16 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

16 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

k i illiyet Asrın umdesi “Milliyet” tir. 16 HAZİRAN 1931 IDAREHANE — Ankara cadde- i No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, stanbul, E Telefon numaraları: 24311 — 24312 — 24313 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye için Hariç için 3 aylığı © 400 kuruş 800 kuruş 33 70 , 10, e. Gelen evrak geri verilmez Müddeti geçen nushalar 10 kuruş yar. Gazete ve matbaaya (ait işler a Sin müdiriyete müracaat edilir, © Gazetemiz ilânların mes'uliyetini ; cabyul etmez. | Bugünkü Hava Dün en fazla hararet 26 en az 16 idi. Bugün ruzgâr mütehavvil Hava açı! Berberler Bilmem dikkat ediyor musu- uz? sakalımızı ellernie verdi- imiz berberler bizi fazla iş- etmektedirler.. Cumaları a- 5d a İm mı, açmıyalım mı diye © Bir müddet şamata ettiler.. Der © ken bir iki cam çerçeve kırıldı... © Tabii hükümet müdahale etti iş sükümet buldu... lde. Şimdi, bu iş tekrar piya © saya çıktı. Bu sefer de cumala ti öğleden o sonra, cumartesi | günleri öğleden evvel kapamak için mazbata imza ettiriyorlar- | miş. Benim anlayamadığım bir | > şey var., berber kalfalarının haftada bir gün tatili vardır. halde cuma tatilini istiyen ler bunlar değil. Ya kim? i -— Cuma günü rahat etmek i kapar. Buna ikümeti karıştırmaktaki hik- net ne? Hükümet âlemin dadı Kazanç vergisinin muhassenatı Her lisanda aşağı yukarı bi- an sinemacılar, kazanç vergi- ii münasebetile derhal yekvü- cut oldular. . Her fırsatta maatteessür bi- birine tarz eden. doktorları- taraf lirek lee ve rgiye karşı müttehit cephe ir ki, araların Ka rsa onları hemen iç vergisine bu iki p “ — Sanki ordu kumandanı ge Tiyor! dedi Mülâzım Rifat, © Yüzbaşı Celâlin karargâhta- Bu suretle te süvari iki takım piyade “derhal hareket edebilir bir va- © ziyette bulunuyordu. « Lüzumu olmadan nümayiş Dükküânlar | Çapraz kelimeler 123 45 6 7 8 900 1 N|AJS MİDJE MEP HM KİA! N E ' 1 L| | Yeni şekil Soldan sağa 1 — Fakülte hastanesi (9) 2 — Kabile (3) İsimler (5) 3 — Lâyık (4) Kaldırmak (3) 4 — İşaret (3) Telefonda ilk söz 0) 5 — Hastalık (5) LI (2) NO (2) 6 — Nota (2) Fena değil (3) 7 — Beyin (3) Hicap (2) 8 — Bistrüvi (6) Uçan (4) 9 — Su (2) Tok değil (2) Sonu- na (a) ilâve edersenir Elma olur ic 10 — Başma (h) ilâve ederseniz hazine olur (5) 11 — Hastaların yattıkları (7) Tatlı değil (3) | Yukardan aşağı 1 — Bir mevi aşı (5) Bizi doğu- İ ran (3) 2 — Doğurtan (3) Sokan m bir mahlük (5) 3 — Askeri hastane (5) Yemek (2) 4 —Emeller (4) İbadet (4) 5 — Nota (2) Uzuvlar (3) İlöç 8. 6 — Duman bıraktığı (2) Er yer kek (2) Ayı yuvası (2) 7 — Mecruh (6) Ben (3) 8 — Operasyon (8) 9 — Bir hartakk (4) Göstermek | (4) 10 — Hastaya verilen (4) 11 — Ameliyat yapacak hastayı yulan şey Ü nun oluyorum. Kapatılmaz Bir akşam refikimiz geçen gün içinde bir Bahriye zabitini öldürdükleri bir randevü evinin hâlâ açık oluşuna hayret edi- yor.. Eğer halâ kapamadılarsa cid den şayanı hayrettir. Lâkin ben böyle şeylere alıştığım için pek aldırmıyorum. İçerisinde ayda mutlaka iki cinayet, bir kaç cünha olan bir kötü meyha ne bilirim ki, polis sabaha ka- dar açılmasında mahzur görme mekte ve şikâyet edenlere tica İ etin serbest olduğunu söyle mektedir Bizde meyhane ve randevü evlerinin âçılıp kapan ması bir garip ve anlaşılmaz rayammadır. Bürhan Cahit Ve oyuna devam etti. Şeyh Sadun . yarım saatten bir az daha sonra on kadar at- İı maiyetile karargâhın ileri ka rakol noktasından girdi. O'zaman yüzbaşı Celâl kâ- ğıtları toplyarak masanın gö- züne attı: — Hacı babayı görelim, ba- kalım nasıl adammış! dedi. Ve yaklaşan şeyhi istikbal için mülâzım Rifata işaret etti. Genç mülâzım şeyhi selâmladı. Kendisinden evvel hayvanlarin dan atlayan adamları özengisi- ni tutup reislerini indirdiler. Yüzbaşı Celâl onu gazino- nun merdivenlerinde karşıladı. Elini sıktı.. Yer gösterdi. Şeyh kırk kırk beşlik, dinç, zeki ba- ed ——— lerken ben bu noktadan mem (Herbert N. Eseri gayet güzel bir Muallim Ahmet Halit için faydalı olacak bir Aynı muharririn diğer | | | Hayata nasıl | | Şehri lira 35 Müddeti icar: Mebhdei icar : Müddeti müzayede : Fazli çehresine heybet veriyordu. | Türkçe konuşuyordu. Sesinde bile ahenk vardı. Söz arasında biray evvel lik yola kadar geçirdiğini söy- ledi. Yüzbaşı Celâl onun bu hikâ- yesindeki maksadı anlamıştı. Bir az sonra mükölemeyi bir başka yola çeviren genç erkânı harp bir büyük mülkiye amiri- nin bir hafta evvel karargâha uğradığı zaman yanında jandar ma olmasına rağmen hüviyeti- ni bildirmeden geçmesine im- kân bulamayışından şikâyet et tiğini söyledi. Şeyh Sadun merakla sordu: —Bir valiyedebu yapılır mı? Yüzbaşı gayet tabii ve kes- tirme cevap verdi: — Karargâh için ordu âmir- lerinden başka herkes yabancı- dı MİLLİYET il MEALİ ŞİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 > Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (İDEAL BÜRO) Bütün İş adamlarına tavsiye ederiz Tevzi mahalleri: zırlamıştır. Bunlardan birincisi “Dr. Pauchet,, nin Genç kalınız! İsimli eseridir. Bu kitabı okursanız en az yirmi sene fazla yaşayacağınızdan emin olabilirsiniz. Saadet yolu hayatınızı saadetle geçirtecek bir kitaptır. Çocuk Bu kitap da ayni muharririndir. analar ve babalar bu kitabı ezber edeceklerdir. Bu eser- ler maddi ve manevi hayatımızda inkilâp' yapacaklardır On gün sonra arayınız İtinadı Milli Türk Sigorta Şirketi Harik ve hayat üzerine sigortâ ilâ" esi icra eyleriz. Sigortaları halk için müsait seraiti'havidir. Merkezi idaresi: Calatada Acentası kulunmayan şehirlerde acenta aranmak adır. Telefon: Beyoğlu — 2003 Seyrek, siyah sakalı yuvarlak | SALI 16 Gasson) un şekile intişar etmiştir. Milliyet matbaas: Agüh Bey kitaphanesi Müallim Halit kitapbanesi kitaphanesi, milletimiz seri sıhhi kitaplar ha- kıymetli bir eseri olup hazırlanmalı? Muallimler, mürebiler, İnyon Hanında “Vakıf akarlar mü- dürlüğünden: Şu sene müddetle icar için Müzayedesi temdit olunan emlâk. Talipler tarafından teklif olman bedeli icar Heybeliadada Büyük Manastırda 70 No.lu hane 1-6-931 den 1-6-932 tarihine kadar bir senedir. eski müstecir için akdi sabıkın hitamı, yeni müstecir için teslim tarihidir. 20 haziran 931 cumartesi günü Balâda muharrer emlâk kiralık olup hizalarında göste- rilen bedellerle talipleri uhdelerindedir. Encümen idarece» hafta müddetle temdidi müzayedelerine karar verilmi ş e talip olanlar son günün saat on dört buçuğuna kadar İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Vakıf Akarlar Müdür- lüğüne müracaatları ilân olunur. erkânı harbin bu cevapla ne kastettiğini anlamıştı sey hissettiğini anlatmamağa çalı. şarak mevzuu değiştirdi. Bu'ci varda böyle bir karargâh tesis edilmesinin çok muvafık oldu- ğunu, Frat kıyılarından, öteki sahilden çapulcu aşiretlerin ge lip bu taraflarda zarar yapma- lara karşı bu karargâhın çok faidesi olacağından bahsetti, Genç erkânı harp esasen çay vakti olduğu için arkadaşlarile beraber şeyh ve maiyetine de çay verdikten başka fevkalâde bir ikram olarak Halepten bir akşam evvelki posta ile getirtti ği şeker ve çukulatalardan da- ğittr. Maamafih genç kumandan misafirini enteresan bulmuştu. Sohbeti çok tatlı ve bele bilgisi ve cevval zekâsı epey kuvvetliy di.. Halepte kumandan paşanın söylediği gibi dünya ahvalin- İ den yakinen haberdar görünü- yor ve tan gazetesinin bazı si- yasi haberlerinden . vâkıfane bahsediyordu. e HAZİRAN Sıhhatinizi düşünüyor musunuz | Gt Hünler Türk, Limiti Şike. | Kirkor Ovasapyan efendirin Kemal Doktor Süleyman Sırrı Dahi bısfalari her gün öğleden sonra: Alemdar Sıhhat yurdunda tedavi ede: İstanbul ikinci Ticaret Mahke- mesinden: İflâslarına karar verilen Lazari ve Anastas Metretidis Efen- dilerden Anastas efendinin Üsküdar da Icadiyede Sıvacı başı Ohanee 60 kağında atik cedit 2 numaralı 800 Tira kıymet taktir alunam man bahçe bir bap hanenin ileinci artır. ma süretile paraya çevrilmek üzere müzayedeye vazolunmuştur. 1 — Artırma ikinci tenrel mah- ve kemesi salonunda 9 Temmuz 1931; perşembe günü saat 16 te icra oluna caktır. 2 — Artırmaya iştirak için kıy. meti muhamminenin yüzde yedi bu- çuk nisbetinde teminat © göstermek lâzrmder. 3 — İsbu artırmanın şartnamesi bugünden itibaren herkesin görebil mesi için açıktır. Daha fazla malü- mat almak istiyenlerin mahkeme ka- lemine müracaat etmeleri icap eder. 4 — Üstünde bırakılan gayri men kulün müşterisi ihale tarihinden i- Gbaren beş gün zarfında bedelini mahkeme veznesine teslim etmeye mecburdur. Alisi taktirde muamele fesh ve yeniden müzayedeye vazolunarak 4- rada hâsıl olacak fark ve zararuzi- yan ayrıca bükme hacet kalmaksı- zin müşteriden tahsil olunur. $ — Mezkür gayri menkulün ş0- rajti işbu şerait dairesinde 9 tem- müz 31 tarihine musadif - perşembe günü saat 15 de satılacağı ilân olu- İmar, ———————— Beyoğlu İkinci lera Memurlüğun dan: Beyoğlunda Tarlabaşında Ce- | hennem sokağında 8 numarada sa- kin iken olyevın ikametgâhı meçhül Halil, Mehmet Rifat ve şürekâsına borcundan dolayı mahcuz ve birinci arttırması icra edilip talibi zuhur etmemesi hasebile ikinci açık arttır. ma tekarrür eden 2393 © numaralı Boik markalı kapalı bir © otomobil 21-6-931 tarihine müsadif pazar gü- mü saat 1213 te Şişlide Doçacen- tesi deposunda satılacağından talip- lerin mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaatları ilân ve ol- bapteki maddei kanuniyeye tevfikan borçluya ihbar varakasının tebliği makamına kaim olmak üzce ilânen keyfiyet olunur. Yaz 'simliçin BEBEK'te Kiralık Yal Dalyan önünde Saip Bey yalısı möbileli olarak ki- ralıktır. Derunundakilere mür: yakın bir yerde tesis edilen rargâhın kendisi gibi zeki ve tedbirli kumandana sahip olu- şundan pek memnun kaldığını söyledi ve yüzbaşı Celâli çiftli. ğine davet etti, Bu dâveti samimiydi. Yaşlı olmasma rağmen genç zabite gok hürmet. gösteren şeyh Sa- zi yüzbaşı Celâlin hal ve ha- rekâtmdan, sohbetinden mem- nun kalmıştı. Avdet ederken kendisini şahsi bir misafir gibi Yarargâh hududuna kadar geçi İ ren genç erkânı harbin hararet le elini sıkarken 'kendisine ya: kın bir günde çiftlikte ikram e- debilmek . fırsatını © vermesini tekrar tekrar rica etti. Şeyh Sadun ile maiyetini teş kil eden on atlmın nallarından çıkan sarı toz bulutları cenup ufkunda kaybolurken yüzbaşı Celâl yanında oturan mülâzım Rifata fısıldadı; — İşte bir gün buğaz buğa- za geleceğimiz en yakın düş- komisyonu Safranboludaki kıtaatın ih- tiyacı olan un ve sığır eti kapalı (zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 18-6-931 perşembe günü saat İd te Safranboluda askeri satınalma komisyonunda (yapılacaktır . Taliplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzre te- minatlarile birlikte Safranbo- luda mezkür İomisyona mü- racaatları. ... Ordu ihtiyacı için yerlia fabrikalar mamulâtından dört yüz bin metre çamaşırlık bez kapalı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi 18 haziran 931 perşembe günü saat 15 te Ankarada merkez satınalma komisyonunda yap lacaktır , Taliplerin şartmı. almak ve tekliflerini vermek üzre temi- natlarile birlikte mezkür ko: misyona müracaatları, ... Bitlisteki kıtaatın ihtiyacı | olan odun ve koyon eti ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur.İhalesi 18 haziran931 perşembe günü saat 15 te Bitliste askeri satınalma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- liplerin şarlname almak ve tekliflerini vermek üzre te- minatlarile birlikte mezkür komisyona müracaatları, İ Ee İstanbul ve civarındaki Askeri kıtaat ve müessesatın erzak, ekmek, vesaire kara nakliyatınn beher kilolarına kapalı zarfla teklif edilen fiatlar haddi itidalde görül- mediğinden 18-6-931 perşem- be günü saat on dörtte Fın- dıklıda hey'etimizde pazarlık- la ihalesi yapılacaktır. Talip- lerin şartnamesini hey'etimiz- ! müsaadesi nisbet lere kâyıt ve kakul görilar 1 — 931:932 senei de: için yalnız Erzincan ve Ki ya As. Orta mektepleri altıncı sınıflarına o me: leyli taleke alınacaktır. İhtij ! yaç görülürse yedinci ve kizinci . sınıflara ( alınacı ayrıca ih. edilecektir. Bi inekteplere | talip olanları doğrudan. doğruya" ja kerlik (o şubeleri (o va. tasi mezkür mekteplere müraca: atları lâzımdır. 2 — Talipler çok olur. müsabaka imtihanı yapıla ve müsabakada kazananlar: dan ihtiyaç nisbetinde alına caktır. 3 — İkinci devrelere (9), 10, 11) smıflara kadr. tinde tale! alınacaktır. Bu devreye talij olanlardan tabbiye, eczacı kimyager sınıfları için de ta- lebe alınır. 4 — İkinci devre talipler Bursada askeri iseler dürlüğüns ve İstanbulda as-P keri hiseler müfettişliğine müğf racaat edeceklerdir. $ — İkmal imtihanı talebe ikmal imtihanım ken di mekteplerinde bitirdikten” sonra müracaat edebilirler. 6 — Lüzumunda yapılaca! müsabaka imtihanı için muh-i telif mahallere çağırıla talebenin azimet ve avd harcirahları kendilerine ait olacak ve müsabakayı kazan: mayanlar ve ya muvaffı olupta ihtiyaçtan fazla kalan- ların hiç bir güna hakkı ta: lebe ve şikâyetlere olmayacaktır. 7 — Kayıt ve kabul içi de görmeleri ve ihale saatin- den evvel teminatlarile hazır bulunmaları, sis Farkı fiyatı teabhüdünü ifa edemeyen müteahhide ait olmak üzere pazarlıkla müza- yedeye çıkarılan 14 ilâ 18 bin kilo beyaz ve haki bez kırpıntılarına | talip çıkmadı- ğından 20-6-931 cumartesi ge saat 14 te Fındıklıda yetimizde tekrar pazarlıkla satılacaktır. Taliplerin şartna- mesini heyetimizde ve kırpın- tıları Saraçhane ambarında saraciye evinde görmeleri ve | ihale saatinden evvel teminat- lariyle hazır bulutmaları. ... Sivasta merkez kıtaatı hayvanlarının ihtiyacı olan kuru ot kapalı zarfla müna- | kasaya konmuştur. İhalesi 4 temmuz 931 cumartesi günü saat l6da Sıvâsta askeri satınalma komisyonunda ya- pılacaklır. Taliplerin şartna- me almak ve münakasaya girmek - üzere teminatlarile ! mezkür komisyona müracaat- ğında göründü. Tatlı karavana borusu akşamın süküneti için- de bu çöl kahramanlarının dur gun ruhuna hareket getirdi. Dıvar kenarlarından, ağaç altlarından üçer, beşer “çıkan askerin bölük yemekhaneleri- ne doğru yürüdükleri görüldü: Nöbet teslim alan askerler kes kin bir şakırtı ile süngü taktı lar, Çavuşların kalın sesleri du | yuldu ve güneş engin ufukların |; da kaybolurken kumandanlık binası üstündeki bayrak ağır ağır indi. - ... Tedmür Şeyhi Sadunun' ge niş kum çölü. ortasında, eski Tedmür harabeleri içindeki çif liği ekilüp biçilen bir malikâne- den ziyade kurunu vüstal bir şato halinde idi. Vaktile bir umumi isyan s1- rasında buraya hareketi aske- riye yapıldığı zaman asi kabile nin tenkili için âdeta muhasat., tertibatı pe bir iki batar v p alracasi, Pi temmuz ( nihayetine müracaat edebilirler. İkincil devrenin İl. nci sınıfına gi- receklerin kaydı ve müsaba- ka imtihanları temmuzun hayetine ve diğerlerinin sağustos 931 tarihine aç ikmal edilecektir. 8 — Kayıt ve kabul şart larının tafsilâtı askerlik da- ire ve şubelerine ve askeri mekteplere © gönderilmiştir. Arzu edenlerin mezkür ma- hallerden öğrenmeleri lâzım- dır. ile 9 adet taslak küreklik adet kayın 68 adet çam adet küknar kerestesi 16 pa- ket küknar çita ve 702 küknar 407 adet cins kereste 15 adet keza görgen kerestesi 1524 katran 460 kilo reçine 4 adet ceviz. kütüğü 9 çeki kayın odun ve 3 çift sandal küreği” ? 5.7931. pazar günü ihale, edilmek üzere müzayedeye çıkarılmıştır. İzahat almak is- teyenlerin” Kerestecilerde Ha- ihale komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. çok fazla idi. Avrupanın atika mütehassıs âlimleri ve W rihşinasları Şark seyyahati; çıktıkları zaman en ziyade mıntakalarda kalırlar. Günler- ce tetkikatta bulunurlardı. Garbin edip ve şairleri için de romantik mevzular vercü Tedmür harabeleri geniş hur- ma ormanları içinde eski ve kuvvetli bir medeniyetin baki* yesidir. Ve Şeyh Sadun tarihi pek “belli olmıyan kabilesile burada syerleşmiş, eski harabelerin bir “köşesinde kendisine okal'aya “benzer müstahkem bir şato yap İ'trmış ve civardaki köçebe aşi- retleri de nüfuzu altına almış” tı. İ Git gide bu kuvvet ve mi “ehemmiyet peyda öimeke 8» layınca ş Züşüküle” karşı de” imi > Dalyan me Saip F yalısı mi Fa Baran di