22 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET PAZAR Birinci Sahifeden Geçen Yazılar | En çok küçük esnaf ihtikâr yapı- yor. Buna fırsat vermemek lâzım (Başı 1 inci sahifede) Man takip edilen mevad kontenjan steye tabi olmadan dünden itibaren gümrükten çıkarılabilecekti. Fakat dün sabah gümrük açılınca yeni bir Yaziyet ortaya çıktı: Bu nevi beyan- hamelerin meb'dei eşyayı hömil o- in vapurun geldiği tarih mi, yok 8 beyannamenin tescil tarihi mi ola | taktı? Uzun tetkikten sonra beyan- Bamenin tescil tarihinin esas tatula- bileceği anlaşıldı. Bundan sonra bu Bevi kontenjan listeye dahil olmaya- tak malların ambarlardan çekilmesi- ne müsaade edildi. Dün öğleden son Ta bu nevi malların ambar ve antro- polardan çıkarılmasına başlandı. ve pi lerde bir hareket hösil ol Diğer taraftan dün sabahtan iti- annamelerin tesciline misyoncu tüccar ve alâkadar burayı doldurmuştu, Baş müdür Seyfi Be- yin başında bulunduğu bu büro bü. Yük bir faaliyetle çalışıyor fakat iş lü azalmıyorda. Bu faaliyete komisyoncular birliği heyeti idaresi sine rağmen işler bi mıştı. Vaziyetin görünüşün ran beyannamelerin tescili günlerce devam edecektir Adil Beye şi Komisyoncular o birli; heyet dün öğle üzeri Mi teftişiye reisi Adil Beyi miştir. Bu heyet son şekil üzerinde hâsil olan vaziyet — etrafında Adil Beyle bir müddet © görüşmüşler ve tescil muamelesinin uzamasından şi- küyet etmişler; Ortaya yeni bir mesele daha çık- mıştır. İthal müsaadesi komisyoncu ticarethanelere ve Müessosata mi? Bir çok komisyoncu- lar kendi namlarına doldurulmuş be- yannameleri tercil ettirmektedirler. Bu mesele her halde vizeler verilir- ken anlaşılacaktır. Tesçi! mucmelâtını kontrol Komisyoncular birliğinin müra- enatı üzerine dün iki Maliye müfet- tişi tescil munamelâtını kontrola baş- lamışlardır. Müfettişler bu meyanda beyannameleri takip eden komisyan- cularm ehliyetnamesi olup olmadığı. ik etmektedirler. Maliye beyeti teftişiye reisi Adil Bey yeni kararnamenin tatbikile hâ- $ıl olan vaziyet etrafında bizzat tet- kikat yapmıştır. Adil Bey bugün Ankara'ya gidecek ve tetkikatı ne- ticesini Hükümete bildirecektir. Bir taraftan da resmi gazetede © İntişar eden kontenjan histede hazı yanlışlık İar olduğu — anlaşılmıştır. Bilhassa (533) üncü maddenin A ve B fkra- larında bir karışıklık olduğu ük müştür. Gümrük Baş müdürlüğü bu Yarlışlığı müdüriyeti umumiyeye bil dirilmiştir. Alâkadarlar bazı maddelerin koo- tenjan listedeki miktarlarını pek az bulmaktadı gruplar hü yelecek listede miktarları fazlalaştır. mak için teşebbüsatta bulunmakta dırlar. Hattâ bazı zevat bunun için Ankara'ya gitmiştir. İhtikâr başladı , Tahdit kararnamesi tatbikatı dün piyasada tesirini göstermeğe başlar dı. Maalesef her vesileden istifadeye kalkan ticaret ve canaflık ölemi he- men hemen her malra üzerine zam Yapmıştır, Bir mubarririmizin müşahedeleri- ne nazaran, perşembe günkü pera- kende Galr e dünkü © perakende arasını ze çarpan fark lar vardır. Bu LE ea mani. fatura, tuhafiye, bakkaliye ve tuva- let eşyası üzerindedir: Perşembe günü 120—150 kuruşa satılan Avrupa çorabına aynı dük- kün dün sabah 200 kuruş istemiştir. Perşembe günü bakkal bir teneke Batum gazmı 350 kuruşa © verirken dün sabah 400 kuruş istemiştir. Bakkaliye, tabliye, manifatra Düne kadar hiç aksata etmiyen halk “Aman fırlamadan alalım” di- Ye varını yoğunu dökerek piyasaya fırlamış ve almıya başlamıştır. Bilhassa tuhafiye mübayaatı şa- yanı dikkattir. Dantela, kurdela, çorap ve saire gibi şeylerle manifaturaya müteallik |” Darülaceze müdürlüğünden: Müessese için iktiza eden 2500 kilo Zeytinin pazarlıkla mu- bayansı 30 Teşrinisani 931 Pazartesi günü saat on dörtte icra -İ Tistede Bombay pirinci okası 33, Ca- ti | lik vardır. esnaf okka başına 5 kuruş İİ Apartıman No 21. Tele eşya alış verişi fazla olmaktadır. Bütün bu eşyada tereffü vardır, bir hafta evvel 15 — 20 kuruşa satı- lan bezler dün 25 — 30 kuruştan a er m eayasmda kahve, pirinç, e vella, Şirk ve Bibi id- halit eşyasının kâftesi koy-, muştur. Maamafih halk "daha pa- halılaşır” kaygusuyla bu nisbi teref- füa rağmen alış yapmaktadır. Esnafın töccardan alışma gelince bu o kadar hararetli değildir. Ekseri tüccar henüz muamele yapmakta te. reddüt etmekte esnafın istediği mal için “yok” cevabımı verip işin için den bir kısım tüccar da eski üzerinde küçük bir zam ver, ni devam etmektedir. lilâsa itibarile şunu söylemek ikzamizti piyasada göze çarpan ve er birazdaha artan bir tereffü la bu pahalılığı tüccardan zi- de esnaf yapmaktadır, Tereffülar se bepsizdir. Meselâ kahve üzerinde ti- caret âleminde dün sabaha kadar hiç muamele yapılmamış olmasma rağ- men esnaf fintleri yükseltmiştir.Tica ret odasmın resmi piyasa cetveline nazaran kahve toplan fiatleri 14 teş- rinisani fiatlerinin aynan muhafaza» etmektedir. Pirinç fiati yükse'di 14 Teşrinisami cumartesi günükü va 31,50, Hindiya 32, Rangon 26,50 Rizon 33 kuruştur. 21 teşrinisani Cu martesi gükü liste de aynı fiatler var dır. Buna rağmen pirinç bakkal dük- kânlarında 40 kuruştan 50 kuruşa kadar tahalüf etmektedir. Şeker fintlerinde de ayni yüksek zam yapmıştır. Halbuki Avrupa ve Rus şekerleri 14 teşrinisanidekci fiat hiç bir fark yoktur. Aynı markada aynı mala bir dükkânda 280, diğer dükkânda 320 kurup istemektedirler Gümrükten, resmi büyük tüccarlardan yaptığımız tah- kikatta bu tereffü için hiç hiç bir s6-| an bep ve bahane olmadığı anlaşılmak- tadır, Ticaret odası bu tereffü etrafında tetkikata başlamıştır.Bu tetkik müm kün olduğu kadar çabuk bitirilecek, netice bir rapor halinde tesbit oluna Petrol fiatleri neden yükseldi ? Ticaret odası petrol fiatlerinin tereffisü sebebi o hakkında tetkikat yapmıştır. Bu . tetkikin neticesine göre, petrol fintleri dün saat 12 den itibaren teroffua , Bunun hakiki sebebi yoktur. Ticaret odasına nazaran tereffü Petrol Kumpanyalarınm birleşerek bir tröst vücude getirecekleri (o ve peel fatlerini yükseltecekleri hak- kıdaki şayindan ileri gelmektedir. -> bu şayiayı da fekzip etmekte- “Times, ne diyor? Taymis 'gazetesinin © muhabiri, ithalâtın tahdidi hakkındaki karar- Bame hakkında gzzetesine yazdığı .İ 140 lira bir fıkrada bu tahdidatı cttik- ten sonra diyor ki: “Karırmame © göstermiştir ki, Türk parasının kıymetini muhafaza Türk o hükümeti tedbir Sos tedbirin hariçte bıraktığı tesir Harici ticaret ofisi ithalâtın “tah. didi kararnamesi tetbikatının Avru- pa piyasasında nasıl bir tesir husule Eatazma tetkik etmeğe lm tetkikin neticesi yakında alına caktır, İthalâtın tahdidinin memleketle tesiri YOZGAT,21 (A.A) — İthalâtın tahdidine ait hükü- metçe neşrolunan kararname verime sevinçle ( karşılanmış- Rusçuklu Hakkı | Beyoğlu, İstiklâl cad- desi Büyük Parmak ka- pu, Afrika Ohanma bitişik Beyoğlu 2797. Saatr'14 - 18, «dilecektir, Talip olanlarm teminat akçelerile müracaatları, (3989) Tarifede tadilât (Başı 1 inci sahifede) Memleketimizdeki diğer şunbatı- ma nazaran en ziyade inkişafa mü- sait bulunduğu ve dal daki büyük sürüm miktarları saye- sinde mevcudiyetini harice karşı en kolay müdafaa edebileceğimiz bu mensucat şubesinin terakkisine cid- den mâni olan tasnif şeklini terkede rek bütün dünyada kabul edilmiş olan sınai tasif şeklini terk tebak- kuh ettirmek zaruri görülmektedir. Hükümetimiz, esbabı mucibesin- de işaret ettiği veçhile memleketi. mizde metro murabbar 80 gramdan yukarı sikletteki © dokumaların en büyük sarfiyat yekünunu teşkil et- mekte olduğunu nazarı itibare ola- rak sanayimizin kabiliyeti ve dahi- li mevaddı iptidaiyemizin evsafı iti- barile Meclise tevdi ettiği lâyihada bu nevi dokumalara mufassal tasnıf li piyasamız- 377 den 381 dahil aşağıdaki şekil. deki tadili teklif edilmektedir. Madde 377 — Ham (ksarssz) | metro murabbamın sikleti 200 gram | dan yukarı olanları A — 0,5 santimetre murabbamda 27 ve daha az ipekli 40 lira, 36 ipekliden fazla 55 lira Bunların Kssrlı ve Apreli veya yalnız Ksarlı ve Apreli olan mua- dillerine yüz kile da yirmi lira ve alelitlâk boyalı istampalı olanlarına | 40 lira ve bunlardan nakışlı ve işle- meli olanlar yine ayrıca 20 lira re- sim ilâve olunacaktır. Madde 378 — Ham ve kasarstz metro murabbamın sikleti 151 den 200 grama kadar olanlar.: A — 05 santimetre musrabbax 27 iplik veya daha az 45 ira. B —28435 53 lira. E — 36 ili 44. 65 lira D — 44 iplikten fazla 80 lira. Bunların kasarlı ve Apreli dük- yalnız Ksarlı ve yalasz Apreli olan o maddelerine 100 kilo da 25 lira ve alelitlik boyalı olanlarına (50 lira, nakışlı ve işlemelerden ayrıca 30 li. ra resim almmenk'— 379 — Metro murabbamın sille: & 101 den 150 grama m. A— 27 iplik daha ax 70 lira 28ilâ35şi85lira E —36ilâM4 dü 100 lira, D — 44 iplikten fazla Bunların Kasarlı ve Apreli veya yalar Köarle veya yalnız Apre o- fan muadillerine 100 kilodan 30 lira ve alelitlâk boyalı istampalı olanla- rma 60 lira ve işlemelilerine 40 lira resim ilâve olunacaltır, Madde 380 — Metro murabbas mn sikleti 51 ilâ 100 grama kadar : A, B — 36 iplik veva daha az 120 lira, 36 ilâ 44 dü 140 ira, D — 44 den fazlası 170 lira. Bunların Kasarlı ve yalnız Apreli olan maddelerine 1009 kilodan 40 bi- ra, boyalılarına 80 ira, işlemelileri. ne 50 lira resim ilâve olunacaktır Madde 381 — Metre murabbat- 2 sıkleti S0 gramdan aşağı olan- ; A, B — 35 iplik veya daha az 140 lira. C—36ilâ44dü 170lira,D — 4 den fazlası 210 lira. Bunlardan Apreli veya kasarlı 0- lanlardan yüz kiloda 45 lira, boyalı. larda 90 lira, İşlemelilerde 60 lira, 370 ilâ 381 inci maddelere dahil olup düz tül bunları madeni tel. lerle mürekkep olanlarına ve perde. lik tellerin Ksarsızlarma o50 bira, Ksarlı veya boyalı ve istampahları- na 100 lira ve perdelik tullerin el veya el işi gah olanlarına 300 Hira zam Mak; iaja kaldım diz İnka ar, bu zamlardan istisna edilmiştir. LLOYD: LA iz NO Limanımıza muvasalatı beklenen HELOUAN vapuru 22 Teşrinisa- ni Pazar (İtalya ve Yunanistan) dan. ABAZİA vapuru 23 teşrinismni Pazartesi (italya ve Yunanistan) dan, ABAZİA vapuru 23 Teşrinisani Pazartesi (Samsun, Trabzon, Ba- tum, Novorosisk, Odesa, Köstence, Varna ve Burgaz) &. GAŞTAYN vapuru 24 Teşrini- sani Sair (Dedeağaç, Kavala, Selâ- nik, Volos, Pire, Patras, OKorfo, Ayasaranda, Brendizi, Ankona, Ve nedik, Triyeste, Piume ve Trieste) HELOUAN vapuru 26 Teşrini sani Perşembe sabah tam 10da (Lloyd Elepres) olarak (Pire,Bren iIktısadiyatımızı koru- ma vergisinin esasları (Başı birinci sahifede) nacak olan meclis heyeti umu miyesinde müzakere edilebilme sini temin edeceklerdir. Lâyihanın esbabı mucibesi Hükümet bu lâyihanın es- babı mucibesinde atideki mü- taleaları serdetmektedir: Dünya büyük bir iktisadi buhran geçirmektedir. Bu buh ran umumi, şamil bir manza- ra arzetmekte olduğu gibi her memleketin dahili hayatmda da derece derece mahsustur. İçinde yaşadığımız günler mumi hayata taallâk eden İ lerin daima iktısadi hayatın i- cabatile hem ahenk © olmasını emretmektedir. Tedbirler Bütçe tevazününde olduğu gibi iktisadi müvazeneyi de büyük bir ihtimamla * temine çalışan hükümet dünya iktısa- diyatınm geçirmekte olduğu bu sarsmtı karşısında gerek milli paramızı, gerek milli ik- tısadiyatımızı korumak için i- cap eden bütün tedbirleri al- mak mecburiyetindedir. Bu ted birler 1932 mali senesine ait bütçenin tetkiki sırasında 6- bemmiyetle nazarı itibare alı- nacak ise de vaziyet içinde bu- lunduğumuz mali sene zarfın. da başkaca ve &cil bazı tedbir. lere müracaatı zaruri kılmak- Bu tedbirler cümlesinden olmak üzere milli iktrsadiyatı koruma vergisi ünvanı altın- da muvakkat mahiyette bir vergi ihdası derpiş edilmiştir. Herkes verecek Türkiye cümhuriyeti hudu- du dahilinde çalışan kâffei hiz- met erbabı bu vergi ile mükel- lef tutulmuştur. Devlet teşki- lâtına dahil en yüksek makam- lardan, en küçüğüne kadar bi- lâistisma ber şahıs bu vergiyi vereceği gibi, devlet teşkilâtı haricinde kalan hakiki veya hükmi şahıslar mözdinde ve- ya anlara merbut olarak çalı- şan hizmet erbabı da aynı su- rette ve aynı nispetler üzerin- den vergi vereceklerdir. Devlet uzviyetinin ve milli iktısadiyatın o müdafaası için memlekette yaşıyan ve muay- yen bir bedel mukabilinde bir yere merbut olarak çalışan her şahıs için gıda maddelerindeki ucuzluk nazarı dikkate alma- rak bu mükellefiyet tesis olun muştur . Lüâyihanın esasları Verginin muvakkat o mahi- yette olacağı mü i zanç ver; tevhidi cihetine gidilmemiştir. Lâyihanm esas- ları ise şunlardır: 1 — Umumi hususi ve mül bak bütçelerle idare edilen da- ire ve mües; le hakiki ve- ya hükmi şahıslar nezdinde veya onlara merbut olarak ma- aş, tahsisat, ücret, yevmiye, huzur ve meclisi idarele- re verilen temettü hissesi ve aidat ile veya her hangi bir nam ile olursa olsun bir bedel veya aylık mukabili çalışan bilümum şahısların istihkakla rı, ve hizmet mukabili verilen ikramiye, tazminat, ihbariye veya ayni mahiyette bulunan vergiye tâbi olacaktır. İstisnalar İkinci maddede istisnalar şöyle tespit olunmuştur: Yeni mülki ve askeri teka- üt kanunu ile teksüde sevke- dilmemiş olanlar ve ki ka- nun ahkâmı mı almıyan dul ve yetimler ba ka- nun ahkâmından istisna edildi- dizi, Venedik ve Trieste) ye. (COSULİCH LİNE) kumpanya sının lüks vapurlarna aktarma edi- lerek şimali ve cenubi Amerika li- manlarına gitmek için tenzilâti doğru bilet verilir. Her nevi tafsilât için Galatada Mumhane (Lloyd Triestino) ser acentesine Telefon Beyoğlu 4578 veya Galatasarayında sabık Selânik bonmarşesi binasındaki yazıhanele- rine. Telefon Beyoğlu: 2499 ve ya- hut Sirkecide Kırzade hanındaki ya sıhanesine müracaat edilmesi. Te- tafon İstanbul 235. ği gibi bir ay zarfında maaş, ücret, yevmiye samile aldıkla rı mebaliği 30 lira ve andan aşağı olan şahıslar, zirai saha- larda müstahdem işçilere renç pârlerle bir yere merbut olmı- yarak çalışan serbest işçiler vergiden mistesnadır. Vergi nisbetleri Lâyihanın üçüncü madde- sinde vergi ıpetlerinin nasıl hesap edileceği şöyle tespit o- lunmuştur, 150 Kiraya kadar yüzle on, J1SI ilâ 350 yüzde 12, üçyüz elli bir ilâ 600 yüzde 14, 601 liradan yukarı kısım için yüz- de 16. 20 lira maaş alanlar İstihkakları 150 liraya ka- dar (150 dahil) olan şahısla” rın r aaş, ücret ve yevmiye na- mile aldıkları o mebaliğden 30 lirası tenzil edildikten (sonra mütebakisi üzerinden yüzde on vergi nispeti tatbik olunacak- tır. Bir tathik yurdu bürosi yapılan tediyelerden vergi nis- peti istihkak, ve muhtelif nam larla da olsa tediye yekün üze- rinden hesap edilecektir. Muh ta mecmuu 150 lirayı tecavüz eden mebaliğ için 30 liralık tenzilât bududundan istifade edilemiyecektir . Muhtelif cihetlerden istil kakı olup ta yekünu dan aşağı olan mebaliğin yal- nız birisi 30 liralık tenzilât hududundan istifade edebile- cektir. Aynıyat, tediye yekünunun rayicine göre eğer borsaya tâ- bi emvalden ise borsa kıyme- tine, değilse, piyasa fiatına gö re ecnebi parasile yapılan tedi yatta, tediye gününün rayici talan kıymetlendirilecek- EE ağıl tevkif olunacak Madde 4 — Bu vergi istih- dam edenler tarafndan aylık olarak tahakkuk ettirilecektir. İstihkak erbabma yapılan tedi ye sırasında tevkif olunacak- tir. İstihkaklarını umumi büt- çeden alanlara ait vergi tevki- fatı muhasebei umumiye kanu nunun 43 üncü maddesi muci- bince toptan icra edilecektir. Mülbak ve hususi bütçeler- den tediye olunan istihkaklara ait vergi her ay bu idareler mu hasebecileri tarafmdan tevkif ve ertesi ayınilk haftasında mal sandığına teslim olunacak tır, Tevkifatı muayyen Zaman- da teslim etmiyen muhasipler de yüzde beş faiz almacaktır. Tekerrürü halinde bu faizden maada 25 liradan 200 liraya kadar hükmen para cezası tah- sil olunacaktır. Madde 5 — Dördüncü mad de haricinde kalan tevkifat is- tihdam edenler tarafından taal lük ettiği ayı takip eden aym 15 inci günü akşamına kadar esamiyi muhtevi bir bordro ile mahallinin varidat tahkik idaresine (bildirilecektir. Bu suretle bildirilen yekünun ayın 21 inci günü akşamma kadar tediyesi mecburidir. olup ta tediyatı vaktinde ifa oldukları miktarlar yüzde 25 zam ile tahsil olunacaktır. rı miadında vermiyenlerin is- tihdam ettikleri şahıslara 2 istihkaklar ve bunlara eden vergi miktarları resen tarh ve iki misli olarak tahsil olunacakıtır. Tekerrürü hali; de ceza beş misli olarak tatbik edilecektir. Madde 7 — Aylık bordro- larda istihkakların noksan gös terilmesi veya kötüm halinde vergi resen tarh ve beş misli zam ile tahsil olunacaktır. Te- kerrürü halinde başkaca 25 li- rdaan 200 liraya kadar mah- keme kararile para cezası tah- sil edilecektir. Madde 8 — 6 ve 7 inci mad delerde yazılı misil zamlarile para cezasından dolayı istih- tur. Madde 9 — Bu kanun mu- cibince icra olunacak resen tar hiyat ve buna karşı vaki itiraz larda ve sair mesküt kalan hu- suslarda kazanç vergisi kanunu nun umumi hükümleri daire. sinde muamele olunacaktır. Bu kanun mucibince tahsil olunacak vergi usullerile faiz ve cezaları tahsili emval kanu- nu mucibince tahsil edilecek- tir. Bu kanun | kânunuevvel 931 tarihinden muteberdir. telif cihetlerden istihkakı olup |' | 50 lira- Bordroyu vaktinde vermiş | etmiyenlerin tediyeye mecbur | Madde 6 — Aylık bordrola | isal”; Hiç beklemediğiniz bir sinde İşsiz kalabilirsiniz; Hasta olabilirsiniz; Başınıza bir felâket gelebilir; Ah benim de bir kumbaram olsaydı demekfaydavermezii BARTİN LÜKS SÜR'AT l POSTASI ” BARTİN Vapuru Her OPAZARTESİ günü saat 18'de Sirkeci rılıtımından hareketle, Ereğli, Zonguldak, Bar- Gn, Amasra, Kuruçaşile, Cide is-| kelelerine azimet ve ayni tarikle 1s tanbula avdet edecektir. Müracaat mahalli: Sirkeci Yeni han No 15, Telefon: 23609 ve 2338. | Tavil Zade Vapurları İZMİR POSTASI | Saadet Vapuru her Pazartesi ak- | şamı on yedide Sirkeciden ha- | reketle Gelibolu, Çanakkale, | İzmire azimet ve Çanakkaleye uğrayarak avdet edecektir. | Yolcu bileti vapurda da ve SEYRİSEFAIN Merkez acenta; Galata Köprü ba- w B. 2362. Şabe A. Sirkeci Mühür. dar zade han 2. 2740. TRABZON POSTASI (CUMHURİYET) vapuru 23 Teşrinsani Pazartesi 17 de Sirkeci Rıhtımın- dan hareketle Zonguldak İnebolu, Ayancık, Sam- sun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Mapavriye gidecektir. Dö nüşte, Zonguldak yoktur. Of, Sünmene, Göreleyede uğrayacaktır. AYVALIK SÜR'AT POSTASI (MERSİN) 24 Teşrinsani Salı 17 de Sirkeci Rıhtı- mından. 23 Teşrinsani pazartesi Bandırma postası yapılmı- rilir, Adres: Yemişte Tavilza- yarak. de biraderler. Telefon: İst.| 2210. ç | SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası DUL FINR sp PAZAR günü akşamı 17 de Sirkeci rıhtımmdan Oo hareketle (Zonguldak, İnebolu A- yancık, Samsun, Ordu, Gi resun, Trabzon, ve Ri- ze) ye azimet ve ayni iskelelerle Görele ve Ü- nye 'ye uğrayarak av- det edecektir. Fazla taf- silât için Sirkeci Meyme- net hanı altmda acenteli. ğine müracaat, Tel. 22134. D. ANAGNOSTOPOULO ve C. SİSKİDİ Yunan vapur şirketi PİRE-MARSİLYA için seri ve doğru posta. (ANDROS) Lüks vapuru 26 teşrinisani perşembe günü 10 da Galata rıhtımından hareketle her sınıf yolcu ve eşyayı ticariye alarak (PİRE ve MARSİLYAYA) gide- cektir. Azimet ve avdet biletlerinde azami tenzilât. Umumi acentaları: Gelatada Çi- | Bili Rıhtrm Hanında D. Anagnosto- poulo ve C. Siskidi. Tel, B. O. 2612 Galata ve Beyoğlu Teli acentaları; Bütün seyahat acentalıklarıdır. İri AMİ İnebolu postası Anadolu ze. Salı günü akşamı Sirkeci Rı tımından hareketle (Ereğli, Zonguldak, İnebolu, Evre- nye ve İlişe) iskelelerine azimet edecektir, Bu posta her ir. hafta salı gün KARADENİZ POSTASI Erzurum Rizeye gidecektir. Fazla tafsilât için Sir- keci Yelkenci hanındaki acenteliğine müracaat, Tel 21515