15 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

YET PERŞEMBE 15 ERA Rakı sofrasından sonra cinayet «Kasımpaşada Andrianın meyha- , nesinde Garip Hamzayı nasıl öldürdüler? © Dünkü müshamızda Kasımpaşa- da bir birahanede vukun gelen cinayeti kısaca yazmıştık. Dün yap- Uğumız tahkikata göre, bu cinayet Mi Bn vg inde ört Köy daha meyhaneye İL dx başka bir masaya geçiyor. hı Recebin sesi güzel... kafaların Ydenk hale geldiği bir serada “arka- daşları Recepten bir gazel söyleme Üsini istiyorlar. Recep te arkadaşla- İciamı hatırı kırmayor ve gazel söy rilâyor, | Fakat diğer masada oturan Ka- şcakaş Süleyman'la Ahmet ve Meh- ... Yankesicilik . Sirkecide Karadeniz otelin- de mukim Hasan Bey, Beyoğ- handa İstiklâl kıraathanesinde ayurken, sağ cebinde bulunan 7,5 lira kıymetindeki saati Mus *afa oğlu Mehmet ile Mois tara fından aşırılmışsa da, her ikisi de yakalanmıştır . Haliçte bir kaza Evvelki gün Haliçte Liman şirketi remörkörü ile Haliç şir |, keti vapuru arasında bir müsa- deme olmuştur. Haliç şirketi- Bin 10 numaralı vapuru Yemiş iskelesi önlerinde Liman şirke Binin 16 numaralı romörkörü i le çarpışmıştır. Müsademe ne- ticesinde vapurlar zedelenmiş- tir. Nüfusça zayiat yoktur. Kavga Arap camiinde nezafet ahı- Bono Muhtekirleri Emlâk müzayedesinde müthiş bir rakip olacaklar Bazı gayri mübediler bu mole | tayı işaret ederek; diyorlar ki: — Ucuz bono toplıyanlar müza- yedeye konacak emlâk fiatın iste- dikleri gibi için gayri ücuz aldıkları bonolarla müzayede bedellerini lüzumundan fazla arttır. akla biç bir şey. kaybetmiyezek. a işi alikadarlar lehine hallet- mek için yegâne çare bono yerine para vermek veya bonoları tahvilâ- ta kalbetmektir. Bir çok gayrimübadiller şimdiki İki zararlarına | tutanlara ise şimdilik © hiç bir şey i edilmemektedir. Bunlarm is Hihlakları tevziatm sonuna herakerl. kü F | i Hamza ne geliyorlar, Ahmet bir mare ati yor, bu sefer kavga başlıyor. Kavgayı göten Ali çavuş ve kö» amelesinden Kâmil kavgacıla- rin arasına girmek istiyorlar. Lâkin Garip bıçağını çıkarınca Karakaş üzerine çullanıyor ve bıça- ğı alarak, Garibi sol kasığından ya- ralıyor, Garip çok kan zayi ettiğin- den ölüyor. Karakaş dün sabaha karsı evin- de yakalanmıştır. Kavgacılardan Kâmil de yaralıdır. Kâmili o henüz hali firarda bulunan Recebin yara- ladığı zannedilmektedir. Müddeiumumi o muzvinlerinden Kâmil B. hâdisenin tahıkikatma va- ziyet etmiştir. rında amele Mustafa ile Kasım paşada Büyük Piyalede Ragıp ve aynı sokakta oturan Meb- met arasmda İngiliz sefaretha nesi önünde çöp meselesinden kavga çıkmış ve üçü de biribir | lerini"dövmtşlerdir. Makinaya kapılan el Beykozda İstandar kumpan- yasında çalışan ameleden Niya. zi Efendi elini | çalıştığı makineye kaptırınış ve iki par- mağı kopmuştur . Yangın başlanşıcı Üsküdarda Tekkedede ma- hallesinde miralay Saim Beyin oğlu Tahir Bey evin üçüncü ka tında elbisesini ütülerken, ütü- yü bırakıp dışarı çıkmış ve oda döşemesinin bir kımı yanmışsa da, ateşin tevessüüne meydan verilmeden söndürülmüştür. | Rus Hariciye | Komseri Bu ayın yirmi Yirmi yedisinde Ankarada bulunacak Hariciye Vekilimize iadei ziya- ret etmek üzere Rus Hariciye ko- miseri M. Litvinof, bu ayın yirmi altısmide şehrimize gelecek ve ayni gün Ankara'ya hareket edecektir. 'M. Litwinof 2 Emin B. irilip lisesinde © felsefe Azapkapıda yı Beyoğlu 11 inci ilk mektep binası- pin küşat resmi bir hafta sonra ya- Tedrisata başlanıyor Maarif mümessilliği İstanbul maarif cemiyeti mümes. Türk Ocağının alt katına taşınmış- ir. Muallimler kütüphanesi Şehrin 25 muhtelif mıntakasında ilk mektep muallimleri için tesis e dilen mesleki kütüphanelerin küşat resimleri cumartesi günü yapılacak tır. Kütüphaneler tercihan yeni in- şa edilen binalarda tesis edilmiştir. Bir morfin fabrikası Taksimde Popon morfin ve diğer afyon :emlihası Gabrikası ve stok deposu kapatılarak tem Yunan heyeti Bugün geliyor (Başı birinci sahitede) sının da aynı günde gelmeleri muhtemeldir. Yugoslavya heyeti Yugoslav heyeti murahhasa- 8ı bir reis, bir ikinci reis, bir kâ tibiumumi, 11 aza, 2 eksper ol. mak üzere 16 kişiden ve şu ze- vattan mürekkeptir: Reis: Dr. Vassilye Yovano- vitch, sabık İkinci nitch, müderris, Kâtibi umumi: M. Givko To paloviteh, amele odası umumi kâtibi, Azalar: 1 — M. Könophon Sahoviteh Darülfünun müderrisi ve refi- kası, 2 — M. Gika Markovitch ve refikası, 3 — M. Adolphe Tzouvay, Zağrep Ticaret ve Sanayi oda- sı umum kâtibi. 4—M. Voyslav Diordie- witch, Sırp ziraat kooperatifleri müdürü ve refikası, 5 — Mme, Militza Topalo- vitch, Sulh kadın cemiyeti Yu goslavya grup azamdan. 6 — M. İvo Mohoritch, Lju bijana Ticaret ve Sanayi odası umumi kâtibi . 7 — M. Milenko Markovi Bankalar birliği umumi kâti 8 — M. Yovan Dionovitch, “Trogovonski Glasnik,, müdü- azır. is: M. Velibor Yo- rü. 9 — M. Alexandre Yovano- vitch, Darülfünun müderrisi. 10 — M, Vladimir Voutch, müderris Yugoslavya milli gru pu kâtibi. 11 — M. Glicha Elezovitch, heyeti murahhı ikinci kâtibi 12 —M. Bogdan Raditza, gazeteci . 13 — M. Dragoslav Mihay- loviteh, Selânikte Tiçaret oda- sı kâtibi, Yunan matbuat heyeti Bugün gelecek Yunan heye- ti murahhasası ile beraber 16 gözeteciden mürekkep bir Yu- nan matbuat heyeti de şehrimi ze gelecektir. Heyet meyanın- da Yunan matbuat müdür mua vini M. Moskopolos ta bulun- maktadır. Heyet İstanbul mat- buat cemiyetinin misafiri ola- rak İstanbulun en muhteşem o teli olan Klâriç otelinde ikamet edecektir. Matbuat cemiyeti Yunan matbuat heyeti için pek hararetli bir istikbal programı hazırlamıştır. Programa naza- ran saat 2,30 da seyrisefain rıh tımından hareket edecek bir şirket vapuru ile cemiyetin bü- tün azası Marmaraya açılacak- lardır. Marmarada heyeti hâ- mil bulunan vapur görülünce durulacak, vapura yanaşacak ve heyete beyanı boşamedi olu narak cemiyet reisi tarafmdan müstakbilin Yunanlı meslek- taşlara takdim edilecektir. Bun dan sonra vapur Galata rıhtı- mına yanaşacak, misafirler ih- zar edilen otomobillerle Klâriç oteline r. Mi safirlere İstanbulda kaldıkları müddet zarfında şehir gezdiri- lecektir. Pazartesi günü akşa- mı şereflerine park otelinde bir de ziyafet keşide edilecektir. A- yın on dokuzunda şehrimize ge İecek olan Bulgar matbuat he- yeti de İstanbul matbuat cemi- yetinin misafiri olacaktır. İka- metlerine şehrin birinci sınıf o tellerinden Perapalas otel tah- sis edilmiştir. Bulgar misafirle rimiz için de parlak bir stkbal merasmi hazırlanmıştır. Bulgarlar da fazla eksper getirecek SOFYA, 14 (Milliyet) — kan konferansına iştirak ek Ve Yu man heyet murahhasası (o muhtelif iktısadi meseleler hakkında azim miktarda eksper » götürdüğü için, Bulgar milli grubu da bu ayın 17 sinde İstanbula hareket edecek olan Bulgar heyeti murahhasasmdaki eksperlerin adedini vermiştir. Bu eksperler bilhassa şu zevattan mürekkeptir. Tütün için sanayi birliği reisi M. Angel Niko. lot, ticaret ve sanayi odası delegesi M. Stamoff, banka © meseleri için beynelmilel banka müdürü M. Geor gel. Bulear heyeti murahhasasında. tezyide karar | (Başı 1 inci sahilede) | ları bu ziyaretten sonra Türk Ve- | ismet Paşa Peşteden hareket etti | sini ziyaret ederek çelenk koy- muşlardır. Türk vekillerinin â- bideyi ziyaretleri esnasında, kız. mekteplerile askeri kıtaat, rica hi devlet hazır bulunmuşlardır. Macar erkân: hükümeti de Türk şehitleri mezarma çelenk koymuşlardır. İsmet Paşa Hazretleri, Tür- kiye sefaretinde Türk tebeası- nı ve Macar matbuat mümessil lerini kabul ederek beyanatta bulunmuşlardır. Türkiye Başvekiline en mü- him suali, “Neuye Fraie Pres- 8e,, gazetesi muhabiri sormuş ve dünya para buhranı geçirir. ken Türk parasının istikrarda bulunmasını herkesin takdir ve hayret ve merak ettiğini söy lemiştir. Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey de Cemiyeti Akvam kar- şısmda Türkiyenin £ vaziyeti hakkında sorulan muhtelif su- allere cevap ve izahat vermiş, ve Cemiyeti Akvamla teşriki mesai halinde olduğumuzu, mü savi millet prensibimizin kabul edildiği dün resmen Cemiyeti Akvama aza olmakta tereddüt etmiyeceğimizi beyan etmiştir. Macar parlâmentosunda BUDAPEŞTE 14 (A.A.)— Türk vekillerine bugün Macar parlamentosunda bir öğle ziya feti verilmiştir. Parlamento re- isi, ziyafet esnasında söylediği nutukta iki milletin aynı bir rk ta nolduğunu ve eski zamanlar dan beri bu kardeşliğin her ve sile ile tebarüz etmiş bulundu- ğunu beyan ederek Türkiye Re isicümhuru Gazi Mustafa Ke- mal Hazretleri şerefine kadehi ni kaldırmış ve içmiştir. İsmet Paşa verdiği cevapta; ilk mede niyetin, iki kardeş milletin men sup bulundukları ırk tarafından kurulduğunu ve bu iki milletin bundan sonra da beşeriyete ay- nı faideli hizmette devam ede- ceklerini söylemiş ve Macar na ibi hükümeti” Amiral Horti şe- refine içmiştir. Matbuat mümessillerine beyanat BUDAPEŞTE, 14 A.A. — Tür. kiye Başvekili İsmet Paşa Hazret- lerile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyfendi, bugün Macar ve ecnebi matbuat mümessillerini kabul eyle- mişlerdir. Başvekil; Macar milleti. nin göstermişş olduğu hararetli te zahürlerdem dolayı teşekkürlerinin iblâğını rica ederek kardeş millet olan Macarları yakından tanımış ve Macar milletinin çalışmak bayanda ki yenilmez arzusunu müş olmasından mütevellit masa niyet ve bahtiyarlığını beyan eyle. miş ve böyle bir milletin atiyen mes'ut inkişaflara mazhar olacağı hakkındaki kuvvetli ümitlerini ilâve mir: Başvekili, Macaristanı en dü me intibalarla ve iki kardeş mil. etin iktısadi ve siyasi münasebetle. rinin, milletleri lehine, büyük inki- saflara namzet olacağına dair peyda ettiği kuvvetli kanaatlerle terketti. ğini söylemiştir. Tuna yolları vasıtasile yapılacak nakliyata nit meselenin sinin bu münasebetlerde li bir hissesi bulunduğunu in Türkiye Başvekili; ticaret eşyasının mübadelesi meselesinin etraflı tet- kiklere tâbi tutulacağını ve bu mü- badelenin muvaffakiyetle tetevvüç eyliyeceğini kaydeylemiştir. e rünileyh, man Türl mensucat emtins i, ziraat sahilakiri rı diğer eşyası ihraç (edebil e bilmukabele Türkiyenin de Ma-| earitana kömür, pamuk vesair mü- racma hazır bulunduğu- a bildirmiştir. Harici siyasetten bahseden İsmet Paşa, Türkiyenin sulhu sükünün te- min ve muhafazası yolunda güster- miş olduğu kuvvetli arzuyu bilhassa | kaydetmiştir. Hariciye Vekili o Tevfik De Bey; Türkiyenin imzalamış oldu; İ munhedelerden mütevellit tonhbütle ait fikirlerini hiçbir vakıt de- öiştirmemiş olduğunu ve bu kiye açıkça sulh taraftarıdır ve U- mumi sulhün herzaman muhafazası- Ba çalışan en kiymetli | âmillerden' biridir.” Matbuat mümessillerinin yaptık- Trakya mubacirin teşkilâtından bir azanın bulunmıyacağnı haber al. dem, Bu teşkilât reisinin, Trakyanın | İ Bulgaristana ilhakı hakkındaki be İ yanatının. bu karara başlıca sebe killeri, Peştede bulunan Türkiye te- baasını nezdlerine kabul etmişler- dir. , Peşteden hareket BUDAPEŞTE, 14. AA— Tür kiye Başvekili İsmet Paşa Hazret lerile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyfendi, bu akşam Peşteyi terket mişlerdir. Müşarünilyehima ista syonda Macar Naibi hükümeti ma- mma sivil kalemi mahsus müdürü M, Vertesy, Başvekil Kont Karolyi Hariciye Nazırı, M. Valko, Türkiye nin Peşte sefiri Behiç Beyel sefnret erkânı, Macaristanın Ankara sefiri Kont de Tahy, fevkalâde murahhas elçi Kont Khuen Hedervary, Başve kâlet müsteşarları M. Daranyi | ve 'M. Barczy, Ceneral Nanasy Meray, Belediye Birinci Reisi M. Ripka,Be lediye İkinci Reisi M. Sipeez, Polis Müdürü M. Bezgh Huszagh, Hari- ciye Umumru Siyasiye Müdürü Ba- ron Apor, Hariciye Matbuat Müdü- rü sefaret müsteşarlarmdan — Kont Csaky, Hariciye Kalemi o mabsus Müdürü sefaret müsteşarlarmdan M. Mariasey taraflarından selimlar maral edilmişlerdir. Bayrek ve il sbatı vücüt eden bir pi- yi merasiminde ih- tiram vazifesini ifa etmiştir. Katarın hareketi sırasında ve milli macar marşlarını çalmakta idi. Hediye edilen resim BUDAPEŞTE 14 (A.A)— Macar naibi hükümeti Amiral Horty, Cenapları, kendi el ya- zılarmı muhtevi o ithefiyelerle müzeyyen gümüş çerçeveli bi- rer kıt'a resimlerini o Türkiye Başvekili İsmet Paşa ile Harici ye Vekili Tevfik Rüştü Beye ibda eylemiştir. e Başvekâlet müsteşarı M. Barces bu hediye leri müşarünileyhimaya tevdi v takdime memur edilmiştir. Türk misafirlerin hareketi es nasında Peşte istasyonu Türk ve Macar bayraklarile tezyin © hunmuştur. Teşyi merasimi bil- hassa samimi bir mabiyeti ihti va eylemekte idi. İsmet Paşa, resmi selâmı ifa eden kıt'ayi as keriyeyi teftiş ettikten sonra, mevcut zevattan büyük bir ne- zaketle müsaade talep etmiştir. Türk vekillerinin refikaları ha nrmefendilere çok süslü ve muh teşem çiçek buketleri verilmiş tir. Macar Hariciye nezareti matbuat müdürü Kont Csaky, Türk vekillerine Peştedeki ika metleri esnasında Macar matbu | | atı tarafından kedilerine sit ola | rak neşredilmiş bulunan bütün tarzda tezyin olunmuş maro- ken kaplı bir kitap hediye edil miştir, Katar halkın heyecanlı teza hüratı ve alkışları arasında ba reket etmiştir . Meb'asan reisinin ziyafeti BUDAPEŞTE 14 (A.A.)— Macar meb'usan meclisi reisi M. Almasy ve refikasr tarafla rından Türkiye Başvekil Paşa Hazretlerile Hariciye ve kili Tevfik Rüştü Beyfendi şe- | reflerine bir kuşluk ziyafeti ve- rilmiştir. Bu ziyafette Türk mi safirlerden başka Macar Başve kili Kont Karolyi, Macar Hari ciye nazırı M. Walko, Macaris tanm Ankara elçisi M. de Tahy ile parlamento riyaset divanı azaları ve bütün meb'uslar ve yüksek meclis azası ve bir çok mühim zevat hazır bulunmuş - lardır. Parlsmento reisi M. Al- masy kadehini kaldırarak Ma car milletinin olan Türk vatanıdan gelmiş bulunan Türk misafirleri selâmlamış ve Türk milletinin Macar milletile sıkı bir mazi rabıtasına malik bu- lunduğunu beyan ederek eski devirlerde zulme maroz kalan Macarlara refet ve himayesini ğu | ibzalden geri kalmayan Türk - lere karşı hissedilen minnettar lığı teyit eylemiştir. Mumai- leyh, Macarlarla Türklerin u- mumi harp esnasındaki müşte rek cidallerine işaretle iki mille tin kaybettiklerini — telâfi için sulh gayesi ve adalet yolunda bundan sonra da müştereken mesai sarfedeceklerini kaydet - miştir, M. Almasy, nutkuna de vamla Türkiyeyi yeniden tesis ve ihya eyliyen o Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretle- rinin yüksek mezayasını methü sena etmiş ve müşarünileyhin sihbatine ve Türkiyenin inkişaf ve saadeti şerefine içmiştir. muzik istiklâl | möskaleleri enpliteri ve reflü büy İle ae ae Mn Atletlerimiz İ Kafile reisi Burh aneddin Bey son hücumlar için ne diyor? Dün saat 16 da Romanya | celer ile tatmin etmeğe çalışan vapuru ile Atinadaki atlet kafi lemiz geldi. Kafile reisi Bürha | Medin Bey bize şunları söyle- | iz Balkanlarda o kazanmağı ! tahmin ettiğimiz üç birincilik ve bir kaç ikincilik almak için lâzım gelen fenni, bedeni ve sıhhi bütün şeraiti haiz idik, Hiç bir Türk ve ikamet etmemiştir. Başlarm da hocaları ve masörleri ile şeh rin en iyi bir otelinde hergün İ banyo yapabilmek için banyolu | odalarda oturduk. Maalesef #1 gençlerin mill vazifelerini ih | mal ederek, fanteziye kapılmış olmaları ve müsabakaya girme meleri yüzünden tahmin etti miz neticeleri alamadık. T. menni edilir ki obu seyahatta ben antrenör, diğer idareciler veya müsabıklardan kabahatli varsa derhal meydana çıkarıp efkârı umumiye huzurunda mu aheze etmeli. Fakat her şeyden evvel çalıştığımız bu de: takımın muvaffak olması min manasızca vEe beni dinle. meden muhavesesince tenkit edenlerden çok daha ziyade ar | zu ederdim. Çünkü ben bu işte ideali gözeten adamım. Bazıla- ri geçen âni hislere kapılarak, yahut şahsi garezleri fena neti | İ geçici ve günlük alâkadarlar. ! dan değilim. Bu işe 25 senelik ömür verdik ve her temasta he İ zimetcuyane hücumlar ve gel dikten sonra da mânasız, €sas- ız ve yalan tarizlerle karşılaş tık, Binaenaleyh onların tah- İ min ettiği gibiişi orta yerde bırakacak değilim. Hem bizim içimizde suçluları ve dışımızda bozgunluk yapmak isteyenleri meydana çıkaracağım. Şilt müsabakaları neticesiz kaldı İSTANBUL, 14 (A.A) — İstanbul Futbol heyetinden tek İliğ olunuyor: C, H. Fırkası ta © rafından vezedilmiş olan şilt müsabakaları evvelki ve geçen senelerdeki şeraite tevfikan ic | ve ve ikmal edilmek icap eder ken Fenerbahçe ve Galatasaray kulüpleri şeraiti sabıka hilâfma final müsabakası hâsılatının ta mamen kendilerine verilmesini talep etmişler ve teklifi vakiin mıntaka heyeti merkeziyesince kabulüne imkân görülmemiş ol duğundan 16-10-1931 tarihin. de yapılacağı ilân olunan bu müsabakanın icra edilmeyerek 1930 « 1931 senesi şilt müsaba kalarının neticesiz kaldığı teb- lig olunur. Hariciye encümeni reisi Mebus M., Pekar, söz alarak iki milletin sami- mi münasebetlerinden uzun uzun bahseylemiştir. Başvekil İsmet Paşa Hazretleri, bu nutuklara cevap vermiş ve Ma- caristanda kendilerine gösterilen Türkiye Başvekili İsmet Paşa Hazretlerile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyfendi, Buda- peştedeki Türk mezarlığa gi- derek, umumi harpte şehit dü şen Türk askerlerinin kabirle, çok samimi tarzı kabule müteşekkir | ni ziyaret etmişlerdir. Müşarün olduğunu beyan ederek her iki mil letin istifadesini mucip olan iyi mü- nasebetlerin mevcudiyetini teyit ey- lemiştir. o Müşarünileyh; (tarihte, ileyhima bundan sonra raat müzesini gezmişler ve müze mü İ dürü Dr. Nagy ile diğer memur her iki milletin uğradıkları müşte | Jar tarafndan karşılanmışlar rek felâketelri ve kazandıkları mü- zafferiyetleri derhatr ettirdikten sonra halihazırın — muslihane mesai devresini teşkil ettiğini söylemiş ve Macar Nuibi hükümeti Amiral Hor. ty cenaplarınım Macaristanım tekrar ihyası yolunda sarfettikleri muaz- m mesaiyi kayıt ve metheylemiş- tir. Türkiye Başvekili kadeh kaldı. İ rarak Macaristanın tali ve inkişafı nin şahsi sıhhat ve saadetine içmiş- vir. Başvekil şerefine dün geceki ziyafet BUDAPEŞTE 14 (A.A) — Bu akşam elçimiz Behiç Bey dır. Türk vekilleri gördükleri şeylerden dolayı bilhassa mem | nuniyet izhar eylemişlerdir. Eye vapurunda ziyafet VENEDİK, 14 (A.Aâ.) — Seyrisefain umum müdürü Sa- dullah Bey, bugün Ege vapu- runda Venedik valisi şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Ro- ma sefirimiz Suat Beyle sefa- ret erkânı ve gazetecilerimiz, ziyafette hazır bulunmuşlardır. ere — — Tayin ANKARA, 14 (Telefon) — i 1 2 ve refikası tarafından Başvekil İsmet Paşa Hazretlerile Harici ye Vekili Tevfik Rüştü Beyfen di şerefine 80 kişilik bir ziyafet verildi. Macar Başvekili Kont Karolyi, Hariciye Nazırı Wal- ko, Başvekil muavini, Ziraat Nazırı ile naibi hükümet hazret lerinin kalemi mahsus müdürü ve Viyana elçimiz Hamdi Bey hazır bulundular. Ziyafeti 15 ki şehri sonra saat 18 de Venediğe hare ket edecektir. İsmet Pş. Hz. Macar haralarını geziyor BUDAPEŞTE 14 (A.A) — İsmet Paşa Hazretlerile Tev- fik Rüştü Beyfendi saat 19 da Merpar Geş'ten İsmet Paşa Hazretleri harada gördükleri şeylerden çok mem- nundur. Devlet çiftliğinde hu- susi arabalarla yapılan 4 saat- lik gezinti ahırların intizamı, kendir fabrikası ve bilhassa sü rü halinde ahir ve ağıllarda gö rülen hayvanlar ve en nihayet kasaba halkının hararetli teza- hürleri misafirlerde derin ve kuvvetli intibalar bırakmıştır. Memleketimizde hayvanların çoğalmasına ve cinslerinin 15- lahma çok ehemmiyet veren Başvekilimizin en büyük tefer- rünta kadar izahat aldığını gör mek ziyarete ayrı bir hususiyet veriyordu. Gümüşhane Vilâyeti Sıhhat ve İçtimai muavenet müdürü Vas | fi Kâmil Bey Erzincana naklen tayin edilmiştir. Taksi boyaları a Feğrler cemiyeti idare heyeti in akşam toplanmıştır. Bu içtima- Belediyenin otomobil boyaları hakkındaki yeni bütün şo örlere süratle tamimi takarrür et- Z Çelikten tayyare MOSKOVA, 14 (A.A.))— Hava filosu tecrübe enstitüsü, tamamen çelikten yapılmış bir 1 tayyareyi filoya teslim etmiş- Romanyada temerküz kabinesi siyasi hayatın normal bir suretle başlamış olduğunu © göstermekten | başka bir mâna ifade etmediği id- dineımdadır. ; Moskovada metro politen inşaatı MOSKOVA, 13 AA. — Yek t: Şimendiferinin inşası 1932 Türk şehitlerini ziyaret bidayetinde haşlıyacaktı Bu inşat ayetin ektir. Bai