2 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Piyango 2 mese — Kuponların tebdiline devam ediyoruz! Karilerimiz neşrettiğimiz kupon- | ları göndermesinler, saklasınlar “Politika,, ilk | velce Politika'da inti- | şar eden piyangodur. “Milliyet” in şimdi neşretti- ği kuponları bize göndermeyi- niz ve saklaymız. Çünkü bu ku ponlar henüz ikmal edilmiş de ğildir. Bizim neşrettiğimiz ku- İ ponları, hepsi tamamen çıktık tan sonra, toplu olarak gönderi niz. Bizim hediyelerini verece- ğimiz piyango kuponlarını neş rettiğimiz piyango değil, “Po- litika,, nın evvelce tertip ede- rek kuponlarını neşrettiği pi- yangodur. “Milliyet” in piyangosu da- ha zengindir. Bu piyango için ileride tafsilât vereceğiz. Kı lerimiz saklasınlar. Kuponları posta ile gönderenler Kuponlarını posta ile gönde renlerin isim, adres ve kur'aya dahil olacak fiş numaralarının gazetesinin Aldığımız kuponların sahipleri- in de isim, adres ve fiş numa- Bu fiş Numaralarını da tamamen neş- Talarını neşrediyeruz. İlediyelerimizin tevziatma baş ç ş ayacağız. 3 Bazı Dikkat! 5s lerimiz, - Politika'nın z ikinci defa tertip etti- «| ği ve bizim devam et- i piyangonun | kuponlarını da bize “| gönderiyorlar. Bizim, kuponlarını değiştir- diğimiz piyango ev- neşrine devam ediyoruz. No. Adres 700 — Samsun kasaplar içinde doktor Hasan Fehmi muaye- nesi ittisalinde sebzeci Ali Efendi. 701 — İstanbul birinci ilk mektep muallimi Rüçhan H. 702 — Burgazadası Sacide Hilmi Bey. 703 — Merzifon Deli Hasan zade Bekir ağa kerimesi Sıdıka Hanım, 704 — Ankara Maliye meslek mektebinide Sivaslı Turan B. 705 — Bordur Hüseyin Baki B. zat Hanım, 708 — Altmkum telsiz işaret istasyonu İsmail Memduh B. 709 — Lâlelide Koska caddesinde 2 No. da Emin B.. 710 — Birinci mektep muallimlerinden Rüçhan H. 711 — Ebüssüut caddesinde kahveci çırağı Baki E£, 712 — Beşiktaş mahalle çeşme çavdarlı sokak 6 No. da Ali B. 713 —Çatal han No. 3 Hikmet Bey, 7i4 — Japon ticaret sergisinde tercüman İmyat Ef, 715 — Vani köyünde Fahreddin Paşa 716 — Bakkallar cemiyeti Besim Fuat B. 717 —Şişlide İbrahim Fevzi B. 718 — Üsküdar Tavukçu bakkal Halide H. 719 — Unkapanında Hasan E£. * 720 — İzmir Danlacık uzunyolu 5 No. da Selma Pr. 721 — Edirne Muallim mektebi talebesinden Fazlı E£. 722 — İzmir Damlacık Şevket B. 723 — Osman Bey sevkiyat garajı İbrahim B. 724 — Ankara Çankaya 22 No. da Nigâr Şükran F. .İ 725 — Adapazarı Türk ticaret bankası muhabere kalemi me- “İ buru Memduh Bey 726 — Cağaloğlu yokuşunda 6 numarada Matmazel Eleyi 727 — Kuzguncuk M. Albret 728 — Küçükpazar Naci Bey 729 — Edirne Fethi Bey hanesinde Adviye Hanım 780 — Şehremininde Cemal Bey 731 — İzmir Memleket hastahanesi civarında Sadık Bey 732 — İzzet Paşa sokak 52 numara 733 — Karagümrükte bakkal Ahmet Efendi - 734 — Yeşiltulumba Hallâçbaşı sokak 1 numara Mehmet Ef. 735 — Üsküdar Orta mektep 433 Fikret Bey 736 — Üsküdar Gümüşarayıcı sokak 4 numara Chait B. 737 — Erzurum Tütün inhisarı başmuhasibi Abdullah Bey 738 — Türkiye Büyük Millet Meclisi arzuhal encümen kâtibi Hidayet Bey 739 — Divirki Muhasebei hususiye memuru Tevfik Paşa 740 — Taksimde İhsan Bey 741 — Erzurum Gölbaşı H. Zeki Bey 742 — Beyoğlunda 12 numaralı pansiyonda Alâeddin B. 743 — Maçkada Hüseyin Bedri Bey 744 — Kadıköyünde Mısırlroğlunda Nuri Bey 745 — Beşiktaş Hmaam sokağı Emine Hanım 746 — Unkapanı Yeşiltulumba Salih Paşa sokağı 1 numara İnnede Tahir Efendinin mahdumu 747 — Aksaray Seyfi Paşada Nuri Bey ” 748 — Beşiktaş Türk Ali mahallesi Sel sokağı Muzaffer Şev- i Bey 749 — Amerikan mektebinden Hacer Hanım 3 750 — Üsküdar Solak Sinan mahallesi 4 numarada Mes'ude H 751 — Unkapanı Harputlu Emin Efendi , 752 — Süleymaniye Mehmet Paşa yokuşu 20 numarada Sa- ma Hanım. 753 — Üsküdar Gümüşarayıcı sokağında 4 numaralı hanede Nezahat Hanım | Galatada yangın olmuş, bir ya MİLLİYET o SALI 2 Mağazanın kasten yok landıgı anlaşılıyor tem) Şüphe üzerine isticvap edilen bir | alman cürmünü tevilen itiraf etti Bundan bir müddet evvel | © 4 arkadaş hırsızlığı yapar. | j Jarken bağırsak sandıklarından | birisini denize düşürmüşler, di- 7i makinesi satış ve tamir m. ini ğer iki sandığı 'da tütüncü Ar- gazası, dükkân ve eşyası kı HAZİRAN 1931 Memlekette Bir âşık sevgilisinin kocasını zehirledi BURSA, 1 — İbrahim ismi bir kasap bundan bir müddet evvel | | ile tir. Mesele biraz sonra | inin nazarı dikleatini celbet- | bir çeşmecinin kar nünssebet nda tahkikat yap | tığını hisseden kasap İbrahim dün kendisini dükkânda bıçakla muh telif yerlerinden yaralayarak öldür. | müştür. Vak'n ile alâkadar olan çeşme cinin karısı sorguya çekilmişti. İzmir hapishanesinde Yeni neşriyat Gasso'nun kitapları | Mübahat Beyir tercimeleri şimdilik © kuponlarını | 754 — Kız kollejinde 755 — Fatihte Atı Urfada su ti yapılmak üzere or. Diyambekirden su mühendisi Fehmi B. Urfa suları hakkında mahallinde İetkiktta bulunmuştur. Bu tesisatın 160,000 lira ile kabil Mabileceği anlaşılmıştır. Urfaya şehrin şimalinden gelen Mütenddit saf ve güzel sular vardır. Zehra Hanım ı caddesinde Saadet Hanım Tevellüt Doç otomobilleri şirketi müessisle rinden ve eski gazeteci arkadaşları: mızdan Rifat Beyin hir oğlu dünya- ya gelmiş ve Osman Nur tesmiye edilmiştir. Nevzada tulü ömür te- menni eder ve arkadasımız: tebrik ederiz. men yandığı halde söndürül- | müştü. Bu dükkân yirmi beş İ bin liraya sigortalı idi. Vak'a İ hakkında müddei umumi mua- vinlerinden İsmail Hakkı Bey tahkikat yapıyordu. Bu tahkikat esnasında yan- gında kast görülmüş ve eli yü- zü, elbisesi yanık olarak tedavi için Senjorj hastahanesine mü racaat eden bir Almandan şüp- he edilmiştir. Bu Alman evvel- ce dolandırıcılıkla ve bu gibi fi- illerle maznun olarak polisçe tanımış bir adamdır. Müddei umumi muavini İs- İ mail Hakkı Bey Valteri isti vap etmiş ve merkum cürmünü tevilen itiraf etmiştir. Valter yanan dükkânm sahi binin ahbabı olduğunu, yazıma kinesi ile bir mektup yazmak İ için dükkân sahibinden anah tar alarak dükkâna girdiğini, tam yazı yazarken lâmbaların İ birden bire parladığını, saçları ve yürü yandığı için kaçtığını yangının bu suretle çıktığını söylemektedir. Yangını Valte- İ rin çıkardığı anlaşılmıştır. Tah kikata devam edilmektedir. Bir buçuk metrodan sukut Maçka garajında | ıda Jozef Antu- | garajda tamir ile buçuk metre Maçkada çalışan 5; van Efendi meşgul iken bir irtifemden düşmüş, sol gözü İ patlamış, alnı delinmiş, sol eli kırdmıştır, Takancalı, maymuncuk; lu adam Krangümrükte Keçecilerde Böstan içinde Polisler Yakup isminde şüpheli bir şahıs gör- müşler, üzerini aradıkları za- man bir Karadağ tabancasile maymuncuk ve saire bulmuşlar | dır. Bağırsak hırsızları İ minde bir komisyoncunun te- j vassutu İ mahkemeye tevdi edilmişler- | idaresine teslimsedilmiş, Meh- yakalandılar Nisanın 16 nci gecesi liman- da bulunan Sovyet bandıralı | Çarvamoriç ismindeki vapur- | dan 3 sandık bağırsak çalın- mış, hırsızlar şimdiye kadar | bulunamamıştı. Zabıta tahkikat neticesinde, bu hırsızlığı Tatar Osman, Sü- leyman, Çil Hüseyin, Hüsa- | mettin 4 kişinin yaptığı anlaşıl | mıştır. Tehacüm Dünkü maaş tevziatı | karma karışık oldu “ 5 Malmüdürlüklerine e Maliye tahsil şubesinde Eytam ve Eramil maaşlarının tevzii dün kar- | makarışık olmuştur. Maaş sahipleri daha sabahtan, | mensup oldukları şubelere giderek, sıra numarası aramışlardır. Bazı şu- belerde maaş sahiplerine “meram anlatmak için öğleye kadar tediyat İ Hüseyin Hanımın bu mübalât- sen ve Ermeni Murat isminde . . 2 kişinin delâleti ve Aleko is- bir cinayet Evvelki gün İzmir hapisanesin- de kanlı bir vak'a olmuş ve mab- kümlardan Boşnak Hamit isminde i kin bağladığı Bayınderli Şeki minde birini çivi ile boğazmı de 287 liraya Jak r tüccara satmışlardı rsakları Avrupaya sev ketmiştir, Aleko bu işten 30 li- | ra komisyon almıştır. İ lerek öldürmüş ve yatağını çiğnedi- Hırsızlar ve muta tlar | ğine kızdığı Mehmet Emin isminde birini de ayni çi arkasından ya- dir, Bir kadın kendini pençereden attı Kumkapıda Hisardibi soka- ğında 9 numaralı evin. üçüncü katında kiracı olarak oturan 39 yaşında Madam Takuhi dün sabah saat altı buçukta intihar kasdile kendisini pencereden a şağı atmış, ayakları ve beli kı- rılmıştır. İ Mdaam Takuhiyi kendisini öldürmeğe sevkeden sebep ev hibi ile kira meselesi yüzün- den kavga etmiş olmasıdır. Takuhi hastahaneye nakledil | miş, fakat orada ölmüştür. Ev sahibi hakkında tahkikat yapıl maktadır. Kaçak çakmaklar Kabataş açıklarında demir li bulunan Romanya bandıralı Karol vapurunda aşçılık eden Mehmet Şevkinin bavulundan 4000 tane kaçak çakmak taşı bulunmuş, müsadere edilmiş çakmak taşları «tütün inhisar ağırdır. Katil parangaya tar. konmuş” Uykuda dağları dolaşmış IZMİR, 31 — Reşadiye'de Ca. mi sokağında oturan Sabri nin kızı 17 yaşında Nuriye hanım cumartesi akşamı çıplek bir halde ortadan kaybolmuştur. Gece vakti kızm silesi uykudan uyanınca Nu riye hanımı ev içinde aramışlar, el- bisesini yerli yerinde görmüşler, fakat kızı bularöamışlardır. Bunun zabıtaya haber vermişler. Mahalle civarındaki tepeler, bah- geler aranmış, bahçedeki havuzlara dalgıçlar indirilmiş buna rağmen kız bulunmamıştır. Bu akşam ev halkı evde otururken Nuriye hanım yarı çıplak bir vaziyette, ayakları bere içinde ve yorgun olarak avli duvarından atlayıp eve gelmiştir. Annesine: “Hani geçenlerde bir dedeyi 2i- yaret etmiştik, oraya gittim gel- dim” diyerek ağlamağa başlamış. tar, Nuriye hanımin sairi olarak evden çıkıp gittiği, dağlarda yarı üryan bir halde dolaştığı, son- ra kendisine gelince kırlarda korku- tahmin olunuyor. Kır- kete uğraması ihtima- line binaen Nuriye hanım yarın mu- ayene edilecektir. Trakyada arıcılık Bu sone Trakya ve İstanbulda arıcılığa ehemmiyet verilmektedir. Edirne ve Kırklarelide bir çok kim fenni arı kovanları vücude ge- tirmişlerdir. Trakyada arıcılığa da- ha ziyade ehemmiyet verilecek olur sa yakın zamand ecnebi memleketle- ve bal ihracı mümkün olacaktır, Ne- tekim Bulgaristan yakın senelerde arıcılığa daha fazla ehemmiyet ver- miştir, Almanya da mühim mikdar- da ihracat yapmaktadır, met Şevki hakkında takibata başlanmıştır. Ölümle “tehdit Evvelki gün Beyoğlunda Ke mal Şerif isminde bir adam Mahmure Hüseyii minde bir kadını ölümle tehdit edip kaç- mıştır. Mahmure Hüseyin Hanım Kemal Şerifin o metresi imiş. Son zamanlarda Kemal Şerif- ten ayrılmış ve Artin isminde | Ermeni bir tellâla metres ol | muştur. Kemal Şerif Mahmure sızlığından müteessir olmuş ve bu teessürle Mahmure Hanımı ölümle tehdit etmiştir. | Tramvaydan düştü Şişlide Çiftecevizlerde otu tan 52 yaşında Madam Peruz dün Bomonti tramvay istasyo- | nunda tramvaydan düşerek ba sından ve kolundan yaralanmış Hareket Hasebile Satılık /İ GÜZEL BİR KANO İĞ “Universal, markalı mo- İğ törle mücehhez, tamamen müceddet ve mükemmel bir haldedir. Sür'ati vasat 11 mildir. Yataklı iki ka- marası ve her türlü esbabı istirahati camidir. Büyük bir fırsattır. Taliplerin (G) rumuzile İstanbul Yeni pos- tayane 176 numerolu kutu adresine tahriren müracaat veya Beyoğlu 2835 nume- rosuna telefon etmeleri, —— —————-— İrtihal — Şark şimendifer- leri başkâtibi Kenan Beyin pederi ecza medhar müdür. lüğünden mütekait tabip mir- alay Mahmut Ali B, müptela olduğu hastalıktan rehayap olamıyarak dün vefat etmiş- Ipekli kaçırılmamış Dünkü akşam gazetelerinden bi. | bir kart postal korisyoncusunun gümrükten ipekli kumaş kaçırdığını ve Gümrük idaresince tahkikat ya- pıldığını yazıyordu. Gümrük baş müdürlüğü böyle Bir kaçakcılıktan haberi olmadığını | söylemiştir. I Tatbikat mektebinde imtihanlar l Gümrük tatbikat mektebi imti- banlarına dün başlanmışır. Dünkü sıcak Dün hava bilhassa öğleden son va çok sıkıntılı idi. Rasathaneden sorduk. Azami hararet 26, asgari 16 olduğuna göre haya mormaldır. valamıştır. Bu mabkümun da yarası | efendi. | filmenam | Amerikanın en büyük an yat mütefekkiri Gassonun neşredil. | miş ve edilecek tekmil eserlerinin şimdiye kadar muallim Mübahat B, tarafından tercüme ve neşredilmiş 0- | lanlardan bakiyesinin matbaamız ta- rafından tabedileceğini yazmıştık. Bu gün, Gassonun getirttiğimiz en son kitaplarından birinde bir fotoğ rafını bulduk. Bütün dünyada olduğu İ gibi memleketimizde de hemen eser İ leri herkes tarafından; devlet ricali, | meb'usan, banka müdürleri, iş sahip leri ve gençliğin büyük bir kısmı tarafından sevilerek okunan, bu bü- yük iş âliminin resmini karilerimize takdim etmeği münasip bulduk. Matbaamız hesabına Mübahat Beyin tercüme etmekte olduğu yeni | eserler şunlardır: 1 — Mdenl Büro 2 3 — Yeni müşteri bulmak san'at | Camekânler ticaretin canı- dir, Para kazan mes'ut ol; 5 — Seyyar nasl çalışmalıdır. 6 — Daha iyi mektuplar yazmız | 7 — Insan işte budur. | Muallim Mübahat Bey, yeni eser | leri de, evvelkileri gibi, kendisine mahsus açık ve tatlı üslüp ile ter. cüme etmektedir. Idenl - Büro isimli eser on güne kadar satışa arzolunacaktır. Bunu, “Yeni müşteri bulmak san isimli kitap takip edecektir. 4 Bir tavzih Dr. Fuat Sabit Beyden şu mektubu aldık: * Muteber zetenizin 29 mayıs 931 tarihli nüshasının beşinci sahifesinin dördüncü sü tununun Feridman aşısı başlık kı bendinde hakkımda doğru ol ma; fıkralar neşredildiğini gördüm. Matbuat kanununun maddei mahsusası mucibince | berveçhi ati tashihin neşrini İ rica ederim. Etibba odasının haysiyet di- vanının hakkındaki kararında bahsettiğiniz gibi “Feridman aşısı yirmi seneden beri bili- nen ve müteaddit tecrübeler | neticesinde faidesi görülmeyen malüm bir aşı olduğuna göre bu aşının tavsiyesinin doğru ol | madığı,, zikredilmektedir. Böy İ le bir şeyden bahis yoktur. Esa İ sen bu mesele haysiyet divanı- ti haricinde bir ilim meselesidir. Hafız Cemal Dahili hastalıklar tedavihanesi cumadan manda ber gün öğleden sas ? den 4 de kad. Istanbul 5 inci Icra Daire- sinden: Bir borçtan dolayı mahcu? ve satılması karargir olan | gramofon, masa ve sair hane eşyası 7 haziran 931 pazar günü saat 9 dan itibaren Ka- dıköyde Yeldeğirmeninde Hakkı B. apartımamada bil müzayede satılacağı ilân olu- nur. | diki | yare Cemiyetinden İ muavenitte Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden; Bsyoğlunda kalyoncu kül” luğnde çakmak sokağında 19 numaralı hanede sakin iken 20-4-931 tarihinde ve- fat eden müteveffa Muratyan zevcesi madam Zabel binti Boyos'un terkesine mahke- mece et edildiğinden tarihi ilândan itibaren eshabı matlüp ve alakadaranın BİR ay ve veresenin ÜÇ ay zar: fında Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesine müraca- atları lüzumu ilân olunur. İstanbul İkinci o Ticaret Mahkemesinden: Nahkemece iflâsiyeti tah- tı karara alnan Metozade Osman ve “Metozade Raif Necdet beylerin alacaklılarile 20 mayıs 931 tarihinde birin- ci iflâs idaresinde akteyle- dikleri konkordatonun tasdi- ki zımnında mahkemeye mü- racaat vaki olduğundan ma- ruzzikir konkordatoların tasi için 4-6-931 tarihine müsadif perşembe günü saat 16 ce'se olarak tayin olun- duğu icra ve iflâs kanunu- nun 287 inci maddesi muci- bince ilân olunur. Beyanname Tayyare Cemiyeti tarafın- dan yüz paraya satılmakta olan beyanname ve hüviyet varakalarınn fiyeti kırk pa- | raya indirilmiştir. Muhterem halkımızın bu varakaları Tay. tedarik etmek suretile de Cemiyete bulunacaklarına şüphe yoktur. Beyoğlu dördüncü sulh hu- kuk mahkemesinden: Müte- veffiye madam Hurop Sem- patiyanın uhtesinde bulunan Taksimde Kâtipmustafaçele- bi mahhilesinde Rum kabris- tan sokahında 22 numaralı arsanın 833 lira kiymeti mür hammineli altıda iki hissesi” açık arttırma suretile rü sumu dellaliye ve ihale pulu müşterisine ait olmak üzere satılacaktır. Talip olan- ların satış günü olan 30 ha- ziran 931 salı günü saat 16da (Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. İstanbul Asliye Mahkemesi Birinci Ticaret Dairesinden: Sirkeci'de Yalı köşkünde Enterkontinantal Nakliyat şir- ketinin 3İ numaralı antrepo- sunda mevcut 59 torba Ame- rika Billoros ve 36 çuval Fil marka Mulmay pirinçlerinin açık arttırma suretile satıl- masına mahkemece karar ve- rilmiş olduğundan talip olan. ların 8 haziran 931 pazartesi günü saat 14,30da mahalli mezkürda bulunmaları ilân olunur. Zayi — Çorlu şubesinin 25 kânunsani 927 tarih ve 24 numerolu tabriratile | gelen vesikai askeriyemi gaip et- tim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. 318 ihtiyat yabancı 13 me- meroda mukayyet Halit Zayi — Sa bulundü- ğum Eseks marka 1551 mü- maralı binek otomobiline ait Piâka numarasını zayi ettir, Yenisini alacağımdan hükmü yoktur Nuri Sinemacılar heyeti Sinemacılar hey'eti bugün Anka- raya gidecektir. Hey'etten mazereti | dolayısı ile gidemiyen Komal Bey İ yerine Şadi Bey gidecektir. m ——— 2 — yapılamamıştır. En fazla tehacüm Şehzade, Aksaray, Çarşı, Mercan şubelerine olmuştur. Malmüdürleri şubeleri dolaşarak tevziatı kontrol etmişlerdir. Maaş © tevziatmm 15 | hazirana kadar devaim edeceği söy- lenmektedir. tir. Altmış seneye yakın bir müddet vazifei askriye ve vataniyesini herkesin hüsnü 'cühünü kazanmak sure- tile ifa etmiş olan mağfurun cenazesi Osmanbeyde diğer bekçi sokağında 59 numerolu apartmandan saat on beşte kaldırılarak Teşvikiye cami- inde namazi kılındıktan sonra Maçkada şeyhler mezarlığı- na defnedilecektir. Allâh rahmet eyleye ESNAFIN NAZARI DİKKATİNE İstanbul Mıntakası Ticaret Müdürlüğünden: Sıhhi muayeneye tabi olsun olmasın; bütün esnafın ye müstahdemlerin cemiyetlerine kaydolmağa ve senelik hüviyet cüznanı almağa mecbur oldukları esnaf cemiyetleri talimat. namesinin üçüncü maddesinde musarrahtır. Cemiyetlerce mali sene iptidası hazirandır. Sıhhi muaye- meyi geciktirdiklerinden veya cüzdanı almadıklarından dolayı alâkadaranın cezaya uğramaması, müşkilâta tutulmaması İ âcilen cemiyetlerine müracaatları menfaatleri icabından ol. | duğu tavsiye ve tebliğ olunur.