13 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İngilizler Kıbrısı nasıl işgal ettiler? İngilizler, Osmanlı hükümetinden nasıl istifade ettiler - Berlin kon- gresinde Rus - İngiliz doellosun- dan Dizraeli muzaffer çıkmıştı Elefteron Vima'dan tercüme eden: Halil MİTHAT ir Suvalof Petersburg'da Rus ya Başvekili Gorçakof'la görüş tü. Başvekil, sefirine, Rusya- nm harpten zayif düştüğünü ve zaten donanması da kuvvet Ki olmadığından İngiltere ile harp edemiyeceğini ( anlattı. Bundan masda Gorçakof, şah- si düşman telâkki ettiği Bis- marktan ziyade (Dizraeli) ye serfüru etmeği tercih ediyor- du. Suvalof birkaç gün son- rs, hükümetinin feragat âmiz şartlarını hamilen (Londra) ya avdet etti. Gorçakof, bu şartlarında büyük Bulgarista- nı feda ediyor ve fakat Erme- nistan meselesinde ısrar eyli- yordu. Fakat Lord Bikonsfild, nokiai nazarında inat ediyor- du. Suvalofla mülâkatı günü akşamı, Hindistandan gelen İngiliz kıtaatımın Mısıra ihra- cma başlandığı haberi İngiliz gazetelerinde intişar etti. İn- gilizlerin yahudi başvekili şa- ka etmiyordu. Tehditlerine karşı Gorçakof, Ermenistan id diasmdan da ( feragat etmeğe mecbur oldu. Fakat Bikonsfild buna rağmen mutmain de ğildi. O tarihten otuz sene ev vel yazmış olduğu Tankred ünvanlı eserinde İngiltere'nin bir gün gelip Kıbrısı alacağını tepşir ediyordu. Bu tabak kuku lâzmmdı. Çünkü İn giliz Başvekilinin has: me yyizesi, hikâyelerini ve roman- tik rüyalarmı hakikate isal etmek arzusuna istinat ediyor- du. Zaten Kıbrıs, Afrodit'in yani bal surette Lord Bi- konsfild'in inandığı ve ihtiyar- | İik yaşma rağmen sadık kal- mış olduğu yegâne mabudenin adası idi. Arslan yürekli den- mekle maruf Rişar bu adayı Baf dokası ünvanını alan Kıb- rıs kralı Luzinian'a bahşetmiş idi. Bundan (dolayıda ada, garpte Cebelittarık ve Malta gibi iki istinatgâhı olan Akde- niz İngiliz hâkimiyetinin şark temeli olmak üzere İngiliz hâ- kimiyeti altma tekrar geçmeli idi. Lord Bikonsfild, vakit zi- yama meydan vermeksi Os mani: padişahile gizli müza- kerelere başladı. Sultan, Kars ile Batumu kurtarmak ve bil- hassa kuvvetüzzabirini masun bulundurmak üzere Kıbrısı İn- giltere'ye terkeyledi. Nihayet Berlin kongresi de 1878 sene- si haziranında toplandı. Avru- pa murahhasları ceplerinde gizli talimatlar bulunduğu hal de kongreye gidiyorlardı. İn- giltere, Rusya ile (Londra) mukavelesini daha evvel ak- tetmiş idi. Osmanlı devleti, Kıbrısı İngiltere'ye terketmiş ve fakat Rus - İngiliz muka- velesinden haberdar olmamış- tı. Avusturya, Bosna ve Her- seki işgal etmesine müsaade edileceğine dair Almanya ve İngiltereden vaat almış idi. Fransa dahi, kongrede Surye ve Mısır meselelerinin mevzuu münakaşa ve müzakere olma- masinı temin eylemişti. Mu- rahhaslar, Berline geldikten sonra müzakerat Başvekâlet dairesinde başladı. İçtimadan evvel murahhaslar, binanın is- tirahat salonunda oturmuş dı. Lord Bikonsfild, bir köşe- ye çekilmiş, murahhasları bi- rer birer süzüyordu. Bismarkı ihtiyar olmakla beraber zinde ve pür sıhhat buluyordu. Gor- çakof titrer bir ihtiyar vaziye- tinde idi. Osmanlı murahhas Karatcodori Paşa genç ve sa- kalı siyah idi. İtalyan murah- hası Korti bir Japona benzi- yordu. Fransığ murahhası Vad dinkton karışık bir İngiliz - F. ransız ailesine mensuptu. A- vusturya murahhası Kont An draşi, Yunan murahhası da Deliyani idi. İlk içtima sükü- net içinde geçti. Fakat sonra- dan gürültü başladı. Gorçakof Bulgar meselesinde ısrar etti- ği sırada Lord Bikonsfild, hid detle ayağa kalkarak açık bir ingiliz arzusuna riayet matom mahiyetinde kat'i yül- mefat olduğunu söyl nı zamanda busu . Korri'ye verdiği emirde oki matom müddetinin hitamında (Kale) ye hareket etmek üze- re hususi bir vagon hazırlama di. Gorçakof, buna muttali olunca ric'at etti. Kon- gre müzakeratını ve safahatmr dikkatle takip eden Bismerk yanındaki prens Hohenlohc'ye hayretle dedi ki: — Bu ihtiyar yahudi tam İ yani mükemmel bir adamdır. Ruslar, metalibinden feragat ettikten sonra Dizraeli, Kıbrı- sın İngiltere'ye terkine müte- dair olan İngiliz - Osmanlı mu kavelesinin neşrini kendi hari ciye nezaretine telefonla bil- dirdi. Londraya avdetinde de İngilizlerin meserreti pâyan- sız idi. Trafalgar meydanı, sevinç içinde puyan olan halk- la dolu idi. Başvekile hediye edilen buketler arasında Krali çe Viktoryanınki de temayüz ediyordu. Kraliçe, birkaç gün sonra Başvekilini Osborn sara yında kabul ederek kendisine Diz bağı nişanın mavi şeridi ni ihsan ettiği zaman güldü ve dedi ki: — Dargın olan Mösyö Gla dston müstesna olmak üzere büyük, küçük hepimiz meranu gazetesi şöyle yazıyordu: “İngilterenin eski an'anele- ri ölmemiştir. Bu an'aneler ihtiyar Kraliçesile Başvekilin- Haftalık siyasi icmal Dün Alınanya ile harbi u- mumide galip gelen devletler arasında mzalanan mütareke nin 14 üncü yıl dönümü idi. 1918 senesi teşrinisanisinin İİ inci günü saat 1l de dört s6- neyi mütecaviz bir zamandan- beri devam eden harp niha. yetlenmişti. Binaenaleyh İip devletler bugünü sulh bay- ramı olmak üzere tes'it etmek- tedirler. Sulh bayramı her se- ne geldikçe, dünyayı daha bü- yük müşkülât içinde buluyor- Jar. Ve bu müşkülâtm başlan- gıcı da galip devletlerin bay- ram diye tes'it ettikleri gün- den başlıyor. Sulh bayramı- nın mer yıldönümü, teessüs eden vaziyetin sulhtan ne ka- dar uzak olduğunu göstermek- tedir. Bu şerait altmda 11 teş rinisani bayram (günü değil matem günü el icap edi- yor. ».. Cemiyeti Akvam meclisinin fevkalâde içtimama üç gün kaldığı halde harp Mançur- ya'da hâlâ devam ediyor, Ja- ponların bu müddet ( zarfında askerlerini işgal omıntakasın- | fa Pariste toplanacaktır. MILLIYET CUMA HARICİ HABERLER Ispanyada Kralcılar Bir fesat tertibatı mı hazırlayorlardı? MADRIT, 12 A.A, — La Naci on gazetesi, son günlerde keşfedi- len mutlakiyetci fesat hareketini tet kik ederken, kanuna karşı hareket etmesine ihtimal vermediği M. Jos& Antonio Primo de Rivara'nın böyle bir harekette iştirak etmiş olduğu- mun doğru olmadığını kaydediyor. Bu gazete, diyor ki, eğer hakikaten böyle bir fesat hareketi © varsa, bu zamanda böyle bir teşebbüse müra- caatın irae ettiği — hamakat itibarile mümaileyhi ilk mahküm edecekler den biri de biz olacağız. Bu teşebbü. sün ihtilâlesların haneden aleyhinde hareketlerini mucip olmaktan başka- hiç bir netice vermiyeceğini de ay- vıca kaydetmek icap eder. MADRİT, 12 A.A. — Gecen ge- ce, bir takım tevkifat yapılmıştır. M. Galarza, kendisine bir fesat ter- icrası muhtemel bulunduğunu işrap eylemiştir. li Lerroux, meclis koridorlarm- 'dan birinde bu fesat tertibatına pek az eheramiyet atfedilmekte olduğu- nu söylemiştir BİLBAO, 11 A.A, — Ticaret er- babı vali tarafından neşredilen teb- Biğat rağmen dükkân ve mağazala- rını açmakta israr göstermişlerdir. Bu suretle mağaza ve dükkânların çoğu kapalı kalmıştır. Geçenlerde Aroleda köyünde öl. dürülen papasın ruhu için © yapılan bir duayı müteakip kiliseden çıkıldı. ğı sırada Katolikler papaslara aleyh tar gazeteler satan bir o müvezziyi dövmüşlerdir. Gene Katoliklerden mürekkep başka bir grup da dükkân ları taşa tutmuştur. Polisler ha silâh stnak mecburiyetinde kalmış- lardır. Sokaklarda polis» devriyeleri dolaşmaktadır. Fransız Parlamentosu Dünden itibaren tekrar mesaisine başladı PARİS, 12 (A A.) — Parla mento bugün m ine tekrar başlayacaktır. M. Laval meb usan hariciye ve maliye encü- menlerinde Londra, Berlin ve Vaşingtör seyahatları hakkın. da izahat verecektir. Yarın yan hariciye ve maliye encü. menlerine giderek aynı izahatı verecektir. Meb'usan mecli de müzakereye salı yahut ps şembe gününden ovvel başlan- ması muhtemel değildir. de bütün şa: yaşıyor.,, Kıbrıstaki Osmarlı haki- miyetinin sonu 1878 senesinin 12 temmu- zunda Türk bayrağı Sami Pa- $a ile muvakkaten adanın ida resini deruhte eyliyen İngi- liz kontu amiral Haiy hazır oldukları halde, resmen, Lar- | naka'daki hükümet konağın- dan indirildi. On gün sonra da ilk komiser olarak Sir Gar- nett Ou'lsley geldi ve halka hitaben neşrettiği beyanname ün sonra komiseri Lefkoşa'- tikbal ettiği zaman ada a- inkâr etmeksizin kanunlara at ve riayet edeceğini temin etti. Kıbrıslı Rumlar reisi ru- hanilerinin vadini tuttular. Cemiyeti Akvam meclisi bu de Bi- naenaleyh pazartesi günü pa- riste toplandığı zaman, emri vakii kabul ederek, vaziyeti tevil ile izah etmek ve yabut da Japonya'ya karşı misakm kuvvei teyidiyelerini tatbik et- mek şıklarında birini tercih e- decektir. Bu kuvvci teyidiye- ler malüm olduğu üzere, iktı- sadi ablukadan başlıyarak de- dar gitmektedir. Yani Cemi- yeti Akvam meclisine dahil o- lan her devlet Japonya ile ti- cari ve mali münasebeti katet meğe davet edilmek lâzımdır. Japonya hakkmda böyle bir dan geri çekmelerine ihtimal | ablukanm tatbik edilebileceği verilmemektedir. Fransız ha- | riciye nazırı Mösyö Briand Pa İristen ayrılamıyacağı cihetle, | çok şüphelidir. Her halde Sov yet Rusya hakkında tatbik e- dilemediği görülmüştür. Ve | İ kât etmişlerdir. Yüksek tahsil | tilâfı halledilebilecei örtdindeyim” Mütareke Ve Yunanlılar Bu münasebetle Kıb- rıslılar lehine tezahürler oldu.. ATİNA, 12 (A.A.) — Müta rekenin yıldönümüne tesadüf e den dünkü gün Kıbrıs adası me selesine ait tezahürlere hasre- dilmiştir. Bu münasebetle Kıb rıs ahalisinden mürekkep bir murahhas heyet Amiral Kun- duryotis'e bir kitap takdim et- miştir, Bu kitaba Kıbrıstaki na hiye meclislerinin Kıbrısın Yu- nanistanla birleşmesi temenni- sine havi olarak kabul etmiş ol dukları takrirlerin suretleri ya- zılı bulunmaktadır. tevdii esnasmda bü münaka lât durmuş, mağazalar ve idare haneler on beş dakika müddet- le kapanmıştır. Mekteplerde ta talebesi ile polisler arasında bir arbede olmuştur. Yüz kadar ta lebenin vücutları bereler içinde kalmış ve dört polis neferi yara lanmıştır. Avam LONDRA, 1 ALA. — Mae Do- nald - Baldwin - Samuel idaresi iş- bül tam bir i dairesinde devasa bakana WU Cburekii A vam kamarasında vaki beyanatında bugünkü parlimentonun faydalı ad. | dedeceği her türlü himaye tedbirle. | rini tadbik etmesine müsait tam bir vekâleti haiz bulunduğunu söylemiş tir. M. Cburehill başvekilin bir ta- | kım tahkikat usullerine - müracaat hatasma düşmiyeceği ümidinde bu- lunduğunu beyan etikten sonra de miştir kiz 'Avam kamarası kendisine — bir) takım raporlar verilmesini değil fa- kat kanuni tedbirler teklif edilmesi. ni beklemektedir.” LONDRA, 11 A.A; — Hariciye nazırı Sir Jhon Simon © muhalifler fırkası Lideri M. Lansbury'nun sor- | duğu bir suale verdiği cevapta — 15 teşrinisanide. Paris'te & miyeti Akvam mesi hazır bulunacağını va demiştir kir “M. Brianid'm değerli idaresi ve | nın göstermekte devam © LONDRA, 11 A.A. — Avam ka arasmda muhalifler kralm mutlu. | na verilecek cevap hakkında hir ta- di tekriri vereceklerini * şimdiden | bildirmişlerdir. Bu tadil takririnde muhalifler hükümetin programında zirant ve mali mekanizmede © dahil olduğu halde başlıca san'atlar h: kında umumi bir kontrol yapılması. na mütesllik ber hangi bir plindan bahsedilmeiş olmasından, harp ve tamirat borçları, beynelmilel para ve kambiyo gibi bi muallâk bulu nan hayati meseleler ile beynelmi. Jel serbest ticarete bugün İktisadi bir mâni ve set teşkil eden o bütün diğer âmiller hakkında tesirli tetkik ve müzakereler icrası ztmnnda bey. nolmilel bir hareket hususunda hiç bir teşebbüs tasavvuru mevcut ol madığından doksyı tesssüf beyan e. deceklerdir. Bir İtalyan konsolosu- na suikast SERANTON, (Pamalvanya) 12 (A.A) — Dün İtalya İsa Portunato Piscainin ikametgâhında bir infilâk vukun gelmiştir. Muma- ileyh ile zevcesi yataklarından fırla- mışlar ve hafifçe yaralanmışlardır. bunun sebebi, devletlerin zahi ren aralarında mütesanit gö. rünmekle beraber, is men- faatlerine fazla düşkün olma- larıdır. Cemiyeti Akvamın pazarte- si günü m kullanmağa tı ip et. miyeceği malin değildir. Her halde bir tevil bularak bunu daha bir müddet temdit etme- si, cemiyetin kendi menafii namına temenni edilmek lâzım dır. Çünkü eğer bunların tat- bikine teşebbüs edilir de bir netice vermezse, Cemiyeti Ak vam mevcudiyetini tehlikeye koymuş olacaktır. Her halde pazartesi günkü içtima ka ve merak ile beklemek lâzrm- dır. *,” İngiliz kabinesi teşekkül et- Mançuride Mütareke Şimdilik yeni bir mühim çarpışma olmamıştır VAŞİINGTON, 12 A.A. — Res mi mahafil, Mançuri'de sulhü yeni- den tesis ve inde için M. Stirmson'- un biliteahhur yeni tedbirler alaca- ğını bildiriyor. Bu teşebbüsün diğer devletlerden tamamen ayr. olarak Amerika müttehit cümhuriyetleri tarafından yapılan şahsi bir. teşeb- büs olsuğu söylenmektedir. Maama- fih bu müdahele, Cemiyeti Akvamın sarfettiği mesaiye müstenit beynel- milel iştiraki mesai zihniyetini mu- hafaza edecektir. 2000 gayrı muntazam askerin taarruzu LONDRA, 12 A.A. — Harbin'- den Daily Maile bildirildiğine g 2000 gayrimuntazam Çinli asker Mançuri'nin cenubundaki Tehang - Tehung demiryolu istasyonuna taar rex etmişse. Metöiirrizliz “5 zayiat ile pöakürdülmüşlerdir. Mütareke mi? PARİS, 12 A.A. — Matin gaze- tesi, Çin kuvvetleri kumandanı je öce Ma < Talim Obi iş ec” lar arasında bir mütareke yapılmış olduğunu Tokyo'dan öğreniyor Çin Bir protüsto' holü verdi NANKIN, 12 A.A. — Çin hükü meti hariciye nazırı, Japon hülüme tinin Cemiyeti Akvamca verilen ka- rar mucibince Mançuri'deki meşgul euntakaları tahliye etmediğinden ve Japonya'nın mes'ul — olduğunu ve Çin'in bundan oh tam tazminat talep edeceğini Mançari'nin male vaziyet TOKYO, 12 A.A. — Mançuri- Bin şimalinde bulunan Jeneral Ma - Chang - Chah'in kumandası altın- daki askerlere Rusların güya yar- dımda bulunduklarına dair bir takım telâş ve heyecan uyandırıcı haber. ler gelmekte devam etmektedir. Beynelmilel | komünist © ordusuna| mensup bulunan üç bin kadar Çinli, Rus ve Coralı askerden mürekkep bir grupun Blagovesehensk'dan ge. lerek Tsitsikar mevkiine doğru ileri lemekte olduğu söylenmektedir. Res mı telgraflara göre bu şayizların az çok bir esasa istinat ettiği anlaşıl- maktadır. Harbiye nezareti 6 Teçri- geçen müddet zarfında Rusyadan si İh ve cephane yüklü 15 kamyonun | Anganchi'ye gelerek — hamulelerini Jeneral Ma - Chang Chan'a teslim ettikleri kendisince muhakkak oldu- | ğunu ihsas etmektedir. Bitti mi? LONDRA, 12 A.A. — Tin - Tsin'den Reater ajansına bildirili. yor: Salâhiyettar menabiden vuku bu | ihbarata nazaran bir itilâf ak- ilmiştir. Bu itilâfın 24 sante kı di vaziyetetki Sereinliğin bii Zail olmasına medar olacağı ümit ©- e m teferruat bakkında| gimdiki ide mnlâmat istihsali ke- bil değildir. Tien - Tsin'deki vukuat TOKYO, 12 A.A. — Tien - Tain deki Çin kıtaatı, şehrin elektrik çe reyanlarını kestikten (sonra, sivil Çin şakilerinin Japon karargâhı ci- varında görülmüş olduklarını beha- ne ederek İl teşrinisani sabahı sa- at 7 de Japonlara sit imtiyazlı mın- takya taarruz etmişlerdir. Bunun üzerine meşru müdafaa vaziyetinde kalmış olan Tien - Tsim'deki Japon kuvvetleri muharebe etmeğe mec- bur olmuştur. Tien - Tsin civarındaki takriben 40,000 kişiden mürekkep olup © 60| M.| adet topları vardır. Çinlilere Japonlar karşı karşıya LONDRA, 12 A.A. — Tokyo'- ti ve yeni Avam kamarası da açılarak Kral George nutkunu at etti, Binaenaleyh İngiliz | siyaset makinası, faaliyete geç meğe hazırlanmıştır. Yeni ka- bine yirmi nazırdan müteşek- kildir. Bunların on biri Muha- fazakâr, beşi Liberal, ve dördü de Mac Donald'a sadık kalan mesai fırkası zümresine men- suptur. Bütün tahminler Mac Do- nald'ın uzun müddet vaziyeti idare edemiyeceği merkezinde- dir. Çünkü “Milli hükümet, ismi verilen bu teşekkülün â- Zası arasında tesanüt olmadığı gibi, birçoklarında yekdiğeri- ne tamamen zıt kanaatler o derece yerleşmiştir. ki, bunla- rın noktai nazarları ufak tefek fedakirlıklarla telif kabul ede- ra verilece çıkarılmış olan tütün inhisarı mı tün inhisarı kadrosu dahilinde i; miştir. Millet meclisi pazar Vekili Refet Beyin riyasetinde mak üzere dağılmıştır. şehire şehri parlak bir surette karşılanmıştır üzerinde uçuşlar yaparak kısmını gezdirmiştir. tarafından karşılanmıştır. buraya gelmi: talyada yere inecektir. Antalyalı Teslihat müta- rekesine iştirak ettik.. CENEVRE, (Hususi) — Gele- cok şubatta toplan “i olan tahdidi teslihat konferansına Akvam tarafından 68 lan teklife cevaplar o gelmektedir. Şimdiye kadar 36 devlet teklifi kı | bal etmişlerdir. Bunlar arasında bü- ük devletlerin hepsi de dahil oldu- İ Bu gibi, Cemiyete dahil olmıyan Mı- sr, Amerika ve Türkiye de vardır. dan Reutor Ajansa bildi : Resmi mahafil, Nonni mıntakasın 'da bulunan Japon kuvvetlerinin Ta- onan'da karargâh kurmuş olan ihti- yat efradı da dahil olduğu halde 2000 kişiye baliğ olmakta bulundu- Şunu halbuki Anganchi'nin cenupta 20,000 Çinlinin tahaşüt etmiş ve mu İ kabil bir taarraz icra tehdidinde İ bulunduğunu beyan etmeletedir. Japonların ilk olarak hare ete geç mek ve faik bir kuvvet tarafından ezilmeden evvel sitsikar'a doğru i- lerlemek mecburiyetinde kalacakları açıkça söylenilmektedir. Eğer ilk olarak harökete geçmek teşebbüsü Çinlilere bırakılacak olur- sa, Japon kuvvetlerini felce” uğrat- mak için Nonni kkanaekada taar- ruz ederken Tehit - Châou'da 20 ilâ 30 Çinlinin Moukden üzerine yük- lenmelerinden korkulmaktadır. 14 teşrinisanide Mançuri'deki Ja Fon kuvvetlerinin yerine gelecek 0- İan yeni Japon kuvvetlerinin rıkta- rı malüm olmamakla beraber vukua gelen zayiat dolayısile yeni kuvvet- lerin eskisinden fazla — —— Japonya'nın tahdit edilmiş olan dutlara tecavüz etmek niyetinde a madığı söylenmektedir. | | | ceğe benzemiyor. Meselâ Maliye nazırlığına Mr. Neville Chamberlaine geç- miştir. Mr. Runciman da tica- ret nazırı olmuştur. Bunların birincisi himayeye taraftar o- lan Muhafazakâr fırka arasın- da bile müfrit telâkki edile- bilecek derecede himaye taraf- tarı bir devlet adamıdır. Yeni ticaret nazırına gelince, Libe- ral fırkasının serbest ticarete taraftar olanları arasında bile etmiş ad gal edildiği görülmüş değildir. Filhakika | İngiltere'nin ser- best ticaretten ayrılması esas ma hazırladıkları bildirilmektedi: İşlerinden çıkarılanla k tazminat Tütün inhisarı kadrosu dahiline tekral girecek memurlara verilen tazminat geri alınacak.. ANKARA, 12 (Telefonla) — Tazminat verilerek işlerinde .emurlarından olup ta tekrar ti şe alınacak memurlara verilmi olan tazminatın istirdadı hakkında Tütün inhisar idaresinin mi racaatı Maliye vekâletince tetkik edilmektedir. Bu kabil memurlara vaktile verilmiş olan tazminatın yenide girecekleri memuriyet maaşlarından mahsup edilmesi hakkemd | vekâletçe bir karar ittihazı muhtemeldir. Devlet bankası müdür muavinliği ANKARA, 12 (Telefonla) — Sıhhi ahvaline mebni istifa 4 den Devlet Bankası umum müdür muavini yerine Banka idare meclisi azasından Cevdet Bey intihap edil Namık Zeki Beyi tesi günü toplanıyo ANKARA, 12 (A.A.) — Büyük Millet Meclisi bugün Rel toplanmış ise de ruznamede mi | zakere edilecek madde bulunmadığından Pazartsi günü toplan - Tayyareci Vecihi Bey şehirden uçuyor.. KONYA, 12 (A.A.) — Tayyareci Vecihi Bey dün saat 11 dı ize muvasalat etmiş, kalabalık bir halk kütlesi tarafında! ır, Vecihi Bey meydanda biriket halka tayyare ve tayyarecilik hakkında bir konferans vermiş vi mekteplilerden ve halktan bi BEYŞEHİR, 12 (ALA.) — Tayyareci Vecihi Bey bu sabah 11 de Konyadan şehrimize gelmiş, memurin, mektepliler ve halli SEYDİŞEHİR, 12 (A.A.) — Tayyareci Vecihi Bey saat 1314 Buradan Manavgata uçacak ve bu akşam Ant ıların tayyareciye iyi bir karşıla ir, Haydutsuz Korsika Şimdiye kadar tevkif edilenler 77 gi buldu AJACCIO, 12 A.A. — Polis, tomobillerle dulaşarak tahkikat ve taharriyatıma devam O stmektedir Kasabalarda polis memurlarına kar" şt yapılan hüsnü kabul sayanı dik kattir. Açıktan açığa taki Seda ih münasebette bulunanların ekserisi nin tevkifi namuslü insanlarda tel rar itimat uyandırmıştır. Tevkif edir lenlerin miktarı 61 kişidir. o Fal İ maznunların hepsinin töhmeti ayni derecede değildir. Hatâ o bazıları, haydutların tehdidinden masun AJACCIO, 11 A.A. — Palnecf İ ve Sari Arcino mmtakalarında zal ta tarfından yapılan taharriyat es masında birçok tüfek ve revolver külliyetli miktarda cepbame bul müş ve müsadere edilmiştir AJACCIO, 12 A.A. — ilân edilmemişse de chalinin seyrür) seferi sıkı nizamata raptedilmmiştiri Bir ihtiyat tedbiri olmak üzere, haj dutların faaliyette bulunmağı itiyat) İ edinmiş oldukları kasabalar ahali İ saat 21 de evlerine avdet © etmej mecbur tutulmuşlardır. Otomobillerin seyrüseleri de ni zamata raptedilmiştir. Şimdiye dar tevkif edilenlerin miktarı 77 d Polise bir takim kimseler kend lerinden cebren para alınmış © mu ifade etmişler, bunlar şimdi kadar haydutların korkusundan b sey söylememişlerdi. Bilhassa haydutlar para verm den bir takım şeyler satin almışla, temin etmek için gümrük ta" rifeleri tatbik edilecek. Fakat tatbik edilecek himayenin deri cesi meselesi mevzuu bah: unca, müşkülâtm da baş gö tereceği zannedilmektedir. Diğer taraftan Sir Austef Chamberlaine gibi bir kısım mühim Muhafazekârların ınil- li kabineye girmek istememe” ir. Bunların, ileride te şekkül edecek yalnız Muhs- fazakârlardan mürekkep bir bineye girmek için geride du! makta oldukları bir ihtimal © larak ileri o sürülmektedir. Chamberlaine, fırka lideri Bal win'e (yazdığı bir mektupt gençlerin iş başına geçmeleri”