15 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

15 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

— — Ekonomi Beynelmilel serginin açılması mukarrer es Sergi için m Milli İktisat ve Tasarruf 08- miyeti tarafından İstanbulda & cılması kararlaştırılan beynel- milel serginin açılmasının mü- nasip olup olmayacağının tet- kiki Ticaret odası tarafından teşkil edilen ihtisas komisyonu nin havale edilmiş ve komisyon da arizü amik tetkikattan son- ra, böyle bir serginin açılması- nın memleket sanayii için mu- zır olduğu neticesine vararak, bu yolda karar vermişti, Aldığı mız malümata nazaran Ticaret odası ihtisas komisyonunun bu yoldaki kararını muvafık bul- mamış ve Milli İktısat cemiye- tine İstanbulda beynelmilel bir sergi açılmasının pek iyi olaca- ğını bildirmiştir. Oda bu sergi için en münasip yeri sahilde ve ya Beyoğlu, Harbiye tarafların da olabileceği mevsimin de sonbahar olduğu- nu ilâve etmektedir. Borsada dünkü muamele Dün borsada İngiliz lirası 816 kuruş 74 santimde açılmış ve 817 kuruşta kapanmıştır. Borsada 7000 İngiliz liralık mu amele olmıştur. Borsada dün 3,115,000 franklık muamele ol muştur. Otomatik lokantalar Bir Alman müteşebbisi Tica ret odasına müracaatla İstan- bulda © otomatik lokantalar vücude (o getirmek (istediği ni bildirmiştir. Bu müteşeb- bis, dünyanm her tarafında ta- ammüm etmiş ve mühim bir mevki işgal etmekte bulunmuş olan otomatik lokantalar şim iye kadar memleketimizde na Sİ yapılmamış olduğuna ba ret etmekte ve otomatik lokan | talar vücude getirmekte gecikil memesini tavsiye etmektedir. tı zat şimdi Yuğoslavyada oto matik lokantalar vücude getir- mekte imiş. Oradaki işini biti- rince İstanbula gelerek derhal otomatik lokantalar vücude ge eği başlayacağı anlaşılmak ir. İtalyanın yeni gümrük tarifesi İtalya hükümeti yeni güm- ambiyo Borsası 877,09 | Kuron ir 0446 7 Şiine Frank B. 358,2) Ze Drahmi 3704) Pe Prank İ, 242,11 | key Lava 64,28 | Dina Florin — 1,i160İ Çerveneç Borsa Alın sade Sa — harici Basket 301 Esham ve Tahvilâtın nevi İstikrası dahili ” Düyunu muvahbide 42,15 İkramiye Demiryolları ya vam manasile aj a ilan da ektir: Bil Eklilinle se:Balö- vin veya Henderson diktatör mevkiine çıkabilirler. Baldvin bir âlim olarak me derece dik- tatörlük edebilir? Henderson bir idare ve teşkilât adamı ve halka halkın ruhile hitep et mek istidadında olmıyan bir a dam olarak bu rolü me kadar ifa edebilir? Bu sualler mülâ- haza olunmağa değer Güne €n salâhiyetle hâkim olabile- Sek tek adamın, Loyit Core'un hastalıktan sür'atle ifakat et | esi beklenemediğine göre, ez bat neticesinin münteha Yenklerden birini sarahatle taşı e Kirma düşü eki | Egil Yirası düşüm SYS | yaz da çok dikkatli davranma | deler ünasip bir yer aranıyor rük tarifesinde bazı tadilât ya- parak tarifeyi umumiyetle art- turmıştır. Ticaret odası dün bü tün ihracat tacirlerine li mim yaparak bu tezyitten Ka atalim maddeleri bildir- miştir. Bu maddeler buğday, çavdar, mısır, un, yağ istihsali ne müsait maddeler bayvani ve nebati yağlar, iç yağı, madeni cevherler, kireç ve alçı taşları, maden kömürü ve mümasilleri, kimyevi gübre, gümüş, altın meskükât ve paçavra. Ticaret odasında yeni intihap Ticaret odası meclisi yeni inti- hap heyeti dün ilk içtimamı yapmış ve intihaba ait hazırlıkları — başla mıştır. Aldı malümata nazaran, Ticaret ye yeni ietikabe teşrimi- sani içinde yapılacaktır. Ticaret odasının yıldönümü İstanbul ticaret odasının 14 kâ- nunusanide tesisinin yıl dönümü- 'dür. Bu münasebetle yapılması ta- karrür eden fevkalâde merasim için hazırlıklara başlanmıştır. Diğer taraftan iel Mersin satış kooperatifi MERSİN,13 (A.A.) — Ziraat bankasının teşebbüsü ile teşekkül üfi ortak- tediye yesi 11,500 liradır. Kooperatif bu- günden itibaren faaliyete geçmiştir. Tütün mübayaatı MUGLA, 13 (A.A) — Fele- menk kumpanyaları tarafından tü- tün mubayatına © devam edilmek” tedir, Alıcı kunpanyalar müttehit hareket etmektedirler. Fintlar 110 ve 130 kuruş arasmdadır. Satılan tütünler umumiyetle ekstra cinsde- dir. Kumpanyanın fiatları daha zi- yade düşüreceklerinden endişe edil- mektedir. Satış isteksiz devam edi- yor, İki gün zarfında satılan tötün smıktarı ancak 150 bin kilo radde-| sindedir. Reji idaresi bu vaziyet karşısında henüz birşey yapmamış- dır. Tütün zürrmu bu vaziyetten memmun görünmiyor. Rusyada hasat MOSKOVA, 13 (A.A) — Kış buğdayı hasadı 5400000 ton, yaz buğdayı 5000000 ton- dur. 1930 senseinde bu mikdar mütekabilen390000 ve 3330000 ton idi. 15 eylüle kalan kış buğ dayı istoku 2700000, yaz buğ- dayı istoku da 900,000 tondur. Hasat bidayetinden beri satri- mış olan buğday mikdarı 900 bin ton tahmin edilmektedir. Yulaf istoklarında © tenezzül kaydedilmiştir. .— Mersin hükümet tabipliği Doğum ve kadın hastalıkla- rı mütahassısı Arslan Yakup Bey Mersin hükümet tababeti- ne tayin edilmiştir. Bir iki gü- ne kadar mahalli memuriyetine hareket edecektir. Vükler tevlit edebilecektir dene bilir . 11. Almanyaya ihracatımız tehlikede Almanya'ya mühim ihracat yapıyoruz, fakat bu ihracat tehlikeye girmiştir. Son yıl Almanya'ya 69 mil yon Türk liralık ihracat yap- uk. Bütün dünyaya ihracımız | 148 rsilyondu. Şu halde Al- manya'ya ihracatımız, bütün dünyaya ihracatımızın yüzde 46 sı idi. | Almanya'ya İngiliz Jirası ' besabile mal gönderiyorduk. tarihlere ait satışlarımız: - İngiliz üzerine yapmış bu- | en ig kali sone ADİ Boğazlar Komisyonu Tatil devresinden sonra ilk içtimaını aktetti Boğazlar komisyonu tatil devresini bitirmiş ve dün sabah saat onda ilk içtima aktedilmiş tir. İçtimada da komisyonun ec nebi azalarına beyanı hoşamedi edilmiş, Komisyon mutat veç- bile içtimalarını her hafta çar- şamba günleri yapacaktır. Dün kü içtimada Baltık filosundan ayrılıp Karadeniz filosuna ilti- hak eden Rus gemileri mesele- si ve bu mesele etrafında Ro- manyannı şikâyeti mevzuu solmuştur, Salâhiyettar bir zat ta böyle bir mesele mevcut ol- madığımı söylemiştir. Komisyo nun yeniİtalyan delegesi Prens Sirno Borghese dün şehrimize gelmiş ve içtimaa iştirak etmiş tir. İnhisarlarda 5 kuruşluk Sigaralar İnhisar idaresiucuz sigara çıkaracak İzmir ve mülhakatında tütün sa- tışlarında durgunluk olduğu ve is” hisar idaresinin vaziyetinden tütün müntahsillerinin gayri memnun ol- dukları şayi | olmuştur. Bilhassa Mağla tütüncüleri müşteki görüsü- YOU tün inhisarı umumi müdürü Behçet B. bu hususta dün bir me harririmize demiştir ki: «- İnhisar idaresi tütün müba- yantı hususunda lâkayt bir vaziyet almış değildir. eğil kesi, ber © mumlakada gibi, İzmir mıntakasında da a “e kadar mübaysatta — bolum hazırlanmaktadır. mak üzere Bittabı tütün fiatleri dünya piys- sasma ve iktısadi buhrana . Biz bu işi takip et mekteyiz,” İnhisar idaresine gelen melüma- ta yöre, tütünlerimiz gerek fiat, e yek satış ve stok itiberile | komşu memleketlere nisbetle dahh müsait vaziyette bulunmaktadır. Tüccar elindeki 6 milyonluk merbun tütünlerden 3 milyonu im- hisar tarafından mübayan edilmiş- tür, Mütebakisi de peyderpey alma taktır. in, Türk tütün lerine nazaran çok düşkün olduğu ve 40 levaya kadar indiği anlaşıl- maktadır. İnhisar idaresinin yapmakta ol- duğu mukaveleler ecnebi memleket lere mühim miktarda Türk tütün ihracını temin edeceği muhakkak görülüyor. İnhisar idaresi, vaziyeti nazarı dikkate alarak ciyara fintlerinde ba 41 tadilât yapmıştır. Tecrübe maksadile Adana man- takasında paketi 5 kuruşluk ciga- yalar çıkarmıştır. Şark mntakasın- da ise 100 paralık tütünler çıkarak. | maştar. Bu tecrübelerden iyi netice alın dığı takdirde, diğer yerlere teşmil edilecektir. Kalın köylü cigarasının kasaba- Jarda da satılmasına müsande edil mesi takarrür etmiştir. Bunun fiatı yedi buçuk kuruştur. Türk - Yunan mah- kemesinde Muhtelif Türk - Yunan mah kemesi bugün öğleden sonra davalara başlayacaktır. Bugün 4 örülecektir. Etablilere Tazminat Sene başına kadar tevzine çalışılacak Muhtelit mübadele komisyo nu heyeti umumiyesi dün sa- bah bitaraf delege M. Anderso- n'un riyasetinde toplanmıştır. Bu içtimada Türk ve Rum etab lilerime tazminat olarak tevzi edilecek olan 300,000 İngiliz li rası mevzuu bahsolmuştur. Bu tazminata esas olan etabli em- lâki meyanında ipotekli bulu- nanlar derpiş edilerek tevziat- tan evvel bu emlâk sahiplerm- den alacaklı olanların istihkak ları doğrudan doğruya komiz- yon tarafından kendilerine ve rek mal sahiplerinin istihkakla rmdan mahsup muamelesi ya- pacak ve alacaklılara verecek- İtir. Alacaklılar koğrisyona mü racaat edebileceklerdir. Komis. yonun dünkü içtimamda, büro- İarın son 15 günlük mesai ra- porları da tetkik edilmiş ve iş- İerin daha ziyade teşri kararlaş tırılmıştır. Etablilerin tazmina. tının yeni sene başma kadar Tazminat için müracaat eden Rum etablilerden 12,000 i ka- | Komisyonun emlâk işlerile meş gul dördüncü bürosu dün ak- şam toplanmıştır. Bu içtimada emlâkin iadesi meselesi görü- şülmüş, heyeti murshhasamız, şimdiye kadar hükümetimiz ta- rafından 30 parça Yunan emlâ- ki sahiplerine iade olunduğunu tebliğ etmiştir. İhtilöfli emlâk meselesi bugünlerde hakem ka rarile balledilecektir. Rüsumatia | Paçavra ” Yerine.. © Mersine çıkarılan 44 Tk: balya elbise Gümrük idaresi Mersin gümrük. lerinden geçirilerek memlekete it- hal edilen 44 balya paçavra hakkın- daki muameleyi durdurarak £tetki- kata başlamıştır. Söylendiğine nazaran, ba halya- lar içinde elbise balunduğu halde paçavra olarak, beyanname ile bil. dirilerek Mersin gümrüğünden ye. girilmiştir. Takrirleri ikmal edi- len mahalleler Tabriri müsakkafat komis- erine devam et İ ya tabriri müsakkafat komisyo nu Yenikapıda Bali mahallesi le İnebey ma il Kü ni ikmal etmiştir. Eyüp komis yonu Ramibey o mahallesinin tahririni bitirmiştir. Şehr. İ komisyonu; Şehremininde Fat- ma Sultan ve Melek Hatun ma hallesi ile Seyyit Ömer mahal. lelerini ikmal etmişlerdir. Kum kapı tahriri müsakkefat komis yonu da Çadırcı Ahmet ve Mi. mar Heyreddin mahallelerini ikmal etmişlerdir. Beyazıt tah- riri müsakkafat © komisyonu Mercan mahallesinde ifayi va- ife etmetkedir. Fatih komisyo- Du da şimdiye kadar yapmış ol duğu tabrirlerin itirazlarını tet kik etmekle meşgul olmakta- İ dır. tevzi edileceği anlaşılmıştır. bul ve 000 i reddolunmuştur. | | i | Alaca kaymakamlığına Akdağ ma- İ kamlığna Palo kaymakamı Nami, Vilâyette Yeni Kaymakamlar Son tayinler Vilâyete tebliğ edildi Yeni kaymakamların (isimleri peyderpey vilâyete bildirilmektedir: ymakamlı- Kh. ta kaymakamlığına Yaylik kayma- kamı Halit, Yaylâk kaymakamlığı- na Nezip kaymakamı Hayri, Terme kaymakamlığına Pazar kaymakamı Foridun, Bünyan kaymakamlığına Salihli kaymakamı Hulüsi, o Gever kaymakamlığına Avanos kaymaka- mı Fahri, Erçiş o kaymakamlığına Saray (Tekirdağ) kaymakamı Vas- $i, Garzan kaymakamlığına Pervari kaymakamı Kemal, Keskin kayma- kamlığına Nuseybin kaymakamı Ra- sim, Pülmür kaymakamlığına Çal kaymakamı Edip, İnegöl “kayma- kamlığına Ilgın kaymakamı Ekrem, deni kaymakamı Necip, Akdağ ma- deni kaymakamlığına — Karaburun kaymakam vekili Şakir, Borçka kay, makamlığına Tuzluca kaymakamı Mehmet Ali, Ceyhan kaymakamlı- ğına sabık Samsun Polis Müdürü Mithat, Akçaabat kaymakamlığına Göle kaymakamı Salâhattin, Perva- ri kaymakamlığına Akçaabat kay- makamı Niyazi, Söke kaymakamlı ğına snbilk Gönen kaymakamı Sadi, Cizre kaymakamlığına Emet kay- makamı Memduh, Emet kaymakam lığına Sultaniye kaymakamı Nazım, Hafik kaymakamlığına Sasun kay- makamı Mustafa, Bozdoğan kayma Pazar kaymakamlığına Terme kay- makamı Abdullah Şükrü, Zafranbo- lu kaymakamlığına Hasankale kay- makamı Muhittin, Osmancık kay- makamlığına sabık Kemah kayma- kamı Hamdi, Karabarun kaymakam lığına Bozkır kaymakamlığından müstafi Necati, Ermenak kayma kamlığını Tosya kaymakamı Vasfi, Avanos kaymakamlığına Ermenak kaymakamı Ragıp, Nuseybin kay- makamlığına £ Gebze kaymakamı Ragıp, Gebze kaymakamlığına Er- ciş kaymakamı Rıdvan, Bodrum kaymakamlığına Bursa umuru he- kukiye müdürü Ali Rıza, Pazarcık ana Kümil, İslâhiye o kaymakamlığına sabık Bafra kaymakamı Nüri, Milâs kaymakarılığına sabık kaymakam. lardan Cemil, Sultaniye kaymakam, lığına İslâhiye kaymakamı o Lâtif. Marmaris — kaymakamlığına Milâs kaymakamı Lütfi Beylerin sınıfla. tile tayinleri tensip edilmiştir. * "Gümüşhacıköy kaymakamlığına Daday kaymakamı Akil, Seyitgazi Vi lığına Ayancık kaymaka- | mi Rüştü, Tosya kaymakamlığına Nazimiye kaymakarmı — Halit Raci, Ilgin kaymakamlığına Çeşme kay- makamı Talât, Göynük kayı lığına Tavşanlı kaymakamı Ali Sab- ri, Tavşanlı kaymakamlığma Göy- nük kaymakamı Osman Nuri, Bey- pazarı kaymakamlığına Vilâyetler idaresi — üçüncü şube şeflerinden mektebi hukuk mezunlarından Ne- bil, Tirebolu kaymakamlığına Ke maliye kaymakamı Mehmet Tevfik, Nezip kaymakamlığına Bulanık kay makamı Şemseltin, Ayıncık kayma kamlığına Çerkeş kaymakamı Nuri, Çal kaymakamlığına Iğdır kayma- Kanı Hasan Hayri, Lâdik kayma kamlığına Eleşkirt kaymakamı Ha- san Tahsin, Daday kaymakamlığına Çabakçur kaymakamı — Al Zarfi Beylerin tayinleri tensip edilmiştir. Poliste taltifler Polis ikinci şube müdür mu avini ve polis divanı reisi Sait, azalardan Üsküdar merkez me muru Ekrem, Eminönü merkez memuru Ahmet, Beyoğlu mer kez memuru Necati, başmemur Hâşim Beyler polis divannda- ki gayret ve mesailerinden de: layı vilâyetçe birer takdirname ile taltif edilmişlerdir. Darültünunda Gazetecilik Mektebi Darülfünun Divanı bununla meşgul Darülfünun divanı dün saat 3,30 içtima etti, Bu toplantıda bu se- da susta karar verilmek üzere müzake- rat divanın gelecek içtimama bıra kıldı. Mektebin açılışmda o Ankara hukuk mektebinin açılış şeraiti ba- zı tadilâtla tatbik edilecektir. Divan kararını sür'atle verecek ve vekhlet bu kararı tasdik eder ot- mez derslere başlanabilecektir. Belediyede Ehliyetsiz Berberler Berberler Cemiyet san'atten menedilmelerini istedi Berberler cemiyeti | Belediyeye müracaat ederek ehliyetsiz borbrle- rin san'attan men'edilmesini iste iştir. Belediy, bu hususta takibat yapacak ve eh- liyetname almamış berberlere iş verdirmiyecektir. Ehliyetnamesi ol- mıyan berberlerin oldukça mühim bir yeküne baliğ olduğu anlaşılmak tadır. Bu gibiler yakmda açılacak olan berber mektebine sevkedilerek kendilerine ehliyetname verilecek- tir. Turing kulüpte dünkü içtima Dün Turing klüp merkez heyeti toplanacaktı. Fakat klüp reisi Reşit Saffet B, Balkan konferansı ihzari içtimamda meşgul bulunduğu için sadece idare heyeti toplanmıştır. Bu içtimada seyyabların vesaiti nakliyeden daha kolaylıkla istifnde çareleri konferansa bildirilmek üze- re tesbit olunmuştur. Vedat Ürti Bey 8 seneye yakın bir zamandan a âlemirde tir. Pariste set hi filmler saha sında çalıştık. iremrezi tillerinden bilis 5 tifade İzmire ge Haa en ve orada bir kağ hafta kalan Vedat Ürfi Bey İstanbul'da bir müddet istirahat edecek, bilâha ra tekrar Fransaya dönecektir. U şimdiye kadar ük roller oynamış, bundan başka, gerek Fransada, gerek Mısırda muhtelif filmlerin sahne nâzım lığını ifa etmiştir. Kendisinin oynadığı « bazı filmler bu sene İstanbulda gösterilecektir, Vi- yana Hollivood, Berlin, Kahire Nis, Madrit gibi muhtelif şehir lerde filmler çeviren Vedat Ür. — ai şimdi Pariste çalışmak- manlar bu satışlarımızı bu kü düşkün İngiliz lirasile tedi- ye ediyorlar. Bilhassa, Alman ya'ya yaptığımız fındık, afyon, palamut, zahire İngiliz lirası üzerindendi. Bu maddelerin ticaretinde zararımız olacak- tir. Gerçe Berlin büyük elçili- ğimiz ve Berlin ticaret teşki lâtlarımız müdahale ettiler. Fa kat eski satışların allın esasi le tediye ettirilmesini temin edemediler. Diğer taraftan Al man mahkemelerinin bu hu- susta bize zahir olmaları da meşkük kalmıştır. Bu sebep- ten, bundan sonraki satışları- mız icap ediyor. Yeni satış konturatolarının H. ollanda fle- | sı bu dikkati göstermeğe baş- ladığımıza delâlet eder, Ee halde, bundan sonraki muka- velelerimizde altın esasile tedi yeye dair kayıtlar bulunmalı. ir Almanya'dan gelen haber- lere göre Almanya, ithalâtını tahdit etmeği düşünmektedir. Eğer bu tahakkuk ederse, Tür kiye için ihracat tehlikesi ola- caktır demektir. Ciddi bir me- sele karşısında kalacağız. Al manlar, geçende kambiyo mü- rakabe usulünü vaz ederken, İitbalâtn tahdidini © zaman: İda düşünmüşlerdi. İthal mad. , B, C, ünvanlarile ü- çe ayırmışlardı. Kambiyo mü- ssadesi noktasında her gurup a A a mışlardı. Hattâ, Türkiye'den Almanya'ya yapılan ihracat meddelerinin bir kısmı, kam- biyosu müşkül verilecek veya hiç verilemiyecek r gu ruplarına konulmuştu. Maama fih , bu usul terkedildi; bugün, kambiyo verme şartları kolay- laştırıldı . Fakat eğer Almanya, önü- müzdeki çetin kış iktısadına karşı gelmek için yeni baştan yine böyle tedbirlere tevessül edecek olursa, menfaatlerimiz şiddetle sarsılır. e Türkiye'den ihraç olunan esas lı maddelerden, tütün (10 mil. yon Türk lirası) , fındık (4 milyon Türk lirası) , üzüm (3,5 milyon Türk lirası) , pa- cir (750 bin Türk lirası) ; kit re, deri, barsak, palamut, ha lı, kuş yemi, afyon gibi madde lere ithal memnuiyeti veya tah didi tatbik edildiği gün Türk tediye müvazenesi ciddi suret- te müteessir olur . Almanya'ya ithalâtın azal- tılacağı hakkındaki haberler, Alman hükümetinin son defa neşrettiği üçüncü ihtiyaç ka- müzde ağır iktisat aylarına karşı gelmek için alınması za- ruri tedbirleri hemen tatbik etmek üzere neşretmiştir. Ya kında, Alman ticaretinde bazı prensip (© tahavvülleri olması Mahkemelerde Müstehcen Değil ! “ Mum söndü ,, piyesi temsil edildi Darülbedayi oynanmakta olan “Mum sö: piyesinin müstehçen edilerek bunun otra- üzerine “Mum söndü” piyesini ye- niden tetkik etmiş ve meticede bu Bu hiç bir noktadan müstehcen buk mamıştır. Piyesin men'i mevzuu bahs değildir. Karar verilecek Aile kurmak esasını tahrip edici Karar için muhakeme başka bırakılmıştır. Beraet ettiler Rumeli feneri civarında tedbir. sizlik yüzünden gece yarısı bir san- dalın batmasma ve içinde bulunan. lardan Arap Mehmetle arkadaşı. Bin boğulmasına sebep olan İbra- him ve beş arkadaşının Ağırcezada yapılan muhakemeleri neticesinde beraetlerine karar verilmişti: ir, Ebe Ayşe Hanım Ağırcera mahkemesi Hatice H. isminde bir kadın sağlık verdiği ilâçlar yüzünden ölümüne sebep ol makla mazmun ebe o Ayşe Hamam cürmünü sabit görmeyerek beraeti- İ me karar vermiştir. Başka güne kaldı Forit dün | Bey, rahatsızlığına dair rapor gön- derdiğinden muhakeme başka güne berakılmaştar. ar. see Cemiyetlerde Eczacılar Cemiyetinde Dün haftalık içtima yapıldı Türkiye Ezsacılar Cemiyeti dia saat 15 de Küçük Kınacıyan hanin daki merkez binasında haftalık içti- imalarını aktetmiştir. İçtimada mes- leğe ait muhtelif meseleler görüşül müştür, Azası olmıyan” cemiyetler Ticaret müdiriyeti, azası olm yan cemiyetlerin vaziyetlerini tet- kik etmektedir. Aldığımız malüma- İ ta nazaran bu gibi cemiyetler tas İ iye edilecelitir. | Ayakkabıcılar İ kooperatifi İ Apartımancılar o kooperatifi ” 25 teşrinievvel pazar günü sa- at 14 te cemiyetin Çarşıkapıda İ ki merk ezinde toplanacaktır. | Fransız kadın res- sam gitti Şehrimizde bulunan Madan, Anita de Trof ismindeki Fran- sız kadnı ressamı dün Atinaya hareket etmiştir. Fransız ka- dın ressamı şunları söylemiş- tir: — Dnyanm en güzel manza- raları İstanbuldadır. Bu itibar- la İsanbul en çok zengin resim mevzuları olan bir şehirdir. Bu rada muhtelif tabiat rı ile camilerin ve Türk âbide. lerinin resimlerini yaptım. Bü- tün dünyayı dolaşacağım. Seya hatim üç sene devam edecektir. muhtemel hal man resmi gazetesinde neşredilen ve 30 sahifesini tu- tan bu ehemmiyetli kararname de: İçtinabı kabil olan ithalât- tan tevekki edileceği sarahatle bildirilmektedir. Binaenaleyh vaktile Layton raporile de ta - lep edilen ve artık bir resmi mahiyet almakta olan Alman: © ya'ya ithalâtim tahdidi mese- lesini emri vakie yaklaşmış te- lâkki ederek resmi makamları mızın ve gayri resmi alâka- darlarımızm bu mesele hakkın da öcil hattı hareket tayin et - meleri iktiza etmektedir. Müderris Bizamettin ALİ