16 Ocak 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

16 Ocak 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

öy Şeref stadında BeşiktaşVefayı 4-0 mağlüp etti ilk devre 0-0 beraberlikle bitti ikinci devrede | altı dakikada üç nol attlar Beşiktaşlılar Dün Beşiktaş . Vefn maçmı sey- redenler, futbol OoOOyununun bazan hiç Ümit edilmiyecek neticeler ve. rebileceğini bir dela daha görmüş oldular, Vefalilar, umumiyet itiba. riyle Beşiktaşlılardan daha hikim ve güzel oynamalarına rağmen mağ lüb oldular. # de dört sifir gibi büyük bir farkla, Bu neden böyle oldu? Cevabı kı. sa ve basittir. Bu mağiübiyete se « beb olan başlıca Amiller, Vefa hü - cum hattınm beceriksizliği ve takı, mn bütün elemanlarınm da sinirle, rine hâkim olamamalaridır. Vefa, hemen tamamiyle hâkim oynadığı birinci devrede muhakkak olnrak Üç sayı fırsatı yakalamız, f1- kat bunlardan istifade edememiştir. Bundan başka bilhassa lehlerine o- Jan bir penaltıyı da atamamaları kendilerinin şevk ve İsteklerini kır. mış, buns mukabil Beşiktaşlılarsa bu fırtmaları atlatmektan mütevel- Mt bir itimadı nefisle galibiyet yo. lunda kolayca ilerlemişlerdir. Bil » hassa birine gellerini yaptıktan sonra siyah beyazlılar nekadar açıl- muışlarsa, Vefalılar da kaçırdıkları birçok fırsatlardan sonra hiç bek - Iemedikleri bir zamanda yedikleri bu gölden sinirlenerek normal 6 « yunlarını bozmuşlardır. Bu. arada bilhassa şans da büyük bir rol oy- namış ve Vefalıların çok güzel bir iki gütü Mehmet Alinin sanki bir hâdaf olan ellerine düşmüştür. Eğer vaziyet böyle olmayıp Ve.! fahlar birinci devre karşılaştıkları | fırsatların bir ikisinden Istifsde et- imiş olsalardı veyahut da hiç olmaz- aa penaltıyı bir göle: çevirselerdi, setice bambaşka bir şekilde olabi - lirdi, Esasen maçtan evvel bir çok kim. seler, bu arada Beşiktaşlı oyuncu- lar bile setleeyi tehlikeli görüyor. lardı, Beşiktaşlıların soyunmâ odasina gire: onları pek heyecanlı bir halde biribirleriyle tabiye müzuke- releri yaparken gördüler. Bazıları: “.— Aman arkadaşlar ne yapar - sak yapalım, ilk anlarda gol atmağı bakalım,, diyordu. Bu sözlere diğer (o oyunculardan bir cevab çıkmayınca, takımın an- trenörü Refik Osman, oyuncularn kuvveimaneviyesini yükseltmek için bu münakaşalara karışıyor ve göyle söyleniyordu: “e Nodön olmasam, tahil ilk da- kikalarda gol çıkarabilirsiniz. Ken- dinize bu kadar güvenmemezlik et. meyin., Fakat onun yüzüne bakanlar da bir endişe seziyorlardı. Vefalılarsa kat'i bir şey söyleme- mekle beraber netiteden ümitvar görünüyorlardı. İşte maç, her iki takımda bu ha- leti ruhiye içinde başladı. Beşiktaş vo Vefa takımlart sen karar yüzün- den birçok yeni oyuncuları havi bu- *Tunuyorlardı. Beşiktaş takımı göyle idi: Mehmet Al - Taci, Hüsnü . Bü lend, Feyzi, Şevket - Hayati, Rıd- van, Bedii, Şeref, Eşref. Vefa takimıysa geçen hafta Ga. latasaraya karşı oyntyan iki oyun- cusundan da mahrumdu,. Muhte , gemsiz, Sulhisiz ve Hüseyinsiz bü - cum hattında zayıf olan Vefalrlar göyle teşekkül etmişlerdi Azad « Salm, Vâhid - Sefer, Lüt. fi, Namık - Adnan, Abdus, Sükrü, Mehmet, Karnhet. Oyunun hakem Tarık Özetengin Mar ediyordu... (Devamı 15 incide) | Resimler yukardan asağı doğru Üniversite ! Tekrar klüplere (Bu sabahki Vakıt gazetesinde Bisiklet Balkanlar arası kongresi, toplandı Sofya, 15 (A.A) — Balkan bisik- let birliklerinin kongresi dün bura da dahiliye nâzırının bir nutku İle açılmıştır. Kongre, Balkan devlet * reislerine tazim telgrafları gönderilmesine ka- rar vermiştir. Kongre, bisiklet sporunun tamimi ve her sene sampiyonluk müsaba- kaları organize edilmesi maksadiyle efa kalecisinin bir kurtarışı, bu ma çın seyircileri heyecan İçinde oyunu takip ediyorlar mektep talebeleri Beden terbiyesi umum müdürlü kü tarafmdan verilen bir emirle üç haftadır maçlara girmiyen talebeler hakkımdaki memnuniyetle öğrendik, Umum müdürlük üniversite ve yüksek mekteb müdavimlerinin eski klüblerine dönmelerine müsaade etmistir. Türk İ sporunun kalkınmasına büyük bir ârnli olacak olan bu Klübelilör, idmancılar ve sporseven ler sevinçle karşılıyacaklardır. ve Yüksek dönebilecekler ! şu satırlar okunmuştur) kararın (değişeceğini yeni karar; İngiltere milli takımı Balkanlarda bir turneye! çıkacak | İngiltere milli takımı İlalya ile | yapazağı maçtan sonra Balkanlarda | | iki müsabaka yapacaktır. Bu suretle İngiltere senelerden. beri ilk defa olarak İtalyan toprak- larında oynıyacaktır. Müsabaka ta- Fener stadında Fenerbahçe: 8 - Istanbulspof I Sarı siyahlılar bermulat yine tekaütlerden toplama bir takımla Çi Beykoz;7 - Topkapı: 0 Topkapı takımı ancak 100 ve Dün Fenerbahçe kişiden az bir seyirci stadında önünde tam bir İlkbahar havası içersinde like) maçlarına devam edildi, İlk müsa, baka Baykozla Topkapı arasınday- dı, Hakem Adnan Akın. Beykoz takımı tecziye edilen Ge“ zanferin yerine haf Sadeddini İka» me ederek şöyle çıkmıştı Kandilli - Halid, Babadır - Meh, med, Mustafa, Galib - Turhan, Sa- deddin, Şehab Sald, Kâzım. Atletizm Kır koşusu yapıldı İstanbul atletizm monitörlüğü tar rafından hazırlanmış olan kış prog” ramıma dün de devam (edilmiştir. Şişlide yapılan kır koşuları 3000 ve G000 metre üzerinde tertip edil mişti, Talebeler ayrı teşkilât men supları ayrı tasnife tabi tutuldular. Her koşunun heyecanlı tarafları olmuştur: 3000 metrede dört atlet son altı metre içerisinde vaziyetleri" ni almak mecburiyetinde (kaldılar. 6000 de Kasımpaşalı Sulhi İbrahim, Hüseyin ve Artana kuvvetli bir mu- kavemet gösterdi. Alman teknik neticeler şunlardır. 300 METRE: Talebeler, 1 inci Abdullah Haydarpaşa De rece 12,10 2 ind Habib İstanbul erkek Tisesi, 3 üncü Ender İstanbul erkek lise- si Takım itibarile 243-7 sayı ile İstanbul lisesi birinci, 14518 sayı ile Haydarpaşa lise- si ikinci, Sivil teşkildtlar: 1 inci İzak B.S.K. detece 11522 2 inci Kemal. Beyoğlu halkevi derece 11,55 3 üncü Hüseyin Beyoğlu halkevi derece 11,55,1 Takım itibarile 21345 sayı ile Beyoğlu halkevi birinci, 4-610 sayı ile yeni ikinci, 6000 METRE: Sivil teşkildilar: 1 inci İbrahim G.S, derece 20,512 2 inci Hüseyin Demir S, 20,55 3 üncü Artan BJK, Takım itibarile 3-517 sayı ile BJ.K. birinci, 41810 sayı ile Kasımpaşa ikin- Kurtuluş d. 600 METRE: Talebeler: 1 inci Nedim Haydarpaşa derece bir Balkan anlaşması tesisi meselesi: | rihleri 18 Mayıs Romada İtalya İle. 2147 ni tetkik etmektedir. Kongre, pazartesi günü mesaisini bitirecektir. Br” resme dikkatle bakmız. Top bir saniye sonra ve gol sayılmıştır. Halbuki, uzaktan görülen yan hakem gölden evvel hatalı bir hareket görerek bayrağını için orta hakeme Hakemin banu görememesi Vefaya 20 Maym Relgradda Yuğoslavya i- 16. 27 mayıs Bükreşte Romanya ile, | | Yefı kalesine girmiş kaldırmış ve oyunun durüurulması Maret vermekte.dir. bir gole mal olmuştur... 2 inci Plimiridis Robert Kolej 3 üncü Çestakof Robert Kolej Takım itibarile Robert Kolej takı mı 2*3t-4 sayı ile birinci Haydarpaşa takımı 14516 sayı ile 2 inci, ' Haydarpaşa lisesi kapalı | cakiardır. salonundaki müsabakalar! Bir taraltan Şişlide kros yapılır ken diğer taraftan Haydarpaşa lise sinin kapalı pistinde 40 metre düz koşu ve manialı koşu sürat tecrübe” leri yapıldı. Tahta döşeme üzerinde ve lâstil ayakkabı ile elde edilen (o derecele. aşağıda yazılıdır: (0 M. DOZ SÜRAT KOŞUSU I inci seri; 1 inci Nazmi derece 2 inci Necip 52 3 üncü Enis 54 2 inci seri? 1 inci Muzafler Pa topları güzel takip 10 kişi Topkapıysa ancak 10 kişilik bir İ kadroyla şöyle çıkmıştı: Abdülkadir - Hristo, Sababaddin Ali , Kâmil, Hamid - Yunus - Salâhaddin, Sadık. Oyuna Beykoz ortadan sola kadar kişaf eden bir hütumla başladı. Beykoz mildafaası derhal vaziye- te hâkim olarak takımını Topkapı sahasına sürdü. İki açık seri ve &- herjik bir hücumla Topkapı müda- faa hatları arasmda işlek bir oyun gkarıyorlardı. Şehab da bütün orta- ederek her an bir gol havası yaratıyor. Penaltı Nihayet bu uzayıp gelen Beykoz bücumlarından birinde Hristo, Şe- habı 18 çirgisi dahilinde hatalı bir şekilde tevkif etti. Verilen penaltıyı Bahadır sıkı bir vuruşla gole tah. yil etti. Dakika 10. Beykoz 1 - Topkapı O Beykoz atmış olduğu bu golden sonra büsbütün hâkim bir oyun oy- namağa, siki hamlelerle Topkapı müdafaasın: hirpalamağa başladı. Şehab, iki Açığa uzun ve paslar gönderiyor, İkinci gol 15 inci dakikada Şehab, Mustafa- dan aldığı pası 18 dahiline girince yerden Turhana gönderdi. Turha - yerinde 2 inci Bilâl 3 üncü Ziya Üçüncü seri: 1 inci: Mehmet !6 2 inci Mithat 6 | 3 üncü Hüseyin 6 40 M. ÜZERİNDE ÜÇ YÜKSEK MANİA KOŞUSU: Vasfi 10 M. ÜZERİNDİ SU: 3 üncü kategori! 55 69 İKİ ALÇAK i inci Neriman 66 2 inci Hüseyin 69 3 üncü Affan 71 | 4 üncü Sami 74 | 5 inci Turan TI | 4 üncü seri: | Linci.Neriman 57 İ Zinci Kâmran 58 ncü Turan 6, | Sinci seri: İ 1 inci Refet 62 | 2 inci Tahsin 63 | 3 üncü Sefa 6 wcı seri; | 1 inci Kemal 5 2 inci Hüseyin 6.1 3 üncü Necdet 62 Ayın 17 inci salı akşamı Beyoğlu halkevi jimnastik salonunda — 1989 yılı dahili pentatlon müsabakasına başlanacaktır. Yapılacak müsabaka lar şunlardır; İ Yüksek atlama, gülle atma, düra- İ rak uzun atiama, 200 metre ve 400 İ metre koşular. Üçüncü kategoride" | kiler 400 metre yerine 58 metre ko- ! şacaklardır.. Koşular ayın 22 sinde İ Robert Kolejin jimnastik salonu pis İ tinde yapılacaktır, Atletler yaş boş | ve kilo itibarile kategorilere ayrıla 2k Eyüh - Galata gençler maçın çıkarabildi Ziya, | imei kümeler Jnin, Alinin müdahalesi” çektiği şizt ikinet def# | koz kalesine girdi. Topkapı uğraşı)” Henüz oyunun bidsr* larına rağmen 2.0 e düşen Topkapılılar, #08 “ZE bu Beykoz tazyikmı YEM vaffak oldular, Yunus” na indirdiği top Behadif, lesine vakit bırakmads? di. Ziyanm acele, faks ii de siki şütü kale direk rak avta çıktı. Bir e lâhaddinin kazandığı gi m ayaklarına geçince *“ İ oldu. Bu iki mühim tebiEii Beykoz Topkapi ? #den Beykoz tekrar önüne yaklaştı. Üçüncü gol Turhan 22 inci dali sıkı bir git çekti, ADĞÜ” kı gütü bir fedakdrlık İenk ileri geldi. çektiği güt... Top ağ Dördüncü gol 30 uncu dakik KA gelen Hristoyu kısa İF İtaraf ederek güzel bi” İ yaptı. Şehab daye çok arkı bir şütle top © İfa olarak Topkapı kale İ Ba golden sonra 70 saydını içeri çekerek faa tatbik etti. Bu Salâhaddin de mi derek takımın fazis sinde Amil oldu. Devre, artan Beyko önünde Topkapımm gür fans içersinde 4-0 yat İkinci devre Bu devrede Topkapi renin sonlarına doğru ” le tatbik ettiği müda çerek daha ziyade bİ” »#t peginde koşmağ, başladı. Fakat bu, dal* lici bir forvet hattın$ Beykozun İşine yarsâf” 4 (Devam Boğaziçi: 4 li Dün Şeref etadmds üknel küme maçının 5 yin Boğaziçispor ile Or ları arasında oynanğk zaran daha iyi oynıy#” neticeyi 4-1 kazandıls”” Davutpaşa: 2 ii Feneryılj İzinel maç da Davutp9i'ğ neryılmaz takımları 8' nandı ve neticede DAVU yılmazı 2-1 mağlü» et” fak oldu. Eyüp: 3 Galatag Şeref stadmdaki #0” me maçı Eyüble Gals' sında oynandı. Bu Eyübün kazanmasiyi# İdi, , dan güzel bir onstantsi”