1 Aralık 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 24

1 Aralık 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 24

çok defa birer vecize şeklini alacak kadar keskin, duru ve pürüzsüzdür. Belli ki, bunlar, kanaatleri katileşmiş, fikirleri süzülmüş, maksadı mahsus kürsü taktiklerinden eser yoktur. Cümleler bir billur safiyetini almış bir adarmaın sözleridir. Bundan başka İsmet Paşa'nın hitabetinde doğrudan doğruya kalbe teszir eden bir sıcak samimiyet havası da vardır. Muarızla- riyle ateşli bir münakaşasında, elini vaktinden evvel yıpranmış başıma gülürerek: «Ben bu şaçları nerde ağarttım?”» deye hay- kırdığı gün sesinin yegöne aksettiği yer gönüllerimiz idi. Ne yazık ki, Riza Bey, famet Paşa'nın bazı mübareze nutuklarını bu kituba alamamısztır. Halbuki, Başvekilir döğüşken zakâsı en ateşin parıltılarını, en çok, bu nevi nutuklarında — göstermiştir. Gene, onun bu nevi nuluklarımdadır ki, hatipliğin gerçekten yüksek bir sanat olduğunu hissederiz. İsmet Paşsa, bunlarda, &ı rasıyle, kâh acı ve sert, kâh müstehzi ve nükteli, kâh merhamet- siz, kâh mahzun görünmesini bilir. Fakat, muarızı İlekeleyen, düşüren, insanlık haysiyetini yaralayan saker tecavüzlere buş vurduğu vaki olmaz. En dişli hasımlarımna karşı bir takım ilham- kâr deliller zikretmeğe mecbur olduğu anlarda bile yüksek pren- sip mıntakalarında dalaşan bir idealist edasını aslâ elden brrak- maz. Muhalefetin en azğın devirlerinde, ona karşı taarruz ve te- cavüz vasılalarının her türlüsü mübah telâkki edilirken bile, o, bu asil edasından bir dakika ayrıilmamıştır. Bunun içindir ki, o çeşil münakaşalar esnasında, İsmet Paşa, benim üzcrimde, elleri tabancalı bir slay düşmana karsı kollarını sallayarak tek başına yürüyen bir civanmert kabadayı tesirini yapmıştır. © Güzel söz söylemek sonatımın, her şeyden evvel, destani bir se- ciyeye dayandığını zannediyorum. GN : HTEMALELE EKTEK AA LT AA LUR Kadro, bu sayısile ikinci yılını bitirdi. Üçün- CÜ yıl için abonelerinizi tazeleyiniz . KLZAŞTERDI TENLEE SA AD R AAA EİRRLEE U VAKEIADLRIIAY I 24