13 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

13 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

MİLLİYET CUMA 13 TEŞRİNİSANİ 1931 R P “'MOBILY Ave K ARYOL A elverişli siyah lâko ve bronz karyolaların “envar'salon odalarının müntehap çeşitleri ve gayet ucuz bronz korniş ist file, tül ve keten perdelerin mütenevvi çeşitleri. Tediyatta teshilât. Ahmet Feyzi Tel,2.2 İstanbul Darülfünun Tıp Fakültesine mülhak eczacı mektebi âlisi kimya ve mebahisi ma (İd- scana mektebi Âli kya ve mebel ma Resmi İlânlar Türk Lt. Şirketi almak arzusunda Asri mobilya mağazasının Salonlarımızda her esdi bulunanlar, İstanbulda salonlarını gezmeden mu- salamanje ve kübik yatal Riza paşa yokuşunda bayaatta bulunmayınız. Mahallinde, hararet derecesi - 179 Mahallinde mıkyası ma derecesi - 1 Sulfat dö manyezi — 0002 Silis kolloidal Demir Manganez Linin bonat şeklindedirler. Bunlar su içinde bikar- Berrak, taamı lâtif, rusuptan ari, leziz ve iştehaaver KOCATAŞ SUYUveGAZOZU P. H. usulile hamı- ziyet — 3,6 110 derecedeki ba- kiye — 48 miligram 110 kızıl derecede- ki bakiye — 45 mi- ligram Bikarbonat dö sut — 0250 miligra, Işbu kimyevi evsafına nazaren KOCATAŞ suyu çok hafıftır, kalevilik bassasından dosyı HAZIM ve MÜDRİRâir. Bu suda kolaylıkla ayrılıp inhilâl eder bir halde olan demir ve ihtiraka, tahammuza yardım edici olmak İ uzviyete knvvet verici, anganez kolloid şeklinde bulunuyorlar. Kolloitlerin rile bedende zindelik ve çeviklik husule getirdik- leri herkeşce malâm ve müsellemdir. KOCATAŞ suyu Büyükderenin denizden 170 metro irtifada bulunan menbadan emaye borularla gelir. Su ve gazozlar zatülhareke - otomatik - makinelerle el değmeksizin kaynar sularla yık; buharla kurutulan şişelere kendili an ve den dolar, tıpalanır, etiketlenir. Bu son Sistem makineleri, nasıl işlediklerini arzu buyuranlar her vakit Büyükderede Piyasa caddesinde fabrıkanın cesim camekânları önünde teftiş ve müşahede edebi- birler. Sıhhati âmme namına muhterem halkımızın bu daimi kontrolu yalnız KOCATAŞ suyuna bas en yüksek teminattır. İstanbul merkez deposu: Fermeneciler 100/1 No. Te'efon: Beyoğlu 549 ir SALTI -FRANKO BÜYÜK MEFRUSAT MAĞAZASI Fincancılar yokuşu Ankara şubesi 0.7 Balıkpazarı No. 173 Telefon: 22732 Telefon: 1855 Mağazamızda vukubulan harik dolayısıle Yeniden celbettiğimiz mefruşata dair her nevi modern perdelik kodiieler, ipekli ül mister perdeler, mantarlr muşambalar, ve sandalyalar, bronz karyolalar ve sair her Avusturya heza nevi mefruşata eşyalcımız vürut etmiştir Muhterem m üzere fiatları» terilerimizi yeniden mağazamıza celbetmek ız da rekabet kabul etmez derecede ucuzdur. Mağazamızı bir defa tesrifiniz menfaatınız icabıdır. Doktor ALİ VAHİT YILDIZ ÇOCUK UNU Çok besler, Çünkü madeni maddeleri, fosforu, vitamini, çoktur.Meme- deki çocuklar için yeğâne bir gidadır. İçindeki tarifeyi dikkatle okuyunuz. Deposu: Hasan ecza deposudur, smumuuuu! 1932 Tayyare YILBAŞI Piyangosu Adet Lira ,000,000 400,000 200,000 150,000 100,000 40,000 30,000 İkramiye » ” Mükâlat! İkramıyı 40,000 30,000 45,000 120,000 200,000 500,000 3,340,000 o Lira Amorti 5,700 Adet Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden. Büyükderede sahil sıhhiye idaresi binasının sellerden mu- hafazası için yapılacak beton duvar ile binanın bahçesinde i Darülâceze müdürlü- v.. günden: Müessese için iktiza eden 4550 metro amerikan kâri yerli bezin kapalı zarf usulile münakasası 7 Kânunwevvel 931 Pazar- tesi günü saat 14 te ve 1200 kilo birinci nevi Adana pamuğunun da yine kapalı zarf usulile münakasası yevmi mezkürda saat 14 buçukta icra edilecektir. Taliplerin teminat akçelerile mü- racaatları, (3814). Jandarma satın alma komisyonu riyasetinden: 7600 metre haki pamuklu bezin kapalı zarfla yapılan müna- kasasında fiat haddi lâyik görülmediğinden münakasa bir haf- ta temdit edilmiştir. Taliplerin her gün ve münakasaya iştirak için de 16-11-931 pazartesi saat on beşe kadar Gedikpaşada Ko misyona müracaatları, (3815). Darülfünun Hukuk Fakültesi kâ- tibi umumiliğinden: Hukuk Fakültesi Doktora tedrisatma--? Teşrinisani tarihinden itibaren başladığı alâkadarana ilân olunur, Eskişehir vilâyetinden: Sarıköy - Mihalıçık tarikinde yapılacak 15 adet büz ve bir adet 0.80 metrelik menfez 4407.29 lira bedeli iceşifle 8-11-931 tarihinden 28-11-931 cümartesi günü saat on beşe kadar alenen münakasaya vazolunmuştur. Talip olanların bedeli keşfin yüz- de yedi buçuğu nisbetinde teminat akçası veya bank mektubu vermeleri ve inşaatm devamı müddetince bir fen memuru veya ehliyeti Başmühendislikçe müsaddak bir çavuş istihdam ede- ceklerine dair teahhütna:menin yevmi ihalede Vilâyet encüme- nine ibrazı lâzımdır. Evrakı keştiye ve saireyi görmek ve faz- 931 la izahat almak istiyenlerin Nafia Başmühendisliğine müra- | caat etmeleri Nafia Fen Mektebi Mubayaa Ko. İ misyonundan: Talebe ve müstahdimin elbise ve palto münakasası Mektep talebesi için müktazi 148 takım harici ove 73 takım dahili elbise ile 73 palto ve müstahdemin için 12 takım elbise- nin 29-11-931 pazar günü saat 14 te kapalızari usulile ihale olunmak üzere münakasaları icra olunacağından taliplerin te- minatı müvakkatelerini liseler muhasipliği veznesine vererek alacakları makbuz ve ticaret vesikalarile beraber yevmi mez- kürda ve şeraiti anlamak üzere de cumadan başka her gün Gü- müşsuyunda mektep mübayaa komisyonuna o müracaat eyle- yapılacak yolun ve dalgalardan muhafaza için rıhtım üzerine | meleri, (3712). yapılacak duvarın inşası aleni münakasa usulile 26 Teşrinisani | 931 tarihinde perşembe günü saat on dörtte OGalatada İstan- bul Sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil komisyon tarafından ihale edilecektir. Şartnamesini ve keşifnamesini görmek istiyenler mezkür merkez levazım memurluğuna müracaat edebilirler. (3680) Zatiyeti umumiye, iştebasızlık ve kuvvetsizlik halâlında büyük faide ve tesiri görülen FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız. Her eczanede atılır. TİCARET İŞLERİ UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre İş yapmağa izinli bulunan Ecnebi şirketlerinden Amerikan Ekspres Kompani İnkor- it — Tbe Amicrican Express Company İncorporetit) şirketi bu kere rinden Mehmet Kâmil Refet Beyin isi yö Vagonerin de $ olmakla ilân ol a eyledi- nahalte nakledilmiş olduğunu bildir. Elektromontör ağğhiyor - Kayseri ve Civarı Elektrik T. anoninsŞirketinden: Şirketimiz santralma bir Türk makinist puageini..alınacak ir kaç sene zarfında baş makinist olmak , üzere.yetiştirilecek. 75 - 100 Mra Ücret verilecek. ifa etmis olanlar ve sanayi mek- ve bu ne İbraz edeceği ehliyı tir. Yaşı 20 -25 olanlar, askerliğini tepleri ve R lar tercih edil ve nüfus te: rt Kalej sarayi kurları elektrik kısmindar mezun olan- tereümei hal, mektep şabadetnameleri ini ve bir adet vesika fotoğrafını sür'atle zine göndererek müracastl anla Şirket ilân olunur | istihsal edilmiş olan 9 Teşrinisani Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler i çin bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Öksürenlere: Katran HAKKIEKREN | İ DEVREDİLECEK İHTİRA | BERATI “ Kurşun kalemleri © hakkında” ki icat için Sinai müdiriyeti umu- İ miyesinden istihsal edilmiş olan 21 İ Iinunsani 1930 tarih ve 1003 numa- ! ralı ihtira beratı bu kere ferağ v. İ yahut icara verileceğinden mezkür ihtirayi satm almak veyahut isti- car etmek arzusunda bulunan ze- vatın İstanbul Bahçekapı Taş Han | No 43-48 da mülkim İSTOK Efendiye müra Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka konmerçiyale | İ | talyana Sermayesi 700,000,000 | (İhtiyat akç | 580,000,000 Liret) | Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, frank, İngiliz lira- sı veya doları frank olarak satılan bu çekler sayesin- de nereye git-“niz paranı- #i kemali emniyetle taşır ve her zaman isterseniz dü Gi nyanın her tarafında, şe- Ül hirde, otellerde, vapurlar- da trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolaylıkla isi mal edebilirsiniz. Travel lers çekleri hakiki sahibin- den başka kimsenin kulla- mnarayacağı bir şekilde ter tip ve ihtas edilmiştir. DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI “ 'Tayyareden torpido endahtına ait tertibat ” hakkındaki icat için Sinai Müdiriyeti umumiyesinden 29 tarih ve 20481 Vilâyet evrak No, hı ve tayyarelerden atılan tor- pidolarda ve torpidolara ait terti- bat” hakkmndeki icat için Sinai Mü- diriyeti umumiyesinden İstihsal edilmiş olan 9 Teşrinisani 1920 ta- rih ve 20480 numara ile mükayyet müracaat üzerindeki hukuk bu kere ferağ veyahut icara verileceğinden mezkür ihtirayi isticar etmek veya- hut satın almak arzusunda bulunan sevatın İstanbul Bahçekapı “Taş Han No 43-48 de mükim vekili H. W. İSTOK efendiye müracaatları. 3 üncü Kolordu ilânları Birinci Fırka hayvanatın ih- tiyacı için 245000 kilo saman kapalı zarfla münakasaya kon muştur, İhalesi 15-11-931 ta, | Pazar günü saat ,15teK, 0,3 İ Sa. A1, Komisyonda icra edile- cektir. Taliplerin şartnameyi almak üzere her gün ve ihale ye iştirâk etmek üzere yevmi muayyende teminat ve teklif- namelerile o Komisyonumuza müracaatları, (470). © (3385) o.» NI. K,O. İhtiyacı için! 567000 kilo saman kapalı zarf- İla münakasaya konmuştur. İ- halesi 15-11-931 tarih pazar gü nü saat 14 te 3. K. O, Satm Al ma Komisyonunda yapılacak- Ur. Taliplerin şartnameyi al- mak üzere her gün ve ihaleye iştirâk etmek (üzere de vakti muayyeride teminat ve teklif- namelerile (o Komisyonumuza | müracaatları, (475). o (3366) | ISTANBUL TRAMVAY ŞİRKETİ EVKAT TARİFESİ 1931 senesi Teğrinisaninin 22 inci gününden itibaren ilân: ahire kadar mhteberdir. HUDUT HAREKET Sişliden - Tünele Tünelden - Şişliye Kurtuluştan - Tünele Tünelden - Kurtalsşa 10 Şişli » Tünel 11 Kurtuluş - Tünetf Harbiyeden - Fatihe Fatihten - Harbiye Maçkadan - Tünele Tünekler - Maçkaya Aİ 12 Harbiye - Fatih l 14 Maçka - Tünel Şirkeciye Taksime Boyazıta » Maçkaya Taksimden 15 Taksim - Sirkecif Sirkecideh Maçkads Beyazı en - Fatihe 18 “Taksim, Fetih Fatihten - Taksime 16 Maçka-Beyazıt | Kurtulüştan - Beğ: 19 Kurtüluğ- Beyazu| Dayarıttam < Karta —..—— Beşiktaştan. Bebeğe Beşiktaştan « Bebekten - Eminönüne Eminömünden - Bebeğe Bebekten - Kuraköye Karaköyden - Bebeğe Bebekteri - Beşiktaşa Ortaköyden Aksaraydan - Ortaköye Beşiktaştan - Fatihe Patihten - Beşiktaşa —— sese — — Aksaraydan - Topkapıya Topkapıdan - Sirkeciye Sirkeciden - Tapkapıya Topkapıdan - Beyazıta Beyazmtan - Topkapıya Topkupıdan - Aksaraya Aksaraydan - Yedikuleye Yedikuleden - Sirkeciye 6, 1) Sirkeciden - Yedikuleye 20 Yedikuleden - Beyazıta 60 Beyazıttan « Yedikuleye Yedikuleden - Aksaraya Eminönüne 22 Bebek-Eminönü Aksaraya 10, 16 20 ya is İ23 Ortaköy- Aksaray sayadığ $VL gd 34 Beşiktaş- Fatih 616 2 32 Topkapı - Sirkeci 33 Yedikule-Sirkeci $ AVUVSMV Aksaraydan - Eğirnekapıya Edimekapıdan - Sirkeciye 7-14 Sirkeciden - Bdimekapıya 24-60 Kdirnekapıdan - Beyazta Beyazıttan - Edirackapıya Edirneksipıdan - Aksaraya 37 Edimekapı -Sirk. Devlet Demiryolları idare Haydarpaşa ve civarında mükim demiryolları memurin müstahdemininin muayene ve tedavileri zımnında her gün decek doktorlar için bir sene müddetle ve aleni münakasa sür'at ve matlüp salabeti haiz bir otomobil kiralanacaktır. Bu işe talip olacak otomobil sahiplerinin İşletme Müfet liği kaleminden 15 kuruşluk pul ilsak etmek suretile edecekleri şartnameyi okuyarak 15 Teşrinisani pazar saat 15 te Haydarpaşada icra edilecek münakasaya yüz teminat akçesini hâmil oldukları halde iştirakleri ilân olun (3783). teda a İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 29 kalem od elektrik malzemesi, göztaşı, mika, kireç, yazıhane, kaol, #f hırdavat gibi muhtelifülcins malzemenin pazarlığı 16-11- tarihine müsadif pazartesi günü icra kılmacağından taliplel yevmi mezkürda saat 9 dan 11.30 kadar mağazada isbatı vü ederek tahriren fiat vermeleri; bu baptaki malzemenin mü dat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümüne getiril icap eden malzeme için pazarlık günü hümunelerinin bera getirilmesi nümunesiz vaki olacak tekliflerin kabul edilmi ceği ilân olunur. (3827). | Istanbui Belediyesi ilânları İ Ortaköy İnönü Şehir Yatı mektebinde - kurşun boru, b kazan, demir parçaları 15 Teşrinisani Pazar günü pazarlıkla âleni müzayede suretile mahallinde satrlacaktır. (3829). Istanbul Adliye Levâzımından İstanbul Umumi hapishane ve tevkifhanesile Üsküdar pishanesi için muktazi 50000 kilo mangal. kömürü münaka vazedilmiştir. Şartnameyi görmek stiyenlerin her gün Lej zım dairesine ve taliplerin de 26 Tesrinisani 931 tarihine sadif Perşembe günü saat 15 te Defterdarlıkta müteşekkil misyonu mahsusuna müracaatları ilân olunur. (3724). MİLLİYET MATB