8 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

döviz muamelâtı İngiliz Hirasının sukutundan son- ra muhtelif memleketlerde döviz mu amelâtı etrafında alınan tedbirler Yunlardır: Almanya: Almanya hükümeti döviz ticareti hakkında mevzu kontrolun daha cid di ve emin bir şekilde icrasını temin maksadile yeni bir kararname neşret miştir. Bu kararnamenin ihtiva etti- ği esaslı ahkâm şunlardır: 1 — Ellerinde döviz bulunanlar mikdarını yeniden ihbar etmek mec- buriyetindedirler. 2 — Şimdiye kadar bin mark va- zedilen kontrol iki yüz markı teca vüz eden bütün dövizlere teşmil edi leceketir. 3 — Almanyaya, ei edilecek eş e için döviz mü samdaki > salan e iman ve mikdar itibarile tahdit olu- nacnktın Yeni kararname ahkâmı macibince döviz mübayaası zımnında verilecek müsaade evvelden tesbit edilen mik dar için ve bir ay müddetle muteber olabilir. Bu mikdarın tayini için sa- hayi ve ticaretin ihtiyaççları nazarı itibara alınacaktır. Her halde umu. mi müsaadeler 250,000 markı ve hu susi müsaadeler 20,000 markı teca- vüz eden mikdarlar için Reyşbankın muvafakati alnmaksızm verilemez. Avusturya; Avusturya hükümeti döviz ticare- ti hakkında 8 teşrinievvel 931 tari- hinde bir kanun neşretmiştir. Bu kanan ahkâmma tevfikan döviz ita- 5 salihiyeti münhasıran milli bankasma aittir. Mi döviz itası hususunda diğer kredi müesseselerine de müsaade verebi- Milli banka döviz ihtiyacını mu- Harici tediye vessiti ancak a milli bankasının tabriri a hükümeti senöli parasi yapılacak tediyat hakkında 9 teş evvel bir kararname eşretmiştir. Bu kararname ahkâmı na tevfikan kararnamenin neşri tari hinden 31 kânünuevvel 9313 tarihi- ne kadar ccnebi parasile yapılacak tediyata ait olmak ek a 31 tarihinde öle İştre ve Türüt bkz ee kavelelere taallüku yoktur. Kararna- mucibince idhalât evleri salın al- dıkları malın bedelini Brezilya ban- ye yahut bu hususta müsaa- deyi haiz bulunan diğer kredi mües- seselere depo olarak tevdi edecek- lerdir, Şanj farkı kat'i tediye zama- ninde tasfiye edilecektir. Bulgaristan: stan bülkümeti Bulgar mil li bankasile müttefikan dövi ın da 15 teşrinievval 931 tarihinden iti baren bir takım tedbirler ittihaz et- Bu tedbirlerden ihracat tica- retimizi alâkadar edenleri aşa; a yazılmıştır; Bul milli bankası sinema Gilm leri mübayaası veya kiralanması için döviz vermez. ! Hususi bankalarla eşhas ecnebi pa rasile yaptıkları ikrazatın faizlerini leva olarak alacaklardır. Kontrol ©- dildikten sonra muhabirlerin. , dövizi milli bankadan alabiler © ir. Idhalât evleri harice sipariş ettik- leri eşya bedelinin tesviyesi için lü- zumu olan döviz malın teselliimü den üc ay evvel milli bankaya bi veceklerdir. Ecnebi müesseselerle hususi eşha sin Bulgaristanda hususi bir banka nezdinde mevcut ecnebi paralarını Bulgar milli bankasının o müsadesi olmaksızın çekmezler. Ellerinde ecnebi parası bulunan ihas bunu milli bankanm müsaade ih istihsal etmek şartile.hi tiyaçları için istimal edebilir. Milli banka badema yalnız ellerin de ecnebi dövizi olmayan ticaretha- nelrle eşhasa hakikaten müstacel “- tiyaçlarına teknbül eden te: döviz müsaadesi verecektir. Bankalar, bankerler ve sarraflar senebi dövizi satın alabilirler, fakat aldıkları dövizi yalnız milli bankaya satabilirler. Ecnebi memleketlere s0 yahat eden eşhas beraberlerinde yal giz banknot olarak bin leva götüre- ilirler, Çekoslovakya: Çekoslovakya hükümeti 2 teşrini evvel 931 tarihinde neşrettiği bir ka rarname ile döviz hakkında 1924 ta- rihli kararnameyi tadil etmiştir. Ye- ni kararname ahkâmı mucibince ma halli baş diyatı hi alar 3000 kurona kadar te ir muameleye tabi olmak sızm yapabilirler. 20,000 kurona ka dar olan tediyat için kezalik milli bankanın müsandesini istihsale lü- zum yoktur. Ancak vesaiki müsbiteye tmelidir. Çekoslovakya bankalarının harice ihracı için bir kayıt mevcut değildir. Çekoslovakya bankalrı aralarında ecnebi parası üzerine muameleler ve mahsup yapmağa salâhiyettardırlar. Ingiltere: İngiltere hüki nin muvakates wiz ihtiyacı istinat el neti altın mikyası- | ilgasından sonra dö- ideki karar» hameyi neşretmiştir: Gerek İngiliz tebaası tarafından ve gerek İngilterede mukim ecnebi. ler tarafından, iş'arı ahire kadar,| de harikulide bir film gösteriyor. doğrudan doğruya veya bilvasıta dö | Bu filmin mevzuu şudur! viz mübayaası memnudur. Yalnız a #ağıdaki ahvalde döviz mübayansına şimdilik müsaade olunabilir: 1 — Ticari muamelâtin husule ge| bir filonun harekâtı idare etmekte tireceği ihtiyaçlar, 2 — 21 eylül 9331 tarihinden ev | muhasım tarafın maharet ve g yi a mukavelelerin icrası. | yeti karşımda mağlup ve ei idi. leşru sebepler üzerine cene “ ymm eriyene e İspfânya hükümeti 'döviz ticareti hakkımda 3 teşrinevcel SOL tarihin de bir kararname neşretmiştir. Bu karrname ahkâmı mucibince Madrit te gümrük umum müdürli iiiğize mer but olmak üzere bir idhalât ofisi teş kil edilmiştir. İspanyaya idhal oluna cak her nevi eşya idhalden evvel ofi- 46 ihpar edilerek bir vesika alınacak ter. Öfisin defterine kaydedilmeyen rük umum müdürlüğü tarafından musaddak vesikası üzerine talep edi len döviz için müsaade verilecektir. Gümrük umum müdürlüğünün tasdi kı olmayan vesika üzerine iki ay zar fında tasdik muamelesi yapılmak şar tile döviz itasına müsaade olunabi- lir. Ticaret nezareti müstesna ahvalde idhalât ofisinin gümrük umum mü- dürlüğünce musaddak vesikası ol. maksızm döviz itasma müsaade lebilir. Macaristan: Macaristan hükümeti umumi buh ran dolayısile memlekette milli pa- ranın kıymetini muhafaza ve döviz muamelatını tahdit için 9 ağustos ta rihinde mili banka nezdinde bir dö- viz şubesi tesis etmiştir. Bu tarihten sonra bilcümle bazıkalar döviz sat- maktan menedilmiştir. Tüccarların milli bankanın müsadesi olmaksızın döviz satın almaları memnudur. Tüccarlar hariçten satın aldıkları maların bedelini tediye için döviz #x tn almak hususunda ötideki şartla va riayet etmekle mükelleftirler: tidada eşyanm cinsi ve hangi mele ketten geldiği, konşimento veya fa- turan aslı ile isbat edilecektir. Ve ne kadar dövize ihtiyacı olduğu be- yan edilecektir. Ticaret odası bu isti dayı tetkik ettikten sonra milli ban kaya göndererek talep edilen döv hakkında müsade isteyecektir. Ki banka bahsedilen eşyanın te lüzumu olmadığı itibarile verilmesi kabil olmadığını söylerse döviz almak imkân: olamaz, Ticaret odası aynı zamanda satın alman eşyanın lüks veya memlekete Tüzumu olup olmadığım tetkik eder. Bu suretle idhalât eşyas beş sınıfa ayrılmaşt 1 a — Memleket fabrikalrında li- zım olan ham veya yarım işlenmiş | eşya, mu olan mamül eşya. 2 a — Ahali tarafından işlenmek işlenmiş eşya, 2 b — Sarfiyat için ikinci deroce de lüzumlu olan mamül eşya. 3 — Memlekete idhali tecviz olu nan eşya, 4 — ldhali memnu olan eşya, ülkümeti döviz müba yaasının tanzimi hakkında 7 teşrini- evvel 931 tarihinde bir kararname neşretmiştir. Bu kararnamenin ihra- cat Ücaretimiz alâkadar eden fikra- lari aşağıya yazılmıştır. 1 — Döviz ticaretile ancak milli banka veya milli bankanın müsaade sini haiz bulunan diğer kredi mü: seseleri iştigal edebilirler. Milk ban- ka bu müsaadeyi her zaman geri al. mak salâhiyetine maliktir. Z — Döviz muamelesi milli ban- > veya müsaadeyi haiz bulunan kre A vasıtasile yapılır. ten mübayan edilecek bedelini tediye için icap e- bu hususta müsaadeyi ha 2 hai evleri tarafından | satın alınan malın azami bir ay zarfında idhalini için lüzumlu olan ham veya yarım iz bulunan kredi müesseseleri tara- üzerine lüzumu olan ha i sıtasını temin ederler, Idhalât evleri idbal ettikleri eşyanın faturasını veyahut | bu oşyaya ait) gümrük beyannamesini ibraz ettik- leri takdirde yukarıda zikrolunan ta ahhüde hacet kalmaktrzın kredi mü | esseseleri 7 tediye vasrtasını te- min edebilrler. 4— Bankalar gerek Yugoslavya tebaasma' veya Yugoslavyada mu- kim ecnebilere ibraz edecekleri pasa portları üzerina 10000 dinara kadar döviz verebilirler. Bankalar dö mikdarını pasaportlar üzerine kay- detmeğe ve alman dövizin ihraç edi lip edilmediğini İmatrol" eylumeğe mecburdurlar bu hususta usule mu- halif her hareket derhal milli banka ya ihbar edilecektir. Harici tediye 1 b — Sarfiyat için eşeddü lüzu- Haftanın , Filimleri * Majik sineması bu hafta bu İsim 1915 senesinde Fransanın -şark cephesinde İngiliz ordusunun hava karagühı, Binbaşı -Brand, kıymetli fakat tecrubesiz ve genç pilleri Brand bu zayiatı ve teh- likeleri tehdit etmek istiyor. Fakat| | kendiside bizzat aldığı ömirleri icra etmekle muvazzaftı. Filo kumanda- nı yüzbaşı Ceurtney, muhakkak bir ölüme sevkettiğinden dolayı binbaşı Brand'a şikâyet edi- yor. Bir sabah, en mükemmel tu olan Cott ile beraber, Brand'ın kat'i emrine rağmen, düşman hat- ları üzerinde bir uçuş yaparak mü- essir muvaffakiyetler elde etmişler- di. Bu esnada Brand başka bir me- muriyete tayin ediliyor, ve infikâ- kinden evvel yerine kumandan ta- yin etmesi emrini alıyor. Courteney- İe son serkeşliğinden dolayı şiddetli bir mükâlemeden sonra, kendisini yerine kumandan tayin ettiğini ve kendisinden daha insani hareket et- mesini müstehziyane tavsiye ediyor. €y o zaman yeni vazifesinin ne kadar müşkül ve mes'uliyetli ol- duğumu anlıyor. Hayatmı feda et- göndermek ve onların eksik avdet- lerini görmek tahammülfersa idi. Cowlen ihtiyatları meyanında bir Scottun kar. Herkesin uçmağa mecbur bulun- duğu büyük bir havai taaruz günü idi, Scott muhakkak telef olacak o- inn kardeşinin uçmasına müsaade etmemesini o Courtneyden rica et- işti. Fakat emir emirdi, Vaktile ken- disinin yaptığı şikâyetlere şimdi Scot tarafından maruz kalıyordu. Şafak vaktı filo hareket ediyor. Ilk müsademede Scott kardeşinin! bir düşman tayyaresinin takibile fe- &i ölümüne şahit oluyor. Bir zaman sonra Courtney düş- man hatlarının altmış kilometre ge- | risinde ımat depolarını tahrip İ etmek için emir alır. Yalmız bir tay- yarenin & yapabileceği bu vazifeye Scott talip olur. Fakat Courtney, hareket zama- nımdan bir müddet evvel Seott'ı sar hoş etmeğe muvaffak olur ve uyku. sundan bilistifade yerine (vazifeyi deruhte eder, Tehlikeli vazifede muvaffak ola- vak avdet ederkon üç tayyarenin ta- arruzuna maruz kalarak telef olur. Beri tarafta al Scott tayin edilir. Çünkü (ŞARK KEŞİF KOLU) mun işine o devam etmesi lâzımdır. ———— baası harice 3000 dinara kadar dö- viz gösterebileler. 9 — Harice para sevki muamele si milli banka veya şubeleri tarafın- dan icra edilebilir. 12 — Hariçte dinar satışı munme' lesi milli banka tarafından yapılabi- | lir. Kezalik ancak milli banka ma- halli bankalrla tacirler ve hususi €#- | has tarafından bir mahalli bankaya | depo edilmiş dövizi mübayaa edebi- lirler. Bu döviz üzerine milli banka Bin müsaadesine hacet kalmaksızın labilir. bankanın müsaadei mahsusasma ta- bidir, 18 — Bu kararnamede zikredilme yen döviz muameleleri için milli ban kanın müsaadesini istihsal etmek İi- zumdır. Yunanistan : Yunanistan hükümeti milli para- nın kıymetini muhafza maksadile 28 eylül 931 tarihinde bir kararname Bu kararname shküme- neşretmiştir. na tevfikan altın , altın para ve ecne bi parası iştirası salâhiyeti kararna- menin mevkii meriyette kaldığı müd —— Yunan bankasına aittir. Yunan kararname ahkümenm cari dağ müddetçe ticari ve mali ihti yaçlar haricinde, altın , altın para ve parası veremz. Döviz almak isteyen eşhas bankaya veya sair kre di müesseselerine bir ii ile mü- racat edeceklerdir. Bu istidaya dö- viz talebini haklı gösteren vesaiki müsbite raptedilecektir. Tevzi mü seseleri de kendilerine göndriln ii daları milli bankaya tvdi e - dir. Milli banka nezdinde- istidalrı tetkik için bir komisyon teş kil edilmiştir. Milli banka istidaya | merbut vesaiki tetkik ettikten sonra talep edilen dövizi verip vermemek- te muhtardır. Yunan bankasının 22 ylül 931 tari binden itibaren vermekten istinkâf kalra verilmesi lâzım gelen istidala- ra merbu bütün vesaik damga res. minden muaftır, Döviz buhranı dolayısile muhtelif memleketlerde neşir veya ittihaz olu lar hal ka Gel aplik alin: leyen alâ» arkadaşlarımı | | kadarlar şifahen veya tahriren ihra- Yasıtalarından başka Yugoslavya te- cat ofisine müracaıt edebilirler, 1 Şafak Kesif Kolu «Şafak keşif kolu» filminden bir sahne Sinema berleri ” Misirle art #tlerden o mürekkep bir trap Parite “zerigin çocukları, ininde arapça bir film çevirmiştir. * Mısırlı artistlerden mürekkep lerini yeniden kt: mecbur ol- raşlardr. Bütün milin de bu saretle haftalıkları * tenzil. edilecek: tir. Stüdyolar her filmin 5 milyon teniktan fazlaya mat Olmasına kat etmektedirler. Halbuki şimdiye Vader filmler kesi iki misline mal ohuvardu. İ Bir sinema artisti intihar etti PARİS, 7 A.A, — Le Journal gazetesi, yaziyor: kine, uyuşturucu maddeler istimal ettiğinden dolayı bugün ceza mah- kemesinde muhakeme edilecek idi. Celsenin bidayetinde maznunun ve- kili, artistin yüksek dozlu bir uyku ilâcı içerek, ayni suretle intihar et- miş olan sevgilisine mezarda kavuş- mak üzere, itibar etmiş olduğunu İ beyan etmistir. Yenilerden; Jean Morgan Corsicanın haydutlardan tathiri PARİS, 7 A.A. — Malin gaze. tesi yazıyor: Caviglioli ve Bartoli'e karşı yapı- lan harekât, hükümetin Corsica'da nadir olmakla beraber ara sıra halkı endişeye düşüren kargaşalıkları kö- künden kaldırmak için icrasma ka- rar vermiş olduğu mücadelenin ilk | safhalarını teşkil etmektedir. | | Jandarma daba şimdiden 21 ki- b: mebai eylemekle itim edilmeki ler, İ nevralar yapncak Dahiliye nazırı, şiddetli tathir tedbirleri almıştır. Bunlar, adayı ta- mamile tethir eyliyecektir. o Bugün Corsica'ya gitmek üzere Marsilya? dan vapurlara seyyar muhafızlar bin dirilmiktir. Bunlar 200 kişiden iba- vet olup hakiki bir sefer heyeti teşkil etmektedir. Mitralyözlü otomobiller, mitralyözlerle mücehhezdir. Yanla- Bunlar, Maki denilen erazide ve hattâ kass- için hakiki ma- ardır Sinema artisti Olga Peneme Pouj-| Maruf Ingiliz Misriyat âlimi dok- tor Howard Carter Lort Carnar- yon ile Mısır'da meşhur Firavun Tutankamon'un mozarmı bulduktan sonra, beynelmilel bir şöhret kazan- mıştı. Doktor Carter'in ahiren Lon- dra'da çıkan The Saturday Review de çıkan bir makalesini iktibas edi- yoruz! Tutankamon,un cihanşumul şöh retine rağmen, bu firavun hakkında bildiklerimiz maalesef azdır. Haya- ına ve saltanatma dair bildikleri- miz de çok mahduttur. Mezarında bulunan yazılardan dokuz sene saltanat sürdüğünü ve mumyasının tetkikinden de on sekiz yaşmda öldüğünü anlıyoruz. Demek ki Tutankamon dokuz yaşında tahta çıkmış oluyor. Bu yöşta tecrübesiz bir çocuğun saltanatı devrinde, tahtının etrafın. da birçok anterikalar | çevrildiğine şüphe edilemez. Bu Firavun'un ise nasıl saltanat sürdüğü etrafında mu ayyen hiç birşey öğrenememiş ol- makla bereber, koca soltenatı za nında Tutankamon'un — payitaht: değiştirdiğini ve yeni yeni mabet ler inşa ettirdiğini bili ki de gayet feci bir gersit olüp gitti, Karısı Nefriti dünyaya gelmedi kacak varisin ozamanlar Mısırda mü him bir mesele teşkil ettiğine şüp- he edilemez ve bittabi bir çok giz- li tertibnt iş başına geçti, azami ma nevra çevrildi. Nihayet sülâleyi kur tarmak için, firavun makamına müt tefikan seçilen bir adam tahtın meş Ankhesenpa- n Tutankamon'un bu kızı, babasının sekizinci saltanat senesinde dünyaya gelmişti. Şu hale güre dokuz yaşında tezviç edilmiş bulunuyor. altında, Söylemeğe hacet yok ki, Mısır cahtının böyle çocuklar tarafmdan işgal edildiği zamanlarda, geride bü tün işleri gayet kuvvetli bir adam idare ediyordu. Bu adamı biliyoruz. Saray mabeyncisi Ay! Kanlı bir suikast vuku bulduğu- ba alâmet diye kabul edebileceği- İ miz bir delil var. O da Tutankamon | un mezarındaki gizli hazineler höc- resinde bulunan iki küçük tabut ve bu tabutların içindeki doğmuş öl müş İki çocuktur. Bunlardan birisi dört aylık, öteki yedi aylıktır. Bu isimsiz çocuklar da babalarınm gö- müldüğü mezara konmuşlardır. Fira vunun yer yüzünü görmeden gayrı | tabii bir şekilde doğan bu iki çocu- ğun ölümü, ya annelerinin — maddi | kusurundan, yahut ta siyasi bile ve bir tanesi berhayat kalsaydı, Ram- senler sülâlesi Mısırda hüküm süre- miyeceklerdi. Firavun Tutankamon'un vakitsiz ölümü üzerine, dul ve genç karısı tahtın hukukunu muhafaza için, v- zaklardaki Hist kralına şöyle bir mektup yazdı: “işitim ki erkek bir oğlunuz var miş. Onu benim sarayıma gönderin. evleneceğim ve onu Misi. lara firavun yapacağım., Genç dulun bu mektabuna Hitit kralı şöyle bir cevap vermiş: “Oğul larınızı ne yaptımız?,, Bu süüle cevap © vermek ancak bugün mümkün oluyor. Çünkü Tu- tankamon'un mezarında aynı zaman da iki oğlunun da cesetleri ve tabut ları bulunmuştur. “| Bu suretle meşhur | bir sülüle mabeynci Ay'ın eline düşmüş oldu ve gene biliyoruz ki bunun yerine de Firavun Tutankamon'un eski ce- nerali Horemhep geçti. Bu Horembep on dokuzuncu sü- lâinenin banisidir. İşte Tutankamon ile karısı Nefrititi hakkında bütün bildillerimiz bunlardan ibarettir. Sahrayı kebire mücavir bir vâdi- | de keşfettiğimiz firavun mezarından çıkan bu kadar eşya ve delâil arasın- da öğrenebildiğimiz şeyler bu deres ce mücerret, dağınık ve az olmuş” | tar. m evvelce yirmi sekiz Firavu gömüldüğü bir İran altında ii Bütün bur nlar büyük fira vun Râ'nın sülülesindendirler. Tutankamon'un mezarını bul. mak gayesile ne azim zahmetler çek tiğimizi tasavvur edebilmek için sa- dece boş sene çalıştığımızı / söyle mek kifayet eder. Bütün bu müd. det zarfında iki yüz bin ton top- rak ve ankazı bir yerden sepetlerle başka bir yere maklettik. | Ve nihayet Tutankamon mezarı- nın kapısını bulduk. Aynı mahalde çok eskiden yapılmış bir bina anks- zan da idi, Bu binanm da mo- zarı inşa eden amelenin barınması. Firavun Tutankamon devrinde antrikalar na mahsus olmak üzere | yapıldığı! nı da sonradan öğrendik. Karşımıza on altı kadem merdiven çıktı. Merdivenle. İ kapalı bir kapı bir) pıinım haline baktığımız zaman, Tu: tai n görüldükten sonra, zor- landiğını anladık. Kapıyı © açtıktan sonru da önümüze bir dehliz çıktı. Bu dehliz, zaman ile dökülen top- rak ve taş yığınları ile kapanmış bir hale gelmişti. Bittabi bütün bu top rak ve taş yığınlarını kaldırdık. Yol açılınca nihayetinde başka ka- palı bir kapı ile karşılaştık. Bu ka pı da, içeride birikmiş gazların dışa rıya çıkmasını teshil için, bir delik açtık, Aynı zamanda dehlizin için- de ucak bir hava cereyanı hüsil ol O zaman bir mum yaktık ve bu delikten sokarak, ölgün alevin ışığı altında içeriye baktık ve eski Mı. tar saltanatına ait muhteşem hazine lerin biribiri üzerine yığılı durduk. mı gördük. Daha ilk altında bu mezarın, hu « sızlar tarafından ziyaret edildiğini bütün delâilile anlamıştık. Bunlar firavunun vefatından on, on beş se ne sonra burasını açmışlar ve içeri- ye girmişlerdi. Kapılarm ceki mü- hürleri bozulmuş ve sonradan tek. rar mühürlenmişti. Hırsızların ka şarken sağa sola ektikleri mücevhe rat ve âvani, boşaltılan şarap ve yağ kırbaları, yapılan hirsızlığın en bariz alâmetleri idi. Hattâ gizli ha- Zine odasında bile her şey alt üst ol muştu. Hrsızlar bu ölü (kabrinde hiç bir şeye hürmet etmemişler, el. lerine ne geçmişse — vahşiyane bir hırala alıp götürmüşlerdir. İskem- ielerin ve yatakların ve mobilyala- rın altınlarını söküp götürmüşlerdir. Aynı odadaki bir çok kutuların muh teviyatın da boşaltmışlardır. Tah- minlere nazaran, hırsızlar altın, müş ve mücevher, kutu, kâse, hey- kelcik ve saire ile, mezardaki hazine lerin yüzde atmışını çalmışlardır. Maamafih götüremeden beraktık ları da hudutsuz kıymettedirler. Her şeyden evvel, firavun mumyasının yattığı sandıkçayı | zikretmek lâ Zamdır, Tamamile altın kaplr olan ba sandkçaya hiç dokunulmamış bır. Bu sandıkça gizli bir odaya ko- nulmuştuve odayı hemen hemen iç gal ediyordu. Sandıkça ile duvarlar arasında sağında ve solunda otu? santimetre kadar mesafe vardı. Aynı zamanda tandıkçanın sağı na ve soluna kürek çeklinde aletler konmuştu. Anlaşlan bu gördükleri firavun öbür dünyanın yakıcı deniz lerini aşmak üzere kulianacaktı. Sandıkıça derununda biribiri içi- ne konmuş üç tabut vardı ve bu ta butlarm kapakları genç firavunun vesmini tanzir ediyordu Tabutun üstünde, firavunun al- Bı üzerine asıl renklerini bile muha fn etmiş bir çelenk konmuştu. Bütün bu muazzam servet içinde benim en ziyade hissime dokunan şey, işte bu çelenie oldu. Pek mal vermiyorum ki, bu çelengi e-lli kabul etmiyon zevcesi, benim oru bulduğum günden tam üç bin Üç yüz sene evvel oraya koymuştu. Almanyada seyyar posta büroları BERLİN, 7 A.A. — Bugünden itibaren Berlin'in 16büyük meyda- nında seyyar posta büroları, 10 gün müddetle faaliyette | bulunacaktır. Bunlar, muavenet tı ışkilâtı menfaati basılmış olan hususi pullar satacak» tır. Bu pullar; Almanya'nın tarihi a- bibelerini göstermekte olup gerek dahili ve ecnebi servislerinde kulla- sılacaktır. Bunlar pek ufak bir zam ile satılmakta olup hasilâtı tamamen muavenet teşkilâtma aittir. Okyanosya'da muha: rebeler .CAMBERRA, 6 A.A. — Yeni Gine vali muavini Papua'da kabile- ler arasmda vukun gelen muharebe ler neticesinde 17 yerlinin katledil- miş olduklarını Başvekile bildirmiş. tir, Bir vapur tehlikede NEVYORK, 6 A.A. — Bir Ame rikan seyrisefain o kumpanyasına mensup olup Amerika'dan Avrupa'» nın Havre ve — Anvers limanlarına mütevectihen hareket © etmiş olan Hybriant vapuru sabahleyin Good. wins civarında tehlikeli te karaya oturmuş olarak bulunmuş. tur. Romörkör ve vapurlar kazazede gemiye munvenet etmek üzere hare. ket etmişlerdir. ————-——— Galatasaray Lisesinde Matbuat Sergi- sini ziyaret ediniz. ——.. Bugün 14-19 arasında açıktır. Duhuliye yoktur. —— Türk gazeteciliği kitabın: dan bir tane edininiz; Sayısı mahuttur. mama Fintı 1 Liradır.