26 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 “MİLLİYET PERŞ EMBE ii Yunanistanda Parlamentonun feshi tehlikesini nasıl atlattılar? Drahminin sukutu karşısında Yunan hükümetinin aldığı tedbirler nelerdir? ATİNA 22 (Muhabiri mah- susumuzdan) — İngiliz lirası- nin düşmeğe başlamasından iti tü. Yunan hükümeti ve Maliye mahajiili bu vaziyetten çok en- dişe ettiler, hattâ hükümet bor- sayı beş gün kadar tatil etmek mecburiyetinde kaldı ve bu ta- til esnasında evvelce dırahmiye esas olan İngiliz lirası terkedi lerek dolar esasına gidildi. Bu- nun sebebi İngilz hükümetinin altın esasını terketmesi. suretle dıroahminin isterlini ta kip etmesinin önüne geçti. Bu- nunla beraber dırahmi gene, ve lev cüz'i nisbette olsun, düş- müştür, Hattâ Türk lirası zaran da düşmüştür. İngiliz li- rasının tenezzülü başladığı gü- ne kadar bir Türk lirası 36 drah mi iken bu gün ancak 39 dırah mi ile bir Türk r alınabilir. Yunan hükümetinin dırahmi i- çin altın esasını terketmek iste memesi hi fırkasile mu- halif fırkalar arasında az kaldı, | dal Meclisin feshine müncer olmak istidadını gösteren bir mahiyet göstermişti ve Meclisin feshi mevzuu bahis olmağa başlamış tı. Çünkü hükümet altın esası- nı muhafaza etmek hususunda- ki kararmdan başka dirahmiyi himaye için bir sürü tedbirler daha hazırlamıştır. Bu cümle- Spor İzmir Spor, Pera'ya Bu | den olarak bazı idhalâtı tahdit etmeğe, yerli istihsalâtı hima- ye etmeğe de karar vermiş ve bu meyanda memleketin en bü yük istihsalâtından olan zeytin yağı müstahsillerini bu mahsu- Jün ticaretile işgal eden tacirle re ve fabrikalara karşı himaye etmeği düşünmüştür. Bu ted- birlerin mutasaver şekli muha- liflerin itirazını o mucip olmuş ve hükümet bundan istifade e- derek Meclisin feshi meselesini ortaya atmıştır. Meclisin feshi bir taraftan hükümetin işine ge liyordu. Çünkü hükümet intiha bata (dırahmiyi himaye) prog ramile girecekti, Bu nokta ise cazip bir kuvveti haiz olduğun- dan reyleri evvelden temin o- lunmuş olacaktı, Muhalefet bu suretle madun vaziyette ka ğını tekdir ettiiğnden fırka reisleri Mecliste hükümetin dırahmiyi himaye hakkındaki tedbirlerini tasvip ettiklerini be yan ettiklerinden fesihden vaz ilmiştir. Fakat bu neticeyi İlki hükümetin lehine ıkmış- tar, çünkü itihazını tasavvur et tedbirlerin tatbikatta mu- yaffakıyetsizliği halinde bile bu tedbirleri diğer fırkalrın da tas vibile aldığını beyan edebile- cek, bu sayede ondan tevellüt edecek mes'uliyete muhalefeti teşrik etmiş bulunacaktır. Fehmi nasıl mağlüp oldu? Bu haftaki Sipahi ocağı konkur ipikleri nasıl olacak? Pera takımı ikinci ve son müse- bakasını İzmirsporla yaptı ve İzmi- rin en kuvvetli defansına malik olan bu takımı sıfıra mukabil dört golle mağlüp etti. Bu neticede her şeyden evvel İsmirspor idarecilerinin hatası vardır. Takviyeli birkadro ile şehrimi 26 gelen ve hattâ Beyoğlu mubteliti belinde bulunup cuma günkü maçın ikinci devresinde çok yüksek bir 0- yan oynayan misafirlerimizin karşı- sina forvel hatlarını takviye etmeden çıkmaları mağlübiyetin en mühim â- millerinden biridir. Burasını kim antrenörü Mister Fred Poğmu- nin aa oyun başladı. Nazmi Fethi Ihsan o Hakkı Pera müdafaa hattında kırılan bir İzmirspor aknile oyun başladı. Pera cuma günkü oyununun aksine daha kuvvetile çalışarak oyunu açmak is gin çırpınıyor, bilhassa sol muavin Lütfi çok fedakâr ve atak. On beşin €i dakikadan itibaren İzmirsporlular oyunu nisbeten açmağa muvaffak 0- luyorlar. Şimdi akınlar mütekabildir. İzmirspor ileride bulunduğu bir sıra da Pernnın âni bir hücumuna şahit oluyoruz, Derin bir pas Sami K. 5. K. kalecisinin kapıldığı arya kapı larak çıkış yapıyor. Yetişen Pera muhacimleri boş kaleye ilk gollerini yapıyorlar, Pera gittikçe açılan seri bir oyunla İzmirspor defansını zor- lamakta.. Saminin iki güzel kurtar- dakârlıkin mukabeleye uğraşıyorlar. Çok geçmeden gene seri bir hücum esnasında Pera sol açığına konulan bir ayak neticesinde solaçık düşü- yor. Hakemin verdiği penaltı cezası- nı Pora insaydı güzel bir vuruşla go- le tahvil ediyor, Pera 3 - İzmirspor 0. Pera bücumlarını tevali ettiriyor. Oyunun sonlarına yaklaşıyoruz. Ge. me sıkı bir Pera hücumu: sol açık iyi bir şandel yapıyor. Kaleci Sami çı- kış yapıyorsa da topa hâkim olamı yor. Boş kaleye havale edilen top, İzmirspor ihtiyat oyuncularından bi sinin müdahalesi üzerine çizgi üzerin de terkif ediliyorsa da hakem bunun &ol olduğuna büküm ve topun orta- ya getirilmesini işaret ediyor. İzmir sporlular buna itiraz ediyorlarsa da a | #melktedi izel oynadılar. İzmirspor Vi $ Şa kaleciyi bilhassa tebrik ederiz. Bu oyunda mu ve gayro- tin güzel bir rekorunu göstermişler. dir. Maçın sonlarında şayan esef Sipahi ocağı konkuru 21-11831 cuma günü sant 2 de Harbyede Sipahiocağında üçüncü ve senenin sonuncu konkur ipikleri, ha» mımlara, sivillere ve iki katagori > bitana olmak üzere dört mâni atlar ma müsabakası olarak yapılacaktır. Müsabıklar bu son müsabakada ka- zanmak için bütün hafta atlerile çok gayretli bir surette çalışmışlardır. Zannediyoruz Bu hafta kazanan- lar göçen haftaları aynı olmayacak tar, Hanımlar sabakasında geçen . ii üçüncü amda bu haf. se iğepie silen Alları Valim | kakele gelmee ci devre pek az sonra metice değişme den 1 - 0 Pera lehine bitiyor. İkinci | zabi devre; Pera akınıyle başladı. Misafir takım cidden güzel ve seri bir oyun fi talarına kadar Peralılar gene seri bir hü sinde kuvvetli bir şütln kaleci Sami- nin fedakâr bir atılışıma rağmen ikin ci gollerini yapıyorlar. İzmirsporun | be: müneviyatı kırılmıştır. Rakiplerinin konbine oyununa şahsi gayret ve fe- ve dört atm handikap edilmesi; bu haftanın netayicini büz bütün değiştirecektir. Geçen iki haf. ta zarfında kazanan (Ronservo), (Atik), (Akın) ve (Danyela) bir mu maralı handikap derecesi almışlardır. kiz bu bu atları ara gelince bu dear ve parmaklık onar santim daha faz- in yükselecek ve kademeli üç sırık münü 20 santim daha genişletilecek. IHARICI HA Suriyede İntihabat Fransız idaresi tam bir serbesti verecek | BERUT, 5 A.A. — Suriye teş kilde esasiye kanunun mer'iyet mey- kime vaz'i hakkında verilen izahata göre Lübnan'ı Suriye'nin diğer aksa tün Surye'de mer'iyet mevkiine gi- recektir. Umumi intihabat kümunm. sani ayında icra edilecektir. M. Poncet her tarafa mi hürriyet temin etmek için hülcümet nufuzumu ber türlü nizaların fevki- ne çıkarmağa uğraşmıştır. Binaena leyh şu kararlar ittihaz olunmuştur: İ — Surye kanunu esasisinin inePiyet mevkiine vaz'ına ve meşrui- yeti tanınmış bir hükümetin teşekkü lüne kadar intihabata sit usullerde âli komiser devlet reisinin murahha- suretle hareket edecektir. 2 — Bu devre esnasında dahiliye nazırının salâhiyetleri bir e mit olacak ve bu kâ milik bali hazırda vazife ifa (eden sırlardan birinin imzası altında ve | âli komiserin bir murahhasının mun venetile gündelik işleri tedvir ede cektir. Diğer taraftan İ se hâkem vazifesi veri His, âli komisere rey ve bildirecek ve devlet reisi vazifesini | ifa etmiş yüksek zevattan mürekkep olacaktır. Sabık Ispanya kralı Belçikada BRUXELLE, 25 A.A. — Sabık Ispanya kralı on üçüncü Alfons Bel- çika'da ikamet etmektedir. Müşarü- | nileyh günü Brüxelle'de bulun- Bir etili vapuru imdat isteyor BOSTON, 22 — İngiliz ban dıralı Glenconer vapuru şiddet li bir furtma esnasında Rhode adası açıklarındaki sığlıkta ku ma oturmuştur. Verdiği istim- dat işareti üzerine iki Ameri- kan torpido muhribi hemen yar dıma gitmiştir. Geminin gövde sinde açılan yaradan giren su- ları tahliye tulumbalarile çı- karmak için mürettebat 30 sa- | atten beri çalışmaktadır. Deniz pek fırtınalı olduğu için kazaze de vapura yanaşmak mümkün olmamaktadır. —— —————— tir. Münilerin irtifas 1,30 metre; e İm Sy kı atlar için epeyce bir şeydir. Buna | nazaran atlar 140 metre irtifamda ve 1,60 metre genişliğinde mâniler atlayacaktır. Geçen hafta ikikir parmaklığı bu hafta üç olacak ve iki metre aralıklı olan bu üç kır parmak lığı birden atlanacaktır. Handikap © dilmiş dört at ile aynı kuvvette olup geçen hafta kazanamayan (Güdük) ve (Aşina) nm bu hafta kazanması çok muhtemeldir. (Horas) a gelince | geçen cuma mü larında yerle- rin çok kayıcı olmasından dolayı » yakları kayarak atlama cesaretini| kaybeden buat fevkalâde atlama kudretini haiz olduğunu zaten kıs- men isbat etmişti. Bu haftaki çalış. ma esnasında noksanlarını ikmal ve kazanmaması esbabını izale eylediği ve bu sayede kazanma ihtimalinin yek siyadeleçtiği tahmin olunmakta Hülâsa: Uç haftada neticesini gösterecek olan bu müsabakaların gok meraklı ölacağı muhakkak görül ir, Sipahiocağı tarafından 931 senesi için ihzar edilen spor madal- yalarının hangi atlar tarafından alı- Cuma günkü müsabakalar ISTANBUL, 25 (A.A.) — Önü- müzdek cuma günü Kadıköyünde| Fenabahçenin yeni yapılan stadyu- munda mühim maçlar yapılacaktır. Saat bir buçukta Fenerbahçe - Kur. tuluş birinci takımları ve snat üçte) Pera - Arnavutköy birinci takımları | karşılaşacaklardır. & Fenerbahçenin Tik maçlarına girmemek hususunda | verdiği karardan sonra takımlarını oyunsuz bırakmamak üzere tertip e. ini haber vermiş olduğumuz maçlara muntazaman ve oldukça mü him karşılaşmalar ihzar suretile de- vam etmekte olduğunu kaydederiz. Perann İzmirde elde etmiş olduğu | Tarifesi gümrük muharebesi mi? | Gandhi ile görüşmüş ve müteakıben neticelere nazaran cuma günkü maç | ların oldukça ehemmiyetli olacağı! tahmin edilmektedir. Ankara lik maçları | Ankara futbol heyetinden: 27/11/931 cuma günü icra edile cek Tik ve gilt maçlı Cebeci sahasında; İkinci takımlar hik maçı Altmordu - İmalâtıharbiye (Hakem; Mubarek Emin B.) Saat; 10 da. İstiklül sahasında: Birin. lar: Çankaya - Gençler Birliği Şüt sat 14,30 Hakem Kâmil B. Çarşamba ve perşembe nüshaları. talerm. | mezaretsiz nazırlar ortadan Yeni İngiliz Dün mer'iyete girdi. Fransa ile | BERLİN 25 (A.A.) — Yemi İn-| giliz gümrük çarşamba günü mer'iyet mevkiine girmekte olduğu haberi, Almanya dan külliyetli mikdarda mal gönde- rilmesini mucip olmuştur. Birçok ta günlerde tayyarelerle mal göndermişlerdir. Tayyarelerin ili namesbuk bir derece- yi bulmuştur. İngiliz kabinesinin başlıca | meşgaleleri LONDRA, 25 (A.A.) — M. Mac Donald, Hindisten meselesini hal için mesaisine devam etmektedir. Fe | derasyonlar arasındaki münasebetler komitesi, içtimalarını aktetmekte ol- duğu sırada Başvekil, M. Sankey ve M. Hosre hazır bulunduğu balde Haydaribat Başvekili Hydery'i ka- bul etmiştir. Konferans ile halinde bulunan mahafil, hükü Hindistan siyasetinin bir ta mamış ve esasen bu siyasetin 3 fırka mümessilleri tarafından tayin ve tes bit edilmiş bulunduğunu beyan et- mektedir. Bu meseleye bir nihayet vermek arzusu kahirdir ve Yuvarlak Masa konferansını son umumi içti- mamın önümüzdeki hafta zarfında aktedilmesinin pek muhtemel olduğu söylenmektedir. Diğer taraftan ga- yet mühim meseleler ve bilhassa Runciman rüsumunun diğer bir ta kım ecnebi mallarına teşmili mesele- si hükümetin dikkatini celbetmekte olup ikinci bir listenin pek eşredileceği söylenmektedir. Demir ya çeliğin de ba ikinci steye idhal e- dilmesi için şiddetli tazyikler yapd- maş olduğu malümdur. Fransa» İngiltere arasında gümrük muharebesi 25 (A.A.) — Paris - Midi gazetesi, İngiltere idbalât rüsumu. nun tezyidi hakkında ticaret nazırı ile mülâkatta bulunmuştur. Nazır de miştir ki: “Yeni tarifenin, âdeta bir memnuiyete muadil olduğunda şüp- he yoktur, Bundan sonra ipek çorap İar için yüzde 85 resim tediye oluna caktır. İktisadi mahafilin heyecanı pek haklıdır. Ve Londra ile mütend- Git defalar bir itilâf vöcude getir. mek ve böyle bir tedbirin önüne geç mek için çalışmış olan:hükümet te Fransız ihracatını tehdit eden bu teh like karşısında ayni derecede mütccs sirdir. Dün meseleyi tetkik etmek i- çin mazırlardan bir komis yon toplanmıştır. Hükümet yakında harekete geçebilecek bir hale gelecek tir, Nasıl hareket essir bir surette gadadaa edileceği size temin ederim.,, Bu beyanata ilâ- veten gazete iyi bir mombadan al- muş olduğu bir takım malümatı yaz maktadır. Bu malümata nazara İngi liz dumpinginekarşı şiddetle mukabe le edilmesi tasavvur olunmaktadır. Fransız iktısadiyatı her türlü tehlike İli rekabete karşı bilâ teahhur neçre- dilecek alelâde bir kararname ile LA maye edilecektir. Filhakika tesssür olan bu tedabir mübadelesi mukabelei bilmisillerle yapılan bir gümrük muharebesini andırmalta. dır. Fakat şimdiki- ahval ve şerait altında Fransanm bu işe ilk başla. yan olmadığını ve böyle elim bir va ziyetin önüne geçiiek için her şeyi yapmpış olduğunu kâbul ve teslim eylemek icap eder. M. Lloyd George Mısırda PORTSAİT, 25 A-A. — M. Llo- İ yd George iyi şersit dahilinde ya pılmış bir seyahat dolayısile salih kerbetmiş bir sıhhate melik olarak buraya gelmiştir. M. Grandi aleyhinde nümayişler NEVYORK, 25 AA. — Dün| Grandi'nin de hazir bulunduğu bir tiyatroda icra edilen bir temsil esna- sanda Faşist aleyktarları “Kahrol. sun Grandi”, yazılı matbu kâğıtlar atmışlardır. Birçok nümayişçiler tey if edilmiş Yugoslavya kabine- sinde tadilât BELGRAT, 25 A. A. — Selâhi. yettar mahafil yakında kabinede mü. bim tadilât yapılacağını beyan çt- mektedir. Hattâ bugün kat'i şeklini alacak olan yeni ; kabinede bütün kalka. enleter, İtizar Kesreti münderecat iti- barile bugün “Birinci” Bü- yük Millet Mecli i kamızı neşredemedik, Ka- rilerimizden özür dileriz. bavalisinde strafa dehşet salmaktadırlar. 50 ki. lormotrelil İ niz 4 telef ve 9 yaralı zayiat vermiş lerdir, Mançuride Vaziyet Çinlilerle Japonlar yeniden çarpıştılar LONDRA, 25 (AA) — Manches ye Saman evvel tamiri gay- bir takım hüdiselerin zuhur edebileceğini bilhassa Tehintehöcu- nan yaptı keyfiyetinin bütün Manga riyi Japon kontrolu altına sokubile- yazmaktadır. Bu geze, Mik Muk den hükümetinin beynelmilel komös İ yon mesaisini teshil etmesinin pek az muhtemel olduğunu ilâve etmek tedir, Japonlar Tstsikar'ı tahliye ediyorlar 'TOKIO 25 (A.A.) — Rebgo &- jansı, Tsitsikar'daki Japon konsolo- sunun Japon kuvvetlerinin kısmı kül isinin halen bu şehrin dıvarları ha-| ricinde bulunduklarını söyledi bildiriyor. Halihazırda şehir dal de bulunan Japon müfrezesi ibatesini temin edecek bir mahal bulunca he- men Tsitsikar'dan çıkacaktır. Bun- dan sonra şehir içinde hiç bir Japon askeri kalmamış olacaktır. Tehnag-Kai-Chek Pekine gidiyor PEKİN, 25 (A.A.) — Tebang - Kai - Chek, Pekinde beklenmektedir. Mumaileyb, orada Mareşal Tchang- ŞukuLinna ile Mançuri vazietime dar ir bir t yapacaktır. Harbin'- den gelen haberler Japon kontrolu altında yapılan Çin teşkilâtının terak ki etmekte olduğunu gösteriyor Yeni fesat e TOKİO, 25 da — ang'ı devirmek isteyen bir fesat ter- tibatı inkişaf etmektedir. Çin mukabil projesi LONDRAR, 25 (A-A.) — Nan- kin'den Reuter ajansına bildiriliyor: Çin Hariciye nazırı M. Kos, M. Sze Yi Nankin hükümetinde Mançari ih- tilâfmin hallinde bir esas teşkil ede- bilecek olan bir teklifi Cemiyeti Ak- vam meclisine arzetmeğe memur ey- lemiştir. Bu teklifte şu noktalar var dar: 1 — Cemiyeti Akvam Japon kuv- tarafından olan çin bamtn meieseiz tedkirler iie etmelidir. 2 — Bu teklifin Cemiyeti Akvam tarafından tasvibi tarihinden itiba- v. 15 gün zarfında Japon kuvvetle ri tamamile demiryolu mıntakası da biline çekilmelidir. 3 — Japon kuvvetlerinin çekilme si, bitaraf mümessiller taralmdan kontrol edilmelidir. M il Se üynı zamanda Cemiyeti Akvam meclisine Japonya Camiye: tin mukarreratı sabıkasını katmamakta devam eylediği “ e miyet mezkür mukarreratta münde- çaresine müracaat ettiği ve Japon as kerleri Cemiyeti Akvamın müdahale sinden ve cihan efkâir; umumiyesin- den korkmaksızın taarruz hareketle almak mecburiyetinde kulacaktır. Japonya yeni proje kabul edecek TOK!O, 25 (A.A.) — Japon hü- kümetinin, Cemiyeti Akvm yeni ka var projesini, her iki tarafın telefat verebilecek müsademelere teşebbüs edemiyecekleri hükmünü muhtevi bulunan ikinci kısımı müstesna olmak üzere, kabul etmeğe hazır olduğu söyleniyor. Mevruu bahis noktanın hayı nin ve hatti kendini müda- fan etmek hakkına karşı ordunun el. lerini bağlayacağından endişe edili- yor. Çin imperatoru Japonların himayesinde PEKİN 25 (A.A.) — Pekindeki Japon elçiliği neşretmiş olduğu bir altnda bulunduğunu bildirmiştir. Mumaileyh memleketle münascbatta bulunmamak için Japon nezareti tında hicret edilmiş bir halde çek caktır, Haydutlar PEKİN, 25 (A.A.) — Haydutlar. ia askerler Tehintehöon ik bir daire dahilinde ahali ev lerini terketmişlerdir. Bu tedhiş ha- reketlerinde bulunanlar bozulan or- duların döküntüleri ile firarilerdir. Yeni bir müsademe Çin talebesi harp isteyor CHNGMHAJ, 2S (A.A.) — Japon-| Dahiliye vekili bugün Mardine vâsıl olacak MARDIN, 25 (H. M.) — Dahiliye Vekili yarın ikindi zamanı Di t hududu olan Siham mevkiinde maiyetindeki zevatı inahsusa ile istikbal edecekler, kirden şehrimize gelecektir. Vilâ met önne takı zaferler kurulmuştur. caktır. Şehir bayraklarla donanmıştır. Halk sevinç Vekil Bey şerefine belediye mükellef bir ziyafet verecektir. İhtiram memurini simi. be hir methalin, Parlak bir istikbal merasimi yapıla" ve sürür içerisindedir. mere: wülkiye, askeriye ve rüssayi ruhaniye ve halk, osnal, tüccar tarafından şehrin methalinde yapılacaktır, Vekil Bf. maiyetile birlik aya Savur, Mityat, Cizre kazalarını teftiş ve yakından tetkik ede- iskân ve ekalliyetler kanunu lâyi- haları heyeti vekileye verildi ANKARA, 25 (Telefonla) — Dahiliye Vekâleti hazırlamakta olduğu iskân kanun liyihası ile ekalliyetler kanun lâyihasını - Heyeti Vekilleye tevdi etmiştir. Bu lâyihalar etrafından Vekâletlerin de imütaleaları sorul- muştur. Aka Gündüz Bey Türk gazeteci- leri birliğinden istifa etti — gece Aka Gündüz B. den şu telgrafı aldıl INKARA, 25 — Türk gazetecileri Birliğinden rende ifa ettim. Lâtfos Aka GÜNDÜZ Edirneliler kurtuluş bayramını dün tezahüratla tesit ettiler EDİRNE, 25 A.A -— Edirneliler kurtuluşlarının dokuzuncu yıldönü- ünü çoşkun tezahuratla tes'it ettiler, Halk Fırkası önünde toplanan mek- tepliler ve halk sevinçli hislerini izhar ettiler. Bu münasebetle bir nutuk irat eden meb'us Şeref Bey, günün mese lesini Edirnelilere izah etti, Mekteplilerin, cemiyet ve halk mümes: akile Belediye ö- »rinis münde yapılan resul geçit pek muvaffakiyetii ve parlak oldu. Kurtuluş SE mektebinin yaptığı kurtuluş ve zafer tmsali pek güzel bir manzara teşkil ediyordu, Şehir ve mek tepliler namına Gazi heykeline çelenkler konuldu. Halk sevinç ve neş'e içindedir. Bugünün şerefine gece fener alayları ve mü kemmel bir balo tertip edilmiştir. Selânikte amele arasında arbede SELANİK, 25 A.A, — Birtakım komünist işçiler, grev kararına ris- ve etmiyen milliyetçi bir amoleye hücum etmişlerdir. mn. üzerine arbede olmuştur. İki taraf arasında bir teati edilmiştir. Bu hâdise bü- yük bir korku ve teliş uyandırmıştır. Nüfatça zaylat yoktur. © lüfusça zayint yoktur. Dokuzu, küçük yaşta olmak üzere 26 komünist tevkif edilmişti. On gün vn İzmire ne kadar mal girdi zarfında edilmiştir. Yunanlılar galip ATİNA, 25 (Hususi) — A- tine muhteliti ile Sofya muhte litiarasında yapılan maçta Yu- nanlılar sıfıra krşı iki ile Bul- garları mağlüp etmişlerdir. İtalya tütün Alıyor ATİNA, 25 (Hususi) — İ- talyan tütün rejisi Yunanistan dan 560,000 kilo tütün almış- tır, Kıymti 50 milyon küsur dı rahmi tutmuştur. Bu tütünle- için gi bi Trakyada üç ay kadar 3 bin mele çalışmıştır. Aynı reji 900 | bin kilo Yunan tütünü almak tasavvurundadır. Bombayda kolera var BOMBAY, 25 A.A. — Bir terbi- e müesesesinde çalışmakta olan 3 İrgil rahihesi, kalaradan © ölmüş Hava facıaları LONDRA, 25 (A.A.) — İki askeri tayyare Kenley ta; yare meydanında müsademe et miştir. Bunlardan birisinin için de bulunan iki zabit telef olmuş tur . Londra Şehremini LONDRA, 22 Londra şehremini Avustralyalılara tel- sizle hitap ederek Avustralya ahalisini İngiliz emteasını ğer mallara tercih etmeğe da- vet eylemiştir. ai. Nazis'ler hükümete işti- rak edecekler mi? BERLİN, 25 A.A, — Hess mer. koz fırkası, Nazıs'leri hükümete iş- trak için tekliflerde bulunmağa da- vet etmiştir. Gazeteler, bu hâdise ile Brüning iği arasında bir alâka görmektedir. yanın hattı hareketinin halk arasın. 'da uyandırmış olduğu infial, dün şi mal iştasiyonunda yapılan bir nüma yişle tezahür etmiştir. Bu mümayişi binlerce talebe hazır bulunmuştur. Demiryol rmünakalâtı saat 7 ye ka dar inkıtan uğramıştır. Nümayi, ler, Chang - Kai - Tehek'in siyaseti ni protesto gine. Japonya'ya harp ilânı, Çin'in Cemiyeti Alvar meclisinden gehimeini ve Mareşal Tehang - Linng'ın idamını mişlerdir. Fransız meb'usan mec- lisinde bir istizah PARİS, 25 A.A, — Meb'usan meclisinde demokrat ohali ferkasına 4 mensupp M. Pezet, merkezi ve şarki Avrupanın iktısadi ittihadımı acil bir | surette maıl ve ne gibi vessitle yar- dem ederek tahakkuk ettireceğini hü kümetten istizah etmiştir. Hatip, bu havalinin gayri müsta: | kir olan iktısadiyatma etmiş | ve Tuna devletlerinin mali ve ikti di anarşileri üzerinde israr eylerniş- tir, Mumaileyh, Tuna etrafındaki mil | letlere yaşamak fırsatını vermek lâ“ zam olduğunu söylemiş ve demiştir kiz “Eğer Italya böyle bir plânı teb dit eder veyahut Fransız - Alman mümafereti baki kalırsa, merkezi Av rupayi yeniden taazzu ettirmek gay ri mümkün tar. Müstemlekât sergisi kapandıktan sonra PARİS, (AA.) — Müstemlekât | sergisi kapandıktan sonra, Paris, ci- hanşumul müstemlekecilik gayreti nin muvaffakiyet ve tetevvücüne iğ trak eden meydanlar, caddeler ve abidelerin söndüğünü gördü. Paris'liler için Ner şehirini idare kandiline döndü; ktır, Binaen- leyh, belediye meelisinin peri masal larını andıran donanma manzarası nun devamı için lâzım gelen kredile ri vermeğe muvaffskat ctmesi çel: ma n Şimdiki halde Vandon, Opera, Madelen ve Notre damı meydanlar. ile Şanzelize çeşmelerinin bilâvasıtr tenviri tecrübelerinin yapılması be kredilerin verilmesi ihtimalinden eni tevellittir. Tahmin edildiği o veçhik devlet, bu masraflara iştirak edecek olursa Etvil takı zaferi, bahriye me- bm olduğu kıymetli ismi, gec esnasındaki şaşaalarile muhafaza © deceklerdir. Ayni zamanda mahalle m ticaret birmikleri mat rafa iştirak ederlerse bazı tücaret rr halleleri de donanılacaktır. AE A A MARE TEHİR Matmazel Alexandra Pangiri ik Ankarada Romanya Sefareti Baş” kâtibi Mösyö Mircca Critesconüf 28 Teşrinisani Cumartesi günü i rası mukarrer İzdivaç merasimini muahhar bir tarihe tehir edildiği tihbar olunmuştur.