 191 lira 86 kuruştur. Şartnamesi Ko. da görülebilir. İsteklilerin kanun! vesi kalarla beraber belli saatte Ko. na gel- meli, (203) (6511) ... Ordu ihtiyacı için 17 *9- 938 tari- hinde alınacağı ilân edilen 80 metre mikâbı tahtanın alınmasından sarfına - zar edildiği ilâri olunur, (6515) ... Ordu Sıhhiyesi için beş bin adet Chlo- rüre D'ethyl açık eksiltme İle 3 Birinei- tşrin"938 Parartesi günü saat 1430 da Tophianede İstanbul Levazım âmirliği Satınalma Komisyonunca (o almacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 2750 lira, ük te- minatı 206 lira 25 kuruştur. Şartnamesi Ko, da görülebilir. İsteklilerin belli saat- te komisyona gelmeleri. (204) (6512) ... Ordu Sihbiyesi İçin 14 çeşit item ka, palı zarfla eksiltmesi 3 Birineiteşrin 938 Pazartesi günü saat 15.20 da Tophanede Lövazım Amirliği Satınalma komisyonun- da yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli TS90 Tira, Hlk teminatı 501 lira 75 kurüş- tur. rtnamesi komisyonda görülebilir. Her kalem için ayrı flat vermek mecbu- mesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 14,235 Teşhir İsmi No, Dosya No, Hesap No. Nadire Şerafettin Şerafettin Şinasi İnayet İnayet Dilşad 61467 Refik 63134 Sahme 64275 Hate Mücevher satışı tanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden Rehinin cinsi Sandıkça tahmin edilen ymet Lira Bir pırlantalı gerdanlık (beş taş (o 350 noksan) B:- pırlantalı uker pantantif Bir pırlantalı koldüğmesi takımı (iki taş noksan) Bir elmaslı kol saati Bir roza yüzük Bir roza yüzük Bir çift roza küpe Bir roza iğne. Bir pırlantalı iğne, " E «bir çift roza kol düğmesi. Hatice SalmeBir çift roza küpe, Bir çift roza küpe, Bir roza iğne. Bir roza iğne, Bir pırlantalı yüzük Bir roza yüsük, Bir roza yüzük. Bi. roza yüzük. Bir altın saat, Alt adet gümüş kaşık. Lir pırlantalı iğne, 150 Bir pırlantalı bilezik (2 taş noksan) 80 Bir perlantalı yüzük, s0 Bir pırlantalı madalyon. Bir çift roza küpe. Bir pırlantalı iğne. Bir pırlanta iğne, Bir pırlanta tek taş yüzük Bir roza yüzük. Bir roza yüzük. Bir roza yüzük Bir roza madalyon Bir roza yüzük. Bir çift roza küpe. Bir roza iğne. Bir elmaslı saat. Bir altın şadlen. Bir pırlantalı yüzük. (3 taş nuksan) 20 İki altın bilezik. 609 Bir altın yüzük. 04 Bir pırlantalı iğne, 120 Bir pırlantalı yüzük, s0 Bir roza yüzük. 20 Bir roza pantantif, 1$ Bir çift roza küpe. 15 Bir roza yüzük. (alt: taş noksan) 0$ Bir roza madalyon. 04 Yukarıda isimleri yazılı borçlular rundığa olan borçlarını senedi mucibin” ce ödememiş olduklarından 3202 numaralı kanun hükmüne göre her biri hakkın. da başlıyan takip hesabile rehinleri ayrı ayrı satışa çıkarılmıştır. Rehinlerin ne el” duğu hesap ve takip dosya ve rehin teşhir numaraları her borçlunun ii si hizasmdâ gösterilmiştir. Rehinler 3—10—938 tarihine kadar Cağaloğlunda Sandık birss içindeki camekânda teşhir edildiğinden istiyen görebilir. Rehinlerin âçık artırması 0—998 tarihine müsalif çarşamba günü Sandık tarafından İstanbul Belediye si mezat dairesinde (Sandalbedesteni) yapılacaktır. Her borçlu ve rehin hakkınd ayrı ayrı ilân mahiyetinde olmak ve borçlular ile alıcıların satıştan hakerleri tenin edilmek üzere ilân olunur. (6477) — —————ş—ş—ş—ş——— a ridir. İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektuplarını ihale #gatin- Geu bir saat evvel komisyona vermeleri. (205) (8513) e İdareleri İstanbul Levazım âmirliğine bağlı müessesat için alınacak 180 ton meşe kömürlinün kapalı zarfla eksilime- | si 1 Birinciteşrin 898 cumartesi günü sa, at 11,90 da Tophanede levazım âmirliği satınalma (kemisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli 9,450 lira, ilk teminatı 708 lira 75 kuruştur. Şartnamesi komis. yonda görülebilir. İsteklilerin kanuni ve- sikalariyle beraher teklif mektuplarını İ- hale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri, (o (206) ( (6514) ... İstanbul levazım âmirliğine bağlı mü, estesat için 219,000 kilo patatese verilen fiyat vekâletçe pahalı (görüldüğünden 179938 cumartesi günü saat 1030da Tophanede İstanbul levazım Amirliği sa“ tınalma komisyonunda pazarlıkla eksilt lira, ilk teminatı 1067 lira 62 kuruştur. Şartnamesi komisyonda görülebilir. Istek Jilerin kanuni vesikalarile belli saatte k9” misyona gelmeleri, (1 (6468) ... Tophane Askeri fırınında birikmiş ola 1,220 kilo kadar kırıntı ve kazıntı il8 1845 kilo sönmüş fırın kömürü 17-9.938 cumartesi günü saat 10:30 da Tophanede levazım Amirliği satmalma ko. da pazar” tıkla satılacaktır. Kırmtinın tahmin be deli 15 lira 25 kuruş teminatı 229 kuruş, fırın kömürünün tahmin bedeli 23 Vira altı kuruş teminatı 350 kuruştur. İstekli” lerin belli saatte komisyona gelmeleri» c1s8) (6468) ... Fenerbahçe, Harbiye aktarma anba” rında mevcut 97 çift eski fotin 20:9998 salı günü saat 15 de Tophanede İstanbul levazım âmirliği satmalma komisyonunda pazarlıkla satılacaktır. Tahmin bedeli 970 kuruştur. Fotinler anbarda görülebi- lir, İsteklilerin belli saatte (komisyona i. (193), (6416),