2 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

2 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

aliyef | Asr umdesi «Milliyet» tir. 2 TEŞRİNİSANİ 1931 IDAREHANE — Ankara cadde. «i No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İstanbul, Telefon numaraları? 24310 — 24319 — 24318 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye için Hariç için 3 aylığı" 400 kuruş 800 kuruş 8 750 1400 2 1400 2100 Gelen evrak geri verilmez Müddeti geçen mushalar 10 kuruş Gazete ve matbaaya sit işler işin müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'uliyetini | kabul etmez. ui Bugünkü hava Yeşilköy hava rasat mer- kezinden aldığımız. malü- mata mazaran bugün hava bulutlu olacaktır. Rüzgâr şimalden esecek.. suhunet 11-931 tarihinde hava tazyi ki 769 milimetre azami su- hunet 11 asgari suhunet 5 İFETEK 2 Bir yerine yedi film! Avrupadan gelmiş bir tuhaf lığı bize tatbik etmeğe çalışa- cağım: İki gün evvel, bizim kulak misafiri M. Selâhaddin ile ge- ve arkadaşlardan Hoca Sait i- imişler... Her ikisi de Bey» oğlunda aylâk aylik gezerler ve birbirlerinden nasıl kurtulup ta bir yere kapağı atacaklarını | düşünürlerken Sait, kulak misa rine sormuş: — Senin bugün bir yere git- mek niyetin var m7. E Yezesi. Day — Hiçk. Sen dolaşsyar me san? — Evet amma, ben dolaş- mak için dolaşıyorum, ya sen?. — Ben de öylet. Yarım saat dolaşmışlar.. Ku tak mitafiri Saide nazaran bem | daha şişman, hem de yaşlıdır, yorulmuş... Bir kahveye otursa | te gelecek... Kahve ssmar- | o da ısmarlayacak... Daya | Bamamış... Saide demiş kö — Ben yoruldum. - Ben bir yere ilişe- — Nereye gideceksin?.. — Ne bileyim! Belki bir si- nemaya girerim... — Âlâ! Sen sinemaya vere- ceğin parayı bana ver, ben sa- na yedi film göstereyim. — Ben ucuz sinemalara gir- — Hayır hayır! Ucuz sine maya götürmem... — Pekâlâ! — Gel arkamdan... Doğru Hamalbaşı caddesin- den aşağıya inmeye başlamış- ar. Kulak misafiri sormuş. — Bu kötü sokaklarda ne a- rayoruz yahu! Burada sinema ne gezer... | sma teveccüh etmişler. Kulak | sadif Persembe günü saat 12-13 te İstersen |” filmdi di. İsi dir... Oradan tekrar yukarı çıkmış lar. İngiliz sefarethanesinin ö nünden tramvaya binmişler. Ve tabit ayakta kalmışlar. Ku lak misafiri; — Ben yoruldum. duramıyacağım... — Buda geçen sene geçti “Belâlar Mübareki,, filmidir. Maamafih Kulak misafiri ka dmlara mahsus ilk kanapeler- den birine oturmuş.. İki dakika sonra bir kadm gelmiş, kondok tör Kulak misafirini kaldırmış. Beriki kızmış ve Saide: — Oldu mu bu yahu! — “Müttehem kalkınız,, fil- mindeyiz, dikkat et.. Eminönünde inmişler.. Yeni cami kemeri tarikile İş Banka- » Daha Paristen gelme- | “İstanbul Sokakları,, | Ayakta Misafiri; — Bankaya mı gideceksi Diyince Sait cevap vermiş: — “Altına hücum,, “ilmi. O Yenicami havlısı ta rikile Balıkpazarı cihetlerine giderlerken kanalizasyon çukur larmdan Kulak Misafiri pek bizar olmuş.. — Artık kâfi! geçemem.. — “Define peşinde,, filmi. Dönmüşler, tekrar Köprüye gelmiş tramvay beklemeye baş- Jamışlar... Hava kararmış lâmbalar yen mı Sait göstermi — İşte altıncı film. — Hanş — Şehrin ışıkları.. Kulak Mi safiri cevap vermiş. — Ben yedinciyi görmekten vazgeçtim. — Pekâlâ! İm paraları... O zaman Kulak Misafiri ken dini göstererek: — Bedavacıların Şahı! Bu da filmdir, anlarsın ya!.. demiş. Bilmem uydu mu? FELEK İtanbul ikinci icra memurluğun dai ir borçtan dolayı mahcuz ve satıl- ması mukarrer Eseks markalı kapal müstamel otomobil giriko ve pom pa ve saire gibi akazmile beraber Taksim meydanında otomobil du- rak mahallinde 5-11-931 tarihine mü | 2, Ben buradan Lâkin verbaka- bilmüzayede satılacağından talip o- İ lanlar yevm ve saati mezkürda ma hallinde hazır bulunacak memurine | müracaatları ilân olunur. Devredilecek ihtira beratı, “ Hidrokarbonların tahvil hareke ti, hakkında Smai müdiriyeti umu miyesinden istihsal edilmiş olan 18 kânunusani 1920 tarih ve 2965 nu- maral iktira beratı bu kere ferağ veyahut icara verileceğinden mez | kür ihtirayı satın almak veyahut is | ticar etmek arzusunda bulman ze- | vatm stanbul Bahçekapı o Taş han 43-48 de mukim vekili H. W. İstok Efendiye müracaatları. ZAYİ — Sabık Rehberi İttihadı Osmani idadisinden aldığım tasdik nameyi zayi ettim. Yenisini çıkara £ağımdan eskisinin hükmü yoktur, İbrahim Hilmi ZAYİ ” Beyoğlü birinci mektepten aldı ğm 30/8/926 tarihli ve 172 numa Sait cevap vermiş: — Dikkat etl.. Bu yeni bir Milliyet'in Edebi Romanı: 66 BAŞI DÖ — Bizdeydik. Sizin Muk- bil Bey poker oynıyalım dye tutturdu. Bizimki, Nihat İlha « mi, Ferit Necdet onunla poke © ge tutuştular. Bizimde canr- iniz sıkıldı, buraya geldik. tim. Orada Ahmet Nebil Beye rast geldim. Eve telefon ettim Mukbilin çıktığını söylediler. Biz de buraya uğradık. Ahmet Nebil, etrafa bakın dı. Masalar hep tutulmuştu. Bu gelen kafileyi kendi mas. larına almak İâzrmdi. Fakat, Süheylâ ne diyecekti acaba? Kemal Reha Bey, tek gözlü ğünü indirerek Süheylânm eli ni öptü: — Bonsuvar, Hanımefen- ralt tasdiknameyi sayi ettim, hük mü yoktur, Şekip KLER İbrahim NECMİ NÜ Bey, — İşte biz de geldik. — Ne âlâ! Buyurmaz mısı nız? — Bilmem. Rahatsız etmi. yelim? — Estafurullah.. Mebruke Numan, Ahmet Nebili görünce beyaz yüzüne ince bir kan tabakası hücum işti. Korkak korkak elini — Nasılsınız, Ahmet Ne- bil Bey. | — Teşekkür nımefendi. Ahmet Nebil kendisine uza nan küçücük ele dudaklarını kondurarak hemen © garsona döndü: — Buraya birkaç sandalye ederim, Ha- MILLIYET PAZÂRTESİ Askeri fabrika- lar ilânlerı “ 550,,ton gazol | Yukarıd: zarf ile dörtte ihalesi yap zeme kap 931 de sâat on lacaktır. Ta- liplerin şartname için Ker gün | ve münakasaya girmeli o gün teminat (Teklifat) müracaatı. (3398) 28/1 n de ile | 3 üncü #oiordu ilânları K. O, ve birinci fırka kıtaa- mın ihtiyacı için şeker kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 23/11/931 pazarte si günü saat 15 te komisyonu- muzda yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi almak © üzere her | gün münakasaya iştirak etmek İ üzere de vakti muayyende te- minat ve teklifnamelerile ko-| misyonumuza (506) (3594) İstanbul Bi ğundan Adres: İstanbul Çiçek pazarda Halafiye Rafail Şaul Efendi smi ve adresi yazılı olan açılıp tasfiyı di şe) kilde yapılmasına karar verih duğundan 1 — Müflisten alacağı olan veya mallarında itihkak iddiasında bulu: nanların alacak ve iddialarını işbu ilândan bir ay içinde eyyarm resmi- ye müstesna olmak üzere her gün dan 12 ye kadar Sultanahmet Adliye sarayında icrayı va- #ife eden birinci iflâs dairesine ge- lerek alacaklarını kayt ettirmeleri ve senet ve defter gibi delilleri her | ne ise bunların asıl veya musaddak suretlerini vermeleri, 2 — Müflise borçlu olanların yer | karıda gösterilen müddet (içinde borçları mikdarmı yazdırmaları hi- Mfna hareketin ceza kanunu muci bince takibat ve mes'uliyete uğraya caklarını bilmeleri, 3 — Müflisin mallarını © nakit ve tahvilâtr ve bunu mümasil kıymeti evrakını her ne suretle olursa olsun bunların üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile o mallari aynı müd- içinde daireye © vermeleri, ver- mezlerse cezai mes'üliyet müracaatları. nci iflâs memarlı; İ bata uğrayacakları, mazeret bulun- madıkça rüchen haklarından mah- çarşamba günü saat 14 te alacaklıla rım yukarıda yazılı olan iflâs daire- sinde ilk içtimada hazır bulunme- ları ve müflüşin müşterek borçlula- riyle kefillerinin ve borcu tekeffül eden âair kimselerin içtimada hazır bulunmaları ilân olunur. 1-11-931 İstanbul ikinci icra memurluğun- dan: İ eden sair kimselerin içtimada hazır | pazı Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mükarter | lüks büfe masa ve iskemleden ibaret bir yemek odası takımı ile bir lüks sa İon takımı 411-931 tarihinde saat 12,13 te Maçka'da Narmanlı apartı manında 6 numaralı dairesinde açık arttırma İle satılacağından taliple- rin vakti muayyeninde 931-2688 nu- maralı dosya ile mahallinde memu- rine müracaatları ilân olunur. bir masa ilâvesile genişletile- vek bütün takımı (alabilecek hale kondu. Muhteşem Nihat Hanım, bir sandalyeye kendi- ni attı: — Of! Aman! çocukla, Semiha Nazmi Yoruldum, Hanım da oturdu: — Gelsenize, Ahmet Nebil Sübeylâ dik bakışlı gözleri ni bir Semiha (Nazmiye, bir de Ahmet Nebile çevirdi. Ah- met Nebil, diğer bir sandalye- yi ilerleterek Mebruke ONu- manı oturttu. Bir tarafı par- maklıkla kapalı olan masaların karşılıklı iki dar ucunda Sü- beylâ Hanımla Semiha Naz- mi Hanım oturmuşlardı. Ge- niş tarafın ortasında Muhte- şem Nihat Hanım kuruluyor- du. Solunda Şeyda Kâmil Bey, | kihareket etmeleri ve daha | fazla sağında bir sandalye © aşımı, Mebruke Numan Hanım otu- ruyorlardı. Kemal Reha Bey, Muhteşem Nihat, Hanımla i iflâs mermi ğundan. Adres, Sirkeci Alâiye | Hanında Mustafa Falk Bey: B ahı olan | «fiyenin âdi şe- kid sma karar verilmiş ol | — Müflisten ala veya mallarda itihkak iddiasında bulu- manların alacak ve ilândan bir ay içinde eyyamı » , ye müstesna olmak üzer ne ise bunlar asıl vey mu süretlerini vermeleri, 2 — Müflise borçlu olanların yu- borçli Yifma hareketin ceza kanunu muci birce takiba ve mes'uliyete uğraya | caklarını bilm Müftü evrakinı her ne süre bunların üzerindeki hak kalmak şartile o malları ayrir müd- ve taki- t bulun mi se cezai mes'uliyet en haklar rum kalaçaklarının bilir 4 AiMS31 Tari İ çaratiba ünü saat 14 te a sn yukarıda yazılı olan iflâs dal ilk içtimada hazı z isin müşterek borçlula- le kefillerinin ve borcu tekeffül müsadif akel nmaları ilân olunur, 1-11.931 İstanbul 3 üncü ierasından; Tamamına 5215 ), . kıymet tak dir edilen Çenberlitaş (civarında Molia fenari mahallesinin atik esir senddesinde eski Ziyeni 18ve20 ve 1 numara Mehmet paşa sokağın da 1 ve esir pazarı caddesinde 18 nu aralarla murakkam © ve tahtında kahvehaneyi müştemil haricen kâr- gir ve dahilen ahşap han ve aralık mahallenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş birinci arttırmasın da 3000 liraya talip zuhur etmiştir. Bu kere'ikinici açık arttırmaya çi kağıltifş'alup en çok arttıranın da tünde” birâkrlacaktır. 26414631 tarihine müsadif per- şembe"tinü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 3 üncü icra dairesinde açık arttırmayla satılacaktır. arttırmaya iştirak için yilzde yedi teminat ak- çesi alınır milterakim evrgilerle be icaresi 1 tapu sicil | sabit olmayan ipotekli ala. | caklılarla diğer alâkadaranm ve ir | in bu hakları | e masarife da | tarihinden iti | baren 20 gün içinde evrakı wünbite | leriyle bildirmeleri Yâzımdır. Aksi balde akları tapu sicilleriyle sa» bit olmayanlar satı, bedelinin paye laşmasından bariç kalırlar. Alâka- darların icra iflâs kanununun 119 uncu maddesi hükmüne göre tevfi- malümat almak iştiyenlerin 931-4 dosya numarasiyle memuriyetimize “müracaatları İlân olunur. Dr. A. KUTİEL Cilt ve zührevi hastaliklar teda. vihsnesi. Karaköy, büyük mahallebi ci yanında 34. sındaki sandalyeye çöktü. Ah met Nebille Nevzat Süreyya ayakta duruyorlardı. Süheylâ nm dik gözleri Ahmet Nebili kendi yanma çağırıyordu. Fa- kat Nevzat Süreyyayı kendi arıneğinin yanına oturtmak ta pek abes olacaktı. Nevzat Su- reyyanın — avcı gözleri Sühey- lâ Hanımla Mebruke Numanm arasındaki * sandalyeye dikil- mişti. Semiha (o Nazminin elâ gözleri, Ahmet Nebilin taze &smer yüzü üzerinde okşayıcı bir tatlilıkla dolaşıyordu... Süheylâ Hanım, birden bire canı sıkılmış bir tavırla Ke.| mal Reha Beye döndü: — Kuzum, Semiha Nazmi Hanıma, kavalyelik £ etmeniz TEŞRİNİSANİ İ de haklarda mevadı mezküre mu daha doğru olmaz mı? Kemal Rehanın tek gözlü- yerinden kaçtr. Ağzı açıl- dı. Fakat terbiyesini muhafa- za elti: | — Emredersiniz, Hanıme- ! İ met Nebi İ ça fısıldadı: | musun? Senin için fendi. Kemal Reha Bey, (Şeyda Semiha Nazmi Hanı 1931 Melek Rene Glair'in meşhur şaheseri Elhamra sineması MiLYON sineması 4 Teşrinisani çarşamba PEŞiNDE 4 Teşrinisani çarşamba akşamı filmini takdim edeceklerdir. Heyeti temsiliyesi başında: ANNABELLA, LUiS ALLIBERT - RENE LEFERERE. Dikkat Ağa, HAZRGILERİ geliyor. Tiyatro, Sinema, | İstanbul Belediye Darülbedayi tezsilleri YARIN akşam saat 21,30 da İ KALBİN SESİ Piyes 3 perde 1 İl tablo Yazan: A. İNİ : Bisson Tercüme Mükerrem Alâettin Mi UL Talebe gecesi, Yakında: Dr. İhsan Üsküdar Hâle Sinemasında CENGİZ EVLÂTLARI, İlâveten: İsmet Paşa Hz, Atina seyahatı. Eyüp Sulh mahkemesinden: Raif efendi vekili Şefik Beyin İstefan Baklaciyef; Nikola, Yorgi, lâzari, İstifo, Boris U efendilerle ivana Hanım aleyhlerine ikame et- tiki izaleyi gaya davasını muh. | de: Bunlardan İstefan Bak ika ları meçhul bulunduğu mü- ve mahalle heyeti iltiyariye si tarafından verilen - meşruhattan endiden gayrisinin «emeleri kanununun 141 ve| mevadı müteakıbesine İstinaden ve | 402, 405, 406 nes maddelerine tevfi kan verilen giyap kararının on beş gün müddetle ilânen icrasına karar | verilmiş ve müddeabih Bostan ehli | vukuf tarafından keşif edilerek gay ri kabili taksim olduğu ve tamamı pa ölte bin Hira kaymet takdir edit | diği ba Ni bildirilmiş. Ve yevmi | muhakeme olan 19-11-031 perşembe günü saat 14 te tayin kılmış ol- makla müddeti mezküre (zarfında muamelâtı vakiaya itiraz etmeleri ve yevmi vakti mezkürda | bizzat| mahkemede hazır bulunmaları ve | yahutvekil göndermeleri aksi takdir cibince muameleyi kanuniye ifa kali Bacağı malüm olmak © Üzere işbu ilân varakalarının bir nüshası mah keme divanhanesinde talik kılmdı- İl gibi evrakı havadisle dahi ilin olunur 111-031 Hanım Nevzat Süreyyaya işa | ret e -— Hadi yavrum, sen de şu iki Hanrmın arasına otur, baka lam, Nevzat Süreyya sevine sevi ne Muhteşem Nihat Hanımla Mebruke Numan Hanımın ara sma oturdu. — Oh! İki M. N. arasında. yım, Dedi. Süheylâ, hâkim tavrı Nebil | iz de buraya, Muhtesem Nihat Hanımın canı sıkıldığı belliydi. — OF! Ne sıcak! Keşke baş ei daha geniş bir yer bulay- akel yanma oturan Ah- — Fedakârlığımı görüyor kendimi Muhteşem Nihat Hanımın ga- zabına arzediyorum. Ahmet Nebil şaşaladı: Ne demek istiyordu sanki Sühey- Yerlerinizi tedarik ediniz. BE» Bugün MÂJiK Sinemasında “6 ALİCE BAR WHITE KIZI filminde, İlâveten: “AĞRISIZ DİŞ ÇEKİLİYOR,, tamamen Fransızca sözlü 3 kısım'ık komedi Meşhur Piyanist ROBERT CASADESUS önümüzdeki cumartesi günü saat 17 de matine olarak FRANSIZ TİYATROSUNDA yegâne bir konser verecektir. lerin fiatleri: Koltuklar 150, 200 ve 300 kurus. Localar 800 ve 1000 kuruştur. « Tütün inhisarı umu- - .. d .. | - 31/10/931 tarihinde kapalı zarfla münakasaya İ olan (60) ton yerli çivi görülen lizuma mebni 9711/931 tarihi- nden: vazedilmiş ne müsadif pazartesi günü saat (11) de yine kapalı zarfla müna kasaya konulmuştur. Taliplerin yevmi mezkürda ve muayyen saat teklif ve teminat mektuplarını hamilen Gağan Müba- yaat Komisyonuna müracaatları, (3576) Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Verilecek nümunelerine tevfikan kâğıt ve teferrüatı amba- rımızdan verilmek üzere 77 kalem evrakı matbua aleni müna- kasa suretile tab'ettirilecektir. Talipler Galatada İstanbul Li- manı Sahil sıhhiye Merkezi başkâtipliğine müracaat ederek nümune ve şartnamelerini görebilirler, 23 teşrinisani 931 pazar | tesi günü saat 14 te Galata sahil sıhhiye merkezinde müteşek- kil mübayaa komisyonunda ihalesi içra edileceği | ilân olunur, (3600) “ Jandarma Satın Alma Komisyon Riyasetinden: Serpuş ve tozluğu ile beraber (4600) takım kışlık elbise imaliyesi kapalı zarfla münakasası 11/11/931 tarihinde çar şamba günü saat 15 te yapılacaktır. Şartnameyi görmek için, her gün, münakasaya iştirak için de (0) gün taliplerin temi- natlarile birlikte Gedikpaşada Jandarma satın alma komisyo- nuna müracaatları, (3342). Delikanlının — gözlerindeki hayret ve istifhamı hisseden genç kadın, masanm altından parmaklarını Ahmet & Nebilin parmaklarına geçirerek yine ya değil, istiyecek.. —o! — Ama'ben onun mından korkmam Muhteşem Nihat Hanımın | sarıya kaçan çiy o yeşil renk. İ li küçük gözleri acı acı Ah- met Nebile doğru dikilmi; Geçen fısıltı havadaki sini ği arttırdı. Muhteşem Nibat Hanım infiale başmı çevire- rek Şeyda Kâmile £ yavaş'bir şeyler söyledi. — Fırlak gözlü bestekâr evvelâ (o gözlerini de- vire devire ileriyi, geriyi mu- ayene etti. Sonra güçlükle ye rinden kalktı. Semiha Nazmi Hanım, fır- tınayı evvelden hisseden tecrü beli bir kaptan gibi, ortalığı oğayraak al intika- zeredir. Nerde ise danslar baş lar. O vakit bizde genişle "iz, Muhteşem Nihat Hanım, sa bırsızca cevap verdi: — Aman, bari hemen bit- se. Mebruke Numan Hanım, Ahmet Nebile utana utana e- gildi: — Sizi kaybettik, (Nebil — Afedersiniz, Mebruke Hanım. Çok meşgulüm. — Size. söyliyeceklerim var. — Buyurun. — Hayır. Burada olmaz. Söyliyeceklerim hem mühim, hem uzun. — Neye dair? » — Size dair. Yarın bana ge lir misiniz? — Hangi saatte? — Meselâ, öğle vemeğine gelin, — Peki, (Devamı var)