1 Aralık 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 37

1 Aralık 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 37

Izmirden : Ü seani Bir mektup. Dr. Vodat Nedim B. Yazan:! İri Boz Türkün ana meslezi cephesinde Ikinci defadır ki, size rastlıvorum. Ziraat kongresinde yürekten gelen kudretli düşüncelerinizi Ülke kaygüktile titri- yen dudaklarınızdan İşitmiştim. Bugün de elime gecen Kodra'da ciftciliği- mize yeni bir yol gösteren yazılarımızı okudum Ziraat kongresinde gâsterdiğiniz iş kudreli, ve ziraatçılığfın en gizli nokta- larıma kadar işliyşen derin görüşleriniz ergeç sizden 6 ve bugünlerin gidi- şine hiç benxemiyen bir fikrin doğacağını gösterivordu. Şunu da itiraf ede rim ki, Mirinci ziraat konzgresinden sonra bn yolda sizdeu bir şey — işileme- mek bende sizin için de bir umgusuzluk uyandırmıştı.. Kadro'ya ve ona rastlayışıma çok müteşekkirim. Çünkü bu iyl tesadüf olmasaydı sizi de bu köhneleştirilmiş mesleğin dedikodu ve hayhularından brkmisinr arasınn sokmak üzere idim. Yazılarınızı okuyunca ne kadar sevindiğimi düşünemezsiniz. Sizi meslek hesabına eFan kaybetmemiş olmuk ve ne de olga ümitsizliklerimi bir daha silmek bu yolda çalışan kafa hücrelerime yeni bir tazelik verdi. Milâs zeytinliklerini bahane ederek artavu atlığınız büsbütün yeni çiftçilik siyasetinde sizinle beraber olan selâhiyetli meslek adamlarımın yücudün- den acaba haberiniz var mı?, Olmasa gerek, öyle zannedetim ki, bu sizin kendi benliğinizde uzun zamandan beri! işlenmiş ve nihayet Milâsa giden mütehassısın beyanatı ile kabında duramıyarak kaleminize intikal etmiş bir ülküdür. Milâs zeytinliklerini örnek tutarak diğer muhsullerimizin de höyle olma- dığını kim tddia edebilir?. Diyorsunuz. Iliç kimse iddla etmez ve edemez Nedim Bey. Tauhmin ettiklerinizde sizi avdınlatmak va bunun aksini iddia edenlere bir tek 1âf söyletmiyecek kadar canlı ve kuvvetli delilleri en ince noktalarına kadar size göndermeğe her vakit hazırım. Bunlar ilmi ve fenni araşlırmalara göre yerlerinde tesbit edilmiş ve erisil- miş noticelerdir ki tekzip için yeltenmek isteyenlerin ünce ilmi ve fenni bir selâhiyet ile ayni yolda uxzun zaman yürümelerini lcap ettirir. RBunn ican ederse ileride anlatmak üzere bir çümlede kısaca ifade edeyim. İstihsal sahalarımız kudret ve hamle ihtiyacı içinde kıvranıyor, Devletin başkı vephelerde yaptığı kuvvetli ve kestirme hamlelerden zirant teşekkülümüz örnek almamıştır. Bir takım kafalar çiftçilikte böyle ham- Telerin yapılamıyacağı düşüncesindedirler. Bunlur işlen — korkanlardır. Hamleleri ancak isşi korkutanlar yaratabilir. Rugünün ziraatçı zihniyeti ezkisinden hiç farklı olmuıyan örnek olmak. na- Bihat vermek yolundan güyri yeni bir yol arşatırmakta kafa sormuyor. Uzun senelerin sebep olduğu vakıalar dolayısile bir kaç defalar köy çiftçisinin 37