19 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

19 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

PP İS Ere yal sayı 4591 Pazar 19 yönle | 1930 Teşrineve! ) A kerime Zİ, “ Aka liiyet bahsi , Yazan : Hakkı Tarık Münderecat çokluğundan yanina kaldı stanbul İntihabatı rü Halk Fırkasının muvaffakiyeti büyüktür. Bütün kazalarda halkın ekseriyeti reyleriniC. H İstanbul şehir meclisi intiba- batı dün saat on yedide bitti. Kadıköy kazasında sandığın a- çılması bugüne bırakıldı, diğer kazalarda intihap encümenleri huzurunda (sandıklar (açılarak reylerin tasnifine başlanıldı : Alınan netice evelki tahmin ve neşriyatımızı tamamen teyit eder mahiyetindedir. Istanbul halkının büyük bir ekseriyeti, reylerini okenbilerini esaretten kurtaran ve müstakil bir vatan yaratan Gazinin fırkasına, Cüm- buriyet Halk fırkasına vermiş- lerdir. C. H. F, namzetleri, Serbest Fırka namzetlerine kahir birek- seriyetle tefevvuk etmişlerdir. Bakırköyünde Bakırköy rey sandığı dün ak- şam saat beş buçukta açılmış ve tasnif üç saat sürmüştür. C. H. firkası namzedi Galip Babti- yar bey. 2061 rey, Ali Rıza B. 2055 rey, Necmi B. 2049 rey | r, alip “emil B.İokantacı Al ef. esbak adliye müsteşarı Baba Mulga dahiliyk nazareti heyeti“; teftişiye reisi Süleyman Fethi beyler 1080 rey almışlar ve a- kalliyette kalmışlardır. Şu tasnif neticesi gösteriyor ki, C.H. F sı Bakırköyde | bilhassa köylerde Serbestçiler tarafından (o fazla Propaganda yapılmasına rağmen ahir bir ekseriyet temin etmiş- Usküdaı da İ Üsküdar sandığının rey tasni- fi üç buçuk saat sürmüşlür. Tas- Bif net'cesinde intibabata 4417 kişinin iştirak ettiği bunlardan 3387 sinin halk fırkasının namzet-, lerine, 1491 inin serbest fırka Bâmzetlerine rey verdikleri an- aşılmıştır, Müstekil namzetleden Sabiha Zekeriya H. bir rey ak mıştır. 5 rey varakası Arap harf- «le yazıldığı için ve 33 rey Vârakasıda imzasız olduğu için bul edilmemiştir. ! » H. fırkasının namzetlerin- Adliye vekiliB.e Eveviki gün burada çıkan gazetelerden biri , iki sün- gülü jandarmanın ortasında- ki demir parmalt'ıklar arka- sından bakan bir kaç kişiyi Sösterir bir resim bastı; ak tında şu izah var : « Salih- lide serbes fırkaya rey ver- dikleri için hapsedilenler » | Öğrenmek istiyoruz: Salih ide S. fırkaya rey verdik- leri için tevkif edilmiş kimse Var mıdır?Varsa tevkif eden- (|| lere, yoksa bu isnadı ya: (| Panlara adiiye ne yaptı ? Intihabatffa k azanamıyanlardan Snaf dörviş, ezihe Muhiddin H.lar, OrNA Mila Bev de eczacı Celâl B, 3387. He | zım paşa 3387, avukat İsmail İ Şevket B. 3382, Vehbi B. 3380 | yedek aza avukat Muharrem Naili B. 3359 sabık cemiyeti belediye (azasından Cemil B. 3356 avukat Yusuf Nuri B. 3354 Hasip B. 3338 rey almış- lardır. o S.C. firkasının o namzetleri olan Sabık jandarma alay ku- mandanı Ali Naki, askeri müte- | kaldinden. Nâzım, Sabık cemiye- ti belediye szasndan Kâzım, Sabık mecisi umumi azasından Kenan, Besim, Ali, Nazif, tüc- cardadn Emin Beylerle bektaşi şeyhi Ali Nutki baba 1491 rer rey almışlar ve akalliyette kal. mışlardır. Beykozda Beykoz “Hisar, sandığının rey tasnifi dün akşam yapılmış ve intihabata 4000 kişinin işti- rak ettiği anlaşılmıştır Bunlar. dan 2443 kişi halk fırkası na- mzetlerine rey vermişlerdir. Serbest fırka namzetleri 1500 | kadar reyle akalliyette kalmış- | lardır. Ercümen azası uzak yer- lerde oturdukları için esami üze- rinde otetkikat yapılmamıştır. Tetkikat bugün ikmal edilecektir, | Beyazitte Beyarnıt sandığı dün akşam saat sekizde açılmış ve reylerin tasnifi gece yarımda bitmiştir. Neticede intihabata 6014 kişinin iştirek ettiği ve bunlardan 5010 | kişinin halk fırkasına, 923 kişi- nin serkest fırkaya rey verdik. leri anlaşılmıştır. Müstekil nam- zetlerden Sabiha Zekeriya H. bir | rey almıştır. 8İ rey varakası imzasız olduğu için iptal edilmiş- tir. Halk fırkasının aslı azalık için gösterdiği mamzetlerden Rana Sani Yaver H. 5010 Tevfik Sa- İlim Pp. 5004, Hacı Âdil B. 5003, Hacı Recep B. 5008 Sadı B. 4999, Cemal B. 5004, Sadettin Rıza B. 4998, Kemal Salih B. 4989, Talât B. 5009 Refika Hülusi Behcet H. 4890, yedek mamzetlerden Reşat B. 4866, Ferit B, 5865, Hilmi B. un namzetlerine vermiştir itti Recep B. cevap veriyor Kullandıkları şenaat plânlarını teşhir e deceğim Recep Beyin kuleli şatosu, altın ku- yusu ve bankalardaki serveti ! Şehrimizde bulunan sabık na- fia vekili Recep bey dün bir muharririmize şu beyanatta bu- lunmuştur: — Yannki pazar akşamı Ankaraya dönüyorum. Istanbul- da bulunduğum on gün zarfın da çocuklarımı (o mekteplerine yerleştirdim ve içinde doğup 4860 Hasan Remzi B. 4864 Ib- |büyüdüğüm,tabsilimi tamamladığım rahim B. 4842. Muhiddin paşa 4061. Burhanettin “B. 4860 Ni- hat B. 4854, İhsan Semi B. 5568 rey almışlardır. Serbest fırka pamzetlerinden im Derviş H. Müze müdürü B; -Sabik Antalfa meb'usu Şerif Ali zade Murat B. Derviş zade Hasan Febmi B, Borsa 4“ centesi NuriB., avkat Urfalı Mahmut Kâzım B. esbak Tokat meb'usu Tahsin Rıza B, kereste (AM tarafı 3 üncü sayıfamızda) samsara — Anlaşıldı! Meğer istedikleri pren- sipsizlik hürriyeti imiş! Hürriyet istiyorlardı. Hürriyet isteriz, diyorlardı. Fakat cümhu- riyet sin bildiği hürriyeti esasen temin etliği için onların nasıl bir bür- riyet istediklerini anlamak müm- | küm olmuyordu. Acaba onların | istedikleri hürriyet nasıl bir şey | idi? Şimdiye kadar pek çok defa bu sual soruldü. Şu sizin iste- tidiğiniz hürriyeti tarif idin de biz de anlıyalım, denildi. Sorulan suallere mayordu. Fakat: şimdiyekadar bir muamma gibi meçbul kalan bu nokta Ağsoğlu Ahmet Beyin bir makalesile © aydınlaşmıştır. Ahmet B. Yunus Nadi Beyin serbest fırkacılara prensipsizlik isnat eden bir makalesine ver- diği cevapta bu Üstat karşısında kahkahalar ile güldüğünü söylü- yor ve: “Biz prensip bağ: ları içinde yaşamakatan osan- dık. Biraz da prensipsiz yaşamak istiyoruz.,, Diyor!, Hukuku ( siyasiye (| âlimleri hürriyeti etrafı prensip siperleri ile çizilmiş bir ülke olarak tarif ederler, Görülüyor ki Ankara hukuk fakültesi müderrisi profe- sör Ahmet B. EF, hürriyet ölke- sinin etrafını tahdit o eden bir türlü cevap alına- | kanunları herkese herke- | bu güzel şehirden zevk ile isti- fade ettim, Bu riyaretimin belediye intiha- batına tesadüfü benim için çok iyi oldu Fırka gürültüleri arasın- da intihap yerlerini gezmek, cere- yanları görmek ve halkın hâleti ruhiyesini mütalca ve tetkik et- Hüseyin mek pek faydalı idi. Nafıa ilânları Bu arada Yarın gazetesi ayak larıma dolaştı. Gazetenin bildi» ğim bâleti rubiyesine göre bu hareketine iki sebep olmak lâzımdı. Birincisi. Nafıa vekâleti mes'- uliyetini taşıdığım son aylarda bana bir mektup yazmış ve gü- zetesine Nafıaya ait ilânların verilmesini istemişti. Kendileriy» le o zaman şahsan biç bir mes" elem yoktu. Buna rağmen mem- lekette hiç bir haysiyete bürmel etmeyen böyle bir gazeteyi res mi ilânların parasile beslemel İLâtfen sayifayi çeviriniz) Rahmi Beyin gazetemiz için yazdığı son roman Deli filezof cami avlusunda softalardan dayak yiyor prensip sınırlarını kaldırmak ve atmak yolunu (o bulmuştur. Serbest (| fırkacılara © mahsus bir nevi ( prensipsizlik bürri- yeti keşfetmiştir. Şimdi bu hu- dutsuz hürriyet içinde kendile- rine prensipsiz diyenlere karşı kahkabalar ile gülmektedir. 3 üncü tertip hedife kuponu : No. 11