21 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Olimpiyakos takımının göz bebeği dört karleş mühacim i .Bu cuma yapılacak maç için 4 « kaptanlarımız ne diyorlar? e © ÖRÜN Nihadı ve Fenerbahçenin Zekisi mütalealarını söylüyorlar 4 ii. büyük ve çok mühim im / banlara ancak | gün kadar sa x müddet kaldı. Bunun için bu ilk imtihanı | geçirecek olan ta- nn fikirlerini almak ü Yunan şampiyonu olduğu anla | iyor. Yunan #ötbolunun ise kendi © İ semeketleri dahilinde almış olduğu | “letayiç Yunan fütbolunun son se- eler zarfında kuvvetli bir teşekkül | Olduğunu göstermektedir. Yunan füt | ve e lcularının dolayısile Olimpiyakos”. 5 maş olduğu maçların neticesine bak | b * ualıyız. Memleketi haricinde yap- ğı maçların hemen hemen hepsin- İle büyük farklarin mağlüpolmuştur. Halbuki memleketleri dahilinde ay- RE Tavantaye) ; üz Olimpiyabenla la emel demektir. Belli oyun- ,dilebilir — Beogradeki ile bu tamı na sıl mukayese edersiniz? — Yugoslav fütbolu her balde | — Yanan futbolundan eskidi mun İnkişa- ij ia çok büyük yardımları, doküm | çıkmayacağımızdan pek tabii ola. miri Yuşoslav futbolü her cihet | yak bu maçı da kazanmak azmsile çı Avrupa. futbokına Tekme eee teşekkül ede- — Takımımız ancak sahada belli — Oyuncularmız iyi antrene ve mudurlar? — Oyuncularımız bu maça kâfi | derecede ehemmiyet atfettirmişler- dir. Lik maçlarının sonunda bulun maklığımız nazarı itibara almacak olursa anform olmamalarına bir 6€- | yoktur. -— Maçın neticesi hakkında nik bin veya bedbin misiniz? — Hiç bir maça e |. MEZ A İ Yukardaki üç oyuncu zarif oldukları söylenen haflar, aşağıdaki üç oyuncu bekier ve kaleci Nihat Bern sonra Zekiyi gör düm, O da dedi A a A setlerinden tercüme edilerek bizim gazetelerde okuduklarımızdan iba- rettir, Bunlara nazaran bu taltimen mu- hacim hattının çok kuvvetli olduğu ve bu hattın dört kardeşten mürek kep bulunduğu, aralarında güzel kombinezonlar yaptıklarını ve seri İ oynadıkları, müdafi hatları ise nisbe ten zayıf oldukları ve sertçe oyna- | diklarıdır. Görmeden bu malümattan hiç bir şey anlaşılmıyacağı bedihi- — Bu takımla Beogradekiyi nasıl buluyorsunuz? — Bunu mükayese imkânı yok | tur, Olimpiyakosu görmemekle bera- | ber takımların aldıkları neticelerle birbirlerini mukayese yapmak insanı büyük hatalara sevkeder. Esasen futbol maçları kuvvetlerin oynadığı KİRALIK BAĞ ve KÖŞK Acı Bademde Kızlarağası | çeşmesinde Ali Fuat Beyin vasi bağ ve bahçe ile köşkü İ kiralıktır; Gezmek i için deru- ĞU sundakilere görüşmek için Istanbulda Koskada Hasan- | paşa karakolunda 18 nume- roya müracaat. dihleri hususiyetlere nazaran daima | tahalüf ettiğinden kıyas dalma yan- haştar, — Takımınız nasıl teşekkül ede- cektir, — Takımım en kuvvetli şeklile gılımağa çalışacaktır. ir? — Oyuncular bu maçın ehemmis | idrak ederek muntazam çalış mışlardır. ve gayet forme bir halde dirler. — Neticeden nikbin ve bedbin mi — Neticeden, büyük bir şanssız- lık olmazsa çvek nikbinim. Istikbal merasimi Olimpiyakos müsabakaları ter- tip, heyetinden: | — Yunanistan şampiyonu O- | Bimpiyakor klübü dün Pireden İz- | hareket etmiş ve bu- gün saat 16,30 da Galata rıhtımına muvasalatları mukarer bulunmuş tur. Yunanistana giden idmancıları mıza karşı Yunan halkının göster. | dikleri yakin all ve samimiyete bir mükabele oluk üzere Istanbul | Sporcuları misafirlerimizi büyük te zahüratla ikbal edeceklerdir. Cu- ma ve Pazar maçlarında da muhte- rem tewaşagerlerin vakar ve sükün la müsabaksları takip etmelerini ve bitaraf Hakem Mösyö © Kaçef'i ve oyuncularımızı müşkil vaziyette bı- rakmamalarını rica ederiz. 2 — Hakem Mösyö Kaçef de bu- saat 10 da Sirkeci istasyonuna vâsıl olacaktır. 3 — Stadyum gişelerile © Milli spor mağazasında satılmakta olan | biletlere nazaran cuma günü Stad. yum kapılarının evvelki günkü teb- Tiğimizde muharrer saatten © evvel kapatılması ihtimaline binaen tema- şâkerlerin Stadyuma muayyen maç zamanından evvel teşrifleri mercu- dur, Yunan futbolcuları yola çıktılar ATİNA, 19 A, A. — Olympiya- kos Futbol takımı yarın İzmir vap ru ile Tatanbula hareket ederek cu- ma günü Fenerbahçe ile ve pazar günü Galatasaray ile birer maç ya pacaktır, Her iki oyunun hakemi Bulgar Kaçef'tir. Takim Gramati- kopules, Kurandis, Krizanthopulo, Lekkor, Panopulos, Koroneos Te rezakis ve Sofras ile dört Andria- nopules, kardeşlerden mürekkeptir. Takıma antrenor Swenek ile Atina ve Pirenin hir çok gazeteci ve spor meraklıları refakat etmektedir. Ta kım Istanbuldan sonra İzmire gide rek Karşıyaka takımı ile bir maç yapacaletır. MAYIS, 1931 inci sahifeden geçen yazılar" OZER Gürültü ve d mücadele (Başı 1 inci sahifede) İ ta tetkikat yapmış fakat birliğin id- İ diazının aksi üzerinde ısrar edilmiş- tir. Raportörlük sergide satış o yapıl- masını sergi gayesine muhalif adde- diyordu. Oda kâtibi umumisi Vehbi Bey bu hususta söz alarak Galatasaray ser- gisinde hattâ bazı san'atkârların ken di mamulâtının gayrisini teşhir et- tklerini söyledi, Şiddetli bir red. Sergide Oda marina bulunan Ga- ni Bey bunu şiddetle reddetti ve ra- portörün bunu neden bitaraf olarak raporunda zikretmediğine hayret et- tiğini söyledi. Gürültülü oluyor? Vehbi Bey tekrar söz alarak: — Efendiler dedi. Zannetmem ki İ sergilerde satış yapılması için bir | karar versin. Bu cümle gürültülere sebep oldu ve bu esnadu Gani Beyin sesi yük İ seldiz — Kâtibi umumi Bey. Oda mec- in fikir ve kanaati üzerine tesir icra ediyorsunuz. Ve ilâve etti: Bendeniz de ümit etmeyorum ki yokluk içinde açılan yerli mallar ser- #isinde satış yapılmamasına karar verilsin. : Ticsret müdürü ne diyor? Ticaret müdürü Muhsin Bey söz aldı: Bizim vaziyetimiz hususidir. Milli sanayii tanıtmak için satışa ih- tiyaç vardır, amma siz ona sergi de- meyiniz de panayır deyiniz, pazar İ deyiniz. :. Bu sırada bir ses yüksel- di: | Biz kendimize benziyoruz Hatti Mahmutpaşa çarşısı denil- İ sim, Gani Bey tekrar söz aldı: — Büyük Gaziye inkılâp bidaye- | tinde sormuşlar: Büyük Millet Medisi hükümeti hangi idare tarzına benziyor. Büyük | Gezi cevap vermiş: Bize... Biz de bize uygun şekli kabul et- meliyiz. Tİ Vekbi By hâlâ söliyor Mesele tam röye konulacaktı, Veh bi Boy kalletı — Bu ilmi bir meseledir tayini e- sami ile reye konulsun. . dedi. Fakat Hacı Recep Bey ayağa kal. karak bağırdı: — Müzakere kâfi görüldü amma Vehbi Bey hâlâ söyleyor. Neticede mesele reye konuldu ve alkışlar arasında sergilerde salış ya pılması kabul edildi. Bu karan sü- rekdi bir alkış takip etti. Nihyst söz bitirildi! Bu esnada Hulki Bey heyecanla ayağa kalkarak ceketinin önünü aç- b — Efendiler dedi. Ben bu gömle- ğin yerli olduğumu «ada gördüm, yerli sanayiin değerini orada anla. dım dedi, Vehbi Bey tekrar 8öZ söylemek istedi fakat imkân bulamadı. Ecnebi şirketler Üç ecnebi şirketin Odaya aidat larını vermediklerinden tecziyesi ka- bul edildikten sonra Vehbi Bey tek. var söz aldı, Hacı Recep Bey aya. ğa kalkarak bağırdı: Baka içtimada İ dinleriz, müzakere kâfidir. Reis Necip Bey içtima: tatil etme di, fokat bu sefer Gani Bey itiraz citi: Bu usule mubaliftir dedi, Neticede Vehbi Beyin bir takrir hazırlayıp heyeti idareye verilmesi münasip görülerek içtima neticelen. di. Darülfünun ve barem (Başı 1 inci sahitede) i Jecektir. R. Ali Bey Muammer B. vekâletle Ra- sim Âli B. meselesi hakkında da temas etmiştir. Vekâlet ih- İ raç kararı evrakını usul nokta- sındaki bazı noksanlarını ikma- İli için tekrar derülfünuna iade İ etmiştir. Vekâlet ihraç kararı- nı, nevakısın ikmalinden sonra | tasdik edecektir . Gazi Hz. nin huzurunda | Muammer B. Gazi Hz. ta- | rafından kabul edilerek darülfi i nunun tâğimatını arzetmi Darülfünun divanı bu; at 14 te içtima ederek yeni Şeyi tesbit ederek derhal vekâ- Gene mes'ele çıktı (Başı birinci sahitede olduğu zikredilmekte sinemalara bedava girenleri be rane ederek cera yazmanın mu vafık olamıyacağı beyan edil- mektedir. İkinci ve ü;ünecü madde 'Tamimin ikinci maddesinde: (Her seans için bir fasıla bırak tıktan sonra müteakıp başlanabilir ilk seans bitmeden ikinci seans için kişe açmak ve bilet vermek sureti o katiyede menedilmiştir) denilmektedir . Tamimin 3 üncü maddesin- dede şöyle yazılıyor: (Bir se- verilen bilet başka bir seans ve başka bir gün için is- timal ettirilmez). Sinemacılar, (o tamimin bu maddelerine şiddetle itiraz edi- yorlar. Her seans için ayrı ayrı bilet olamıyacağını, gişeden bi- let alan bir müşterinin istedi, gün ve seansta istimal edebile- ceğini, bir seansta filmi eksik gören müşterinin mütı ip se- ansta tamamını gördüğünü bu maddenin gayri kabili tatbik ol duğunu söylüyorlar. Tatbikatta karışıklık 4 üncü maddede: (Biletler müşterinin elinden maliye me- murları tarafından tamamen ve ya kısmen alınır ve darülâceze ile istihlâk kontrol beraber ya- pılır) diyor. Sinema sahipleri bunun tat- | ücreti ! ğı ifade ediyorlar. Felce mi ugrar? 5 aci maddede: (satılmış o- len biletler temaşa mahalleri eshabı tarafından geri alımıp be deli müşteriye vergi ve rüsüm ile birlikte iade edilecek olursa biletin dip koçanmdan kopanıl mış olmasından dolayı buna ait vergi ve resimler temaşa ma- halleri eshabma tazmin edil mez) denilmektedir. Sinemacılar bu © maddeye karşı İstihlâk vergisi sintma sa biplerine değil müşterilerine konmuş bir vergidir. Diyorlar, Bütün mufassal izahattan sonra, bunun sinemacılık tica- retini felce uğratmakla beraber hükümet varidatını da tenkiş edeceğini ve meselenin hallini istemektedirler. Bu hey'et kendisi ile görü - sen bir muharririmize tir tör kiz “ — Bize kırk sekiz saat zar- fında cevap verilmez ise Vali- yi ve Defterdarı protesto edip dava açacağız, ve (o sinemaları Meseleyi vali muavini Fazlı Beyden sorduk. Dedi ki: — Mükerreren ( yaptığımız hususi ve umumi kontrollerde sinemacıların, bir biletin mü- kerrer defa sattıklarını tesbit ettik. Hazinenin varidatını te- min için bu talimetname vücu- de getirilmiştir. Maamafih iti- razlarını tetkik ediyoruz. (Baş tarafı Iinci sahifede) iskelede münhal yer yoktur. Son za- diye bunu nazari dikkate alarak ha- mal kadrolarını adam başıma vasat bir lira kazanç gelecek bir şekilde tenzil etmiştir. Şimdi belediye hudu- du dahilinde bütün iskelelerde 2600 hamal vardır. Müracaat eden işsiz- lerden bazıları aç olduklarını, kendi- lerine iş bulunmasını, aksi takdirde hırsızlık yapmağa mecbur olacakları nı söylemişlerdir. Belediye bu ha- susta zabıtanın nazarı dikkatini cel- bedecektir. Silifkede yol inşaatı SİLİFKE, 20 (A.A) — sene vilâyetimizin ber tarafın. da yol inşaatına faaliyetle de- vam edilmektedir. Anamur'dan Ermenağa giden yol yakında bitecek Mut —- Ermenak yolu- Dun tamiri bir haftada ikmal olunacaktır. Gülnar — Erme- nak yolunun yeni senenin ilk devre programımda tamir ve 1s- lahı için tedbirler alınmıştır. 1 Hazirandan itibaren işe başla- nacaktır, Ermenağın ayrıca Si- ptı da tasavvur edil seansa | Dün limanda bir kaçakçılık vak'ası olmuş polisler tarafm- dan 1175 paket iskambil kâğı- dı yakalanmıştır. Vak'a şöyle olmuştur: Evvelki gün limanımıza ge- len Fransız bandıralı Avkor va purunda külliyetli miktarda kaçak si kâğıdı olduğu ve şehre çıkarılacağı zabıta me- / murları tarafından haber alın- mış, icap eden tedbirler ittihaz edildikten sonra kâğıtların çı- karılmasına intizar olunmuş- tür, Aradan bir müddet gçtik- in sonra Yunan tabasından üç kişi tarafından iki bavul içinde 1175 paket iskambil gizlice sa- londan geçirilmek istenilirken testibat almış olan memurlar harekete geçmişler ve bavulla- rı musadere etmişlerdir. Kaçakçılar hakkında ayrıca takibat yapılmaktadır. Anadolu Kavağında Kule caddesinde ciheti askeriyeden metruk paviyonlardan dün yan gin çıkmış, bir metre murabba kadar yer yandıktan sonra sön dürülmüştür. Hüviyeti bilinmiyor Dün Taş kasapta İbrahim Zoya mensucat fabrikasının ö- Suzan H. | Boyuna na biribirlerini dava ediyorlar İZMİR, 20 (Hususi) — fize Euzan H. tahkikatı henüz ikmal edilmemiştir. Hidayet ve Nazmiye H. la Dr. Küzmm Ka- ra Ali Bey ve çocuğun annesi Müzeyyen H. bugün müvacehe edilmişlerdir. Müzeyyen H, Manisa Ziraat Bankası memurlarından bir zat hakkında eskiden vaki izalei bi kir meselesinden dolayı dava açarak on bin lira tazminat iste miştir. Diğer taraftan Remziye H. ın memleket hastanesinde mu- ayenesi yapılmış ve bir ay ev- vel çocuk doğurduğu anlaşıl- mıştır, Remziye H. da bu suret le başına gelen hâdiselerin ma- mus ve haysiyetini kesrettiği iddiasile Şükrü B. aleyhine da- Hayvan borsası komiseri Kemaleddin Bey istifasmı dün sile görüşen bir muharririmize demiştir ki: — Ticaretle uğraşacağım i- çin memuriyet hayatından ay- rılmağa karar verdim ve istifa ettim. Bugünlerde İzmire gidece- ğim Muhsin Bey yeni bir zat tayin edilinceye kadar vekâle- ten komiserlik vezaifine baka- cak. —— Sofya telefonu Sofya telefonunun işletmeğe açıl- ması için henüz emir gelmemiştir. Bulgar telefon idaresi fiat tarife- sinin ne olacağını sormuştur. Sadullah Bey Seyrisefain umum müdürü Sadullah Beyin bu akşam An- karaya hareketi muhtemeldir. Sadullah Bey © Seyrisefain fabrikaların: teftiş etmi Müdürlüğü nümüneleri komisyondadır. lira dennvita »lipir. Kaçak iskambil kâğıdı Polisler şehre sokulmak istenen 1175 paket oyun kâğıdını nasıl yakaladılar? nünde bir otomobil kazası ol- muş, bir çocuk otomobil altın- da kalmış, ifadeye gayri muk- tedir bir halde hastaneye nale 1 iştir, Polis çocuğun hü- viyetini tesbit edememiştir. Şoför hakkında kanuni mu amele yapılmaktadır. 30 bin lira ne oldu Jak Hefter isminde eldiven fabrikatorü bir İtalyanın piya. sayı 30,000 lira dolahdırarak tayyare ile kaçtığını dünkü öğ- le gazetelerinden birisi yazıyor Dün bu hususta polisin ma- lümatıma müracaat ettik. Polis böyle bir dolandırıcılığa mutta li değildir. Jak Hefterin kaçtı- ğa dair bir müracaat vaki ol. mamıştır. Polis keyfiyeti an- cak böyle bir müracaat vukuu takdirinde tetkik edebilecektir. Şimdiki halde poliste bu bahse dair bir muamele cereyan etme mektedir. Bostan kuyusunda öldü Ok meydanmda (o bağçıvan Mustafanın 2 yaşındaki çocuğu Halim bostan kuyusuna düş müş boğulmuştur. Emlâk Bankası İzmirde 400 parça emlâk satacak İZMİR, 19 — Emlâk Banka sı umum mü Hakkı Saffet, meclisi idare reisi Cemal âza- dan Raufi Beyler şehri; gel diler. Hakkı Saffet Bey Mali. ye Vekâletinin hissei iştiraki mukabili olarak bankaya devre dilen 400 parça emlâkin satış tarzını tespit edeceğini, satışla- mahsul zamanında aker nacağmı, ikraz faizlerini yü 12 ye indirdiklerini söy Bankanın ikrazat defi Kâmil Bey istifa etmiştir. Bu istifanın mühim bir meseleye istinat et- mekte olduğu söyleniyor. Hak kı Saffet Bey bankayı teftişe de vam ediyor. Şehrimizde on beş gün kadar kalacaktır. mübadilleri bir müracaatı Tasfiye kanununun sarih bir hükmü muhtevi olmaması dola yısile tatbikatta gadre uğrıyan İzmirdeki mübadiller de, iskâ- nı adi derecesindeki borçları" nım affı için Ankarada makama tı âliyeye telgrafla müracaatta bulunmuşlardır. Kadastro hey'eti fenniyesi Kadastro heyeti fenniyesi Cağa loğlundan tapu dairesine nakledildi- & için buradaki altı heyet üç odayı sıkıştırılmış, yerlerine heyeti fsnni ye yerleştirilmiştir. 52,000 okka deri ne oldu? BURSA 19 (Hususi) — Burada bağcı Mehmet isminde biri Ziraat | bankasına 60 bin okka deri tesli ederek mukabilinde 30 bin lira alk mış. Vödesi gelince parayı; ödeye- miyen Mehmet E. nin derileri ban- ka tarafından satılığa çıkarılmak is- | okka | deri yerine 8 bin okka deri çıkmış” | tır, Müfettişler meseleye vaz'ıyet et | mişlerdir. Banka müdürü bu mesele tenmiş, fakat bu defa 60 bin hakkında izahat vermek üzere An- karaya gitmisti - a Tütün inhisarı Ümnmi nden: 5000 gu maden yağı »,, Sillop raptiyesi Alınacak maden yağı (Dik) yağı evsafında ve orijina kaplarda olması şarttır. Gerek Dik yağının, gerek raptiyenin MN > aa 28-5-931 perşembe günü saat alatada mul ıyaa komisyonunca mere a alınacaktır. Çemberler için 75, yağ için 69