19 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

19 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Artistlerin hayatları Bebe Daniels nasıl sinema yıldızı oldu? Bebe Dink daha vü ba bir | çocukken sahneye çıkmıştır. lidi tıkırdadı ve annem içeriye İ girdi. Yorgun ve meyus görü İ nüyordu. O zaman kendimi tu tamadım, boynuna” sıçrayarak müjdeyi verdim. O gece mes'ut | geçen gecelerimizden biridir. Daniels Amerikada | Zavallı'annem! Kİ ümeti dahilinde | O Harold kendinden emin bir| Je 4 Könunusani | artist olduğu için ona eş olmak sştur. Babasın- | benim için müşkül olmadı. anasından İs- | — On dört yaşına geldim. Ken bası ve anası ko- | dimi tam mânasile bir genç kız mediyen idi Bir op tru- | olarak hissetmeğe başladım. punda Amer şehirlerini do | Çok sevdiğim Harolda eş olma laşırlardı. Bebe daha bebek de | ya devam ediyordum. Evimiz- »zcek yaşta iken, bir küçük ço | den her türlü parasızlık endişe cuğa ihtiyaç olduğu zamanlar | si zail olmuştur. Haftada bin i sahneye çıkardı. Daha on hafta | ki yüz frank kazanıyordum. lık çocuk ike Annem iş bulmuş, muntaza. | Piyeste sah man rollerine devam ediyordu Ben sadece paramı elbiseme sarfediyordum. Hiç bir ihtiyacım yoktu. Ay rıca Harold gibi de bir arkada | şım vardı. Harold ilk erkek ar- | kadaşımdır. ve annem de ilk | defa onunla gezmeğe gitmekli ğime müsaade etmişti. Çünkü Harolda emniyeti vardı. Bu za manlarda Haroldun küçük bir Ford otomobiline gezer- | dik. Vakın araba toz içinde; yastıkları eskiydi. Elbiselerimi kirletmemek için çok dikkat et meğe mecbur olurdum. Ekseri İ ya kırdan ziyade denize gider dik. Dans müsabakalara can | | atardık; İlk defa kupa kazandı | ğumız gün, büyük bir bayram Bir çok sirema meraklıları vardır ki, tanıdıkları ve hoşları in tereümei hal panyoldur. Jan isminde bir e çıktı, yaşına gel iner, günümüz oldu. Artık böyle bir | muvaffakıyetten sonra, biç bir dans müsabakasını kaçırmayor duk. Aşk yemini eder gibi, da- ima beraber dansetmeğe yersin ettik, O zaman dans âleminde | Harold ismi Bebe Danicls'ten ayrılmadı. Dansta olduğu gibi, sinema- da da Haroldun eşi olmak is terdim. Fakat seneler geçti. Ay | rıldık | sini kocası bo yorkta yerleştiler. Or yatvolard » oynayorlardı. | Bir gün rejisörüm Henaber. Bebe yedi yaşımda iken Ameri- İl sy eve geldi, direktör Laskıy” kanm büyü 1ema firmala- | nin ertesi gür benimle konuş- rından $. fından ang scopa tara » en güzel Za-| « o vakitten $i- zel bir san'at oldu- , Fakat tahsil | manları.. nemanın gü ğunu anlamıştır ve terbiyem beni bir gül ban me acayip bir ir tarafta bir tarafta yatroya veya sinemaya gi yor, bana verilen rolü yapıYor- dum, Mektebe dönünce arka- daşlarım merakla neler yaplığı mı soruyorlardı. Sekizle on iki | yaş arasında bu suretle bir çok filmlerde rol aldım Tekrar Nevyorka tük. Bir gün annem bir iş bul- mak için çıkmıştı. Ben de kitap okuyordum. Telefon çaldı. Nor big stüdyosu müdürü idi. Bana dedi ki: “Harold Loyd ile oY- nayacak bir kıza ihtiyacım va: Fakat siz daha çok küçüksü- | nüz. -On iki yaşında idim- son | ra esmersiniz. Ben sarışın İs yorum. Maamafih siz mümkün mertebe kendinizi. ihtiyarlata- rak stüdyoya geliniz de bir tec rübe yapalım. auta Monika rüh ierdi.. Burada | istiyordum. udi okurken icap et dönmüş- Ben yaşıma birkaç sene ilâ ve edecek şekilde giyindikten sonra, Annemin avdetini bekle- meden stüdyoy gittim, Ha rold Loyd'in diki kadar şö' gimden bahsetm: çok genç buldular. aje ettiler, | düğüm zaman, an-| Sabır- | sızlıktan kendimi tutamıyor- | dum. Çünkü verilecek müj dem vardı, Nihayet kapının ki» | amma, | Maamafih elmemişti. Sinemada komik artistler içinde en ziyade tanmanlar Şarlo ile Ha rold Lloyd'dir. Şarlo aşağı “yukarı Virginia Cherrill Greta Garbo'nun heykeltriş Julyan Bov tarafından yapılen bir heykeli mak istediğini söyledi. Bütün” müteheyyiç oldum ki, hınçkıra | gece uyuyamadım. Benim gibi | rak ağlamağa başladım meçhul ve mütevazi bir artiste | | Artık eve nasıl döndüğümü muhteşem direktör ne söyleye- | tasavvur edersiniz. Eve geldi- bilirdi . Muhakkak beni stüd- | ğim zaman hâlâ bendeki buh- yodan çıkarıyor ran zail olmamıştı. Hâlâ ağla yordum. İ yordum. Annemşmerak etti, Be | ni yatırdı. Ertesi günü uyandı- ğım zaman odam ve kalbim gü | neş, dolu idi, Uyku kuvvetleri mi yeri dünya diye düşünü: Ertesi gün ağır ağır konuşa- rak, hakkımda geçen müzak leri anlattıktan sonra dedi Mis Daniels, biz sizi bir yıldız yapmağa karar ver: Bu haber öyle bir darbe tesi ri yaptı ki, anlayamadım. Çün- | Paramcuntun Yıldan sıfatile > kadar başka bir neticeye | beş sönelik bir mukavele imza intizar ediyordum. İ tadım Lâtife Laskyı. Teminat ik m olmuştu. | O gün stüdyoya gittim ve | Bsbe Danisls 1921 den 1928 kadar Paramgünt için 30 ka- virmiştir. 1929 da 2 ediyorsunuz M.| verince, o kadar r film ç ne bir kadın eş , yıldızlar hediye Ba | Lloyd'de bir çok kadın artistlerie oynamıştır. Ancak ber filminde ken: olarak yenilerini intihap eder. süretle Şarlo sineme âlemine bir çek İealerimi euhtofif sesli film çıkınca, Bebe Daniel sin iyi bir şantöz olduğunu da | gördük. Bebe Daniels bir sene dir sinema artisti Ben Lyon ile evli bulunmaktadır. Kazançları Technicolor şirketinin son blânçosuna nazaran bu seneki e getirmişti. Artık kazancı geçen senekinden12bu çuk milyon frank eksiktir. Zayıflık rejimi Tovia Feder 13, lı pasaport fi “Aşktan sonra, çevir- mek için Pate tarafından anga je edilmiştir. 44 numara inden Gilmi sonra 2 Ez sa Bazı artistler başla rına gelen bazı meraklı hâdiseleri anlatıyorlar Bir Amerikan muası ımuharriri, tistlerden b geçei kazaları veya şayanı dik kat maceraları tahkik etmek he visine düşmüş ve birer birer her artiste baş vurduktan son- ra, şöyle bir koleksiyon topla- mıştır Malek ismile maruf komik, Buster Kiton bir gün yolda gi derken karşısına deli bir zenci çıkmış ve belinden tabanca çi kararak Buster'in göğsüne da yamış. Buster, bu badireden Jbis istifini bozmayarak zenci den bir kibrit istemek ve buna sirema mec tanımış ar tta başlarından İ mukabil bir sigara vermek su retile kurtulduğunu söylüyor. Alice Wihite birgün bir ziya ret esnasında salonda bekler- ken, içeriye iri bir köpek gir İ miş ve artistin kolunu kapmış | ter. Alice soğuk kanlılığını mu hafaza ederek, hiç bir telâş göstermemiş ve o zaman kö- pek dişlerini çekmiştir. Niba- yet ev sahibi gelmiş ve 'misafi ri bu müşkül vaziyetten kurtar makla beraber, soğuk kanlılı- | ğından dolayı tebrik etmiştir İ “Yoksa muhakkak sizi parça lerdı,, demiştir. Jime Cruze'den boşandıktan sonra tekrar evlenen ve tekrar boşanan Betty zamanlarda işsiz ve aç bir hal de dolaşırken, bir gün yerde on dolar görmüş, parayı yer- den alip almamak arasında hayli üzüntülü tereddütler ge- çirmiştir. Fakat kuşağını biraz daha sıkmağa, parayı almağı İ tercih etmiş ve doğru lokanta | ya gitmiştir. Duglas Fairbarks bir gün €- vinden çıkarken, birden bire yüzleri maskeli üç haydutla İ karşılaşmıştır. Duglas haydut- ları bir müddet işgal ederek, onları istediği vaziyete getir- tanrruza geçe- rek birinin çenesine bir yum İruk, diğerinin miş ve derhal B-rbara Kent son üç filminde kendisini daima ay rikki Şarlo'nun Şehir minde kendine eş intihap ettiği Virginia Cherril, saj rold Lloyd'in son çevirdiği seklerde” Filminde tekn imtihan ettiği Barbara IK Kompson, ilk | hayasına bir | tekme indirerek ikisini de saf haricinde bıraktıktan sonra,ü | güncüsünün de hakkından gel miş ve hepsini bağlayarak po | lise teslim etmiştir, Bu, bir 52 filme benzeyor amma, Duğlas kuvvetli bir sporcu * olduğuna göre belki de varittir. Artür Sake karanlık bir ge- İ cede yanında iki kadın ve bir erkek olduğu halde otomobili. İni biraz süratle sevkederken, | birdenbire karşısında bir loko- motifin müheykel rünmüş ve Artür s lığını kaybetmeyerek, otomobi li bir hendeğe devirmiş! cular az çok berelenmiş hayatlarını kurtardı ne Art Va | iü | | | dır. Bebe Danyels birgün aral ile denize girmiş ve birdenbir deniz med haline gelmiştir Yüksek kayalar arabanın rüc'atini kesdiği ve deniz d yükselmeğe başladığı için fel ket baş göstermiş ve Bebe Dn İ yels soyunarak kendisini den ze atmaktan ve yüzerek karayi İ çıkmaktan başka çare görmü miştir. Gazeteci atla arabant ne olduğunu söylemiyor. | Elhamrada Hint mezarı İ Elhsmra yarından itibar Conrat Veit ile Mia May ve ya de Puti'nin “Hint Mezar | ismindeki filmini göstermeğ başlayacaktır. Bu film şöyle bilir: “Haremi prenses Savitri'nin İngiliz zabitile sevişmesi suretile yanete uğriyan Eşnapur mihraci manyetizma | fevkalâde ol! bir Pekiri L....xa'ya yollıyarak, ki yük bir aşka mezar olacak bir kad inşasını meşhur mimar Herbe Ravland'a teklif ettiriyor. Fakat £ tün bu tekliflere bir şart ilâve edi yor: Hiç bir kimse, hattâ mümaf ; İren Amundsen bile keme sinin ne gibi bir gaye ile ve nere İ gittiğinden haberdar olmuyacaktı. Bu müddet zarfında İren mh esnin sarayına vâsıl olarak, prensi nişanlısı mimarı görmesine müsas İ talep ediyor, Prens mimarın sahhi tn olduğumu temin, ancak işine İ geri kalacağı behanesile İren'i Hi İ bert'iz yanına sokmaktan istinkâf diyor. Diğer taraftan prenses Si İ nin cariyesi Miryah prensesin İ gölisi İngiliz zabitinin prensin cej ları tarafmdan takip ve öldürüln üzre olduğunu haber alıyor. Öğ diği vak'anm kendi sevgilisi bağ dan geçeceğini zanneden İren, Hİ İ bert'i ararkon tesadüfen Herbert | penceresinin önünden seçmiş bu nuyor. Fakxt delikanlı meydana kıncaya kdar ortadan İren ka hülâsa edil luyor ve bütün düşüncesi İreni İ mak olan Herbert yanlışlıkla cüzi | lıların mayarasma giriyor ve bu te yakalanıyor, Ancak Prens İri Vi o kadar sevdiğini “görl sipe O iğ sevrilisini makin | snamıyarak kem: | mabuduna valfi nefs otm | if ediyor ve ancak siretle kurtulması & irinçe, büyük aşkını kurtanf iren bu teklife yüreli