20 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

EESMdEgüER“'rmE ys yek GEEK HEKENYE şagög e M m 3 m“ # Ap , m a . “ y Lİ BERE LA A mmm ÜL A gk Mere e pt Ön dört asır sonra Hazreti Muhammet Musa, İsa, Muhammet, işte henüz tarihe tenvir edilmemiş bu üç din ulusunun şahsiyet ve | - mahiyetleri hakkında bugüne kadar yazılmış sayısız eserler vardır. Bunların hepsini topla yıp okumak ,bir ilim süzgecin- den geçirip elemek faniler. için mümkün olamayacak kadar güç ve karışık bir işti, bu eserler o kadar oçoktur,o kadar karışıktır ve nihayet bir birini nakzeden (o hikâyelerle dopdoludur. Hemen en çoğu o din men- suplarının taassuba bo; mucizevi, fevkalbeşer vak'alar içinde bu şahısları güya bu su- retle diğer insanlar seviyesin- den yükselttiklerine inanarak yanlış bir o yol gütmüşlerdir. Bunlar din zaviyesinden baka- rak bu şahısları kutsi ve lâhuti vasıflarla izah etmek hatasına nasıl düşmüşler ise onlara inan rayanlar da daha berbat bir taa: la hakikatten daima u- zaklaşarak bin bir isnat dolu, gayrı vaki yazılar yazmışlar. dır, Hulâsa: Muhammet, bugü- tırılmış yazılar ortasında meç- hul kalmıştı. Muhammedi anladıklarını zannedenlerlerin onu aslâ an- lamadan yalnız harikalar, mu- cizeler içinde bir “Peygamber,, yaratmak için uğraşmakta ol- duklarına akılları erememişti. Halbuki Muhammet bütün bu lâhuti sanılan düşüncelerin fev kinde daima yüksek şahsiyeti, i kırılmaz azmile, inin zaptettiği en büyük yaratıcılardan biri ol mak üzere kendi kendine yük- selip gidiyordu. “Muhammet, i yaşadığı ve yetiştiği muhit ve millet ortasında derin ve sami- mi bir görüşle bugüne (Okadar hiç kimse görmemiştir. Orun bir cihan ve bir inke- İp yaratan fikir ve azmini an- İadrm sanatlar bile bütün bu bü yük hâdiselerin o mantıklarını, semavi, hurafevi, mucizevi s6- beplere bağlamak hatasına düş müşlerdi ve bir gün için bu bü- yük adamm samimiyetine, ru- huma, ef'al ve akvalinin hedef- leriii& girememişler, erişeme- mişlerdi. Arabistanın beyin ka- vuran cehennemi çölleri orta- sında topraktan mamül bir kü- çük sehrin içinde hemen he- men babasız anasız bir öksüz çocuğun durup dururken bü- tün dünyaların siyasi haritası- nı değiştirecek kadar azim bir | inkılâp meydana getirmesi bir türlü insani sebeplerle izah et- meği muvafık göremediler, o- nu mutlaka semavi ve ilâhi bir kudrete bağlamakla sanki şan ve şerefini yükselttiklerine ka- lar. Halbuki Muham- bunlardan nezih beşeri varlıkla, yüksek bir kabiliyet ve istida- dın feyizli kudretile insanları idare etmek hamiyyetini nef- sinde bulmuş bir o kuvvetten başka bir şey değildi. Medeni âlemle alâkası olma- yan ve yalnız çadır hayatı ya- şamaktan başka türlü olması- nım ihtimali bulunmayan bir muhit içinde çıkmış bir öksüz çocuk senelerin ve muhitinin Ona verdiği derin tecrübe ile ilerisini çok iyi görmüş ve için- de yaşadığı milletin ne oldu. ğunu anlamıştı. İşte bu görüş kadar şeydir ki onu başlı başı- na bir İcuvvet olarak meydana çıkarmıştır. Muhammedin sözle rini, yaptıklarını, mücadelele- rini, muharebelerini, kurduğu devleti semavi emirlerle muci- zelerle izah etmek hatalı gö- rüştür ki bu yüksek £ ve tarihi şahsiyetin hakiki sebebi ve hü- Yiyetini bugüne kadar insan- ların nazarından gizlemiştir. Şimdi bu muammayı bugün Türkün büyük dâhisi Mustafa Kemal Hazretlerinin irşadile Bu eseri, onun şerefli huzür- larında dinledim. Bana benliğimi, hür vata- nımla veren o esrarlı gözlerin tâ ruhumun derinliklerine gi- rerek ebedi bir halâvet ve iman uyandıran nurlu bakışlarına da larak şimdi “Muhammet, i m ve yaşadığı gibi anla- Tam kırk yıldır irkımın ta- rihine bağlı bir şeyda gibi bed de güya bu güzel diyarın tarih ile uğraşan ve tozlu © topraklı kütüphane (raflarındaki tarih kitaplarını karıştırmış bir me- raklı tarihçisi idim. Büyük, ve dürüst görüşün karşısında ne kadar âciz, ne kadar biçare olduğumu anlayarak yükseldi- ğimi hissettim. Ömrüm olduk- i şevl kile bugüne kadar tarih bilgi: lerimi o süzgeçten geçirmeğe çalışacağım. Ne büyük ders al- dım , Muhammedin seciyesini bu- rada tahlil eden satırları din- lerken benim her dilde yazıl celikleri şimdi (sehli mümteni) in bir şahese- ri olan bu yazılarda anladım. Muhammet hayatındaki ni- çinlere bu kadar maddi ve müs pet cevap veren bir eser ola- maz, Onu ümmi göstermekle sı ki bir marifet yaptıklarımı zan- nedenler “bunun en kuvvetli hallini bu eserde görecekler dir. Hele Muhammedin kurdu. ğu büyük teşekkülün başında, en başta çalışan Ebubekirle Ömer hakkındaki en doğru hükmü bugüne kadar adedi yüz binlere baliğ olan vesika- lar içinden bulup çıkarabilmiş böyle bir eser yoktur. O, bu iki büyük şahsiyetin tarihi kıy met hükmünü tam ve kat'i o- larak vermiştir. Bedir gazasını bir çok lisanlarda yazılmış muhtelif kitaplarda okumuş- tum. Bunların adedi epeycedir. Bu harbin bu kadar açık ve as kerlik fenninin en ince yerleri- ni gösteren bir tarzda yazıldığı nı burada görmekle göğsüm ka bardı, fikrim nurlandı. Uhut gazasının hezimet se- beplerini hep biliriz değil mi Bir kere de bu eserde çizilen krokiler üzerinde tetkik ve ta- kip edince (ilim) nama sec- | de edeceğim geldi. Ve işte Mu- hammedi ilk ve son defa olarak artık insanlar (o anlayacaktır. Muhammedin irtihalile hadis olan vaziyeti hemen i yoktur değil mi? in iş hiç te öyle değilmiş. Bir kere bu- rada o hâdisenin Muhamme- | din kurduğu varlık için nasıl tesir yaptığını görmelidir ve işte Ebu Bekir ile Ömerin, Mu hammet mefküresine bağlı bu iki büyük fikir ve kalp sahibi devlet adamının ruhlardaki azameti, tehlike dakikalarında bir ölünün karşısında göz yaşı dökmekten ziyade onun eseri- nin yıkılmaması için neler yap tıklarını burada görürsünüz... Tarihin en büyük kumandanm da, en büyük inkılâpçısıda u- | zak mazilerin enkazı altında gömülü kalmış hakikatleri kud ! retli elile nasıl tutup birer birer hayat ve fikir sahasma çıkardı ğını görerek en büyük tarihçiyi bulursunuz. Bilir misiniz bunu Gazi Hz. kimin için hazırlatmıştır? O, zaten yalnız bir varlık için ya- şamayor mü, yalnız onu, bir tek şeyi düşünmüyor mu? Türk çocukları! Bu büyük eserler, bu tarih eserleri yalnız, yalnız si- zin için hazırlanıyor. Cümhuri- yet çocukları şimdi artık mek- teplerinde Türkün tarihini, ci- ban tarihini tam ve hakiki mef hum ve hayatiyetile okuyacak- lardır. Hem kimin tarihini?: Türk vatanını kuran ve kur- taran Büyük Gazinin... tarih tetkik heyeti izah edi. Edirne Meb'usu Tehmet ŞEREF HARİCİ HABERLER. Harice kaçan Alman sermayesi on milyon tahmin ediliyor Bâle'deki Müzakereler Layton'un hazırladığı rapor imzalandı BERLİN, 19 A.A. — Kısa va aktedilmiş olan itilâf, | iktisadi ve mali mehafilde kâfi görülmemek- tedir, Yapan tenkitler, bilhassa itilâ- fen pok kısa telâkki edilen devam müddeti ile ecnebilerin mark mev. duntıma tatbik edilmemesi keyfiye- tine müteallik bulunmaktadır. Al manya için altı ay sönra milyarlarca mark kredinin iadesi kabil olamıya- cağını ecnebilerin anlamaları lâzım geldiği beyan olunmaktadır. Hali hazırda Almanya'da yatırılmış © lan kısa vadeli ecnebi kredilerinin yekünu 7 ilâ 8 milyar mark tahmin edilmekte olüp bunun beş milyarı bankalar iade edilmiş, bir buçuk milyarı sanayie de bir buçuk milya- rı da devlete ve communlere verik miştir. Bu yekünun takriben iki mil yara baliğ olan kabul kredilerini de ihtiva eylediği söylenmektedir. Böyle bir meblâğın — itfasına “iti plân müddeti Iâakal üç £ seneol- mak ve bunun için kabul kredileri Almanya'dan çekilmemek liz gel diği söylenmektedir. Almanya © bu suretle senede 1,5 milyar yani Yo- ung plânının derpiş eylediği taksit- lere muadil bir miktar tediye edebi- lecektir. Bu mütnlen ve muhakemenin ne- ticesi şudur senebi dayinler, ta mirat bedellerinin tesviyesi veya kı- sa vadeli hususi kredilerin tasfiyesi şıklardan birini tercih ve ihtiyar etmek mecburiyetinde kalacaklar. dir. Ecnebilerin Almanya'daki mark mevduatına gelince bu mesele Bâle itilâfı haricinde bırakılmakla mark büyük bir tehlikeye maruz bırakıl. maş olduğu mütalcası serdedilmek- tedir, Bu mevduat, takriben O 500 milyon o marka baliğ O olmaktadır. Bunların dövize | tahvili icap etse Reichsbank tamamen o moratorium- naonaleyh Alman hükümetinin Bâ- le itilâfenda derpiş edilmemiş olan ecnebilere nit tediyat hakkında en nihayet bir moratorlum ilânina med- bur kalacağı veyahut Relehabank'ır Almanya'ya mark olarak yatırılmış olan ecnebi sermayelerin — firarma filen mukavemet etmesine modar 0- lacak surette bir döviz ticareti tali- matnamesini meriyet mevkiinde bı- rakmak suretile bunun önüne geçe- ceği mütaleası serdedilmektedir. Esasen hükümetin, Reichsbank'a mühim miktarda döviz — taleplerine karşı koymak çare ve imlânme bah getmek için ithalâtr mümkün oldu- ğu kadar aşağı bir rakama indirme- ğu ve sanayii İh- bar ettiği halde azotlu gübreler it- halâtmı ruhsatiye rejimine tabi tut- masını bunu isbat eylediği beyan olunmaktadır. Filvaki ecnebi memleketlere kaç- iş veya bu memleketlerde yatırıl- muş olan sermayelerin geri getiril. mesinden ameli surette vazgeçilmiş ! götürülecektir. Zeppelin Londrada Bu son in seyahatini nasıl yaptı? FREDRİCHSHAFEN, 18 A.A. — Graf Zeppelin, saat 7 de İngilte- re'ye hareket etmiştir. Hareketi es masında balon kumandanı, Fransız hava işleri hazıra bir telsiz gönder beletir, Balonda 22 yolcu vardır. Gece Londra'da kâraya inecektir. Balon, bundan sonra İngiltere üzerinde 24 saatlik bir terme yapınık üzere he- men hareket edecektir. . Ingiltere krallığı bava kuvvetleri, bu tayaran için yolcu vermiştir. Balon, bundan sonra mensep olduğu limana avdet edecektir. Balonun cenubi Amerika ya doğru yapacağı seyahatin tarihi 29 ağustos olarak tesbit edilmiştir. Bir Alman mühendisi, balonun mu- vazalâtında lâzm olan şeyleri hazar lamak üzere Pernonboue'a gönde rilmiştir. Balon, 1 eylülde Pornan- | bowe'a vâsıl olacak ve 3 eylülde Fri | edrichshafen arasında husuti bir ser vis tanzim edecek (o vebu servisle! nakledilecek olan posta, hususi hir tayyare ile Pernanbouc'dan Ric'ya İngiltere ufaklarında LONDRA, 18 A.A, — Graf zep- pelin balonu Hanworth tayyare ka- rargâhına doğru yoluna devam et- mektedir, Balonun saat 19 da karar göha gelmesi beklenmektedir. Ba- lon karargâha gelince Alman yolcu- lar çıkaracak, İngiliz yolcuları ala- cak, biraz sonra tekrar havalanarak İngiltere ufuklarında 24 saatlik bir uçuş yapacaktır. Doktor Ecknor ile beraberinde bulunanları karşılamak ve — ağızla mak için büyük hazırlıklar yapıl maktadır. Zeppelin saat 17 yi bir kaç dakikin geçe Brighton üzerim den uçup geçmiştir. Londra üstünde LONDRA, 18 A.A. — Graf Zep- pelin sant 16,15 de şehir üzerinde uçmuştur. Mavasılat LONDRA, 18 A.A. — Croydan tayyare karargâhı zeplin balonun- dan seyahatine devamı müddetince telsiz telgraf o almaktadır. Balon Portemoutk'a giderken Bongnor üs zerinde uçmuştur. Zeplin saat 18 be Londra üzerin- de dolaşmış, saat 19,50 de | Ham worth tayyare karsrgâhmda (yere inmiştir. — a mm imzalamak üzere saat 15 te toplan- mıştır, Raporda Almanya tarafın. | dan mali işleri islah siyaseti takibi- ne karar verilmiş olmasının. tevlit etmiş olduğu iyi intiba hatırlâtıl- maktadır. Beynelmilel konsorsionr da dünkü ve bu sabahki müzakerele rine devam etmek üzere toplanmış- tar, Konsorslom peşin kredilerden bir kısmını kabul kredilerine tahvi- lini teklif vahususi medyunların elle rinde bulunan bu kredilere ait es ham ve senedatı teminat olarak ban kalara tevdi etmelerini iltizam eyle- mektedir. Ecnebilerin mark ve çek matlâbatı hakkında henüz bir. hal sureti bulunamamıştır. olduğu görülmektedir. Son hafta. lar zarfında faiz miktarmın yüksek olmasının ve kredilerin de tahdit o- lunmasının iktısadiyat üzerinde ie rarmdan hali kalmadığı tesire rağ- men bu nevi sermayelerden © ancak pek ehemmiyetsiz bir miktarının memlekete avdet ettiği görülmüş” tür. Ecnebi memleketlerdeki Alman sermayelerinin © yekünü 5 milyar merkla 10 milyar mark arasındadır. Bu sermayeler memlekete avdet © debilmiş olsaydı Almanya'ya yatı" rılmış olan kısa vadeli ecnebi kredi- leri meselesi halledilmiş — olacaktı, Fakat bu hurusa dair ittihaz edil miş olan bütün tedbirlerin alim kal dığı da iddin olunabilir. Bâle müzakeratı BALE, 18 A.A. — Almanya'da kredi meselesini tetkike memur ko- mite, Almanya'ya açılacak yeni kre- dilere müteallik Lâyton © raporunu Tamirat bedellerini mi, vadeli kredileri mi ödemeli? Ingiliz Maliyesi Hangi noktalarda tasarruf yapılacak? LONDRA, 18 A.A, — Evening Standard gazetesi, tali © komitenin yapılabilecek olan fasılları tadat et- mektedir: 1 — Idari masraflar. Buna donan ma, ordu ve hava işleri masrafları dahildir. 2 — Maarif masrafları bilhassa umuallimler maaşatı. 3 — İşsizlere tazminat, fakir hastalara yardam gibi. içtimmi mas- raflar, 4 — Yol şebekesinin tevsine ait masraflar. 5 — Nazırların azasınnı tahsisatları. 6 — Posta, telgraf bütçesi. Nazırlar meclisi toplandı LONDRA, 19. AA— Nazırlar melis, ti tasamul, komisyonu parlamento ve ve telefon mek üzre öğleye doğru aşvakdl. dairesinde fevkalâde surette toplan- mıştır. Tasarruf komitesinin verdi” ği kararlar ve bilhassa ecnebi rşa- mulatından İngiltereye ithal edile cek eşyadan 9, 10 nisbetinde ver. | gi alacağı hakkında — neşvedilen tahminlerin bir takım indi mütale- lardan ibaret olduğu başvekilet ma- hafilinde beyan edilmektedir. Malt vaziyet ne halde? LONDRA, 18. A.A.— Nazırlar meclis! yarın saat İl de toplama. caktır. Gelecek perşembe gününün gok ehemmiyetli olacağı zannolun- maktadır. O gün O M. Mac Donald ile kabine âzasından o bazıları bu- günkü vaziyete bir çare bulmağa matuf teklifler hakkında amele fır. kasımin milli icra heyeti ve tredü- »yonlar kongresinin umumi meclisi ile müzakerede o bulunacaklardır. Hükümetin mali (vaziyet haklemda tertip ettiği planlar da Perşembe günü liberal ve konservatör fırka- ları Tiderlerine bildirilecektir. o Bu Hiderlerin ileride (alacakları vaziyet hükümetin teldiflerine karşı ittihaz edecekleri hareket tarzına tabi ve bağlı olacaktır. M. Snovvden'in beyanatı LONDRA, 18 A.A. — Maliye na- zarı M. Snovden, Daily Herald ga- zetesinin bir muhabirine vaki be yanatında vaziyetin ciddi ve mü- him olduğunu, bununla beraber mli- bir iflâstan bahse mahal olmadığı. nı söylemiştir. M. Smovden beyana- iştir ki: “ Telâş ve evvelce şimdikinden daha vahim bir balıran geçirmiştir. Azim ve gayret gösterecek olursak şimdi içinde bu- lunduğumuz çıkmazdan evvelce ol- duğundan dah» kuvvetli | bir halde kurtulacağınıza eminim. * Milli bir hükümet teşkili ba. dahil fırkaların hepsinin e elbirliğile çalışmaları elzemdir.” Yeni vergiler LONDRA, 18 A.A. —Gümrük re simlerinin tesirine | karşı dermeyan Reiehsbank'ın bir teklifi BERLİN, 18 A.A. — Ecnebile- tin Alman © bankalarındaki mark mevduatı hakknda Bâle'de bir iti- Iâf elde (o edilememiş olduğundan Reichabarik muvakkat bir teklifde bulunmuştur. Ecnebi dayinler teşri- nisaniye doğru mevduatlarında ser- bestçe tasarruf edeceklerdir. Fakat bu tedrici olacak ve blok halinde ol- mıyacaktır. İktisadiyat komitesi teşkil edildi BERLİN, 18 ALA. — Hükümet bir iktısadiyat komitesi teşkil et. miştir, Bu komite bilhassa Alman hükümetinin o yardımile kurtulan imali müesseselerin varlığını temin için lüzum görülen tedbirleri alma- ğa, mali feliketin avdetine mâni ol. mak için müdahalede bulunmağın ve bankaların teftiş ve © mürakabesini edilen başlıca itiraz, hayat bahalılı- ğini arttarmak korkusu idi, Mama fih, bütçe muvazenesinin otahakku- kuna medar olmak üzere “amele si- nıfının tahammül etmek mecburiye- binde kalacağı yüklerin bilançosunu yaparken (sol cenah unsurlarının gümrük resimlerinin tezyidi keyfiye tinin milletin omuzları üzerine çök mekte olan yükü diğer her türlü tetbirlerden daha ziyade tahfif ede- bileceğini nazarı itibare almaları ler, himayenin temdidi keyfiyetinin fedakârlıkların müsavatını temin için en iyi ve sade çare olduğu | fi- krindedirler. Bu fikirde bulunan zevat, bu hal suretinin evvelâ mühim miktarda hazineye girecek olan paralarla büt- çe muvazenesinin vücude gelmesini teşhil edeceğini saniyen kiymetli maden muhaceretine mani olacağı- Devlet bankası nizamnamesi Banka teşrinisanide faaliyete geçecek, şubeler de açacaktır ANKARA, 19 (Telefonla) — Devlet Bankası nizi Heyeti Vekilede müzakere ve intaç olunmuştur. Bu n / tatbikten bir ay sonra meriyete girecektir. Meriyete girer girme! banka heyeti umumiyesi içtimaa davet olunacaktır. Bankanın teşrinisanide faaliyete geçebileceği anlaşılmakta. Lüzumu görülen yerlerde de şubeler açılacaktır. | Vanda telsiz Yeni istasyonun küşatresmi yapıldı! ÇÖLEMERİK 19 (Husust) — Umumi müfettiş İbrahim Ti Bey Tutakta bir gece kaldıktan sonra Beyazıt valisi ile vodalı rak Patnos tarikile Ercişe gitmiştir. Orada da bir gece kalars' di l il oradan Van'a vasıl olmuşlardır. Devairi teftiş ettiler. Ziyı kabul ederek, şikâyetleri dinlediler, Bilhassa iskân iie gul oldular, Burada telsiz telgraf istasyonunun küşat yaptılar. Ondan sonra Saray kazasına gidip geldiler. Van vı Mithat, Adliye ve Mülkiye müfettişleri refakatinde olduğu h köylülerle temas ettiler. Çok samimi tezahüratla geç vakit meriğe avdet ettiler. Hariciye vekili yarın geliyor ANKARA, 19 (A.A.) — Hariciye vekili yarın akşam mizden müfarakat edecektir. Türk ticaret ve sanayicileri Yun nistandan avdet ettiler ATİNA, 18 (A.A.) — İstanbul ve İzmir Türk ticaret ve sı yicileri Pirede kısa tevakkufları esnasında belediye reisi M. nayotopulos tarafından kabul edilmişler ve çok samimi bir m katta bulunmuşlardır. Seyyahlar müteakıben Pire ticaret bo sını gözmişlerdir. Bu ziyaret esnasında Borsa komiseri Meh Lütfi Bey arasında nutuklar teati edilmiş ve iki dost imilek & sında iktısadi münasebatın inl Misafirler Bursa vapuru ile akşam üzeri Yunanistanı terketm lerdir. İzmirde Zafer bayramına hazırlıklar İZMİR, 19 (A.A.) — 30 ağustos zafer bayramı imiz fevkalâde merasimle tes'it edilecektir. Halkımızın himmetle; alınmış olan dokuz tayyarenin isimleri aynı günde ko Bu teyyarelerin isimlerini bamiyetlerini izhar: oder halkım mağ sup oldukları maballere izafeten Demirci, Soma, Germencik, Ü nar, Milâs, Fethiye Bordum, Seferihisar, Sındırgı. tevsim edil . Tayyarelerin isim konma merasimi parlak bir surette i edilecektir. Merasimden soura tayyareler İzmir #fakmda yapacakalardir. Ordu terfi listesi hazırlandı ANKARA, 19 (Telefonla) — Ordu terfi listesi hazırlan tır, Milli iradeye arzedilmek üzeredir. Yeni kaymakamlar listesi ANKARA, 19 (Telefonla) — Milli iradeye iktiran eden kaymakamlar listesi yarın alâkadarlarına tebliğ olunacaktır, Akdağ madeni adliye dairesi yandı YOZGAT, 19 (A.A.) — Akdağ madeni adliye dairesi dün ce tamamen yanmış, kuyudatın bir kısmı kurtarılmıştır, Yozgatta yumurta büyüklüğünde dolu YOZGAT, 19 (A.A.) — Yumurta büyüklüğünde düşen Karanlıkdere bağlarını mühim surette hasara uğratmıştır. Ankarada bir otobüs yandı ANKARA, 19 (Telefonla) — Bu akşam Taşhan önünde İ ran Samanpazarı otobüslerinden biri Benzin rak yanmağa başlamış ve itfaiyenin yetişmesi üzerine o ancak motör aksamı tahribata uğradıktan sonra söndü: tür, ve; slsen İngilin senayüni yani baş | yin dolayısle, bilhassn yeni bir tan canlandıracağını; rabian işsizli- | gi karşısında bulunmak ği tenkis eyliyeceğini ilâve eylemek dan ileri gelmektedir. tedir. İş adamları, bu takdirde hasıl | o Yüzde 5 faizli harp istikr olacak olan refahın hayat bahalılı- | tahlili projesi de bu eshamın ğinın artmasını tlâfi edeceğini söy- | çıkarılmasına sebebiyet yermişi lemekte ve bu bahalılığın artması | O Maliyeciler milli mali işleri muhakkak olduğunu ayrıca ilâve ey | zama sokmak, icap eden lemektedirler. Bu temayüller ihti | acilen ittihazı İâzem. | mal Cite'de meşrut olan inhitata | imkân"hâsil ölür olmaz bu yabancı değildir. İlk (defa olarak | hükümetçe bir takım ahkâm bazı maliyeciler 24 saattenberi İn- | ve tertibat alınması iktiza giliz devlet eshamı | piyasalarında | ni emniyetle | ka; görülen satışın Fransa müstesna ol | Fakat bu evvelbe evvel mak üzere ecnebi o memleketlerde | parlâmentoyu haberdar etmek alınan emirlerden ileri gelmekte ol- | ettiğini dün söylemiş olan sol duğunun doğru olduğunu bu sabah | nah mebhafilinin mütalealarına emniyetle beyan etmekte idiler. gayirdir. 24 saattenberi — ayni esham üze Zaruri olan teskin tedbiri; rinde yapılan müamelelerin İngiliz | sür'atle alınmasının muvafık | #millere tarafından yapılmakta oldu | ğı mütaleasmda bulunan siyasi ğu müşahede edilmiştir. Bu hare | hafil ile iş adamları, hükümetin ket son zamanlarda devsran etmiş | limento ananelerile milli i olan ve sabit varidatlı oshama ver- | ilcaatını telif için bir formül gi vazolunacağına dair bulunan şa-! ğı kanaatındadırlar,