21 Haziran 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Haziran 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi Köy ve şehirlerimiz Bu işi senelere taksim eden | yemlekette bir plan yapıp elekirik fenviratını Anaduluca elektrik tenviratı yapmak İçin, altıyüz bim Jirs Mayell bir İtalyan şirketinin hik: yapmalıyız umete müracaatını, gazete hâberi “larak okuduk. Bu haber bize bazı fikirler telkin ediyor: Gün geçmiyorki, Anadoluda filân kasaba ve ya şehrin elektrik iltavir münakasası ilân edilmesin. Ve yine ögreniyoruzkl. bu mü- akasalarda ekseriyyetle ecnebi şirketler kazanıyor, elektrik cihaz- rıda kâmilen ecnebiden geliyor. T. teker yapılan bu münakasalar, acaba bir aray. topluna- Maz mı? Su, kömür ve yağ gibi muharrik kuvvetin nevine tabi “İmayan te'sis cihazlarını, toptan ısmarlamak, toptan getirtmek, İbptan yerine koymak çok daha Iktisadi değil midir? Bildiğimize göre bir diger memlekette, böyle yalnız elektrik Işi eğil, hatta bununla beraber daha su, demir yolu, şose, fabrika tesisler toptan cihan paza, Altıyöz bin lira sermayeli İtalyan şirketinin müracaat arzolumuyor. tarzım İmiyoruz. Yalnız biliyorz ki, bu sermaye İle mahdut tenvir İşi ie ir. eyi Me ha şömullu tutup, * şehirlerinin elektrikle tenviri planı İEP usulüne gitmek çok daha İktisadi görünür. senelere taksim edilmiş bir (Türke na göre toptan Male- .. GÜNÜN İKTISADİ HABERLERİ Üzümlerimiz ne olacak ?. İzmir tacirleri Rusyaya gönderecekleri üzümler içi İzmirde Mus dearet işleri üzerinde tereddüt oyanmış ve Rusyaya zi bulunan üzümler a sevkedilmek üzre bu sene Türk iş olduğu mikdann ilesi sevkedilmiş bu bapta kabul en şekle göre Ruslar tarafından İhe müsatde edilen üzümlerden İSO bin kilosu sevkedilmemiştr. Ba itibarla 10 ay zarfında Ruslar fından sevkedilmemiş olan bu lerin Rusyaya sevki hakkı Türk Srlere intikal etmiştir. Netekim Sk vekâleti bunun mushm. İzmir Btet odası, nısfıni da Manisa ticaret İyi smeine vermişken bifabara sini İzmir. emrine vermiştir. ir odası di bu mikden tüccar Taksim etmiş, üzümler vapurları il edilmiştir. der eiyevm endişe içinde adırlar. Çünkü müddet 5 tüzda hitam bulacakof, Keyfiydt & vekiletine ve ticaret müdür- İNE yazılmıştır. O vekte kadar #tada tüccarlarımza | gösterilen tildtin kaldırılmasına çalışılacak Üilbakika Rus gümcüklerindeki in haczedildiği haberi alakadar. Çok büyük bir. endişeye düşür- Ve malların kalmasını tevilt et- Malların mutlaka 99 Hazirana & sevki icsp etmektedir. âletten cevap bekleniyor Mya ile ticaret yapan Türk iti İktisat vekâletinden cevap nektedirler. me dün akşama kadar bir P gelmemiştir. i n endişede.. Tüccar vekâleten gelecek ceval göre daya iksme veya protestolar geri alacaklardır. * Şehrimizde ecnebi banka- lar — Şehrimizde bir kaç ecnebi bankasının şube façacağı yazılmış. Bunlardan 25 milyon frank sermeye ile işe başlıyacak olan Franko Asya- tk bankası hükümetten lâzım gelen müsasdeyi almıştır. Bu banka bir temmuzdan kibsren işe başlıyacaktır. Bundan başka bir İtalyan bankasının da açılacağını yazmışuk. Bu banka hükümetten he- nüz müsaade alamamışur, # Üç kazanın tütünleri —999 senesi Urla, Karaburun ve Çeşme kazalarında türün zeriyatl şayan memnuniyettir. Aldığımız mevsuk malümata göre Urlada dört yüz kişiye dürt bin küsur dönüm için ruhsatiye verilmiştir. Karaburun kazası da aynı mikdardadır. Çeşmede dört yüz doksan zürtan “alı biri dör yüz dö- nüm için ruhsariye verilmiştir. Alman © ruhasatiyelerin yüzde doksan mikdan kimilen ekilmiş olup tütünler. gayet eyi bir surette yetiş- tirilmektedir. Urla oıntakasında yüz elli bin Karaburunda yüz alımış bin Çeşme mıntakasında da üç yüz bin kilo tütün yetişeceği tahmin olunu- yor. Alaçabda da yedi bin dönüm türün ekilmiş, olup istihsal mikdar &ç yöz elli bin kilo tebmin ediliyor, Bu mıntakalardaki tütünler kâmilen hastalıktan musrradır. * İngiliz lirası kaça? — Dün Borsada İngiliz lirası 1009,5 (4 açıl mış 1000.25 te kapanır dabili 0975 ten altın amele görmüştür. “. Kambio Borsası20/6/929 İSTİKRAZLAR 8 debi 2 Kuvahhide 186 | demir yola 7 7500 » 00 9 TARVİLAT .r ipe e Tünel şörkesi Elektirik şirketi Rakım Şirketi, H. Paşa liman çirkeği ÇEKLER Londra 1006 25,00 Pale 13200 Cemer 4 5035 Bükreş 44 6280 Brüksel 4675 Prag, 1250 Viyana 34250 Newyork Ga 2500 Atina ... İcerel ve i Zahire ESGAR xe ver von —00 0000 Hububat M0 — 06 Koşyemi 2500 3500 A, N tastoo | 100 | tümen 18 Zİ Btanpız Hayvan Diri satışlar Kilo ağir 1 “ * n" * 19 ” is Borsası 20/6/9293 Birinet sert 194400 117500 İkinci 114099 Tap Üçüncü 000400 000 Rarnol Kepek Paspal Çavdar .. Borsası 2076/929 Et satışları Cinsi Kilo fat Asgari © Azami K. K | 3 ss 7 * 7 # Dahıç Kavak Kanye hg Dana Manda Fare mücadelesi sw.|İzmir vilâyeti dahilinde muvaffakıyetli neticeler verdi —— Bu sene Bergama, Menemen ve Kemalpaşa kazasında tarla farelerine Karşı yapılan mücadele mühim neti- celer vermiştir. Bergama kazası dahilinde 800, Menemende 200, Kemalpaşa kazası- nda da 20 dönüm terin üzerinde mücadele yapılmıştır. Tarla farelerin- den temizlenen arazi 1020 dünüm- dür. Mücadele yapılmadan evel Ber- gamadâ tarla faresi bulunan arazide bir dönümde 40 faal fare deliği bu- lunurdu, Menemende 30, Kemalpaşada 65 İnal yuva bulunurdu. Mücadele neticesindr Bergama daki fareli arazide bir dönümde 6, Menemende 8 faal delik Kemalpaşada hiç kalmamıştır. Bir hırzız daha yakalandı Ödemiş Hapiskanesinin o demir parmaklıklarını kırmak suretile kaç- mağa muvaffak olan 11 kişiden Binin tevkif edildiğini yazmıştık. landarmaların takibatı sayesinde erden “Tireli Ahmet oğlu Hasan Hüseyin de yakalanmıştır. Hali firarda bulunan 2 kişinin de tevkiline intizar edilmektedir. —— Hüseynin altı katili yakalandı Yirmi gün muksddem Gövem ve Persi köyleri arasında katledilen Sındırğının . Emen dere köyünden Mehmet oğlu Hüseyinin katilleri ahiren yakalanmıştır. Katiller “lu kişidir... Gövem vem köylünden İsmail ağı oğlu Murat, Hudaverdi oğlu Bayram, Ah- met oğlu Cafer, Mostafa oğlu Hü- seyi, Cuma oğlu Recep Musanın katil oldukları jandarma tarafından tespit edilmiştir. Karillerin Üzerinde katil seti olan dört adet tabanca İle maktule ait bir adet tabanca da katillerden Caferin üzerinde bulan- muştur. — Tekirdağında tekkikât İktisat Vekâleti, Tekirdag “Ticaret odası ve borsası hakkındaki şikâyet ler üzerine rabkiket İcrası için dün Şirketler komiseri Remzi Beye emir vermiştir. Remzi Bey buğün Tekir. dağın gidecektir. Lr) Telsiz telefon Konser programını dünden itibaren değiştirdi Telsiz telelon “dün akşamdan itibüren programını değiştirmiş ve yiz proğramını tatbike baş- Jamışür. Yeni programda saat 17 de orkestra başlamakta ve. saat 19a kadar devam etmektedir. Alaturka musiki saat on kuzda başlayarak ve eskisi gibi saat 21 de nihayet bulmaktadır. Saat 21 de tekrar orkestra ve cazband başlayarak ve saat 23 de nihayet bulmaktadır. Radyonun Yeni orkestrasi tak vive edilmiş ve kısımlara ayrıl. Bişür. Örkestraya Havay takımı cazbard ilâve do- ve bir de edil imiştir. Refik Beyin seyahatı Elyevm Amerika da bulunan Sıhhiye Vekili Refik Beyi, İngil- tere hükümeti namına oradaki İngiliz sefiri resmen Londraya davet etmiştir. Haber aldığımıza göre Sihhiye Vekili Refik Bey de bu daveti kabul etmiş ve göste- rilen nezaketen dolayı beyanı te- şekkür olunmuştur. Ükürenisinmizi telefonu İstanbul, 20 (A. A) — Bugün saat 16 da Ankara telgraf idaresiyle » ujansı Istanbul Mümessilliği a telefonla görüşülmüştür. Ses ordu, Telgraf idâresi elefonu tecrübelerine kivetle devam etmektedir. çok vazıh işidi Muallimler kongresi Muallimler Bürliği kongresi başln bili one kalmıştır. İ bile ei i yi Feci kaza 1 Polisin kaburgası Kırıldı, 2 yaralı daha var ekmece ile İstanbul arasında işle- yen. B numaralı yolcu otomol dün Sirkeciden on kadar müşteri aldıktan sonra öğleye doğru hareket etmiştir. Yedikulede otomobile Şek- polis merkezi memurlarından ikar elendi de binmiştir. Ötomo- bil, Büyük Çekmeceye üç kilometre mesafedeki bir köprüye yüz metre Kala bir çukura girmiş, iki lâstiği birden patlamıştır. Yüz metroyu patlak Hstikle kat eden otomobil köprü üstünde dev- rilmiş, yolcular otomobilin altında kalmışlardır. Mezunen Çekmeceye giden po Mis Zülfikar efendi ve biri kadın olmak üzre iki kişi daha mecrh olmuşlar Polis efendinin kaburga kemik- leri kırılmış, yarası ağır olduğundan, Gureba hastanesine yatırılmıştır. Di- Ber yaralılar da tedavi altın miştir İki kaza daha pi iki Gwomobil kazası daha olmuştur : Şoför Hasarın idaresindeki oto mobil Osman beyden geçerken 1405 numaralı yök arabasına çarpmış, sonra da yolu süpürmekte olan tan- zilat amelesinden Hasana çarpmışur. Araba tamamen parçalanmış, amele Hasan başından ehemmiyetli surette yaralanmıştır. Mecruh hastaneye kaldırılmıştır. Şoför yakalanmıştır. 2 — Şişsme yokuşunu inmekte olan 1658 numaralı otomabil Albert isminde bir çocuğa çarpmış, Alber- tin sol ayağı kırılmışur, Mecruh hastaneye kaldırılmıştır. Şoför kaç- mıştır. —— Bir er firarisi eski ev sahibini vurdu Yosvuyaşıda Kürkçübaşı mahallesin. de 53 numaralı evde oturan Raşit elendi, “düm geçdi” âaat yirmi dörde doğru uyku arasıpıda birisinin dolaş- tığını hissetmiş, hemen dışarıya fır- lamıştır. Raşit “elendi sofada eski kiracısı asker firalilerinden Ali ie karşılaşmış, kavgaya tutuşmuşlardr. Neticede İaşit efendi dö den bıçakla yaralanmıştır, Carih k miş rin- ——— Nişantaşında yangın I — Nişantaşında göz tabibi Esat paşanın ahşap evinden yangın itfaiye su bulamadığı cihetle söndüren ştür. ncukta Paşalimanı Todorinin evinde kabak kızartıltken gaz otağı patlamış ateş döşemelere sirayet etmişsede derhal <dürülmüştür. Bir kadın diğerini keserle yaraladı angaltıda Söğütlü sokakta oturan Dürriye harım komşusu Nedime H. ile kavga ederek keserle başından yaralamıştır. Sarhoşlukla kendini vurdu ürmeneli Hasan © kaptanın oğlu Zeynel dün akşsm Kasımpasa iskelesinde bağlı kayıkın rakı içerek sarhoş olduktan sonra çakı İle sol memesinden kendini yaralamışur. Ki aa Limana Feribot işi Araba vapurları kış sonunda geliyor “Semplon trenlerini Hay- darpaşıya olduğu gibi geçmesini temin için bir “Belçika, şirketile itilâf” hasıl olduğundan şirket mühendisleri tarafından yapıla- cak iskele mevkileri tayin edil. miştir. Tten Sirkecide eski askeri sevkiyat iskelesinden © vapura binecek ve haydar paşada posta anbarı civarında karaya çıkacak tır. Bu hususta hazırlanan projeler nafia vekâletinin nazarı tasvibine arzedilmişür . Muvafakat cevabı gelir gelmez tesirat başlayacak ve kış mevsimi sonunda ikmal ve muvasala tesis edilmiş olacak- tır. Trenin naklini temin edecek vapur bütün posta vagonlarını lecek kadar büyüktür. ile bir defada beriya geçe cektir. Tren hey Emanette Cemiyetibelediye Fırka grubu toplandı Taksim meydanı için 60,000 lira tefrik edildi Cemiyeti belediye fırka grubu dün Halk fırkasında içtima ede rek Şehremanetinin o İnşast için bu seneki bütçesine koyduğu tahsisatın sureti taksimi hakkında müzakerede bulunmuştur netin yeni sene bütçesinde 500,000 lira bu paranın ata tahsis edilmiş 60 bin Jirası ksim meydanının güzelleştiril- mesi için — yapıl: tefrik edilmiştir, diye bu hafta İçi ve bütçenin inşaat faslını müza- kere edecektir. yangından koruma şirketi Emanet şimdiye kadar halkın şikâyetini celbü devet eden yan gından koruma şirketinin tuh- sadiyesini geri almışur, bu şirke- tn adamları evlere bacaları temiz- lemek için girmeğe teşebbüs eder lerse dethal yakalanacaklardır. Seyriselainde Ana seferleri Fenerbahçe yolda bozuldu. Büyük ada geç Kalıyor Evelki gün Köprüden on iki de kalkip Adalar pöstünni Seyrisefalnin Fenerbahçe yapuru Heybeli ada civarda bozulmus ve içindeki yolcular büyük bir heyecan geçirmişlerdir. Vapur bir buçuk saat deniz üzerimde (kalmış ve güçlükle tamir edildikten sonra tem üç saarte Adaya vasıl olabilmiştir. Diğer taraftan 7.yi beş pasta: sını yapan Büyükada vapuru da ki bu posta direk postasıdır. 1,5 saatte Adaya gidebilmektedir. Seyri sefsin hiç olmazsa y Adaların en fazla rağbet gördüğü bu mevsimde yaşları asırla ölçu- len bu vapurlara tahsis edipre Burgaz gibi daha seri vapurlarını 7 beş postasına tahals etse bu postanın tesisinden istihdef edilen süratı temin etmiş olur. Vilâyetie Köy kanunu Vali muavini köylere giderek teftiş edecek Val muavini Fazlı Bey, ge çenlerde Şileye giderek teftişat yapmıştı. Ya lere gidecektir. Fazlı Bey, nununun tatbik ed Hini tetkik edecektir. Mülhakattan gelen raporlara nazaran köy kanunu ekser köy- lerde tatbik olunmaktadır. zın Yeni kaymakamlar Viliyet malyel memurlarından Hulüsi Bey Kavaklı, Retsi Bey, Uluburlu, Şahin bey Pazar: cık kaymakamlıklarına tayin ©- lunmuştur. Şile kaymakamı Balyaya” ve ceğiz kaymakamı da Şileye tayin edilmiştir. — Satış komisyonu Emlâki milliye satiş komis- yonu dün toplanmış Ve satış iş lerile meşgul olmuştur. —.— Izmir seferlerinin tezyidi Seyrisefain idaresinin İzmir hat- una tahsis eriği postalar kâfi gelme- mektedir. Bunu müdiri umümi Sadullah bey de İzmir seyahatinde gördüğün- den daha iyi bir vaziyet belunun- caya kadar Cumhuriyet vapuru on beş günde bir ilâveten İzmir postası yapacaktır. Vebadan bir vefat Balattaki veba hastalarından Meb- riçe hastanesinde vefat üç hasta müşahede ret emrazı etiniştir. Dip alandadır Mahkemelerde Metresi bir degil,iki değil. “Tencere dibin kara, seninki benden kara!. Kendi kabahâ tini âlemin üstüne atıyor, Efendim, beni boşasın! — Sebebi? Onu kendisi bilir... — Biz de öğrensek olmuyor mu? —ı. Demek söylemiyorsun. Boşasın da boşaı öyle mi? — Boşasın ya... Zaten boşamayıp tâ ne yupacak? Haddi varsa boşamasın. Şimdi kanun var, hâkim var, hak var hukuk var, — Hanım, seninki uiçin boşasın. Nihayet dili çözüldü. p lâfta kalıyor. Boşasın. Anladık. Fakat Onu da söyle bakalım! — Efendim, dedi bekimden,hakimden bir şey saklanmaz. Man- tnotası var, mantinotası, Size yalan bana gerçek. Geçen günü... ek? — Niçin bize yulan da sar Hani söz temsili, belki H Rmezslnız diye. Demek metresi var, bu zatın? — Metirası varya, hem de bir tane olsa neyse. — Sekiz on tane mi bu metresler? Ben sayayım siz topian lâportunu yapın! Bir tânesi baBa Cafer taraflarında, bir tanesi Sülüklüde ve dahi Selâmi Ali efendi mahallesinde, ve dahi Kumkapı Nişancasında ... — “Ve dahi,, lerde me oluyor? Söz temsili, E... daha varmı? - Var ya. Kadıköyde var, Yeni kapı taraflarında var. Ümmü cihan bilir. Herifin Istanbul içinde kapatmadığı kadın kalmadı . Dinleyiciler arasında alâka çoğaldı. Bu alâka bilhassa erkeje karşı idi. Bu çelimsiz, çipli gözlü herifin Istanbulun dört bir tarr- fında kadın kapatacağına kolay kolay inenılmazdı. Talıkikat kâklmi sordu: Ne dersin? Senin için sayısız metresi var, diyor. Çelimsiz adam, yerinde bir hayalet gibi — Efendim, bu kadın delirmiş. Benim kendimi besliyecek kud- yok. Anlattığına göre hiç olmazsa bizde metresler düzüne Me.. Bu zamanda kafes içinde kanarya beslenmiyor. Hepsi yalan, hepsi düzen, Şimdi ben de bir ağzımı açarsam, allah bilir utan- Gözlerini açarak kadına — Ha, Söyle bir bir hepsini anlatayım mı? Efendim. Bu kadı- nın mahallede bir dostu var. Sus sus.. Kendi kabahatini elâlemin üstüne atma, Tencere dibin kara, seninki benden kara... Elin şırtıntılarile fink atacağına kendi nikâhlı karına mukayyet olaydın. Kavga büyümek istldadını gösterdiği bir sırada hâkimin sesi işidildi. — Tahkikat bitti, Dava evrakı mahkemeye verildi. Gününde gelirsiniz, mahkeme kararını verir. Hadi bakalım dışarıya... ... GÜNÜN ADLİYE HABERLERİ Dün Arnavut Ali onbeş sen&ye mahküm oldu Beyoğlunda Karakaş Aliyi öl düren Arnavut Ali 15 sene ağır hapse mahküm olmuştur. * Şile tahsildarı mahküm— Şile maliye tabsildarının sui is timal maddesinden dolayı mu- hakemsine devam olunmuş ve 3 seneye mahküm olmuştur. »* Mecidin muhakemesi — Hapisuneden kaçarak bir kadını öldüren. Mecidin muhakemesine devam edilmişür. Mecidin hap- saneden nasil kaçuğı bakkında malümatlarına müracaat için hap- sane müdürü ve jandarma ku Şirket komiserlik- leri lâğvediliyor mu? Iktisat vekili Şakir beyin veki- let teşkilitinda bazı tebeddülâr yapa- cağı yazılmıştır. Verilen malümata göre iktisat vekâleti en ziyade Istanbul teşkili unda vebeddülâta lüzum görmektedir. Kuvvetle söylendiğine göre vekâlet sigorta komiserliklerinin Ilgası niyetin dedir. istanbulda mevcur sigorta şirket- leri alemışs baliğ olmaktadır. Her girketin bir komiseri bulunmaktadır. Bünlardın başka bütün sigorta girkezlerimin iki komiseri daha vazdır. Diğer sigorta komiserleri vazi- felerine ayda bir kaç defa gitmekle iküfa ederler. Asıl sigorta işleri iki komiser tarafından tedir edilir. Bu vaziyet karşısında 55 si komiserine lüzum görülmemektedir. Vekilet bu 55 komiserin bir ayda ne İş yaptığını ticaret müdürlüğün. den sormuştur. —— Selim sırrı B. Beden terbiye müferrişi umumisi Selim Sırn Bey dün Ankara yap Şark vilâyetlerinde umumi bir teftiş yapınak üzre hareket etmiştir. Selim Sırı Bey Trabzon tarikile Erzuruma gitmektedir. Sır Beyin Erzurumdan nereye gideceği malüm değildir. —— Şarapçılık himaye edilecek Bu sene daha fazla şarap ima- inin temini için, şarap talimatna- mesinde izah olunduğu veçile hare- ket olunarak şarap amillerine müm- kün olduğu kadar kolaylık gösteri- lecektir. Resmi peşinen verecek olan re verilmesi lâzım gelen ikra- yenin derhal tesviyesi İçin icep &den o memurine talimat verilerek amillerin gayretini tezyit edecek şe kilde hareket olunması bildirilmişiir. mandanının celbine karar veril miştir. # İhtilas davası — Beyi- zat maliye tahsil şubesi memuru Kemal bey, 600 lira ihtlâs et mişti. Kemal beyin muhakeme sine dün devam olunmuştur. Mahkemeden, bu iş için D: terdarlığa üç müzekkere yazılm ve cevabı gelmemiş olduğu cihet- le muhakeme İerilememektedir. Bundan dolayı Defterdarlıkta müzekkereye cevabın gecikme sinde amil olanlann da muhi- kemelerine karar verilmiştir. Bizmeti devlette istihdam İngiliz muhipler cemiycüne dahil olmasından dolayi heyeti mahsuscs hidematı devlette ademi İstihdamına kürar verilmiş (olan 13 inci ilk mektep imoallimi Mehmet Ali efendi İşgal zamanında Fransızlar tara- fından G, Antep icra kâtipliğine tayin kılınmasından dolayı heyeti mahsu- saca hideman devlette ademi istih- damına karar verilmiş olan G. Antep asliye mahkemesi zabıt ketebesinden AbdullahZiver efendi oğlu Akkaş & fendi. Fransızlara karşı açılan cidali milli üzerine Hey'eti hükümetle bir- Ukte Osmaniye ilc Bağçe kazasına geldiği halde bir müddet sonra hü- kümeti milliyeden aynlarak Fransız işgali ve, idsresinde bulunan Osma- mlyeye avdet ve memuriyet kabul eylemesinden dolayı Hey'eti mahsn- #aca ademi istihdamına karar veril miş olan Cebelibereket muhacebel hususiye katibi sabiki Abdülkerim efendi haklarındaki kararın refine ÂZ karar hey'etince mütiefikan karar verilmiştir. İngiliz muhipler cemiyetine dahil “| olmasından dolayı Hey'eti mahsus. ca hakkında birdaha devlet hizmetin. de ademi istihdam karan verilen mülğa babsâli sicili ahval setkikâç” | “kalemi birinci sınıf hülelayı sebika- sından AN Kemâl elendi irae eyledi. gi adreste bulunamamaktadır. Tetkik edilmekte olan evrakının ikmali tahkikarı için kendisinden bazı hususutn istifsan lâzım gelmekte olduğundan elyevm nerede bulun yorsa adresinin hey'etimize bildirmesi aksi gökdirde muharrer itiraz ve âddi- asın. mesmu olmayacağı beyan olunur.