5 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

5 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

e) rafeynin büsmü niyet ve mütekabil | Bey bugün Ankaraya gidecek- büliçe ile alâka. rekabetini bir Seyrisefain — Vapur- sular rekabeti olmaktan ziyade, w- mum vapurcular rekabeti olarak tavsif etmek daha doğrudur. Bu re- kabet son zamanlarda çok şidderli bir şekil almıştır. Tabii bu vaziyet- te Seyrisefain de bigâne kalamazdı ve bunun içindir ki Seyrizefain son büyük tenzilkttan sonra navlunların da bir miktar tenzilât yaptı. Şayanı dikkat olan nokta idare- nin navlunlarınım hiç bir zaman di- ğerlerinden aşağı düşmemiş olması- dır. Şüphesiz ki rekaber gerek tica- yeti bahriye filomuz, gerek memle- het için çok muzırdir. Seyrisefain bu fena rekabetin ö Büne geçmek için hemen her vaği. , taya baş vurmuştur. Fakat maatfe- essüf imzalanan mukavelelerin en uzun ömürlüsü bile bir aydan fazla devam etmemiştir. Yalnız. mermmu- niyetle kaydedeyim ki Mudanya hat tı üzerinde yaptığımız. anlaşma ta- itimarları sayesinde bir senedenberi | devam etmektedir. Rekabetin en çok tesir yaptığı Ka yadeniz hattı üzerinde bir anlaşma yapmıştık. Bu hatta çalışan ve Türk yapurculuğunun en büyük gemileri- »e sahip olan bu kumpanyalarla yap-| Diğrmız itilâfname de manlesef bü- tün hüsnü niyetimize rağmen isilâf harici kalan vapurların da mütema- di müdahaleleri yüzünden akim kal d: ve itilâfa dahil olan kumpanya- lar sekiz Temmuzdan İtibaren ser, best olduklarını bildirdiler, Bu mukavele de bu suretle gene Türk vapurcularının ellerile kırıldı. Bundan sonra bir arilaşma yapabil. mek için hemen hiç bir ümit kalma. mıştır. Yalnız vapurcular kendi ara- karımda toplu bir anlaşma yaparlar. #a, bizim de bu teşekkülle irilâf et. memiz belki mümkün olur. Yarın Ankaraya gideceğim. Bu #eyahatim müzakeresi yaklaşan yo- si bütçemiz içindir. Tütün tüccarı ne yapsın? , Beynelmilel posta kavaidi müci bince bir. mesnleketteni. diğer bir memlekete gönderilecek lr. Halbuki Tütün Inhisar idaresince kabul ve hükümetçe tasdik edilen şekle nazaran harice şgönderilecek mümurelik * tütün paketleri asgari bir, azami 5 kilo sikletinde * olacak» Gr, Bu iki ayrı kaide tütün tacirlerin | NAAR gi Kambiyo Borsası Isteriln 1050,00| Kuron 18,95,00 Dolar o 047,23İ$ing | 3,35,75 —— je Se Frank 12,06,50 | Pezeta 4,98,50 ret ,23İR. mark 1,89 FrankB. 3,38,80/Zlo ; o4,20 Drahmi 36,42.00! Pengü” 270,70 Frank İ. 2,44, (Ley 70,35 Heva © Gölü, | Dinar 26,7500 . Sadullah Beyin bu seyahari ye. | i — Vapurcular SADULLAH B. Piorin 1,17,40 | Çervoneç 1088 Alın 909,00 gren LE Meclaiye < 3328 barici © | Bönknet © 26300 GE ham 've Tahvilâtin sevi tikrazı dahili 94,00 İYunu muvahhade 73,75 | İkramiyeli Demiryolları 400 | YA m in apurcularla anlaşma neden yarım kaldı? ii Seyrisefain müdürü Sadullah B. navul meselesini anlatıyor Seyrisefain umum müdürü Sadal. | içinden çıkılmaz bir mevkie düşür- müştür, Tütün tacirleri yarım kiloluk mü- mune paketi yapsalar İnhisar dam- galanmamakta, bir kiloluk yapsalar posta kabul etmemektedi Netice iribarile bu tezat yüzünden hariçe dirhem bile nümünelik tütün gönderilememektedir. Tüccar dün bu vaziyetten şikâ- yerle Ticaret Odasma müracaat et- Yunanistanda mahsul Ofise gelen malümata nazaran Yunanistanın 1930 — 31 istihsal se- mesindeki zirai istihsalârr. tütün is- tisna edilirse iyidir. Fakat fiatların umumi düşkünlüğü Yunan çifiçisi- mi çok müteessir etmektedir. Geçen istihsal senesinin hububat istihsalârı 811 bin ton, incir 23 bin ton, kuru üzüm -4 bin tondur. Yunanistanda bu seneki fırtına ve yağmurlardan bağlar hasara uğ- *İ radığından bu sene üzüm az olacak- dare - İtalyanın üç aylık ihracatı Alman haberlere göre, İtalyanın 1931 Kânunusani, Şubat ve Mart İ aylardaki ihracarnı geçen senenin ayni ve daha evvelki aylara nazaran azdır. Maamafih ithalâr azlığı ihracat azlığından da fazladır. Samsundan tütün ihracatı Gelen malümata nazaran Samsun mıntakasında son bir hafta zarfında 2290 sandık yumurta ihraç edilmiş. tir. Bu haftada hiç tütün ihraç edi- lememiştir. Tütün stoku yedi mil. yon kilodur. Fındık bu sene az Memleketimizin bu seneki fındık İstihsalâtı geçen seneye nisbetle da- ha azdır, Geçen seneki fındık mah- sulü 300 bin çuval iç idi, Bu seneki fındık istihsalâtmızın 200 — 225 bin çuval iç olacağı tahmin edilmek- tedir. Mahsul bu sene kar ve yağmurlar. dan müteessir olmuştur. Giresun o mıntakasında bu sene 150 bin kantar mal yetişeceği tah- min olunmaktadır. Kar ve yağmur- ların husule getirdiği hasar sahil mıntakalarda 9, 10 orta mıntakalar- da $; 15 ve yüksek mıntakalarda yerine göre 9, 45 ilâ 60 arasında- dar, Ordu muntakasında bu seneki fın dık mahsulü 70 ilin 80 bin kantar arasında zahmin ediliyor. İlk bahar. daki kar ve dönlardan müteessir o- lan zayif fındık ocakları sıcaklara tahammül edemiyerek ©; 10 nisbe- tinde zayiat vermiştir. Son yağan fe Yizli yağımırlar fındık vaziyetinde salah husule getirmiştir. Trabzon mıntakasında fındık mah swlü 130 ilân 140 bin kantardan aşa- ğı olmıyacağı tahmin edilmektedir. Kar ve yağmurların bu mıntakada husule getirdiği hasarın derecesi yerine göre 9; 25 ilâ 75 arasındadır. Vakfıkebir mınrakasında son ya- ğan yağmurlardan otun mntakada 94 30 ve shil mıntakada 95 5 hasar olmuştur. Bu mıntakada fındık mah sulü geçen seneden fazla olup 30 biri kantar tahmin olunmaktağır. EE eş Bursadan tenezzühe gelenler Perşembe günü Nilüfer vaparile Bursadan şehrimize gelen 500 kişi- lik mütenezzihin kafilesi evvelki ge- ce ayni vapurla avdet etmişlerdir. Tütün inhisar bütçesi Tütün inhisarı umumi m;üdürü Behçet Bey Cuma günü ekepresle Ankaraya * gitmiştir. Behçet Bey | bülçe encümeninde inhisar idaresi bülçesinin müzakeresinde hazır bu- | lunacak ve idare noktai nazarını mü | dafan edecektir. İdare erkânı yeni- den yapılması mevzuu bahsolan ta- sarrufum çak müşkül alacağı kaaa- er Belediyede Tenvirat Emilen 1 Bu hafta yeni fiatler tesbit edilecek Belediye. tarife komisyonu bu hafta içinde içtima ederek sene başı dolayısile elektrik ve hava gazı fiatlerini tesbit ede- kambio vaziyeti, ve hayat pahalılığı tetkik edile rek yeni fiatler tesbit edilecek- tir. Komisyon azaları ihzari me- sailerine başlamışlardır. Maa- mafih geçen seneye nazaran fiatlerde esaslı bir tebeddül ol- masına ihtimal verilmemekte- dir. iş Film talimatnamesi ikmal edildi Agopyan hanı faciasından kobra baldiy Kinilar halkıma tetkikata başla, ve bir tali- matname yapmağa başlamıştı. Bu talimatnamenin ihzari da imi encümence ikmal edilmiş ve tatbiki için makamına veril. miştir. Talimatname bilâmum film depola; eddetmekte- dir. Buna mukabil belediyenin filmlerin hıfzı için umumi bir depo göstermesi lâzımdır. Ta- Timatnamenin bu emrini bele- diye şu şekilde halletmiştir. Yeşildirekteki Rüstem Paşa medresesi umumi film deposu ittihaz edilmiştir. Yakında bu- rada lâzım gelen tadilât ve ter tibat yapılarak filmlerin hıfzı- na başlanacaktır. Umumi de- ponun küşat edildiği gün diğer bütün filmi bulunan maballer bilfiil seddolunacaktır. Film sa hipleri belediyenin deposuna muayyen zamanlar için muay- yen bir kira verceklerdir. Bu suretle film sahipleri şimdi iş- gal ettikleri muhtelif mahalle- re verdikleri parnın daha azını verecklerdir. Talimatnameye mazran hariçten gelen filmler bir gün dabi başka bir mahalde durmayacak, doğruca sahiple- rinin namma, umumi depoya gönderilecektir. Sinemalar de- podan ancak günlük ihtiyaçları na göre filmi alabilecekler, is- mersi vakit değiştirebilecek ir. Belediye Rüstem Paşa med- İ resesinde bütün asri yangından tahaffuz tertibatını yapcaktır. Buna mukabil sigortasız hiç bir film umumi depoya kabul edil. miyecektir, Keza deponun müş temilâtından olarak inşa edile- cek film muayene yerinde her filmi evvelâ kabiliyeti iştialiye noktasından muayene edilecek tir. Istanbul çöpleri Mimar M. Manceri şehirde- ki çöplerden fenni bir şekilde istifade etmek üzere belediye- ye müracaat etmişti. Bu teklif belediyece mülâyim görülma- miştir. M. Manceri toplanmış istifade cihetini tek- Belediye bütün şeh rin çöplerini fenni bir şekilde toplatacak ve bunlardan o su- retle istifade edecek bir müte- ahhit aramaktadır. Böyle bir grup müracaal ederse ancak ka bul edilecekti Otobüsler talimat- namesi Otobüsler talimatnamesi son şeklini pazartesi gün alacak ve © gün ilân edilecektir.. Dün ta- limetname komisyonu belediye reis muavini Hâmit Beyin riya setinde toplanarak yeni bazı ta dilât yapmıştır. Mezarlıklar talimat- namesi Sürp Agop mezarlığı davası bitam bulmuştur. Kraar çarşamba günü veri. lecektir. Mezarlıklar talimat. inin bu günlerde beledi- beklenmektedir. name esasen bü- tün ekalliyet mezarlıklarını bi- lâ kaydü şart belediyeve dev- retmektedir. Boğazda yaz tarifesi Şirketi Hayriye yarından itibaren pz tarifesini tatbik edecektir, ve ondan sonra kabul edilecek- | MEG Florya çiftliğindeki hisseler meselesi Müddeiumumilik çiftliğe taarruz vaki olup olmadığını tetkik ettiriyor Barıtçı başı Agop Beyden | müddei umumilik çiftliğe Aziz metrük Florya çiftliğinin aidi- | Beyin adamları tarafından ta- yeti etrafında mühim bir ihti- | arruz vaki olup olmadığını tah- lâf zuhur etmiştir. Florya çift. | kik ettirmektir. Hâdiseye altın liğinin hukuki vaziyeti şudur: | cr istintak liği vaz'ryet et Barıtçı başı Agop Beyin vefa- | miştir. 2 inci hukuk mahkeme- tile çiftlik dört biraderine inti- | si bu günlerde müdahale vaki | kal ediyor. Bu dört biraderden | olup olmadığını tetkik ederek İ birine ait olan çiftlik hissesi | kararımı verecktir, > bundan 22 sene evvel, hüküme- | Bıldırcın aleyhindeki KE bir borçtan dolayı müza- dava yede suretile satılıyor ve yapı- © İsa üzeyede mikiessiniğ Ge li zaroiyan naminda birine ferağ | şakibat yapılan Bıldırcınm dün ediliyor. Diğer hisselere gelin- ikinci cezada muhakemesine de <e bunlar metrük oldukları an- | yam edilmiş ve mes'ul müdürü laşılarak hükümete intikal edi- | sıfatile İlhami Bey mahkeme yor. Bu suretle çiftliğin 12 his- | de hazır bulunmuştur. İbrahim se itibarile 5 hissesi büküme- Bey vekili gelmediğinden mu- tin malı oluyor veher sene usu- | hakemenin talikini istemiş ve lü Geliesinde ni talebi kabul edilerek müdafaa rozyanın his imemul.. ül ymileybin yatakli sikile Ar bi EA A azarozyana intikal edi- i İ yor. İşte ihtilaf bu hisaenin si | Agopyan hanı faciası diyetinden çıkmıştır. Florya | | Agopyan hanında film işti- çiftliği arazisinin sahibi oldu. | ali yüzünden çıkan facianın mu ğunu iddia eden Simon Bey | bakemesine dün de ağır cezada zevcesi MaryamH.dir Maryam | devam edildi. Muhakeme, maz H. m ortağı sıfatile hareket | Dunlarm müdafaalarını yapma- ları için başka güne bırakıldı. eden sabık mülkiye müfettişi l Aziz Bey tapu idaresinden ba- | Yarın gazetesi gene zı kayıtlar çıkararak bu arazi- mahküm: oldu Ye tasarruf iddiasında bulunu- | (Yarın) (| gazetesi İzmit yor ve bundan tahminen bir ay | valisi Eşref O Bey © aley- evvel, bir otomobil yükü keres- te ile Florya çiftliği bahçesin- de kendi adamları vasıtasile bü fe've sair tesisat yaptırıyor. Ba kırköy kaymakamlığı bunu çift lik arazisine karşı hotbehöt ya- pılmış bir müdahale telâkki ede rek Aziz Beyin yaptığı tesisa- tı ortadan kaldırıyor. Çiftliğin mutasarrıfı Madam Anoş na- mına hareket eden vekilleri A- ziz Bey aleyhine ikinci hukuk mahkemesinde bir men'i müda- hale davası açıyorlar. Diğer ta- raftan Aziz Beye verilen tapu kayıtlarının Florya çiftliğine sit olmadığı ve bu tapularla çiftliğe tasarruf edilemeyeceği iddia edilmektedir. Veki olan şikâyet üzerine rma Yılmaz gazetesi nasıl tesis edilmişti ? Neşrettiğimiz mukavelename sureti, vaziyeti sarahaten anlatmağa kâfidir Sağa, sola ulu orta tecavüz | şarını teminiçin aşağıda imzala hinde neşriyatta bulunduğu si- rada İzmit mektep muallimle- rinden Remziye ve Lütfiye Ha rıştırarak kendilerine hakaret- te bulunmuştur. o Bu muallim er ço yane eme zetesi açılan dava ikinci cezada neticelenmiştir. Remziye Hanımın davası, veki- Hi Vasfi Raşit Bey mahkemeye ii iğinden, sukut etmiş tir. Lütfiye Hanımın davası gö vüldüğü sırada Vasfi Raşit B. gör dürünü dört ay hapis cezasına ve taarruz ettiktesi sonra niha- | rı bulunan zatlar arasında şu yet kendi kendine kapanmak | maddeler takarrür etmiştir.: mecburiyetinde kalan Yılmaz? 1 — Jentiyaz ve elde bulu. gazetesinin kimin tarafından | pan eşya ve saire gazetenin in- neşredildiği vebu gazetede | çişarından âzümi 3 ay zarfmda kimler şerik bulunduğu olduk- | teşkil edilecek bir limited şirke ça münakaşa edilmişti. Biz, | gine devredilecektir. vaktile bu gazetede Bali Efen- di isminde bir Rumun da hisse- dar olduğunu kaydetmiştik; | Fakat başmakaleleri yazan Ah met Kadri Bey, Bali Efendinin katiyyen şerik olmadığını yaz- miştı. Şimdi bu gazetenin ne suret le teessüs ettiğine dair olan mu kaveleyi ele geçirdik, aşağıda ayfen neşrediyoruz. Mukavelenin altındaki imza- lardan da anlaşılacağı veçhile bu gazetede bidayette Celâl Nuri, Ahmet Kadri Beylerle Bali Efendi müşterekti. Fakat şunu kaydedelim ki, Celâl Nuri Bey, kendi beyanatı ile de teyit ettiği gibi, neşriya- tını kabul etmediğinden 6 ni- sandan itibaren şirkette nayrıl mıştı, Esasen bu ciheti Yılmaz başmakalelerinde mükerreren “Celâl Nuri Efendiyi defettik,, cümlelerile de ilin edip dur- muştu. 2 — Ahmet Kadri Bey ali nan imtiyazı işbu şirkete dev- retmeğe mecburdur. Esasen im tiyazın mülkiyeti vaziülimzala- ra aittir. 3 — Gazetenin ve binaena- leyh teşkil edilecek şirketin yarısı Celâl Nuri Beyin ve di- ğer yarısı Ahmet Kadri ve Bali Beylerindir. N 4 — Ahmet Kadri, Celal Nuri ve Bali Beyler gazeteyi teşkil için her türlü emeği sar- fedeceklerdir. Celâl Nuri Bey ise lâzım gelen meblâği vere- cektir. Bu meblâğm mikdarı 7 bin li geçmeyecektir. ” 5 — Birlikte tanzim kılma- cak bütçe mucibince masraf ifa olunacaktır. Fakat kâr hâsıl o- luncaya kadar şerikler maaş al- mayacaklardır. Kür maaş ver- meğe müsait olunca, maaş alı- nacaktır. Bu maaşlar da öden- dikten sonra kâr hâsıl olursa şu suretle tevzi olunacaktır: Mukavelename sureti şudur: | | a — Konan sermayenin yüz- “Yılmaz,, namı ile imtiyazı | de dokuz faizi ve imhası İ alınan gündelik gazetenin inti: | hk veni makina bert sev“ rumların da isimlerini araya Kayama, Maarifte Bütçe Darülfünundan tekrar tenkihat yapılacak Fen fakültesi reisi Mustafa Hak- kı B. dün Ankaradan gelmiştir. Mus tafa Hakkı B. bütçe encümenine darülfünun bürçesi hakkında izahar vermiştir. Darülfünun bütçesinin en cümende tetkiki ikmal edilmiş ve meclise sevkolunmuştur. Evvelce 30 bin liranın kesilmesin. den sarfı nazar edilmişti. Fakar son bütçe tetkikarında bu paranın tekrar kesilmesine karar verilmiş ve bu su- retle meclise sevkolunmuştur. Tıp talebesi Ankaraya bugün bir hey'et gönderiyor Tıp fakültesi ralebe cemiyetinden bir heyet bugün Ankaraya gidecek- lerdir. Heyet Ankarada genç doktor ların staj müddetlerine air Tüzsm ge- len rönkamatla temasta bulunacak lardır. 5 Orta tedrisat müdürü gitti Bir aydanberi şehrimizde ettiş- lerde bulunan orta tedrisat umum müdürü Fuat B. dün Ankaraya av- det etmiştir. Hukuk fakültesinde bugünkü içtima Hukuk fakültesi talebe cemiyeti bugün saat 14 de fevkalâde bir içti- ma yaparak, cemiyerin idari bazı meseleleri görüşülecektir. Evkaf Hademei hayrat maaşları Evkafa devrolunan hademei hay- rât Haziran maaşlarını almışlardır. Manş tevzistı bugün nihayet bula- tr, Diyanet işlerinin lâğvı dolaymile Mayıs maaşlarını almıyan baderel hayrarın da Mayıs maaşlarının Fa- th, Eminönü, Üsküdar, Beyoğlu mal müdürlüklerinden dünden İti- baren tevziine başlanmıştır. Maaş tevzimtı Temmuzun altıncı günü ak. şamı nihayet bulacaktır. Emlâk ihalesi Evkai müzayede (İhale komisyo- nu) dün nükudu mevkufe müdürü Hacı Hakkı Beyin riyaseti altında içtima ederek evkafa nir bazı emlğ- kin ihale işlerile meşgul olmuştur. Hidematı vataniye tertibinden maaş Hideman vataniye (tertibinden maaş alanların Haziran maaşlarının tevzitına Pazartesi günü başlanacak tar, Tevziar Eminönü mal müdürlü- ğü tarafından yapılacaktır. Tevziat iki gün devam edecektir. Yeni pullar Yeni posta pullarının dün tab'ına başlanacaktı. Fakat pulların tab'ı eşnasında hazır bulunacak olan mü- düriyeti umumiye veznedar Şakir Bey henüz şehrimize gelmediğinden pulların tab'ına başlanamamıştır. Ingiliz ateşemiliteri İngiliz Ataşe militeri binbaşı O?. Leary dün ekspresle İngiltereden şehrimize gelmiştir. ve saire için bir mikdar < — Bir mikdar ihtiyat akça sı d — Bakisi tevzi olunacak- tr. 6 rek bu mikdar ebniye inşasma sarfedilecektir 7 — Gazeteniri siyasetini lâl Nuri Bey idare edecekti, Ahmet Kadri Bey tahrir heyeti Bali Bey idareheyeti müdürlük lerini idare edeceklerdir. 8 — Teşkil edilecek şirketin müddeti teşkil gününden itiba ren 11 sene olacaktır. 9 — Şirketin nizamnamesi- nin tanzimi Celâl Nuri Beyfen- diye , Ve şürekâ kendisi- ne bu bapia tam salâhiyet ver- miştir. Üç nüshadan ibaret olan bu mukavelename İstanbulda tan- zim ve teati edildi. 18/12/1930 .. Celâl Nuri GENOVESE Ni — Vüpore . h unda Cenova tan Ş Stack ve Chaplin Rekoru kıramadan avdet ediyorlar Londra ile Hindistanın Karaşi #ehri arasında bir sürat rekoru tesis etmek üzere bir kaç gün evvel tehri: mizden geçen İn- giliz © tayyarecisi Stack ve Chaplin dün akşam saat or yedide > Yeşilköy tüyyare — istasyo- nunda karaya in- mişlerdir. Pazarte- si günü buradan hareket eden tay- yareciler ayni gün öğleden sonra Halep şebrine üni ve benzin aldıktan sonra Basrayı müteveccihen uçmuşlardır. Deyrüzzor civarında Fıratı göği ken motörde bazı arızalar farkı tayyareciler Basraya kadar gitmi; rek Bağdada inmişlerdir. in sürdüğünden tayyareciler tesisinden şimdilik sarfı nazar et ler ve avdete kârar vermişlerdir. Dün sabah saat altıda Bağdattan hal reker ederi tayyareciler Halepte ne benzin almış ve saat beşte Yeşil köy tayyare istasyonuna inan dir. Tayyareciler bu sabah saat l te Yeşilköyden hareket ve bu akşam) Londraya muvasalar edeceklerdir. Stnek ve Chaplin Bağdat tayyare) istasyonundan Kral Faysal Hz. nin) tayyaresi ile ayni zamanda harekes| etmişlerdir. Kral Hz. zarif bir tenez! züh tayyaresile Halebe kadar seya-| hat etmişlerdir. Kral Hz. Halebe in.) dikten sonradır ki rayyareciler de yerlerine inmişlerdir, Vilâyette Kemalist Çiftçi Böyle bir teşekkül talebi reddolundu madığından bu talep reddolünmup ter, Sevahili mütecavire resmi 7 Defterdarlık sevahili mürecavi nakliyat posralarından alacalı an liye rüsumuna ait bir Malüller hey'eti Bazı malül gaziler, vilâyete mü racaarle yeni heyeti idarenin feshi ni istemişlerdi. Vilâyet bu talepte bulunanları çağırarak malümar a) muştur, ; Sen Benuva emlâki için hkça açılan davanın rüyetine Müşlar, Bu mektebe air evrak Defter klan Maliye Vekâletine intikal et miştir, —— | Küçük Haberler; ya, | * Fahri azalık — Türk DeKan- loji cemiyeti reisi Talat ve Tıp Fi tesi cildiye müderrisi Hasan Reya B, ler Fransız tıbbi profilâlesi ce yetine fahri aza olarak kabul.» mişlerdir. * Tetkikartan avdet — On. | gün evvel cerkikar yapmak üzeri | dir, ; * Zat maaşlarından açıkta kalan lar — Mülga Zat işleri muliyaz, liğinden açıkta kalanlar Hazira, aşlarını almadıklarından i fettiş Nâzım Ragıp Beye müracant: İn şikâyette bulunmuşlardı, Bı rın evvelce vörut eden havale öneri