5 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Leyli ve Nehari Nişantaş Feyziye Lisesi 1.80. Ns Yuva, ilk, Orta ve Lise kısımlarını muhtevidir. Çocuklarinızı mektebe vermeden evel Feyziye Lisesine müracaat ediniz. Türkiyenin en en eski hususi Öksürük, Grip, Romatizma, Bronşit ışıyo veren soğuk ve rütubetli havalar başlayacakt—. Evinizde bir TERMOJEN (Therinogene) bulundurmakla bütün bu arazın önüne geçilebilir. En küçük bir soğuk alğımlığı hissettiğinizde hemen onu kullanınız. Kışın, göğüslerine küru bir TERMOJEN (Thermogene) koyan bir “çok kimseler soğuk algınlığını defederler. Çünkü ATEŞ SAÇAN PİYERO” markalı Termojen harareti tevlit eder, Türkiyenin bütün eczanelerinde satılır, İktisat Vekâletinden: Ankarada Tavukçuluk enstitüsü teşçir sahasnda 4191 lira bedeli keşifli Su tesisatı 21 gün müddetle âleni münakasaya vazolunmuştur. Evrakı ienniyesi ve şartnamesi Vekâlet - muhasebesine ve- rilecek Beş lira mükabilinde telsiz telgraf civarında Enstitü- ler inşaat Fen heyetinden verilecektir. Münakasaya iştirak edecek talipler ilân edilen bedeli keş- fin 4 7,5 gu nisbetinde usulüne tevfikan yazılmış banka mek- tubunu veyahut merkez muhasebeciliğine aynı miktarda yatı- rılan paranm makbuzunu komisyona tevdi edeceklerdir. Nakit teminat kabul edilmeyecektir. Talipletin ehliyeti fenniye vesikaları ve yukarda yazılı şe- kilde teminatlarile birlikte 20 Teşrinievwel 1931 tarihine mü- | sadif Salı günü saat 15 te ziraat müşteşarlığı kısmında müte- jekkil İnşaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. (2765). İstanbul Gümrükleri başmüdürlü- günden: İstanbul Gümrükleri için 110 ton lâvamarin kömürü ve 826/| çeki meşe odunu ile 30,500 kilo mangal kömürünün kapalı zarf usulile mübayaası mükarrerdir, Taliplerin, şartnamelerini itola hüsulile beraber bu baptaki teklifnamelerini ve 424 lira olan teminatı müvakkateyi hâmilen 18-10-931 pazar günü saat 14 > Başmüdürlükteki Mübayast Komisyonuna müracaatları. (2864). Ist. Gümrükleri muha- ... faza müdirliğinden: 1 — Müdürlüğümüz için lüzumu olan 160 çeki odun açık kırdırmaya konulmuştur. ma şartları kâğıdının tastikli suretleri müdür- in komisyon kitabetinden almâcaktır. Kırdırma müdürlüğümüzde (müteşekkil kurulacak Alım Satım komisyonu tarafından yapılacaktır. Kırdırma 14/10/931 tarihine raslıyan Çarşamba günü at 14 tedir. Her istekli, biçilmiş bedelin 7,5 gu olan 30 lira mu- vakkat güvenme “teminat,, larile belli saatten komisyona gelmeleri. (2702) Ist. Gümrükleri muha- faza müdirliğinden: (Mangal kömürü mübayaası) dır. Müdürlüğümüz için lüzum olan 55000 kilo mangal kö- mürü açık kırdırmaya konulmuştur. Kırdırma şartları kâğıdınm tasdikli suretleri komis- yon kitabetinden almacaktır. Kırdırma kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapılacaktır. Kırdırma 14/10/931 tarihine raslıyan Çarşamba günü saat 14 tedir. Be: istekli, biçilmiş bedelin 9e 7,5 ğu olan 206 İira 25 kuruşluk muvakkat güvenme “teminat, İacile beli saatten evvel komisyona gelmeleri. İstekliler orada görebilirler. (2701) evvel Harita Umum müdürlüğünden: ümüz hesabma Avrupaya mesaha mühen- disliği tahsili için gönderilecek iki talebeyi seçmek üzere 12, 13 ve 14 Teşrinievvel 931 tarihlerinde üç gün müsabaka im- tihan yapılacaktır. Muhtelif liselerce talebe kanununna tevfikan namzet gös- terilmiş olan efendilerin o tarihlerde sabah saat 8,30 da aşağı- da yazıl liselerden birine müracaatla imtihana iştirak etme- leri lâzımdır. Namzetle tihana girebilmeleri için 10-10-931 akşamma izdanları ve lise şahadetnamelerie olacakları lise müdürlüğüne kendilerini kâydettirmeleri mec- bur Kastamonı, Bursa, Askeri, Kuleli Askeri, İzmir, Ankara, “Sivas, Kayseri, Samsun, Konya, Trabzon, Erkek Liseleri Mü- «dürlüklerine müracaat edilmesi lâzımdır. kadar hüviyet imtihan, mektebi. Tesis tarihi 1885 San'at mektebi 3 Teşrinievvel 931 cumartesi derslere başlanıyor. Beylerle talebemize ilân olunur. (2883). MÜHİM VE MUTENA İLÂN Maarifin terâkki ve Intişarma ehemmiyet verildiği işbu 20 inci asırda Kalamış ve civarında ( İhamur caddesinde 77 numaralı köşkte asri tahsil ile mütenasip 5 smıflı leyif ve neharf muhtelit YENİ İLK MEKTEP küşat edildi. Ana terbiye sınıfı de vardır. 3-4-5 inci'sinıflarında her gün Fransır muallim (tarafından Fransızça (okutulmaktadır Hergün sabahleyin saat 8 den 12 ye kadar talebe kayıt olunur. Istanbul Deniz Satın alma komis yonundan: Kilo 6000 Kuru üzüm Açık Münakasası 13 Birinci Teşrin 931 S.1ide 6000 Kalem Boya malzemesi Açık Münakasası 13 Birinci Teşrin 931 saat 14 te Yukarıda cins ve mikdarı yazilr Malzemenin hizasmda .gösterilen gün ve saatte açık münakasası icra olunacağında şartnamesini almak istiyenlerin her gün ve vermeğe talip o cakların yukarıda yazılı münakasa gün ve saatinde teminatla- rile birlikte Kasımpaşada Deniz Satım Alma Komisyonuna müracaatları, (2644). an Kocaeli memleket hasta- .... 'nesi baş tabipliğinden: Hastanemizde 34 der lira ücretli #ki kadın o hastabakıcılık münhaldir hastabakıcı mektebinden mezun olmak ve hastane- Yastabakıcılık etmiş bulunmak şarttır. taliplerin vesika birlikte hastane baştabaetine müracaatları. lerde laril Istanbul Deniz Levazımı Satın Alma Komisyonundan: z 150 metre mikâbı muhtelif kereste: Kapalı zarfla müna kasası: 20 Teşrinievvel 931 salı günü saat 10;30 da. 3 Cins Solit çekilmiş bakır boru: Açık münakasası: 20 Teş rinievvel 931 salr günü saat 14 te, Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzemöhin hizasında gi terilen gün ve saatlerde kapalı zarf ve açık münakasa usulle- sile münakasaları icra olunacağından şartnamesini almak is- tiyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların münakasa gün ve saatinde muvakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşada De niz Satın Alma Komisyonuna müracaatları. (2778). âyat İdarei Hususiyelerinin 93i senesi bütçelerinin ba- sılması kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talipler şartna- me almak ve nümtmesini görmek için her gün Levazım Mü- dürlüğüne müracaat etmelidirler. Münakasaya girecekler tah- minen 115.forma itibarile teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde ya nakden ve depozito suretile yahut Hükâ metçe müteber'tanmmış bankaların birinden getirilecek temi- nat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat ile beraber ibale gü- nü olan 26-10-931 Pazartesi günü saat on böşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidir. (2968). sw Arnavutköyünde Lütfiye mahallesinde küçük ayazma mev- kiinde 12-25 httmaralı hane bir seneden Üç seneye kadar kiraya verilmek üzere açık müzayedeye konularak talip zuhur etme- diğinden ihale müddeti 12-10-931 pâzartesi gününe temdit edil miş olmakla talipler şartnameyi görmek için her gün Levazım güne müracaat etmelidirler. Müzayedeye girmek için de 7 liralık teminat lâzımdır. Bu teminat ya nakden ve dep>- zito suretile ve yahut hükümetçe müteber tanınmış bankaların birinden getirecekleri teminat mektubu ile olur. Bu şekilde te minat ile beraber yevmi mezkürda saat on “beşe kadar Daimi | Encümene müracaat edilmelidir. (2969). İstanbul limanı sahil sıhhiye mer- kezibaştabipliğinden Merkezimize ait itlâfı Far Dubası aleni z tarihine müsadif pazartesi günü saat on dört olarak tesbit edil miştir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere'her gün Galatada Kara Mustafapaşa sokağında Merkezimiz Levazım memuriye- tine münakasaya iştirak etmek üzcre de muayyen günde Mer- kezimizde müteşekkil mübayaa O komisyonuna müracaatları ilân olunur. (2683). Dr. HORHORUNİ Taksim,Zambak sokak No.41. Cilt ve emrazı zühreviye tedavihanesi, Hergün sabahtan akşama kadar. münakasa suretile tamir ettirileceğinden münaaksa günü Teşrinievvel >HEK YERDE KOCATAŞ SUYU ARAYINIZ. Şişe ve damacana ile satılır. MM Galeta Permeneciler 101. Tel B. O. 549 Muallim İ 931 | İnkilâ rebi inden kalple tesi'm edebilirler Müessisi: Telefon: Liseleri İZADE HAMDİ Resmi ders programların tamamen tatbik eder. Ecnebi tisan & bırakımıyacak bir mukemmeliyettedir. 'Tülim ve terbiye heyet'eri memleketimizin en güzide muallim ve müirekkeptir. Ana ve baba yavrularını İNKİLÂP LİSELERİNE her hususta tam bir emolyet © “Mufassal izahname vereceğiniz adrese gönderilir) Mektep Nuruosmaniyededir. satı, ecnebi mekteplerine müs 20019 Saraçhane başında Münir Paşa konaklarında Kız ve Erkek Lzyit ve Nehari Hayriye Liseleri * Ana-ilk orta - Tekmil sınıfları mevcuttur. Kayde başlanmıştır. Tedrisat türkçe, fransızca ve ingilizcedir. Talebe sabah evlerinden mektebin otomobillerile alınır ve akşam aynı vasıta ile evlerine gönderilir. Tedrisat 1 Teşrinievvelde başlamıştır. caat edilebilir. Her gün 10 dan 18 e kadar mür Telefon: 20530 o. Tiftik ve Skoç Paltolar Muflon Krem Trençkotlar Fantazi ve Spor Kostümler Çocuk Kostüm ve Paltolar Pardesüler İngiliz Kauçuk Muşambalar Haki ve Biü Podö Peş Mantolar-Spor Tayorler Kadm erkek örmeKazaklar Spesiyal Köstümlüklerden ismarlama için hususi Salon Kadın için ısmarlama Manto ve Tayorlar meşimir makasdar M; Karlo tarafından imal olunur. İstanbul Eminönü Köprübaşı No. 15 - 16 KARAKAŞ Elbise mağazasına bu ilâni kesip müracaat ediniz. Muhterem Muallim anım ve Beyler Renkli Kolay ALFABE Yeni usulün, yeni #netodun yeni yazımın piştarıdır. Çocu ğa bir ay içinde okut Renk M ve nefistir. Müe mayı öğretir. Mifi talim ve terbiye azasından Ali Hay dar Beydir. Fiatı 19 kuruştur. Renkli ilk alfabe ses, ie ve kelime üsülleri toplu olarak bir arada tatbik edilmiş alfabedir. Talim ve terbiye dai mel bir sürette tatbik aifabes Resimli resimleri en cazip “ve en nefis bir nin gösterdiği el yazısı bol ve miükem- miş gayet gü ir. İbrahim Hilmi, Fiatı 25 cilelisi 33 kuruştur. 1 ve yeni harflerin şah bir ilk kıraat Bugün bütün mekteplerde en ziyade beğenilmiş, büyük makam. Jarın takdirini kazonmiş, hemen Mer okuyup tatbik edenler tarafın. ekte bulunmuş rimiz içinde özlü sınıflar arasında en tedrici "ve dir. Beş kitaptır. Tamidır. Nefistir. Hilmi dir. Mekteplerderi sümune Büyük tenzi en güzel ve en nefis bir kurast seri- yazılarle hayat bilgisine en uygun ve &n mütevazin,olan bir kırsat serisi- kitapbanesinin neşriyati- derhal gönderilir. yapılır. 720 adet bandajın kapalı zarfla münakasası 12, İkinci teşrin 931 Perşembe günü saat 15 te İdare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerimizde beşer lira- ya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (2772). Unutmayınız ki: Bütün dünya, yeni İİ İY ii Tıraş bıçakla rının mükem- meliyetini tasdikte müt tefiktir, SEYRİSEFAIN Merkez acenta: Galata Köprü 8 B. 2362 Şube A. Sirkeci Myhü dar zâde ham 2. 2740. PİRE-İSKENDERİ' POSTASI ş (ANKARA) 6 Teşrinevvi Salı 10 da Galata Rıbti mından kalkacaktır. zon Postası yapılmıyac tır, İdarece aşağıda ismi zılr malzeme pazarlık satın almacaktır. Teminat 9e 10 dur. İhale 5-10-931 saat 16 27 tane payanda borusul 350 tane Kondense bor (2960). VELİ EMİ KARADENİZ POST, üzerindedir, Ast İİ Samsun <22455 Pazarleşi günü (Oakşamı Sirkeci den hareketle (Zonguldak İnebolu, Evrenye, Samsuf Ordu, Gireson, Trabzon, Rİ ze ve Hope) ye gidecektir! VATAN 7T. evvel Çarşamba akşamı | Sirkecidef hareketle (Zonguldak, İn bolu, Samsun, Ordu, Kire? son, Trabzon, Sürmene W& Rizeye gidecektir. l Fazla tafsilât için Siri keci Yelkenci hanmdal acenteliğine müracaat, Tel 21515 vapuru Paris Tıp Fakültesi mi tile ve zührevt hastahklar mutahass”f Dr. Bahattin Şevk) Bey apartmanı 12$ ar Ban Oya karla MÜCEVHERAT SATIŞI) Beyoğlu Dördüncü Sulh Huk Mahkemesinden: Terekesine Kemece vaziyet olunan Sadri esti merhum Sait Paşa zevcesi mi veffiye Vasfiye Hanıma ait cevherat 30 Eylül 1931 tarihin“ itibaren bir hafta müddetle Şeh maneti Sandal Bedesteninde te” edildikten sonra (8 Teşrinie"' 1931 Perşembe günü saat 14$İ Açık arttırma suretile | savılacakt” Talip olanların mezkür gün ve te Sandal Bedesteninde hazır © İlanmaları izumu ilân olunur. İstanbul Defterdarlığı” dan: Kiralık dükkân No, 409/41” Topane mektep altı seneli kirası 108 lira, kiralamak çık arttırma 8 Teşrinievvel 7 Perşembe günü saat 159 * Defterdarlıkta. (M - 931/17 G9),