14 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Muhtelit Komisyonda (Başı 1 inci sahifede) misyonların en meşhuru ve u- zun ömürlüsü... Son zamanlarda komisyon iş lerinin mayıs ayma kadar kat'i surette tasfiye edileceği bildiril di. Bu kabil olacak mı?, Komis yon mahafilinde yaptığım tah- kikat, beni burada halledilmesi lâzım gelen daha bir çok pürüz lü işlerin mevcut olduğu ay, sine vardırmıştır. Bu üç, dört ay içinde bu meseleler halledile bilecek mi? Kehanette bulun- mak istemem; fakat tayin edi- len müddet zarfında işlerin kati surette tasfiyeye uğratılacağı- na pek te emin değilim, Temen ni edelim, ki benim tahminimin aksi çıksın. Üç mesele Bugün komisyonun sür'atle tasfiye etmek mecburiyetinde kaldığı -teferrüat hariç- başlıca İngiliz lirasının tevzii işi... komisyonun emrindedir. Bunun 150 bin lirası İstanbul e- 5 tablilerine, (İstanbul haricinde ki emlâklerine mukabil) diğer © 150 bin lira da vaktile Yunan © hükümeti tarafından işgal edil- miş olan arazilerine mukabil garbi Trakyadaki etabli Türk- lere verilecektir. İstanbul etablilerine © tevzim- tın bir an evvel icrası için uğra- İhzari muamele- Bin şubat nihayetine kadar ik- mali için tertibat alınmıştır. Garbi Trakyalılara lara istihkaklarma © vans para tevziatına başlnmış- tır. İade edilen emval 2 — İstabul ve garbi Trakya da ctablilere iadesi lâzım gelen emlâk meselesi, Bu iş bir dere- ce daha ilerilemiştir. Yalnız ia- de edilecek cüz'i bir mikdar em lâk kalmıştır. Yapılan tetkikat neticesinde İstanbul'da etablilere ait 293 parça emlâk olduğu tesbit edil- © miştir, Bunların kıymeti tahmi > buçuk milyon lira kadar 3 istanbulda Yunan tebea sına ait emlâk. Tapuda Yunan- > lara ait olduğuna dair kayıt bulunan bu nevi emlâkin adedi de 137 kadar olduğu tesbit edil miştir. Bunların hemen hepsi inde edilmiştir. Yalnız 20 - 30 kadar emlâkin iadesine ait mu amelelerin intacile uğraşılmak- tadır. Bunlar da bu günlerde sa hiplerine inde edilecektir, Pürüzlü iş Bunlardan maada bugün ve den beri takip ettiği mesai tar- zı etrafında malümat verdikten işlerinin ve her iki hükümetten hangisi- Bin borçlu veya alacaklı kalaca- Sivil : Tayyareciler (Başı 1 inci sahifede) B. şu nutku söyledi: Muhterem Efendiler, Aero kulübün matbuat bak- kında gösterdiği bu cemilekâr lığa cemiyetimiz namına teşek kür ederim. Burada bulunan ga zeteci arkadaşlar da bu daveti nizden dolayı duydukları teşek küre tercüman olmak vazifesi- ni bana verdiler. Gazetecilerin tayyarecilerle MİLLİYET PERŞEMBE Birinci sahifeden geçen yazılar RE EŞ YY 1 2 DESE DAK WE Fransız kabinesi Düştü (Başı 1 inei sehifede) temasları yalnız bir şeref vesi-| y. lesi değil, aynı zamanda bir is tifade vesilesi de olmuştur. Na sıl ki, daha ilk temasta Veci, Bey gibi kıymetli bir tayyareci | ür. mizden sivil tayyareciliğin kıy» met ve ehemmiyeti hakkında ilk dersimizi almış bulunuyo- ruz, Tayyareciliğe hizmet 6t- mek memlekete hizmet etmek demektir. Ve bu temasların te- kerrürü gâzetecilerin bu sahi daki vazifelerini daha iyi yap- malarına yardım edecektir. Davetinizden dolayı teşek- kürlerimizi tekrar eder, Aero kulübün muvatfakıyeti dile- Bundan sonra İbrahim Nec- mi Bey birnutuk söyledi ve kulübü ihzar eyleyenlere mu- vaffakıyet temenni etti. Bu akşam kulüpte danslı bir yemek ziyafeti verilecektir. Anadoluda konser turnesi Muganni Münir Nureddin B. , İile tamburi Refik Bey yakında Anadolu turnesine çıkacaklar- dır, Tamburi Refik Bey bazı ar kadaşlarile birkaç konser ver- mek üzere Balıkesire gitmiştir. Hasan Halit E Pş. dün memleketine döndü Birkaç günden beri şehrimiz de bulunmakta olan sabık Şar- ki Erden Başvekili Hasan Halit Paşa dün Suriyeye avdet etmiş tir, Süzan Lütfullah. Han cenazesi Vefatını yazdığımız Süreyya yem primadonnası oSüzan ütfullah - Hanımın cenazesi bir çok san'atkâr arkadaşları ha zır oldukları halde dün kaldırı! mış ve Maçkaya nakledilerek cenaze namazı kılındıktan son- ra defnedilmiştir. 22 yaşında sahneden ebediyen ayrılan mer humenin mezarı başında Muh- lis Sabahaddin Bey kısa bir nu tuk söylemiştir. Süzan Lütful- lah Hanım dört yaşında bir kız çocuk bırakmıştır. Allah rah- met eylesin. —————— ği anlaşıldı. Nihayet 1930 An- ban itilâfnamesi o imza edildi. Bu mukavelenin esaslı nokta sı mübadil ve gayri mübadille- rin her iki memlekette terkettik leri emlâikn her iki hükümetin yeddi tasarrufuna terkedilmesi dir. Bu esasa istisna teşkil et- mek üzere; İstanbul ve garbi Trakyadaki etablilerle İstanbul da bulunan Yunan tebaasının, ve Yunanistandaki Türk tebaa- sının “bilfiil, tasarruf ettikleri emlâkin kendilerine iadesi ta- karrür etti, Burada bariz fark; İstanbul i Yuan tebaasmın emlâkine “bilfül” tasarruf etmeleri meş- rat olmadığı halde Yunanistan Tür, are oni olen pr İare etmiş olması şart konularaştur.) vi Komisyon binasından çıkar- ken merdivende murahhaslar- dan bir zata tesadüf ettim: — Nasıl, dedim, bütün mese lelerin mayısa kadar tasfiye e- e an ümit ediyor musu- Duz — Bütün meseleler teferrü: tı ile mayıs nihayetine kadar bit mez, Yalnız prensip meseleleri nin komisyonca iledilmesi mümkündür. O vakit sırf tatbi kattan ibaret kalacak için her iki hükümet a anlaşarak komisyonun ilgasmı lerini ve Liderlerini nezdilerine kabul etmiş PARIS, 13 A.A, — Reisicümhur M. Doumer tarafından fikirleri soru- lan parlâmento âzasının mütaleala- rma göre buhran kısa bir o müddet devam edecektir. Vaziyet yine M. Lavahin riyase- tinde bir kabine teşkiline doğru in- kişaf etmektedir. M. Doumer istişerelerine saat 14 te tekrar başlamıştır. M. Briand çekiliyor PARİS, - A.A, — Petit Parisi- *n gazetesi, M. Briand'n çekileceği- nin kavi olduğunu yazmaktadır. M. bir Laval kabinesi mi? PARİS, AA AA. — yoları sara- lr aağ Ye: Mumsileyh demiştir ki: Bir Laval kabinesine doğru gidi- yoruz. M. Blum'da ayni fikirdedir; © da buhranın çok kısa olacağını Temiştir. M. Heriot yardım edecek PARIS, 13 A.A. — M. Heriot, M. Laval ile olan mülükatı neticesin de meb'us sefntile milli meselelerde M. Laval'e şahsen yardıma muvafa- Paris gazetelerinin mütaleaları PARİS, 13 A.A. — Kabine buhra. nı matbuatta bu gibi hususlarda mu- tat olan mütalcaların — başlamasını dikallerin sahnenin dün söylenen şekilde fakat bazı tadi lât ile teşkili mümkün olacaktır. Gazeteler münhal bulunan neza- retler için birçok mühim siyasi rica- lin isimlerini tadat etmekte, ezcümle M. dieu'nün veyahut M. Painleve'nin ai inde geleceğini , M. Briand'in çekilmesi şimdi kat” i görünmektedir. Petit Parisien ga- zetesinin yazdığma göğre B, Birimmd yakında Cocherele' gidecek ve orada wzüncn bir müddet istirahat etmek için kalacaktır. Hiç şüphesiz, bugün vazivet tenev vür edecek ve herşey anlaşılacaktır. İngiliz gazetslerinin mütaleaları | LONDRA, ISAA.— Cenevre üzerinde yapacağı akisleri tetkik etmekte ve M. Laval'in büyük bir temerküz vü- cude getirmek hususundaki teşebbü- iyaseti hariciyesi üze rinde büyük bir eksi laıyacağıma tahmin eylemektedirler. heme lü olr un kn meselelerde yeri kabinenin de eoki- Sn pl akip ren an nezaretini de M.-Painleve'ye tevdi edecektir. Maamafih bu — tahminat benüz pek hafiftir, çünkü istişarele- çayı İçeriği kime İyi malümat alan mahafil, dok- torlerin tvsiyesi üzerine M. Briand'- likânesine tahtı karara alabilirler. Fakat | odec: teferrüat.... — Ah, şu komisyonlarm te- » | sa merkezden Waki olan bir 14 KANUNUSANI Dardakilere Yardım Urla mıntakasındaki tütünler satın alınıyor Sıkıntıya düçar olan Urla ve Ke- malpaşa kazalarındaki saslı yardımları da temin edilmiştir. Ziraat Bankası İzmir şubesi tarafın. Yangın Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU . SİGORTA ŞİRKETİ Teşkilâtı tamamen Türktür Müessisi İş Bankasıdır ADRES: 4 üncü Vakıf Han Yılının Yeni Telgraf ; Telefon: İmtiyaz 20531 Tertip Büvük Tayyare Piyangosu Şimdiye kadar yapılan tertiplere nazaran iştirak edenlere en müsait bir piyangodur. Çünki bir tertip mıyan hiç bir bilet kalmıyacaktır. zarfında kazan- 1.0 eşe: 1 ŞUBAT 1622 dedir Yeni neşriyat Medeniyet İkinci sayrsı daha mükemmel İstanbulda Sirkecide köprülü han da No. 27 yazibanede Deri ve tiftik ticaretle iştigal eden Nalbant 23- de Süleyman ve şüreküs: kollektif dan bu hususta ihzareta başlanmış. | bir tarzda, faideli ve zengin | şirketinin alacaklarile k ktet- tor. Bu suretle de parasız olan ve is-' münderecatla ve bir NR Bonliirdeke elik Geldi” tihaal sahasında iş yapamıyan vatan #messilerine daşlarımız istihsal Te edeceklerdir. Tire'de rauhtacı muavenet — olan kazadadır. çi tarafın ' dan Çiftlik köy ballonın tütünlerini satamadıklarından bahisle bu o köy edilmesi kına yardım line İZMİR, 12 — Alâkadar makamla tebliğe göre hükümet, Urladan başlıyarak muntakamızın tütünlerini satm ala» caktır. Bu'hâber müstahsili çok se- vindirmiştir, Tire merkezindeki muhtaçlara yar dım için perşembe günü den meni gidiyor. Bugün Kemal paşaya 150, eğ 450 okka zeytin YENİ RUSYA Yazan: FALİH RIFET ÇIKTI Müzayede ile Satış 1932 Kânunsaninin 15 inci Cuma günü sabah saat 10 da" Beyoğlunda Tünel başında Sovyet sefareti kar- gisinda Suriye Hanmın 12 müker. ter mumaralı dairesinde mevcut ve mütöber bir aileye ait gayet kıy- mettar ve nadide eşyalar müzayede suretile satılacaktır. 9 parçadan mü rekkep ve yanları vitrinli mükem- mel yemek oda takımı,Şam'da busu si itina ile yaptırılmış gayet mü- seyyen emsalsiz ve pek 2enğin s€- deili salon takımı, şehrimizin en meşhur fabrilması mamülâtından en sen model kübik divan ve buduar takımı maa yazıhane, Köbir jandi- gJerle inti etmişi İsmine tavsiye ederiz. Muwaffakiyet Değil Müzafferiyet ASRI TİYATROSUNDA (Tepe Başı) Dansörler kıralı DOUĞLAS ile Ye- ni Josefin Baker MİSS COOKS ve ZENCİ RÖVÜ HEYETİ tara fından temsil edilmekte olan ZEN- Cİ MEMLEKETİ FANTEZİLE- Rİ 2 kısımlık ve 18 tabloluk revüyü mutlaka gidip görmelisinir. Bugün matinc saat 17,30 te suvare san 12130 te cuma , günü matine saat 16,30 te, Talebelere tenzilât, BUGÜN AKŞAM Baat 2130 de | İsinbal Beledişesi” AYNAROZ ŞehirTiyafrosu KADISI Il | Yazan : Müsa- hipzade Celâl Yakında : YA- LOVA TÜR- KÜSÜ ilkmu- sikili komedi. UN Cumartesi günü (BİR KAVUK DEVRİLDİ) Raşit Riza Tiyatrosu Şehzadebaşında 14-2 inci Kânün perşembe akşam saat 2130'da ve 15 - Z inci Kömün Cuma günü saat 13 de talebeye ma- wyezli vitrinli divanir 13 parçadan | gine mürekkep nadide asri salon takımı, defa asri müzeyyen müteaddit ya- tak oda takımları, Lili XV ve ara berk ve asri bronz elektrik lamba- Jar, defa bronzdan mamul Fransız büyük bir heykel, meşhur imzalı yağlıboya resimli divar tabağı, mo- zayik taşlı gayet güzel orta masası cedit perdeler © royal Türkçe | ve Fransızça yazı makinesi vesair eşya Jar, “Buasile” o markalı güzel bir ACEMİ ÇAYLAKLAR Nekleden Yüseyin Suad bey. 15 - 2 inci Künun perşembe akşam saat 21,30 da BEŞDE GELEN Nakleden Kemalettin Ragıp B- Şehzadebaşı FERAH SİNEMADA Bu gece tam 9,30 da beynelmilek mize tevdi kılınmış ve emri tetki- katın 28 K. sani 1932. tarihine mi sadif perşembe günü saat il de ie Tası mukarrer bulunmuş olduğun- dan bu bapta alâkadar olanların mezkür gün ve saata mahkemede hazır bulunmaları ilân olunur. ——— Beyoğlu dördüncü sulh kukuk mahkemesinden. Beyoğlunda Sa- kızağacı civarında Saksı sokağında 31 numaralı hanede sakin iken İ16:12.931 tarahinde vefat eden Pet- İ zali Kalfa oğlu Dimitri Meimaridi efendinin terekesine o mahkemece vaziyet edilmiştir ; tarihi ilândan i- tibaren eshabı matlâp ve slâkadara- nın bir ay ve mirasçıların Üçay zarfında Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesine müracaatları Müzürmü ilân ölünür. ——— Tatanbul ikinci ticaret mahleme- sinden ! Tüccardarn Hoca zade Yu- suf Ziya beyin, Türkiye İmar ban- kasına rehnettiği ve Karaağaç s0- kuk hava mahsenlerinde mahfuz bulunan ili yüz teneke Kremanm tediyeyi deyn edilmemesi hasebile bilcümle masarif ve rüsumu müşte tiye ait olmak üzere usulen ve art- tırma usulile satılmasma karar ve- rilmiş ve 12-1932 tarihinde talip ler tarafından teklif olunan fiyet tahmin edilen kıymetten noksan gö rülmüş olduğundan fazlasile talip olanların ikinci arttırma günü ta yin kılınan 23-1-932 cumartesi günü sant 1) de Karsağaç soğuk bavâ mahsenlerinde hazır bulunacak mah keme heyetine pey akçelerile bera- ber müracaat etmeleri ilân olunur. İstanbulda Sirkecide üç direkli Handa 16 numarada mükim iken eiyevm ikametgâhı meçhul Çerkes Müftü Zade Hacı Ahmet Efendiye: İstanbul üçüncü icra memurlu- ğundan: Türkiye İş Bankasının 8-12-928 ve 16-12-1928 tarihli iki kit'a senet mucibince cen'en matlu- bu bulunan 11000 liranın protesto tarihinden itibaren (yüzde 9 faiz 100 lira ücreti vekâlet ve protesto masrafı ve masarifi icraiye ile bir- likte emre muharrer senet çekler ve poliçalar yolile tahsili hakkımda 831-307 mumero ile vaki takip talebi Üzerine tarafınıza gönderilen öde- mc emrine verilen meşruhatlan €- iyeun mezkür mahalde olmadığımız gösterilmiş ve İkametgâhinizin meç bul bulundağu anlaşılmakla ilânen Fransız piyanosu, Acem ve Anado- | Varyete ve Cambaz kumpanyaları | tebliğat icrasına karar verilmiş Is halıları ve seccadeler, Pey sü- renlerden 100 de 25 teminat alınır. mek istemesinin de gayrimümkün ol Mareşal Findenburg M. Brüning'i kabul etti BERLİN, 13 A. A. — Reisicum- hür Mareşal Hindenbourg dün al şam Başvekil M. Brüning'i kabul et miş ve reisicumhurlu 38 numero 55 artist İktisadi ve Smal Tesisat ve İşletme 'Türk Anonim Şirke- Şirketimizin 30 Ağustos 1931 ta- sihinde akdolunan ve 929 senesi muamelâtı hesabiye ve idariyesine müteallik bulunan beyeti umumiye içtimaında müttehaz kararlar aley- hine Yani Raka ve (Hriaostomos Raka Efendiler tarafından stanbul Tarihi ilândan itibaren bir ay zar- fnda bir itiraz dermeyan <yleme- diğiniz ve an: takip eden üç gün i- çinde borcu eda etmediğiniz takdir de hakkımızda giyaben muamelğti iyeye devam olunacağı ödeme emri makamına kaim olmak Üzme ilân olunur. ———. ZAYİ — İçinde yüz liralık istik raz tahvili bir mikdar para, anah- tarlar Mürşide mamma maaş cüzde- mwmaileybin ik | Mahkemci Asliye Birinci Tiçaret | nı bir mühür ve ayrıca Zehra namı- tinin parlimenie waaıtasiyle | Dairesinde itiraz edildiği ve tebliğ | na bir mübür vesair corakı havi bir | konkurdatomın müzakeresi İç yaptığı istişare| olunan davetiyeye mazaren muhake | çanta Kânunsaninin onuncu Pazar i izahatımı dinledikten son parlâmento yolu menin icrası 1 Şubat 932 pazartesi günü Maçim tramvayında zayi edil. mara 2 lm me EM Müzayede ile Satış 1932 Kânunusanisinin 15 indi ma günü sabah saat 10 da Bej lunda Maçkada Teşvikiye cami yarında Teşvikiye sokağında 6 mâralı Gözem apartımanının 10 cu dairesinde mevcit ve İtalo R Efendiye ait gayet kıymettar w dide eşya , gümüş takımları, faj koleksiyonu ve saire müzayede zetile satılacaktır. Akaju ağacıt mamul ve maroken sandalyal; | vitrin gayet müzeyyen İngiliz mek oda takımı, akaju, üzerim men kaplama modern madide d tuvar usulü yatak oda takımı, roken koltuklu ve mahon ağaç giliz komple yazıhane odasi, vi tabak, tepsi, pasta ve çay takım Saksonya, Viyana, Çin we A porslen tabak ve vazolar, eski $ || Rodos ve Kütahya duvar fayani caki İngiliz saatleri, Prazlosi ralı gravürler, masif bronz avizt Sultan Mahmut civah yaldızlı » ombaklar, Acem minyatürleri, | nl ili ürkçe levhalar, fildişi biblolar, İİ) disi üzerine yapılmış minyatür | sedef ve ceki Acem çekmece ve | hileler, tablolar ve sair eşyhlar. | hara, Tebriz, Gördes, Karabağ, la halı kolleksiyonu. Buhara, A Rados, Yanya işlemeleri. Pey renlerden 100 de 25 teminat İktisat Vekâleti Maadi İşleri Umum Müdürlüğünd Bursa Vilâyeti dahilinde İni Karasına merbut Hayriye've İ den Karyelerinde şimalen su tığı mahalden itibaren Evliya ğirmenine kadar Sinirli dere sası ve oradan kızıl tepeye $ müstakim ve şarken (Kızıl tepe bed ile Çanakçı Küçük Tepe, Ç tepesi ve Çanak Kaya tepesi me lerinden bilmürur o Odun tepe hattı münkesir ve cenuben odur pesinden bed ile Kızıl Kaya © sinden bilmürur Gök kaya tepe hattı mlnkesir ve gatben gök $ tepesinden bed ile Dundar tepi den bilmürur mebdel hudut olat çıktığı mahalle hattı münkesir mahdut ve mesahai sathiyesi | yüz on iki ceripten ibaret ars Şeyh Mahmut ve Sabri ve Kal ve Hüsümettin o Efendileri Ör) ağa tarafmdan Ji Kâmünevvel tarihli ruhsatnameye müsteni/ bittaharzi ç gümüş eserini havi'hakır ve çi madeni doksan dokuz sene müs le mümaileyhim uhtesinc ihale nacağından Mâadin nizamname otuz altıncı ve otuz yedinci mad leri mucibince keyfiyeti ibaleyi tirazı olanların ilân tarihinden beren iki ay müddet zarfında karada İktisat Vekâletine ve msj linde makamı vilâyete müracaat temeleri ilân olunur, İstanbul üçüncü (icra memul ğundan: Bir borcun temini İsti! için mahcılz ve paraya | çevriin mukarrer ve birinci arttırmada eti muhammeneyi bulamayan zayi tubbiye 18-1-932 pazartesi saat 11 den itiberen Galata i gümrüğünde açık arttırma satilacağından e mah Beyoğlu Sulh ikinci hukuk | kemesinden: Kontes K Fatma hanimin müştereken sarrıf bulunduğu Beyoğlunda malbaşi caddesinde 70 No. hı hükmen izalei şiyu zımnında artırma ile satılığa çıkarılarak zinci aleni artırmasına (2000) me talip zuhtr etmiş isede, eyi tecavüz etme gön zarfında müracantları Aksi takdirde gavrimüsecesi sahipleri satış bedelinin paylı sında harle tirtulrrlap. Mürsvel ini edebilmek için yüzde 7, minat akçesi verilecektir. G kölü mezkürün temamı 7-2.032 zar günü saat 15 te açık artı satılacak ve en çok artıranın ü de burakılacaktır. o Şartı 0314191 “No. hr Areva mese herkese açıktır. Talip olanları racaatları ilân olunur. İstanbul ikinci iflâs mem undan: Paçahane müteahhidi teveffa Hamdi ağa sevcesinin alacaklılara karşı de yirmi ile teklif etmiş © Kiminusani 932 tarihine garşamba günü saat M4 ve ii