July 9, 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

July 9, 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Sinirden iki kişi inti- har ediyordu «£ Birisi hastaneye kaldırıldı. Diğe- rinin de yarası ağır değildir Yeşilköyde lokomotif depo- sunda ateşçi Ali Haşim Efen- di dün sabah saat 4'de ken- disini kuşakla asarak intihara teşebbüs etmiş, fakat arka- daşları tarafından görülerek kurtarılmıştır. Ali Haşim Efendi sinir has- talığına müptelâ olduğunu, tedavi ettiremediğini, onun için intihara karar verdiğini söylemiştir. Kumpanya Ali Haşim Efendiyi hastaneye kaldırmıştır. Dün sabah Sültanahmette Emin sinan mahallesinde, Per- tevpaşa sokağında berber Eyip efendinin dükkânda bir intihara teşebbüs hadise- si olmuş,Kumkapı zabıtai be- lediye muavini Nüsret efen- di ustura ile yüzünü keserek kendini öldürmek istemiştir. | Fakat ustura elinden alıma- rak O kurtarılmıştır. Nüsret efendi Eyip efendinin dük- kanında tıraş olmaya gitmiş, tıraş olurken bir aralık ber- berin elinden bıraktığı ustu- rayı aldığı gibi yüzüne vur- muştur. Nüsret efendinin bu bâreketini aynadan gören berber derhal koşmuş, elin- den usturayı alıp hareketine mani olmuştur. Nusret efendinin sinir has talığına müptala olduğu an- laşılmıştır. Yarası tehlikeli değildir. Otelde ölen ermeni Dünkü nüshamızda Migır isminde bir ermeninin Gala- tada bir otelde sarhoşluktan hastalanara köldüğünü yamış- tık. Migirn esrar ve rakı tesirile öldüğü tahmin edil- ir. Cesedi morga nak- ambara düştü Kabataş» açıklarında de- mirli bulunan İngiliz bandıralı Afifik vapurunda dün bir kaza o'muş, gemicilerden 53 yaşında Cims Conson vapu- run 2 numaralı ambarı üze- rinde iple asılı 'skelede boya yaparken muvazenesini kay- bederek, 7 metro irtifadan amkarın içine (düşmüştür. Ağır suret'e yaralanan Con- son ölüm halinde hastaneye kaldırılmıştır. Metresini eski kocası ile beraber görünce Eyipte dün bir cinayet ol muş, Ali isminde bir çorapçı sokak ortasında Zehra ismin- de bir kadını bir kaç yerin- den agir surette yaralamıştır. Zehra hanım İslâm bey mahallesinde çorapçı Alide #ofular civarında oturuyormuş. Dün sabah; saat 9,30 da Zebfa hanım yanında kizi Nevzat olduğu halde eski kocası Mahmut o Celâlettin efehdi ile Edirnekapıya doğ- cu gidiyormuş, bu sırada çoapçı Ali efendi önlerine çıkmış ve Zehra hanımın üze- rine hilcum etmiştir. Bu hü- cumun cebebi şudur. Zehra hanım evelce kocası Mahmut Celâ'ettin efendiden ayrıldık- tan sonra tu çorapçı Ali efendi iz nikâhsız oturmaya başlamış ve düne kadar da &ym adımla oluruyormuş. Dün çorapçı Ali efendi met- resini bostanlar arasında eski kocası ile görünce, sinirlen- MİS ve her ikisinin tekrar ba- rıştığına hükmederek hemen kadının üzerine atılıp bıçak- la rastgele her yerine vur- miya başlamıştır. “Etraftan yetişenler | tarafında kadın kurtarılmış, hastaneye kaldı- rılmıştır. Çorapçı Ali efendi yakalanm şiir. Dinamit değil, fişek! Divan yolunda kuyulu 80- kakta oturan ve seyrisefainin Marmara vapurunda çalışan Sezai Efendi evvelki gün sey- risefain önündeki kahvenin önünden geçerken, tuhaf bir suikasta maruz kalmıştır. Se- zai Efendi kahvenin önünde iken yanından bir otomobil geçiyormuş, bu otomobilden Sezai Efendinin üzerine di- namite benzer bir madde atılmış ve bu madde müthiş bir tarraka ile (patlamış, Sezai * efendiyi de muhtelif yerlerinden yaralayarak yere sermiştir. Tarrakaya polisler yetişmiş- ler, Sezai efendiyi hastaneye kaldırmışlardır.Dinamite ben- ziyen maddeyi alan otomo- bilde tanımadığı bir şoförden başka kimse olmadı öy- lemiştir. Mamafi polisin tah- kikatma göre otomobilde 5- 6 sarhoş bulunduğu ve bun- ların sarhoşlukla havai fişek attıkları anlaşılmıştır. Bu fi- şek havalanmış, Sezai efen- diye tesadüf ederek hafifce yaralanmasına sebebiyet ver- miştir. Deniz gezintisi pek feci olacaktı Evvelki gece saat 21,30da Sarayburunu açıklarında bir deniz kazası olmuştur. İçinde Amerika sefarethanesi erkânı bulunan ve sefarethameye ait olan Hasan kaptanın idare- sindeki motör Sarayburunu önünden geçerkeı oradaki mağruk gemi enkazına çarp- mş' molör su almağa baş'a- yınca çok tehlikeli bir vaziyet hasıl olmuştur. Motörün için- dekilerin feryat ve istindadı üzerine, (civarda Obulunan Cümhuriyet molğrü yetişmiş, kazazedeleri kurtarmıştır. Kazaya ait tahkikata polis beşinci şube müdürlüğü va- zıyet etmiştir.Kazada nüfusça zayiat olmamış, mütenezzih- ler otomobillerle sefaret ko- nağına avdet etmişlerdir. Tayyare ile tenezzüh eden Amerikalı Bir haftadan beri şehrimiz. de bulunun Amerikalı M. Çharles Day ile refikası dün hususi tenezzüh tayyaresile Halebe gitmişlerdir. Seyyah- lar Suriye'yi hava tarikile dolaştıktan sonra Mısıra gi- deceklerdir. Takdiri kıymet raporları Takdiri kiymet komisyon- larının verdikleri raporların tetkikine devam olunmakta- dır. Komisyon her gün içtima ederek tetkikatını süratle ikmale çalışmaktadır. Rapor- lardan sonra dosyalar tetkik olunacaktır. Etibba odasında Etibba odası heyeti idaresi bu sabah doktor Tevfik Salim Paşanın riyasetinde toplana- caktır. İçtimada Tevfik Salim Paşa doktorların kazanç ver- gisi hakkında izahat vere- cektir, Yarınki müsabakalar Stadyomda terfi müsabakaları Heybelide deniz yarışları var! Futbol mevsiminin bitmesi- ne rağmen yarın stadyonda ikinci kümelerin şampiyonu Kasımpaşa kulübü ile birinci küme sonuncusu Anadolu takı- mı arasında bir terfi maçı yapı- lacaktır. Bu münasebetle bu ta kımlardan bir az bahsetmek is- tiyorum. Kasımpaşa kulübü bu sene ikinci kümenin şampiyo- nu oldu. Bu muvaffakıyet genç lerin kendi azimleri sayesinde kazanılmıştır. Fakat asıl mu- vaffakıyetin büyüüğü (birinci kümeye geçip orada temayüz edebilmektir. Anadolu takımı- na gelince: Bu ekip daha pek yeni ve tecrübesizdir; son lik maçlatında (aldığı neticeler de bunu gösteriyor. Cuma gü- nü maçın her senekinden mü- him olacağı âşikârdır. Çünkü Kusımpaşa kulübü için birinci kümeye geçmek çok şerefli bir netice olacaktır. Ve bu gençler bu neticeye sadece alınlarının teri ile ulaştıkları için bihakkin tebrike şayandırlar. Yalnız bu yazdıklarım, kar- şılarındaki takımı benimseme- meleri için değildir. Çünkü Anadolu belki fevkalâde bir o- yun oynar ve zayıf tarafların. dan yakalarsa, tâ bir senedir çalışıp, di ip kazandıkları bu şerefi ellerinden kaçırtabilir. Heybelideki deniz müsabakaları Gene cuma günü Heybeli adadaki Deniz mektebinin sene lik deniz müsabakaları yapıla- caktır. Büyük erkânı harbiye reisli- ğinin emrile resmi ve ga; mi orta mektep mezunları şere fine saat 10 da Deniz lisesi ta- lebeleri tarafından deniz eğlen celeri ve yarışları yapılacaktır. M. Denizcilik heyetinden: 1931 senesi yelken, motör- bot ve outbaard yarışlarına işti rak etmek isteyenler bütün 1931 mevsimine ait su sporla- rı talimatnamesinde yazıldığı şekilde kaydolunacaktır. Mufassal proğramı havi ta- 20 çuval kaçak siğara kâğıdı Yunan adalarından İzmire getirilmek üzere yeri Foçada saz'ıklar. arasında saklanmış 20 çuval kaçak siğara kâğı- dı yakalanmıştır. Kaçak eş- yayı oraya getirip İzmire boş İ olarak giden motör sahipleri İzmirde tevkif edilmişlerdir. Manisa hapisanesin- den kaçanlar Manisı bap'sanesi firarile- rinden bir kısmının el'an yâ- kalanamadığı malümdur. Bir kaç gün evvel firarilerden mah küm Akhisarın Mecak ozan köyünden İsmail oğlu Mehmet ile Kırkağaç kazasının İlyas- lar köyünden Kozaklı Musta- fa jandarmalarımızla vuku bulan bir musademe betice- sinde yarah olarak yakalan- mışlardır. " Yaralanan haydutlarla be- raber olan diğerleri henüz yakalanamamıştır, takip ve taharri edilmektedir. işe Eyipte verem dispanseri Veremle mücadele cemiyeti fakirleri çok o'an Eyip sem- ünde, belediye dispanserinin bir katında ayrı bir dispan- ser açmak tasavvurundadır. Eminönü Belediye şubesi müdi- viyetinden: Tavuk pazarında atik 13 - 5 cedit 83 No. lu ahşap man oda dükkân ankazı hedim ve nakli alıcıya ait olmak üzere pazarlık si- retile satılacağından almak isteyen- lerin şartnamesini © görmek üzere Baş mühendisliğe ve yevmi ihale o- lan 13/7/931 pazartesi günü saat 14 de Encümene müracaat eyleme. leri ilân olunur. limatname Şirketi Hayriye iske İelerinden almabilir, İlik outboard yarışı 17 tem- muzda Büyükderede yapılaca- ğından buna iştirak - rin talimatnamedeki suallerin” cevaplarmı nihayet 15 temmu- za kadar Galatada Bozkurt han No. 35 te Denizcilik heyeti re- isi Ekrem Rüştü Beye gönde- rip kaydını yaptıracaklardır. Amatör Boks birin- cilikleri: İstanbul boks heyetinden: 24/7/1931 cuma günü Be şiktaş kulübü sahasında yapı- lacaktır, Birincilik'müsabakası na iştirak edecek amatörler İs- mi, pederinin ismi ve kulüpleri le mıntaka © sicil numaralarını kaydetmek suretile tahriren 21/7/1931 salı günü akşamına kadar Beşiktaş jimnastik kulü- bünde boks heyeti namına mü- racaat etmeleri ve satılmak ü- zere müsabaka günü sant 10 da müsabaka mahallinde bulunma ları tebliğ olunur, Yüzme havuzunda müsabakalar T.İ.C. İ, İstanbul mıntaka- sı denizcilik heyeti reisliğin- den: Büyükderede Şirketi Hayri- yenin su sporcularma güzel ve kıymetli bir hediyesi olarak yaptırdığı yüzme havuzu, atla- ma kulesi ve su topu kaleleri 17/7/931 den evvel bitecek veç hile hazırlanmaktadır. Yüzücü lerimiz 12/7/931 den itibaren havuzda talim edebileceklerdir. 12/7/931 de saat 15,45: 18,45 e kadar denizcilik heyeti havuz. da bulunacaktır. Müsabakalara girecek yüzücülerin o gün ha- vuzda bulunmalirr tavsiye olu- nur. Yelken: yarışları Türkiye Turing ve otomobil kulübü tarafından 11 eylül 931 de yapılacak yelken yarışların. da birinci gelecek “yeikenli ça kiymetli bir şild mükâ- fatı verilecektir. z Yaz mevsimi için BEBEK'te Kiralık. Yal Dalyan önünde Saip Bey yalısı möbileli olarak k3- ralıktır, Derunund Istanbul “üncü İcra Memurlu- kundan: Tamamına (20400) lira kiymet takdir edilen Karaköyde Ke mankeş kara Mustafa Paşa mahal lesinin Haraççı ve Voyvoda cadde- sinde eski 1 Mü. 1, 3, 5, 11 ve yeni Lilâ 5, 11, 7, 9, İl numaralarla mu- rakkam üstünde odaları havi dük- kânların 432 de 42. hissesi 8 Ağus- tos 931 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 13 ten 17 ye kadar daire- mizde satılacaktır. Satış şartnamesi 20 Temmuz 931 tarihinde divanha. neye talik edilecektir. — Artırmaya iştirak için takdir olunan kıymetten hisseye musip kıymetin yüzde yedi teminat aleçesi lâzımdır. Arttırma ikincidir. Birinci arttır. mada (400) biraya En ziyade artıranın caktır. Hakları tapu si okuyan ipotekli alacaklar ile diğer alikadarların ve irtifak hakkı sahip: | lerinin hu haklarını ve hüsusile faiz ve masrafa dair olan iddialarını il tarihinden itibaren yirmi gün evrakı müsbitlerile bildirmeleri zmdır, Aksi halde hakları tapu sici hile sabzit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. | Alâkadarların icra ve iflâs kama. | nunun 119 maddesine yöre tevfiler bareket etmeleri lüzumu vo mütora kim vergi, belediye resimleri vakıf *İ lik edilerek 29/7/931 tarihine müsa mrama au Caddeye düşen saksı Bir kailmiz şikâyet ediyor: Evvelki gün Divan yolundari geçiyordum. Cadde üzerinde 139, 141 numaralı dükkanların üstündeki pencerelerdeki çiçek | saksılarından biri, tam o sırada sokaktan geçen beş yaşlarında bir çocuğun yanı başına düş“ tü. Çocuk bir az çekilmemiş ol saydı, orada bir kaza çıkacaktı. Acaba belediye memurları böy le caddeler üzerindeki pence- relerin önüne saksı koymağı menedemezler mi?,, Bu iş nasıl böyle karıştı ? 28 senelik ömrünü türk mil leti uğrunda memuriyete has- reden kocam süvari tahsildarı Hasan Ef.; 928 senesinde teka üde sevkedildi. Beş ay sonra altı çocuğunu bana birakarak vefat etti. Vevatmdan sonra 'ye timlere maaş tahsisi için mali- ye vekâleti celilesine yazıldı. Bir sen alli ra tahsis edildiği ve bütün ço- cuklarınl0senelik maşı olan650 liranın birden tediye edileceği emri geldi. Maliyeye gittiğim zaman yalnız benim hissem o- lan 120 lirayı verdiler. Müte- bakisini de çocukların sabi ol- maları münasebetile eytam san dığına verileceğini, Urfada ey tam sandığı olmadığı için ema | nete alınacağını ayni zamanda vekâlete yazacaklarmı söyledi ler. Bir sene sonra mezkür pa- ranın Adliyeye verilmesi emri w celileden geldi. Adli- ye; ayniyat makbuzu olmadı için teslim alamayacağını söy- | ledi. Ve çocukaların parası &- manete alındı. 930 eylülünde | tebdilen Urfaya gelen mal mü- diri bey, meselenin yanlış oldu ğunu; çocukların veli ayni za- ebe | tle bana verilmesi icap ettiği: | ni söyleyerek 26-2-931 tarih ve 306 numara ile tekrar Mali- ye Vekâletine yazdı. Bu ane ka dar müteadit müracaatlarıma rağmen hiç bir cevap alama | dık. Maliye müfettişi Bey yaz- halde genc cevapsız kaldı. İ Şimdi ise mal müdürü Bey “bi zimle z yoktur. Adliyeye müracaat edin,, diyor. Adliye i- se meseleden haberi olmadığını | söylüyor. Üç senedir altı çocuğumla e maruz kaldığımız bu| mağduriyeti kime anlatayım? Her tarafa yazdığım, her ta- rafa baş vurduğum halde bir ta raftan bir cevap alamadım. | Adres: Urfa: Haseki mahallesin- | de merhum tahsildar Ha- | san Efendi zevcesi Emine Davetler 'eymaniye askerlik şube- | sinden: 327 doğumlu ve bunlar'a | muameleye tabi efradın son yoklamılarının hitamına azbir müddet kalmış olduğundan ve bu müddet zarlında gel meyecekler bakkında ahkâm kanuniye tatbik olunacağın- dan henüz son yoklamasını yaptırmamış o mükellefinin Salı - Çarşamba ve Perşembe ri şıbeye müracaatları, İstanbul 4 üncü İcra memurlu- undan: Tamamına bin beş yüz otuz sekiz kira kıymet taledir edilen Unka- panında Atlamataşı caddesinde caki 22 yeni 26, 26, 1 Numaralarla murak kam tahtında dülkâmi evüştemil bir | bap hanenin nısıf hissesi açık artır. mıya yazedilmiş olup 11/7/9831 ta rihimde şartnamesi divanhaneye ta- dif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü Tcra dairesin- de açık artırma suretile satılacaktır. Artterma ikincidir. Birinci arttırma» sında 150 liraya talip çıkmış olup bu kere en çok arttıranın üstünde bıra- kılacaktır. Arttırmıya iştirak ları Tapu sicillerile sal ipotekli alacaklılar ile diğer alâkada- ranın ve irtifak hakkı © sahiplerinin bu haklarını ve hususile (siz ve sarife dair olan iddiaların, hinden itibaren yi rakı müsbitelerile bildirmeleri dır. Aksi halde hakları Tapu vile sabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâ kuda:ların yeni icra ve iflâs kanunu” nun 119 uncu maddesine göre tev- Gks haraket etmeleri ve daha ziyade | Sara, Mebrure, Pakiz<, Feriha kas lar haklarında tebliğ makamına im olmak üzre ilânen tebliğ olumur. malümat almak © isteyenlerin 931 61 Dosya Numarasile memuriyetimi- ze müracatları ilân olunur. ÜÇÜK ÇİFTLİK parkındaki süz hey'et'n > etmektedir. — RECTA Dünyanın en hassas ve en dakik saati o'up 15 sene için taahhütlüdü-, 1929 senesi Barselon mö3j;herinde birinciliği kasanmıştır. Fiatların ehiveniyeti ve saatlerin zarafeti bilhassa dizer markaların fevkinded' , Türkiye için umumi vekili VAHE ÜTÜCİYAN| İstanbul, ORİENTMARE Agenzia İta'iana Marittima Emilio Morandi vapuru 15 Termnuza doğru Pire, Barselona, Cenova, için eratini ticariye tahmil edecektir. Federazione vapuru 30 Temmuza doğru Pire, Barss ? ye, ve şimali Aderika ile Avustralya li- manları için doğra kon»imenta ve- rilir. Tatı Galatada. Frengian hanındaki acentalığıne müracant, Tel. Be.O, 2274. Seyrisefain Merkez acentesi: Galata Köprübaşı B. 2362; şube acentesi: Sirkecide Mühür- darzade hanı 22740 TRABZON POSTASI ( Karadeniz ) 9 temmuz de Mersin postası (Çanakkale) 10 temmuz 10 da Galata rılıtımından kalkacaktır. malzem: münakasa ile sa- tm almacaktır. Teminat 95 10'dur. İhale 13-7-931 1 ton burda bakır. SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası SAKARYA vapuru Bin PAZAR günü akşam. 17de Sirkeci rıbtımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Ri- ze) ye azimet ve avdette ayni iskelelerle (Görele ve Ünye) ye uğrayarak avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hanı altında acenteliğine müra- cant, Tel 2214 Üsküdar İstanbul Altıncı İcra Memurluğundan: Bir borçdan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine ka- rar verilmiş olan bir adet şanziman ve bir adet vinç ve bir adet irgat ve bir adet istanpa ve bir adet çapa ve saire 13/7/931 tarihine müsadif pa i günü saat ondan on bire ka dar Galatada Makaracilarda 17 No. dükkcin önünde açik arttırma sureti» le satılacağından talip olanların yev mi mezkürde hazır bulundurulacak memura müracaat etmeleri ilân olu- nur. İstanbul Mahkeme Asliye 3 üncü Hukuk Dairesinden: Beşiktaşta dikili taşta 4 No. lu banede mukim Zehra Hanım tarafın dan Torlu kazasmda Demirkapıda farıncı Mehmet usta nezdinde mu kim Yağlıdereli Şerif oğul Mevlüt efendi aleyhine ikame olunan boşan ma davasının davetiyesi bilâtebliğ ve semti meçhule gitmiş olduğu be- yanile inde edilmiş — olduğundan 28-6931 pazar günkü tahkikat cel- sesinde tayin edilen 8 eylül 931 salı günü saat 10 da İstanbul asliye mah- kermesi 3 üncü hukuk dairesinde ha- | zır bulunması lüzumu tebliğ makamı na kaim olmak üzere ilân olunur. Sultan Hamam, 32 No. 3 üncü Kolordu ilânları Çorlu için 135000 kilo ku- ru ot 27-8.931 pazar günü saat 15 de aleni münakasa. Çorlu için 135000 kilo ku- ru ot 28-931 pazar günü saat 15 de aleni münakâsa. Tekirdağ için 105000 kilo kuru ot 2-8-931 pazar günü saat İS de aleni münakasa. Çorlu ve Tekirdağ kıtaatı ibtiyacı için cins ve mıkdar- | larile münakasa şekli ve iha- le tarihi yukarda yazılı kuru ot münakasaya konulmuştur. Evsaf ve şeraitini anlamak isteyenler her gün ve müna- kasaya iştirak edeceklerin de yukarda yazılı gün ve sa- atte Çorluda fırka satınalma komisyonuna müracaat eyle- meleri, Me, e Çorlu için 800 kilo lahna, 9100 k. pırasa, 8400 k. pat- | hcan, 3900 k. domates, 750) k. fasulye, 7200 k. kabak, 6000 k. bakla, 5700 k. ıs- | panak. Tekirdağ için 10500 k. la- hana, 12750 k. pırasa, 11000 k. patlıcan, 5500 k. domates, 10000 k. fasulya, 9500 k. ka- bak, 8000 k. bakla, 7750 k. ıspanak. Çorlu ve Tekirdağ kıtaa- tının senelik ihtiyacı olan cins ve mıktarları yukarda yazılı sebzenin aleni müna- kasa ile satın alınacaktır. İhalesi 29-7-931 saat IStedim Şartname ve evsafını gürmek ve münakasaya iştirak etmek isteyenlerin Çorlu fırka satın İ alma komisyonuna müraca- Kullanarak o mükemmel ve muvaffak olmuş fotoğ- raflara malik olacaksınız. Her yerde satılır Tavukçulukta muvaff ık olmak ve para kazanmak için mutlaka bu Kitabı okumalıdı Piyango Müdürlüğünden. ae Şartnamesi vw iyon İ beyanname tabettirileceğinden tab'a talip olacakların pey akçelerile birlike te 11/7/931 cumartesi sant | 15 ve piyango müdürlüğünde müteşekkil tayyare mubayaat komisyonuna mii racaatları, 200,000 lira kazanabilirsiniz. Müccaddit ve büyük ikramiyeler bu keşidededir. Her k müştetilerine büyük ikramiyeler miz, önümüzdeki 6 nc ve »4 büyük ikramiyeyi kazanmak tali emelile işbu 6 nc keşide Vakit kalmadı, lede muhterem bulunan gişe“ k ve 200009 liralık ek isteyenlere bir hizmet ni yalınız 4 liraya sarmaktadır acele — ediniz Sirkecide İSABET Gişesi No 27