1 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

“On iki teneke yağla |:. balın hikâyesi Ta Erzurumdan İstanbula yağ ge-) si. tiren iki ağanın Dün şehrimizde tuhaf bir do- landırıcılık olmuştur: Erzurumdan İstanbula sat- mak üzere yağ getiren Hüseyin ve Rüstem ağaların karşısma Galata rıhtımında iki kişi çık- miş ve pazarlıktan © sonra bu ağalardan 10 teneke yağ, 2 te- neke de bal almışlar, bir kayı- ğa yüklemişler ve mağazada pa Tasıni vermek üzere ağaları da beraber alıp Haliçte Ayakapı âskelesine gitmişlerdir. İskele- de bu iki yağlı müşteriden biri si sandaldan 2 teneke yağ al- Mış, ağaları da beraber davet alar Sultan Selim camisi ci- mağazasına gidecek- pe söylemiş, diğer müşteri “de-10 teneke ile beraber yalnız başına sandalda kalmıştır. Yağların sahibi Hüseyin ve Rüstem ağalarla elinde iki tö- meke yağ bulunan yağlı müşte- ri az gitmişler, uz gitmişler, ni- hayet Sultan Selim camisinin avlusuna gelmişlerdir. e Yağlı müşteri burada elinden tencke- leri bırakmış: — Siz azıcık burada oturun, ben evden mağazanın anahta- rını alıp geleyim, demiş ve u- zaklaşmıştır. Hüseyin ve Rüs- tem ağalar yanlarma bırakılan Muhabir mektubu Tarsusta dokuma fabrikaları. Muazzam bir fabrika tatil edil- miştir ve örer oluyor. i Rasim Bey çok para sarfeder sa- hi bir z3t olduğu gibi oğulları Ah- başına gelenler iki teneke ile beklemeğe başla- mışlar, 5 dakika, 10 dakikâ, ya rım saat, 1 saat beklemişler ve nihayet gidek müşterinin gel- miyeceğini anlayarak Ayakapı- ya 10 teneke yağlarının olduğu sandala dönmüşler, fakat iske- leye geldikleri zaman ne san- dalı, ne yağları, ne de saridalda kalan müşteriyi bulamamışlar- dır. Ağalar o zaman malların ve kendilerinin başlarma gelen işi anlamışlar ve polise müra- caatla bu iki açıkgöz müşteri: nin yakalanmasını rica etmişler MİLLİYET PAZAR 1 Cümhuriyeti Tebrik (Başı 1 inci sahifede) Hazretleri arasında aşağıdaki telgraflar tenti edilmiştir: Türkiye Refsicümburu Geri Mustafa Kemal He, ne m sağa halâs mücadelesinin mües sis ve reisini selâmlamakla bahtiya- rım, Sovyet ittihadı halkı namına dost Türk milletinin daima müteza- yit terakki ve refahı için samimi te- menniyatımın kabulünü zatıiliniz. rica eylerim ye Cümburiyetleri ittihadı Merkez komitesi reisi: KALENİN Sovye tCümhuriyetleri ittihadı icra komitesi reisi M. Kalenin cenaplarına Miliâ bayram münasebetile izhar edilen temenniyatlan çok mütehaş- sis olarak en hararetli teşekkürleri min ve şahsi sendetinizle dost itti- hat halkının daima mütezayit refahı için olan temenniyatımın kabulünü zabâlinizden rica eylerim, GAZI M. KEMAL Türkiye Reisicürohuru Gazi Mustafa Kemal Hz. ne merk Türkiye halkın tes'it et mekte olduğu şerefli yıldönümü mâ masebetile gerek kendi Samıma, ge- rek vatandaşlarım nama ze en samimi selâmlarımızı, sıhhat ve sandetinizin ve Türk Cumhuriye- tinin refahı, saadetinin devamı için halisane temenniyatımızı arz ile kos bi şeref eylerim. - HOOVER Cemahiri Müttehide Reisicümburu M. Hoover Cenaplarına dir. Birahanede kavga Beyoğlunda Meşrutiyet cad- desinde 49 numaralı birahane de oturmakta (olan Dimitri, Pavli, Cemal, Halil efendiler arasında kavga çıkmış, bunlar- dan Cemal tabanca ile Dimitri- yi bacağından, Dimitri ile Pav- lı da Cemali başından yarala- mi gi Otomobil kazası Nişantaşında Dilber apartı. manmda oturan Nerkis Hanım .Cümhuriyetin yıldönümü Pangaltıdan geçerken telefon | münasebetile tarafı âlilerinden vaki şirketine ait 999 numaralı oto- | olan temenniyattan fevkalâde müte. mobilin sademesine maruz kal- | Maatit alaya en erimi getire. mış, yaralanmıştır. gerek şahsım ve gerekse Türk mil - İeti namına şabar âliniz ve cemahiri , müttehidenin mütezayit refahı için temenniyatta bulunurum, GAZI M, KEMAL Celâletmaap Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Türkiye devleti fahimesi Cümhu- ziyet bayramı munasebetile samimi tebrikâtımı takdim ile sandeti riya setpenahileri ve necip Türk milleti- nin saadeti için temenniyatı halisa - memi izhar eylerim. Muhammet Nadir Şah Afğin Kral Alahazret İ Gözi Muhammet Nadir Şah Hz, ne Cümhuriyetimizin yıldönümü | münasebetile zatı haşmetpenahileri tarafından vaki tebrikât ve temenni. lanmuştur. Fabrika işlediği zaman| Yattan fevkalâde mütehassis olarak kişi bu yüzden ekmek para. | teşekküratı mahsusamı ve zatı şaha- un piyasalara müessir bir) nelerile kardeş Efgan milletinin re- âmil olurdu. Şimdi ise fabrika sahip. | fah sandetleri hakkındaki temenni- lerinin hükümet tarafından yaptırıl. | yatrmı takdim eylerim. ması muhtemel çadır bezlerine mah- GAZI M, KEMAL Türkiye Röisicümkuru suben bir miktar avans alabilecek Kile aldım. Bugün ise fabrikayı Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine iyete geçirmek için İaakal 40000| (Zatı devletlerinin şahsi saadetleri ine söylüyor ya ye ek eleği sende ve böyle bir avans almanın bilmem hakkında, ele rt see yn Tblağ hauzunda Türk T milli bayramı senei devriyesi vesile Varidat sinden istifadeye müsaraat eyler ay- ni zamanda zatı devletlerinin (beni çil Li BORİS Bulgar Krah Üçüncü Boris Hazretlerine Bir tavzih İstanbul polis müdürlüğün- den: 23-10-931 cumartesi ge- a Üsküdarda Sarmaşık soka Eski cumada komünist mp el Ni nümayişleri de kitip Servet efendi ile kom- SOFYA, 27 (Milliyet) — | şusu Sucu Ali arasında vuku 24—25 teşrinievvel ( gecesi | bulup yekdiğerini cerhe mün- Eski cuma kasabası meydanlı- | cer olan münazaa zühülen Bey | ğmda bir bomba infilâk etmiş | oğlu 3 üncü Noteri Servet Be- tir. Nüfusça zayiat yoktur, fa- | yeizafe edilmiş olduğundan kat maddi hasar mühimdir. keyfiyet tashih ve tasrih olu- 25 teşrini evvel sabahı ayni | “© — “meydanlıkta amele nümayiş yapmağa kalkmıştı. Bu nüma- Yişte iki komünist meb'us nu- tuk söyleyeceklerdi. Polis, ame lenin devamlı mukavemetine rağmen, havaya silâh atarak, | tiyaçlarını bilmemekle muaha- nümayişcileri dağıtmıştır. z& etmiş olan donanma cemiye- Komünist meb'uslar Sofya | ti reisinin âlenen ve resmen tar trenine birmeğe icbar edilmiş- | ziye vermesini istemiştir. ket Fakat tren daha istas- M. Hoover ile donanma ce- ondan çıkmadan O meb'uslar | miyeti reisi arasında çikan bu ipekli atlamağa muvaffak ol | ibtilâf M. Hooverin (o bahriye muşlar ve civar köylere nüma- | masraflarında tasarruf maksa- yiş tertibine gitmişlerdir. Polis | dile tenzilât yapılması hakkın. Eskicuma ve civarmda bir çok | da bir plân hazırlamış olmasın tevkifat yapmıstır dan ileri gelmiştir sağl düne M. Hoover tarziye istedi VAŞINGTON, 30 A.A. — . Hoover, dün akşam kendi- sini Amerikan bahriyesinin ih- | mahilerinderi rica zatı haşmetpenabileri tarafmdan İz- bar olunan temenniyattan pek ziya doslluğuma itimat olunmasını zatı başmetponahilerinden rica eylerim. GAZİ M. KEMAL İ Türkiye Reisielimkuru Mehametli Gazi Mustafa Kemal Hz, ne Cümbhuriyetin yıldönümü müna- sebetile zatı riyasetpanahilerine en samimi tebrikâtmı takdim eder ve bu kıymetli fırsattan bilistifade zatı fahimanelerinin saadetile Türk mil. leti necibesinin saadeti ve refahiyeti! için temennyatimem kabulünü rica) ederim, FAYSAL İrak Krah Haşmetlü Birinci Faysal Hazretlerine .Cümkhuriyetin yıldönümü münase betile vuru bulan tebrikâti haşmet - penahilerine hassaten teşekkürleri- mi takdim ve zatı haşmetpenahileri, İe necib Irak milletinin esadeti ve re fahı için teyidi temenniyat cderim. GAZI M. KEMAL Türkiye Reisicümhuru Şevketmaap Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Türkiyenin iydi millisi münase betile samirsi tebrikâtrmı kemali me serrelle arzeder ve zatı sami riya - #etpenahilerinin devamı saadetlerini ve komşu dost hükümetin yüksek terakkilerini samimiyetle dilerim. Rıza Şah Pehlevi Haşmetlü Riza Şah Pehlevi Hazretlerine Sn yıldönümü mü nasebetile vaki tebrikât ve temenni- yatı ilerine en har te rim, GAZI M. KEMAL Türkiye Reisicümhuru Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine Türkiye Cümburiyeti ilânmin yıl dönümü münasebetle | Türkiyenin Viktor Emanuel di İalya Kralı Viktor Emanuel Hazretlerine Türk milli bayramı fhünüsebetile Hitfen bana çektikleri İtelgrafname- den İmdan şahsi saadetleri ve dost İtak. yanın refahı için olan samimi temen İ siyatımın kabulünü zatı heşmetpe- eylerim. GAZİ M.KEMAL Türkiye Resicümhuru Gazi Mustafa Kemal Ha. ne Milli bayram münasebetile şahsi saadetiniz ve Türkiyenin refah ve memleketlerimiz arasında o mevcut #mes'ut münasebetlerin dalmi inkiya. fi için olan samimi temenniyatımı zatı âlinize arzetmek benim için bil. lidir, hassa zevi FUAT; Mısır Kralı Birinci Fuat Hazretlerine teşekkülratımı — azetmeği kendim için zevkli bir vazife adde- derim. GAZİ M:KEMAL Çinde Vaziyet Eşkıya ile müsademe devam &diyor LONDRA, 30 ALA, — Daily Ex- press” in Mukden'den istibarıma re dün bütün gün Japonya piyadesi, SosTing-Kak Je Tao-Nös aranın daki mıntakada faaliyette * bulunan, Çin cşkiyasına karşı taarruz ve mü- €ndele etmiştir. Çin'liler, 200, Japon, lar ise 3 telefat vermi Daily Express'in Pekin'den is tihbarma göre salı günü Çin topra- ğına geçmiş olan 300 Sövyet kam- yonununun Tsitsikar'da / toplanmış olan Çin kıtaatıma mahsus eslâha ve mühümmatı hâmil olduğu anlaşılmış tr. Tahdidi teslihat- konfe- ransı reisliği MADRİT,30 AA.—M. Lerroux, M, Henderson'un İn- giliz intihabatındaki mağlübi- yetinden sonra M. 'Madariga'- nın Cenevre'de tahdidi teslihat konferansı riyasetine namzetli- ğini koymuş olduğuna dair ba- 71 gazetelerde intişar eden ha- beri tekzip etmiştir. TEŞRİNİSANİ Birinci sahifeden geçen yazılar 4 Yeni sene Bütçesi (Başı biriici sahitede) bin lira tasarruf edilmiştir. 2 — Maliyenin muhtelif fa- sıllarından 229 bin 363 lira ta- sarruf olunmuştur . 3 — Bir milyon 500 bin lira sı Rum emvaline mukabil taz- minat olmak üzere düyunu w- mumiye bütçesine, 2,993,363 Vira bir zam yapılmıştır. İ Masraf bütçesi yekünu 186 milyon 582 bin 5 liradır. Da- irelere göre masraf bütçesinin taksimi berveçhi atidir.: Millet Meclisi 2,423,467 Riyaseti cümhur 324,452 Divani muhasebat (o 675,020 Başvekâlet 810,162 Şurayı devlet 206,386 İstatistik 43,296 Diyanet işleri 640,350 | Maliye 12,032,602 Düyunu umumiye 29,443,897 Gümrükler 4,226,358 Tapu 1,111,018 Dahiliye 4,150,569 Emniyeti umumiye 4,185,524 Jandarma 8,823,268 /E Hariciye 3101/791 | S.M. İçtimaiye © 3721043! Adliye 7,377,833 Maarif 6,593,749 Nafin 23,642,377 İktisat 8,518,280 M. vekâleti kara 44,134,743 M. vekâleti hava 3,456,814 M. vekâleti deniz (o 7,860,451 w » askeri fabrika 3,467,417 M. vekâleti harita o 647,479 Posta 5,607,6S9 Evvelce de bildirdiğim gibi bu teklif üzerinde tadilât icra sınr bütçe tetkikatma başlandı ğı zamanlarda hükümet Millet Meclisinden istiyecektir.. Zira © zaman kadar 931 bütçesi tat bikatı ilerlemiş bulunacak ve varidat hakkında daha sarih bir fikir edinmek kabil olacak tır. Diğer taraftan mali senenin haziranda başlaması ve halbu- ki hükümetin her ( sene yeni bütçeyi teşrinisani bidayetinde Millet Meclisine takdime mec- bur oluşu pratik görülmemek- te idi. Bu mülâhaza (iledir ki bütçenin hükümet tarafından Millet Meclisine teşrinisanide değil fakat martta tevdiine da- ir bir teklifi kanuni hazırlamış tar. Teşkilâtı esasiye * kanunu tadilâtına taalluk eden bu teki a| lif pek yakında Mecliste mü- zakere olunacaktır. Dünkü uçuşlar (Başı 1 inci sahifede) şu büyük bir takdir ve sevinç- le seyretmişlerdir. Hava filomuzun uçuşları es nasmda bütün meydanların 80 kakların ve evlerin damlarm - da binlerce insan göğüsleri gu rur ve iftiharla kabararak bu şerefli uçuşu seyretmişler ve al kışlamışlardır. Tayyarelerimiz muhtelif nizamlarda © uçuşlar yapmışlar, bazan da yere doğ ru pek yaklaşmışlardır. Tayyarelerimizin bu sabah Eskişehir karargâhlarına av- detleri muhtemeldir. M. Litvinof Tir- yesteye gidiyor (Başı 1 inci sahitede) Hüseyin Ragıp, hariciye kale- mi mahsus müdürü Kemal A- 2iz Beyler de avdet © etmişler- dir. M. Litvinof, bugün öğle- den sonra saat üçte gazetecile- ri kabul ederek iy bulu nacak ve akşam üzeri Ege va- puru ile Triyesteye hareket €- decektir. M. Litvinof, dün akşama doğ | ru Eyip taraflarında otomobil- le bir gezinti yapmıştır. il Harik (oOHayat Otomobil Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA “yaptıriniz. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON küfmpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptır- mayınız. Telefon: Beyoğlu 2002. Kaza ve 1-11-931 tarihinden Üsküdar Kız San'at Mektebi Mü Mektebimiz Dikiş ve Nakış atölyeleri itibaren açılmıştır. Her nevi roplar, mantolar, buluzlar, çamaşır takımları ve iş- Temeye ait her türlü eşya imal olunur. Bundan maada atölyemizde nefis ve pek itinalı olarak yapıl» mış hazır elbise ve işlemeye ait eşya da ehven £fiatla tedarik edilebilir. Müracaat saatleri her gün saat ondan on ikiye ve on dört- ten sekize kadardır. (3555). ŞE e Muallim Mubahat Bey tarafından 2 Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi İDEAL BÜRO — > İstanbul Dördüncü İcra Memur Tuğundan; Arşını otuzar o kuruştan temamma 63 lira 50 kuruş kıymet takdir edilen, Boyacıköyünde, Atik Reşitpaşa, cedit Salihbey sokağın- da, atik | mükerrer, ve cedit İZ No. Ma 245 mürehba © arşın müfrez bir kıta arsa ve yine arşını otuzar ku— yuştan, temamma 112 bira 20 kuruş kıymet taktir edilen cedit 8 No. lu 374 mwirebba arşın müfrez bir kıta arsa ve yine arşını otuzar kuruştan temamına 111 Yira 90 kuruş kıymet taktir edilen cedit 6 No.lu373 murâb ba arşiri müfrez bir kıta arsa ve yine arşını otuzar kuruştan temamına 67 Hira 80 İcuruş kıymet taktir edilen çe dit 14 No. Ju 226 arşm mürebba, mü İrez bir kıta arsa, ve yine arşın: o- tuzar kuruştan, © temamına 112 lira 80 kuruş taktiri kıymet edilen cedit 4 No. hu 376 mürebba arşın müfrez bir kıta arsa ve yine beher arşın dörder kuruştan, temamına 925 lira 44 kuruş kıymet taktir edilen o Bo- yacıköyünde, Reşitpaşa mahallesi- nin Maslak caddesinde, 8! No, m 23136 mürebba (arşın miktarında, müfrez bir kıta o arsalardan ibaret giyri mekülletin temamları ayrı ay rı şartnameleri İle açık artırmaya wazedilmiş olup, 7-11931 tarihinde şartnameleri divanhaneye tâlik © dilerek 22.115931 tarihine müsadif Pazar günü, esat 14 ten 16 ya kadar İstanbul Dördüncü İcra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Art tırmaya iştirak için yüzde yedi te- minat akçesi alınır, Müterakim ver gileri müşteriye aittir. Arttırma i- kincidir. Birinci arttırmada, cedit 12 ve 8 ve 6 ve 14 ve 4 No. hu arsa Isrın beherine en ziyade yirmişer Miraya, ve 81 No. Ju arsaya, yüz bira ya talip çıkmıştır. Bu kerre, en zi- yade arttıranın üzerine bırakılacak tr. Hakları tapu icilleri ile sabit ol mıyan ipotekli alacaklılar ile diğer | alâkadaranın ve irtifak hakkı sahip lerinin bu haklarını, ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, i- Jân tarihinden itibaren yirmi | gün içinde evrakı milabitlerile bildirme» leri lâzımdır. Aksi halde, hakları ta pu sicilile sabit olmiyanlar, satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- lırlar. Alâkadarların, yeni icra ve if lis kanununun YI9 uncu © maddesi hükmüne göre tevfiki hareket etme- leri, ve daha fazlâ “ malümat almak isteyenlerin, 930/604 Dosya numara | ! sile memuriyetimize © müracaatları ilân olunur. ZAYİ — Derununda Fatih askerlik şubesinden aldığım askeri vesikam le arabacılık ehliyetnamemi kaybet- tm. Yeniler almacağından büküm- leri yoktur. Ali. Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- desi Büyük Parmak ka- pu, Afrika o hanma bitişik Ül Apartıman No21. Tel: Beyoğlu 2797. Saat: 14 - 18. (HERBERT N. GASSON) 'un YENİ MÜSTERİ BULMAK SAN'ATİ Eserleri gayet güzel bir şekilde intiğar etmiştir. Bütün İş adânilarına tavsiye ederiz. Tevzi mahalli: Milliyet Matbaası. ir RU Dat, Sinema İstanbul Belediyesi Darülbedayi :emsiNeri Bugün akşam a. > ,30 da Namussuzlar Piyes 3 Perde |. —AYI— Komedi 1. Perde Yazan: Gerolomho Rovotta Tercüme E. : Bedrettin Halk tenzilatlı gecesi. Yakında : Kalbin Sesi "Üsküdar'Hâle Sinemasıtıda CENGİZ EVLATLARI, İlâveten: İsmet Paşa ' Hz, Atina seyahatı. mmesinden: Agop Menasyan Ek ve- kili Puzant E£, tarafından Pariste Vapyon sokağında 14 No da mükim Madam Ağavni Ekserciyan öleyhi— De ikame eylediği 12250 Frankın tah sili talebine dair olan davada müd- dcaleyhe mezkür mahalden çıkarak Dereye gittiği malüm olmadığından tebligat icrası mümkün olamadığını dan kırk gün müddetle ilânen tebii Eat icrasına karar verilmiş ve yev« mi muhakeme © olan 30 Kânunevvel 931 Çarşamba günü tayin kılınmış olduğundan yevmi mezkürda mah» kemeye gelmediği veya bir vekil göndermediği takdirde gıyabında mahkemeye devam edileceği tebliğ makamına izim olmak üzre keyfiyet ilân olunur. Ecenbat Hukuk hâkimliğinden; Ectabatta mükim Fatma hanımın müddei aleyh kocası İstanbul Beşik taşta tramvay deposu “civarında 73 No Muhittin efendi kahvesinde mü kim Serezli Salim “efendi aleyhine Jaçtığı boşanma davasının yapılan tahkikatında müdeei aleyhin ikamet kâhi meçhul bulunduğu / davetiye zahirma verilen meşru hattan anlaşı) mış ve bittelep linen tebligat icra 8: mükârrer bulunarak yevmi muha- keme tâlik “ “kilenmiş olduğundan | müddel aleyh Salim efenşlinin 21-11- 931 cumartesi günü saat 10 da Ecem bat hukuk mahkemesinde hazır bu- Kuniması aksi halde muhakemenin gı yaben görüleceği tebliğ makamma- kaim olmak üzere ilân olunur. Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğ Jeden sonra saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda Divanyolun da 118 numaralı hususi daire- sinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder, Telefon: İstanbul 8923. Sıra numarasını beklememek isteyenler, kabineye müracaat la veya telefonla randevu al- malıdırlar, p > —————— İstanbul İkinci Ticaret Mahke.