24 Aralık 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

24 Aralık 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Yarın senenin en mühim Tik maçlarından Birini yapacak olanı Galatasaray - Beşiktaş birinci futbol takımlarımnı geçen haftaki maçlarında alınmış resimleri - Beşiktaş - Gi. Saray! Galatasaray klübü, manasız bir ikilikle bölündükten ve başındaki bü- yük kıymetler darıltıldıktan sonra hiç olmazsa eski klasından çok kaybetti, Bu- nunla beraber Galatasaray bir enerjiydi. Yıkılmadı. Derlendi, toplandı ve bur gün puantajda ikinci vaziyete kadar yükselmeğe muvaffak oldu. Müdafaası vasat, hafbek zayı!, forvet iyidir. Ferdi vaziyet Müdafaa SACIT: İki sene evvel Fenerbahçeye ve sonra Güneşe karşı yüksek Bir oyun göste rerek yerini garanti etti, Nihayet Admiraya karşı da fevkalâde oynadı ve o fütbol üstadlarının bile takdirini kazandı. Bütün bu takdirlerin boş olmadığı" ni geçen seneki Yugoslavya maçı da isbat etti, Çok uzun denecek kadar bir boyu var, fakat o nisbette her kaleciye müyes” ser olmuyacak derecede çevik, Bu bu sebledir ki Condence bir oyun sistemi olan takım forvetlerine hiçbir fırsat babşetmez, Ama ani deplasmanlar karşısında tutuk kalır. Yarı havadan ve köşeden çekilen şütlerde mahir, yerden köşeleri bulan şütlerde zayıf. Son maçlardaki muvaffakiyetsizliğine sebeb olan önün deki müdafilerin “oynak,, ve “tutuk,, hareketlerini gösterebiliriz. Futbolü terketmemelidir. .. . Galatasaray takımının bir zamanlar Avrupada bile emsali nadir olan sıkı bir müdafaası vardı. Seneler geçtikten sonra mesâle değişti. Bugün mütemadi” yen değişmekten mütevellit emniyetsiz bir müdalaa hattı var, Şimdi anlaşma ve antrenman İâzımdır, LUTFİ: Cüssesi, bacaklarınm yapısı ve boyu müdafaadak! muvafTakiyetleri için kâfi gelmiştir. İzmirin eski Lüfisi en uzun degajman yapan bir oyuncuydu. Şimdi ise mütereddit hamleleri var. İyi yer tulmadan ziyade, tehlikeli tarafı mükemmel kontrol edebilmek hassası mevcuttur. Kafa vuruşları iyi. En güzel meziyeti enerji ile tazyiki biribirine mezcedişidir. Kusuru: Kalecinin fazla & nüne tıkılması ve 18 içinde ekseri anlarda fazla soğuk kanlı kalışıdır. ADNAN: Doğanspor saflarımdan birdenbire temsili takım saflarına kadar yükseldiği zaman çok mükemmeldi. İstanbula geldikten sonra haf ile beklik arasında bir .übeye maruz kakdlığı için eski İntıbamı azalttı. Filhakika güç pozisyonda ince “görüş,leri ve “girişler,,i var. Degajmanlarında çok büyük bir isabet ir. Kafa oyunu daha fazla mümarese ister, “Topa hâkimiyeti o dolayısile bir santrhaf olabilir... Haflar Gene mazi ve gene gözönünde tecessilm eden: “Mitat, Nihat, Suphi,, hattı. O hat o zaman Balkanlarda Türkiyede değil orta Avrupada bile pek nadiren bulunuyordu. Seneler geçti. Eskiler yerlerini yenilere btraktılar ve yeniler birer Yeniçeri olarak isyan ettiler, Renk baki kaldı ama semt değişti. Çatı değişti. Ve Ana çatı çok bariz bir şekilde sarsıldı. İşte hâlâ düzelemiyor. Bereket versin ki Galatasaray bir ümit dünyasıdır. MUSA; Mükemmel boyu o nisbette mükemmel bir fekniği var. Ayağıma en hâkim halfbek. Sistemini karşısındaki vaziyetin icaplarından alır. Kusursuzdur. Plâse ve üst her vaziyette topu havalede güçlük çekmiyor. Çok ince ve sistematik bir “görüş,.ü var. Bunun içindir ki santrhafda da ziyadesile tatmin edebilmekte dir, Cenahlar üzerindeki müessiriyeti harikulâde. BEDİ: Vücudu müsait. Kabiliyeti de vardır. İnce manevraları olmamakla beraber İki yanındakilerin temposuna uyabilmek hassası fazlasile mevcut. Kafaları ve pas verişleri güzel, İhmal edilmemeli, İki kuvvetli yan balı bulunduğu takdir de santrhaf yerinde aksamaz. CELAL Boyunun kusurlarını kapatan bir çalışması var. Açıkları marke edişi yan ış. Hücumları takip edişi kusurludur. İyi bir antrenör onu normal bir cenah hafı mertebesine yükseltebilir, Fervert NECDET: Top sürüşü, sürati ve şütleri mükemmel. Selefi Leblebi Mehmedi katyen iratmış değildir. İnişleri bir sisteme istinat etmesi itibarile iyi, ortalayışları Dp” Devamı 74 üncüde Möcdüli grub birinciliğini kazânen Tomi? İdman yurdu Galatasaray maçı | Takımlar ne vaziyette ve maçı kim kazanabilir | Yarınki maçın mukayesesi Yukarda Beşiktaş ve Galatasaray takımlarının bugünkü vaziyetle- rinin teşrihine çalıştık. Şimdi her iki takımı mukayeseye cehtede- Tüm: GALATASARAY: Safları arasın- da ekseriya muvaffakıyetli maç» lar çıkaran Sacidin futbolü bıra- kacağı hakkında bir şayia mev- cuttur. Eğer bu havadis doğruy- sa yerini kim alacak? Fazıl mı? O da çok tecrlibesiz. Yalnız tec- rübesiz olsa yine iyi. O nispette de tutuk hareketleri vardır. O halda en iyisi Fuadın lisans me- selesini halledip kaleye ikame #t- mek lâzımdır. Böylelikle kale çok sağlamlaşmış olur. Ondan sonra bu sene vasattan yukarı bir oyun çıkaran Lütfi - Adnan müdafaa- sını gözönüne almak icab eder, Futbolün ezeli kaidesidir: “Bir müdafaanın emniyeti, üçüzünün yekdiğerine olan anlaşma kabili- yetile kaimdir... Bu gençler de ay- ni şeyi fazlasile becereoek kudret. tedirler. Biribirlerine dikkat ede- rek ve temkinli oynamalıdırlar, Bu yapıldığı takdirde son müda- faa müsellesi hiç bir tehlikeye meydan verecek bir mahiyet ar. zetmez. Haf hattına gelince: Mu- sanın rahatsızlığı geçmiş, takım da yer almağa başlamıştır. Ger- Şi bu günlerde sufl'u bir az eksik ama, fevkalâde tekniği sayesinde bu hatasını kapatabilecektir. Bedii, Musa ile yer değiştirerek hücumların müessiriyetine yar- dım etmelidir. Celâlin hücumlara mümkün mertebe yardım etmesi Mızımdır. Forvet, haf hattının bu şekilde kazandığı bir kuvvetle ra- hat bir oyun çıkarmak imkânına malik olabilecektir, Sağ açıkta Necdet mükemmeldir ve oldukça formuna girmiş bulunuyor. Sağiç te Süleyman tamamiyle Necdetin temposuna uymalıdır. Fazla geri- ye de kaçmıyarak, fırsatları ko. valamalıdır. Geriye kaçmamalıdır dedim, çünkü Musa bütün eksik. (Devamı 14 üncüde) Ankarada Gurup birincileri çarpıştı Bugün fınal maçı yapılacak / Beşiktaş | Beşiktaş takımı başlangıçtanberi kısa fasılalarla likin başında rüyor. Kısa fasılalarla dedim, çünkü, bu takımın günü gününe uymaz, Met selâ bugün Galatasaray karşısında kazandığı galibiyet Yarın Galatasaraf” dan lalettayin iki klâs aşağı bir takım karşısında sıfıra müncer olur. Böyle aonrmal neticelerin sebebi de her şeyden evvel karşısın rakibini mümkün mertebe benimsememesinden İleri gelmektedir zannı dayım. Takımda Her Zingerin vücuda getirdiği vaziyet devam etmektedi” * 1934 den 1936 ya geçen muvaflakıyet seneleri istisna edilirse, take için gittikçe gerileyor diyebiliriz. Çünkü Beşiktaşta bütün büyük klüpl€” rimiz gibi eski büyük kıymetler üstünde muvaffakıyetini idame ettiref bir teşekküldür, Sistemi havadan, derin ve uzun paslıdır. Müdafaası emniyetli, hal hattı vasattan aşağı, forvet ortadan yüksektir . Ferdi vaziyetler MEHMET ALİ: Siyah beyaz takımın şimdiye kadar Osmandan sonra sahip olduğu; en İyi kalecidir. Yer tutuşu, blokajları mükemmeldir. Önündeki müği * filerin temposuna tamamiyle uymakta ve hattâ ekseriyetle müdafilerif hatalarımı da fedakârane plonjonlarla bertaraf etmektedir. Maçın bö5İ safhalarında topun seyrini kaybetmesi ve mütereddit çıkışları en büyük) kusurudur, Hüsnü - Faruk hattı, eski Adnan, Kadri veya Adnan, Hüsnü » mükemmel değil ama, halihazırda Faruk, Reşad hattından sonra en İl müdafaa., Bu hatta “tecrübe,, ve “atak,, her ikisi de mevcuttur. HÜSNÜ: Gene eskisi kadar fedakârdır. Ve gene takımı için olduğu kadar yir tün Türk sporcuları içinde eksilmez bir ferağat nlümünesidir. #“ Şimdi eski coşkun sitili, yerini tecrübe ve sükünete terketmiştir, FARUK; Vücud yapılışı itibariyie mükemmel bir hafbey teşekkülütna mali olan bu genç, futbol bilgisini kafasından ayaklarına indirebildiği ve gi“ tikçe piştiği için artık iyi bir müdafi olmuş ve tamam bir emniyet bahşef” meğe başlamıştır. En güç zamanlardaki soğukkanlı ve cesur “girişleri,, ile topu, istedi gi şeklide, istediği yere uzun, kısa düşürebilmek meziyetine de sahipti Kafa vuruşları zayıftır. Markajı mükemmel... Hafvek hattı ; Hafbek hattı, her zaman söylenildiği gibi Beşiktaşın en zayıf noktasıdif" Senelerdenberi iyi kötü, iki yan hafı bulduğu halde henüz sürükleyid! enerjik bir merkez muavin bulamamıştır. Hasan bu yerde siyah - bey#* formayı pekaz giymiş, Nuri tutunamamış, Lötfide kaybedilmiştir, (o Fi& rimce bu hat ve şu şekil daha müfit olabilecektir: Rifat, Bedii, Feyzi. , , RİFAT Boyu, bacaklarınm vaziyeti, sür'ati, enerjisi mükemmeldir. Yalnf daima açığı marke ederek, içleri demarke bırakışı kusurludur. Topu ist” diğine kolaylıkla gönderebilmesine rağmen henüz jestlerinde kıvrak V€ ince değil. Ezberci de.. BEDİİ; Santrhaf yerinde şimdiye kadar didinen gençlerin gerek topa di kimiyet ve gerekse zekâ itibariyle en iyisidir. Boyu tamamdır. Dalma, en müsait cenahı görerek topu oraya aktarışı ve kale önünde ara paslari İle çalışışı mükemmeldir. İleri, geri uğraşması da İyi, Taktik noksanı yok.. Teknik ncksarı azdır. FEYZİ: ii Uzun boy, uzun, kuvvetli bacaklar ve enerji. Bu üçşey de Feyrini” EFES İŞ LEE EE SERE EES Sİ Sw ZA Z; Ankara, 23 (Hususi) — Mill kü- me haricinde kalan muntakaların “Türkiye birinciliği, maçlarını oyna- mak üzere dün şehrimize gelmiş bu- lunan Kocaeli grupu birincisi Eskişe- hirin Demirspor takimı ile Samsun grupu birincisi Samsun İdman gücü, Aydın grupu birincisi Aydınspor ve Seyhan grupu birincisi Adana İdman yurdu takımları birinci karşılaşmala- rını bugün “19 Mayıs” stadyormunda, pek az bir meraklı kütlesi karşısında yapmışlardır. Çekilen fikstür mucibince öğleden; evvel Aydınspor « Demirspor ve öğ- leden sonra da Samsun İdman gücü 1 Adana idman yurdu takımları karşı- laştılar. l İlk maçta Eekişehirliler 6-2 galib geldiler, İkinci maç da Sarasunluların| Adanayı 4-1 yenmesile bitti, Yarın (bugün) yine 19 Mayıs stad- yomunda Eskişehirle Samsun takım- arı arasında final maçı yapılacaktır. (Devamı 14 üncüde) (Devamı 14 üncüde) Ankara vs İstanbulda muhtelif maçlar yapr'ak Üzere memleketimiz9 — vet edilen Romen muhteliti, dün öğleden sonra saat 15 de vapurla * İ miza gelmişler, bir müddet istirahatten sonra akşam Ankaraya ha gi gö" i futbolcü ve üş idareciden ib#' SS EREŞLE ESELİÇESMEEEESİSİ. EĞ, etmişlerdir. Yukarda vapurdan indikleri zaman alınmış resimlerini ğünüz Roman sporcu kafilesi on yed