9 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

9 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Mektep ihtiyacı karşısında Milliyet Feyziye Lisesi Bu sene mektebe ne kadar talebe alınacak? Satıh Beyin ve Nakiye Hanım uzun müddet müdürlüğünü yaptık Ir Feyziye lisesi yarım asırlık bir tarihe maliktir. Mektep 1885 tarihin de ilk hususi lise olarak tesis edil miştir. Mektep şimdi Nişantaşmda Teşvikiye camii yanındadir. Binada bazı tadilât yapılarak konferans salo nu, lâboratuvarlar ve sinema salonu vücude getirilmiştir. Teşkilât Mektep tam devreli bir lise olmak in beraber yuva ve ilk kasını da mnih- tevi bulunmaktadır. Yuva kısmına dört ili yedi yaşmdaki çocuklar ka- bul edilmektedir. Bu kısımda tedri; ten ziyade küçüklerin terhiyevi saflarına çalışılmaktadır. İlik kısım 5 sınıftır. Yuva ve ilk kısım mubtelit olup kız ve erkek ta: leb kabul edilir. Orta ve bise kısmı na yalnız erkek talebe alınır, Lisan tedrisatı Mektepte kur halinde fransızca ve ingilizce tedrisat ilk kısmın dör- düncü smıfından başlar. Fransızcası 7971 olarak mektebe gelen talebe i- çin ayrıca takviye kurlârı vardır. Talebe mevcudu Halen mektepte 350 talebe vardır. Bunun 110u leyiidir. Busene ilk,orta ve lise kısmından mezun olan telebe yekünu 52 dir, 16 talebe de ikmale kalmıştır. Spor Mehtepte talebe spor haraketleri Garbi Trakyalılara - paraları Yunanlılar iade edilecek emlâkin 400 parça olduğunu söylüyorlar . Çocuk velilerinin bu 9 müşkülünü hallediyor | ile de meşgul edilmektedir. Bu sene mektebe yeni müdür Eş- ret B. tayin edilmişlir.Bu sene mek tepte yeni faaliyet hamleleri başlamış tar, Kabul ve kayıt Mektepte eski talebenin tecdidi | ; kaydı muamelesi bitmiş ve yeni te- lebe kaydına başlanmıştır. Tedrisata MİLLİYET £ 19 eylülde başlanacaktır. Mektep üc yeti iki taksitte alınmaktadır. Nihai | talebe için 10, leyli talebe için de 50 lira depozito parası kayıt başın- da alener. Mektep elbisesi Talebenin mektebe, nümuncsine İ muvafık, elbise ve kasketle devamı mecburidir .Bedeni terbiye dersleri için de nümunesine muvafık caket, pantalon, ayakkabı, çorap | tedariki mecburidir. Sıhhat i, hemmiyet verilmektedir. Talebe mu- ayyen zamanlarda muayene edilmek te ve mazbut cüzdanlar vücude ge- Vesaik Mektebe kayıt ve kabul için tale- beden aranılan vesikalar şunlardır: 1 — Şahadetname veya tasdikne- me. 2 — Nüfus tezkeresi 3 — Aşı kâğıdı ve tabip raporu. 4 — Beyan. nüme 5 — 4 adet fotograf, veriliyor Hanken civarından bir manzara Çin, feyezanlar sik sık vukua gelen bir memleket olmakla be raber, son defa Yang Ts6 neh- rinin tuğyanı kadar müthiş bir afet görmemişti. Temmuz sonunda ve ağus- tos bidayetlerinde, bir asırdan beri görülmemiş derecede tu- fan asa yağmurlar yağmış ve Yang Ts6 nehri taşarak 45,000 metre murabbaı eraziyi su al- tmda bırakmıştır . Sular birdenbire yükseldiği —........ Birinci sahifeden geçen yazılar KR EE A YE 7 NE NUN Eczacılar mevcutiki teşekkülü z vi i birleştiriyor (Başı 1 inci sahifede) Müzakerata başlanmadan evvel, sma hürmeten eslse bir dakika tatil edilmiştir. Bundan sonra cemiyetin mesai raporu okunmuş ve tasvip 0- unmuştur. Raporda eczanelere u- cuz ispirto temin edildiği, semli ilâç lara mahsus kayıt defterleri dağıt! dığı, cemiyetin eski umumi reisi sa bik Tokat meb'usu Hüseyin Hüsnü İ Beyin rahatsızlığına binsen istifa et Muhtelit mübadele komisyo- | Makedonyada bedeli sahipleri. | tiği, yerine eczacı Enver Beyin nu heyeti umumiyesi dün sa- bah bitaraf delege M. Holştad- ım riyasetinde toplanmıştır. İki saat kadar o devam eden bu itçimada büroların mesai ra porları okunmuş ve bilhassa Garbi Trakya Türklerile İstan buldaki istihkak sahibi etabli Rumlara verilmesi mukarrer tazminat meselesinin sür'atle intacı görüşülmüştür. Şehrimizde etabli Rumlar dan olüp bu tazminattan istifa de etmek üzere müracaat eden 30,000 kişiden ancak 2000 mü racaatın o neticelendirilebildiği ve 10,000 inin derdesti hallo- unduğu, mütebakisinin daha bakılmadığı nazarı dikkate a- İmarak, bu işlerle meşgul tek- nik bürosunun teşkilâtınm tak viye ve tevsii takarrür etmiştir. Lâzım gelen memurlar komis- yon kadrosundan ayrılacaktır. Dünkü içtimada başmurahha sımız Şevki B. Garbi Trakyada ki istihkak sahiplerine ait tet- kikatın bitirilmek üzere oldu- ğunu beyan ederek, bunların Makedonyadaki | istihkakların ikmaline kadar bekletilmesidoğ ru olmadığı mütalcasile Garbi Trakyalılara müteallik tazmina tın bir an evvel verilmesini tek Hf etmiştir. Bu teklif heyeti u- #mumiyece kabul edilmiş, bütün Garbi Trakya ve istihkaklarına edilen 150,000 İngiliz lirasından 90 bin isterlinin bu müstacel tevzi »ta tefriki kararlaştırılmıştır. Bu paranın tevzii iki aya ka- ” dar ikmal edilecektir. Alâkadar lar 609 kişiye baliğ olmaktadır. ne verilmek şartile Yunanlıla. rın vaziyet ettikleri Türk çift- iklerinin sahalarını tesbit husu sunda çıkan ihtilâfların âdilâne halli için tarafımızdan gösteri- len üç mühendisin iştirakile ma hallen keşif Yapılmaktadır. İ- ki taraf heyeti murahhasaları komisyonun bütün işlerini ni- hayet kânunusaniye kadar bi mesi lâzımgeldiğini, esasen iş- lerin yolune girmiş olduğu mü taleasında bulunmuşlardır. Ko- misyondan aldığımız malüma- ta göre, azami altı ay zarfında komisyonun mesaisi hitambula caktır. İstanbuldaki etabli Rum ların para tevziatı üç aya kadar yapılacaktır. Yunanlıların noktai nazarı- na göre şehrimizde iade edile- <ek Yunan ve etabli Rum emlâ ki 400 parvça kadardır. Fakat bunların 250 sinin sa- olup olmadıkları kik görülmüştür. Bunların Yunan tebeasi ol- madıkları komisyonca tesbit e- dilirse emlâki iade edilmeyecek Diğer tarafta komisyonda vaziyetleri tetkik eden bazı Rumların esasen Türk tabiiye- tinde bulundukları dolayısile kendilerine etabli vesikası ve- rilmesine lüzum olmadığı anla şılmıştır. olmadıkları i- mühtacı tet- Bunlar etabli çin tazminattan istifade etme- yeceklerdir. © Haklarında gayri mübadillil. kararı ittik-- olunan Rumlar 40,000 kadardır. Beynelmilel Himayeietfal kongresinde heyeti murahhasamızın verdiği izahat CENEVRE, 7 A.A. — Cenevre- Ode içtima eden Beynelmilel Himayei © Eval kongresi mesaisini bitirmiştir. , Kongreye iştirak eden heyelt mura- © hasamızın çocuk haftası ve Himayei nat kongre tarafından büyük bir Odüka ile dinlenmiş ve alkışlanmıştır. Kongreye iştirak eden bazı he; al eiğeilerinde bik etmek üzere çocuk haftası ve bilhassa Himayei Etfal teşkilâtı hak kında malümat almak üzere Hima- yei Etfal merkezi umümisine müra- İİİ inek İnline teni la erkeecklüin, hayati arana, fi mıza bildirmişlerdir. Heyeti murah- Kalas eli bilme sine iştirak etmek üzere Laheye ha- reket gi L tihap olunduğu, Ankarada mesleki işler hakkında yapıdan teşebbüslerin iyi karşılandığı ve eczanelerin | ka- zanç vergileri hususunda (kolaylık gösterilmesi için Sıhhiye vekâleti ta- rafından müzaheret vadedildiği izah olunmuştur. Rapordan sonra, Eczacılar cemi- leşmesi meselesi mevzuu bahsolmuş ve çok şiddetli ve gürültülü müna- kaşaları mucip olmuştur. Geçen Far makologlar birliği içtimsında eczacı Celâl Ergun Beyin cemiyetin feshe. dileceğini ifade eden bazı sözlerin. den müteessir olan eczacı Nizamet- &n B. ile arkadaşları tarafından ve- rilen proteste takriri kâfi imzayı muhtevi olmadığı için, müzakere e- dilmemesi muvafık görülmüştür. Bu mı müteakıp Celâl Ergun Beyin tak- riri okunmuştur. Bunda şu madde- ler vardı; biğin izalesile farmakoloğların Ecza- cılar cemiyetile birleştirilmesi. salışlarınm mennedilmesi 4 — Ecza tarife usulünün bir an evvel tatbikinin temini. mesinin kabul edilmesi.” Azanın bir çoğu farmakolog ke- rek itiraz etmişlerdir. Tâkrir sahibi, eczaci kelimesinin de ecnebi olduğu mukabelesinde bulunmuştur. Netice de Darülfünunca Farmakolok tabi- rinin kabul edildiği ve zaten lisanı miza birçok ecnebi kelimelerin gir- diği nazar, itibara alınarak münaka- #anın kapanması kararlaşlırılmıştır. Azanın ekserisifarmakologlar birliği le cemiyetin birleşmesine taraftar ol duklarını ifade etmişlerdir. Yalnız bu ittihad nasıl yapılaca | ğını tesbit için eczacı Mahmut Ce. Iâl, Suri, Halil Asaf, Nail Halit ve Mustafa Nail B. lerden mürekkep bir komisyon teşkil edilmiştir. | bu hususta Vali Max İ diyor kiz | arzedilecektir. AR: BA Çindeki feyezanlarda üç yüz bin kişiden fazla insan boğuldu 1931 Yüz seneden beri böyle bir feyezan görülmemiştir için, seller müthiş bir m) şehirleri, kasabaları ve köyleri li etmiştir. Hapkeu şehri- nin de kısmı azamı sular altın- da kalmıştır. Yalnız Hankeu ve civarında ölenler on binden faz ladır. Hankeu da suların hücu- munu gören halk, koşu mey- danındaki tribünlere çıkmışlar fakat tribünler halkın sikletine dayanamıyarak çökmüş ve yal- nuz burada 400 kişi boğulmuş- b400000000e0e0 sezer ene ee ayaş saa 00000405 Perdenin arkası.. (Başı 1 inci sahifede) mumiyesi ve Cümhuriyet mevkii ik tidarı yaygara, malâyaniyat, - ifsat, | teşviş değil siyasi terbiye, siyasi te- | kâmül ve onun icapları olan tefekkür | ve kalem hürriyetini istiyor. Bunun aksi olan ber mevi teşebbüs ve tasav vurun içimizde beslenip büyümesini beklemek elbette hiç bir zaman ta hakkuku kabil olmıyan boş bir ha- yaldesi ilirüye geçemiyöcektir. Diğer taraftan öğreniyoruz ki seddedilen Mücadele gazetesinin sa- hibi olan zat dün Vilâyete müracaat ederek kendisinin muvazaalı bir iş | yapmadığını iddia etmiştir. Halbuki | Fazlı Bey | Fazlı Beyin beyanatı — Müendele gazetesinin £ Yarın gazetesi yerine ve kendisinin gazete silik yapması imkân: kanünen mün- selip olduğundan muvazaa yolu ile Arif Oruç Bey tarafından çıkarıldığı anla; tır, Verilen beyannamede kendisini sahibi imtiyaz gösteren zat (ki onun'da kanuni evsafı henüz ay- rica tetkik olunuyor) müraemat ede rek muvazaa olmadığını şifahen be yan etmiş ise de beyanatı arasında Yar gazetesinin bazı eşya ve mal- | yerek muvazaayı tevilen itiraf ta et- miştir. Bu itibar ile haklarında yeni Mat buat kanununun on yedi ve on seki- zinci maddeleri ahkâmı tatbik edil Bu müracaat ve beyanat Vi- kangatını tebdil edememiş- Chili isyanı bitü BUENOSAYRES 7 A.A.— Santiago - de - Cbili'den bildi- rildiğine göre âsiler teslim ol- muşlardır. İ Rusyada mevkuf bulunan İranlılar TAHRAN 7 (A.A.) — iran | düleinin tekelini izlel m mek üzere yakında Avrupaya gidecek olması dolayısile Sov- yetler birliği hükümetinin Rus yada mevkuf bulunan bütün İ. ranlıları serbest bırakacağı be- yan olunmaktadır. pi er seye er | tinin feshi suretile mi, yoksa farma- köloklarını ihihakı şeklinde mi, yapı- lacağını ve yeni teşekkülün ünvanı m: tesbit edecek ve sonra heyeti u- mumiye tekrar toplanarak tasvibine Maamâfih şimdiden iki teşekküle ilen birleşmiş nazarile bakılabilir ve ayni meslek mensupları arasında bu ikiliğin izalesi suretile mesleki tesanüt temin olunması biltabi tak- dir ve memnuniyete şayandır. Dünkü içtimada mesleki ihtiyaç- lar için izhar edilen temenniler üze rine hükümetle temas için idare he- çi 7! «Bİ tur. Bir çok kimseler de yerden yüksek demiryolu hattı üzeri- ne birikmişler ve su bu irtifan aşıp hattı da toprakları ile be- raber sürüklemiş, burada da | bine yakın insan boğulmuştur. Bütün feyzan mıntakasında bo ğulanlar üç yüz binden fazla- dır, Felâketzedelerin yalnız altı aylık'pirinç ihtiyacı 75 milyon | dolar tahmin edilmektedir. Ge risini kıyas edin . Faşist izciler (Başı 1 inci sahifede) zinti yapılmıştır. İzciler orada de niz banyosu alarak tekrar gemilerine | dönmüşlerdir. Gemide öğle yemeği izcilerimizle beraber yenmiş ve ye- meği mütenkip ceneral Chiapp tara fından Türkiye hakkımda kısa bir nu tuk söylenmiş ve hararetle alkışlan- | şt, Suat 3 te gemi Galata rıhtımın. dan hareket ederek Boğazda bir ge | #inti yapılmıştır. Gemi Boğazda bir saat kadar kalarak, İtalyan izcilere izcilerimiz tarafından Boğaz hakkın | da malümat v İ isi sahili tak bul lane na gelmiş ve bir az tevakkuf ederek ir. İtalyan, ge İ Türk izcilerini bıraktıktan sonra Ro | dora hareket etmiştir. Oradan sıra | ile Beyrut, Yafa, Port Sait ve İsken | deriyeye uğradıktan sonra, İtalyaya | avdet edeceklerdir. | Ispanyada Komünistler Zorla bir hapisaneye girmek istediler MADRIT, 8 A. A. — Dahiliye | nezareti müsteşarı, dün komünistle- | rin bir nümayiş icrasından © sonra zorla Bilbao hapishanesine girmeğe İİ teşebbüz etmiş olduklarını beyan et- İİ miştir. Komünistler, kolaylıkla tar 'dedilmişlerdir. Sükün ve asayiş ber. İNİ kemaldir. Müfritlerin dünkü hareke ti, bir nebze telâş © uyandırmıştır. Fakat yaralanan yoktur. Komünistlerden mürekkep ufak bir grup, Seville hapishanesine gir imeğe teşebbüz etmiş, fakat muhafız lar içeri girmelerine mâni olmuslar. dir, i Komünistlerin memleketin baş- CORDOUE, 8 A.A: — Donaman | cin'da komünistler bir takım arbede- ler çıkarmışlardır. kaç komünist reisi tevkif edilmiş ve bünler hemen mahfırsen Cordotseiya gönderilmişlerdir. Polis, doktorün evinde bankalara, fabrikalara İlk... karşı bir taarruz plân vücude geti- rilmesini amir bir takım; risaleler bulmuştur. i MALAGA, 7 A.A. — Köylülerin | bir baskın yaptıklarına dair ortaya | çıkarılan şeyin üzerine slelâcele ge | tirilmiş olan milis efradı geri alın mıştır, İ Bilbao'da sükün ve asayiş avdet | etmiştir. Komünistlerin dün hapise | | haneye girmek için yaptıkları teşeb- büs ebali arasında büyük bir korku ve telâş uyandırmıştır. o Fakat hiç | jfazla su yuttuğu için tedavi e | talebesinden Muzaffer Efendi İ ancak boğulduktan sonra deniz İ ğında 16 numaralı evde oturan | Koto aj İki kişi boğuldu Kuleli Lisesinden bir talebe açıldığ diğeri de yüzme bilmediği için.. Hasekide Gülbahar mahalle- sinde 24 numaralı evde oturan Abdurrahman ile kardeşi Rem zi dün sandala binerek Kumka pi arinda bir müddet do- laşmışlar; sahile © geldikleri za- man Abdurrahman yıkanmak üzere denize girmiştir. Fakat yüzme bilmediğinden boğul. mak üzere iken sandalcılar yeti şip kurtarmışlar, — Cerrahpaşa hastahanesine nakletmişlerdir. Fakat Abdurrahman denizde rılmıştır. Kazanın kurbanı sımpaaşda Sakızağacında| ran araba sürücüsü 30 yaşi in oğlu Yusuftur. Yi İ Şişliye yük götürürken, ar nın hayvanları ürkmüş, maya başlamışlardır. Yi hayvanlari zaptetmeğe u şirken araba devrilmiş, bi adam altında kalarak bir det te bu suretle sürükleni tir, Kazayı gören ahali hay! ların önüne geçmişler, mü; lâtla tevkife muvaffak oln lar ve arabacıyı halini rabanın altından çıkarıp hi haneye nakletmişlerdir. dilememiş ölmüştür. * Kuleh lisesi onuncu sınıf yüzmek için debize girmiş, a- çıklara gitmiş, takati kesilerek boğulmak üzere iken arkadaş- lerı yetişmişler, fakat biçareyi Feci bir kamyon kazası Arapgirli Kâzimin idare deki kamyon Kemaliye ile rapgir arasında yüz metre rinliğinde bir uçuruma yu! lanmış, yolculardan iki ka iki erkek ve şoför muavini fat etmiştir. Şoför hafif, gene yolcular bir erkekle bir kadın ağır Y dırlar . den çıkarılabilmişlerdir. Bir çocuk 6 metreden düştü Kuruçeşmede Mezarlık soka amele Kâmilin üç yaşmdaki oğlu Hüseyin dün 6 metre irti famdaki dıvardan düşerek, ba- cağı kırılmış, hastahaneye kal- dırılmıştır. z Banyo dairesinde yangın Kadıköyünde Mübürdarda rtımanmın bir numa- Heybelide yangın Evvelki gece saat (o 1,40 Heybeliadada bir yangın muş, iki odalı bir bina kısı yandıktan sonra söndürülm tür. Yangın Heybeliadada zan zaferi caddesinde em! metrukeye ait 1-3 numarali den çıkmıştır. ralı dairesinde banyo kısmın- dan ateş çıkmıs, yetişilerek, te vessüüne meydan verilmeden söndürülmüştür. Tramvaydan atlayan çocuğu kamyon ezdi Samatyada Uzuncaovada ©- turan 13 yaşında Karakin oğlu Yasef dün sabah Samatya - Ak saray yolunda tvamvaya takıl- mış, fakat tam bu esnada arka- dan gelen kireç yüklü 3630 yu maral kamyonun altına gitmiş ve çiğnenerek ölmüştür. . Bir arabacıyı kendi arabası çiğnedi Dün Bomonti caddesinde bir facia olmuş, bir arabacı beygir leri tarafından çiğnenerek ö- lüm halinde hı otlar tutuşmak suretile çık tahmin edilmektedir . Bir apartımanda hırsızlık kiymetli iki halı çalarak muşlardır. Fakat polisler tıkları tahkikatta hırsızları fe muvaffak olmuşlar ve Yi lamışlardır. Harik Hayat Kaza ve Otomobil Sigortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaplır- mayınız. Telefon: Beyoğlu 2002 Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (Herbert N. Gasson) un İDEAL BÜRO ve YENİ MÜŞTER BULMAK SAN'ATİ Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir. Bütün İş adamlarına tavsiye ede Tevzi mahalli: MİLLİ Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette Hernevi evrakı matbua tab'nı derühte eder. Noter ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart muhtıra, Reçete ve faturalar renkli olarak el ve div#' ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. Adres; Askara caddesi, dairci mahsusa €S: Telefon 24311/2/3