16 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

16 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MİLLİYET NE Sinema artistleri nedense ivi bir koca olamıyorlar Jahn Gilbert ile İna Claire buna bir misaldir ki sene evvel, 1929 da John | bert için muhakkak Greta tboile evlenecek derlerdi, buki bütün bu şayialara rağ », Gilbert Nev York sahnele de şöhretşiar “İva Claire ile yendi. İki sene sonra ilk bulutlar 'da olmağa başladı. İna Clai Nev Yorktan dönüyordu. çok dostları geldiği halde !ası istasyona gelmedi. Sa- | ie kâtibesini gönderdi. İna kocasının evine gidecek yer- | doğruca bir otele gidip tek inkiz oda tuttu. | Kendisine, kocasının bir say | bsi olduuğundan ve niçin | ifiyeye gitmediğinden bah. | kiler. p Canım, rüzgâr ve deniz İgaları inhisara tabi olur! ? cevabını verdi. Ve deniz harımdaki otellerden birinde oda tuttu. İ rtesi gün, kocasının sayfi Jinden çok uzak bir yerde gü bir köşk kiraladı. Karı koca wda ayrılmadan ilk defa le bir il â abi t müddet sonra King Vider karısı kendilerini yatların bezzühe davet etmişlerdi. E- or Bordman ile King Vi- E model denebilecek karı ko- kırdandı. Binaenaleyh onla” | yatlarında da o davetliler fvcut nümuneye imtisal et- # mecburiyetinde kalıyorlar İ İFakat Jhon Gilbert hoşkü ve himli bir gençti. Her cemiyet ipi mevcudiyetinden hoşlanı- a. at Santa Monika limanın- #ken, bütün Hollywood ora- | İS gibiydi. “Tabii Gil- 'i bir çok cemiyetler pay e- hediler. Ve kendisi bu cemi- İlerde geciktikçe gecikmeğe ladı. Bir gün karısı kendisi- efakat ettiği za, bert'in eski sevgi Greta bodan bahsettiler. İna Clai- kaeeeresenesesesesesesese John re buna son derece sinirlendi ve kocasını alıp götürmek is- tedi. Fakat Gilbert, bu davetö vaka buldu. Maamafih yine barıştılar. Herkes: “Ne olacak? ca kavga çiştirdiler. Ondan sonra Avrupaya sey- yahat ettiler. İna Claire mülâ- kata gelen gazetecilere “Dün- yanın en mes'ut kadını,, oldu- ğunu söyledi. Birden yeni bir hâdise daha! İna Claire bir şehire, kocası başka bir şehire gitmek istedi- ler. Uyuşamayınca her bi gitti ve yeniden Sesli film meydana çıkınca John Gilbert'in vaziyeti fena- laştı. Çünkü sesi müsait değil- Gilbert | di. Bu vaziyı sabi ve seriülün'fial yaptı. Ta- bii kocasının bu asabi hâli ke rısını hayli rahatsız etti ve evi- ni değiştirdi. Artık haftada iki | defa, o da yemek sofrasında bu luşuyorlardı. En nihayet İna Claire Nev 'ork'a gitti, bu gidiş artık tam bir iftiraktı. İstasyonda trene binerken gençkadının ağladığı | Bı görenler oldu. Hiç şüphesiz | © | kocasını seviyordu. Fakat ifti- rak ta-gayri kabili içtinap bir gelmişti. İzdivaçtaki bu fırtınadan yorulan İna Claire artık hürriyetini iktisap | etmeğe karar vermişti. Şimdi diyor ki: Artık ayrı, fakat dost ya- şıyoruz. Her ne pahasına olur- sa olsun, bir daha onunla bera- | ber oturamam. Gilbert iyi bir dost ve âşık ol ir, fakat iyi İ bir koca, a: uasaeereseseeeeareeeeeereasayeresesazesieekekmekemeee Sinemada kuklalar Pariste, aktörleri sirf kukla | lardan mürekkep olmak üzere, | Paris çatıları üstünde,, isimli bir zabıta filmi çevrilmektedir. Lilian Gish Lilian Gish mütenekkiren Pa- rise gelmiştir. £ Nevyorktaki Metropolitam operasının mu- si Grace Moore'da Pa- ristedir. (Maurice Chvalier'nin bir karikatürü Jeannette | anette Macdonald film çe- | eğe başlıyalıdan beri vücü | ü altı defa yatakta, üç defa yoda göstermi Yeni fil- de de hem yatakta, hem Ayoda görünecektir. Romanya kralı film çevirecekmi? vir firma sahibi Romanya Ii Karol nezdinde şiddetle ard bulunmağa karar ver- ör, Londrada yeni bir sinema ondrada dört bin kişilik ye sinema yapılmıştır. Bu si muz 93) ndaki garaj iki | sil istiap etmek- Ür ven 16 hoziran LE Maleğin yeni filmi Malek ismile meşhur maruf olan komik Buster Kea- olan ton büyük şehirlerde asri haya İ tu tasvir eden bir film çevirmek tedir. Bu filmde Buster fakir ve na muslu bir genç rolünü oyna- maktadır. Fakat bu genç bü- yük şehirlerin tehlikelerile kar sılaşıyor. Gkarlee Rasars (Buddu) | vat hazır bulunmuşlardır. SALI | Dünyada ne Dünyada neler oluyor? ) Macar prensi Oto nişanlandı 19 yâşına gelen ve el- yevm Belçikada ştahsilde bulunan Macar İ tahtının nâmzedi prens” Ofb, gene 19. yaşına : gelen, İtalya kralının küçük kızı pren- ses Marya ile Yl muşlar. Yeni bir balon Italyanlar yeni bir kabilisevk balon imal ettiler MİLANO, 14 (A.A.) — Bir müddet evvel vefat etmiş olan mühendis Forlanini'nin çizdi; plâna göre, yapılan küçük kabi li sevk balonun vaftiz merasimi Biaggio tayyare karargâhında icra edilmiştir. Amdiadir ismi verilen bu ba- | lon 56 metre uzunluğunda ve dir. Sırf tecrübe uçuşları yapmak üzere inşa edilen bu kabilisevk İ balon, idaresi yükselmesi, amu di surette yere inmesi, yana doğru hareket etmesi hususla- rında dahiyane tertibat ile mü cehhez bulunmaktadır. Bu balonun vaftiz Mmerasi- minde Duc de Bergame ile hü- kümet erkânı, mühendis Forla- nini'nin oğulları ve bir çok ze- Stefani Rusyada yeni demiryollar MOSKOVA, 14 (A.A) Sovyetler birliği hükümeti da- hilinde iktisadi gayelere matuf inşaat devresinde 13.000 kilo metrelik yeni demiryolları ya- pılmıştır, Güvercin terbiyesi MADRİT, 14 AA.) — Şi. mali Portekiz ve İspanya gü- | | evlenmiş, mi desin? vercin yetiştirme federasyonu Porto'dan getirilen güvercinle ri salıvererek bir tecrübede bu- lanmuştur. Sıcakla: MİLÂNo, 14 (A.A.) — İtal yanın şimalinde şiddetli sıcak- İ ar başlamıştır. Milâno, Bolog- na'da 34 ve Mantoue'da 35 de- rece kaydolunmustur. HAZİRAN i emniyet 4000 metre mikâbı hacminde- ! İ ve gömlekleri çıkardı. Kocası göm 1931 Musahabe Ana Amerikada Yale darülfü- nununda bir sınıfta talebeye söyle bir sual sorulmuş: — Dünyada en çok hangi erkeği seversiniz. verilen cevapların kısmı | İ âzamı şu neticeye bağlanmış: — Babamı., | Evlâdin babasına karşı o- | lan bu muhabbeti mübeyyiç | bir şeydir. Bu muhabbet yal- | ınız ailede saadetin hüküm | sürmesi için değil, ayniza- | manda çocuğun ve isabetle tayini noktasından da mühimdir. Babanın vazifesi çizilmiş bir şeydir. Oğluna hüsnü imi- sal olmak. Halbu ki ananın bam başkadır. O, kalbinin bütün şefkat, iyilik ve müsa- mahalarını ibzal eder. Çocuk, | bir sıkıntısı olursa, vazifesi anasının | İ kucağına atılır. Muharebede | | bile şehit düşen askerin son sözü şudur: “Ah, anacığım!, Biz eminiz ki, talebeye s0- rulan sual şu şekilde tadil edilseydi... — Dünyada en çok kimi seversiniz? Hiç şüphesiz alınacak ce- vap şu olurdu: “Anamı!, Gene bir Amerikan gaze- tesinde şu havadisi okuduk. Mevzua temas itibarile ne kadar şayanı dikkattir: Amerikanın küçük şehirle- rinde John Wolker isminde Beyle hizmetçi - Yemek yapmasını bili — Gayet iyi yaparım Hanı — Çamaşır? — Mükemmel yıkarım. — Ayda kaç defa izin ister- siniz? — Hiç. — Cuma günleride mi? | — Hayır Hanımefendi? Evin her tarafı, ne zamanlar yıkarsın? — Haftada bir kere. — Çocukları sever misin? — Çok. — Son yerinde ne kadar kal dın, —Dört sene... — Orusını neden bıraktın? — Memuriyetle Sivasa git- tiler.. — Ne aylık istersin? — Ne verirseniz? İ Tam bu sırada kapı çalındı ve iki polis göründü. Hizmetçi | ürürlerken, Hanım camları | — Bu kadıncağızı ne diye gö türüyorsunuz? — Delidir e Hanımefendi, | | deli! Gömlek Rezan hanım kocasına yarım dü- sine İrenk gömleği satın almıştı. Ak şam kocasının yanında paketi açtı | eklerin çok büyük olduğunu görün ce: — Ayol bunları ben nasl giye- ? Ne ye o kadar büyük gömlek aldı — Canım, küçük alayım da, dük: Kancı benim için “ciler bir adamla Karanlıkta — Efendi, kızımı karanlıkta öptünüz, İnkâr etmeyiniz. Bu hareketinizin sebebini söyler misiniz? — Efendim, kızımızı aydın- lıkta gördükten sonra, bu hare- sebebini ben de anlıya İ miş ve asmışlar mun bir anası varmış, oğlu- — Fani zade Mukbil Beyi?., istikbalinin | Mevsimlik bir kaç şapka Bu mahkü- nun hapiste olduğunu bil- mekle beraber, idama mah- küm edildiğini bilmiyormuş. John Woller hapishane id resine müracaat ederek, an, sına yirmi sene hapse mah- küm edildiğini bildirmiş ve yetmiş bir yaşında olan za- vallı kadının bu kanaatını muhafaza etmesi için de, ha- pishane idaresi tarafından her ay kendisine gönderilmek Üzare 240 mektup yazmış. Yirmi seneye kadar ann. nin de mezarda di mülâki olacağını düşündi | için, mahküm 240 mektubu kâfi görmüş. Cemiyetin bile vücudunu ortadan kaldırmağa karar verdiği kanlı bir haydudun |“ kalbini, görülüyor ki; arcak yumuşatabiliyor. — Birader benim tanımadığım in san yoktur. — Mektep arkadaşıyız — Kemal zade Ali Ekrem Beyi? | Şahadet Her hangi bir cürümden dolayı adamın birini mahkemeye verdiler. Hâkim sordu: — Peki amma, kımız hakkında bize şahadet edecek birini gösterebilir misiniz? sizin hüsnü ahli Hay hay, mahallemizin polis komiserini gösterebilirim Mahkeme, bittabi böyle bir şahidi kabul etti. Ertesi celsede polis ko miseri geldi. Reis maznunu göstere rek, şahide sordu: — Siz bu adamı tanır mısınız? — Hayir Bunun üzerine mazmun derhal a tdı: — Gördünüz mü reis bey? Ahlâ- kım halında bundan daha iyi şaha det olur mu? Altı senedir o mahal. lede oturuyorum da, daha bir defa komiserin yanına girmemişim. Skeç (Dört dalaplı bir oda) Koca — (Hiddetle girerek) AL çak karı, sen buraya erkek alırsın | hat — Kırk senelik ahbabız. — Süleyman Nazif Be: — Ho, Hoooo! Kimleri soruyor. sunuz be yahu! Süleyman öğle yemeğini dün böraber yedik. Nazifle | m Zevce — (Korkusundan very Koca — (Birinci dolabı kapar) kimse yak. (lisinci dolabı açar ve kapar) kim se yek. (Üçüncü dolabı açar kimse yok. (Dördürzü dolabı acar. Zanpara elinde tabanca ile görünür) Koca — (Dördüncü dolabı daha şiddetle kapar) yok. tit açar ve ve kapar) burada da kimse Her şey pahalı — Uslu oturursan,sana beş kuruş veririm — Onkuruş verirsen uslu o- tururum anne? — Allah Allah.. Neden? E, şimdi her şey pahalı! Ehemmiyeti yok Yahu, geçmiş olsun, elin böyle sarılı Sorma birader, geçen gün yordum. Heri fim biri elime bastı