16 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tefrika: 37 Birinci Millet Meclisi Meclissiyaset cereyanlarıiçinde bocalarken taarruz patlıyor.. Milli bankalara itimat etmiyerek servetini ve parasını Alman bankalarına yalan adam kimdi? İşler yürümez olmuştu. İs- mi işitilmiyen irtikâplar, mü- zayede ve münakasa maskara- lıkları duyulmağa başlamıştı. Halbuki bunün memlekette a- dı unutulmuştu. Babsâlinin imansız ve ahlâksız herifleri Kuvvayı milliyecilerin arasına katılınca iş kötüleşti. Meclisin nazarı dikkatini o celbetmeğe başladı. İlk bulüs ve safvetin ve mertliğin timsali olan Ra- sih Bey (Antalya) © çıkardı. Rasih (Antalya) Beyin gür, imanlı, heyecanlı sadası kürsü den gürlerken mutlaka bu İs- tanbulun imansız — akıncıları, İstanbulda ekmek bulamıyan Vahdettinin aç ve sefil kalmış memurları titremiştir. Daireye bir meb'usun girmesini istemi- yen bu kalpsiz ve vatansız 2- damları © getirenler de bera- ber... Rasih Bey o (Antalya) — Hükümetin memura (ihtiyacı var.. Bumu işitiyoruz ve belki de vardır. Lâkin efendiler, milli davamızın sadık ve iman lı memurlarını gölgede brra- kacak kadar babrâliden üşüşen imansızları bunların başına ne- den musallat £ ediyorsumuz. | Bunlar bizim henüz hükümet | teşekkülümüzü O bilmiyorlar. Hâlâ bizi İstanbul O meb'usan meclisi, vekilleri de nazır sanı | yorlar. Anadolunun Karadeniz sa- hillerine girilmez yaftasını tı lik edelim ve tâ davamızın yesine kadar bu imansızları mize almayalım. Hesap günü gelince temizlemek çok kolay olur. Bu memur hücumuna maa- | İesef O mani olunamamıştı. | | Bunların pek çoğu gelemedi, | gelmedi. Pek çoğu da o za-| man, meselâ bir maliye müfet tişi Vahdettinin maaşını temin etmekle, henüz buna yevmiye maaş verilmediği için İztırap- lar geçirmekle meşgul iken A- nadoluya gelmemiş, bir gün i- çin Türk vatanına, Türk dava sna, Türk vatanma inanma- mış mağrur, mütekebbir, dün- yada kendisinden başka bir in- sanın bir şey bildiğine, bile bi- leceğine inanmamış bir adam © zaman ademitenezzül ile davamızla alay etmiş idi Sonra., Menbar meçhul ce- sim servetini Almanya banka- larma yerleştirerek ahiren Al- manyanm iktisadi darlığı zu- hur edince parasmı kurtarmak için şimdi Almanyı tu. Ibuki bu pas Milk benkalarımıza vermemiş- » Çünl lâ milli Türkiye devletine imanı yoktur. Hâ- & , bügün ona en yüksek bir. mevki veren Türk milletine kin dar, garazkâr ve mağrur na- zarlarile bakarak, zaten kendi sinin yalnız mide ve bağırsak larile bağlı olduğu Türkiy Türkleri sevmez... Fakat İ böyle garip tecellileri | gusu her duyguyu söndürmüş, cenap millet onu hâlâ naz ve naim içinde, en yüksek maaş Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Rasih Bey (Antalya) birinci mecliste vererek besler durur. Adaletin vardır. Meclis bunlara haddini bildir- meğe © âzmetti ve Babrâlinin mağrur ve mütekebbir memur larma (Türk mahallesinde sal | yangoz satılamıyacağını) şid- detle anlattı. Düşman cephesinde kıpırtı başlamıştı. Zaten dahili siya- setinde tahavvüllerin o husulü cepheyi yürülmeğe sevkediyor du. Taarruz haberleri duyul- mağa başladı ve bir gün patlak verdi. Bu taarruzun hab:ri mecli- se eriştiği gün, hükümet ha- ber verdiği zaman derhal mec ayaklandı. Şimdi vatan kay gözler cephede çarpışan büyük rahlu, tarihin büyük oğlu Meh metçiğe dikilmi Herkes uhdesir yordu. Boğucu bir dü. İlk hücumun şerefli şı bidi miralay Nazım Beyin cesedi İs tasyona gelmişti. Bir Türk bayrağına sarılı tabutu başımız üstüne alarak mezarlığa giderken bütün ağız lar susmuş, kalpler $ du ve herkes cephedel li harbin neticesini düşünüyor du. Bir akşam müdafai hu- kuk gurupu binasında (Hâki miyeti Milliye) © gazetesinin başında temiz ve yüksek bir fe ragatla çalışan sevimli Ziya Gevherin (Şimdi £ Çanakkale meb'usu) yanma geçerken uğ. | radım. Her dakika beraber i-| dik. Ziya Gevherin gazetesine elimden geldiği kadar fırsat ve | vakit buldukça yardım eder- | dim. Ziya Gevher çok düşün celi, gözü yaşlı (o gibi idi. Bu imanlı ve genç arkadaşm tees- J üon Colo: MİLLİYET Gandhi Hint yolunda ! Müslüman - Mecusi kavgasına, kardeş kavgası, diyor (AA) — M. Gandhi, Hindistana müte- veccihen vapura binmiştir. Gandhi'nin mühim beyanatı ROMA, 1S (A.A.) Gandinin bu mecmuanm Hintli bir muharri rine yapmış neşretmektedir. Yuvarlak Ms- sa konferansından sonraklindis tan için intihap edilecek bir tek yol vardır, O da mutlak bir is- Gklâl elde etmek için Senühi kadar mücadeledir. Mumaileyh | şu sözleri ilâve etmiştir: “Ben kinden, cebir ve şid- detten ve kandan nefret ede- rim, Fakat Allah öyle iste buna mâni olmak elden ge Mecusilerle müslümanlar 4- rasındaki münasebet hakkında Gandi şöyle de: : “Eğer sarfolunan bütün me- saiye râğmen, bunlarin arala- rında bir anlaşma vücude getir meğe muvaffakıyet elvermeye- cek olursa neti sa olsun bir kardeş kavgası ola. caktır.,, Mahatma, netice olarak, bir ihtilâl zuhuru takdirinde Hint milletinin güzidelerinin yeni ne sil ile yeni bir Hindistan teşki ine çalışacaklarını söylemiştir. Balkan konferansi ATINA, 15 (Hususi) — İki sy evvel İstanbulda içtima e- den Balkan konferansı müzake ratmda Yunan heyeti murahha sasırda riyaset eden M. Papa- | nastasiou Meclisi meb'usan ha riciye encümeninde bu konfe- | rans hakkında izahat vererek konferansın pek faideli netice- lere vardığını beyan etmiştir. M. Venizelos ve Hariciye nazı rı da altı Balkan devleti arasın da akdolunan konferans tar: fından o temenni edilen Bal kan o bitaraflık Oove tecavüz (o misakınımn kan . devletlerinin için'bir esas teşkil edeceğini söylemişler ve M. Papanasta- sicu'ya konferanstaki hizmetle rinden dolayı teşekkür etmişler dir, Almanya-İsviçre arasın- da gümrük muharebesi 5 A.A. — İsviçre ile ndaki ticaret muahe- desinin İsviçre tarafından feshi bü- yük ve nahoş bir hayret uyandırmış | dr. Mali ve iktasadi mahafil bu bah- ranlı zamanlarda ili memleket ara sad zuhur edecek bir şümrük harbi- nin pek büyük mahzurları olacağını sürü beni çok (Omahzun etti. Ziya Gevher iyi gören, iyi dü- şünen, ruhunu ve kalbini milli davaya bağlamış bir genç idi. Mutlaka onu meyus eden bir haber vardı... Ziya Gevher ba na inanmadığı, inanamadığı bir haberden bahsetti.. Menbar nı sağlam bulmiyordu. (Devamı var) Fırka meclis grupunda verilen kararlar ANKARA, 15 (A.A.) —C. H. Fırkası Meclis Grupu bugün seat 15'de Tekirdağı meb'usu Cemil Beyin riyâsetinde mutat iç- timamı aktederek ruznamesinde mevcut Türk dilinin her nevi ırka mensup vatandaşlar arasmda tamamile takrir ve tamimine dair Muş meb'usu Kılmç oğlu Hakkı Beyin takririni müzakere etmiş ve binnetice icabı teemmül edilmek üzere hükümete tevdi- in; kararlaştırarak celseye nihayet vermiştir. İtalyada işsizlerin adedi artıyor ROMA, 15 (AA) — 30 Teşrinisanide işsizlerin mikdarı bulmuştur. 31 Teşrinievvelde işsizlerin adedi 799, 744 kişiden ibarettir, Sinir buhranı neticesi | ANKARA, 15 (Telefonla) — Bu sabah Ziraat mektebi kar- | 5 ki İktisat vekâleti şarapçılık lâburatuvarı şefi Zafer Bey ir buhranı neticesinde bilek ve boğaz damarlarını kesmek | le intihar etmiş ve ölmüştür. " Super İle de France vapuru PARİS, 15 A.A. — Ecnebi mem- ieketlerde Super İle de France'ın in-| İtalyada fena havalar ROMA, IS ALA. — e havala. | imektedir. Birçok binalar fertma te #irile mühim surette hasafa uğramış, köremitlerin düşmesi yüzünden bir. çok kimseler yaralanmıştır. Birçok ağaçlar kökünden çıkmıştır. İtalyada tevkifat ROMA, IS A.A, — Stefani Ajan- senn bildirdiğine güre 3 ahun tevkit ve hususi mahkeme huzuruna sevke dilmiştir. Burüüz. ——'teki Faşist ber methaldar olmakla maznun- durlar, Vatandaş! Beş para yersen 10 para biriktir.. Milli ve şahsi ser- vet böyle olur.. “Ac | olduğu beyanatı | , Sonu ne olur- | ÇARŞAMBA 16 | Çin hükümet Reisliği İ Çan - Kai - Şek istifa | etmekle beraber başkumandanlıkta kaldı CENEVRE, 15 (A.A) — Cemiyeti Akvam kâtibi umu- misi 11 kânunuevvelde Japon heyetinden almış olduğu yeni | | bir notayı meclis azasına tev- di etmiştir. Bü nota, Çinde Ja- ponlar aleyhine yapılmakta o- lan tahriki İ haydutlük vakayi -N nuevvel tarihinde Pekin maarif idaresineve bütün fakültelere bir talimatname © göndererek mekteplerde mutat program haricinde bir kaç saat “Japon emperyalizminin Çindeki müte cavizane siyase tarihi,, nin | tedris edilmesini emretmiş ol- duğu beyan edilmektedir. KANUNUEVVEL 'HARICİ HABERLER | Milli hükümet, icra komitesi | İ son zamanlarda her eyalet hü- | kümetine, bütün idarelere ve | | zabıta servislerine tebliğ edil- | mek üzereTchang-Sue-Liang'a | İ mahrem talimat göndermiştir. İ “Fırka organların Japonya | aleyhindeki mücadelelerini ida rey emahsus talimat,, ünvanı| altındaki bu vesika, her Çinli- | nin yapacağı işlere sit direktof | leri, propaganda ve sair husu- sata ait tarifatı ihtiva eyle- | mektedir. Nota,'Çindâ son zamanlarda Japonlar öleyhinde ya, lan bir takım tarikâ zikretmektedir. Notada, Man- çurideki “haydutlarm fünliyet muntakaları tasrih edilmekte ve 10 - 11 Teşrinisanide Mançuri toprağında 34 haydutluk vak'- ı yapılmış olduğu beyan olun maktadır! Bu yüzden telef olan ların mikdarı 59 kişi olup 19 kişi de yasalanmış ve 69 şahıs da rehine rolarak alıp götü- İ rülmüştür. Çan- Kai-Şak'in istifası gecikti İ ŞANGHAY, IS(A.A.) — İ Mareşal Şan - Kai - Şek milli hükümet ve icra komitesi riy: İ seti vazifelerinden resmen isti- fa eylemiştir. Maamafih, ordu- | İarm kumandanlığı vazifesini İ muhafaaz etmektedir. Maliye nazırı M. Soung, uhdesinde bu ı bin bu vazifeyi terkedeceği zan | nolunuyor. LONDRA, 15 (A-A.) — Ce İ neral Chang» Kai - Chek başku | mandanlık vazifelerile birlikte İ yarm milyon askerin kumanda sı işini uhdesinde muhafaza e- Mumsileyhin, terket- kat'i teşekkülüne intizaren mu vakkaten merkezi idare komite si azasından Lins - Han tarafın #n tahakküm etmeside çok muhtemel addediliyor. Yerine kim :geldi? NANKİN, 15 (AA.) İ Chiang - Kai - Shek'in uhdesin | de bulunan vazifelerin hepsin- | den istifası merkezi icra heyeti ve-Koumintang'ın merkezdeki mürakabe komitesi tarafmdan bugün kabul edilmiş olduğun- dan teşrii meclis reisi M. Lin Shann Çin hükümeti reis ve- killiğine tayin olunmuştur. Lin Spa "dan münhal kalan teşri Ming Shü intihap edilmiştir. M. Yoshizava Japonyaya gidiyor 'TOKİO, 15 (A.A.) — Pa- risteki Cemiyeti Akvam içtima larında murahhas sıfatile bulu- nan ve Japonyanm Paris sefiri olan M. Yoshizawa, yeni Japon kabinesinde uhdesine tevdi edi len hariciye nezareti umurunu deruhte eylemek üzere Japon- | yaya avdet etmek talimatını al mışlır. di 1931 Bale'deki Müzakereler Alman tediyatının yeniden tatili tavsiye edilecek NEVYORK, 1S(A.A.) — Bale'den Associated Press'e bil dirildiğine göre Almanyanm istitaat kabiliy etkike me komitesi, Almanyanın tamirat bedellerin den tehiri kabil olan ait tediyatın yeniden siyesinde bulunacaktır. BALE, 15 (A.A) — Muta- hassıslar komitesinin tebliği, fiatlarda bir düşüklük ve güm- rük tarifelerinde mütemadi bir tezayüt bulunduğunu beyan et- mektedir, Müzakere tamamen ilmi bir şekil almıştır. Fransızlar tami- ratın yalnız iktisadi ve mali ma hiyette olmayıp aynı zamanda siyasi bir mahiyeti haiz olduğu nu beyan etmektedir. M. Coli- jin'in raporunun vuzuhu ve sa- rahat gibi meziyetleri umum! yetle kabul ve teslim edilmiş! Ancak bazı murahhaslar tami rat bedellerinin Alman murah- haslarile bitaraf o murahhaslar tarafndan gösterilen nisbetler dahilinde tedisinin tesirini mü- nakaşaya şayan görmüşlerdir. Bugün, Alman demiryollari Bizamnamesi hakkında müzake re yapılacak ve bir kere bu me- sele halledildikten Alman pilân çosu tanzim olduktan sonra, va rılmak istenilen neticelere ge- çilebilecektir. Türk dostu bir Amerikalı Hayır “ cemiyetlerine yardım şeklini görüşmek üzere geldi M; Yensinge Merkezi Nevyork'ta bulunan A- #merikan Türk dostluk cemiyeti ikin- ci reisi M, Asa K. Yenmings, birkaç | gü gündenberi şehrimizde bulunmakta. dır. M. Yennizs, şebrimiz ve Anka- ra mehafilinde tanmmış bir Türk dostudur ve memleketimizde muhte. lif cemiyetler tarafından idare edil- mekte olan hayır işleri ile alâkadar olmaktadır. Dostumuz ber sene İi- M. Yenninge geçenlerde Ankara” a gilmiş ve Gazi Hz. tarafından da kabul edilmiştir. Mumaileyh dün bi- ze Ankara'daki temasları hakkında Gi reisi Ali ve Ali Rana Beylerle İl san Pş. ve Naci Pş. nn refikası H. tarafından teşkil edilmiş olan Hayr ine yardım cemiyeti erkâni ile görüştüm. Bu sene hayır cemiyetle- rine bazı muavenetlerde — bulunma- maz mukarrerdir. Ankara'daki temns larımın semeresini yakında görecek- siniz, Fakat wesele henüz tatbikat sahasına intikal etmediğinden kat'i bir şey söyliyemiyeceğim. Ankara'da Gazi Hz. le vaki olan mulâkatım bende unudulmaz intiba- lar baraktı. Ben öteden beri Türkiye ve Türk dostluğu ile pek ziyade alâkadarım. Bu sebeple her sene gelir ve hükü- erki | metini tutmak diğer taraftan mem- Say ve amelin vetim-| lerini hesaplı bir surette sarfedelim| İktısat vekilinin nutku ANKARA, 15 A.A. — Mülki İle tısat ve Tasarruf haftası münasebo- öle İktısat Vekili Mustafa Şeref B, dün akşam radyoda atideki konferan 51 vermiştir; terem Vatandaşlar; Iktısat ve Tasarruf Cemiyetinin tertip ettiği tasarruf haftası bize ik- Usadi hayatımız, iktisadi. vaziyeti- miz halkında hasbhal yapmak fır satinı veriyor. İktrsat ir millet ve devlet meselesi olarak gözümüz önüne konmuş bulunuyordu. ; İmperatorluk devletinin bünyesi ve garp iktisadiyatı karşısında bare | e mahküm bulunması mil iktısadın teşokkülüne zatında mâni idi. O devirde Türkiye ve Türkler haricin ve dahilde başka emeller bes Biyen unsurların istismarma bağlan- muş olarak devam edip | gidiyordu. Ankarada yeni Türkiye milli devleti kurularak devlet enillileştirildiği gibi iktısat işini de millileştirmek icap ediyordu. Bu uğurda çalışılırken 929 senesi ortalarında iktsat mazide görülmi- yen bir ehemmiyet aldı. Bu tarihten itibaren yavaş yavaş o genişliyerek bütün dünyayı saran iktisadi buhran yeni Türkiye için son derece © bemmiyetli ve müstacel bir hayat meselesi haline getirdi. Cümburiyet hükümeti bir taraftan paranın kıy- İekete muvazeneli ve zinde bir ikti- sat hayatı kurmak © zaruriyetlerile karşılaştı. Mill; parayı tutmak için lâzım gördüğü tedbirleri aldı ve mu- vaffak oldu. Bir nokta etrafında Muhterem Vatandaşlar; Hepimizin bilmemiz lazımdır ki bir memleketin iktisadi selâmeti yal niz hükümet tedbirlerile olup biter bir keyiyek. değidir. ktmadi mâna” da devlet, birlikte ve beraberce çalı şan ayni millete mensup fertlerden müteşekkil bir topluluktur. Bir mil- let fertlerinin ve bütün devlet teşki- Yâitinın birlikte ve beraberce a: döfe doğru candan ve elele yürüme- ettiren sebepler tarihte bu- kadar ve azamet le hiç bir zaman bir araya. gelme- | miş ve hiçbir saman bu kadar hâkim | olmamıştır. Bugün ( büyük. küçük, Kadın, erkek her Türk tek bir mokta etrafında toplanacaklardır. O nokta milli iktesadi korumaktır. Milli ikte- sadi kurmak ve korumak için her Türkün yapması lâzım olan İlk iş) yerli mal: kullanmaktır. İhmal yok! Öyle bir vatandayız ki bir daki- kalık bile ihmal ve müsamahaya ta- hameül yoktur. Bugün bütün millet ler yerli mal ihlâk etmek yer Hi malı kullanmak yolunda sarsılmaz tereddüte düşmez bir iman ile şa$- maz surette yurumekt leket içinde yerli mahsu malı olarak tedarik etmemiz kabil ve mümkün olan birçok eşya için yabaner memleketlere | milyonlarca kaymetlerimiz göndermekteyiz. Dik- kat ve şaşmaz bir iman bu paraların hepsini memleketimizde bırakabilir. Bizim yerli malı kullanmak hu- susundaki ihmal ve müsamaha kabul etmez vaziyetimiz bunun söylediğim sekilde kuvvetli bir iman halinde gö- ütması ienbetmek- Ve halindedir. Yerli mah kullanan ber vat era memleket istihsaline hizmet eder. Memleket işçiliğine çalışaçak sa- ba açar ml Meni iri viyesinin. Yerli malına verdiğin para kendi mahsulümünde kıymetlenmesine ya. lin parası o yerli malm sahabinin is- tihlâk kabiliyetini artarrı. Bu suretle İyi er aş yerli ma- la biribirinin mabsulle. ME erimi iş olurlar ki bu vatandaş- bilmiyen ki yerli malı ullanınakda Feğaerlk hissi değil bir zevk ve neşe hissi du- yalur. Yerli malı kullanmak bütün milk faaliyetlerin kuvvetini ve ha- yal suyunu temin eden bir kaynak mesabesindedir. İstihsal artar. V£ tandaşın iş sahası genişler hariçle Jan alış ve satışıda muvamene & eder, Paramız kiymetini muhafaff eder. Memlekette fakruzaruret ne refah kendisini gösterir. Paramızın kıymeti muhafaza ol nur dedik; Bu üzerinde durulnes?! bir noktadır, Paramız bir hizr zi veya bir malımizı temsil eden bi kiymettir. Eğer paramı ihtiyaçları mz tatrinine yarayan bir bizmi veya bir mal tedarik etmer İ yorsa cebimizdeki paramıza mai | bize bir hizmet veya zel vir gi e. duğumuzdan ileri geliyor. Bu sur! İ le para yalnız tabedilmiş bir küğüğ! parçası olmakla kalmaz, bir kıyın | temsil eder, Para bizim in etmiş o duğumuz bir hizmeti veya bize iken elimizden çıkarmağa razı ol ğumuz bir malı temsil eder. Pars kıymetinin düşmesi elimizdeki par yı elde etmez içisi vaktiyle yapmış “duğumuz hizmet veya vermiş muz malı kaybetmemiz demekti hizmet veya malım mukabilinde ihti yaçımızı yatıştıracak mukabil bir iğ met ve mal alınaktar mahrum olm#” mez veya eksik almamız demektir. Bu suretle paranın düşmesi us imi olarak kıymetlerin — eksikmesii memleketin umumiyetir fakirleşme- || si demekti tutmak için yerli malımı alınak 200 ruretinde olduğumuzu ihmal edecek olursak işinde bulunduğumuz ikte” sat buhranmı tekiz edecek yarınki dünya nizamın m bir halde ve. istismar mahsus smıfta me günden boyun eğmiş oluruz. dümemek için yerli malı k lamel) izde griye ve İma selâbetir Eğer bugün paramız mir; $ yerli malı kullanı yı iman haline getirmekle berabef tasarruf etmek ve tutumlu olmak şiarımız olmalıdır. “Bugün buldun! bugün yerim, hakkerimdir. yarına" darbı mescli iptidai kavimler ve © i sönmüş milletler içindir. Gibi enerji deposu olan bif e m rel a ha obir gün ve daha ilerisi içiçm efil haşır. Muasır iktısadiyatın mümeyyif vasfı ihtiyaçların tat asıtaların mevcut ihtiyaçlar haricinde teraküm' ettirmek ve teksif etmektir. Tasarrufün kolay olan şekil par# biriktirmek, biriktirilen parayı yeni (İl istihsaller için işletmek suretile ole” | nıdır, İşte, ktısadın dayandığı emel yet direği bu şekildeki tasarruftur. ği Ba tanarrafu bendisine gine etriye rinde günü gününe yaşamak fikri kin milletlerin kendi hallerine be rakılmaları düşünülemez. Enerjisi |! kuvvetli olen milletlerin bunla n be. gına geçer bunları çalıştırırlar ve bu9 ların çalışmalarından çıkan mahsul leri, çalışanlara günü günün İl yaşayacak kadarını bile | vermekte İl mazlanarak alın götürürler. Her birimiz hayat seviyelerimiz€ göre ihtiyaçlarımıza adet üzere ya” tıştırarak ve daima bundan fazla ka“ zanmak için çalışarak fazlasını tasaf ruf etmeliyiz. Ancak bu sayededir ki, milli bir sermaye vücude getire” biliriz. Türk gibi enerji deposu olan | bir millete yaraşan da budur. Tasar ruf yapabilmek için de say ve amelin verimlerini de hesaplı surette sarfe- de olmak kâzamdır. Her masrafımız” da sürekli bir dikkat hâkim olma dır. İhtiyaçlarımızı normal hayatı- muza göre intihap etmeliyiz. Vatandaşlar, yerli malrmızı kul lanmak tasarrufla enilli sermaye vö- ve hesaplı bir hayatı şiar sayesinde içinde bulunduğumuz ge- şit devrini zararsız geçirmiş, mili ik tısadımızı kurmuş ve korumuş olur yuz. Hükümet ve milletçe elele yapa” cağımız bu müşterek ve umumi ha- reketlerle müstahak ve namzet oldu ğumuz beynelmilel hayattaki iktrsa- di yüksek mevkiimizi tutarız. Her münasebetle ve hele iktsat haftasi münasebetile memleketimizin her ta rafından ve küçükten büyüğüne ka- dar herkesten bu uğurda yükselen tezahürler istikbalimiz için bir temi- mattır, Hürmetle selâmlar ve sözlerime nihayet veririm." Ankara hukuk mek- tebi fakülte oldu ANKARA, 15 (Telefonla) — Yedi sene evvel Hukuk mektebi olarak açılan Ankara hukuku resmen fakülte ünvanmı almıştır. Yİ | Heyeti Vekilenin bu husustaki kararı Reisicümhur Hazretleri. | İ in tasdikına iktiran etmiştir. Kel a e“ | Hariciye müsteşarı tekrar Avrupaya gidecek Esasen. Türkiye ile Amerika ara| O ANKARA, 15 (Telefonla) — Rahatsızlığı mebni mezun bulunan Hariciye müsteşarı Numan Bey görülen lüzum üzerine tedavi için tekrar Avrupaya gidecektir, Kendisine umum müdür *orden Cevat Bey vekâlet etmektedir,