14 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! İşsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Bize yazınız! İş arayanlarla işçi arayanlar a-| rasında tavassuta o başladığımız günden beri, gerek (iş arayanlar dan gerekse işçi arıyanlardan pek çok mektuplar | almaktayız. Bu mektuplar maksadı teshil edecek bir tarzda tasnif edilmektedir. * Milliyet * memlekette ço. öaldığından bahsedilen işsizliğin, işsizlerin ihtiyaç sahalarına dağıl. madıklarnıdan ileri geldiğine ka- midir. Birçok kaza merkezlerinde, hattâ vilâyetlerde makineci, mo- törcü, tesviyeci, tornacı, iyi bir dülger, marangoz, âlâtr zirsiye tamircisi; elektrikçi şu veya bu taları . ze bildirirlerse bize mürncnat et miş ve adreslerini | berakmış olan işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu suretle hem işsiz kalan ve memeleketin neresinde iş bulabi. leceğini bilmediği için bunalan vatandaşlarımıza hizmet etmiş, hem de memleketin her tarafıma bir çok güzide işçilerin dağılarak müfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. Hususi müess« “| sahipleri de bu husustaki örtyaçlarını bize bildirirlerse memu.cniyetle kayd. edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, -İelinizde ne san'at vardır, ne “| mektuplarını kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartınız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veya diğer hizmet talep edenlerle ihti yaç sahipleri arasında da bu ta- vassutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve mermir arayanlar oda “İstanbul, Milliyet gazetesi iş tavassut bürosu” üa- “ İ muna göndermelidirler!, yerlerdeki işçi ihtiyaemr (şekil, mahiyet, evsaf, verilecek ücret ve is şartları tesbit edilerek) bi- Bu, memlekete ve vatan- dasa yapılacak en büyük hiz me.tir. ..0 ş ve işçi istiyenleri neşre başladık.. Bugünden itibaren iş isteyenlerle işçi arayanların isimlerini ve şart- larını eşre başlıyoruz. Şimdilik en çok müracaat iş isteyenler tarafın. 'dandır. En ziyade Anadolu ve Trakya'da işçi iyacı olduğu için be husustaki taleplerin muhaberat itibarile biraz gecikeceğini zannediyo vaz, Iş istiyenlerin adreslerini de kaydettiğimiz içim iş vermek istiyen let ya doğrudan doğruya taliplere yahut ta bize müracaat etmelidirler. ODACILIK İSTİYORUM 1 Wbrabim efendi 37 yaşımda. Okur yazar odacılık ve hademe- lik istiyor. Taşraya dahi gidecek tir. 35 lira maaş istiyor. Unka- pan Üsküplü mahallesi Frm s0 kak No 32. 3 İsmail ef. Polis müteksidi, sol ayağmdan malül 30 liradan fazla “maaş istiyor, Anadolu Hisarmda Göksuda No 24. TELSİZ TELGRAFÇILIK , ! BİLİRİM 3 lamail Memduh Bey, 25 ya şında telsiz telgrafçı, taşraya dahi gider 50 lira maaşa razıdır. | Üsküar Yeni çeşme N. '». ©; 5 Ahmet Emin efendi, 17 yaşım. | da, İstanbul dahilinde otel kâtip- | liği veya yazihane odacılığı, 30 li- ra maaş kâfi, o Yedikule, Kazlı ““ AFYON İŞİNDEN ANLARIM 6 Mehmet Zeki Bey af .n ve “tiftik işlerinden anlayışlı münasip maaş, taşraya dahi gider. Kadı köy Çanakkale sokağı No. 23. DARÜLFÜNUN * MEZUNUYUM 7 Yusuf Ziya Bey 30 (yaşında Darülfünün mezunu yalınız İstan. “buldu müesseselerde kâtiplik veya mubhasiplik istiyor. İstanbul Pos- in Kutusu 746 vabıtasile. 40 LİRA MAAŞ! 8 “Rsim Tevfik Bey 30 yaşında okur yazar taşraya dahi gider, 40 lira wsaş resmi veya hususi mües sizelerde memuriyet ve tahsildar. Hi istiyor, Nuru Osmaniye Arif “paşa sokak No, 4. 9 Ziya efendi 26 yaşında, okur yazar garsonluk yapar » lira: - TERCUMANLIK EDERİM 10 Rıza efendi, fransızça tercü- manlıl eder ve tercüme - yapar, bir ax da Rusça ilir, Taşraya dahi gider, 50 lira maaş istiyor. Sirkeci Ebussuut caddesi No 62. 11 Fehmi efendi 22 yaşmda o kur yazar, İstanbulda © çalışmak şartile 40 lira maaş istiyor. Fatih Çarşamba Cebecibaşı mahallesi, Mesçit sokak No 24. MAKİNE MÜTEHASSISI 12 Şerafettin Bey, bilümum ma kinalar mütehassıs bir kaç mües seseden bonservisli, taşraya dahi gider, Şehzade başı, © Bozdoğan Kemeri Koğacılar caddesi, Ayna- ca çıkmazı No 182. MÜKEMMEL FRANSIZÇA 13 Sadullah Vasfi Bey, Alman. ca ve fransızça mükemmel okur yazar, tercüme eder, yalnız İstan- | bulda vazife kabul öder, 80 lira maaş. Cerrahpaşa Kürkçübaşı ma hallesi Bostan sokak No 2. BANKALARDA ÇALIŞIRIM 14 A. Server Bey 17 yaşmda ti- caret mektebi talebesi, “her gün bankalar, veya avukat © yanında öğleden sonra çalışır, Fatih Çar- samba, caddesi valide medresesi No2. 15 İbrahim Necdet Bey, gazete muhabirliği ve bayiliği talep edi- yor, 40 lira maaş istiyor. Kum- kapı Muhsine Hatun © mahallesi Fındık Kıran soksk No 1, işçi istiyenler 1 Sirkecide Ankara caddesinde Şark perukâr salonu bir çırak isti yor. Çırağın yaşı 14 - 15 olacak- tır. Kendisine 50 kuruş gündelik verilecektir, Not: İş isteyen veya işçi arayanlar için bir gün yazdığımız! ertesi gün tekrar etmiyeceğimiz cihet- le bu listeler ahikaderlar tarafın- dan muhafaza edilmelidir. P | nevreve İ | | © MILLIYET PAZARTESİ 14 .HARICT HA Şanghay'da son Vaziyet Japon kıtaatının bir kısmı çekiliyor ŞANGHAY, 13 Çin menabiinden gelen re göre Japon tayyareleri Hang Chow üzerinden - uçarak mit- ralyöz ateşi açmışlar ve iki şinin yaralanmasına sebebiyet vermişlerdir. Şanghay belediye reisi olup geçen kânunusanide Japonla. | rın ültimatomunu kabul etmiş (A.A) —! haberli I Uzak Şark ve Amerika İ Hariciye nazırı M. | Stimson'un beyanatı CENEVRE, 13 (A.A.) Ee le ' Cemiyeti akvam ki liği, Amerika hariciye nazırı M. Stimson'un o Cemiyeti vam büyük meclisinin cuma gü nü akşami ittihaz etmiş olduğu İkarar hakkındaki © beyanatını İmeşretmiştir. Cemiyeti akvam âzasından olan milletler, ERLER ! Hindistanda i Karışıklık i Müslümanlar polisleri | yaralıyorlar YENİ DELHEY, 13 A.A. — Son derecede galeyan halin de bulunan müslüman ahali, po lise karşı bir ok © taarruzlarda bulunmuştur. Polis memurla. rından biri hançerlenmiştir. Ahali, bir ii i muhafaza vazil /lisleri taşa tutmuştur. Camide olan M. Wu-Tche.Chen, istifa | tehlikeli kargaşalıklar hakkın. | miştir . etmişler, Tokyodan bildirildiğine g ve, Şanghaydaki Japon kıtaatı- nin bir kısmı o Yuvarlak ma: konferansının neticesine inti. zar edilmeksizin o çekilecekti Çünkü bu kıtaat vazifelerini ik mal etmiştir. Lloyd George'un bir makalesi BERLİN, 13 (A.A) Boersen Kurier, M. Lloyd George'un Çin—Japon ihtilâfı hakkındaki bir makalesini neş- retmektedir . Sabık İngiliz nazırı, büyük devletleri ve hattı hareketi hi lâ memleketlerin kendi silâh. larınm kuvvetine etmek mecburiyetinde ındukları harpten evvelki vaziyet içinde bulunduğumuzu gösteren Ce. miyeti akvamı şiddetle tenkit etmektedir. Mumaileyh diyor ki:Çinin na üyük devletlerin nüfu im Surette terakus et - miştir. Harp, Çin grilletini zap tı rapt altına almıştır. Şimdi bu millet gayet muntazam bir organizm halire gelebilir. M. Lloyd George, netice ola | rak diyor ki: Bu hal, bu memleket için büyük bir terakki demektir, fa kat bunun Japonya için manası ne olacaktır.? Amerika'da Japonya aleyhinde ŞİKAGO, 13 (A.A.) — Üç polis memuru, komünistler tara fından Japon konsoloshanesi ö nünde yapılan bir nümayiş €s- masında yaralanmışlardır. Polis, mütcarrızlardan birini tevkif etmeden evvel yarı ölü haline getirinceye kadı öö müştür, Piyade ve süvari polis ler, Bümayişçileri dağıtmışlar, gerek nümayişçileri ove gerek seyircileri ayırt etmeksizin sopa ile dövmüşlerdir. o Bu esnada vak'a mahalline mitralyözlü po lis otomobilleri gelmiştir. Çin Almanya BERLİN, 13 (A.A.) — Çin'de demir imalâtı fabrikala. rının inşasına müteaallik olan projenin tanzimine devam edil. mektedir, Çin hükümetinin garanti o- larak 10 senede tediye edilecek So 7 faizli hazine bonoları ve. receği söyleniyor, Garanti edi - lecek para mikdarı 20 milyon dolardır. Müzekerat tehir edildi TOKİO, 13 A.A. — Chang- hai müzekeratı tehir edilmiş» tir, Mançuriye gidecek olan Ce miyeti akvam komisyonu evve lâ Changhai'a gitmek üzere Kob'den hareket etmişti een Italyan filosundan kadro harici kalan gemiler ROMA, 13 (A.A.) — Neş. redilmiş olan bir © kararname, harp filosundan 27 torpitonun kadro baricine çıkaçılmaş elti. ğunu beyan etmektedir. Bu ge miler, 1911-1914 senelerinde in şa edilmiş olup hacimleri 125— 135 tondur ve esasen uzun müd detten beri silâhları çıkarılmış bulunuyoru. Tardieu Cenevreye gidecek PARİS, 13 (A. A.) — M. Tardicu, yarın saat 21.50 de Ce gidecektir. daki hattı hareketerinde, müşte rek tasavvurlarında — birlik ib. İraz etmişlerdir. Büyük meclis, ayni zaman. | da hem Paris ve hem de Cemi. | İ yeti akvam misaklarında mev | İcut olan'bir sulh zihniyeti irae İS MEEMe6 Douald Londrada LONDRA, 13 (A.A.) M. Mac Donald, ahiren & gözünde yapılan ameliyattan sonra neka İş bankasının bilânçosu şayanı , memnuniyet görülmüştür ANKARA, 13 (Telefonla) — İş Bankası idare cemlisi bugü toplandı. Blânçoyu tetkik etti ve heyeti umumiyeye | arzedile cek rapor üzerinde müzakeratta bulundu. Neticede vaziyet şa yanı memn görülmüş ve bu sene | hissedarlara yüzde o temettü tevziinin heyeti umumiyeye teklifi tekarrur etmiştir. İnhisar idarelerinin kadrosu ANKARA, 13 (Telefonla) — İnhisar idarelerinin Ankaray. nakilleri ve bir kısmının tevhidi etrafındaki rapor henüz İstan buldan inde edilmemiştir. Rapor vekâlete geldikten sonra burad. uzak şarktaki | bulunan bütün halk tevkif edil | tekrar tetkike tabi tutulacak ve inhisarlar kadrosunun ihzarınd rapordaki esaslar nazarı dikkate alınacaktır. Adliyede yeni tayinler ANKARA, 13 (Telefonla) — İstanbul aza mülâzimliğin Ankara Sulh hâkimlerinden Ali, İstanbul Sulh hâkimliğine İne göl Hukuk hâkimi Nizamettin, Ankara Sulh hâkimliklerine sa bik Cihan beyliği müddeiumumisi Fuat Rifat, Hukuk mezunları eylemiştir. Bu itibar ile bütün | hat devresi geçirmek üzere git İ milletler, ayni sesle sulhtan bah | i sedebilirler, Büyük meclisin ic. | raatı, hukuku düvelin ahkâmı. İni ve muahedelerin esasını teş- kil eden intizam da adalet pren siplerini ifadeye vâsi mikyasta j medar olacaktır, Amerika hükü meti, bu neticeyi © elde etmek için teşriki mesaide bulunmağa şitap etmiş olmakla bahtiyar. dır. Lindberg'in | Çocuğu yaşayor i Fakat BE türlü nerede olduğu anlaşılamadı NEVYORK, 13 (A.A.) — Eski baydutlardan olup Lind. berg'in ajanı olan M. Morris. Rosmer, Lindberg'in çucu; nun hayatta olduğunu kat rette bilmekte olduğunu bildir. ! mitşir, İ Çoğulu aramak knsusunda | muavenette bulunan Spitale ve | Bitze, bugün (içki kaçakçılığı | ithamından beraet emişlerdir. | Presidont Koosvelt vapurun daki çocuk değil BERLİN, 13 A.A. — Lind. bergh'in çocuğu President Ro osvelt vapurunda bulunmuyor. du. Yapılan derin tahkikat, iş | kâli haber verilmiş olan çocu. ğun Lindbergh'in çocuğu olma dığını meydana çıkarmıştır. —.— İngilterenin Akdeniz filosu NAPOLİ, 13 (A.A:) — Dün saat 10 da İngilterenin Ak deniz filosu başkumandanı Sir Chafield, refakatinde erkânı har | biye reisi Sir Bailey olduğu hal de Tireniyen denizinin cenup İ mıntakası bahri kumandanı a- miral Nicastro'yu ziyaret etmiş o da Oucen Elisabeth zırhlısı na giderek bu ziyareti iade eyle tir. | Saat 11 de Sir Chafield. ve vis amiral Fisher otomobil ile Reggia'ya gitmişlerdir. Kendi. lerine askeri merasim yapılmış tır. e merdiven ğ laht namma jene. Si tarafından istikbal edilmişler ve mumaileyh ile 25 dakika görüşmü r. Müteakiben, kolordu kuman 'danmı, âli komiseri, şehir haki mini vâ milis kumandanı | etmi; ? "Baler da öğlenden sonra bu ziyaretleri iade eylemişlerdir. Bir suikast Oldu! Beyruttan yazılıyor: — Halepte belediye reisi ve hükümet mamzetle - fi İbrahim Paşa zade Galip Be- meçhul şahıslar tarafından bir bönüba atılmıştır. Bomba kapı e- rasında infilâk etmiş ve mülusça za- yint almamıştır. Bomba atanlar fi- rara muvaffak ir. Bu sui kastın vataniler târafından yapıldığı İ söylenmektedir. Halep ve Şamda va- İ siyet yine nazik bir safhaya girmek- tedir. İkmal intibabat: | hususunda lr, miş olduğu (o Cornousilles'dan dün gece buraya avdet etmiş. tir, Poliste Esrarkeşler Yakalandı! 13 esrarkeş yakayı nasıl ele verdi? Bundan bir müddet evvel Galatada Arap oğlan sokağın. da B. numaralı dükkânda kahve ici Şükrü isminde bir adamm dükkânında gizli esrar içildiği haber almış ve zabıta dan yapılan araştırmada birçok esrarkeşler kabak ve nargileler le esrar içerken cürmü meşhut halinde yakalanmışlard. man zabıta dükkân: ürle- de bilâhara dükkünnın a sıl sahibi olan o Yuvan Efendi isminde birisi vilâyete müracaat ederek mühi açtırıp dükkü- na vaziyet etmiştir. Geçenlerde zabıta gene bir şüphe üzerine tahkikat yapmış ve dükkânı gene Şükrünün kira ladığı anlaşılmış ve kontrol al. tına alınmıştır. Geceleri dük- kâna bir çok (O adamlarm girip çıkmakta olduğu görülmüş ve / evvelki gece âni olarak dükkân İda araştırma yapılmıştır. Bu a raştırmada 13 kişi esrar içerler ken cürmü meşhut halinde ya- kalanmıştır. Dükkânda bir çok esrar, kabaklar, nargileler bü. lanmuştur. Esrar içenlerle Şükrü yaka. lanarak haklarında evrak tan. zim olunmuştur. Agop asılı bulundu! Gazete müvezziliği ile geçi- nen Agop isminde biri, evvelki gün, Acı musluk © sokağında oturduğu evin odasında boğa- zımdan kendini iple asmış oldu ğu halde bulunmuştur. Agobun defnine ruhsat ve. rilmiştir. Bir esrar satıcısı Mehmet isminde biri Yeni. | tanbula döndüler, MANISA, 13 (Milliyet) — ve Muhittin Ef. ler tevkif dimağ hastalığı zuhur etmiştir. arasında m mişler Siyasi buhran mı, İktisadi buhran mı? Çıkar yol! (Başı 1 inci sahifede) kalâdelikler arzettiği (Ozaman bu bağları derece derece gev- şetmek lâzımdır, Eğer bug cihan politikasınm £ dümeni selâ; OSevr ve Versay mua- bedelerinin tanzim edildiği de- İ virlerdeki zihniyet hâkim o- | lursa, beşeriyet, barbi umu- İmi höilesinden daha müthiş bir felâket beklemelidir. Hal. buki içinde bulunduğumuz hal ve vaziyet; meselelerin yalnız hukuki cepheden değil; siya. si ve iktisadi noktadan tetki- |” kini icap ettiriyor. Bu meyan- da her memleketin mutlak su- rette bâzı <iyasi ve iktisadi za. ruretleri olduğunu düşünmek Yâzımdır. Bu zaruretleri tat. dan Mehmet Nuri ve Ahmet, İstanbul mü: ellerinde tutan devletlerde, me | cami civarında kahvelere girip | min etmemenin zararı yalnız çıkarken polisçe ahvali şüpheli | kendilerine münhasır kalmaz; görülerek yakalanmıştır. Üze-|başkalarına da sirayet eder. rinde fazla mikdarda esrar bu. | Can çekişenlere hayat imkânı. lunmuştur. Mehmedin ötede be | nı vermek, en iptidai bir ada. ei ride dolaşarak esrar satmakta olduğu tesbit edilmiştir. Meh met hakkında da evrak tanzim olunmuştur. Bir kaçak deposu Kumkapı polis merkezi dün ' bir kaçakçı deposu meydana çı. karmıştır. Kumkapı civarında rinin evinde kaçak tütün bulun duğu haber alınarak araştırma yapılmıştır, Evde, bir okka ka. gara kâğıtları, bir mavzer tü. feği, 98 tane | Fişek, iki tüfek şarjörü, bir tabanca ve bir ok. i | ka misket kurşunu bulunmuş. Lângada İzzet Ef. namında bi-| let ve hattâ menfaat icabıdır. Vaziyeti bir daha hülâsa e- delim: Büyükharbin açtığı ya- ralar kapanmadı . Öyle gizli değil, açık açık yeni harp ler açıyorlar. Milletlerin biri. birine karşı açtığı iktisadi har- bi, gümrük tahdidatımı ve bu- na benzer tedbirleri muradedi- yoruz. Hastalığı tedavi husu- | sunda bu tedbirin hiç faydası başka, rzturabı ida- me ettirici bir zararı da Var: dır. İztirap umumi olduğu i- çin tedavisinin aşma İğ fından derpiş am. dır. Bu itibarla muhterem dok tor Tevfik Rüştü Beyin, Ce. nevre'de beynelmilel bir mah. filde verdiği konferansta söy- |k lediği gibi , bugün dünya mil. letlerinin iştirak edeceği umu- mi ve büyük bir iktisat konfe. İzansınm toplanması buzünün ddekumumi muavinliğ ne âza mülâzımlarından Salih Sabri Beyler tayin olunmuşlardır Şirket müdürlerinin avdeti ANKARA, 13 (Telefonla) — İstanbul Telefon şirketi mü. | dürü ile Şark demiryolları umum müdürü bu akşamki trenle İs. Manisada tevkif edilenler Bektaşilerden Hakkı baba, Naili Mısır'da dimağ hastalığı KAHİRE, 13 (A.A.) — Resmen bildirildiğine göre, Kahire. de ve yukarı ve aşağı Mısır'ın bir çok kasabalarmda müstevli bir Vehabilerle Beni Sahar kabilesi üsademeler BEYRUT, 13 (A.A.) — Beni sahar kabilesile Vehabiler ars sında müsademeler olmuştur. Vehabiler 20 i Muhasematı İngiliz tayyareleri güçlükle i 8 ağır yaralı ver abil- de intihabat başlayor İ BEYRUT, 13 (A.A) — Neşrolunan bir emirnameye naza» ran Şamda ve Humada meb'us intihabatı 30 martta başlayarak 6 nisanda bitecektir . Samsundaki Komünistler SAMSUN: - Burada yakala- İnan komünistler hakkında tah- kikata devam edilmektedir. Bu maznunların geçenlerde İstan- bulda tevkif edilen komünist teşkilâtma merbut olarak çalış tıkları anlaşılmıştır. Bir kaç ki şinin daha tevkifi ihtimallerin- erken di Fransada umumi intihap encümeninin kararı PARIS, 13 (A.A.) — Umu mi intihap encümeni, bazı tadi lât ile M. Memel tarafından ve rilen ve inkinci defa ksa mü- iştiraki mecburi) kılan ve meb'usan meclisi tars fmdan kabul ve âyan tarafın dan reddedilmiş bulunan ahkâ- ma ait olarak tevdi etmiş oldu ğu mukabil projeyi 5 rey ekse riyetle kabul etmiştir . sik iie Dün sabahki sis.. Dün sabat limanda ve Bo- ğazda müthiş bir sis vardı. Bil- kesafet pey- Bu yüzden dün abah Şirke- ti hayriyenin Boğaz vapurları teahhurla sefer yapabilmişler- dir. Saat 9 a kadar seferlerde intizam temin edilememiştir. en iyi bir ilk'tedbiridir. Eğe bu konferansta, Yalnız siyasi in değil, iktesadi iş esçe anlaşılırsa; ba İ balâs yolunda mühim İzanç, mühim bir adım