23 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşlere i iş, işçi || istiyenlere | işçi buluyoruz! : | işsizlere iş bulmak için Milliyet l İ tavassut ediyor İş arayanlarla işçi arayanlar a- yasında tavassuta başladığımız iş arayanlar - ye reisleri, fırka © idare heyetleri reisleri; öcaret müdürleri ve nlâ— kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi ihtiyacını (şekil, İ mahiyet, evsaf, verilecek ücret İİ ve iş şartları tesbit edilerek) bi- İş ve işçi iş istiyenler M7 — Göztepe Sira köşklerde No 12 hanede Nevzat her türlü | saat tarsircidir, memurluk da ya. par. Taşraya gider. 148 — Beyoğlunda Dolapdere Kılburnu caddesi No 30 şoför nie Nedip 35 yaşındadır. şoförü ve makinist dir. İ Mantı 60 irdır. Taşraya 80 Tre İ maaş ile gider. 149 — Koca Mustafapaşa Rama zan €£., Akarça çıkmazında Ne 38 İsmail ef. marangoz ve mobil yacidir. Maaş 50 liradır. Taşraya gider. 150 — Beşiktaş Zevki hayat Kıraathanesinde Naim efendi 21 yaşındadır, kapuculuk ve kama piğİ rotluk istiyor. Taşraya gider. Man şi 25 Bradır. 126 — Sirkeci Ebussüüt cad- desi, Mordo Alfandari, 17 yaşım- dadır ber hangi iş yapar, Maaşı 25 Kiradır. Taşvaya gider. 127 — Babıali Ankarn cadde sinde Acı Musluk sokak 22, 18 iyaşmdadır, her hangiiş yapar, maaş 25-30 lira. Tuşraya gider. 128 — Karagümrükte çarşı i- çinde No 15 Rüştü «£. 50 yaşın» İda, odacılık, hademe, kapuculak yapar. Taşraya gider. 429 — Göztepe Merdivenköy İ İbrahim Beyin mahdu. mu Hayri Bey, 26 yaşmdadar. ve memuriyet arıyor, 25 Bira istiyor. Taşraya gi 130 — Arnavutköy sarraf bur ina No 1 Vedin Emin Hanım 19| . Türkçe daktiledur. mangi 30 lira Taşraya gitmez. 131 — Beyoğlu, Çukur Cuma İenmi sokağı No 17 Mehmet Şe. fik, Hususi ve yahut resmi dai- velerde kâtiplik arıyor. Taşraya gider, 132 — İzmirde Kömür istasyo- munda kavas hamir vasitasil San- memuriyet arıyor. Taşraya gider. 133 — Mercan Mercan ağa ha- İlnmda No 16 Hayri ef. kâtiplik a- | ü İriyor. Maaşi 40 Tiradır. Taşraya | sider. | 134 — Davur Paşa tramvay | durak mahalli 52 No Hu hanede, İ| Ahmet e£, Muhasebecilik ariyor. 50 lira manş istiyor. Taşraya 70 ira ile gider. Bize yazınız! 7e bildürirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini | burakmış olan) işsizleri kendilerine bildireceğiz.| Bu suretle hem işsiz kalan o vel vatandaşlarımıza hizmet etmiş hem de memleketin her tarafını müfit hizmetler deruhte etmeleri. ne yardım etmiş olacağız. Husum murezesai sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarımı bize bildürirlerse memnuniyetle kayd- edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne sar'at vardır, ne İl kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartenız var mi? Bize bildirini Memur, kâtip, muhasip yaç sahipleri arasında (da ba te vassutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve memur arayanlar (deli mektuplarını. “İstanbul, Mültiyet gazetesi iş tavassut bürosu” ma. mına göndermelidirler!. Bu, memlekete ve vatan- mettir. istiyenler 135 — Beyoğlu Tarlabaşi sad desi Keresteci sokak Fatma Ha- mun apartmanda 2 ci kat Nazifli Bey, muhasbeci ve taşraya sey-j İ yar gazete muhabirliği çin da | vazife arıyor. Maaşı 60 Tıra. Taşra için 70 lira istiyor, 136 — Kadıköy Osman a- ğa mahallesi Bikçi sokak No 19 Osman Nuri &£ Her hangi iş o- Vuran yapar. Taşraya gider. 137 — Vetnda Kirleşeşme No 15 Bitiski İlhrahim oğlu Raşit 36 yaşındadır. odacılık, kapaculukl bekçilik yapar maaş 25 liradır. Taş raya 40 Tira ile gider. 138 — Karagümrükte Muh- tesip İskender bey mahallesi İz- zet ağa sokak 16 No da, Ömeri İ Saffet bey, 20 yaşındadır. Me- meni iyor Tae gilin, İ 139 — Aya Solyada Kimsesiz) İ gocuk yurdunda, Mehmet ef, tez- | gâhdar veya yazıcılık arıyor. ..-İ sili ortadır. Taşraya gider. 140 — Bahıkazırda Osman ef. hanımda 23 No. hu Sadık ef. 4$ yaşındadır, kapıcılık, odacılık, marangozluk da yapar. İngiliz olcur yazar 45 lira maaş istiyor. Taşraya gitmez. 141 — Mülliyet tavassur vasi-f tasile A. 5. Türleçe Fransuça is İ tsopraf ve daktilegraf bir hanın cüz'i bir maaşla iş arıyor. Taşra- ya gitmez. 142 — Karagümrükte çarşı i- şinde No 5 kahve hansde Raşit İ ef. 50 yaşmda, odacıkik, kapuweu- lak veya kâtiplik 20 Girn maaş is- tiyor. Taşraya gider, husunda No 2 terzi Hamdi usta vasıtasile Bayram Ali 28 yaşın. dadır. Hademelik, bekçilik, kapu- culuk, arıyor, maaşı 25 lira, Taş-|i raya gider. 144 — Şehamdebaşı Fevziye garşısında No 20 marangoz vasi- İl tasile, elektrik işlerine ait en son sistem fenni tesisat ustası. Yalnız Istanbulda çalışa. 145 — Kadıköy Kıml toprak) ik bilir, framsızça okur konuşur. maaşı 50 lira. Taşrayn 80 Kira İİ le gider . l 146 — Beyazıt Vezneciler Sucu) Osman ağa vasitasile Ahmet etiği fotoğrafçılık bilir. Taşraya gider. memeleketin meresinde iş bulabi-İğğİ HARİCİ HAH ERLER .Changhai'dahem harp | | ale sulh hazırlığı Japon filosunun bir kısmı gitti. Bir! taraftan da tahkimat | yapılıyor ve müsademeler oluyor. LONDRA, 22. A. A. — Rev | ter ajansı, Londroya gelmiş ©- | lan resmi haberlere atfen Ja- pon donanmasma mensup 5 kruvazörle iki tayyare gemisi- | nin ve 6 torpido muhribinin da penyaya dönmek emrini almış olduklarını haber vermektedir. Diğer taraftan Changhaidan alınan bir habere göre Japon donanmasının bir kısmı daha dünden itibaren Japonyaya mü | teveccihen hareket etmiştir. Bir fırka da döndü CHANGHAİ, 22 A.A —| 1 inci Japon fırkasınm cüzü! Bir kruvazörün kumar dası al tında bulunan - Japen torpido muhriplerinden bir filo Sasebo- ya dönmüştür. Bir taraftan da müsademe TOKYO, 22, A.A. — N Chang | Chundan gönderilen bir telsiz İÇin si arasında Nanhuto'da vuku. | telegraf, dün gayrı murlazam ile Japon piyade- bulan musademe neticesinde Ja ponların 13 telef ve 15 yaralı zayıat verdikleri ve Çinlilerin | büyük bir saha dahilinde faali- daşa yapılacak en büyük hiz İİ 143 — İstmbel yeniemmi hav. fil yette bulunduklarını bildirmek tedir. 150 telef zayiat veren Çinli- ler, Chang Chumun cenubunda- ki Atun istasyonuna taarruz et mişler ve demir yolu hattım tahrip eylemişlerdir. Japon harbiye nazırı ne diyor? TOIKO, 22. A. A.— Diyet Meclisinde beyanatı sırasında Mançuri ve Şanğhaydaki aske- ri harekâtm inkişafını gözden geçiren harbiye nazırı, mevzuu bahis meselelerin ehemmiyet ' Amerikanın Berlin sefiri Pariste din temas- larda bulunuyor PARİS, 22. A.A.— Cemahi- ri Müttehidenin Berlin sefiri M, Sacketf'in dün Paris'e vü. rudu münasebetile, Amerikanm Paris sefiri M7'Edge bu akşam, M. Tardicu, Flandin ve M.von | ; Hoesch'ün de davetli o buluna- cakları bir gi çekecek ve şu suretle, M. Sackett'in ge- çen kânunusanide kendisine Berlin'i ziyareti şerefine vermiş | olduğu ve Alman başvekili ile maliye nazıriin ve Fransanm Berlin sefiri'nin de bazır bulan duğu rai mukabele etmiş ol PARİS, 22. A.A.,— Mat buat, M. Sackett'in Paris'i zi- yareti dolayısile o Alman mat. buatmın izhar etmekte olduğu | peri fazla nikbinane ümitlere iştirak ten uzak bulunmaktadır. Maamafih, gerek M. Hoover in mutemedi telâkki edilen M. Sackett'in şahsiyeti ve gerekse mevzuların hali resmen beyan eylemiştir. Harbiye nazırırın hali bazır- da Mançuride bulunan O Japon | kuvvetlerinin orada bırakılma- sında israr etmesini nazarı dik. kate alan müşahitler bu israrın | seçen Eylülde gli ha İrekâta başlaması anında Man- çuride bulunan bir fırka yerine İ takriben 3 fırkanm orada kak masını ihsas ötmek arzusunda | bulunmasından ileti geldiğini | söy'mektedirler. Çin - Japon konleransı CHANGHAİ, 22. A. A— Bir mütareke akti neticesini is tihsal etmek üzere dün İngiliz konsoloshanesinde Fransa, İn- giltere, Amerika ve İtalya kon- solodları hazır bulunduğu hal de Çinlilerle Japonlar arasm- da bir konferans aktedilmiştir. Japonların istediği CHANGHAİ, 22.A. A.— Japon elçisi M. Shigemitsu ga- zetecilere beyanatta bulunarak Çin, Japon mümessillerinin ö- nümüzdeki çarşamba günü va- ziyeti tetkike muvaffakat et | miş olduklarını söylemiştir. | Mümaileyh, Japon askeri er- | kânmın 3.— Bitaraf devletler mümes sillerini de ihtiva'eden bir Çim- Japon komisyonu! yukarıdaki i- ki şeraitin icrasına memur © dilmelidir. Hint Müslümanları Bir karar sureti kabul ettiler LA HORE, 22. A. A— Hint ttikıdı Müslümanlar konferan sı tetkikat sureti kabul etmiştir. tedavisi lunduğu © seririyatta kalmasına mezuniyet verilmiştir. Atina tramvay grevi ide ciddi görülmekte bk İ i Müthiş P Bir fırtına Bir kasaba yıkıldı ölü ve yaralı çok NEVYORK, 22. A.A. | Alabama, Tennessee ve Kem tucky cenup eyaletleri üzerin İde hüleüm süren müthiş fırtm | dan dalayı 71 kişi ölmüş ve . ei inin North İ Port şehri harabe (halindedir. İufanâsa yağmurlar tahlis o 8- meliyatını şiddetle işkal etmek ir. NEVYORK, 22. A.A. — Şimali Amerikanın cenup kıs- mırdaki hükümetler dahilinde igıkan kasırga ölenle. Tin şimdiye kadar tesbit edilen | İmikdarı 140 tır. Bunlardan yü- iü Alabamada telef olmuştur. : Karla başlayan i Bahar Yugoslavyada mebzul kar yağıyor | BELGRAT, 22. A. A.— Bir- ” çok serelerdenberi ilk defa ola- rak, bahar, mebzul surette ya- başlamıştır. | e sahillerinden gelen kar fırtınası'm haberlere göre bu havalide demir yolları mü. İ nakalâtı ile diğer yollar müna- kalâtmı sekteye uğratmıştır. Splitz - Zagreb (o tarafında münakalât durmuştur. Diğer taraftan Novisad' dan il göre Sava nehri bil . | yatağından çıkmış, şehrin aşa- ğı mahallelerini osu basmış ve . İkırlarda geniş arazi su altında kalmıştır. Savanm bütün tabileri feye- | “7? İzan etmiş olup civardaki bütün kasabalar su altında kalmak tehlikesine maruz bulunmakta” dır, Şeker konferansı me- saisini bitirdi PARİS, 22 A.A, — İktmadi ve komitesi bir karar | ettiği mektedir. Baba kederinden çıldırmıştır. Yeni bir Fransız torpido muhribi LASEYNE, 22 A.A. — “Le Che yi Paul” ismindeki 2634 tom- ebete Vekâlet tarafından hazırlatıp / Bu müthiş fırtınayı takip eden | buyurulan tebrikler ve muhabbetkâr hislerden doları bir İlk ve Örta mektep kıraat kitapları Bir seri kıraat kitabı telifi için bir komisyon teşkil edilecek i OANKARA, 22 (Telefonla) — Haber aldığımıza göre Ma. İ arif Vekâleti gelecek ders senesi için ilk ve orta mektep kırsal bastırmağa karar ef ri diye kadar ellerde re ve birçok kıraat kitapları vardır Bunların taaddüdile beraber birbirlerinden hedeflere müteveccih olmaları tedrisat seviyesinden değişiklik ler olamasına sebep oluyordu. Vekâlet bunun önüne geçmek için bazı prensipler koymuş ve bu prensipler dairesinde bir seri kıraat kitabı telifi için bir komis yon teşkil etmitşir. Ruşen Esref, Necmeliğin Sadık, Komisyonda Celâl Sahir, Hasan Ali, Reşat Nuri ve Mithat Sadullah Beyler vardar. Bu ko. misyon ilk mektebin beş ve orta mektebin üç senesi İçin tedrici surette yükselen sekiz kıraat kitabı kaleme alacaktır. Bu kitap İlar hazırlanınca Vekâlet tarafndan resimli ve nefiş bir surete Vekâlet ba suretle önümüzdeki ders senesinden itibepen bütün ilk ve orta mekteplerde yknesak olurak kıraat derslerini bu ki- taplardan okutturmak fikrindedir. Reisicümhur Hz. ile Iran Şahı arasında teati edilen telgraifar ANKARA, 22. (A-A,) — İren Şahı Rar Şa Peğleri Haz retlerinin velâdetleri yıl dönümü münasebetiyle Hazretleri mi atideki le göndermişlerdir: Alâhazreti humayun şehinşahı İı iran Rıza Şahı Pehlesi; Zatı şahanelerinin yevmi velâdetlerinin senei devriyesi müna- sebetile samimi ve biraderane hislerimi ve tebriklerimi büyük haz A İran devletinin refahı hakkındaki kalbi temennilerimi a: İran Şahı Hazretlerinin cevabi telgrafları şudur: Türkiye Reisicümhuru Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine; Velâdet bayramım vesilesile zatı devletleri tarafmdan izhar cok teşekkürlerimi ve mütekabil temennile:imi arzeylerim. İnhisarlar ve mütekaitler ANKARA, 22 (Telefonla) — İnhisarlara dair gen kanun lâyihasındaki inhisar idarelerine mütekaitlerden mena: alınma” masr hakkındaki maddenin ilgası ve bu teklifin tayini esami ile reye konulması için 15 imzalı bir takrir hazırlanmıştır. Lâyihan ikinci müzakeresi yapılacağı içtimada takrir de gö rüşülecektir. Rüstemiye vapurundan çıkarı- lantenekeler muayene ediliyor İZMİR, 22. (Milliyet). — Rüstemiye vapurundan leceklerdir. tenekeler yarın açılarak musyene edi , Vapar de bulunmaktadır. İzmirde bir igum kararı arrlar ersin. İZMİR, 22 (Milliyet) — 65 yaşlarında “| Mollayı parasına tamaen in o ve metresi muhakemeleri hitam bulmuştur. Hüseyin idama, Zehra, feran zimenthal olduğundan, 10 se Memlekette Bir idam mahkümu kaçtı ve yakalandı Çok çocuklu anneler ANKARA, 22 — Hifzesihba ya mucibiner çek ailelere geçen sene a ük vasi. muhtemeldir. Bu kanunun 156 me amaddesi mucibince mükâfat alacaklar, sltı veya daha ziyade çocuğu olan ir. k Sadık ve Fikri narımdaki beş kişi çarşamba akşamı umumi ha- pizkameden firar muvafık alış EEE gece saat 24 raddelerinde gardıyanlar tarafından anlaşılmış tır. Firarilerin derdesti iş ar ze Manisa ADE de firar teşebbüsü 21 —Bu uma AA an SE Miğmnmapenk Birer ellemeye pera hal Me önüne geçil ğe ön ayak olanlar üç ka tl mahkümlerıdir. Müddesmumi. fik tahikikat yapıyor. Akhisarda yağmurlar "Akdeniz Ingiliz Gilosu agir men düm maci 13 ie er poli'den hareket etmiştir. Aşk izdivacı yapan