10 Temmuz 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

KABIZLIK GluMAZIM « Eraniyet sandığı , fendiler. 4247 4332 Kadıçeşmesinde Tu sokağında eski 4392 4372 4732 4743 Rüştü B. 179 4765 Lütfiye H. Saraçhanede met Hüdai Ef, niye H. > geye lüğünden: . 'Ankarada Ahimesut nahiye N sindeinşa kılınmakta olan yatı İ | mektebineilâveten © yapılaçak | — bina inşaatı pazarlıkla münaka- NE. saya vazedilmiştir. © 1 — Münakasaya iştirak ede müteahhitlerin bizzat müte © hassıs, mühendis mimar olma- bis ları ve yahut inşaatın her tür- — lü mes'uliyeti kanuniye, idare ve fenniyesini kabul ve ifa eyli- 0 mühendis ile bilâmum muame- 4 üştereken mes'ul olmak #“teşriki mesai (o etmeleri ©Z — Teminati kadınların Merhunâvn cins ve nev'i Dülgerzade Sandıkçılar yeni Köprülü sokağında eski 2 yeni 1i numaralı maa oda bir dükkânın tamamı, Meh- Galatada Hacımimi cı yokuşunda atik 4, 6, 8 ve cedit 4, 6 ve 10 numa tak iki yüz yetmiş iki arşın arsa üzerinde kâgir altı katta beş daireyi ve beher daire beşer oda bi- rer mutfak birer sofa ve umuma mahsuss şırlık ve mutfak ve bir hamamı ve altında dükkânı havi bir bap apartmanın tamamı, (İşbu apartma- nm methali aşağıda zikrolunan fabrikanın metha Tile müşterektir.) Etem Adil Bey Galatada Hacımimi sokağında atik 6 mükerrer ve cedit 8 numaralı ve dört yüz elli bir arşm arsa üzerinde kâgir bir kattan ibaret tasarruf senedine nazaran mağaza ve elyevm doğrama fabrikasının tamamı. (Yu karda zikrolunan apartmandan geçilir hakkı mü- ruru havidir). Etem Adil Bey Yukarda ikraz numaraları yazılı emlâk vadesi hitamında te- diyel deyin edilmemesi hasebile (altmış bir) gün müddetle sa- > tılığa çıkarıldığından talip olanların ve fazla tafsilât almak is- öyenlerin Sandık satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu Karaciğer ve böbrek hastalıklarında" hamile Tutmasında gasyanında deniz müdürlüğünden: Borçlunun ismi viranı evvel mahalle- sinde atik Dökmeciler cedit Dökmeciler ve Fuat paşa sokağında eski 12 mükerrer 12 yeni 103—13) numaralı Dökineciler caddesinde bir hane ile Fu at paşa caddesinde 103 numaralı kâgir bir dükkâ nin tamamı, (Mezkür dükkân elyevm hane ola- Mollagürani ma- hallesinde Yoğurtçuoğlu sokağında eski 17—17 35—4 numaralı bir hanenin ta- yede Maraz bedeli No “ra 1145 130 Süleymaniyede Saman rak müstameldir.) Ziver B. 950 764 Süleymaniyede Şemsettin mükerrer ve yeni mamı. Sabiha H. Ömer Hulüsi Efendi 244 3543 Üsküdar'da Hamzafıkıh mahallesinde Aziz Mahmut efendi sokağında eski 51 yeni 19 numaralı bir hanenin tamamı, Tevfik ve Mehmet Şükrü E Eski Alipaşa'da Tabakzade mahallesinde De- ğirmen 'cıkmazı sokağında eski 14 yeni 16 numa ralı maabahçe bir hanenin tamamı. Rabia H. Sinanağa mahallesinde ve yö kuşunda eski 5 mükerrer ve yeni 29 numaralı ah ahşap bir hanenin tamamı, Sadık ef. Feridun H. Üsküdarda Evliyahoca mahallesinde 7 yeni 5 numaralı maabahçe bir hanenin tamamı, Ali EF, Kadıköy Osmanağa mahallesinde ğında eski 8 yeni 24 numaralı maabahçe bir hane- nin tamamı, Zehra H. Alacahamam Çelebioğlu Alâettin mahallesin de Mısır çarşısında eski 11 yeni ii numaralı bir dükkânm tamamı, Mehmet Ali Ef. 4590 Kadıköy Rasimpaşa mahallesinde eski Halita ğa yeni Hayri Bey sokağında eski 18 mükerrer ye- ni 44 numaralı geçit mahallini müştemil maabah çe bir hanenin tamamı, Şeref Tevfik B. Üsküdarda Tavaşi Hasanağa mahallesinde Do- Tap sokağında eski 82 yeni 50 — 48 numaralı ma- abahçe bir hanenin tamamı. Mürşide H. Üsküdar altunizade mahallesinde himağa sokağında eski 5 yeni 1 numaralı maax bahçe bir köşkün tamamı. İffet Hanım ve vekili Kuşoğ- Aziziye soka Hacı İbra- Haydarpaşa'da Hasanpaşa mahallesinde eski Nazifbey yeni Fıstıklı sokağında eski 1 müker- rer yeni 7 numaralı bir hanenin tamamı. Hatiçe mahallesinde eski Üsküdarda Altunizade mahallesinde Küçük çamlıca caddesinde eski 13 mükerrer yeni 47 nu- maralı maabâhçe bir hanenin tamamı. Fatma Se mahallesinde Kumbara- çama- mahallesinde Kumbaracı © Evkaf umummüdür- buçuğudur. 3 — Emri münakasa (26/7/ 1930) tarihine müsadif Cumar- tesi günü saat on beşte Ankara da Evkaf Müdiriyeti umumiye- sinde icra edilecek ve teklif e- dilen ifati mut bulunduğu takdirde Müdiriyeti umumiye- nin tasdikina talikan ihale olu- nacaktır. Talip olanların tafsilât ve i- zahat istihsal etmek ve şeraiti fenniyesini anlamak ve projesi- le teferrüatını görmek üzere An karada Evkaf inşaat ve tamirat Müdürlüğüne ve İstanbulda Ev muvakkate | kaf heyetifenniyesine müraca- Borsa ve Osmanlı Bankası Komiserlğinden Borsa idaresi için lüzumu olan defterlerle matbu evrakı itaya talip olanların nümünelerini görmek üzre 12 Temmuz 1930 cu- .martesi günü saat Ondan on ikiye kadar dördücü vakıf handa “Borsa idaresine müracaat eylemeleri, MAZON MEYVA TOZU almak' pek nafidir. Meyvaların ekseri havassı naflasını camidir. Kolu bir hazım. rahat bir uyku temin eder ve vücude Bahçekapı'da Zaman, İzmirde Moreno Margunato ecza deposti. Fiatı 80 kuruştur. Umumt deposu: Bahçekapı İş Bankası arkasında Mazon Bowton e k verir, deposu. »Aldanmayınız Fantazi Kaşa pantolonlar 5 liradan Zarif Çocuk elbisesleri başlar R 5 liradan başlar Sof Caketler 7 liradan başlar Yazlık keten elbiseler 8 liradan başlar Kostümler 10 liradan başlar Pardesüler 13 liradan başlar Ismarlama kostümler 25 liradan başlar KAZMIRCI ALI RIZA Müessesatı İstanbulda Eminönünde, İY XXX Ankarada Kooperatif karşısında GEY XX Yüksek Orman mektebi rek- torluğundan: brzak ve levazım saire münakasası Mektebimiz erzak ve levazımı sairesi kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Taliplerin şartnamelerini görmek ü- 'ere her gün, münakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 24/ Temmuz/930 Perşembe günü saat on beşte Defterdarlık bina- sında müessesatı iktisadiye mübayaat komisyonuna gelmeleri. nb limanı Sahil Silbiye Merkezi Baştababetinden 40 Adet İdâhfar torbası 950 Saç liğen 150 , Saç mangal 00 Saç ayağı Yukarda cinsleri ve miktarları yazılı dört kalem itl4ffar mal zemesi aleni münakasa suretile mübayaa edilecektir. Münakasa günü 24 Temmuz 930 tarihine müsadif pe günü saat (4 olarak tesbit edilmiş olduğundan taliplerin merkezi mizde mevcut nümunelerini görmek ve bunlara alt şartnameyi almak üzere her gün Galateda Karamustafa paşa sokağında kâin merkezimiz levazım memurluğuna ve münakasa günü de ihale komisyonuna müracaatları ilân olunur. embe BUYÜK TATTARe PİYANGOSU 6nci keşide 1i Temmuz 1930 dadır. Büyük ikramiye 200.000 Liradır Ayrıca; “100.000, liralık bir mükâfat ile“50.000..“40000,, “25.000., “10.000, liralık bü- yük ikramiyeler vardır. Hiç kazanmamış numaralara “30, ar lira teselli mükâfatı verilecektir. Biletler : Bayilerden Temmuzun yedinci günü akşamına kadar talep edilmelidir. Mahrukat münakasası Yüksek Baytar mektebinin bir senelik ihtiyacı olan kırk ton kok kömürü, 100 çeki odun, 3000 kilo meşe kömürü 24/ “Temmuz/930 Perşembe günü saat 14 te ihaleleri icra kılınmak üzere kapalı zarf usulile münakasaya konülmuştur. Talip olan larm şeraitini anlamak üzere her gün ve ihale günü saat 14 te Defterdarlıkta İktisat muhasebeciliği mübayaat komisyonuna müracaatları, » Robert Kolec Kolec kısmı - Âli mühendis kısmı - Sanayi kurları 1$ temmuzdan itibaren ber perşembe ve cuma günleri saat 9 dan 19 ye kadar müracat kabul olunur. Asri mobilye meşheri Memleketimizin zengin s2- lonlarında herkesi memnun edecek müteaddit mobilya ve karyolalar mevcut olup tediyatta da azami teshilât FİNCANCILAR yokuşu 27-29 numara ASRİ MOBİLYA Mağazaları: Telefon: Istanbul İİ SEYRİSEFAİN | Merkez Acenta; Gear köpe basında, Beyoğlu 2362 Şub acntes: Mahevdiye Hanı altında İstanbul 740 Mudanya postası Cuma, Pazar, Sia, Çar. şamba günleri idare rihtmin- dn 9da kalkar. (GÜLCEMAL) vapuru ta- rafından © yapılmakta olan (IZMIR SÖR'AT) postaları1$ Temmuzdan itibaren badema ber hafta İstanbul'dan pazar- tesi İzmir'den çarşamba gün- leri saat 14,30'da kalkar. (MERŞİN) SÜR'AT) pasta- Jarı da 16 Temmuzdan iti- baren her halta İstanbul'dan çarşamba günleri saat 11 de kar. İskenderiye sür at postası (İZMİR) vapuru ii tem- uz cuma günü saat 13 tel Galata Rıhtımından kalkara| rtesi sabah İzmir'e varacakl e ayni günün akşamı İzmir İden kalkarak pazartesi İsken İderiye'ye varacaktır. İskendel iye'den çarşamba kalkarak cuma İzmir'e varacak ve öğ Jeden sonra İzmir'den kalka irak cumartesi öğleden 80 İstanbul'a gelecektir. İstanbul -İskende- riye yolcuları için Tir Birinci kamarah 120 İkinci so Üçüncü ,, 40 Güverte yemeksiz (20 Bir yolcunun azimet ve av. İdet biletinin avdet kısmından İyzde yirmi beş, üç veya di fazla nüfuslu bir aile olursal yüzde otuz; ve üç veya dah fazla nüfuslu ailelerin yalnı azimet biletlerinden yüzde on İtenzilât ler, — Trabzon ikinci postası Karadeniz) vapuru 10 Temmuz Perşembe akşamı Galata rhü- mından hareketle Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize Hopa'ya gidecek ve dönüş te pazar iskelesile Rize,“ Sür mene, Of, Trabzon, Polathane, Giresun, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop , İneboluya uğrayarak gelecektir. Plaj ve Kaplıcaları için Cuma postaları Köprüden: KD DB 800 9 00 1315 2130 Yalovadan: Sİ. İM $ 15 1800 19 00 19 4$ Yolcuların bilbassa Plajlar- dan Azami surette istifadele- rinin temini için saat (19,15) de bir posta yapılmışur, Bu posta . köprüden harekerle doğru yalova'ya (15,25) de varır ve Yalova'dan (19,45) de kalkarak köprüye (21,55) de gelir. Antalya Postası (Anafarta) vapura 13 Temmuz pazar 11 da Galata rıbtimından hareketle İzmir Küllük Bodrum İRados Fethiye Finike Antalyaya gidecek ve dönüşte mezkör iskelelerle | birlikte, Andifli Kalkan Dalyan Marmaris Kuş adası Çanakkale Gelibolu'ya uğrayarak gelecektir. Bozcaada postası (GELİBOLU) vaputu 12 Tem- muz cumartesi 17de idare rıh- tümindan o kalkarak Gelibolu Lapseki Çanakkale İmiroz Bozca adaya gider. ve Çanskkale Lâpseki Geliboluya uğrayarak çektir. Amme-Lutber-Seck- Greffenlus Werk asbık fabrikalarından müteşekkil dünyaca meşhur MIAG Her nevi değirmen, ekmek fırını, silolar, çimento, bira ve kâğıt maki» neleri tesis edilir. Talep üzerine meccanen plân-ve Proje tanzim ve mühendislerimiz ta rafından ziyaret edilir. Fazla ta'silâr için Galstada Perşembe pazarında Aslan handa 1-Snumaralarda mühendis İZAKİNO ARDİTTİ Müesseselerine müracast olunman. Tras nmisyonlar, değirmen taşlar kayışlar, ipek ve işbu ticacite mütedalr sair bilcümle mevst depomuzda mevcuttur. BAKTERIYOLOK Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji laboratuvaı Umum kan tablilân, Fret tal nazardan (Vaserman gim, cerahar, ka ilân, Olea mikroskobi ile İrenut yanması, hususi aşılar İstihzan mın nesi. Divanyolunda Sultan Mahma türbesi No. 189 Tiefon İs. 981 Ingiliz mamulâu “ASYONAL,, MOTÜRÜ Mazot ve mangil kömürü ile müteharrik gayet sade, iktisadi ve fiatı her türlü rekabetten aridir.. Tediyata teshilât Her zaman teslime smadedir. Tafsilât için Galatada Perşembe pazarında Arslan Hanında 1-5 numaralarda IZAKINO ARDITTI müçssesesine müracaat olunması. SADIKZADE © Nâzım VAPURLARI Mersin sür'al poslası muntazam kamaralari havi ee nı 0 Füruzanremmez perşembe akşamı 18deSirkeci rıhtımından hareketle (Çanakkale, İzmir, Güllük, Budrum, Fethiye, Antalya, - ve Mersin ) e edecektir. azimet ve evdet 'Taisllar için Sirkeci Alâiye ban birinci kaç Sıdık zade Nazım vapüru acentaliğine müracaat o Telefon İstanbul 4240 Trabzon lüks postası günü saat ?0de Sirkeci rıhtımın. dan hareketle (Zonguldak, İne- bolu , Gerze, Samsun , Ordu, Giresun, Görele, Trabzon, Rize, Mapavri, Hope ) ye azimet ve ayni iskelelerle Sürmene, Vakfı kebir, Görele, Fatsa ve Ünye- ugrayarak avdet edecektir. Yük ve yolcu için mabalii müracaât Sirkeci salonu karşı sinda Mizan Oğlu Han Ne ? Telefon Istanbul 354 14 Temmuz pazartesi gü- nünden itibaren mevcut Mu- danya postalarına ilâveten pazartesi, perşembe, cumar- tesi İstanbuldan Mudanya'ya pazar, salı cuma günleri Mü- danya'dan İstanbul'a “Ereğli vapuru tarafından aralik pos- taları yapılacaktır. Vapur Tophane Seyrisefain rıhtumından 8,30 da Mudan- ya'dan da 10 da kalkacek- tar. Gidiş gelişinde ( Armut- lu) ya da uğrayacaktır. 13 Temmuzdan itibaren Pazâr, çarşamba postaları da Gemliğe uğrayacaklardır. Sulh oram Perşembe | Beşoğle | meaaye M krep, sol tan akşı cek gaynı menkulun ne oldi imalâthanesi maa arsa bir hane, © Gayrı menkulan mevki mabsllesi, sokağı, Galatı ma m. çeşme 4 14,16 No; Takdir oluna 5000 |; Arurmanın yupılasi gün, san: İs $cü ice 11-8-030 &. 14 ila 16 ya ki 1 — İşbu gaycı menkul ma şartnamesi 31-730 itibaren 930-221 No ile icra dairesinin muayyen nun her kesin göre bilmesi için İlânda yazılı olanlardan faz mat almak isteyenler, işbül meyt ve 930-231 dosyanı karda yazılı kıymetin teminat gösterilecektir. Hakları tapa sicili ipotekli — ulacaklılari alâkadarların ve irtifak hakki etinin bu haklarını ve husü ve masrafa dair olan iddulaf ilân tarihinden itibaren yi içinde evrakı m s'it'lerile memuriyetimize — bildirmeleğ eder aksi balde hakları tepu sabit olmıyanlar satış bedeli luşmasında ilen günde er artırma şa sini okumuş ve lüzumlu almış bunları tamamen , kab ad ve itibar olunurlar. Üstü kılan geyn menkulun bedeli nında verilmezse gayrı menki ci bie artırma ile satılır farkı ve mahram kalınan yö faiz ve diğer zararlar synci hâcet kalmaksızın o memuri” akçıdan tahsil olunur. Beş fıkradaki şart tahakkuk ernöj dile üç defa bağırdıktan son mebkul en çok artıranın üstü yakılır. Şart tahakkuk etme ma geri bırakılıp alcı taa! den kurtlar ve temihar ta Ki 5 — Arurmanın birindi ikinci olmasına ve gaya tcalluk eden kanuni hakka tarına göre. diğer şartlar. İ el dir milterakim vergi, icare müşteriye alttir. Yazılı yukarıda gösterilen 11-8. 930 de İst. 4 cü icra memurloği sında işbu ilân ve gösterilen garramesi dairesinde sal olunur, (Şehremaneti ilâ Pazarlıkla Ex Şehremanetinden: Haseki rubpaşa, Beyoğlu ve Zühre meler için üç ay zarfında ği olan Et pazarlıkla alınacaktıf lerin şartnameyi görmek gön pazarlık lein de 16 terliği çarşamba günü saat on levazım müdürlüğüne gelme Cafer Falıri Bt eserleri Tavukçuluk Keçi beslemek Salan ve av köpekleri Tavukları çok yum için ne yedirmeli Çiftçi Kütüph İstanbul Ankara cadde: SÜNNE AMELİYESİ İl Dr.M. TA 5.6 gün evvel haber mesi Sirkeci'de ğ İmalâthane lerine: Divanyolunda — yansın? Maclerinin yatakhane Ki &den arka o tarefemki iki © f Salonlar imalârhane rişli olduğundan isteyeni Hanında 15-16 mumero)? “Eği ları, Telefon İstanbul Sİ ri müdürü Bo