25 Eylül 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

25 Eylül 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet Asrın umdesi “Milliyet” tir. 25 EYLOL 1930 IDAREHANE — Ankara endderi No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İs- tanbul, Telefon mumiareları: İstanbul ia 3912, 3913 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye işin Hariç içim! 3 aylığı © 400 kuruş 800 kuruş 6 740 1400 1400 2100 | Gelen evrak geri verilmez | Müddeti geçen nüshalar 10 kuruş tur. Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'uliyetini kabul etmez. Bugünkü hava Dün çok 28 enaz 18derece Id. Bugün hava yağmurlu iz Hararet en olucak rürgür povrz esece | Sidik istemedim Bir dostuma anlattım: “— Hatırı sayılır ve geniş iş- ler yapar bir zate müşterek bir dostumuz tarafından takdim e dilmiştim. Bu zat — gazeteci ol-| duğum söylenmiş olmasma rağ men — beni mimar biliyor ve onun için de bulunduğumuz bi nanm yeni yaptırılmış yerlerin- deki putrelleri gösteriyordu.Ben de hiç bozmadan sözlerini tas- dik ediyordum fArkadakşım sor- du: — Neden işi tashih ederek asıl hüviyetini bildirmedim? — Rahatsız etmek istemedim. —Ne gibi? —Hayır, bu zatı uyandırmak “stemedim.” Şüphe yok ki birçok uyuyan- arı rahatsiz etmemek kaygusu .saktmda yapılması lâzım ikaz vazifesinin ifasına mâni olmuş- tur. Fazla olmasın da Bizim gazetenin birinci sa- hifesinde şimdiden henüz ne ola cağmı tahmin edemediğim bir) vet ilân gördü “Beş hasta var!” Hasta yalnız beştane ise telâ- şa mahal yok. Yalnız dua ede- Tim de artmas! İster misin? Bana sordular: — Aza olmak istemez misin?! — İsterim! dedim. Göz ol- mak İsterim. — Hayır! dediler. Şehir aza- “2... — İstemem dedim... İnsanı ince eleyip sık dokuyorlar... Bu kadar didiklenme işimegölmez, zamanları batırlatıyordu. İdaha ziyade kendine emredilerek ita- Ayağını taşa çarpan kadın Doğrusunu söylemek lâzım gelir. se hepimiz onu takdir ederek sever. dik. Bizim bu hissimize iştirak edenler pek çoktu, Bu adamın bususiye Bugünkü zamana göre değil, bir) asi asır evvelki zamana göre bir adam olaması. . düşünceleri hep eski Meselâ ka. Duyguları, dınlar hakkındaki düşünceleri bu za manın telâkkilerine hiç uymuyordu. Onun kadınlardan bahsedişi hemen hemen şöyle idi: — Dünya yüzünde onlar olmasa enba hayatın ne mânası kalırdı?. Hayat demek kadın demektir. Onların gönlünü almak için erkek- ler her fedakârlığı yapmalı. . . Bu eski zaman romanlarında e) sılı vekayii hatırlatan bir telâklci idi. Halbuki biz buna gülüyorduk: — Yanılıyorsunuz dostum, diyor- duk, asrrmızin kadınları başka dür, Bugünkü kadın bir asır evvelki bü- | hi yük annesi değildir. Bu kadın at altına alınmağı istiyor. O bugünün erkeğini kadına karşı pek hürmetsiz bulurdu. Kendisine son defa rast geldiğim zaman bana: — Sana bir çok söyliyeceğim var, dedi, eğer vaktin müsait ise?. . Sonra anlatmağa başladı. — Ne garip tesadüf... Yaz tati ni geçirmek için gittiğim yerde yeni evlenmiş bir çift gördüm. Balayı ge girmek için gelmiş olan bu çift ile amda bir dostluk teessüs etmekte gecikmedi. Çok zarif bir kadın. .. — Eski romanlardaki kadınlar gi bi değil mi?. . — Lütife berlaraf dostum. Fakat hakikatte bu kadın benim hayalimde- ki kadına çok benziyordu. - Korkarım bu kadına âşık oldun?) — Tahmininde aldanmadın... E- - Bu kadını sevmeğe başlamış-| tım. Fakat şunu da ilâve edeyim ki| henüz muhakememi kaybedecek de.| recede değil. . Çünkü benim bu yeni! evlenmiş genç kadınla aramdaki müt- hiş yaş farkını göz önünden uzak tu- tuyor değildim. Bu genç çift beni kendilerinden —Fransızçadan— büyük, samimi bir dost olarak kabul ediyorlardı. Genç kadının nazarda benim bundan başka bir mevkiim yok tu, olamazdı. Düşün, azizim, bon bu taze kadına) umu ilân etmeğe kalkarsam me ka-| dar gülünç olurdum? Bunu bilmiyor) değildim. . Bir gün müstncel bir telgraf kocası Parise gitmek mecburiyetinde kalmıştı. Genç adam gitti rince hemen avdet edeceğini temin elmişti, Zaten başka türlü olmasına da imkân yoktu. Çünkü yeni evlenen genç adam zevcesini çok seviyordu. Fakat tesadüf ne roller yapıyar bil. en!. . Akşam oldu, genç kadına ko- casından bir telgraf: “Bu gece dönemiyeceğim. çok mühim,., Bu kelimeler genç kadının endişe- sini izale edecek gibi değildi. Ben, ahlâksızlıkla ifade edilebilecek bir sinsi bakışla genç kadına bakarak: — Merak etmeyiniz, diyordum, me , Kimbilir nasıl sit İşim süphe koymak için kâfi idi: — Yok, dedi, şimdi trene binece- ğim, Parise döneceğim. Onu mutla- ku bulacağım. İtiraz etmedim. Kendisine rofakat teklif ettim. Kabul etti, Otelden çak- tık. Trene binmek üzere istasiyona giderken genç kadın ayağını çarptı. Can acısı ile haykırdı. İşte tesa- düf burada benim lehimdeydi. Genç taşan kadını tuttum, o gayri ihtiyari bir sa-| retle kendini kollarımın arasına bırak aştı. Parise gidip kocasını aramaktan vaz geçti Devrini sabah bir kocasının bulunmamasından istifnde ile bana dedi ki: — Akşam tesadüf size yardım etti. “rtik böyle bir tesadüfün bir daha olabileceğini bekliyorsanız yanılıyor- sunuz! O, Filhakika dün akşamki kadın! ğildi. Şimdi bana dargın, hiddetli olmamakla beraber gene eskisi gibi, belki daha ziyade hocasını seven ve sadık kalmağa karar veren bir kadın olmuştur 'Ticaretibahriye mekte- bi âlisi müdürlüğünden! 1 — Mektebin derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerine İşini biti-| vi J Mektepliler m Meke masbakan| Ağrı zaferi 71 inci haftanın 5 inciliğini İ. Terzi mektebi talebesinden 11 numaralı Melek H. kazanmıştır Yazısı şudur: Bu baftanın en mühim bavadisi “Ağrı, daki tenkil harekâtının bilfi- il ordumuzun tam ve kahir zaferile hitam bulmasıdır. Senelerdenberi düşmanlarımız tara fından en ufak bir fırsattan istifade şekle koymak isteniliyordu. | Nihayet son kıyam kahraman Türk ordusunun hareketini mucip oldu. Karadan askerlerimiz, havadan tay İ yarelerimizle gittikçe daralan çember İiginde, bu serseri eşkiya kümesi son| darbeyi beş günlük meticesiz ve gurur: | suz bir inukavemetten sonta yedi. | | Esasen bir fikri mahsusla hareket! etmeyip ancak bir kaç beyin esiri 0-| ban bu zavallılardan bundan başka bir şey beklenemezdi. Üzerinde yürülmesi muhal olan Ağ| ndaki Türk ordusunun kat'i taferi, kahramanlıklarin dolu tarihimizin he men her sahifesinde tesadüf edebile- ceğimiz şerefli muzafferiyetler sırası- na kayıt edebiliri Islanbul ienkul kıymetler ve kam lis reisi mütekelt Doktor Kaymakamı FEHMİ ISMAİL B. -. #ni kısa bir hastalıktan sonra ebedi yete İntikal etmiştir. Cenazesi bu günkü perşembe günl kaldırılacaktır. | Sabah saat Oda Sirkeci iskelesinden üst bir vaj çı Sari sirketi bayriyenin hus | merasime iştirak edecek Ze | yöre isal edecek ve aynı v mat | | 11.30 raddelerinde Sirkeci iskelesine il dönecektir. — Oradan o otomobillerle Merkez Efendi'de elle kabristanma gidilecektir. Bütün biraderlerin ve merhumu Seven zevatın bu merasime iştiraki rica olunur. BEAR) 75 Kadıköy Sü Leylaklar. Açarken Kolen Mer esli Şarkılı film. ! 4 Sineması Bugünden itibaren Raşit Riza Cuma İs: B imdi İyrasın Bir borcanün temini cüz ve sanma karar Vw ader piyano 29-9-430 pu saat 18 de #çik artırma suredile , Bilmecemiz 67 bilmecemizin halledilmiş şekli Bugünkü bilmecemiz Soldan sağa ve yukarkan aşağı: 1 — Hükümdar çadırı Bü- yük hemşire (4) 2 — Keder (4). Arapça masına gelir (4). 3 — İdame (2). Nota (2). Kırmı. 2 (3). Nota (2). 4 — Bir Spor klübü ismi (11) $ — Beygir (2). Şart edat: 6 — Lâkin (2). Esp (2). İsim (2) Sicim (2). 7 — İdam et (2). Başına hoyunca seslenir (2). 8 — Avrupanın şarkında bir deniz (11). 9 — Sonuna bir (I) konursa bal- lanır (2). Nota (2). Nota (2 Çok değil (2). 10 — Dadı (4). Kaybolmuş (4) 11 — İstihza (4). Müsaade (4). w. gel ma bir (s) büyük, Istanbul belediyes ilânları İstanbul B; esinden: Ce miyeti Umumiyci Belediye Ey- lülün Yirmi sekizinci Pazar git nü sağt on dörne içtima ede- ceğinden muhterem Azanın teş rifleri rica olunur. : . stanbul Belediyesinden : Ba * lat atelyesi için lüzumu 2300 adet çidene tahtası, 200 gürgen kalas 300 kol ağacı, 200 taban ağacı, 500 gürgen ispliz 10,000 parmak, 500 başlık ile 16 ton Ereğli maden kapalı zarfla münakasaya kon muştur. Taliplerin şartname al mak için her gün levazım mil dürlüğüne gelmeleri teklif mek tuplarını da ihale günü olan 15 kömürü 891011 olan | Bu akşam MELEK sineması Geçen sene Madam Plierrat ile alkışladığı” mız komedi Fransez arlisilerinden CANDRE LUGĞULTI)I YEŞİL HAYAL filminde takdim edecektir. | Metro- Goldıyyn - Mayer tarafından tertip edilmiş tekmili Fransızca sözlü bir filmdir. İlâveten: FOX NEWS halihazır sesli ve sözlü dünya havadisleri. KIŞLIK BAHÇESİ Pek yakında Avrupa, muzikhollerine rekabet edebilecek muzikhol prugramı ile muhterem bedavi ©0966 ANADOLU SIGORTA ŞIRKET! Türkiye Iş Bankası tarafından teşkil edilmiştir Yangın - Hayat - Nakliye - Kaza - Otomobili - mes'uliyet maliye Sigortalarını kabul eder. Adres: 4 üncü Vakıf han istanbul Telefon: Istanbul — 531 Telgral açılacağını perveranın enzan itlama arzolunu “ barsak, Karaciğer, mide, Tuzla İçmeleri 0.4 : 15 Yeşrinievvele kadar trenler işler au iman sahi sihiye merke başudiabipliğinden: Müstehdimin ihtiyacı için ve o mikdarda kasket yaptınlac taş, kum hastalıkları için 125 takım eJ8 ru edilmişti) münakasa suretile an münakası günü ne müsadif cumartesi olarak tesb elbiselere ait şartname İle kumaşı ve elb numunesini görmek üzce her gün Galata'da Kara Mustafa sokağında kâin levazım ve mubayan memurluğuna ve münakasi iştiraketmek üzrede yevmi mezkörda sast 14 de komisyona mü tları ilan olunur. Etibba muhadenet teavün cemiyetinden; Önümüzdeki cuma günü saat on b çukta aylık içtima umumi aktedile ğinden azayı kiramın Türk ocağını rifleri rica olunur. nievvel 1980 tarihi Taliplerin mezkör 125 kuru Yüzü ie Kuştüyü yastık aray sergisinde bir çok takdirlere maahir olan Istanbul'da Ö losu 125 kut te yorgan kuş tüylerine mili eresii 3 dır, a Çeşme sokuğundaki kuş tiyü fabrikasinda k tüylerinin kilosu hazır ya cavas emlesl çok ucuz fine 8 kaptan ve makinist yetiştirmektir. vii 2 — Mektep Leyli olduğundan viebenin iaşe, hate ve ila: | yendubedeseinde . sınlacğı in | Teşrinievvel 690 Çarşanba' gü olunur si mektebe aittir. Bikes talebeye ayrıca muavenet edilir, Taşra Mw”... t on beşe kadar mezkâr dan müracaat edeceklerin yol masrafları temin olunur. BEYKOZ DEBAGAT | müdürlüğe vermeleri, 3 — Lise mezunları imtihansız âli birinci sınıfa kabul edilir, FABRİKASINDA ... İ Bunlar için müddeti tahsil iki senedir. : likler veli EE şlğ 4 — İki seneden ibaret olan tâli sınıflara da liselerin Onun- eb . . 0 İ ile sığır kuyruk ve boynuzları sapı cu ve on birinci smıflarmdan naklen ve yahut o derece tahsil blanbul Mani Kulalı İN Afyon Ka tdarede mı pazar Mevludu şerif kıraatı Mülğa harbiye nezareti ikraz in ini delatirin ve ee ve istikraz kon 28-9-930 tarihine müs hisar Vilâyeti ilk mekteplerine bince alesi icra edilmek üzere münak onu reisi bin bâşı merham Talat Beyin refi- İstanbul belediyesinden: Be deli keşli 5671 lira 61 kuruş EM ei ünü saat 15 te mahalli 00 Mavenz kası ve Efdal Beyin valdesi merhume Nadire Hanimin ru- buna ithaf edilmek üzre 96 ey- lül 930 tarihine müsadif cuma günü öğle namazını müteakiben mevludu şerif kıraat ettirilece. ginden mumaileyhanın meclubu fazsil ülviyesi bulunan zavatın Arnavutköy o camlini teşrifleri rica olunur. Endaht tecrübeleri açık deniz motorun yembe günü sabahı Ha cıvarında makineli tölek tecrübesi yapılacağından halkın bu sahada do- laşmaması Mözumu ilân olunur. Hzanbul Sera sişs Istantlada numaralı inden: Örücülerde 20, 31 gazada Hacı İsmail zade Numan Beyin kon: ebile vuku bulan süre « kılınan tetkikat ne bilin muzarı ilas icra ve mühlet v.cil mbt, U Beyin nl İcra ve'tapo sic bildirilmesine karar Dr. HORHORONİ Beyoğlu Mektep saban gördüğü alelüsul tasdik edilmiş talebe alınır. $ — Mektep mezunları için mecburi bir hizmet yoktur. Yal- nız mektep tahsilini ikmal eylemek şart olduğundan terki tah- sil edenlerin iaşe ve ilbas masraflarını maa faiz ödemeleri lâzım ve taliplerin mektebe girerken bir teahhütname vermeleri mec- buridir. 6 — Mektebe girmek arzusunda bulunanların hüviyyet cüz danını, aşı şahadetnamesini, mektep tasdikname veya şahadet- namelerini, polisce musaddak hüsnühal ilmühaberlerini ve dört rinci gününe kadar Ortaköyde Çırağan Sarayı ittismlinde kâia mektep müdürlüğüne müracaatları, Emlâk ve eytam bankası umum müdürlüğünden: Satlık emlâk Mevki ve Neyi Teminat mikdeni nda Salt paşa konağı yanında 160No. konak 3800 ira itlikuyu kasrı civarında «razi arabalık ahır ve salre 1500 Dolmabahçede © Fatmahatun Beyoğlu caddesinde 5 ve 5-1 No. kâgir hane ve ahır 60 , emlâk satılmak üzere yeraiti »tiye İle müzayedeye Esas No mahallesinde Balâda yoz konulmuştur. Müzayede (kapalı zarf) usulü iledir. ? İhsle 29-9-0ğ0 tarihinde o Ankarıdı yapılacaktır. 8 — Talipler teklif zarfları yevmi mezküra kadar müdürlüğümüze veva yevmi mezkördan İzmir şabelerine tevdi etmelidirler. 4 — Bedeli ihs's iki peşin ve diğerleri yedi müsavi edilmek Üzere sekiz senede tesviye edilecektir. 5 — lip olanların şubemize müracaatla bir lira mukabilinde mufassal saramcmizi alp stib mektuplarına raptermeleri lazımdır. EİN meclisi idaremiz huzurum Ankarada umum birkaç gün evvel İstanbul ver taksime setle İscakur. Talip Olanı cumartesi günü fabrikaya etmeleri, Müzayede İle satış Eylülün 26 me come gönü ah saat 10da HALASKÂR GA- ZI caddesinde Harbiye ve Hamam İstasyonları ortasında 57-83 numa- sa hanede bulunan nefis eşyalar de suretiyle satılacak Vitrinli büfe ile senvan kaplama asri cedit yemek oda takımı, nadide asri ve & parçadan mürekkep yatak oda takımı, diğer yatak oda takım: ları, kanape ve $ koltukdan mücek- kep ponve takımı, emaye salaman- sobalar, evire için hasır virrim, İl yer, divan ve orta masamnı bâvi asri mükemmel salon takımı, Singer dikiş makinası, ayl XV ona masaları, hayli per. deler, şezlong, çini sobalar, kanape takımları, elektrik abajurlar, poft manto ve sair eşyal beytiye. Anadolu ve Acem halıları v6 | seceadeleri, Poy sürenlerden i eminat alınır 37 eyiai müracaat 100 de 15 ve Zayi cüzdan Derununda pare yok, ancak bir kaç senet, nufus tezkerem bulunan Güzdanımı sayi ettim Her kim bulup rirdeki adresime çetirccek Oloren fazlaca memnun edileceği ân olunur. Istanbul hayvan borsası mubaya- acılarından İbrahim Kehem Gedik paşada kasap dükkân Nos © olan Üsküdar iskele meydanın. daki çeşme çatısının kurşunlarının tamiri kapalı Zarf. Ta iplerin şarıname almak için ve keşif evrakını görmek için her gün levazım müdürlüğüne mü racaatarı teklif mektuplarını da ihale gönü olan 16 teşrinieyvel 930 perşembe günü saat on beşe kadar mezkör müdürlüğe vermeleri. inşaasile la münakasaya konmuştur İstanbul Belediyesinden: Has- tahaneler için lüzumu olan 7900 kilo soğan, 18900 patates, 3600 kuru fasulye, 500 börülce, 600 nohut, 800 mercimek, 590 sak ça, 70 kuru bamya, 1800 ku- ru üzüm, 800 kuru kayısı, 50 kilo kuru vişne kupalı zarfla .münakasaya konmuştur. Ta- liplerin şartname almak için her gün levazım müdürlüğüne mü- racaatları teklif mektuplarını da ihale günü olan 15 teşrinievvel 930 çarşamba günü sat onbeşe kadar mezkör müdürlüğe ver- meleri, *» 905 mumerolu Seyriseler mer kezinden aldığım şoför vesikamı zeyl etim. Yenisi U alinacağından hükmü yektee. A Riza konmuştur. Numnne ve şartnameyi görmek isteyenlerin idareye müraci ilân o Istanbul Ziraat mektebi Kayit ve kabul şartla Bu sene tali ziraat mektebillim olduğunu musaddak * halinde açılacak olan mektebe!raporu ile tevsik etmek, nur aşağıdaki şartlar dairesinde ta-| E — Aşı şehadetnemef lebe almacaktır: hüsnühal mazbatasını hai? 1 — Mektebe Orta mektepİmak, mezunları bilâmüsabaka almır. | 3 — Bizzat ziraatle iştiği Talipler mektebe alnacak mik-İden çiftlik ve arazi sahibi © tarı tecavüz ettiği takdirde |dı olduğunu tevsik edenle” müsabakaya tâbi tutulur. cih olunur. 2 — Mektep leyli ve mecca- | 4 — Kayitvekabul nidir. Birinci maddedeki evsaf | Teşrinievvel bidayetine ki tan maada o mektebe girmekidir. Taliplerin ya doğrudaf istiyen efendiler aşağıdaki ev-|ruya veya Ziraat müdür VE saf da hair olması şarttır. mürlukları ve mahalli mi A — Türkiye tebaasından ol-İmemurları vasıtasile o mi mak, .İmüdüriyetine üç kıt'a fot B — Sirini on dokuzdan yu- |ve vesaiki ile iâtida etmeli” karı olmamak, zımdır. C — Vücudü ziraate müte İstanbul için Vilâyet İğ) hammil olmak, sinde Ziraat müdüriyetin€ D — Sârt bantalıklardan. sa- İracaat olunacaktır. * Jandarma imalâthanesi müdüriyetindeni tarihi günü saat 309-930 sah 14 -10-930 çarşamba 14 fe san alım Gedikpaşada — İs verilir. Tİ 1740 adel eşya çanta 1617 metre kışlık elbiselik komaş © İ Yukarda yazılı eşya ayn syn kapalı zarf münak Münukasa hizalannda yazılı zamanda İstanbulda imaliibanesinde yapılacaktır. Sarrmameleri İmalâthancden menin varmı İmlân şartnamede vazılıdır.