26 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

26 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Gümrükte Vaziyet (Başı birinci sahifede) tenha idi, Komisyoncular birliği tara fından teklif edilen tasnif usulü tat © bik ediliyordu. Tescil odasının önü- ne konulan masada alükadarlar ken- #ilerinin işlerinin bitip bitmediğini öğrencbiliyordu. Bu suretiehem işlerin daha — sür'atle yürümesi, temin edilmiş, hem de izdihama mâni olunmuştu. Tenhalığın ayrı bir sebebi de kon- tenjan listeye konulan miktarlardan bir çoğunun dolmuş olması idi, Kon tenjan listesinin tatbikinden evvel gelmiş, fakat idhal edilememiş olan mallar idhal edildiğin. “tedeki miktarların ekserisini doldur- muştur, Binaenaleyh yeni gelen mal — ler şimdi ihtiyaçtan fazla olduğun. © dan, bunlar gelecek kontenjan İiste- lerden istifade etmek üzere bekliye- ceklerdir. © — Kontenjanda bulunan limon mik- © avı da bitmişti. Halbuki kararname Bin neşri esnasında limanımıza ge- len mühim miktarda limon partisi sürümeğe mahküm bir halde bekli- yordu, Yapılan müracaat üzerine bu ç © vaziyet ehemmiyetle nazarı dikka ie alınmıştır. Dün bu malların mesine meydan , verilmemek için Mersin kontenjanındaki limon mik- kısmın İstanbul'a ve- İdi ve bunun üzerine bu Vimonların idhali için derhal müsaa- de verildi. Dün bu senenin mayısnda gelen Malların beyannameleri de tetkik ve viza edilmiştir. Ba eski beyanname- iki üç gün zarfında bitirilebile- ceği zannolunmaktadır. ; Muhabir mektubu Pirinç diyarı Boyabat! | —e Pirinci Tosya pirinci namile satılan bu memleket nasıl mahsul yetiştiriyor? BOYABAT — Boyabat ka © zası, deyince akla bir prinçler diyarı gelmelidir! Bu kaza prinç istihsalâtile meşhurdur. Ve çok nefis ve lezzetli prinç yetiştirir, Bu prinçler İstan- bulda Tosya prinçi namile sa- tılıvmış. Çünkü Tosya princi- in her tarafta şöhreti vardır. Maahaza kıymetçe her ikisinin farkı olmadığını söylüyorlar. Zahire anbarı Boyabat kazası vilâyetin bir zahire amparıdır. Vilâyet cami © 8s bu kazanın mahsulâtından Şok müstefit olmaktadır. Filha kika külliyetli yetişen prinçten maada her nevi hububat, hay- £ van ve mevaddı hayvaniye, çok Ç mikdarda gayet makbul av de- rileri ve salep ihraç olunmak- tadır. Belediye dairesi Bura belediyesi kendi daire- sini jandarmaya © icar ederek kendisi güzel ve münasip bir mevkide icarla oturmaktadır. Belediye reisi Mehmet Beyin <ok kıymetli bir şahsiyet olma. #ma rağmen © hâlâ bir motör. © pomp alınmasına ve kasabanm Ç elektrikle tenvir edilmesine im © kün bulunamamıştır. Çünkü be © lediyenin senevi varidatı 10000 lira kadar az bir şeydir. Kasa- banın her şeyden evvel elek- İrike kavuşturulmasını (Meh. met Beyden bekleriz. Suyu — Merkezi kazada ve civarında tabiat su yaratmadı- Zından halk bilmecburiye dere suyu içmektedirler. Bu su ya- zın çeltikler yüzünden © biraz bozulursa da kışın zararsızdır. Belediye bu suyun fenni bir su- rette tasfiyesi çarelerini ara- maktadır ve bunun için de key fiyet vekleti celileden istibzan olunmuştur . H — Kasabanın hava- $ı yabis ve güzel ise de çeltik sahası sıtmalıdır. Bu saha ise memleketin şimal kısmındadır. Maahaza sıtma korkulacak bir çaziyette değildir . Bir şayia Buranm çarşısı 3 defa yan- Muştır. Üçüncüsünde hükümet yangından çıkanlara İunmak göndermiştir. den beni Benİ le orbabr seneyi vatani masaj de iyi bir vatandaş gibi çalışa- caklarını ve 927 tarihinde ted- yin ettiği teşviki sanayi kanu- tevzi o- İ bura hanımlarınm asri hayata üzere (50.000) lira | Halbuki yaptığım tahkikat | sup ve mumanaatı eski tesettü Birinci sahifeden geçen yazılar em NAL NM DR EŞ EEE | Sanayiciler ve perakendeciler ihtikâra meydan vermiyecekler (Başı birinci sahilede) yan yeni kararname ve Oonun mütemmimi olan kontenjan lis tesi nin neşri ile en mühim va- zifeyi almış olan sanayicileri- miz müttehiden bu içtimaa gel mişlerdi. Müsteşar Hüsnü Bey celseyi açtı ve sebebi içtimaı i- zah etti. İlk söz alan o Nazmi Nuri Bey oldu. Sanayi Birliği umumi kâtibi memleket iktisa- diyatını koruyan yüksek karar nameyi tahlil ve bu kararname İçtimalara riyaser eden ticaret müs- teşarr Hüsnü B. Kürsüde. nu ile memlekette Türk sanayi ini doğuran hükümete hizmet edebilmek için © faaliyetlerini tezyit edeceklerini temin etti, Nazmi Nuri Bey buna ilâve- ten, bu tezyit dolayısile dünkü mamulâttan ziyade fark talep etmek hatır ve hayallerine gel- mediğini ve eğer (bunun aksi yolda gideni görürlerse hak yo- luna sevk için bütün fabrikatör lerin müttehiden harekete söz verdiklerini beyan ederek fabri katörlerin de buna iştirak edip etmediğini sordu. Bu suali Müs teşar Hüsnü Bey de tekrar etti ve buna salonu ve koridorları dolduran yüzlerce ( fabrikatör müsbet cevap verdiler, Nazmi Nuri Bey Hüsnü Be- ye hitap ederek, yeni kararna- menin fabrikalara dört nokta et rafında teshilât gösterecek tat biki şekillerini izak etti, Bu te- menniyat şunlardı: 1 — Muaf listesine dahil ve #ta emri sadır olan mevadı ip- tidaiye. 2 — Muaf listesine dahil fa- kat hesabı cari harici olarak di- pozito ile idhal edilen mevaddı iptidaiye, 3 — Muaf listesine gayri da hil, fakat fabrika mevaddı ipti- göstermektedir: Bu paranm 15.000 lirası müh- taç harikzedelere kâfi geldiğ cihetle baki kalan 35,000 lirasi» le kasabaya fenni tesisatla su getirmek için tefrik olunmuş” » Binaenaleyh © bu paranın 9.000 lirası motörlerin (yrleş- tirilmesine mahsus bir değir- e istimlâkine ve 2.000 lira sı da suyun projesine verilmiş ve mütebaki 19000 kı lira da Zi- rant bankasına yatırılmıştır, Şimdi belediye hey'eti bu para- ya bir mikdar daha © ilâvesile suyun fenni bir surette kasaba- ya getirilmesi için uğraşmakta dır. Tedavi evi Muktedir ve kibar doktor. larımızdan hükümet © tabibi Raif Bey tarafından çok mun- tazam bir şekilde idare olunan güzel Burada tesettür ve taassup pek fazladır! o Kadınların bir kısmı fota dedikleri beyaz be- nedi kırmızı ve oldukça büyük başörtülerle ve bir | kısmıda rengârenk Bağdat çarşaflarile yüzleri peçeli ve ayrıca da baş- larında şemsiye tuttukları hal- de gezmektedirler! Bu hanım- lar kat'iyyen Şarşı ve pazara gidip alış veriş yapmazlar. Sul tan Hamit devrini o hatırlatan bu manzarayı görünce ben hay retler içinde kaldım! Maahaza olan inhimâk ve meyillerini de İ işittim. Fakat erkeklerin taas- daiyesinden olan mevadm kon tenjan harici idhali, 4 — Mamulâtın O zurufuna muktezi mevadı iptidaiye... Bunlardan maada teşviki sa- nayiden istifade etmiyen fabri- kaların ihtiyacatı tadat edile- rek, müşkülâtın izalesi temen- ni edildi. Müteakiben birkaç fabrika- tör bu hususta söz söyliyerek tesbit edi!” ; taleplerin teşriini rica ettiler ve içtimaa nihayet a : Dün perakendeciler de toplandılar Dün öğleden sonra Ticaret Odasında perakendeciler de bir içtiman devet edilmişlerdir. İç- 50 kadar perakende- ile bi: toptancı gelmiştir. İçtimaa Ticaret Odası reisle rinden Necip Bey riyatet etmiş tir. Necip Bey içtimaa gelenlere niçin toplanıldığ izah ede- rek, hükümetin idhalâtın tahdi di hakkındaki o kararnamesin- den maksadını, Odanın bu ka- rarnamenin tatbiki etrafındaki kararını anlatmış ve bir gün ev vel toptancıların ii amda bu | kararnamenin pahalılığa bir se bep teşkil etmiyeceğine ve pa- halılık olmıyacağıma (ittifakla karar verildiğini anlatmıştır. Necip Bey bundan sonra de- miştir kiz — Malların esas yerleri vi yükselmedikçe, burada ii için makul ve man- di bir sebep yoktur. Ufak te- fek tatbik müşkülâtı da bir se- bep teşkil edemez. Bunun hari- cinde herhangi bir pahalılık ta- mamen şahsi bir ihtikârdan baş İ ka bir mâna ifade etmiyecektir. Necip B. bundan sonra söz istiyen bulunup bulunmadığını sormuştur. Perakendecilerden hiç kim- se söz almamış, yalnız toptan- cılardan şeker tüccarı Derviş zade Etem Bey söz alarak, şe- kerin kontenjan listeden istis- bep yoktur. ii tatbik e tx da ortadan kaldırılırsa işleri- miz teshil edilmiş olur. Necip Bey Derviş zade E- tem Beye cevap vererek, bütün mahzurların nazarı dikkate alı- hacağını söylemiş, bu şikâyet- lerin tahriren Odaya yapılma- smı tavsiye etmiş, Odanın vaki müracatleri hemen vekâlete ar zedeceğini bildirerek (| içtimaa nibayet vermi; rün cümhuriyet devrinde de- vamına sebep imiş? Hanımlarımızı hâlâ çarşaf, pe. çe, başörtüsü ve şemsiyeler al- tında yaşatmak ve mail oldukla rı nimeti hürriyetten onları mahrum eylemekte bir fazilet yoktur! Türk kadını artık bu gi bi Da kayıtlardan kurtul metin sukut ve inhizami ile netiee- Tenmiştir, M. Theodor'a atledilen cürüm iş- tahsisatınm tevzii — sırasında siyasi tarafkirlik yapmaktır. Reyin bu ra izharı ihtimali ZAYİ — Galata İthalit Gümrüğü- nün 79176 No ve 18-1031 tarihli makpuzu zayettiğimden yenisini çı karacağım. Eskisinin hükmü olma- dığını ilân ederim.Galata Sen Piyer Han 24-25 numeroda Necdet, ZAYİ — Liman Dairesinden aldı. ğım 1/6220 mumerolu gemicilik vesikamı kaybettim. Yenisini alaca- ğumdan hükmü yoktur. Kandillide Fuat Paşa köşkünde İbrahim oğlu Fazlı, Almanyada 4.480.000 işsiz BERLİN, 25 A.A. — Teştinisani ayının ilk 15 günü zarfında işsizler miktarının artmış olduğu 000 kişiye baliğ olmuş ve şu hazaran teşrinievvel ayının. son 15 günü zarfında miktara 220,000 kişi artmıştır, 111 yaşında kadın LONDRA, 23 — Geçen as- rın iptidasında meşhur roman- cı Walter Soott'm kucağında |“ büyümüş ve beş hükümd saltanatı müddetince yaşamış olan Misis Katherine Plunket dün İrlandadaki ufak malikâne sinde akrabaları ve dostları ara sında İlY inci yaşını tes'it et- miştir. Ömründe hastalık çek- memiş olan bu kadın el'an bü- tün tendüristisini muhafaza et- mektedir. Mükemmel bir terbi ye görmüştür. Derin tetkik ve müşahedeler © üzerine mütssis sayısız hâtıralı son derece me- raklı ve cazibelidir. Bir vapur battı JAMBİ O (HİNDİ FELE-| MENGİ) 25 (A.A.) — Bir fi- | yot, Ophelin ismindeki vapur | ile müsademe etmiştir. Vapur, batmıştır. 24 yolcu telef olmuş | tur, Ancak üç kişi e tur, nisbeten Yeni şekil Soldan sağa 1 — Fare düşme: (4) Küçük (5) 2 — Eleyen (4) Bizi doğuran(3) Nota (2). 3 — Erkek ismi (4). Nota (2). 4 — Etrafını dolaşmak (5) 5 — İcra (4) Tasvir (5) 6 — Ermenice bir tabir (2) Pis lik (33) 7 — Yere serilen (5) Baba (2) Not belen iy İsim ortağı (4) raç limanımız (6) | Kaptanlara veba aşısı Gemilerin kaptan 'veya reisleri sâri hastalıkların zuhuruna râni ol- mak üzere Sahil Sıhhiye İdarelerin- ce lüzum gösterilecek tedbirlere rim- yet ile mükellef olup bu mükellefi. yete riayet etmiyenler hakkında ka yem ER ini li elle tatbik edilmesi lizrm geldiğinden vu 16 —— Gelir Ki Yama (2) İsyan ku bulan tebligata rağmen Veba aşı-| eden (3) larmı yaptırmaktan istinkâf edenle-| O 11 — Ben (3 Uzuv (2) İka (4) Pire ebeler şen era fikan mahkemeye tevdi edilmeleri i- Yukardan aşağı 1 — Ham kavun (5) Eski (5) 2 — Göz rengi (3) Kemiği: (4) Nota (2) 3 — Maden (3) Mersa (5) cap edeceğinden Yaba apn de aşılanma ineriyen in İçi hakdanda kaptan, reis ve mürettebat Sail Sıhhiye İdarelerince bir zabet varakası tanzim olunarak mahkeme müracaat edilmesi 4 — Rakam (3) Haraket (6) Tün. aval © itiken| © & — kler siki (3) iz bizi Kumandanın yardımcızı (5) Doktor ey Italya'da bir şe Hafız Cemal İrilermer (5) Esstirden biri Dahiliye hastalıkları 9 — Meyve (4) Hicap (2) mütehassısı 10 — Şiş (2) Koku (3) Sopa(3) Cumadan maada hergün öğ- “ mirsis > Sakal (3) Du- leden sonra saat (2,30 dan Se) | kadar İstanbulda Divanyolun- da 118 numaralı hususi dalre- İl sinde dahili hastalıkları mua İ | Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- İl! desi Büyük Parmak ka- yene ve tedavi eder, Telefon; İstanbul 22398 Sıra numarasını beklememek İl) pu, Afrika hanına bitişik isteyenler, kabineye müracaat İİİ Apartıman No 21.— Tel: la veya telefonla randevu al |ğ Beyoğlu 2797. malıdırlar. game İ perşembe günü saat 16 da ko- | lar, çiçek vazoları Yeni neşriyat Aylık ziraat mecmuası Aylık Zirant mocmauasının 24 ün cü nüshası Ankara'da neşrolunmuş- tür. Bu nüsha bir çok kıymetli yazı- larla Kerim Ömer Beyin değerli bir teknik yazısını ihtiya etmektedir. Askeri fabrika- lar ilânları 23-12-931 tarihinde kapalı zarfla münakasası icra edile- cek olan 21 kalem ateş tuğla- sı şartnamesinde bazı tadilât yapılacağından muamelesi ip- tal edilmiştir. Yeni şartname dahilinde ayrıca ilin edilece- ği ilân olunur.(4015) 3 üncü Kolordu ânları K. O. ve Birinci Fırkanm ihtiyacı için soğan pazarlıkla alınacaktır. İhalesi 26-11-4931 misyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iş- tirak etmek istiyenlerin de vak ti muayyende komisyonumuza müracaatları. (583) (3993) İstanbul 8 inci İcra Dairesinden: l Bir deynin temini zımnında mah- | Guz ve furuhtu mukarrer ayşe ka- dın fasulyesi Pendikte Çatra mev- kiinde Yanya mubadillerinden Cev- | det efendinin bahçesinde 2-12.031 tarihine müsadif Çarşamba günü saat ondan on ikiye kadar furuht edileceği ilân olunur. | li Müzayede ile Satış | 1931 İkinci Teşrinin 27 inci Cu- ma günü sabah esat 10 da Beyoğlun | da Yeni Çarşıda Polonya sokağı karşısında 38-1 numerolu LÜKS apartımanınm 3 ümcü dairesinde | (mevcut gayet müzeyyen ve modern eşyalar müzayede suretile satılacak tur. Gayet nadide ve nikel kollu 18- ime kumaşlı kübik modern salon ta- kımı; kıymettar ve müzeyyen o pe- | lesenk kaplamalı kübik yatak oda takımı, modern yemek oda takımı, Salona sit eşyalar, kübik portmanto | ve koltuklar, tablolar, biblolar, mo- dern avize ve lâmbalar, Çin (Ove Kütahya vazoları ve tabakları, san- daliyeler, kolonlar, yazıhane, el işlemeli file perdeler, heykeller, ae det tabureler, Çay masaları, koltuk- ve saire eşya- lar, Pey sürenlerden 100 de 25 te minat alınır, Hiç beklemediğiniz bir sırada: meki kiiirdenintnünn ii İşsiz kalabilirsiniz; Hasta olabilirsiniz; Başınıza bir felâket gelebilir; Ah benim de bir kumbaram olsaydı! Demek fayda vermez! TÜRKİYE İŞ BANKASI Müzayede ile Satış 1931 İkinci Teşrinin 27 önci Cu- | #na günü sabah saat 10 da Beyoğ- Janda İstiklâl caddesinde Sent Ma Fi Külsesi karşısında PİREMECİ (Sabık Derviş) sokağında 7 nume- rolu Rüştü o Paşa apartımanmda mevcut ve Madam Mari L. Agipya- da ait gayet müzeyyen ve modem eşyalar müzayede suretile satılacak tr, Güzel bir büfe- ve vitrinlerden mürekkep gayet nadide ve akaji modem yemek oda takımı, Çekme- celi aynali dolap ve saireden mii rekkep mükemmel yatak oda takı- mı, bir kanape ve iki koltuktan i- baret Amerikan takımı, gayet gü- zel möbli - gramofon 50 kadar plâk İarile, meşhur ressamların imzaları» nı: havi bir çok yağlı boya tablolar, Kanton ve Kütahya vazoları, Ter- mosifonlu emaye banyo takımı, çi- ni sobalar, yazıhane ve kütüphane- ler sedef, tabureler, portmanto, mutbak takımı, muşambalar vesair eşyalar. BOŞ marka şifceli Fransız çelik kasa, Bir kaç adet güzel halı- lar. Pey sürenlerden & 100 de 25 te- inat alımar. İzmit Asliye Hukuk o Mahkeme- sinden: Davacı İzmit polis memur- larından İsmail efendi tarafından müddelaleyha zevcesi Behire Hanım aleyhine eşya ve para teslimi hak- kında ikame ettiği davanın müd- delaleyhin ikametgâhının meçbuli- yeti dolayisile H. U. M. K. nun 142 inci maddesinin 2 inci fıkrasına tev fikan ilinen tebliğat ifasma ve mu hakemesinin 20-12-931 tarihine mü- sadif pazar günü saat 10 na taliki- na karar verildiğinden saat ve yev- mi mezkürda mahkemede bulunul- ması zumnında tebliğ makamına kalin olmak üzere ilân olunur. | LASTER SİL.BERMANN e Şi DOYÇE! Dari Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdanidan limanımıza mu vasalâtı beklenen vapurlar APOLONİA vapuru Timanımızda ALİMNİA vapuru'27 T.seniye doğ ru, MÖREA vapuru 29 T. saniye doğru Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve İbrail için limanımızdan hareket edecek vapurlar APOLONİA vapuru limanımuzda ALİMNİA vapuru 27 - 30 T.sanide tahmilde. Yakında Hamburg,Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar. ALBANİA vapuru 25-26 T.sanide tabmilde. MACEDONİA vapuru 24 Ker vekde tahmilde APOLOMİA vapuru 10-12 K.ewvel- de tahmilde, Yakında Tekirdağ ve Bandırma. dan, Dünkerk ve Hahmurg için ha reket edecek vap: GALİLEA vapuru 19-2) tahmilde. Fazla tafsilât için Galatada Ova kimyan hanmda Las Ibermana ve Şürekâsı dağına mi racaat. Telefon: Beyoğlu 641-674. SEYRİSEFAIN Merkez #centa; Galata Köprü ba- #B. 2962. Şube A. Sirkeci Mühür. dar zade ban 2. 2740. TRABZON POSTASI (KARADENİZ) 26 Teş- rinsani perşembe 17 de. MERSİN POSTASI (ANAFARTA) 27 Teşrin- sani Cuma 10da Galata rıhtımından kalkarlar. çi evvelde yur SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası Sakarya PAZAR yancık, Samsun, Ordu, Gi- resun, Trabzon, ve Ri. ze) ye azimet ve ayni iskelelerle Görele ve Ü- nye* ye uğrayarak av- det edecektir. Fazla taf- silât için Sirkeci Meyme. net hanı altında acenteli- gine müracaat. Tel. 22134. vapuru 29 T. sani İstanbulda Şehremaneti civarında kâin hanesinde mükim iken elyevm ikametgâhı meçhul ve Dahiliye Ve- kâleti memürin müdiri sabıkı Ma- sit Beye ; İstanbul sekizinci icra memurlu- ğundan: Türkiye İş Bankasının zimmetinizde bir kıt'a ilâm müci- bince bakiye matlubu bulunan 209 lira 10 kuruşun 1 Ağustos 927 tari- hinde nitibaren ve 600 lira üzerin- den yüzde S faiz 29 lira 93 kuruş masarifi muhakeme 60 lira ücreti vekâlet ve masarifi icraiye ile | bir- likte haciz yolu İle tahsili bakkın- da 931-5657 numara ile vaki takip ta Jebi üzerine tarafınıza gönderilen; ödeme emrine verilen meşruhattan elyevm iktmeteihmezm meçhul ol." duğu anlaşılmakla ilânen tebligat ierasma karar verilmiştir. Tarihi i- Jândan itibaren bir ay zarfında mü- sacaatla bir itiraz dermeyan eyle iz ve anı takip eden sekiz gün içinde de borcu eda veya bor- ca kâfi emvali saire göstermediği. niz takdirde — hakkınızda gıyabe: muxmelitr icraiyeye devam oluna- cağı ödeme emri makamma kaim ol mak üzere ilân olunur. IT İETT LİMA İstanbul 8 inci İcra Dairesinden; Bir deynin temini zımnında mah- cuz ve furubtu mukarrer bin adet muhtelif gramofon plâkları 30-11. 931 tarihine müsadif pazartesi gü- nü saat bir buçukta Sandal Bedes- tanında furubt edileceği ilân olu. nur.