3 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi galüyürür! tavassut kiri mektuplar maksadı teshil edecek ir tarzda tasnif edilmektedir. * Milliyet ” memlekette ço- | faldığından bahsedilen işsizliğin, | isszlerin ihtiyaç sahalarına dağıl- madıklarnıdan ileri geldiğine ka- | midir. | kaza merkezlerinde, hatti vilâyetlerde makineci, mo- İ örcü, tesviyeci, | tornacı, iyi bir dülger, marangoz, âlâtı ziraiye işçileri ve ustaları yoktur. Onun için biz işsizlerle işçi is- İİ teyenler arasmda tavassutta bu- tavassutun daha o müsmir ve fay. isteyoruz. Onun İ- Biçamız şudur: kaymakamlar, nahiye weisleri; ticaret müdürleri ve alâ... kadar idare âmirleri bulundukları ihtiyacını (şekil, mahiyet, evenf, verilecek ücret İİ ve iş şartları tesbit edilerek) bi- Bize yazınız! ze bildirirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini bırakmış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu suretle hem işsiz kalan vatandaşlarımıza hizmet otmiş, hem de memleketin her ları bir çok güzide işçilerin dağılarak ne yardım etmiş olacağız. Hususi mücssesat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarını bize bildirirlerse memmuniyetle kayd edeceğiz. 1— Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır. ne kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartımız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veye diğer hizmet talep edenlerle ihti vasıutu yapacağız. de, işçi ve mermer arayanlar Ode i | mektuplarını gazetesi iş tavassut bürosu” na mına göndermelidirler!, Bu, memlekete ve vatar- daşa yapılacak en büyük hiz mettir, İş ve işçi İ sartile bir hanıma ihtiyacım | vardır. Mufti zade Akif (diş tabibi) l Moda caddesi 72 No. | her gün'sabahları saat ikiye yalnız pazartesi günleri işistiyenler 224 — Bayazıtta lokantacı Ab İn sek No 5 Tama Hakka p yaşındadır. Lise mezunu Alman. yor, 35 lira maaş istiyor. Taş- raya gider. | 226 — Beyoğlu Yazici sokak Dibek çıkmaz No. 7 Marko Ga se işleri yapabilir. Taşraya gi- der, 230 — İstanbul Büyük Posta dadir. Eczaci kalfası ve basta” nelerde eczacılık yapar, Ma iazalarda 35 lira hastahanede 20 Kira maaş istiyor ve hususi şartları vardır. Memuriyet da- hi yapar, türkçe ve fransrzça istiyenler oğlu Cevat 30 yaşındadır. Me- İİ cami Şerif sokak No. 19 Bur- lira maaş istiyor. 253 — Yenikapı Nişanca cad desinde — muhterik arkasında kayıkhane sokak No. 6 vezme- darlıktan muteksit Rahmi. Ban nedarlık ariyor. Fırın sokak 6 No da bahriye ef. 45 yaşındadır, odacılık ker hangi iş yapar. 235 — Saraçhane £ başında mimar Ayaz mahallesi sepetçi han sokak No 10 Osman ef. 45 yaşındadır. o Kapıcılık bekçilik, taşrdya gider. 236 — Galata Otel Park 12 No da Ahmet Hüseyin 30 ya- şındadır. Kaynakçi ve tesviye- ci, 4 lira yevmiye istiyor. Taş- raya gider. « | bangi bir vilâyete gider. 238 — Kasmpaşa Mevlevi- bane yokuşu No 27 Soför Meh- 16 No da İsmail Hakkı ef. 25 yaşındadır. Otel veya lokanta ar yapar. Taşraya gi- a — Karamürsel Serma- yeci köy M. M, ve İmam M. Muharrem. Tesviyecilik ve tor- nacılık bilir. 242 — Aksaray Horhor cad- desi 83 No da Recep (Nazmi makinist, her nevi pedal maki- nereri bilir. Taşraya gider. 243 — Çarşıkebir Sipahi s0- kağı No 17 şapkacı Ali Bey vasıtasile | İsmail 31 yaşındadır. Şapkacılık ve her hangi iş yapar. 30 lira maaş is- teyor, türkçe okur yazar. müfit hizmetler deruhte etmeleri ( İş isteyenler “Istanbul, Milliyet | ka ve müessenati sairelerde vez | 234 — Kasımpaşa Kulaksız İl yüzbaşılığından mutekait Sami | İ|| talya, Almanya ve İngiltere hükü tır. | Donald kralı Windson şatosunda || ziyaret ettikten sonra Londra'ya || lanacak dörtler konferansı hak- || Prens Bibesco,Berlinde || rak Berlin'e uğramıştır. | maileyhin Alman | Ikincidevre — | l | lıyacaktı | çelik mığferliler cemiyetinden tar | | rek bir liste arzetmeğe karar ver i Konferansı HARICI HABERLER || Yaklaşıyor Almanyada mücadele tekrar başladı ! BERLİN, 2 A. A. — İntihabat | mücadelesi, yarın öğle vaktı baş | BERLİN, 2 A.A. — Prusya za- | bıtası tarafından müfrit milliyet- perverler fırkasına ait binalarda yapılan taharriyat neticesinde ele geçirilmiş olan vesikalar önümüz- deki hafta zarfında neşrolunacak tir. Bu vesikalar, müfrit mill perverlerin bunları halk na: da eheminiyetsiz göstermeğe ça- wlarma rağmen, kendilerini am edecek mahiyettedir. Bu vesikalardan bazısr o daha şimdiden adli takibat yapılmak | üzere müddeiumumiliğe tevdi. 0- hanmuştur. Hitler'in reisicumhurluğa inti- habı lehinde bir beyanname imza etmiş olan dük Charles - Edouard | de Cobourg, bu sebepten dolayı dedlilmiştir. İ BERLİN, 2 A.A. — İktsat fır. | kası ile, halkçı ve genç sağlar fır | kası, Prusya intihabatmda müşte- | mişlerdir. Bu listenin başında kont Westarp bulunmaktadır. Dörtler Çarşambaya toplan- | ması takarrür etti LONDRA, 2 A. A. — (Reuter | Ajansı tebliğ ediyor): Fransa, İ- metleri mümessilleri arasında ak- di kararlaştırılan konferans çar: samba günü saat 14,30 da Harici | ye nezareti binasında toplanacak | LONDRA, 2 A. A. — M. Mac | PARİS, Z A.A. — M. Tardisu bir biri ard Almanya ve İ- ee M. Tardisu yakında Londra'da ziyaret edeceği M. Mac Donald ile kendi arasında cereyan «de- cek mülâkatlar ve Londra'da top kında bu elçilerle görüşmüştür. LONDRA, 2 A.A. — M. Tardi asılmayacak NAİROİ, 2 A.A. — Bir sihir. | baz kadını katletmiş oldukların- dan dolayı idam cezasma mah- küm edilmiş olan 60 yerlinin ceza st hapse tahvil edilmiştir. BERLİN, 2 A.A. —3 motörlü bir Yunkers tayyaresi ile Desai'- den İspanya'ya gitmekte olan boy nelmilel tayyare federasyonu rei- si prens Bibesco, ilk merhale ola- Almanya tayyare klübü mu payitahtında bulunmasından bilistifade şerefi- ne bir kabul resmi yapmıştır. Bu | leketlerin mümessilleri davetli | idi, Ecnebi kadınlarla evlenen Mısırlılar KAHİRE, 2 A.A. — Elmukat- tam gazetesi, hükümetin yakında ecnebi tabiiyetinde kadmlarla iz- divaç etmiş olan Mısırlıların kon- solosluk gibi hidematta bulunma larını men'eden bir o kararname meşredeceğini haber vermektedir. Amerikanın altını NEVYORK, 2 A.A. — Foderal Rezerve Bank, Amerika'daki al- tın stoklarının 4,388,000,000 de- lara yani dünyada sikke halinde bulunan altının ©4 40 a baliğ bu- mii Me ai. 3 haydudun bir cinayeti EL PASO, 2 A.A. — (Texas) 3 haydut, bir taraftan 5000 dolar | almış olan 6 kişiden o mürekkep Haydutlar diğer bir yaralamışlardır. Eski Fransız reisicum- huruna tahsisat şahsı da hükümet © projesinin Fransız | Tiyatroları 5 Nisanda protesto makamında bir gün kapalı kalacaklar , PARİS,2 A.A. inema sanayiine de 12 ti muavenette bulun- âyan ve meb'usan meclisleri sında gidip gelmiş ve nihayet â- yan meclisi, maliye encümeninin metnini kat'i surette reddetmiş ve ile. kısmını kabul etmiştir. Bu suretle sinema, muzikhel, kafekonser, sirk ve #por müesseseleri hiçbir muave- Bet ve müzaheret elde edememiş- tir, Meselenin yeni meclisin içtima ma yani eylül ayına kadar mual- Tâkta kalması muhtemeldir. PARİS, 2 A.A. — Temaşa sa- matı mümessilleri dün akşam top- lanmışlar ve gerek Fransa'da ve zerek müstemlekelerdeki bütün temaşa salonlarının protesto ma- hiyetinde olmak üzere 5 nisanda 24 santlık bir grev ilân edileceği ni bildirmiştir. — ee — Irlanda ısrar i Ediyor Yemin ve arazi mese- lesinde gene eski fikrinde! DUBLİN, 2 A. A. — Deblin kabinesi, dün İrlanda'nın İngiliz Dolasna' vereceği cevap ımetnini tetkik etmiştir. Bu notada krala sedakat yemi- ninin ve senelik arazi vergisi tak- sitlerinin ilgası husuu israr olunmakla beraber notanın dosta ne bir lisan ile kaleme alınmış ol- duğu ve dstane müzakerat icra- sma imkân bırakacak mahiyette Bulunduğu zannolunmaktadır. temaşları ve'bu zevatın o mulük meselelerin heyeti mecmuasını münakaşa etmelerini temin etmek maksadile bir Yuvarlak masa kon foransınm içtimaa davetini teklif edeceği söylenmektedir. ———.— Bir Italyan kasabası yıkılmak tehlikesinde ROMA, 2 A.A. — Frosinone'. nin 24 kilometre mesafesinde, Ro- malılar devrine mahsus mağara- lar'ın üzerinde tesis edilmiş olan Santo Stefane kasabası suların te reşşühatı neticesi olarak çökmeğe başlamıştır. Şimdiye kadar 10 ev Yıkılmış. tr. Takriben 10,000 kişi'ye baliğ olan ie halkı köylere iltica eylemiştir. Bütün kasabanın. iza lacağı tahmin ediliyor. M. Venizelos'un son nutku ATİNA, 2 A. A. — Meb'usan meclisi, dün M. Venizelos tarafın İ dan irat edilen ve vatanperverliğe ve maziyi unutmağa dair güzel bir ders teşkil eden nutkun mek- teplere tevzi edilmesine ve orada talik olunmasına karar vermiştir. Mançuride yeni i Muharebeler Changhai müzakeratı da ilerlemiyor LONDRA, 2 A.A. — Reuter ajansa bildirili; ye guri'de yeniden şiddetli muhare- beler başlamıştır. yeni müstakil Mançuri devlerinin payitahtı Nunsan'a kar # dün sabah saat 6 da umum lamış olduğunu şehre girmiş oldukları zanmolu- nan 3,000 çinliye karşı icra edil- miş olduğu & Boykotaj meselesi LONDRA. 2 A.A... Tekie'den Times gi bildiriliyor: Cbangi Japon kuvvetle. süükila karbiyeli yalak. Jenmcal Tashire'ya gi i Kiangouang şehrinin işgal edil. memesini amir olduğu o zannedil- mektedir. Japon hariciye nazırı- nın filerince halli icap eden mual lâk yegâne kere Japon kuvvet lerinin beynelmilel mıntakaya ç6- kilmesi all Japonların sir Milles Lampson tarafından teklif olunan aşağıda- ki formülü kabul edecekleri muh temel addedilmektedir: Umumi konferansa boykotaja karşı teminat kabul ettirmek. Müzakerat ilerlemiyor 'TOK!O, 2 A.A. — Changhai'. da Çinlilere Japonlar © arasmda yapılmakta olan sulh müzakere- leri, Japon kıtaatının hangi mn- takaya çekileceği meselesin dos tane bir surette halledilmiş olma #ma rağmen mezkür kıtaatm çe- kilmesi tarihinin tesbiti noktasın- 'da bir çıkmaza girmiştir. Tahkik komisyonu TOKİO, 2 A.A. — Nankin'den Cemiyeti Ak- sabah vapurla Hankeou'ya hare- ket etmiştir. İki Çin zabiti VİYANA, 2 A.A. — Wiener Journal'a nazaran yeiieben Enns askeri akademisinde tahsil de bulunan iki çinli zabit, Çin or- dusu âli kumandanı heyeti tara- mızlardır. Mumailey almışlardır. Oradaki kıtantta mu- allimlik edeceklerdir. Mançuriye para TOKYO, 2 A. A. — Nazırlar Meclisi Si Mançuri hükümetine yarı resmi üç Jnpon müessesesi tarafından ödünç para verilmesi- hi tasvip etmiştir, Chentaou'ya gönderilen Japon askerleri TOKYO, A, A. — lir na- zır Chentaou'ya an bir müfreze | Japon ia gönderil- mesi için emir vermiştir. eee Fransız bütçesi PARİS, 2 A.A. — Bütçe, tanzim edilmiştir. Bütçe, varidat miktarı 41 milyar 100 milyon 883,984, ve mesarif miktarı 41 milyar 97 mil- yon 501,742 frank olmak üzere tevzin edilmiştir. Fransa'da yaz saati PARİS, 2 A.A. — Yaz saati, bu akşam 11 de başlıyacaktır. O dakikada saatler, gece yarısını gösterecektir. Ankara belediye bütçesi ANKARA, 2 (Telefonla) — Belediy. er. üzsielieği bitçeye İ landr. Belediye reisinin 932 senesi için hasıl etti, Bütçe encümenine havale edildi. Yeni bütçe mütevazindir. 1,166,473 lira olarak (o tahmin edilmiştir. Iradın 150 bin lirası eski borclarm tasfiyesine tah. sis edil Iş Bankası U, müdürü geliyor ANKARA, 2 (Telefonla) — İş Bankası umum müdürü İ Celâl ve banka idare meclisi âzasından Recep (o Zühtü Beyler İstanbul tarikile İskenderiyeye gitmek üzere hareket ettiler, Kubilâyın mezarına çelenk İZMİR, 2 (Milliyet) — Altay (o bisikletcileri dün Mene- mene gitmişler ve şehit muşlardır. Kubilây'ın o mezarına bir çelenk koy- İzmirde yeni bir komisyon ANKARA, 2. A. A. — B. M. Mec lisi busün Reis Vekili Refet Beyin riyasetinde toplanmıştır. Ziraat Ve- hili Muhlis Bey, ayçiçeği tirilerek zürran dağıtılmasının mu- tasavver olup olmadığı hakkında bir suale çevap vererek demiştir ki: “ fabrikasıdır. Bu faber. ka son zamanlarda 30 ton tohum tevzi etmek için vekâlete müracaat etmi ve vekâletçe buna müsaade ve , Nitekim bu tohumlardan Kocaelide tevzi edilmek üzeredir” Vekil Bey beyanatına devam ede vek vekâletçe nebati yağlara büyük bir ehemmiyet atfedildiğini, tohum kongresinin son ictimamda bu mese lenin görüşüldüğünü söylemiş ve to hum celbi hususunda vekâletçe bir karar alınmadığını ilâve eylemiştir. Bey'iyeler Mütcakıben inhisar beyiyelerinin üşte birlerinin har malüllerine ve şe hit yetimlerine tahsis ve tevziine dair kanun dördüncü maddesi hak kında şu tefsir fıkrası abal edilmiş- tir; inhisar bey'iyeleri üçte birleri. nin harp malüllerine ve şehit yetim- lerinc tahsiş ve tevziine dair (olan 1485 numaralı kanun dördüncü mad desindeki dağıtılmalar “hayat kaydi- yledir” kaydi bundan evvelki her se ne toplanan paralar o sene mevcut olanlara aittir, hükmünü tasrih eden bir kayittir. Yani sene içinde yaşa- mam:ş bulunanların veresesine tevzi yapılamaz. Yaşamış olanların haklı biçbir suvetle zayi olamaz, Belediye kanununun 103 üncü mmddesinde yazılı bulunan mülkiye tekaüt kaydinin eski veya yeni mül- edilmiş, tefsirinin muhtelit encümen tarafından yapılması iâzımgeldiğini ileri süren Salâheddin Bey (Kocae- li) nin itirazı üzerine mesele muh- telit encümene gönderilmiştir. Zaruri ve mücbir sebeplerden do- layi takip ve tahsili imkânsız görü- len borçların muhasebei umumiye kanununun maddei mahsusasına tev edilmiştir. İhtira beratı kanunuma « Bir mad. İ de tezyiline dair kanun ikinci mü- zakeresinde kabul olunmuştur. 1341 muvazenei umumiye kanu- nunun 45 inci maddesine | tevfikan mal almamış olan ve balen Türkiye tabiiyetinde ve Türkiyede mükim bu Ankara, ls- kındaki kanun kabal edilmiştir. Bu emlâk ve arazi kıymetleri için 1331 vergi kayitleri esas tutulacaktır. Gümrük kanununda tedilât şülecek ve meclise Mecliste kabul edil en kanunlar Dün Ziraat vekili nebati yağlar hakkın- da izahat verdi ve muhtelif kanunlar kabul edildi. zakeresi yapılarak kabul edilmiştir. 107 inci madde tadilâtma göre 50 inci maddede yazılı fark ve tefavüt müstesna olmak üzere eşyanın mik. tar ve kıymetine dair mal sahibinin beyannamesiyle tartı ve muayene ne ticeleri arasmda görülen farklar sümrük resminin yüzde beşi kadar mucip olacak dere. i ii bulunursa ilk defasında yal errüründe miz bu farka mit resim, tek bir kat cezasiyle tahsil olunacaktır. Farklar gümrük resminin yüzde beş ten ziyade nok: m mucip 9 lacak olursa o zaman farka ait re simden başka bir kattan dört kata kadar para cezası alır. Bu farkl İ ca sit muamelede raz ettiği fatura menşe e mesi gihi evrak hakikata muhalif © lursa veya evrak, beyanname sahte ve mubarref bulunursa fail hakkın da kaçakçılık kanununun 20 inci maddesi tatbik edilecektir, Para ce- zalarmı yarısı fark ve tefavütü ev- velden haber dörtte biri muayene ve tahlil ile meydana çıka- vekâletin ten. iyi çalışan memur lara verilecektir. Malın maayenesin. ; | den sonra ihbar veya kontrol netice azla yesim almayı me ir hal zuhur ederse birinci pan memur k zalandırılır. 1334 tarihli gümrük ka nununun 12 inci maddesini (tadil 1723 numaralı kanunun birinci mad desine ilâve edilen fıkraya göre yan- ış tarife tatbik veya o manddi hata sebebiyle noksan veya fazla alınmış İ veyahut hiç alınmamış bulunan güm rük resimleri hakkında aşığıda yo” zıldığı veçhile muamele olunacaktır; a) Hiçbir sum'utaksire makrun bu lunmaksızn yanlış tarife tatbiki ve- ya maddi hata dolayısiyle noksan Kalmış bulunan gümrük resimleri malın gümrük hududundan çıktığı tarihten itibaren altı ay zarfında alâ b) Muafiyet tatbikatından müte- yal etek öalniziş. alanina bulunan gümrük nesimleri gümrük hududundan çıktığı m teni bir sene zarfında alâka- fikan terki baklındaki kanun kabul | beple bei umumiye kanununun 93 üncü maddesi hükümlerine göre roddiyat tertibatından inde edilir. d) Resim matlubatının taalluk et- tiği muamelede kanunen cezayı müs telsim bir hal olduğu takdirde mez- matlubattaki kür sucu tebean Türk ceza kanununun 102 inci maddesin- de yazılı müruru zaman zarfında gümrük idaresince takip edilir. Ay- ri bir madde de gimrük kanununa müzeyyel 7 haziran 1926 tarihli ve 905 numaralı kanunun 13 üncü mad Meclis perşembe günü toplana- İnhisarlarda tasfiye kanununun tatbikatına geçiliyor ANKARA, 2 (Telefonla) — İnhisar idarelerinin (o tevhidi mii tetkikat ikmal edilmiştir. Tevhide göre bütçelerde lâzım gelen tadilât yapılmış ve yeni bütçe projeleri ona göre ihzar edilmiştir. Bugünlerde bu proje Hey'eti vekilede görü- arzolunacaktır, İnhisarlarda tasfiye kanununun tatbikatma geçilmesi için icap edenlere tebligat yapılmıştır. Kütahya- Balıkesir hattı ANKARA, 2 (Telefonla) — Kütahya — Balıkesir hattı mayısta merasimle işletmeğe açılacaktır. Türk gençliği nasılyetiştirilmeli ANKARA, 2 (Telefonla) — Bey cuma günü halkevinde Bolu meb'usu Hasan Cemil “Türk gençliği nasıl yetistirilme- lidir?,, mevzuu üzerinde bir konferans verecektir. Feci bir tren kazası İZMİR, 2 (Milliyet) mi araba- cı tren altında kaldı ve feci bir surette Gazi Hz. buakşam Ankara Halk evini teşrif buyuracaklar salma Sili denizle rn akşam halkevi alize MEZ min > elabinellii öneli Ümiovazatle ler tem-