8 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

8 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Halis limon me hi müstahzar 90 derece Bir damlasında bir limon » Fİ mündemiçtir. Yüzden Ziyade Türk Fabrikatoru makineler ve fabrika levazımatı. ru İstanbulda Sirkecide Nur han 21 Hllmi Nalli buradan makine alanlar muvaffak olmuşlardır. Tecrübeler ile vakit kaybetmi- | yiniz. Derhal muvaffak olmak igin siz dahi makineler ve sanayi Ikvazımı için Hilmi Naili mücssesesin- 'den tafsilât ve teklifat istiyerek işe başlıyınız. İ Satılık Şeker fabrikası Hali tasfiyede bulunan Uşak Te- rakkii Ziraat Türk Anonim Şirketi tasfiye heyetinden; | Heyeti umumiye kararile tasfiye belinde bulunan Uşak Terakki Zi- meat Türk Anonim Şirketinin mutasarrıf olduğu Şeker Fabrikası aşağıda yazılı müştemilât ve teferruat ve bilcümle mütemmim cüz'ülerile beraber satılığa çıkarılmış olduğundan satış şartlarının esas hatları aşağıda ilân olunur: 1 — İştira teklifleri tasfiye heyetine hitaben ve tahriri olacaktır. Hakiki şahıslar teklifnamelerine fotoğrafilerini yapıştırıp Notere tasdik etirecekler ve hükmi şahıalar müsaddak sirkülerlerini çaptedeceklerdir. 2 — Talipler teklif edilecek bedelin yüzde or: nispetinde teminat akçası vermeğe mecburdurlar. Muteber bir bankanın teminat mektubu da kabul ölünür. 3 — Tekliften evel fabrikayi görmek ve tetkik etmek isteyenlere fabrika idaresince her türlü tesbilât irse olunacak ve teklif vukuundan | sonra taliplerin fabrikayı görmedikleri beyanile veya sair bir sebeple tekliften rücua hakları olamayacaktır. 4 — Teklifler fabrikada asıldcak bir Icvhaya günü güriüne kaydol. | narak herkes tarafından görülecek ve hariçten soranlara tahriren bildi. rilecekktir. $ — Teklifler 24 Şubat 932 akşamına kadar kabul edilecek ve 12 Mart | 982 tarihine kadar talipler tekliflerinden rücu edemeyeceklerdir. Mez- | kür tarihe kadar tasfiye heyeti tarafından tahriren kabul cevabı verilme- diği takdirde talipler serbest olup teminatlarını istirdat edebilirler. 6 — Tasfiye heyetinin kabul cevabile akit tekemmül ederse de tekar- tür eden bedel tamamen tediye olunmadıkça inüşteri: fabrikaya malik | alamayacaktır. İ 7 — Kabul cevabından #tibaren âzamt onbeş gilin zarfında müşteri ta- karrür eden bedeli şirkete tediyeye mecburdur, Bu müddet zarfında be- deli tediye etmeyen müşterinin veya her bangi bir sebeple olursa olsun 12 Mart 933 tarihinden evel tekliflerinden rücu edenlerin teminatları hü. küm istihenline hacet olmaksızın maktu tazminat olarak şirkete İrat kaydoluracaktır. Bundan başka müddetinde bedeli tediye etmeyen müş- teriye karşı taafiye heyeti akdi feshederek | fabrikayi ikinci defa satışa çıkaracak ve birinci bedel ile ikinci bedel arasında fark hâstl olursa bu farkı şirkete azmine birinci müşteri mecbur olacaktır. 8 — Talipler bu şartları aynen kabul ettiklerini teklifnamelerinde tarih edecekler ve başka suretle yukubulacak mürsesatlar nazarı itibare alınamayacaktır. Bu şartlar dairesinde satılığa çıkarılan geker fabriküsile müştemildt ve teferruatı şunlardır: A — 526 senesinde inşa © ödllmiş Skoda | fabrlkner mamulâtinden günde beş yüz elli ton poncardan kristal şeker İstiheali kabiliyetinde ber türlü teferruat ve yedek kuvvci muharrike ve elektrik tesisti mü. kemmel kârgir fabrika binasile derununda mevcut ve müstekâr bilümum makinalar, B) 1700 metre saha Üzerinde inşa edilmiş dörtte Üç kısmı betonarme ve dörtte biri kârgir 650 vagon şeker istiabı kabiliyetinde şeker ambarı, C) 450 metre saha üzerinde inşa edilmiş günde yetmiş beş hektolitre 95-96 dereceli ispirto istihsaline mahsus Grimma mamulitinden ispirto Fabrikası bütün teferruatile. 1D): 700 metre saha.üzerimde bir katlı kâğrr olarak inşa edilmiş Skoda fabrikası mamulâtından Şeker Pabrikası tamirat atelyesi. E) 2850 metre mülrabba: saha üzerinde bir katlı ve ahşap olarak inşa edilmiş beş kısımdan mürekkep malzeme ambarları Binasile iki oda ve bir sofayı havi bir katlı bekçi evi ve 60 metre saha üzerinde inşa edilmiş yağ ambarı denilen kârgir ambar binası ve $0 metre mürabbar saha üze tinde bir katlı kârğir çuval ambarı ve ittislinde nim kârgir eski küsbe ambarı demekle maruf bina, F) 500 metre mürabbar saha zerinde iki ket olarak inşa eğilmiş yirmi odayı ve müştemilâtı saireyi havi usta ve amele odaları, (G) Hex biri 350 metre müzabbat saha üzerinde kâğir olarak inşa edil miş ikişer katlı ve her katta dörder apartmanı müştemil memurin ika- metine mabsun iki adet apartman binasile altı bodrum ve üstü her biri üçer oda ve birer sofayı ve müştemilâtr saireyi havi sekiz daireye müm- kasim kezalik memurin ikametine mahsus ahşap bina. H) 810 metre saha tizerinde iki ciheti ikişer ve orta kımı tek katlı ve adi çatmalı halen müdiriyet ve memürin büroları olarak kullanılan ah- YAP bina K) Balida mezkür binalarla müştemilitr gairenin üzerinde bulundu. ğu on üç parça senetle tasarruf edilir kımen kabili ziraat 111 dönüm fabrika arazisi. L) Fabrikaya ait muhtelif makaslarla yükleme ve boşaltma işlerini #eahile mahsus demiryol şube hattı ve muhtelif daireler arasında ihtiyaca kâfi telefon ve umumi tenvirat tesisleri ve fabrikanm suyunu temin eden dranaj ve kuyu ve kanal ve boru ferşiyat tesisati ve bunlardan başka müteaddit bekçi, baskül ve bakkaliye barakaları. Bunların mecmmu kıymeti mukayyet kıymetlerinden müterakim amor- amanları tenzil okmarak (1817141) liradır, ve bir kül halinde olduğun- den gayri kabili tefriktir. Fazla tafsilit için şifahen veya takriren fab. | rika idaresine müracaat olunması ilân olunur. G.Antep belin Mevcut şartnamesine göre yapılacak şehrin umumi haritası 21 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya . vazolunmuş- tur, İhale günü 25—2—932 tarihine müsadif Perşembe günüdür. Taliplerin evrakı müsbiteleri ve teminat akçelerile Gazi Antep belediyesine müracaatları ilân olunur. müessesesinden alıyorlar. Zira | MILLIYET PAZARTESİ 8 sinirlilere şifa ve hayat verir. Masaj ve AŞAN KOLONYASI tuvalet âleminde menendi ve naziri yoktur. Tak'itlerinden sakınmız. Hasan Ecza deposu. bir harikai san'attır Sarıyarda Kocataş Menba suyu En sihhi teminatı haizdir. ez ve damacanalar fabri- kada umumun muvacehesinde ve umumun kontrolu altında fenni vesaitle yıkanır ve doldurulur. Sihhatinizi muhafaza için yalnız Kocataş suyunu ve bu sudan imal edilen gazozları içiniz. Türkiye Ziraat Bankası Izmir subesinden tebrii Muhammen Müdevver Mevkii Sokağı Cinsi No. Kıymeti K Karşıyaka İkinici belediye bane 23/29 15000 o y Fahretin Paşa hane © 86/80 25000 o kında i Nur bey hane 12/16 12000 0 ö Tramvay caddesi kahvehane 69/53 13000 o p Piyade hane 41 12000 o " Trmvay caddesi (o kahvehane (o 69/53 15000 0 Burmova Şadırvanlı çarşı furun 15 20000 o 1 — Yukarda evsafı yazılı emlâk 3 şubat 932 çarşamba gününden itibaren (kapalı zarf sulile ve peşin para ile müzayedeye çıkamlmıştır. Haziran 928 tarihli talimatnamesindeki €şkâle göre hak sahiplerine verilmiş olan bonolarda nakit makamında kabul edilecektir. 2 — Mezkör 8 /mart / 932 tarihine tesadül eden salı günü ihale edilecektir. İsteyenlerin mezkür günde saat onda Ziraat Bankasının Gazi bulvarndaki İzmir şubesi binasında müte- şekkil satış hey'etine müracaat eylemeleri lâzımdır. Müzyedeye iştirâk edecekler | teklifname- terini muayyen vakte kadar makbuz mukabilinde müzayedeye memur o hey'etin riyasetine teslim edeceklerdir. 3 — Talipler teklifnamelerini bir zarf içine koyup mezkür zarfı mübürleyecekler ve üze- rine yalnız isimlerini yazacakla rdır, Ancak teklifnameyi havi olacak olan işbu mühürlü zarfı teminat akçasına ait makbuz ilmühaberi veya Banka kefaletna mesile beraber diğer bir zar!| içine koyup işbu ikinci zarfı da mühürleyecekler ve üzerine teklifnamenin yalnız hangi işe ait olduğunu yazacaklardır. 4 — Teminat akçesi ve sair cihetler hakkında daha ziyade malâmat mezkür Bankanm emühasebe servisine şiindiden müracaat edebilirler. 5 — Talipler satış (şartnamelerinin musâddak suretlerini mezkür şubeye (müracaatla alabilirler. (374) almak isteyenler gene, sa» KUÇÜK SANAYİE RAĞBET EDİNİZ Güldürür Ağartır. NİSPETEN KOÇOK SERMAYELERLE Memleketimizin en ziyade muhtaç bulunduğu zirdeki maddeleri en İson slstem makinelerden mürekkep küçük fakat komple tesisatia imal edebilirsiniz, 1 — MUTFAK VE SOFRA TAKIMLARI (Bıçak,çatal kaşık va.) 2 — İNŞAAT VE İMALAT MALZEMESİ (Somun, vida, say İcrvatası, perçin, mücerrit mesnetleri va.) 3 — HER NEVİ BORU (gaz borusu, su borusu, peşel - kablo bo- rusu va.) 4 — KALAY VE ALUMİNYOM YAPRAKLARI (çikolata ve salre ambalajında istimal edilir.) 3 — HER NEVİ TEL VE ÖRÖÜLER HANS FRANK ve ŞERİKİ İstanbul — Galata — Voyvoda'caddesi - Aşapyan Han. Mektisp adresi : Galata posta kutusu 420 Tel, B. O. 4038. KATALOĞ VE İZAHAT İSTEYİNİZ. Ayn Zireel Fankasındar | Muhammen kiymeti Vilâyeti 0 2800 Aydın gösterilen kiymet maballesi o Mevkii o Cinel Dö. Köşk Köşk İncirbağ 40 | 'ç çesi Köy kenarı ,, 20 o Kareyer ,, 40 Çalğılı ,40| ç bahçe ,, o Çamurçukur 30 | & Gök bel ,, 0 1209 Reisköy Çakal deresi ,, Yukarıda evsafı yazılı beş kıt'a incir bağçesi açık iri suretile atideki şerait dairesinde satılığa çıkarılmıştır. İİ 1 — İhale 24 Şubat 932 tarihine müsadif çarşamba günü Saat 15 te Ziraat Bankası Aydın Şubesi binasında icra edile- cektir. TI — Talipler muhammen kıymet üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesi iraesine mecburdur. | MX — İhaleyi müteakip emval bedeli nakden ve peşinen te- diye edileceği gibi Haziran 928 tarihli talimatnamedeki eşkâ- le göre hak sahiplerine verilmiş olan hazine bonoları nakit makamında kabul edilir, h Karye veya i â Yüzüm 0 xw " o #400 » 0 4000 ” Mursallı Karaağaçlı Mursallı 19600 ” 17500 0 4500 ” 11100 Hızırbeyli BAYRAMDA IKRAM EDİLEN İ İNHİSAR LİK Misafiri Ev sahibinin ÜN zana en nes Dr. İhsan Sami (STAFİLOKOK AŞISI Stafilokoklardan mütevellit (er genlik, kan çıbanı, koltuk alt şibanı, arpacık) ve bütün elit has talıklarına pek tesirli bir aşıdır. Divanyolu No. 189 makamında kabul edilir. İ İV — Merkezden istizanı icap ün ahvalde cevab” vurudu- na kadar talipler peylerinden nükül edemezler. Daha fazla.malümat almak isteyenler Ziraat Bankası Aydın Şvbesine tahriren veya şifahçn müracaat edebilirler, (409) Eminönü Selânik Bonmarşesi köşesinde Gazi Gişesi Serik Gazi Cemal Muhterem e eş şeker bayramları iz kutlular ve saadetler nee ii yram günleri gişemiz ve Beyoğ'unda İstiklâl cadlesi Artistik sineması yali Pastacı köşasindeki şubemiz açıktır. Pi . iyer Pirimyan Bayramı muhterem müşterilerine ie kesbi şerefeder ve “Rot Buhner,, tıraş bıçağı fabrikasının mamülâtı olan “Rotbart-Luxuosa,, ve “ Mond - Extra ,, bıçakları hak- ihzarı teveccüh buyuran muhterem müşterilerine bu hüsnü vesile ile şükranlarını arzeyler. Cemal Beylokantası Harçları, pişirilmesi, temizliği, ucuzluğu itibarile rekak»" edilmesi imkânı o mayan en ciddi lokantadır. İş Bankası Asri Bir İpek Kumaş Fabrikası Tesis Etti Mamulâtı Pek Yakında Piyasaya Çıkacaktır Aydın Ziraat Bankasından; Yukarıda evsafı yazılı beş kıt'a incir bahçesi kapalı zarf usulile ve atideki şerait dahilinde satılığa çıkarılmıştır. 1 — İhale 25 Şubat 932 tarihine müsadif perşembe günü | saat 15 te Ziraat Bankası Aydın Şubesibinasında icra edile | 1 — Talipler muhammen kıymet üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesi iraesine mecburdur. 1 — İhaleyi müteakip emval bedeli nakden ve peşinen te © | diye edileceği gibi Haziran 928 tarihli talimatnamedeki eşkâ- le göre hak sahiplerine verilmiş (olan hazine bonoları naki IV — Merkezden istizanı icap elen ahvalde cevabi vürudür | na kadar talipler peylerinden nükül edemezler. Daha fazla malümat almak istiyenler Ziraat Bankası Aydm Şubesine tahriren veya şifahen müracaat edebilirler, (408). | Karye veya mahallesi Mevkii o Cinsi Ds Mursal Çamurçukuru İncir Çardak kahve bahçesi 35 Kanlıkavak OKocakuyu , © Hazırbeyli 'Mursallr o Tekedede » Mursallı oÇamurçukuru O, 100 » © Kıroğlan , 6 MİLLİYET MATBAASI