31 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

31 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Vİ zeteler, inkılâbu irinci sahi Ankarada, Istanbulda ve vilâ- |! yetlerde yapılan merasim (Başı birinci sahifede) ferit vaziyette askeri kıt'alar garni- zonlarına, mektepler, teşekküller de mukarrer davet noktalarına gitmiş- erdir. Bu esnada da Vilâyet, Halk ırkası, Belediye, Darülfünun g6nç- liği tarafından Cümburiyet âbidesi- ne muazzam çelenkler konulmuştur. Kolorduda resmi kabu! Saat tam 12 de kolordu karargö- hunda bir resimi kabul yapılmış, mül ki ve sekeri erkân Fındıklıda kolor- du karargâhına giderek kolordu ku- mandanı Şükrü Naili Paşaya arzı tabrikât etmişlerdir. Mekteplerde Mekteplerde öğleye kadar talebe- lere Cümbhuriyet bayramı hakkında konferanalar verilmiş, Cümhuriyetin mânası izah edilmiş, tertip edilen müsamerelerle talebeler eğlendiril. miştir, Bu meyanda İstanbul Erkek Muallim mektebinde Cümhuviyet bayramı münasebetile büyük tezahü rat yapılmıştır. Bu tezahürata bütün Erkek Muallim mektebi ile tatbikat mektebi talebesi ve heyeti talimiye- si iştirak etmiştir. Talebe Efendiler- > İle heyeti talimiye saat dokuzda mek tebin konferans salonunda toplan- mışlar ve müdür Saffet Bey tarafın- dan çok açık ve sade bir lisanla Cüm huriyet ve Milli Hâkimiyet hakkın- da bir konferans verilmiş ve talebe- Ye bu milli bayramın büyüklüğü ve ehemmiyeti izah edilmiş ve bu esna da, Türklüğün ve milliyet esasları ve mefküreciliğin hakkında da icap eden sözler söylenmiştir. Badehu ta- lebe Efendiler muallimlerile ve biri- birlerile ba mada Efendiler Darülfünun meydanında iera edilen merasime iştirak eylemiş ler ve avdette mektepte Cümhuriyet / bayramı şerefine verilen sinemada yakit geçirmişlerdir. İstanbul Mual- lim mektebinin geceki tenviratı da pek cazipti, Balolar Cümhuriyet bayramı mnasebeti- İc gece şehir baştan başa tenvir edil miç, camilerde minareler, kuleler e- lektrikle donatılmıştı. Gece Vali ko- men Vali Muhiddin Bey de balo sa- lonuna gelmiş ve bir koltukta otura- | vek misafirlerini izaz ve ikram et-| miştir. Cığaloğlunda Halk evinde de | bir balo tertip edilmiş ve sabaha ka- dar eğlenilmiştir. Fener alayları Gece şehrin her tarafında fenor alayları tertip edilmiş, Taksim mey danı kalabalıktan geçilmez bir hal almış, Cümhuriyet âbidesi mütead- dit ve muhtelif projektörlerle tenvir olunmuştur. Şebrin muhtelif yerle- rinden kalkan fener alayları Cümhu- Tiyet âbidesinin etrafında çarklar yapmışlar ve Cümhuriyet meydanı- nt dolduran halkın alkışları arasında | yaşasın Cümhuriyet âvazeleri ile yer | İerine avdet etmişlerdir. İzciler bugün geliyo” Ankarada Cümhuriyet bayramı merasimine iştirak eden İstanbul iz- Gileri bu sabah avdet edeceklerdir. İstanbuldaki Arnavutların telgrafı İstanbuldaki o Arnavutlar Reisi. Cümhur Hazretlerine şu telgrafı çek mişlerdir: Reisicümhur Gazi Mustafa Ko- İstanbul Arnavut gençliği en sa- imi hislerile Cümburiyet bayramı” « Bazı kutlular. ve zatı devletlerinizi tazim ile yadeder. Arnavut gençliği namına Hasan Hüdaverdi — Ankara'da tebrikâi buyur. muşlardır. B. M. Meclisi Reisi KA. Zum, Başvekil İsmet Paşalar Hazerm- tile Heyeti vekile azası, Büyük Er. ânı Harbiye Reisi Müşir Fevzi Pa- 42 Hazretleri, meb'uslar, ordu mü- İettişleri, büyük erkân; harbiye ve misafir balı Sovyet ani ittihadı hariciye komiseri M. itvinof ve refikaları ve bulunan zevat Reisicümhur Hazret lerini ziyaretle tebrikâtta bulunmuş âbın en mes'ut zaferi 0- lan Cümhuriyetin ilânini tes't eden | Yazılarında Türk millet ve vatanıma igünü kazandıran Büyük Reis ve| Münciyi tebcil ve tekrim eylemek. | tedirler. Bu münasebetle bugün! fİ memleketin her tarafında resmi ka- , buller ve resmi geçitler yapılmış, müşamereler, balolar ve eğlenceler tertip olunmuştur. Ankara dün gece den itibaren tenvir edilmiş, şehir ta. ik | kıyetleri yadedilmiştir. | tüsü muvaffak olmuş, Setbaşı talebe Tt tap ür adar bük 14 te topçu, süvari, - riye kıtaatile muhtelif mahallerden gelen izciler bir geçit resmi yapmış- lardır. Bu sırada tayyare filolarımız şehir üzerinde uçarak konfetler at- miştir. Halk askerlerimizin ve izcile rimizin geçişini hararetle ve meser- retle alkışlamıştır. Bu gece asker ve halk toşkilâtları tarafından fener &- layları yapılacaktır. Bu akşam saat yirmi ikide her sene verilmesi mutat olan Cümhuriyet balosu, Ankara Pa las salonlarında parlak bir surette verilecektir. Baloya devlet erkânı le ecnebi sefirler ve sefaretler me- murları ve misafir bulunan Sovyet Hariciye komiseri M Litvinof Ce- napları davet edilmişlerdir. Peşte ve Viyanada PEŞTE, 30 (A.A.) — "Türkiye Cümhuriyet bayramı vesilesile Tu- ran cemiyeti parl v ye sefareti müsteşarı Cavat Bey me- rasimde hazır bulunmuştur. VİYANA 30 (A.A.) — Türkiye Cümhuriyeti yıldönümü münasebeti le sefirimiz Hamdi Bey sefarethane de parlak bir resmi kabul tertip et miştir. Belçikada ANVERS, 30 (Milliyet) — Cüm huriyet bayramımızın yıldönümün. de Belçikadaki Türk tebeasile Türk dostu bir çok Belçikalınm iştirakile pek parlak bir surette tesi't edilmiş, Büyük Müncimiz Gazi Hazretleri. nin temadii ömrü âfiyet ve muvaffa Maarif Vekilinin tebriki ANKARA, 29 (A.A.) — Maarif Vekili Esat Bey Cümbhuriyet bayra manın dokuzuncu yıl dönümü mü- nasebetile Maarif teşkilâtını atideki bugün dokuzuncu yıl dönümünü idrak et miş bulunuyoruz. Cümhurivetimi. zin banisi büyük Reisimiz Mustafa Kemal Hazretlerinin Türk gençli- ğine emanet ettiği bu kiymetli eso- rin tealisine sevgili milletimizin re- fah ve saadetine ve güzel memleke timizin inkişafına ve selimetine hiz met edecek ve belki kabiliyetlerimi ri bergün daha çoğaltmak ve kuv- vetlendirmek için müşterek bir azim ve kamatle bu feyizli günün hâtıra amı tebcil ve bugün müderris, mual lim ve mürebbin arkadaşlarımızı ve | talebe çocuklarımızı ayrı ayri tebrik ederini efendim. İ - Avni a e Vahi Bürhan Vifâyetlerde Mithat Nihat O Reşat Eekişehirde 1570 köylü (| Rebii, Fikvet, Zeki, Z. Kemal suvari Niyazi ESKİŞEHİR 29 (Milliyet) —. Cümhuriyet bayramı Eskişehirde simdiye kadar görülmemiş tezahü- ratla tes'it edilmiştir. Beş kilometre lik bir saha üzerinde muhteşem bir E— Te Dünkü maç (Başı 1 inci sahifede) Z ye yirmi var. Hâlâ turnikeler işliyor, — tiribünlerde, duhuli- ye de hüç yer yok, herkes bü- yük maçm heyecanı ile yerin- de duramıyor. Grup grup seyir ciler netice hakkında münaka- şa ediyorlar. Stadyum © stad- yum olalı bu kadar kalabalık çörmemiştir. Etraf? mahşeri bir man: rzediyor. Tam bu esnada zaten beş on dakikadır kapanın hava öyle bir yağma- ğa başladı ki, bir an içinde et- raf su içinde kaldı; alt kalenin arkasındaki duhuliye parmak- lığı yıkıldı ve orada ne kadar halk varsa tribünlere hücum ettiler. Sahanın vaziyeti pek feci idi. 10 dakikada (o çamur deryasına döndü. Balkon bile şakır şakır akıyordu. Stad ıslık tan inliyor. Yavaş yavaş yağ- mur dindi ve duhuliye gene do luyor, tribünler insan kafasın- dan sanki canlı deniz.. Bir itişmedir gidiyor. Saat üçe çeyrek kala stadyumda bir uğultu hâkim. Herkes bağırı- yor amma neye?.. Bilen yok!, Bu arada yağmur gene w- Fak bir hatır sordu, gene aynı hücumlar vâki. Üçü on geçe ilk defa Yu- nanlılar sahaya çıktılar. Elle. rinde Türk bayrakları vardı; halkı bayraklarla selâmladılar. Türk takımı şöyle çıktı: Mulat merasim yapıldı, nu tuklar söylendi. Top muayene edildi ve kur'ada Yunanlılar güneş altını aldı. Hakem Ma- geçit resmine İtaat, jandarma, “por cular, mektepler ve izcilerden başka | bin beş yüz köylü süvari mili ibi.| selerle iştirak ettiler. Misafir köylü- lerimize fnka ve belâdiye tarafından borsa salonunda ziyafot verildi. Be lediye meydanında umumi eğlence: ler ve Porsuk Palasta güzel bir ba- lo verildi. Halk bayramı sürür ve neş'e içinde geçirdi. İ Bursada Gozi heykeli | | açıldı | BURSA *9 (Milliyet) — Cümhu riyet bayramı emanisiz tezahüratla tesit edildi. Her taraf bayraklarla süslenmişti. Merasime başlanmadan evvel umum kaza ve köylerin murat haslarile on binlerce halk kütlesi mü vacehesinde Gazi heykeli vali in şa Gazi,, nidalarile halk coşkun te- #ahürat gösterdi, Mütenkıben cüm- huriyet mevzu ve mefhumu etrafın-| iye reisi tarafından hararet li bir nutuk söylendi. Fırka kâtibi si de alkışlanmıştır. Akşam muaz- zam fener alayı yapıldı. Kuşadasında hanımların tezohüratı KUŞADASI, 29 (Milliyet) — Kuşadasında büyük bayı salsiz şekilde tesi't edildi. Yapılan tezahürat o kadar candandı ki bek. lenilmediği halde, programa rağmen yüzlerce Hanım kendiliğinden hü. cum edercesine makamdaki b ilk evvel yapmışlardır. Tebrikât salonunda kaymakamın Hanımlara karşı kasa ve çok veciz hitabesine Nilüfer Hanım tarafından çok güzel bir cevap verildi. Ispartada ISPARTA 29 (Milliyet) — Cüm huriyet bayramı İsparlada hararetle tes'it edildi. İspartada halk mümes- nutkile büyük tezahü- dalar. İzmirdeki merasim İZMİR, 29 (AA.) — Cümhuri- yet bayramı bugün şehrimizde mu- azzam rocrasimle tesit edilmiştir. Hususi ve umumi cmakin, kara ve deniz nakil vasıtaları güzel bir tarz. da donatılmış ve bayraklarla süsler miştir. Sabah saat dokuzdan yarıma kadar devam etmek üzere hükümet. İ bir akımını Nihat durdurdu ve »| oyruyoruz. Çamur tej, | Körnere attı. Bizimkiler umu- car M. Şerliz idi. Tam 4,23 ge Sema bizim akınımızla başla ir, Yunanirlar bu akını taca at- makla durdurabildiler. o Gene bir akınımızı kornere atmak şu etile kurtardılar. o Bu arada Fikret güzel bir şüt attı, fa- kat kaleci tam yerinde | bir plorjonla tuttu. Yunanlıların bizim lehimize akın inkişaf et ti, ve Yunan müdafaası zorluk la taç yapabildi. Oyuna tam manasile biz hâkimiz. Sanki karşımızda takım yokmuş gibi oyunun kaçırıyor.. « Fikret ve Rebii fera değil, fakat da çamurdan müşteki.. Kaleci Z. Kemalin şüt zorlukla miyetle iyi! Yunanlılar o ceza e resmi kabul yapılmıştır. Saat 13 te mektepler talebesi, O müesseseler ve bilümum cemiyetler smensubini hükümet avlusunda toplanmışlardır. Burada belediye namına bir zat ile lise talebesinden bir Efendi bugünü tebcilen nutuklar söylemişlerdir. Va Wi Paşa tarafından cevabi hitabede| bulunulmuştur. Badehu saathane ö- nünde mutantan bir geçit reemi ya- pılmıştır. Gazeteler yazdıkları maka İelerde bu günü tebcil ve onun yara tıcısını takdis etmektedirler. Gerzede GERZE 29 (Milliyet) — Cüm- huriyet bayramı münssebetile Ger. ede şimdiye kadar emsali görülme miş bir merasim yapılmıştır. Jandar ma kumandan: Hamdi Beyin himmne tile yapılmış olan bu merasim Gerze de derin bir iz bırakmıştır. Atina sefaretinde merasim ATİNA 30 (Apo) — Türkiye Çümhuriyetinin yıldönümü münaso- betile Yunan hükümeti Türk sefiri! | ! Enis Beye tebrikâtia bulunmuştur. | Pire Belediye reisi M. Pünayatapn.| los Başvekil İsmet Pa Ie Hariciye vekili T. ye tebrik telyrafları kagidi Bu münasebetle ü dinde yapılan merasimde Yunan meb'usiarile Atinanın en güzide sileleri bulunmuşlardır. İ şunları çizgisinin yakininde favl yap- tılar. Mithat attı, top mütema- diyen onların nısıf sahasmda. Srkıştırıyoruz. Yunanlılar Re- biinin bu akınmı kornerle kur- tardılar, Bu arada OKemel; Zeki den aldığı güzel bir kafa pası- na yetişti ve gol attı. Fakat hakem bunu ofsayt saydı. Hal buki ofsayt değildi. Çünkü Ke mal topa çıkarak yetişti ve şüt attı, yanında Yunanlı bek var dı, Bunun üzerine mukabil hü- cuma geçtiler ve az kalsın gol oluyordu. Vahi güçlükle kor- ner yapabildi. Artık bizimkiler mütemadi 25 dakika akın yap maktan yorulmuşlardı. Hafif hafif onlar ağır basmağa baş- ladılar. Bu arada onların çok güzel bir akınmı Avni çok teh | Hikeli vaziyette ve yere kapa | narak tuttu, Fakat hasım for- veti kendini tutamadı ve çarp- tı, Avni bayıldı. İki üç dakika sonra ayıldı, oyun devam etti. Müdafaa bir az gevş?di.. Bi zim müdafaa ofsayt | tabiyesi kullanmağa başladı. & Hasım forları sık sık bu hataya düşü- yorlar. Avni çok iyi.Kendisine epice iş düşüyor.. Bu arada tam 36 ncı dakika da 4 Yunanlı forvet bizim ka- lenin önünde bir | karıştı, top ağlara takıldı. Vaziyet 1—0. Yunanlılar bir akın daha yaptılar, fakat aceleleri yüzün den gol yapamadılar. Gene bu akını Avni çok soğuk kanlı ha | reket ederek bekledi ve forvet | şüt atacağı sırada kendini a- yaklarına atarak topu bloke etti, . İkinci haftaym Oyun bizim hücumla başla dr. Yuanlılar akını durdurmak için o favl yaptılar, at tık, ofsayt Yunanlılar. sıkıştır rıyor, Avni çok iyi müdafaala rm bir az aksaması dolayısile kendisine çok iş düşüyor. Ha- sımlarımız çok favl yapıyor- lar. Fikret tekmetyedi çıktı, İ biraz sonra tekrar girdi. Nihat biraz asabileşti.. Takım umu. miyetle fena oynuyor. Hiç bi- ri kendi oyunlarını oynayamı- yorlar. Buna inzimamen mu. m Malya çok iyi. Hava kara yor, hâlâ bir şey yok. Bu ara- da Zeki ortadan aldığı topu ğla 30 apstanYunan kalesine soktu, Bu gol, Zeki artık & oynayamaz, o ihtiyarladı diyen lere çok güzel bir cevap oldu. Türk şerefini gene o ihtiyar Ze ki kurtardı, hem tek başma,. Bu gol oyunculara can ver di, mütemadiyen sikiştırıyor- lar. Yunan kalesi şüt yağmuru na tutuldu, Oyun çok heyecan h.. Avni güzel bir gol O daha kurtardı, fakat © bu arada bir tekme daha yediği için oyun nu terketmek mecburiyetinde kaldı.Bir akınımız avut oldu ve oyun bitti. Nasıl oynadılar Türk takımı ilk yirmi daki- kada fevkalâde oynadı. Bilhas sa forvet şayanı hayretti, San ki karşılarında takım yokmuş gibi oynuyorlardı. Çocuklar bü tün enerjilerini sarfediyorlar. dı. Çünkü takımın isi | genç oyunculardı. Bunlarda böyle büyük bir maçın heyeca- rını hissedince, bütün eforları? Bı sarfettiler, Netekim ilk yir- mi dakika müstesna | takımda umumi bir yorgunluk gözükü. yordu. Neticenin böyle olması oyuncularm heyecana kapılma sından dolayidi. En iyi oynayanlar Nihat, Ze ki, Avni, Rebii Bürhardır. Di. ğerleri de oldukça iyi oynadı- lar. Fakat her halde pazar gün kü oyun bundan büsbütün baş | ka netice verecektir. M. Xiros ne diyor? Yunan muhtelitinin idareci. lerinden o Meb'us O Maitre Xi. rosla maçlar sonra konuştuk söyledi: Oyun çok güzel olmuş- ki millet sporcuları | çok st ve nazikâne bir oyun - oyramışlardır. Netice iki kuv- vetin de aşağı yukarı bir oldu. ğunu gösteriyor, bakalım pa- zara ne olacak.,, den Geçen Yazılar Türk - Rus dostluk protn- kolu imzalandı (Başı birinci sahitede) Bist cümhuriyetleri ittihadnın Tür- kiyedeki fevkalâde sefir ve murahha sı M. Suriç'i tayin etmişlerdir. Her iki taraf murahhasları usul ve kaide ye muvafık salâhiyetname- lerini yekdiğerine tebliğ ettikten sonra aşağıdaki ahkâmı tesbit etmiş | lerdir, Madde 1 — Pariste 17 kânunu- evvel 1925 te akdolunan dostluk ve bitaraflık muahedesi ve aynı tarihli müzeyyel üç protokol ile Ankarada imzalânan 17 kânunuevvel 1929 ta- rihli temdit protokolu ve 7 mart 1931 tarihli bahriye protokolunun meriyetleri inkıza tarihlerinden iti- baren beş sene müddetle temdit olun muşlardır. Mahaza âkit taraflardan biri beş senelik müddetin hitamın- | dan altı ay evvel muahedeye nihayet | vermek arzusundan diğer tarafı ha- berdar etmezse yukarıda zikredilen muahede ve protokollar yeniden bir ne müddetle kendiliğinden tecdit edilmiş addolunacaklardır. Madde 2 — İşbu protokol tatbi- kından itibaren mevkii meriyeta gi- ricek ve bu tasdik keyfiyeti de iki taraftan her birince diğer âkit tarafa tebliğ olunacaktır. Ankarada 30 Teş riniewvel 1931 tarihinde iki nüs- ha olarak tanzim edilmiştir, M. Litvinof şerefine verilen ziyafet ANKARA, 30 (A.A.) —B. M. Meclisi Reisi Kâzım Paşa Hazretle- ri tarafından Sovyet Hariciye komi- seri M Litvinof Cenapları şerefine bir öğle ziyafeti verilmiştir. Ziyafet. te Başvekil İsmet Paşa Hazretlerile iller, Riyaseticümhur kâtibi umu M üyük elçimiz Hüneyiz BE gp Bey, ve Hariciye vekâleti erkânı hazır bulunmuşlardır. Saat 17 de Ri- y i çiftliğine Litvinof refine bir çay ziyafeti vermiştir. © Ankaradan hareket Litvinof Üre ve refakatindeki a iyük elçimiz Hü seyin Ragıp Bey saat 19,30 da husu- $i trenle şehrimizden müfarakat et. Gidiyorlar Balkan konferansma iştirak eden Yunan murahhasları ev- velki gün Patris vapuru ile A- Unaya gitmişlerdir. Yalnız hey eli murahhasa kâtibi umumisi M. Papadopulo şehrimizde kal mış ve dün Yalovayı ziyaret etmiştir, Misafirimiz olan Yu- nan ve Bulgar gazetecileri de memleketlerine avdet etmişler dir. Arnavutluk hey'eti murah hasası da bugün Tirana döne- cektir, Türk tıp cemiyetinde Türk tıp cemiyeti hey'eti umumiyesi evvelki at on sekizde Beyoğlundaki ce miyet merkezinde haftalık ilk ilmi içtima ıı aktetmiştir Bu içtimada bilhassa apan- disitin Rontkenle teşhisi mese lesi mevzuu bahsolmuş ve çok hararetli münakaşalar cereyan etmiştir. Rontken mütehassısı mual- lim Kâzım Nuri B. teklif etti. ği usul kabul ve tatbik olundu ğu takdirde apandisit vak'ala. rmm Rontkenle yüzde seksen kadar teşhisi kabil olacağını beyan etmiştir. Bu yeni teşhis usulünün tat bik sahasına çıkarılması ve ne ticeye göre lamimi cihetine gi dilmesi takarrür etmiştir. Likör yerine satılan şuruplar Bazı şekercilerin yaptıkları şurupları likör namı altında sattıkları görülmüştür. Bunu nazarı dikkate alan © belediye sıhhiye müdürlüğünün müraca alı üzerine şehir m. daimi encümeni bir karar vermiştir. Bu karar göre likörlerin mut- laka bir az alkolü ihtiva etme si lâzımdır. Şekercilerin yaptık lari şuruplarda ise alkol yok- | tur, Bazı hekimler bazan has- talarına likör tavsiye ettikleri için bü ibtiyaçlar şekercilerin şuruplarile temin edilmektedir. Encümence verilen karara gö- re hiç bir şekerci likör namı al Linda şurup satmıyacaktır, Rus mübayaatı IZMIR 29 (A.A.) — Bir hafta ticaret il zararda Rue mi terine İni baca SİM kilo incir satın alınarak Rusyaya sevkolunmuştur. mişlerdir. M. Litvinof stasyonaa Hariciye, Dahiliye, Adliye, Milli Müdafaa vekillerile B. M. Meclisi Reis vekili Vasıf ve Riyaseticümhur kâtibi umumisi Tevfik ve Yaver Ce- lâl Beylerle Hariciye vekâleti ve tır. Madam Litvinof Cenaplarına M. Meclisi Reisi Kâzım Paşa Hazretle- rile Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyfendinin refikaları namına buket ler takdim edilmiştir. Gazi Hz. nin hediyeleri ANKARA, 30 (Hususi) — Reisi cümhur Gazi Mustafa Kemal Haz- retleri Rus Hericiye komiseri M. Litvinofa gümüş çerçeve içinde im- zalı bir resimlerini hediye etmiş- lerdir, . Ankaradaki balo ANKARA, 30 (Telefonla) — Dün göce ziyafeti müteakıp Anka va Palasta Cumhuriyet Halk Firka- $ı tarafından verilen balo fevkalâde parlak olmuştur. Geç vakte kadar de vam eden baloda bin beş yüzden faz la davetli bulunmuştur, Gazi Hazret leri ilk dansı Madam Litvinof ile yapmışlardır. M. Litvinof İstanbulda bir gün kalacak M. Litvinof için Pera Palas ote- karada çekilen filmi seyredecek, pa- zar günü hareket edeceklerdir. İs” met Paşa Hazretleri il va ki davete icabetle Moskovaya gide cektir. Bono tevziatı Gayri mübadillerden vakti- le müracaat etmiyenlere bono tevziatma bugün devam edi'- lecektir. M. moutet Barut inhisar şiketi murah has âzası M. Moutet odünkü ekspresle Paristen şehrimize , Ekspres, Bulgaristan'da ma kinesinin arızaya uğraması yü zünden bir saat kadar © geçik miştir, Mütevellilerin ehem- miyetle nazarı dikkatlerine Isianbul Evkaf müdiriyetinden: Mütevellileri marifetile idare edilmekte olan akaratı vak- ficden vakıfları namına henüz tapuca kayıt ve tescil ile senet leri almmamış olanların senetsiz tasarrüfathakkındaki muafiyet müddeti zarfında tapuya raptları muktazi bulunmakla müte- vellilerin bu gibi akaratın cins ve miktarile evsafı sairelerini havi cetvellerini derhal tanzim ve tapu idaresine tevdi ederek behemehal tapuya raptettirmeleri ve vakıflarına ait icarei va- hideli ne kadar emlâk var ise ayrıca bir cetvelini tanzim nihayet bir ay zarfında mülhak vakıflar idaresine vermeleri lü- zumu tebliğ ve bü müameleyi ifa etmiyen mütevellilerin nayi muhasebede bu suretle vaki sarfiyatı kabul ( edilmiyerek kendilerine zimmet kaydolunacağı gibi vazifci tevliyetin ifa- sında ihmal ve terahi noktasından haklarında ayrıca takibat ya pılacağı ehemmiyetle ilân olunur. (3513). elan Almanca, Fransızça | İ —ğ—mm Askeri fabrika- lar ilânları “550” TON GAZÖL Yukarıdaki malzeme kapalı zarf ile 28-11-931 de saâton dörtte ihalesi yapılacaktır. Ta liplerin şartname için her gün | ve münakasâya girmek içinde | | O ün'teminat (Teklifat) ile müracaatı, (3398). ve İngilizçe lisanlarına vakıf o ve seri daktilo ile yazı yazmağı, steno || ile not tutmağı bilir ve usulü mu- hascbeye vukufu olan ve sekiz sene fabrika vekilleri nezdinde çalışmış muktedir bir genç bu gibi yazıha- nelerde günde bir kaç saat çalışmak üzre iş arayor. İhtiyaç halinde İstanbu! Posta ku tusu 716 ya müracaat olunması. Zayi mühür — Tatbik mührümü zayi eyledim. Bu mühür ile hiç kim. seye borcum olmadığını itân ederim Beyoğlu > Tarlabaşı kü gük yazıcı sokağında numarada Pakize | İLÂN Türk Anenim Elektrik şirketi iyi tenvir ve evlere de kunulan cihazlar hakkında alâkadarlara bir cemile olmak üzere ve mükemmel malürmat alabilmeleri için, bir mütehassıs hergün saat 14 ten 18 c kadar Metro hanında 2 inc ikatta iyi tenvirdai. | sesinde müşterilerin emrine âmada bulunduğunu muhterem ahaliye ar. eder, Dr. A. KUTIEL Cik ve zührevi hastalıklar teda- vihanesi. Karaköy, büyük mahallebi. ci yanında 34. | yaaa Ag | m pa Hn yerse sa | Ümmi Acemislar. İl talbabak Salak” ALLEGRO Hek, pelin ve an ne ma Bükükler biley e gey say. set çk makine sap slm seri | Beyoğlu, İstiklâl cad. | desi Büyük Parmak ka- pu, Alrika | hanına bitişik İl Apartıman No 21.— Tel; Beyoğlu 2797. Saat: 14 - 18, ile M— Vezneciler'de: Türk Kadınları Biçki Dikiş Mektebi Bu sene 10 talebe MECCANEN kabul edecektir. 3,6 ay 1, 2 senede TERZİ ve MAKASTAR yetiştirir. Son metot takip eder. Mücidi olduğu usul ile Patron çıkarmadan kuma- şa çizdirip kestirmeyi öğretir. KAYİT AÇIKTIR. Hudut ve Sahiller Umum müdürlüğünden : 18 Tabip 87 Memur 75 Muhafiz müşambası için S0 yağlı muşamba 16 T. Sani 931 Pazartesi te Galatada İstanbul Limanı Sahili ve Gemiciler günü saat 1$' Sıhhiye merkezi mübayaa Komisyonu taralından kapalı zarf usulünde münakasa ile ihale olunacaktır. Nümtüneler ve Şartname mezkür merkez Levazım Memurluğundadır. (3472).