19 Ekim 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Ekim 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Hasan kolonyası: fabrikaları Hasan kolonyasının enfesve ruhnuvaz kokusu karşısında Ml ve hayran kalmışlardır. Fransa Almanya ve Amerika bu nefis Şark müstahzarından külliyetli sipariş etm kolonyası istimal etmekte olup daim ve daima sahibini tebrik etmektedirler. Hastalara haya erde satılır. Hasan ecza deposudur. Üsküdarda şubemiz yoktur. DOKTORLAR kuruşluk Harik, hayat, kaza ve otomobil si; Galatada Ünyon hanında kdin ÜNYON Yaptırınız. Türkiyede bilâ fasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptırmayınız. Telefon: Beyoğlu « v Emniyet Sandığı emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı rtalarıma İGORTASINA Merbunatın cins ve mevile mevki ve müştemilâei Borçlunun ismi 1894 Tahtakalede Hocahamza mahallesinde Hatapkuyu .48u sokağında 24,26 numaralı iki yüz yetmiş arşın arsa üzerinde kârgir iki katta tahin ve şeker fab- rikası ve kırk arşın arsa üzerinde fırın ve iki yüz seksen yedi arşın bahçeyi havi tahin ve şeker fab- rikasının tamamı, Muharrem B. Ramiste boşnak mahallesinde Hakkı Bey cadde- sinde eski 9 mükerrer ve yeni 61,61-1 numaralı 93) arşm. arsa üzerinde ahşap iki katta üç oda bir s0- fa bir taşlık altında oda olarak kullanılmakta bir dükkânı ve yirmi arşın arsa üzerinde ahşap bir mutfağı ve ylz seksen yedi arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Hıfzı B. Çırpıcıda Hacıhasan mahallesinde eski Hacıha- san ve yeni Kubbe tekkesi eski 14 ve yeni 9 nu- maralı yetmiş arşm arsa üzerinde ahşap üç katta| biri sandık ve biri yüklü ve biri camekânla bölünmüş! olmak üzere altı oda iki sofa bir antre bir sarnıç bir kuyu ve yirmi arşın arsa üzerinde bir mutfak ve mahallen otuz iki arşın bahçeyi havi tamire muhtaç bir hanenin tamamı. (Faika ve Nesibe Hanımlar 13636 Bakırköyünde kartaltepe mahallesinde Aksu mev kiinde eski 3, 5 ve yeni 8 numaralı iki yüz arşın arsa Üzerinde maaçatı ahşap iki buçuk katta biri sandık ve ikisi cihannüma odasi olmak üzre on o- da bir sofa iki balkon ve odaların birinin içinde gusül haneyi bir taşlık bir mutfak odun ve kömürlük ve sekiz yüz otuz yedi arşı bahçeyi havi bir hanenin talbenz, Hatice Nazire Hanım Şehzadebaşında Kalenderane mahallesinde Kalen. derane camii sokağında eski 8 ve yeni 10 numara- lı beş yüz arşın arsa üzerinde alışap üç katta on altı oda dört sofa dört salon ikikiler bir mutfak bir taşlık bir taş avlu bir kuyu bir kurnalı hamam ve bahçede elli arşm arsa üzerinde bir mutfak ve bin elli arşın bahçeyi ve derununa cari nısıf masura mailezizi havi bir konağın tamamı, Şükriye ve Emine Şevkiye Hanımlarla Mail kalfa 3264 Üsküdarda İhsaniye mahallesinde İhsaniye soka- ğında eski yirmi bir ve yeni 83 numaralı yüz sek- sen arşın arsa üzerinde ahşap 2 katta biri sandık odası olmak üzere altı oda bir taşlık bir mutfak ve yüz altmış arşın bahçeyi havi harap bir hane-| nin tamamı. Ali Mithat EF, ile Fathia Hacer, Emine Şükriye, Ayşe Namiye ve Münev- ver Hanımlar Balatta Hacıisa mahallesinde Hafaflar sokağında eski 39 ve yeni 33 numaralı on yedi arşın arsa üze- rinde kârgir bir katta bir dükkânın tamamı. Elyasar Nahom Efendi Çarşiyikâbirde Fesçiler mahallesinde Fesçiler caddesinde eski ve yeni 56 numaralı on üç arşmi arsa üzerindekârgir bir dükkânın nısıf hissesi, Hatice Hanım) Yukarda cinsi ve nev'i ile semti ve numaraları muharrer emva li gayri menkulenin icra kılınan aleni müzayedesi neticesinde! izalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde tekarrür #tmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden , *ekrar (otuz bir)gün idetle ilân edilmelerine karar verilmiş Ve 22 teşrinisani 930 tarihine müsadif cumartesi günü kat'i karar) Sârmın çekilmesi takarrür eylemiş olduğundan yevmi mezkür-| de saat on dörtten on altıya kadar sandık idaresine müacaat ey-| İemeleri lüzumu ilân olunur. yale elen Güzel San'atler Aka- demesinden: Akademi şubelerinde Teşrintevvel 25 cumartesi günü tedrisata başlanacaktır. Tekirdağ Vilâyetinden: Bir teşrinievvel 939 tarihinde münakasaya konulan Solak çeşme Mevkiindeki fidanlıkda inşa edilecek binanın inşası İktisat Vekâ- inden alınan emir üzerine tehir edi'diği ilân olunur. . Limon çiçeklerinden müstahzar 90 derece bir harikai san'attir. Bütün mütemeddin mleket- iğ ssvoları esans atı Hasan lerin riya: müte! edirler. Memleketimizin ve ecnebilerin en kibar zi ve şifa verir. Baygınlık, sinir, heyacan, başağrısı çarpıntı zamanlarında bir hayat arkadaşıdır. Fiatlarda müthiş tenzilâe yapılmıştır. 35, smine ve markasına dikkat, taklitlerinden sakınınız. TRİCALCİNE Kaşe komprime çikolatı V Poudre ve granüle Istanbul belediyesi ilânları Darül'nceze müdürlüğünden: Kilo 5000 Sabun Bir sene içinde Alınacak 5000 Kilo Sabunun kapalı zarf usu- Ule münakasası (2 teşrinisani çarşamba saat on dörtte kapalı zart usulile darülacezede müns- kasa edilecektir. Teminat akçele rile taliplerin müracaatları. ..« Kilo 2500 Zeytinyağ 3Aylık taksitle bir sene içinde alınacak zeytinyağ 19 teşrinisani 930 saat on dörtte kapalı zarf usulle münakasa edilecektir. Teliplerin teminat akçelerile da- rül'acezeye müracaatları. “».» Kilo 1500 Rezaki üzüm 1500 Beyaz penir Balâda nev ve miktarı mü- harrer beyaz peynirle rezakı üzümünün 15 teşrinisani 930 Cumartesi günü sast on dörtte kapalı zarf usulile münakasası icra edilecektir. Taliplerin te- minat akçelerile müracaatları “Dr. A. KUTIEL Gilt ve etrenci hastalıklar teda- vihanesi. Karaköy Topçular cad- desi 34. UMUM! AOEATALIK Bir Alman tcarcthanesi, (se- nevi takriben 3000 İngiliz Hira- lık) mühim kâr birakacak bi- rinci derece bir teşebbilsün Umumi acentalığını verecektir. Asgari 500 İngiliz Hralık rethaneler vaya eşhas teklifle rint “E W. 6594, rumuzu ile zirdeki adrese göndermeleri: (Rudolt Mosse, Berlin $ W. 100) bir sermayesi olan tica- İstanbul Gümrüklerinin işgal ettikleri TRİCALCİNE OPOTHERAPİOUE Granüle | Yelkenci sapurları Karadeniz postası SAMSUN inizi teşrinleyyel ÇARŞAMBA günü akşamı 18 de Sirkeci rıhü- mından hareketle ( Zonguldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Rize iske- İdlerine azimet ve avdet ede cektir. Tafsilâr için Sirkecide Yelkenei barında kâin acentesine müre Cast Tel, İstanbul 1515 SADIK ZADE, BİRADERLER DOGRU MERSİN POSTASI FİRUZAN ku Törileei Pazartesi günü akşamı Sirkeci rihtimin. dan hareketle (Mersin)e azi- met ve avdet edecektir. Tal silât için Sirkecide Meymenet hanı alunda acentalığını mü- racaa. Telelkn İstanbul 2134 | AM KA ll 2 e e SADIKZADE BIRADERLER VAPURLARI KARADENİZ MUNTAZAM VE LÜKS POSTASI Dumlupınar vaparu İroeyinierre PaZAT sel Sirkeci rıhtımından hareketle (Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, ordu, Giresun,Trab zon, ve Rizeye azimet ve avdet edecektir. Tafsliât için Sirkecide Mey-j müracaat, Telelon:istaabul 2134) LONDRA BİRAHANESİNDE Eler akşam azat 17 den alaturka 2 saz heyeti terennüm etmektedir. öğle TABLDOT akşam amaaa 4 yemek 70 kuruş pr. HORHORONİ Beyoğlu Mektep sokak No. 35 muayene sebaltan akşama kadar. Gümrükleri Baş müdürlüğünden: Baş Müdürlük binasile İstanbul İthalât ve Ticareti Dahiliye katın ve yolcu salonu dabilinde badana, boya ve sair tamiratı aleni müuakasa suretile yaptırılacaktır. Diplomalı mimar ve mühendis olması İizımgelen talipler ba baptaki şartnameye ıtula hasıl 8-11-930 Cumartesi günü saat ederek münakasanın o yapılacağı 14 te vesaiki lâzimeyi hamilen Baş Müdürlükteki komsiyona müracaatları. Gümrükler umum müdürlüğünden: Türk ve gümrük bayrak- ları yaptırılacaktır 1 — Gümrükler ihtiyacı için 600 tane Türk ve gümrük bay- rağı yaptırılması açık kırdırmaya konulmuştur. 2 — Şartnamenin tasdikli suretleri Ankarada, gümrükler leva- zım müdürlüğünden, İstanbulda Gümrükler umum levazım amba- rından alınacaktır. 3 — Kırdırma İstanbulda gümrük baş müdürlüğü binasında kurulacak satın alma komisyunu tarafından yapılacaktır. 4 — Kırdırma 10 teşriniseni günü sant 14 tedir. 5 — Her istekli, biçilmiş bedelin 4 vakkat güvenme gelmeleri. 930 tarihine raslıyan o pazartesi 7,5 olan 375 liralık mu- Öteminat, larile belli saatten evvel komisyona 6— Örnekler; Istanbulda günirükler umum müdürlüğü. levazım ambarındadır. İstekliler orada görebilirle- İ | Verem, kemik hastalıkları, zafiyet, yorgunluk, kadınlar, çocukların neşvü nüma- larına karşi en müessir mukayvidir. hâmile ve süt veren -SEYRİSEFAİN Merkez Asents; Galata köprü Başında; Beyoğlu 2302 Şube acentesi; — Sirkeci'de Mühürdar de heri altında Telefon İst 2740 İzmir sür'at postası (Gülcemal) vapuru 20 teşrini evvel pazartesi 14,30da Gala ta rıbtımından kalkarak Sı sabahı İzmir'e varır ve çar şamba 14,30 da İzmir'den kal karak perşembe sabahı gelir. Vapurda mükemmel | bir orkestra ve cazbant mevcut tar, Trabzon birinci postası (Mahmutşevketpaşa) vaparu 21 teşrinievvel sah o akşamı Galata rıhtumından kalkarak Zonguldak, İnebolu, Sinop, Sumsun, Giresun, Trabzon, Rize'ye gidecek ve dönüşte, Sürmene, Trabzon, Tirebolu, Giresun,Ordu, Ünye, $ Sinop, İnebölu, Zonguldağa uğrayarak gelecekti Ayvalık sür'at postası Mersin) vapuru 21 teşrinlevvel salı 17 de Sirkeci rıhtimından kalkarak Gelibolu Çanakkale Küçükkuyu, Edremit, Burhani- ye, Ayvalığ'a gidecek ve dö- İhüşte mezkür iskelelerie birlikte) Altanoluğ'a uğrayarak | gele cektir. Azimette Gelibolü için yük alınmaz. Mersin postası CANAFARTA) vapuru 29 Teşrinievvel çarşamba 1ide Galata rihtımından kalkarak Çanakkale, İzmir, Küllük, Bod rum, Rados, Fi e, Finike, Antalya, Alâiye'ye uğrayarak Metsin'e gidecek ve dönüşte ayaı isk cu, Anamor, Kuşudası'na uğra yacaktır. Andifli, Kalkan yulcu ve yükü, gidiş ve gelişte Fethi- ye'de aktarma suretile alınıp rle beraber Taşu- verilir. Çanakkale için yük alınmaz. TAVILZADE VAPURLARI Ayvalık - İzmir postası Sünlel vapıru Her Pa- zartesi akşamı saat 17 de Sirkeciden hareketle Geli- bolu, Çanakkale , Ayvalık ve İzmire azimet ve Çanakkaleye uğrayarak avdet edecektir Yolcu bileti vapurda da verilir. Adres : o Yemişte Tavilzade biraderler telefon İstanbul 9210 ALEMDAR ZADELER YAPURLARI Bülent vapuru 19 teşrinievvel PAZAR günü akşamı saat 18 de Sirkeci nhtumından hareketle (Zonguldak, İnebolu, Ayancık ımsun, Ordu, Giresun, Trabzon! Rize ve Hope ) ye azimet ve Vakfıkebir, Görele ve Ünye- ye uğrayarak evdet edecektir. Muracaat mahalli; İstanu! Meymenet hani altındaki yazi- hane. Telefon İstanbul 1154 KUMBARA Alınız ve talihinizi deneyiniz. Türkiye İş Bankası kum- bara alanlar arasınde sene- de iki defa kura çeker. Her defasında altı kişiye bin lira möküfat Bu kuralar- biri - bu ayın başında Ankara merkezimizde çekil- di ve altı kişiye 1000 lira verildi, Bundan sonraki kura 931 senesi -nisanında çekile- cektir. Fakat o kurada ka- zanabil, için 1 kânunu- evvel tarihine kadar kumba- ra almış bulunmanız lâzım- Kumbarası olanlar senede Iki defa ta- Un | deneyebilir- ler ve 500 ira İ kazanabilirler tiyorsanız kumbaranızi şim- diden alınız. Kumbaralarımız bedavadır. Sadece bankamı- za müracaat ederek iki lira ile hesabınızı açtırmak kâ- fidir, 1 kânunuevvel gelme- den kumbara alınız. 1726 Numerolu 27 Eylal 1930 tarihli kanunun tatbiki dolayısile vaki olan ihtiyat Evrakı Naktiye ve Döviz Giriş ve Çıkışları 16 1 ci Teşrin 1930 tarihindeki vaziyet ? — Döviz Giriş ve Çıkışları 4 9—ici teşrin 1580 tarihinde mevcut evelki bakıya £. 60296801 'Tahell edilen yahut bafta zarlında tahsil edilecek olan Dövizler £. 12500000 * Sir zarfında çıkan Dövizler sin ci Teşrin 1990 tarihinde Osmanlı bankası yedindeki Dövizler yekâni £ ? — İhtiyat Evrakı Naktiye Giriş ve Çikışlii Çıkan Evrakı Naktiyenin 9—i ci Teşrin 1980 tarihindeki bakiyesi T. L Hafta zarfında çıkan Evrakı Naktiye T.L. Hafta zarfında giren Evrakı Naktiye Fark Çıkan İbtiyar Evrakı Naktiyenin 16 1d Teşrin 1930 tarihindeki yeküne TL. 6.211.71818 L. Eg 3 Osmanlı Bankası İspirto ve İspirtolu Içkiler inhisarı Umum Müdürlüğünden: Lüzumu olan (2000 kilo çenber Kapalı zari usulile cünakasaya 080 sah gününe kadar mb. konmuştur. Taliplerin 28 teşrintevvel. omisyonu kikabetine müracaatları. Jandarma imalâthane müdüriyetinden: gi 19883 ilâ 21760 takım maa serpoş ve dolak yazlık elbise biçki ve) imeliyesi kapalı zarfla münskasaya konuldu. Münakasa -11-090 camartesi | günü sani on dörte Istanbulda Gedik Paşada Jandarma imalrhanesinde. yapılacaktır... Şartaame imalâthaneden tevzi olunur. Teklifaamenin tara ilân garinamede yazıldı. 4 Tütün İnhisarı Umu Müdürlüğünden: 10 top tek: Bir metre arzında. 190 kilo çelik safha (lama) 9 Münakasa ile alınacak iki malzemenin nümunesi idaremizde" mevcuttur. Alinacak tel, pinömatik makinelerde tütün elemek içi di Çelik safhalar makinelerimizde kullanılan Lama bıçaklarımı imaline mahsustur. Alınacak safhaların eb'adı müracaat vukuund ii bildirilecektir. Talip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçeles. riyle beraber 27 Teşrinlevvel 930 Pazartesi günü saat 11 de Galatada Tütün inhisar idaresinde mübayast (o komisyonuns" müracaatları, Ankara vilâyetinde Ankara vilâyeti Zürra için tuhumluk olmak üzre Anka: Kunduru buğdayından on beş ton ve siyah arpadan on ton kapi zarf usulile münakasayâ konulmuştur. Talip olanlar şrtameyi görmek üzre Ankarıda Ziraat Baş dürlüğüne ve Eskişehir Ziraat müdürlüne müracaat etmeleri Jüzüş ilân olunur. . 1.287.667.50 İİ |