9 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

...—u ur Uzu EU Istanbul nasul işgal edildi? Şarap adasının çocuğu Aziz Hüdayi Biz Sakızı silâhlarımızla aldık. nejla 5 Silâhların gözü Ey büyükFransız, büyük in- san.. Bunları niçin bize nakle- diyorsun? Türkün insanlığını anlamak ve canavar rublarda insanlığa hürmet uyandırmak Fransanm menfaatlarını koru- mak için mi? Heyhat, aziz, Piyerloti, zaif sesiniz hiç birşey yapamıyor, hatâ bütün cihanın ezberlediği kitaplarınızdan bir satır bile o- kumayan Fransızlar var! Viktor Hogo'ya Büyük edip! Eserlerini okudum. Hep- sinde bir tek düşüncen var: İstiyorsun ki insanlar hep iyi kalpli olsun; mert ve mer- hametli olsun.. İhtiyaç ve tı bii zaruretlerin (o akibetleri muhakeme edilsin, ahlâkı bo- zan, insanlığı bozan, sefaleti arttıran cezalar kaldırılsın. Şarap adaamın (1) çocuğu na ne kadar aciyorsun? “iler Yer 'bezap; br yonda iyorsun, oradan . Gürgenlerin göl adaş zan genç kızların hep bir ağız- dan, söyledikleri oyun havalar rr ile Sakız ada bir Rum çocuğu mahzun başın: o önüne almış. Ah, zavallı yavrucak! Şu ma- vi gözlerinin yaşlarını silmek.. Şu kumral başını kaldırmak çin ne istiyorsun, çiçek mi, gü zel meyva mı, yoksa cennetten gelecek bir kuş mu ? Rum çocuğu cevap verdi; mavi gözlü çocuk cevap ver. di — Dostum ben (o barut ve kurşun istiyorum. o Biz sakızı silâklarımızla almıştık. Silâh- ların gözü ve kalbi yoktur. Şa rap adasının çocuğuna barut ve kurşun veren sen oldun. Bü yük edip! Vicdanları düzelt- mek, ahlâkları düzeltmek ve insanlardan canavarlığı kaldır. mak istiyen Ö zaman Sakız adasının çocuğuna ver- mn barut bir asır sonra bü- tün Yunan çocuklarının ruhu- nu doldurdu ve nihayet İzmir- de başlıyan bir facin yüz bin. | lerce Türk © çocuklarını siyah dıvar diplerinde yetim bıraktı. Yalnız yetim bırakmak değil, rsinde cehennem © alevleri camilerde diri diri yak- tı. Her şey harap, her şey si- yahtı, çünkü oradan Yunanlı- lar, oradan Şarap adasının ço cukları geçmişti. . Şimdi, büyük edip, bir şi- ir de ben yazıyorum. Sefareti- nizin taş odasında ün'formalı, bir Türk zabiti © açlıktan ölü- yor, yarım delinmiş o kalbile sulh kahramanlarına bir abide İstanbula bir muahe- 'nler Sakız adasında ız adası, Viktor Hügo Les örientates adi: şehrinde bu ada- ya bu ismi vermiştir. ve kalbi yoktur ki harp herabelerinden (daha çok tahribat yapıyor. Bizim de kara gözlü, güzel (o çocukları- mız boyunları bükük bekliyor- lar.. Niçin? Çünkü oraya Fran sızlar girdi. Şair, ruhun teren nüm etsin. Ben duymazsam bile, benim çocuğum ve yaşı- yan Türk çocukları senin bu terennümünü duysunlar.. Sen © zaman en büyük insan ve en büyük Fransız olursun. Bunu sen yapmazsan benim oğlum ve yahut onun evlâtları yapa- cak.. Mezarıma dikecekleri a- bideye “Kara bir gün,, başlığı koyacaklar ve “burada Fransız ları sevmiş ve Fransızları sev- dirmiş babamızın yaralı kalbi yatıyor, çünkü buradan Fran- sızlar geçti.., Kitabesini yaza- caklar.. Bu kadar değil, belki bir Piyerloti de çıkacak ve bu kitabenin altma “sevgili Fran samızım Şarkta ölümü,, sözleri ni ilâve edecek , Karanlıkta bir ziyaret Köşede uyumuş, yahut öl müşüm. Demir kapının sinirle ri gıcıklandıran keskin sesile uyandım . Kendimi (— derleyip toplıyamıyorum. Karanlık en koyu rengini almıştı. Kapıdan birkaç ayak sesinin girdiğini ve bir şeyler konuştuklarını du yuyorum. Bunlar beni muhak- kak idam yerine götürmek için geliyorlardı. Düşündüğümü yapmanm sırası gelmişti. He- men yerimden (fırladım cam karşıda, pencerenin içinde kal mıştı. Bu sırada yüzüme göz kamaştırıcı bir ziya (tuttular, Bu ziyanın dıvarlardan akse- den aydınlığı ile etrafımın dört kişi ile çevrilmiş © olduğunu gördüm. Ayni zamanda Lore- veranın uğursuz sesi duyuldu: Bakmız, o oturacak ve örtünecek bir şey verilmiştir! Başka bir ses : Burası pek karanlık, dr şarı çıkaralım . Ne yapmak istiyorlardı? Çe- ka vari hemen idam edecekler. sebu oda en müsait değil miydi? Yoksa idamdan ev- vel © yapılması (oOâdet olan merasimin ifası için mi çıkarı- yorlardı.? Beni bunların elin- İden kurtaracak âletin uzakta kalmış olması ne kadar fena idi! Çıktık. Hapishane muhafız ların odasına geldik. Odayı ancak aydınlatabilen küçük am pul bir güneş gibi gözlerimi kamaştırdı. Kalabalığın arasın da bir Türk, bir imam aradım, yok. Tevkif ve hapsimi: usul aramayanları idamım için âde- te riayet etmelerini saflık ve zaif bir ümit idi, Lore veranın yanında bir Fransız er- kânıharp yüzbaşısı ve iki asker duruyordu. Erkânı harp zabit bana sordu; — Nasılsınız, yüzbaşı efen- di (Devamı var) | “iktisadi bahisler 7 Sterlin vekambiyomuz Hayli zamandan beri sterlin ve Karbiyomuz halkında gazetelerde hiç bir yazı yazılmamıştı. Vaktile, hele ihracat mevsimlerinde kambiyo temevvücatı hakkında neşriyat vu- kubulur, serdolunan © mütaleat ve tahminat gerek tüccar ve gerek sair mehafil tarafından alâka ile takip olunurdu. Gazetelerin sükütu iki sebepten ileri geliyordu: birincisi bir buçuk seneden beri kambiyomuzun nisbi istikrarı daha doğrusu mecburi tes- hiti kıyıneti üzerine meselenin eski- si gibi ehemmiyeti kalmaması; ikin cisi de kambiyo hakkında ittihaz o- lunan mukarreratın en hafif bir şe- kilde bile olsn münakaşasma o var katki stanbul Borsası mehafilince tehammül edilemiyeceğine dair bey- nmennas doğru veya yanlış bir fikir hâsıl edilmiş olmasıdır. Son bir ay zarfında | İngilterede dünya mahafili maliyesini alâkadar eden mühim hâdiseler vuku bulma- 8 üzerine kambiyo meselesi memle- ketimizde tekrar ve fakat başka bir cepheden kurcalandığını memnuni- yetle gördüğümüz için © serdedilen fikirleri “acadöminye” bir (tarzda münakaşa ve bazı mütalealar beyan elmeği münasip gördük. beklemek | Cemiyeti Akvam meclisi açıldı Meclisi kebirin bu defaki içtimamda Meksikanın da Cemiyete girmesi görüşüldü Küşat Celsesi Reis M.Lerroux cemi- yetin bir senelik hizmetlerini anlattı CENEVRE, 7 AA. — Akvam| kebirinin 12 inci haslardan, dip lomatlardan, gazete çok merakirlardan mürekkep büyük bir kalabalık hazır beynelmilel içtimalara miş olan büyük meclisi lonunda açılmıştır. Saat 10 dan itibaron © heyetler gelmiş ve sıralar dolmuştur. Dışarı: da, havanm güzelliğinden istifade &den halk içtimaa gelmekte olan z0- vatı ve bilhassa M. Brand; beklie yordu. Saat 10,40 da M. Lerrouwx, Cemi yeti Akvam meclisi kebirinin 12 im- <i heyeti umumiye içtimamın açıl. mış olduğunu söylemiştir. Büyük bir süküt içinde İspanyol nazırı, bir senedenberi görülmüş olan işlerin bir tarihçeşini | yapmıştır. Mümal- leyh, tahdidi teslihat konferansının. içtiman davetini umumi sulh ve sü- künu temin sahasında ileriye doğru atılmış büyük bir adım olarak selâm lamıştır. M. Lerroux, cemiyeti Ak vamın görmüş olduğu müsbet işler silsilesine kaydedilmiş (olan emnâ selâmet ve tahkim muahedenamele. rine bütün dünyanın atfetmekte ol. duğu fevkalâde ehemmiyetten dole- yı memnuniyet izhar eylemiş ve A vrupa birliği hakkında tetkilent icra- sına memur komisyonun faaliyet ve icrantından bahsetmiştir. Mümnileyh, ekserisi hariciye na- tahsis edil. umum sa ” | rede M. Curtius ile mü olduğu halde | Fransız Nazırları ve. Berlinde nümayişçilerle mi karşılanacaklar? BERLİN, 7 A.A. — Nazırlardan Fon Bulow'un Fransız pazırlarının İ Berlin'e yapacakları | seyahate ait hazırlıklar meselesi hakkında Cenev | * kerede bu- | lunacağı resmen teyit edilmektedir. BERLİN, 7 A.A. — Dermokrat- Am - Monlag gazetesi, bu son 72- manlarda Fransa nazırlarının muva- salâtlari anımda büyük bir nümayiş icrası için İstihzaratta bulunmak ü- zere müfrit milliyetperverlerle nas- yonalistler arasında gizli mükâleme ler cereyan etmiş olduğunu yazmak tadır. Bundan başka demokrat ma- hafil, nasyonalistlerin her türlü mü - mayişlerine muhalefet etmeğe karar vermişlerdir. Sosyalist sendikaları ile imperatorluk bayrağı teşkilâtı Hagenberg ve Hitler taraftarları nü mayiş yapmak kararlarında israr et- tikleri takdirde kendi taraftarlarını içtimma davet edeceklerdir. İİ meme havi bulunan mektubu okumuştur. Bu teklif, müttefikan tasvip edile- ceğinden Meksika, istediği o veçhile tatmin cdilmiğ olacaktır. Yeni reis Titmlesco CENEVRE, 7. A.A. — Reli tihabında Kont Apponyi yirmi bir rey almıştır. Reisliğe intihap edilen M. Titu- lesco murahhaslara idiniz” dedikten sonra 'dan dolayi teşekkür etmiş intihabın- ve Cemi reialiğe zırları tarafından temsil © edilmekte olan 30 kadar devletin vakit, vakit oldukları — içtimaların münasebetler üzerinde inideli tesirlerin, kendi moktai nazarını — göre haiz olduğu ehemmiyeti kaydetmiştir. OM. Ler. roux, Avrupa komisyonunun cihan olmak için sarf. etmiş oduğu gayret ve mesai retmiştir buhranına çaresaz « M. Lesroux, ilâveten demiştir ki: Bugünlerde itimat buhranından pek çok bahsediliyor. Cemiyeti avam, cihanı tenvir ve ona rehberlik ede- cek kadar kuvvetli olduğunu etmelidir. Şüphesiz, Cenevre meler diyari değildir. Mamafi, efal ve icraatı ile hiçbir tarafta azim ve sebat zihniyetinin daha mes'ut meti- eeler veremiyeceğini isbat edecek tir, Cihanın en büyük ve belkide son ümidi bizdedir; içimizden bu ümidi kırmağa kim cesaret edebilir? Bu hitabe, hararetle alkışianmış- tr. Celse, tatil edilmiştir. Celse, tekrar açıldığı zaman, altı komisyon teşkil edilmiştir. Bu. ko- Meksika, Cemiyeti Akvamda CENEVRE, 7. A.A — Sant 12,45 te M. Titulesco, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya ve İspanya mü- messilleri tarafından imza edilmiş olan ve Meksikanın Cemiyeti akva- | ma girmeğe davet edilmesi teklifini | Evvel emirde İngiltereki hâdise nedir? İngilterede — harbi umumideki muvakkat fırtma o müstesna — | yeti Akvamın , kendisine bağlanan ümitleri boş çıkarmamak için son rette çalışması lâzrm geldiğini ehem miyetle kaydetmiştir. Büyük Mediş altı Komisyonunun tihabına ait muameleyi bitirdikten | sonra meclis âzasından tekrar imti- babe tabi olanların yeniden intihabı- | ne Eylülün on dördüne bırakmış. | tar. Meclise iki karar süreti teklif edilmiştir. Bunlardan biri Meksika. nn Cemiyeti akvam misakına iti. | hakı, diğeri Çin'de | feyezana uğra. yanlara bir teessürtelğrafı gönderil. mesi hakkındadır. Evvelce istemiyorlardı CENEVRE, 7. A.A.— Hatırlar. da olduğu veçhile Cemiyeti akvam, vaktile Meksikayı kabul etmekten imtina eylemiş idi. Hadisatın gara beline bakın “ki o zamanlar İngiliz heyeti murahhasası reisi iken Mek. #ilkanın Cemiyeti akvama girmesine Amerika heyeti ile birlikte şiddetle muhalefet etmiş olan Lord Cecil, bugün mezkür memleketin cemiyete girmesi meselesinde diğer devletler. le el birliği etmek mecburiyetinde bulunuyor, Meksilkanın Cenevrede temsili, Cenubi Amerikanm diğer büyük devletlerinin cemiyeti akvama karşı takip etmekte oldukları siyaset ü- zerinde gayet İyi bir tesir icra ede. ceği şüpheden azadedir. milyon sterlinlik bir kredi açmış ol. malarına rağmen itimatsızlık alâyi- minin elân zail olmamasıdır. Sterliniri sükutu sebeplerini, sa- 1797 senesinden beri ilk defa olarak milli paraya karşı İtimat sarsılmış | tr. Bu Esızlık son defa Almus yada olduğu gibi ve fakat pek daha ufak bir mikyasta o bankalara tehö- cüm vukubulması ve birçok ecnebi | memleketlerde ecnebi bankaların el- lerindeki sterlinleri satıp başka dö-| vizlere tahvile kalkışmaları suretin- de tecelli etmiştir. Bunun netic. de İngiliz kambiyosu altın paritesi- ne nazaran bir aralık yüzde bire| karip bir dereceye o kadar sukut et- | miştir. Asıl vahim olan cihet, geçen ayın iptidasında “Bansue de Fran- ce,, ve Amerikanın Federal Reserve bankaları İngiltere Bankasma elli! det harici telâkki ettiğimiz içim, bu. rada araştıracak değiliz. Yalnız. ba: | zıları bu sukutu alelümum paranın kıymetine müessir olan sebepler ha- de fevkalâde hâdiselere” atfet- mişlerdir ki firimizce bu yanlıştır. Sterlin alelâde klasik sebepler tah- tında düşmüştür. Bu sebeplerin haç. henar devlet bütçesinde her (sene mütezayit bir surette bâsl olan rah- nenin (bu senenin açığı 119 milyon sterlindir) tevlit ettiği itimatsızlk ve bunun meticesinde (piyasalara sterlin arzıdır. Eylül 1931 iptidasında İngiltere hazinesi de doğrudan doğruya Fran $ız ve Amerika bankalarından yüz - ların mürevviçi efkârı olan Welt -|i5 “boş geldiniz” | derecede tesirli've | kuvvetli bir sü- | marasının açılması münasebetile baş İ ni kabinenin ne gil j altında teşekkül etmiş olduğuna da- Avam Kamarası Dün öğleden sonra mesaisine başladı M. Thomas, Mac Donaldın yakasına uğur ot takıyor LONDRA, 8 A.A. — Amele far- kası icra komitesi bugi firikanın | umumi içtimamda tevdi edeceği ra- poru tanzim etmek üzere Transport Howd'de toplanmıştır. Rapor, nuha- Uf amele fırkası izastnen parlimen- toda takip edecekleri programı ihti. va etmektedir. M. Henderson geldiği zaman çar- şamba akşamı Bristol'a gideceğini ve ayni günde M. Snowden'in büt- İ çe hakkında irat edeceği nutku din- İ lemek üzre Avam kamarasına gele- ceğini söylemiştir. Kabine, bubranın izalesini temine matuf tedbirleri ihtiva eden plân tanzimini ikmal etmek © üzere dün akşam toplanmıştır. Bugün öğleden sonra, Avam ka- vekil, kralın nutkunu ekuyacaktır. | Nutuk, halihazırdı vaziyet ile ye- ahval ve şerait | ir kısa izahatı ihtiva edecektir. Nu- tukta yollar ve çareler komitesinin tesisine mezuniyet verilmektedir. M. Mac Donald, siyasi rakiplerile mücadeleye hazırlanıyor. Mumailey- hin 50 reyden fazla bir ekseriyet reyi alacağı zannolunuyor. LONDRA, 7 A.A. — Parlimen- | to, yarın toplanacaktır. Lordlar ka marası ile Avam kamarası, bütçenin muvâzenesini temin ve mali buhra - na karşı koymak maksadile hükü- met tarafından yapılmış olan proje- leri tetkik etmek üzere hususi bir celse aktine davet edilmiştir. Müzakereler, çetin olacaktır, zira hükümet işsizlere ait tazminatta ten | kisat icrasına kat'i surette karar ver miş olduğu gibi mubalifler de Trad- Unionlar umumi meclisi ile Bristol kongresinin şiddetle reddetmiş oldu ğu bu tetbiri bırakmağa derece şiddetle azmetmişlerdir. Siyasi mehafil, hükümetin bir teh likeye maruz bulunduğu fikrinde de #ildir, Mecliste kuvvetlerin me su- retle tevezzu edeceği yarm akşam anlaşılacaktır. M. Mac Donald, Avam kamarasın da hükümetin umumi siyaseti bak- kında izahat verecektir. M. Baldwin ile M. Samuel de bi- rer nutuk söyliyeceklerdir. — Reye, de 4 1/4 faizli ve bir sene vadeli hazine bonoları şeklinde 80 milyon sterlinlik bir istikraz aktetmiştir. İngiltere bu müşkil © vaziyetten kendini kurtarabilecek midir? İngilterenin iktısaden © mahküm olduğunu gösterecek delâil mevcut olmakla beraber(*) İngilizler mez. dinde daha pek azim miktarda mü- dahhar servet bulunduğu için ikti sadi vaziyetlerini değilse bile maliye lerini muayyen bir devre için ıslah edebileceklerini kabul etmek lâzm- dar. Ingiliz kambiyosu şirmdilik dola- ra nazaran eski paritesini yani 4,88 küsur fiatini bulmuştur. (11/12 aya- (91 Carnegie, Andr& Slegirisd, Jacames Bardoux. Gina Lombroso, Gulielme Fer. Fera ilah. sın eser ve makaleleride müra- LAV ie buram) Başvekilin Avrupa seyahaı Dahiliye vekili geliyor ANKARA, 8 (Telefonla) — Dahiliye vekili bugünlerde bula gidecektir. Şükrü Kaya Beyin hareketini müteakıp Baş İsmet” Paşa İstanbula gidecek ve oradan refikalarile birlikt, rupa seyahatine çıkâcaktır. Konya tuz inhisarı veznedaı 3000 lira ihtilâs etti KONYA 8 (A.A.) — Tuz inhisarı veznedarı Hafız Cema İnhisar veznesinden 3000 lira ihtilâs ederek ortadan kaybol tur. Cemal Ef, zabıta tarafımdan aranılmaktadır. Manisa'da kurtuluş bayramı MANİSA, 8 (Hususi) — Kurtuluş bayramı şehrimizde lak bir surette tes'it edilmiş ve gece fener alayları tertin edil tir. Adliye vekili Viyanaya gidiyor ANKARA, 8 (Telefonla) — Dün İstanbula hareket eden liye vekili tedavi için Vyanaya gidecetkir. Emlâk ve Eytam Bankası merkez bin Abdurrahman Naci Beye mezkür inşaat 443 bin ini ihale « U ren diğer müteahhitler arasmda en yüksek & Köyceğizdeki orman yangını devam ediyo: MUĞLA 7 (A.A.) — Köyceğizdeki orman yangını devam mektedir. Milâs kaymaka, ı yangın sahasma gitmiştir. Ya: nın söndürülmesi için kat'i tedbirler ittihaz olunmuştur. Avam kamarasında degişiklikler LONDRA, 3 ALA. — Avan kama | alkışları arasmda vaki olmuştur. rası bugün açılimiştır. Salon baştan | Henderson bütçe hakkındaki m başa dolu idi. Fevkalide büyük bir değişiklik göze çarpıyordu. Hemen hemen bütün işçi meb'uslar muhalif sıralarında yer almışlardır. Muhafa- zakârlar İle Liberallar ise hükümet İ sıralarında oturuyorlardı. Meclis ie- tifa eden işçi reis vekilinin yerine muhafazakâr M. Dennis Herbeti inti hap etmiştir. Kral Avam Kamarasına beyanma- | mesinde vaziyeti maliyenin içinde bu lunduğu bugünkü şeraitin, nazırla- Fin filerince muntam vergiler tarhını ve milli masarifte tasarruflar icrasını icap ettirdiği ebommiyetler kayde- dilmekte meselenin tetkiki ile lâzım gelen tetbirlerin alınması tavsiye 0- lunmaktadır. M. Henderson söz alarak hülcüme tin ne zaman meclisten itirmadıns İs- teyeceğini sormuştur. M. Makdo- nald M. Hendersona cevap vererek hükümetin bu akşam itimat meselesi ni mevzuu bahseyleceğini söylemiş- tir. M. Henderson ile eski şef arasında ki iki mücadele hülümetçilerin al- kışları ve muhaliflerin de mukabil yollar ve çareler komisyonu denilen komisyonun teşkiline ait müzakerat neticesinde, müracaat edilecektir. Umumiyetle hükümetin 50 ilâ 70 miktarında ekseriyet reyi (o alacağı söylenmektedir. Çarşamba günü, mü zaksrata ait usulün tesbiti hakkında yapılacak münakaşalara tahsis edile- cektir. M. Snovden, mühim bir mu- tuk irat ederek bütçenin muvazene- sini temin edecek olan tasarruflar projesi ile yeni resimler projesi hak kında izahat ve teşrihatta bulunacak tar, LONDRA, 7 A.A. — Kral mili masrafların azaltılmasına şahsen iş- | rında bir sterlin altın 0,800 yarın: da 4,86 2/3 dolara mundildir. Bu Fiatin yüzde yarım aşağı veya yuka- rısı altın idhal veya ihraç noktaları. dır. Sterlin kambiyo fiati bu nokta lar arasında temevvuç ettiği müd. detçe normaldır. 4,84 ve daha aşağı finte düşünce sterlin tehlikede de- meketir). Normal Fiat devam ettikçe borsamızda sterline verilen | 1030 kuruş kıymetini ne değiştirmeğe ne de hattâ badema doları vahidi kıye- si olarak kabule tabii tüzum yoktur. Bu hususta 18 ağustor 1931 ta- rihli Akşam gazetesinde M. E. rü- muze ile yazılan makale sahibinin Borsa mehafilini kasdederek: “Biz ya sterlinin temevvücünden haber- dar değiliz; yahut onun her © türlü temevvliçten masun olduğuna sar- sılmaz bir itimat ve imanımız var. kerata ait müzakereleri perşe gününe kadar temdit etmek husu daki hüleümet projesine tomas rek buhrana mütedair işlerde gös len bu isticeli protesto etmiştir. Makdonsld alaylı bir tarsda ce vererek M. Hendersonun bubra mevcut olduğumu tarımasından d yı memnun olduğunu söylemişte Vatansızların Gazetesi e Bulgar hükümeti Açı Söz gazetesini kapatl ANKARA, 8 (Teletonis) Solyada intişar etmekte o “Açık Söz,, gazetesi hükü: timizin teşebbüsü üzerine B gar hükümeti tarafından dedilmiş ve gazeteyi 150 liklerden Ahmet Hik: hudut harici edilmiştir. tirak etmek maksadile tın Elli bin ingiliz birası raddesinde zilât yapmak miyetinde Başvekile bildirmiştir. Kralın ailesine mensup ve Parlâmentodan tahsisat alan seler ile kraliçenin de bur rının azaltılmasını istedikleri verilmektedir. M. Mac Donald il la ve zilesine bu hareketlerinden layı teşekkür etmiştir. Prons de gadesel ilkübiet maahi Banaz masrafların azaltılmasını on bin giliz lirası nisbetinde iştirak Gini Başvekile bildirmiştir. dır,, sözlerini mabemabal buluru Yaptığımız tahkikata © mazı Borsa mehafili | sterlinin suku meşgul olmamış değildir; yalnız bir taraftan bu sukutan devam mediğini diğer taraftan eilli parı kıymet tesbiti meselesinin tezek rü yakında faaliyete başlayacak lan Devlet bankasının cümlei ve: finden bulunduğunu nazarı itibsf alarak bu meselede fazla tevak! lüzum görmemiştir. Kaldı ki st alış verişile en çok © alâkadar o bankalar konsorsiyomunun hali sırda piyasaya 152,000 küsur Un açıktan satışı olduğu derpiş lecek oluren stortinin muhtemel sukutundan zarar değil kâr bile mek melhuzdur. (Bu kâr malüm duğu üzere maliye hazinesine tir.) Sterlinin “mtrinsague”