5 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika: 42 KARA BiR GÜN Istanbul nası 1 işgal edildi? Aziz Hüdayi Vallahi, hayretteyim Elimden gelse, Anadoluya gidip bu harekâtın başındakilere secde edeceğim — Ben zannetmiyorum, üs tat, bana söylediklerine göre, bu işi Fransız © ordusundaki yüzbaşı Halit © ve daha evvel de muhtelif sansördeki gayri müslim memurlardan biri yap miş. — Emin olunuz, Aziz Bey, hiç biri değil, bu âdi casuslu- ğu o yaptı o fare yüzlü yaptı. — Bana öyle geliyor ki ona karşı sizi ifrata (o götüren bir gayzınız var. Yoksa bir Tür- kün kendi vatandaşlarına kar- in yok, vatandaşı yoktur. Allahm kuluyum der de Allahı inkâr eder. Babala- rını inkâr edenler gibi.. i değiştirmek lâzımdı. Dedim ki : - Nazif Bey, Anadolu ha- rekâtı hakkında ne düşünüyor sunuz ? — Vallahi, azizim, hayret- imden gelse Anado- luya gidip bu herekâtın başım- Üzkilere secde edeceğim. İstiğ farı günah edeceğim. Doğrusu iyliyeyim, onlar Anadolu harekâtma başladıkları zaman deli olduklarına, milleti yeni bir ölüme sürüklediklerine ka- ni idim. Fakat mantıkla, ener ji ile, hesapla çalıştıklarını; muhal ile mücadele ederek za fere doğru gittiklerini gördük ten sonra onların değil benim ve benim gibilerin deli olduğu- muza, ahmak, zayif, korkak olduğumuza imao ettim. Bizi Maltadan, İrgilizlerin elinden kurtarmak o mucizesini hangi Peyganber göseterebilirdi? — O halde size bir şey sora yım: — Buyurunuz . — Anadolu harekâtına ta - mamen düşman ve onun akim kalması için en çirkin vasıta - larla, en hain kalemlerle çalı- şan bir gazeteye niçin yazı ya zıyorsunuz? — Yaşamak mecburiyetin - den.. Ben Maltada iken bu pa dişah hükümeti mağzuliyet maaşı mı kesti. o Yetmiş lira maaşım vardı. Bütün ihtiyaca tım bu paraya bağlı kalmıştı. Maltada büyük bir ıstırap için de yaşadım. Buraya geldikten sonra Vahdettin beni davet etti, gitmedim. Ben artık Sul- tan Osmandan itibaren bütün bu handanı kalbimdeki tahtla rından indirip (o attım. Yaşa- mak mecburiyetindeyim, Aziz Bey, makalelerimi İleri gaze tesine (o veriyordum, Evvelce müzayedeye çıkardım. En faz İn veren İleri gazetesi oldu ki makale başıma beş lira veriyor du. Sonra Mihran talip çıktı. Haftada iki makale yazmak üzere beherine yedi buçuk lira verdi. Hattâ yazmadığım maka le için debu parayı verecekti. yani ayda (60) (lira alıyor- dum, — İyi ama, hocam, 60 lire mukabilinde Anadolu harekâtı nın düşmanları arasına girmiş olmuyor musunuz? — Hayır, çünkü siyasi bir” tek satır yazmıyorum. — Evet, hep edebi, tarihi makaleler yazıyorsunuz. Fa- kat siz en çok karii olan bir mu harrirsiniz. Sizi okumak isti- yenler o gazeteyi istemiyerek alıyor ve okumak istemedikle ri hiyanet sütunların da sizin sebebinize okuyorlar. — Hakkmız vi Sizin hakkınız ve benim ihtiyacım.. Bunları telif ettiğim gün ka lemimi o sahifelerden çekece- im, Hitabe hakkında çabuk w- yuştuk. Tashih edilmiş bir nüsha verdi, Ve; İstediğiniz kadar bastıra bilirsiniz. dedi, Yalnız bir iki nüshada bana göndermenizi ri ca ederim. Bu sırada Cenap Şahabettin ve Faik Ali Beyler gelmişti; ben vedalaşarak çıktım . Matbuatımızd. o merhum Süleyman Nazif Bey hakkında ki kanaatler birbirine uymaz. Onu daima muhalif, daima kav gı şı biraz yabancı görenler var- dır. Ben bunların hi sini doğru bulmam. Süleyman Na- zif her şeyden evvel bir şair, bir tarihçi ve bir Türktür. Mu halefeti, dönekliği ve zaafı varsa mutlaka şair olmasından dır. Şair ve romantik olmak zekâ, ve iradeden ziyade his ve hayal ile işlemek demekti Ediplerimizden biri bunu şöy - le itiraf etmişti! “Şairler ço- cuk gibidir. Onlara çocuk gibi bakılır: are edilebilirler.,, Bunun içindir ki iyi şairlerden ne iyi siyaset adamı, ne de iyi bir asker çıkmamıştır. Onlar ne vakit politikaya karışmış, vesinden çıkmışlarıa kendile - rini kaybetmişler, yollarını şa şırmışlar ve düşmüşlerdir. Süleyman Nazif ayni za- manda iyi ürk, ve mutaas sup bir türkçüdür. Şahsi mü- cadelelerinden başka Fuzulinin disinden dinlemiştim. Süley- man Nazif enerjiden, bugünkü vaziyetin ilerde alacağı şekli tayin hassasından mahrum ola bilir. Fakat muayyen vaziyet- ler karşısında milli hissiyatı o kadar kaynar ve taşar ki hiç bir tehlike © onu zaptedemez. Yazıları, bitabeleri ve nutukla rı ekseriya en tehlikeli zaman lara aittir. Maltada © yazdığı ezberlemişti. Onun O birkaç musraını buraya nakletmek fa- idesiz olmaz. Etmiş gibi medlâlü müzermssr a galip, Karşımda (Watan) lüfer durur hi Süre haip Yıksın dilerim azşını ümmetlerin Sem adni bize ilâki? duzehi yer settim Mermidi vekayi sürünen aözime Hinet? Eyramı musibet geçecektir el. bet, Birada tens olsa di âlemde mu- kader. Milletleri öldürmiyecek Haliki Ekber, Ruhum benim oldukça ba imanla beraber Üç yüz sene, döre yüz sene, beş yüz sene bekler, Şu birkı Nazifin şahsiyetini, haleti ru hiyetini ve Türklüğe karşı aşk ve imanını gösteren en iyi bir eser oaddolunabilir. Herkesin korktuğu, her ağızm ve ber kalemin sustuğu zamanlarda kâr zaafı siyasete karışmak is temesindedir. Onun haricinde ben Süleyman | Nazifi yılmaz bir Türk “edibi ve büyük bir Türk şairi gördüm. (Devamı var) ; Yeni bir firavun mezarı mı? Mısır'dan gelen haberlere nazaran Kahire'de Cize civa- rında iki büyük dehliz bulun- muştur. Bunun gayet zengin bir Firavun mezarına muntehi olduğu zanedilmektedir. d ve türilüğe kap, | ozeelte olup bir agiz irase İ me müteveccih bulunmaktadır. ne zaman tabiatlerinin çerçe - iri o zamanlar hemen herkes | mikdarda İ banknotu ortadan kıldırmağa ve üc | rl HARIiCI HABERLER Sterlin Buhranı Lord Reading'in Paris seyahati ehemmiyetli LONDRA, 3 (A.A.) — Önümüz deki intihabatta özalıkların tevsii ve bilhassa her üç fırkanın namzet gö: termekte olduğu intihap daireleri den namzetlerden bazılarının diğer leri lehine feragat etmesi meselesi, bu hafta tatilinde cereyen edecek müzakere ve münakaşaların mevzu unu teşkil edecektir. | Citâ mehafili, umumiyetle intiha- batın icra edileceğine muhakak na- zarile bakmakla beraber bu hususta memleketin henüz resmen haberdar edilmediğini ve bu suretle zamanın | geçmekte olduğunu görerek asabi- yet izhar etmektedir. Esham borsasındaki fintler, bu hissiyata tercüman olmaktadır. İn- giliz lirası, mahsus surette Game Fransız franğından 98 franga 3,83 dolara inmiştir. Devlet eshamı, müş teri bulamamaktadır. Reading'in seyahati LONDRA, 3 (A.A.) — Hafta | sonu ve M. Mac Donald'ın Londra- da bulunması hasebile, siyasi hafilin nazarı dikkati Lord Rea in yakında yapacağı hariciye neza- retince resmen ilân edilen seyahati. Mükâlemelerin hepsinin mevzau- mu, Pariste yapılacak olan mülükat- ların teşkil ettiği tabiidir. Hali hazırdaki hükümetle onu is- tihlüf edecek hükümetin millet mu- vacehesine konulan © mali muadele nin halli ile meşgul olacağı şüphe den azadedir. Fakat © iktısadiyatın şümuliyeti o kadar büyüktür ki hiç bir hükümet cihanşümul © mahiyet lümat alan mehafil, tinden evvel, mumaileyh ile beraber 'M. Briand ve Falndin ile görüşmesi in şayanı temenni olduğunu söyle- mektedir. Bu mülükat Lord Res-| ding'e beynelmilel vaziyete nüfuz fırsatını verecektir . Almanyada vaziyet BERLİN, 3 (A.A) — Yuvarlak hesap ile 5 milyon işsizi | bulunan bir memlekette here mevsiminin bü- tün fecaatlerile tekarrüp etmekle ol ması her halde derin bir takım en- dişeler tevlit etmekten hali kalmaz. | Mevcut iktsadi müşküllerin önü-| müzdeki aylar zarfında siyasi ihti rasları şiddetlendirmesinden, zuhu- | runa sebebiyet verecek âmillerin im kn dairesinde tahfifi için hüküme- bin siyasi fırkaların üniforma taşıma larına it olup bazı Alman o hükü- metlerinde mer'iyet mevkiinde bu- lunmaleta olan memnuiyetin bütün Almanyaya teşmilini teklif ve telin etmektedir. . celbeylemektedir. Mesele Almanya dahiliye rezare- tince ve diğer Alman hükümetlerin | €e tetkik edilmekte — olup yakında | muhtelif Alınan hükümetleri dahili- ye nazırlarının aktedecekleri konfe- ransta mevzuu bahsetmesi muhte- meldir, Mark düşmeyecek BERLİN, 3 (A.A.) — Alman hü kümeti her ne bahasma olursa ol- sun ve hattâ çok şiddetli tedbirler tihaz etmek #ureti p bir moratorium da ilân Hükümet altm milyasını terketmek istemiyor ve döviz ticaretini tama- men tadil etmeği buna tercih edi- iddi surete tenzil i Dakik 37 ipe Hicaz - Yemen münasebatı KAHİRE, 2 — Hicaz kra- kı İbnissuut ile Yemen hüküm- | darı İmam Yahya arasında bü- yük bir ihtilâf çıkmış ve bu yüzden hudutlar kapanmıştır. | İhtilâfa sebep asir mesele- sidir. İm. sirliler de Hicaza merbut kal- mek ve Hicaz idaresini kabul etmek için müracaatler yapmış lardır ve bittabi söz Asirlilerin- dir.” diyor. Bir Avrupa hükü- metinin İmam Yahyaya bu hu- susta yardım maksadile silâh vepara verdiği sözlenmekte- dir. Fakat Kahiredeki (Hicaz mümessili henüz bu haberden malümat almadığını söylemiş- tir. | katından demirden bir çekmece bile | | milel sulh bürosu reis vekili, Glasko Nümayişi Bir çok mağazalar yağma edildi 'GLASCOW, 3 A.A. — Dün ak- şam polis güçlükle nümayişci kafi İerini durdura bilmiştir. Bir nüma- yişciyi tevkif için en az beş veya ak- tı polis İszmdı. Nümayişciler cins cins silâhler kullanmışlardır. | Hatta içlerinden birisi bir evin üs | tmıştır.Bir çok mağazalar yağma © dilmiştir.Bazı mahallerde gece yarım pa kadar nümayişciler dolaşmakta devam ediyordu. Başlıca caddelerde polisler gezmekte idi. ; GLASCOW, 3 (A.A.)— Zabit işsizler tarafından yapılan nümayış leri bastırmiştir. Romanya Murahhasları Balkan konferansına Romanyadan kimler iştirak edecek ISTANBUL, 3'(A.A.) — (İkin- ci Balkan konferansı kâtibi umumi- liğinden tebliğ edilmiştir: Reis: M.S.C, Pop Meb'usan mec- lisi sabık reisi, meb'us, Balkan Ce | miyeti âzasından ve refikası. Reist MV.V. Pella Darülfünun müderrislerinden, Romanyanım Ce- miyeti #kvâin murahhas ve refika dehiyat müntesiplerinden, M. Bucut ia edebiyat iöntesiplerinden, M Cardas darüllünun müderrislerin- den, M. loan posta umum müdür muavini, M. V.İ, Pella âyan âzasım- dan, avukat ve refikası, M. Raco- vitza meb'us ve refikası, M. Artze- rennu meb'us ve efikası, M. G. Can | tacusine mieb'üs, M. Vladesco-Ra- consa Balkan konferansı Romanya grupu kâtibi, beynelmilel mesai bü- rosunun muhabiri ve refikaâı, 'M. Ciarnet Balkan hükümetleri matbunt cemiyeti reisi ve refikasi, M. Mirlesco sabık âyandan ve refi- kası, M. Anastasiu Hariciye Nezare 6 iktmadiyat şubesi | kâtiplerinden, Me, Gelipşg Botez Romanya ka- dınlar cemiyeti murahhas. Müsâhitler ISTANBUL; $ (AA) — (Bak kan konferamit umumi kâtipliği den tebliğ edilmiştir.) İstanbulda edecek ikinci Balkan konferansına — “beynelmilel sulh bürosu”, nun göndereceği mü- şahitler bervöçhi âtidir: 1 — M. Ka Fontaine, Belçika â- yan meclisi reis vekili beynelmilel sulh bürosu egisi, bali hazırda Bük- reş'te beynelmilel | Pralâmentolar | konferansı reisi, | 2—M Ludwig Guldde, beynel. | 3 — M. Lüelen le Foyer, | sabik | Fransız meb'usu beynelmilel sulh bürosu reisi vekili, 4 — M, Hellmut von Geriach, muharrir, beynelmilel sulh bürosu konseri âzası, Avusturya mühim ta- sarruflar yapacak VİYANA,3 A.A. — Bu ak. şam maliye encümeninde bütçe ıslahma ait kanun lâyihası hak kında vücude getirilmiş olan i- tilâf memur maaşlarının yüzde 4ilâ6 nisbetinde tenzilini, 932. kalâde tediyatın ilgasını, bü. | tün tazminatların yüzde 1Smik tarında tenzilini, 6 ay müddet. zar edilmesini ve 39-1932 tari- hine kadar federal orduya as- ker kaydedilmemesi! Yunmaktadır. Bu son sayesinde 80 milyon şilinklik bir tasarruf yapılacaktır. Lâyi ha (Buhran fedakârlığı) nami- | le bir takım fedakârlıklar tah. mili bunun 933 senesine kadar vazedilecek ve (Umumi buh- ran vergisi) namile bir (o resim vaz'ı suretile yapılmasını, bira ve şekere mevzu yüzde 20 nis- betindeki munzam harçların tahdidini, benzin resminin tez. yidini otomobil üzerine bir re- sim vaz'ını derpiş etmektedir. Memurin maaşatından Yapı lan tenkisat, bütün ( ayalet ve commun memurlarına şamildir Itilâfın vücude gelmesi ha - beri, parlamento mesaisindeki kararsızlığın endişeye düşürme | ğe başlamış olduğu efkârı umu | miye üzerinde gayet iyi bir in- tiba husule getirmiştir İ üpliğim- | & İ Faif, Fileret Mançuride Vaziyet Yeni yeni ceneraller post kavgası ediyorlar TOK!O, (A.AA.)— Mançuri'nin ne olacağı bilinmiyor. Çünkü her muntakada ceneraller meydana çık- makta ve ayrı ayrı idare etmek hak kanı istemektedirler. Şehirlerde ya- vaş yavaş intizam iade edilmekte- dir. Fakat cenubi Mançuri şü fer hattınm dışında, şekavet endişe verecek bir surette büyümektedir. Moukden, Pekin demiryolu üzerin- de şakilerin şimdiye kadar bildirilen üç tanrruzlarından başka, Kai-Yan- Chang şarkıda Cora'lı 20 Paponya Im katil ve 23 evin yakılmış oldu ğu anlaşılmıştır. Bu şehir Moulden ile Chang-Chung arasmda bulun- maktadır. Kai-Yan-Chang 3000 Çin li asker kaçağı tarafından taarruza uğramıştır. Moukden civarında 5600 şakiden mürekkep bir çete şehirleri yağma etmekte olduğu gibi New Chang şehri de 800 kaçak asker tarafından muhasara edilmiş — bulunmaktadır. Bu şehirde yangın tevessü etmekte dir. Japon kuvvetleri / inzibatı inde için uğraşmaktadır. e Fakat, yakın bir zamanda vaziyetin salâh bulma s imkânına Tokio'da betbinlikle ba kalıyor. Öldürülen Koralılar MOUKDEN, 3 (A.A.) — Alınan haberlerden anlaşıldığma göre Man çuri'nin dört muhtelif kırk beş Koralı öldürülmüştür. Di- ğer yerlerde yapılacak tahkikat ne- tcesinde bir çok Koralınm daha öl- dürülmüş olmasının. öğrenilmesin- den korkulmaktadır. Bir vapurda isyan HAMBOURG, 3 (AA) Montraal'a hareket edecek olan Bochum vapıru tay ir kenmu gece isyan etmiştir. komünist propagandacıları baştan kıkarılmış olduğu tebeyyün etmiş dir. Kahveciler Arasında Yeni heyeti idare dün Geçen hafta ekseriyet olma- dığından dünkü pazar günü- ne tehir edilen kahveciler hey- eti idare intihabatı dün yapıl- mış ve neticede, hey'eti idare âzalıklarma Celâl, İsmail Hak kr, Galip, Ahmet, Mustafa, Ra mazan Beyler intihap edilmiş - lerdir. Yedek âzalığa da Mustafa, al, Recep İl yas Beyler seçilmişlerdir. Hey eti idare bir iki gün sonra iç- tima ederek reis intihap edecek lerdir . İrtişa (| Tahkikatı Bugünlerde karar veri'ecektir rapada bulunan £ bir maznuna son tebliğat yapılmışsa da kendisinin bu zabet etiniyec: nlaşılak tadır, Karar hâkimi © şünlerde ka- rarını verecektir. Defterdar Bey Başka yere tayini hakkında iş'ar yok! Defterdar Şefik Beyin Ma- liye Vekâleti emlâki milliye a» mumi müdürlüğüne tayin edile ceği yazılmış ise de, bu husus- İ ta hiç bir resmi işar yoktur. SOFYA, 4. A.A— (Muhabiri mahsusumuzdan).— Balkan oyun- larının bugünkü vaziyete “göre en mühim müsabakası olan Yuşoslavya Bulgaristan maçı 16 bini mütecaviz bir hale kütlesi | huzurunda icra edildi. Bütün maç esnasında ahali- | nin gösterdiği heyecan okadar bü- yüktü ki hükümeti mahalliye muh- temel herhangi bir münasebetsizli- e mâni olmak için sahanın etrafını | süvari polislerle çevirmeğe mecbur oldu ve oyunun hitamında Sırp o- yuncuları polis kordonu arasmda sa handan çıktılar. Bu asabiyeti icap eden (sebepler meyanında iki millet arasındaki re- kabete bir de oyumun her iki taraf- Hatta Bulgarlar, sert girişlerile müş tehir iki oyuncularını Türklere karşı oynatmamışlar ve bu maç için sak- lamışlardı. Resmi geçit Oyundan evvel Büyük bir resmi | geçit yapıldı. İştirak eden bütün milletlere mensup sporcular alfabe | sırasile ahalinin önünden geçüler ve şiddetle alkışlandılar. . Bu tertip siraysına göre Yunanlılar başta ve | hürmeten Bulgarlar en sonda olmak suretile bizler Yugoslavlardan ev- | vel geliyorduk. Oyuna yine hakem M. İvançiç'in | idaresinde başlandı ve birinci devre Yugoslavların — hâkimiyeti altında geçti, Bunun asıl sebebi daha dör düncü dakikada ilk gollerini yapma- ğa muvaffak olan Yugoslavlarn 20 inci dakikada Kornerden ikinci sayılarını da kaydetmeleri ve bir su retleBulgarlara karşı mühim bir te- favvuk temin etmiş bulunmaları.Ba | iki sayi oyunu çok sert bir hale kalbetti , Favuller | biribirini takip ediyordu. Maamafih kendilerini te- mamen toplamağa muvaffak olamı- yan Bulgarlar” bütün gayretlerine rağmen bu devrede ne müsavatı te- sise ne de sayi kaydine muvaffak SOFYA, 4. habirimizden" vam eden birli iştir, Saat 24 te hakemler umumi “Hususi mu- yündenberi de mani atlamak terbiyesinde iyi hazır. | lanmıştı. Birinci günkü mani atlama müsabakasmı Bulgar takımı kazan. dı, İkinci günkü 2000 metrelik ve manialı stipil ile 30 yük kilometrelik © Kros muhtevi bir sat 4 dakikada katedilmesi icap eden 30 kilometrelik mukavemet müsabakasında yüzbaşı Cevat birin- ci, yüzbaşı Vehbi Beyler ikinci gel- mişlerdir. Zabitlerimiz maneşde kaybettikle rini bunu telâfi için bu çetine ara— ziyi hatta ati ile fena halde düşerek rak günün işlerile meşgul oldu. defteri mahsusu imzalamıştır. Amerika bir çok üssü- bahrileri kapayacak VAŞİNGTON, 3 (AA) — Bakiye müsteşarı M. Adams, Amerika bahriyesi- nin bir çok ösübabrilerini kapayacağı ve mevcut kuvvetlerini tenkis edeseği hakkında Herald Tribuna gazetesi tere bandan neşredilmiş haberin doğra olduğunu teyit eylemiy ve bu tetbirlerin edilen inşa emriline müte. Bu tayyare, hangi tayyare? BERLİN, 3 (AA) — Parlâmente sosyaliat servisi Romadan almış olduğu bir telgrafı seyretmektedir. Ba telgraf, mamede maçhul bir tayyarenin Roma ö- zerinde uçmuş ve Faşistler aleyhinde bir takım risaleler atmış olduğunu — bildir İki tayyare, bu meçhul tayyarenin ta kibine ke: sa da gecenin karanlığın dan istifade ederek kaşmağı muvaffak olmuştur Balkanyat şampiyonu E — i Bulgarlar Yugoslavyalıları yendi ler ve şampiyon oldular.. olamadılar ve haftaym 2 - O Yı lavlar lehine bitti. İkinci devre İkinci devre Bulgarların hâl yet devresidir. Oyun başlar maz Sırp kalesini şiddetle tas başlıyan Bulgar muhacimleri befii ci dakilenda güzel bir şütle ilk rini kaydettikleri gibi yedinci & kada da diğer bir golle müsavatfİğün), min ettiler. aca! Bu suretle her iki taraf 22 yetine girdikten sonra oyundaki İ vuller bisbütün artt. Oynun reyanma göre ilk sayiyı yapan rafın galip geleceği anlaşıylıyoı Abhalinin heyecanı son dereceyi muştu. Nihayet 30 uncu daki bir Yugaslay muhacime karşı lan hatalı bir hareketten dolayi kem Bulgarlar aleyhine bir per “ edecek olan bu penaltıyı al Oyun devrenin hitamına 4 dal kalmcaya kadar ayni sert şeki | ayni müsavatı muhafaza ederek Ölfalçi yam etti, Artık herkes maçın berlikle biteceğine kanaat hasıl mişti. Fakat 41 inci dakikada bir Balgar akını golle neticelendi bu saretle Bulgarlar 3-2 maçı meş oldular. o Bu neticeye nazaran Bulgarlar” ki galibiyetle 6 puvan alarak bi ci, Türkler bir galibiyet ve bir i löbiyetle 4 puvan alarak ikindi “dör, Yugoslavlar iki mağlubiyetle 2 #€ Tiç, van alarak üçüncü oldular. Maş En kuvvetli olması lâzım gelenfi “8 kımın en sona kalması sporun gü OB rip tecellilerinden biri addedilm riln, ü ket eder eder Ti Setten sonra galip gelenlere fatini tevzi olunacaktır, Kalilemizin yarın hareketi karrerdir. Binicilik müsabakala* rının neticesi le İ rin müsabaka harici kalan arkad bakmıyarak katetmişler ve ilâve yıları bile almışlardır. Bugün üçü cü mani atlama müsa Bak gar zabitleri çok tecrübeli ol. 4 rından muvaffakiyet gösterdiler. Bizim zabitlere ve atlara Yy olan bu müsabakayı Bulgarlar zandılar. Umumi tasnifte Bulgar iskemi rinci, Türk takımı ikinci ole. erdi tasmifte e Yüzbaşı Loc! liği, yüzbaşı Minçef ikinci öi, yüzbaşı Cevat bey üçüncülüğü aldılar, Bulgar zabitleri Amsterdam oli#” piyadın'a Aiz-La Chapell ve Mef) ristan İcra vekilleri heyeti toplandı ANKARA, 4 (Telefonla) — İcra vekilleri hey'eti sonra Başvekâlet vekili doktor Fefik Beyin riyasetinde Profesör Yansen'in Ankara'da tetkika' ANKARA, 4 (Telefonla) — Profesör Yansen şehir pif nının tatbik şeklini tetkik etmekte ve inşaatı görmektedir. Bi” sabah Çankaya'ya giderek Reisicümhur Hazretlerine tazim İÇİ —————— Fransa bütçesindeki 5 milyar açık PARİS, 3 (AA) — Umumi me üsalığına namzet olduğu Corsika'ya # miş olan M. Pistri'nin gaybubetinde z çenin muvazenesini temine müteallik zakerat tatil edilmiştir. Esasen & miff, raddesinde olan bütçe açığının kaldırması yolunda tesadüf müşküllere rağmen daha Irk bayramı MADRİT,3 (ALA.) — M. Zumer inetin sefirini kabul etmiştir. Sefir KE “irk bayramı, için e istihsarat hakkında memet 12 teşrinievvelde İspanyada © venrel basa de merasim yapılacaktır.