13 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

13 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi İz Yunan | İngiliz ilizin sukutunun İ Balkanlarda tesiri İBu sukuttan hiç müteessir olmayan memleke Bulgaristandır.. İngiliz Tirasının sukutu dünyanm | Teşrinlevvelin ikinci nısfından sonra İ* | ler tarafında olduğu gibi Balkan Ü'| memleketlerinde de muhtelif tesir- hil ler husule getirmiştir. Bu tesiri şu li suretle hulüsa etmek kabildir. Yunanistan: Mali ve ticari rabita| rla İngiltereye bağlı olan bü mem- İeket İngiliz'in sukutundan en fazla müteessir olan Balkan memleketidir. Bulgaristan: İngiliz'in sukutun- dan fazlaca müteessir olmamıştır. Mili Bulgar bankasının o kasasında ancak İngiliz olarak 150,000 İngiliz vardı. Ticari musmelât ve münasebat Miberile İngiliz'in sukutu Bulgaris lan için faideli olmuştur. Çünkü er- bg Genret ve müessesat İngilirle | Dai olmaktan ziyade borçla m i- a Tüy Baek öl tu Romen pıyasası tali derecede te- #tmiştir. Milli Rowen bankasında pek far- ln İsterlin mevcut değildi. Yugoslavya: Bu memlekette İn- Biliz Birasının tesiri pek ax ve olmuştur. Bize gelince: İngiliz hirasının su- an memleketimizdeki tesirini izaha bacet yoktur. Afyoncular dün de toplandılar Afyon tacirlerinin aralarında ya- Dilması mukorrer olan teşekkül iyi İir tesir busule getirimştir . 'N toplanarak, ud teşekkülün e sasları hakkında lerini söylemiş. ve bunların toplanarak bir pro; Yücede getirlmesine karar veni) ç tek- ir pazar günü Ofiste di. Ofis bu işe fevkalâde ehemmiyet resekte ve teşekkülün bir an evvel de gelmesi için lâzım gelen ted leri almaktadır. Dünyadaki mısır Ofisin hazırladığı bir rapora gö- te, dünya Misir istihsalâti 2 milyar 53 milyon buşendir. Buğday piyasası Dün borsada bı Meğe devam etmi Buğday fiatleri dün cinsine göre 10 para nisbetinde düşmüştür. Şebrimize dün Anadolu ve Trak- |ya'dan 70 vazon buğday gelmiştir. Şimali Amerika'nın buğday is ihsal eden iki mühim mıntakasında ay Fintleri düş 34is6 Sansa Dolar 0,47.42.50 | Şile Prank 1206 , Üret Bl İni 200,0) Frank B. 340,33) Ze Drahmi © 328) Pengü Prank |, 24204; Ley Pezeta Esham ve Tahvilâtın nevi İstikrazı dahil 00 Düyanu muvahhide 505? kiremiyeli Demiryolları (| 260 zemin hazırlamak için ken isinin kabine âzalığı hakkın- “İfan feragat ettiğini bildirdi. te Chamberlaine'in bü mek: (İlibunu yazarken, yukarda i- Hah ettiğim mülâhazadan mü- Nim olduğuna ihtimal verenler Plduğu gibi, bunun Başvekile İszılacağı yerde Muhafazakâr ka lideri Baldwin'e yazılma- 1 da manidar görenler çok- ur. Çünkü milli kabinede va- Sfe almıyacağı hakkındaki ka- irından Başvekili haberdar «tmemesi ve Yalnız aldwin'e malümat © verme- Dİ Mac Donald kabinesi namı (İtnda teşkil edilen kabinenin dereceye kadar Mac Donald ismine izafe edilebileceği kında bir fikir vermeğe kü- dir. Kabinenin mecliste pek kuv buğday stoku yeniden tar, Bu mevsimde Amerikin da böyle bir vaziyet nadiren vukubulmaktadır. Muhtelif memleketlerle aktedil- — lü dere. Ne — ihracat İngilterenin buğday ithalâtı İngiltere eylül ayı zarfmda 812 milyon ton buğt etmiştir. Rusya'nın bu hissesi mü- him olup 364 bin ton tutmaktadır ki, umumi ithalâtm yüzde | kırkını teşkil etmektedir. Rusya'nın 1930 Eylülünde İngil- * | tere'ye olan ithalâtı yalnız 113,000 lira idi, Yumurta ihracatı için nizamname İhracat ofisi yumurta ihracatını tanzim ve kontrol için bir nizanına- me hazırlanmaktadır. Nizamname bugünlerde ikmal e- dilerek İktisat vekâletine gönderile- cektir. İran kambiyosu TAHRAN, 12 A.A. — Kambiyo İnrak tesbit olunmuştur Almanyadan alacaklı olanların matlubatı ne olacak LONDRA, 12 A.A. — Cit, Ak manya'nın vaziyetini ve Fransız - Alınan müzakeratını dikkatle tetkik ve takip etmektedir. Ortada birçok şayialar ve tahminler deveran etmek tedir. Bazı maliyeciler, Almanya'nın ticari borçları hakında bir moratori. um ilân edilmesi ihtimali olmadığı nı, diğer bir takımları ise Almanya? nm her nevi borçları halkında ayni gerecnde tereddüt İztar etmektedir. ler, Etıbba Odasında Aidat vermeyen doktorlar divana tevdi edilecekler Etibba odası heyeti idaresi dün Dr. Tevfik Salim Paşanın riyasetinde içtima ederek oda- ya ait bazı kararlar vermiştir. Bu meyanda aidatını itada taal lül gösteren doktorların haysi- yet divamna tevdileri de takar- rü ir. Haysiyet divanı da üzdeki perşembe günü içtimaa davet edilecektir. Edebiyat fakültesi tale- be cemiyeti kongresi Dün saat iki buçukta eski Türk Ocağında Edebiyat fakültesi talebe kongresi toplanmıştır. o Kongrey. Bey riyaset etmiş, iptida İdi: bi umumi Macit Bey Edebiyat fa kültesi talebe cemiyetinin faaliyeti hakkında söz söylemiştir. Bilâhare idare heyeti, teftiş heyeti raporları okunmuş. ve bazı maddeler münaka şayı mucip olmuştur. Bundan sonra heyeti idare ve heyeti teftişiye inti- hapları yapılınış, heyeti Mahir, Macit, Niyazi Kemal, Hay- rünnisa, Nuriye, Nuri Meliha Haç nam ve Beyler intihap olunmuşlari dır. Yanlışa Noktalar “emlâki nasıl Abdi, sn |emval nasıl Ev günleri tefrikasına ait bir tavzih Bir müddetten beri Son Pos- ta gazetesinde Abdülheyidin son günleri ser lavhası altında bazı yazılar çık maktadır.Bu tef rikada bazı kı- sımların tahrif edildiği - vakit gazetesi | tara- fından iddia e- tedir; çin bu mevzu ü- memesinde ismi ge zerinde gazete- cen NACİ BEY miz idare müdürü Saip Beyin de bazı ifadelerini nakletmiş- tir. Dün Ali Saip Bey yanlış anlaşılmış bazr noktalarm tav- zihi maksadile bize şu tezkere» yi tevdi etmiştir: . Kardeşim Nizami; .. Abdülhamide ait geçen gün kü müsahabemizinVakıt sütun Jarına intikal ettiğini gördüm. Bu müsahabemizin münakâşâ- ya zemin olması taraftarı olma dığımı size söylemiştim. Maa- mafih bir gazeteci ağzına dü- şen herhangi bir haberin o ga- zetecinin yazısına sermaye ol- maması imkânsızlığını da Bili- rim, Yalnız müsahabemizin -| yanlış anlaşılmış bir iki nokta- Sınr tashih etmekliğime müsa adenizi rica ederim. 1.— Ben ordu köşkünde bu- Junmadım. Abdülhamit, Selâni ğin işgalinden evvel (Lorley) vapuru ile nakledildiği zaman Beylerbeyi sarayında teşekkül eden idare heyetine aza tayin olunmuştum. Bu suretle saray- daki vazitem Beylerbeyinde; ve saray idare müdürü değil, sarayın idaresine memur olan lardan birisi olarak başlar. 2 — Naci ile olan münase- betim çok samimidir. Kendisi- nin zekâ ve ahlâkına hürmetkâ rım, binaenaleyh vesika ve tav» la oyunu lâtifesi benim değil, sizin hararetli yazılarınızın bir eseri iltimar olarak telâkki et- mesini isterim. 3 — Beylerbeyi. sarayının hususiyet ve mahremiyeti mü- talcaya şayandır. Bunu tarihe makledetken nezahet ve asaleti ni değiştirmemek lözimdır. Bu na ait mütalealarımı da başka- ca yazacağım. Ali SAİP Tütün ikramiyeleri Malüllerle şehit ailelerine ve yetimlerine kazalarda kayma- kamların riyasetlerinde müte- şekkil komisyonlar tarafından tütün ikramiyelerinin tevzi © dilmekte olduğunu yazmıştık. Bunlardan Fatih kazası yirmi gün zarfmda 160 kişiye bono tevzi etmiştir. Daha beşyüz ki- şiye bono tevzi edilecektir. Di- ğer bazı malmüdürlükleri bu tevziatı kısmen ikmal ettikleri halde bu kazanın geri kalması ikramiye alanların fazla bulun ması ve hasapların tetkikinden ileri gelmiştir. Şimdiye kadar bonolar kaymakamlık dairesin de verilirken, cumartesi ün den itibaren Fatih malmüdür- lük dairesinde tevzi edilecektir. Satışların verilen 6 milyonluk bonoyu itfa edeceği muhakkak! Gayri mübadillere yapılmakta olan bono tevziatı on on beş güne kadar bitecektir. Diğer taraftan gayrimübadillere sit olan Yunan emlâkinin — hemen müzayedeye çıkarılması için maliye vekâleti tarafından İzmir, Balıkesir defterdarlmile ziraat bankalarına tel grafla emir verilmiştir. Bu | emlâk kısım kısım satılacak ve satıştan ev- vel gazetelerle ilin yapılacaktır. İlk ihale 20 gün sonradır. İzmir- deki Yunan emlâkinin kıyraeti milyon lira tahinin ediliyor, Du em lâk sırasında evler, fabrikala”. apar- tumanlar, banka binalar, çiftlikler vardır. Satışın beş milyon lirayı te- min edeceği muhakkak addolume. yor. Edremit civarmda Bürhaniye ka- zası dahilindeki Teikupiz çiftliği de müzayedeye çıkarılıyor. Bu çiftliğin kaynat yarım milyon liradan fazla- Bütün bu satışların bedli birinci tertip rm bonolarile tes- viye edilecektir. Satışların, gayrimü- badillere verilen altı GTi Bralık bonoları tamamile itfa edeceği mu- hakkak addolunuyor. Müzayede Jaya bonoların kiymelazie yil Mahkemelerde daleseği ve başa Sep geleceği tak ye göre Trikupis çittli- ği ilk olarak müzayedeye çıkarı mıştır. Bu çiftliğin Z1 parça büyük zeytinlikleri, palamutları, © zengin alar, va ra, lar var diğe nasıl yapılacak Müzayede Ziraat Bankası tara- fından yapılacaktır. Bu hususta İz- mirde hazırlığa başlanmıştır. Müzayodeler aleni ve kapalı zart usulü ile yapılacaktır. Beş bin lira- ya muhammen kıymetli » lar aleni ve daha fazla olanlar kapa- ı zarf usulüne tabi tutulacaktır. Müzayede komisyonu yirmi. bin Wraya kadar olan tekliflerin ihalesi. ni derhal ve yirmi bin liradan yuka- rı olanlarını Maliye Vekâletinden is tizandan sonra yapabilecektir. Ancak Ankaraya yappılan zandan cevap gelinceye kadar zum kabul olunmayacaktır. Yalnız vula bulan teklifin yüzde yirmi beş faz. e teklif edilrde kabulü mümkün. ür. Bu emval peşin para ie satışa konulmaktadır. Müzayedelerde gay- ri mübedillere verilmiş olan borolar da nakit mukabili kabul edilecektir. Sultanahmet faciası. Şahit Suzan hanım bulunamadı, aranacak ve dinlenecek. Sultanahmetteki hanesinde Şük- rü çavuşun ölümüne ve Sabahat is- minde bir kadınm yarakınmasına 36 bep olan kanlı vakanın faili olmakla maznun Çolak Hayri efi ve arkadaşı | manav Sabrinin Ağırcezada arm melerine dün başlanmış ve larak Vitali ve Şaban liner. dir. Şaban ifadesinde bir şeyden ha- beri olmadığını söylemiştir. Buluna- mayan Suzan ismindeki şahidin ta harrisine, maznun vekillerinin gös- terdikleri müdafaa şahitlerinin cel- bine ve keşif hakkındaki | talebin reddine karar verilerek muhakeme, başka güne bırakıldı. Haciyvat dava edildi Hacivat gözetesinin son nüsha- sında çıkan bir yazı Müddejumumi- Bikçe ceza kanununun 55 inci madde sine tevfikan halı kanunlar aleyhi- ne tahrik edici mabiyete görülerek aleyhinde bir dava açılmıştır. Fuat Beyin davası Doktor Fuat Sabit Bey tarafın. dan tatbikatile meşgul olduğu Frid- man aşısı hal Beşriyat mü- Basebetile Son Posta aleyhine açılan daraya dün 3 üncü çezada deram e- . Dünkü celsede Müddeiu- Son Postanm beraetini talep Mithat Beyin davası Ikinci Hukuk mahkemesi azasın dan Mitat ve mezkör mahkeme baş kâtibi Macit Beyler Solaryum plâjı meselesinden dolayı evvelce Alara muhakeme mişlerdi. Muhakeme ide Ma Mi tat Bey vazifeyi sui istimal madde. sinden 3 ay hapse Macit Bey de ih- mali görüldüğünden 30 lira para ce- zasına mahküm olmuşlar, ancak her iki karar da tecil edilmişti, Terayiz mahkemesi Macit Bey (o hakındaki mahkümiyet kararını tasdik etmek- Je beraber Mitat B.yin hapis kararmı mumaileyhin yaptığı muamelede sui niyet ve kasd; cürmi olduğuna dair ye ilen deliller etrafile izah edil noktasından nakzederek iade etmiştir Mitat Beyin Ağırcezada dün ye- niden ine başlanmış ve müddeiye tebligat yapılmak üzere muhakkeme 24 teşrinisaniye barakıl mastar, Adliyede tayinler.. Ağırceza kalemi başkâtibi Hüse- > Hüsnü Bey, tekaüde sevkedile- rek mahkemenin kıdemli kâtiplerin- den Galip Bey terfinn Başkitabete tayin edilmiştir. İnhisarlarde İnhisarların Tevhidi Müsmir bir netice elde edilemiyecek Tütün, müskirat ve tuz inhisar. larının satış ve muhafaza teşkilâtla rmın tevhidi, işini tetkik etmek ü- muhasebeci umumi; zere umumiye müdiri unumisi Faik Beyin ri, 'AKHISAR, 11 — Tütün inhi- yetie olduğu. için, mübayaata derhal başlanmasına intizar etmektedirler. İstihkak Bonoları Bonolar hazırlan- mağa başlanmıştır Mübadillerin istihkakları fazlası olarak bono verileceğini ve istih- kak varakalarının Ankara'ya gönde- rildiğini Ankara'dan ln gelen malümata gö- re, ihzar edilmeğe başlan- muştur. Doner yakında erek pa Fidanlık tesisi âyet siraat müdüriyeti tara fından ee tesis lecek fi- danlılk yerini dün ziraat müdürü tet- kik etmiştir. Fidanlık mutehassısı burada meş- gul olmaktadır. Yağmurların faydası Son günlerde yağan yağmurlar mülhakattan vilâyet ziraat Kümeste yangın Taksimde Cumhuriyet mey- danı karşısında tüccardan Şa- kir Beyin 50 numaralı hanesin- de kuluçka makinesinin soba- sından çıkan kıvılcım tavuk kü mesini tutuşturmuşsa da, ateş sirayetine meydan verilmeden söndürülmüştür. Kardeş katili Seferihizarda Yeni köyde bir ci- olmuş, iki kardeşten birisi di. öldürmüştür. Vak'anm sebe- bi miras meselesidir. Yeniköyünde satıcı oğullarından Mustafa oğlu Halil aralarında çıkan kavga netice- sinde kardeşi Hakkıyı katlederek kaçmıştır. Bilâhare Cuma ovasında jandar- ma karakol kumandanlığına teslim olmuş ve mahfüzen & Seferihisara sevkedilmiştir . Bir karı koca diri diri yandılar ADANA, 11 — Karsisalo kaza: sena tabi Saalbaş köyünde bir yan. gın oldu. Varnalı Şükrü ile | karısı derin bir ay kırda iken, ocaktan siç- rayan ateş ortalığı tutuşturdu ve ka- M. Jansen gitti M. Yansen dün şebrimizden Ati- na'ya hareket etmiştir. Fatih malmüdürlüğünde Mülga zet maaşları muhase- beciliğinden Fatih malmüdür- lüğüne devredilen evrak kıs- men tasnif edilmiş ve muhabe- reye başlanmıştır. Tasnif neti- cesinde müracaat eden eshabı mesalih kendilerine ait evrakı kolaylıkla bulabilmektedir. Ey tam, eramil ve mütekaidinin kâ pantevvel, kânunusani, şubat üç aylıklarına ait maaş bordro- ları da tanzim edilmiştir. Bu üç aylıklar bir senelik küsurat- * Vali Beyin riyasetinde her ay içtima etmekte olan Hılzıs- «hha komisyonu kânunuevve- lin üçüncü günü toplanacaktır. * Yüksek Baytar mektebinin birinci sınıfına bu sene yirmi lise mezunu girmiş ve sınıf mevcudu kırk beşi bulmuştur. - salılacak?.. Sultanahmett. Stadyom Her kes bu fikri gülünç buluyor.. Zeki ve Nedim Beyler Şiadyom meselesi artık günün hâdisesi oldu. Refiklerimizden biri ipodromun ıhyasma doğru gidilme. sini teklif etti, Biz bu mesele etra- fında eski ve yeni pe ko- müştuk. Zeki şunları '— Sultan ihya etmek fena bir fikir dar o. rasi vesaiti nakliye itibarile kesif bir yerdir. Ancak İpodromu ihya etmek oynamamak de Stad ağla Ufak olsun, gl olsun, fakat birkaç tane olac” — Stadın yapılması için şehir plânmı beklemek doğru mudur? -— 25 senelik bir hayatı olan fut- belda yeni oyuncuların pek parlak bir surette yetişememesi doğrudan doğruya sahasızlıktan ileri geliyor. Halbuki memlekette #pora karşı Av- rupada olduğu gibi büyük bir heves ve alâka uyanmıştır. Onun için bir ayak evvel stadı yapmak kanaatin- deyim.” Nedim Bey de diyor ki: “. Eski İpodromun yerinde fut boldan hariç diğer sporlar için güzel bir saha yapılabilir. Yalnız o ornda top oynanmaz. Çünkü dardır. Yanın daki Sultan Ahmet meydanı büyük Jük itiberile muvafık ise de toprak bozuk ve — En iyisi Hürriyet tepesine kon hali arazi vardır onlardan ei edilmelidir. Muhtar Bey “Akşam” a yazdığı mektupta, stad için koşu sahasının yanında yapılabilir, diyor. Fakat o- rası olamaz, çok uzaktır ve bundan dolayıdir ki at yarışları revaç bul mamıştır. Şehir plânını beklemekte doğra olamaz. Çünkü bu ihtiyaçtır. Zaten ben tek stad taraftarı değilim. İki tane küçük siad yapılmalıdır. Biri İstanbulda biri, de Beyoğlunda. Atletizm federasyon reisi Bür- m Bey de diyor ki: “.— İpodrormun yeri eğer Sultan Ahmet meydanmda dikili | taşların bulunduğu yer ise, ufaktır ve #fad yapılamaz. Şehir stadını yapmak için şehir plânmın bekleyemez. Çünkü bir şehre su vermek, lâğım yapmak, tenvir etmek nasıl plânını bekleyemezse... Çünkü bun. br çok şiddetli duyulan ihtiyaçlar. * Eğe şehir otadı bizim söylediği. miz yerde yapılırsa plânı tatbikten sonra tekrar bir stad yapmak ederse stadın parasını çıkarabil Kongreler C. H. F. Hüseyin ağa Dap yazetinden: Ocağımızın uri, kongresi nümizdeki 18 ik 15 ilkim teşrifleri ehemmiyetle rica olunur. MEVLİDİ NEBEVİ KİRAATI Bugün ikindi namazını müteakip Nişantaşımda Teşvikiye camiinde (Dilber İtri) Hanmefendinin İs- tirahati ruhu için mevlidi nebevi kırask olunacağından bilcümle aile dostları ile arzu buyuran zevatm teşrifleri rica olunur. kü Parlmanter idarelerde faz- la kuvvetli olmak igibi bir zaaf da vardır. Hükümetin meclis- te fazla kuvvetli olması ağ tarları arasında tesanü olması demektir. Hiç bir Baş vekil için bu, emin bir vaziyet değildir. Bununla beraber, Mac Do- pald hükümeti, milli program olarak, İngiliz lirasını kurtar- mak, ticaret müvazenesini te- sis etmek ve İngiltere'ye iktı- sat ve maliye âleminde işgal ettiği eski v. iyetini iade et- mek gibi mühim vaitlerini yap mağa çalışacaktır. Ve Muhafa zakâr fırka da, bunları başlı başıma yapmak O mes'uliyetini üzerine almaktan ise, diğer fırkaları da mes'uliyete teşrik etmeğe taraftardır, Ve Mu- hafazakârlar yalnız hareket et mek ee şimdiki hükü met devam eder. ... Fransızlar ile Almanlar a- rasındaki borçlar ve tamirat müzakeresi garip bir safhaya girdi. Fransız başvekili M. La val, ile Amerika reisi huru Hoover arasındaki O mülâkatın neticesini geçen hafta anlat- mıştık. Bu mülâkattaki neti- cenin çerçevesi içinde Alman- ya ile Fransa arasında müza- kere başlamıştır. Fakat ilk a- dımda Almanya'nm hem tami rat bedelini, hem de hususi borçlarını tediye edemiyeceği anlaşılmıştır. Vaziyet şudur: Almanya'nın şubata kadar te- cil edilen hususi borçlarının 28 şubatta vadeleri geliyor. Di ğer taraftan temmuzda da Ho over senesi bitiyor. Yani ta- mirat bedelinin tecili olan müd det te hitam buluyor. Hususi borçların tediyesile Amerika alâkadardır. Tamirat bedelinin tediyesile de Fransa alâkadardır. Çünkü Fransa Almanya'nın hususi borçları nn ancak 9; 6 nispetine sahip iken, tamirat borçlarının (52 kısmı Fransızlara aittir, Ta- mirat ve hususi borçlardan hangisi diğerine tercih edilme- lidir? Almanlar tabii hususi borçları tercih ediyorlar,Tercih etmek tediyeye hazır olmak de ğildir. Bu da ayrı bir mesele- dir. Fakat tediye mümkün o- lursa, onları tediyeyi tercih ede riz diyorlar. Fransızlara gelin | ce; tamirat borcunun bir mu- | sbedeye istinat ettiğini, diğer taraftan hususi borçlarm ka- zanç maksadile yapıldığını ve bu borçları verenler yanlış he sap etmişlerse, zararına kat- lanmaları lâzım geleceğini, bi naenaleyh tamirat borcunun diğer borçlara tercih edilmesi icap ettiğini söylüyorlar. Şimdiye kadar Fransız nok tai nazarı, hususi borçların, ber nevi devlet alacağına ter- cih edilmesi lâzım geldiği mer- kezinde olduğu malüm olduğu na göre, borçlar hakkındaki yeni Fransız noktai nazarı ile eski Fransız noktai nazarı ara- sında bik tezat görülmekte- dir. Bununla beraber, müza- kere bütün hararetile devam etmektedir. sz İtalya hariciye nazırı Gran- di bugün, yarın Amerika'ya ayak basıyor. Hoover ile bü- tün devletlerin Başvekilleri gö rüştü. Şimdi de İtalyan harici- ye nazırı, Musolini'yi de tem- silen görüşecektir. Amerika ile İtalya arasında halledilecek hiç bir mesele yoktur. Bunun- la beraber, gerek Hoover ve gerek Grandi böyle bir fikir teatisine muhtaçtılar. İngilterenin mali ve iktisa- di müşkülâtmdan sonra İtalya Avrupada Fransa ile yalnız başma kalmıştır. Halbuki İtal ya, Fransa gibi her noktadan faik bir devletle yalnız başına rakip vaziyetinde kalamaz. Di- ğer taraftan Amerika da Avru pa işlerine karışmamakla bera- ber, Almanya'ya yapılan istik razların ne olacağile alâkadar Gerçi Laval ile son mülâkat- ta Almanya'ya karşı Fransaya serbestii hareket vermiştir. Fa- kat bu serbetii hareket, Al manya'nın iflâsmı inlac etme- mek şartile mukayyettir. Bina- cnaleyh Amerika da aksini id- dia etmekle beraber, hakikatte Avrupa işlerile yakından alâka dardır. Almanya'nın borçları, Fran sanm alacakları, tahdidi tes- lihat meselesi, bunlar biribiri- ne o kadar bağlı olan meseleler dir ki, İtalya ile Amerika si- yasetleri arasında çok temas noktaları vardır. Hoover ile Grandi arasındaki müzakere bu temas noktalarını daha ziya- de tebarüz ettirecektir. Ahmet mr