23 Ocak 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

23 Ocak 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

Sarak Sar Son zamanlarda Holivudda da film çeviren Fransız sinema yıldızı An- nabelin kocası Fransız aktörü Jan Müra'dan ayrıldıktan sonra İstira- | hat için cenubi Amerikaya gitmişti. Arjantinde bulunduğu sırada 0- ralaki takdirkiirlarından iki genç kıskançlık salkasile düello etmi: ler, içlerinden biri ölüm halinde yaralanmıştır. Geçen gün Arjantin. den Holiyudu dönen Annabella Mu hâdiseyi soran gazetecilere “Lees- süf edilecek şey?” demekle iktifa etmis, bu işteki alâkasınm derece- sini söylememiştir, Annabellanın düelloculardan evvelâ birine, sonra ötekine fazlaca iltifat ettiği anlaşılmaktadır. On, on İki sene evvelki sinemameraklıları İvan Mosjokln istemli Rus aktörünün nekadar meşhur olduğunu bilirler, Mütardit, Rusyadan muheceret edip Büyüka dada Yat klübde kasa bir müddet köman çaldıktan sonra Fransaya giderek orada o sinem ! başlıyan bu Kus aktörü sesli film çıkmen iş bulamaz hale gelmiş, onun Meşhur bir filminin İsmine izafeten yalandasları tarafı 4 İ açılan Kazanova barın “isim babasr,, vaziyetinde yarı sefil bir hayat sürmeğe başlamışlı, “Kazanova,, barı geçenlerde yanit A aktör İse hastaneye düymüy ve ev -volki gün sefalet içinde ölmüştür. & Resimlerden solda “Kazanova” barinın gardrobcusu olan,“ muhafız alayından Kolonel Barasof, “Kazanova” filminin bir sahnesi (o İvan Mosjokin bir eğlence âleminde ve hastane döşeğini!* | Hemen herkesin boş vakitlerinde eğlence kabilinden bir itiyadı ve | moerâla vardır. Amerika Cumhurre Wi Razvelt, ölen İngiliz kralı beşin- el Core gibi pul meraklısıdır. Boş zamanlarında pul koleksiyonuna Kk tanzim eder. Yahudi olduğu için Almanyada yer bulamıyan büyük rı- | yaziye âlimi Aynstayn ise oldukça İyi bir kemancıdır. Boş vakitle- rinde keman çal RYIY ramen gaz m Noel ve yılbaşını Montekarlo ve Niste geçiren Lehistiaf zırı Bekin memleketine dönerken o Almanyaya uğrıyarak dende Hitlerle yaptığı müilâkat bii tün dünya diplomasi İ meşgul etmektedir. Bu mülükatta neler görüşüldüğü Mg edilmektejse de bu mevzular üzeri nde nelere karar ve di halinde kalmıştır. Resim Hitleri e Beki Borştesgadondö Yİ ları sırada alınmıştır, ” Eu seneki Nobel edebiyat müküfatımı kazanan Aroriksi yeti dım Pearl Buck'un bu günlerde yeni bir eserinin * Pi ber veriliyor, Mevzuu filme almarak Türkiyede “Surf yaf altımda gösterilen “Mübarek toprak” romanı pek me mancıyı burada İsvoç kralından müküfatmı nldığı srsö9 a Buz, Romancıva 37976 dular tulan mükâfatla beraber * “ vo bir madalya verilmiştir. Ba resim Tollvuddaki sinema şirketlerinin rüyalarma giren, fakat bir türlü aslını bulamadıkları ideal yıldızdır. Aşağıda resimlerini gör- Mis Alberta Hugx isimli bir Amel kalı kız pek nadir erkeğin göstere. bileceği büyük bir cesaretle beygir iyle beraber otuz metre İrtifadan düğünüz Gloria Dickson, Olivin Delfairlland, Ann Eheridan ve Pris- denize atiamaktadır. Gemç kız, bey giriyle beraber suya gömüleceği — cilla'dan meşhur bir artist böyle bir şaheser vücuda getirmistir. Bu esnada hayvanım boynuna yatmak ta, böylece beygirin çırpınması ne — dört artistin kiminin saçları, kiminin gözleri, kiminin ağzı alınarak bı ticesinde yaralanmak tehlikesini & tlatmaktndır. resim vücuda getirilmiştir.