16 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! tavassut ediyor Iş arayanlarla işçi arayanlar a- rasında tavassuta (başladığımız yünden beri, gerek iş arayanlar. Valiler, kaymakamlar, nahiye müdürleri; diğer taraftan beledi- ye reisleri, fırka (idare heyetleri reisleri; ticaret müdürleri ve alâ— kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi ihtiyacını (şekil, mahiyet, evanf, verilecek ücret İ ve iş şartları tesbit edilerek) bi Bize yazınız! xe bildirirlerse bize müracaat et. ği miş ve adreslerini bırakmış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz vatandaşlarımıza hizmet etmiş hem de memleketin her tarafin: | datiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır, ne gider misiniz, daşa yapılacak en büyük hiz mettir, Iş ve işçi iş istiyenler 297 — Kücük Pazar Ayanci İİ kahvesinde Konyah Hüseyin 22 yaşındadır. Marangoz i lira yev miye istiyor, taşraya gider. 298 — Üsküdar Kısıklı civa- Yunan Maliyesi M. Venizelos istikraz aktine uğraşıyor ATINA, 13 — Yunan Bapreki- inin M. Tardisu ve İngiliz Hari- ciye mazımı M. Stimson İle vuku bu- lan mülâkatından sonra Yunanis tana mali muavenette bulunulma Talak hakkımda kat'i bir karaf ve rinceye kadar M. Venizelosun tak sitlerinin teciline muvaffak olaca ğı ümit edilmektedir. M. Venize- nun taksitlerinin çi sene müddet İe tecilini istiyeceketir. Yunan Ha. riciye Nazırı Cemiyeti Akvam Yu nan metalibinin tetkikini tehir e- | des ra decek olursa, Yunanistanın mayıs ve haziran ve taksitlerini elin- de kambiyo bulunmaması hasebi- ie ödemiveceğini sövlemisitr. istiyenler mu, Almanca, Fransızca olur ya- ar, muhasebe usullerine vakıftr. | ru ve tahsidarlık gibi işler yapa- bilir, 40 lira maaş istiyor. Taşra- ya 50 liraya gider. l 303 — Feneryolu Çifte Havuz | No lu Süreyya Bey, kâtiplik veya İğ memuriyet arıyor, 50 lira maaşji istiyor. Taşraya 60 liraya gider. 304 — Ortaköy dere boyu Gül . | tekin arka sokak No 11 M. İh. ariyor. 48 lira maaş istiyor. Yal- nız İstanbulda çalışmak için. iranda ittihacı meselesi LONDRA, 18. A A Avam | Kamarasında M. Thomas, şimali İrlanda beşve: | kilinin İngiltereden ayrılırken bü- yük Britanya hükümetinden, bir İr- | İlanda ittihadımın vücut bulması için şimali İrlandanın muvafakati olmak sızm hareket edilmenin Yeceği teminatını almış bulunduğu. nu söylemiştir. Sir John Simon Cenevreden dönüyor LONDRA, 15. A. A— Sir John nevreye gitmek üzre bu aabah Lond rayi terkederek OCroydon tayyare meydanından hareket eylemiştir. İndifalar durdu VALPAREZO, 15. A. A— An dağlarının ti billkuvve tevakkuf etmiştir. İnsan | ca biç zayiat olmamıştır. Şimdi herşey normal şeklini ikti. sap etmiştir. bürkâni faaliye- | bir i Changhai Müzakeratı Japonlar Cenevreye intikalini kebul etm yecekler TOKYO, S.A, A— Ondokuz | dniresinde temas edilmesini isteyen Çin'in bu talebini is'af edecek olur- sa; Çin talebi, Şanghay itilafnm nelicolerinden kaçınmağa müsait ol. mak için serdedilmiş bir ene gi bi telakki edildiğinden; ki Japon heyeti ekeni; Japonyanın Ondokuzlar komisyonu- na iştirakten imtina eyleyeceği hak- kında talimat alacağı mevsuk bir| menbadan bildirilmektedir. Japonya, Şanghay müzakereleri nin tarzı cereyanı Cemiyeti Ak- vamda, arzu edildiği takdirde izah eylemeğe hazır bulunmaktadır. Mı imafi, mütareke müzakeratının Ce- evreye intikalini kabul eylemeği sa rahaten TOKİO, 1I5.A.A.— Cemiyeti Akvamın Mançuri tahkik komisyo- nunda Japonya muavin Âzası olan M. Yohida , mükemmel bir emniye- : m sis Sir İytton'a tavsiye eylemek i- çin talimat almeştır. TOKİO, 15. A. A.— Zayintı te lafi maksadile | gö: Tuna Federasyonu —..— İ Yeni müzakerelere ya- kında başlanamayor PARİS, 16. A. A.— Havas Ajan- w bildiriyor: Petit Parisien gazete- ti'nin bir tekzibi PARİS, 15. A. A.— Fransa ti- caret nezaretinin bütün Fransız teşabbüti si sinaiye ve ticariyesi zi- üyük Britanya, sa teraşşuh eden haberlerin aslı olmadığı tica- ret nezareti tarafından tekzip olu- İmuyor. ii M. Smith'in teklifi NEVYORK, 15. A. A— M bankerler bu plâna ait teferruatm hepsini tasvip etmemekle beraber M. Smith'in harp borçları meselesi- ni tekrar ortaya çıkarmı olmasına Simon tayyare ile Paris tarikile Ce: | sevinmektedir . 'M. Kellog'un beyanatı LONDRA, 15 . A, A.— Cenevre ye gitmek üzre dün Plymoutl'a va- | si ölen 'M Kollor. un isürep e manlarının geçmiş olduğunu ve Ce- Müttmhide peni ve bu ie yükselmenin de vam edeceğini ilâve etmiştir. - | sında İnmsbracek' ir | olan beynelmilel Ticaret odası kon- | Cemiyeti | Akvamda Yunanistan ve Bulga- | ristanın mali | vaziyetleri görüşüldü yeti akvam meclisi M. Paul Bom- cour'un riyasetinde yaptığı bir iç- timaada Avusturya, Macaristan,Bul garistan ve Yunanistan 'ın mali va: ziyetleri ve mali komitenin bu hu- sustaki raporu hakkında müzakerat- ta bulunmuştur. Meclis bilhassa bu memleketleri bütçelerinde muvazene teminine ça- lışmağa daveti mutazammın bir ka- rar sureti kabul etmiştir . Bilhassa | Bulgaristan hakkında meclis harici borçlara - ait taksitler hesabına devir ve havale musmele. ini yapmak” kabiliyetine dalr mali omite ve Bugar hükümeti tarafın- dan ileri sürülen (fikirleri kaydet- miş, bu meseleleri Bulgar (o bükü- mmeti ile birlikte müzakereye ancak eaham hamillerinin veya bunların mümessillerinin selâhiyettar olduk- ları mutalâasımda bulunmuştur. Nihayet o Meclis Bulgaristan'ın Yunanistan'la daha sıkı iktisadi mü- nasebatta bulunması hakkında mali komite tarafından izhar edilen o te. imenniye Bulgar hükümetinin dikka tini celbetmiştir. Yunanistan'a gelince meclis, M. Venizelos'un üzün süren bir müda- halesinnden sonra, harici borçlara nit taksitler hesabma (devir ve ha- Mei yapmağa Yunaniş- 7 İmali a ve Yunan mümessili ta rafından beyan edilen mutalâayı kay | detmiştir. Meclis Yunan hükümeti ba mhamillerine bırakmış ve Yuna- nistan'ın borçlarmı itfa için Yunan bankasına ve milli Yunan bankası na tediye etmesi lüzm gelen 300 milyon drahmlık senelik taksidin kaydu şarta tabi olarak tehiri hak- kında mali komite tarafından ileri sörülen teklifleri kabul etmiştir. M. Venizelos meclisin karar su- retini kabul etmiştir. M. Venizelos Bulgaristan'la * ilinasebatın şimdi- den çok iyilesmir olduğunu sözle- rine ilâve eumaş “ve Tunaniilan ile 'ın pek yakında tam bir anlaşma elde edecekleri ümidinde bulanduğunu söylemiştir. Meclisin içtima bittikten sonra M. Venizelos Londra (ve Paristeki ! sma alt tediyatın boş sölü müddei- le tecili; 2.— Bu cshama sit olup bir Mayıs ta vadesi hulül edecek kupon be- dellerinin — Yunanistan'a yapılma. sı mali komite tarafından büyük devletlere tevcih edilen yardımın ic- - | rası tarihine kadar— devir ve ba- vale edilmemesi, e —— Katalonya cümhuriye- tinin yıl dönümü İ BARCELONE, 15. A.A— Ka. talonya cümhuriyetin birinci yıldö. nümünü dün test etmiştir. Genç katalonyalıların yapmış olduğu bü yük nümayiş dün sabah muazzam tezahürat içerisinde icra edilmiştir. Atlantik konferansı LONDRA, 15. A. A— Sabık At âzaları dön Lond | k esası dahilinde Beynelmilel Ticaret odası konferansı PARIS, 15. A. feransı yalarz gümrük resimlerinin umutalaası ile meşiul olmayacak, fa- kat bu rüsum'u Avrupa'nın ssir ak- şam ve bütün dünya e mevent mü 'nasebetleri dahilinde tetkik eyleye- cektir. Bükreş - Saygon hava seyahati HALEP, 18. A. A— 30 Martta Bükreşten havalanarak Bükreş-Say- i | gon ve avdet hava seyabatini yap- teşebbüs mağa eden Romanyalı tay- yâreci Prens Kiga dün seat 15,10 tarikile buraya gelmiştir. ürmnileyi, bu sabalı cast 6 da Bükreş'e kareekt edecektir. CENEVRE, 15. A. A. — Cemi- | ile müzakereye girişmek husunu es- | - etmek maksadile, dünya iktisa Bu çocuğa Ne oldu? Lindberg gazetecilerin de taharriyata iştirakini rica etti NEVYORK, 15 (A.A.) — Lindberg çocuğunu bulmak çin yeniden yapacağı i yatta matbuat mümessillerinin | kendisile teşriki mesai etmele- rica eylemiş, kendi murah haslarının müzakeratta bulun. mak için gidip geldikleri sıra- larda muhbirler tarafmdan ta- kip edilmelerinin çok ehemmi- yetli olduğunu beyan (o etmiş- tir. Lindberg'in bu talebinden, mumaileyhin çocuğunu kaçıran larla yeniden münasebete gir- mek üzere olduğu manası çıka rılıyor. Yunanistanda yerli malı ATİNA, 14 — Yunanistanda da yerli malların revncı temine çalışılmaktadır. Bu maksatla “Ya nan mahsul ve mamullerini hima ye cemiyeti” adlı bir cemiyet teş- kil edilmiştir. Bu cemiyet, Atina- da Büyük Britanya oteli salonla" rında bir sergi tertip etmiştir. Tifliste bir yanğın Moskova, 13 — Tifliste Bü yük Salibiahmer * hastahanesi tamamen yanmış, hastalar kur | tarılmış, birkaç kişi hafifçe yaralanmıştır. I Fransada İntihabat Propağanda nutukları devam ediyor PARIS, 15 (A.A.) — He- vas Ajansı bildiriyor: M. Paul Reynaud, Rouen de irat eylemiş olduğu nutuk- ta Fransa vaziyeti hazırasınm menfaat ve tehlikelerini kayıt ve ber memleket için acı tesir İve neticeler vermesini bertaraf diyatma yeniden iştirakin sü- kün içinde ve tedrici bir tarz. da vukubulması © temennisini serdeylemiştir. Mumaileyh, ekseriyet fırka sının izhar ettiği âranın ve ez cümle müteveffa M, Briand'ın siyasetinin mütemmim kısım- larını teşkil eden borçlar mese- lesi ve Young plânı'nın tasdiki sebeplerini o izah ve müdafaa eyledikten sonra, buhranın se- bep olduğu ıztırapardan müte- essir olanların, kedinlerini tah- ripkâr sosyalizmin kolları ara- sma (o atmamalarını ve bütün memleket ve dünyaya emnüse- lâmet , akli selim, ve taahhüt. lere devam gibi her zamandan ziyade bugün için lüzumlu o- lan sükün âmilleri intibaatımı göstermelerini rica etmiş ve vaziyetin bütün cümhuriyetçi- lerin ittihadını âmir bulunduğu nu ilâve eylemiştir. Portekiz'de bombalı şerirler PORTO, 15, A. A. — Geçen Ey- hâl ayi zarfında muhtelif binalara ve ezcümle Polis müdür muavininin i- kametgâhuna bombalar koyan 4 ş0— vir tevkif edilmiştir. Bunların rüfe- kaşından olduğu zannedilen diğer 4 kişi daha firar halinde bulunmakta. derler, Auckland kargaşalığı AUKLAND, 15. (Yeni Zellanda) A.A. — Son günlerdeki kargaşalık lor sebebiyet verenlerle bahriye &i âh endazları ve zabıta kuvvetleri & rasında üç saat süren bir çarpışma olmuştur. Bu esnada 30 kişi yara. lanmıştır. Bunlardan üçünün yaraşı ağırdır. Otuz kişi tevkif olunmuş. | tur. Belediye reisi, urfi idare ilin ©- doceğini tehdit makamamda beyan | etmiştir i Atina'da vaziyet Isterlin 470 drahmiden 602 drahmiye fırladı | Buna sebep; Cemiyetiakvam kon seyinin, Yunanistanın borçlarının beş sene yerine bir sene tecilini kabul etmesidir ATİNA, 15 (Hususi) — M. Venizelos, Cemiyeti Akvam konseyinde Yunanistanın & Borçlarınm beş sene için ( te'cilini östemişti. Cemiyeti Akvam komisyonu, bu talebi kabul © etmiyerek ancak bir sene te” bul etmiş olması dolayısile bu kararm Atinada derhal akisleri görülmüştür. İngiliz lirası 470 drahmi iken; birden bire bütün sür'atile 602 drahmiye kadar fırlamıştır. Bundan başka bir çok eşya ve bir kısım yiyecek | fiatları artmıştır. Umumi vaziyet şayanı dikkat görülmektedir. Çin heyetinin yeni muhtırası CENEVRE, 15 LAN — Çin murahhas heyeti Cemiyeti Akvama yeni bir muhtıra vererek Akvam meclisinin karar suretleri: pe alli üni GL Şe ayşe araş ri tabii vaziyetten daponyanın mes'ul olduğunu beyan eylemiştir. Tas ajansının bir tekzibi MOSKOVA, 15. A. A.— Çin ceneralı Ma'nın Blagovecensk'te bu- lunduğunu ve Sovyet Rusya ile münasebatı olduğuna dair'bazı gaze- teler ve telgraf ajansları tarafından ortaya atılan haberleri Tas ajansı mezundur. Jeneral mane mezkür şehirde ne de Sovyet Rus yanım diğer yerinde sala bulunmamıştır. Ve bugün de bulunmamak: tadrı, Jeneralin Sovyet hükümeti mümessilleriyle münasebetine gelin- ce bu haber de tamamen yalandır. Sıvas lisesi talebesi Samsunda SAMSUN, 15. A, A.— Dün şehrimize Sivas lisesinden 17 talebe gelmiş, istasyonda Samsunlu mektepliler tarafından hararetle istikbal edilmişlerdir. Sivas ve Samsun talebeleri arasında futbol maçları ya: pılacaktır. Misafir talebeler bayram ertesi Sivasa avdet edeceklerdir. Apollon ve Altay takımları berabere kaldılar IZMİR, 15. A. A. — Karşıyaka Spor ve Altay klüplerinin davetiy le şehrimize gelen Yunanistanın Apollon takımı o bugün ilk oyununu ben bizi mütecaviz seyirci muvacehesinde İzmir şampiyonu Altay ta- Oyun saat 17,10 da Hakem Mustafa Beyin idaresinde başladı. İlk akını Altaylılar yaptılar. Bu akın misafir takım müdafaasında kırıldı. Oyun bidayette her iki taraf için tehlikesiz cereyan ediyordu. İner; yirmi beşinci dakikadan sonra her iki takım da açılmış ve akınlar yapmağa başlamışlardır. Tüecidek dileme Deli gk yoz dr alalerie Gu aliil defetmeğe muvaffak oluyorlardı. Butün gayretlerine rağmen hiçbir taraf gol çıkaramıyordu. Bu vaziyet ilk yel na elde Kyle Sli devre 00 beraberlikle ti. İkinci devrede Altay takımı daba güzel oynamağa ve daha sık akın lar yapmağa başladı. Bu akınlar daima isabetsiz şutlarla avutla me“ ticeleniyordu. Kale yanmda misafirler aleyhine verilen firikikten istifade edile medi: 18 inci dakika İsmal Hakkı muhakkak bir göl fırsatı topu havadan çekmek suretiyle heder etti. 30 uncu dakikada Hamiidn çek tiği sıkı bir şütü misafir takım kalecisi kornere atmakla kurtarabildi. Oyunun nibayetine doğru her iki takmı da epeyce tehlikeler atlattı ve bu ba derrede de hiç bir taraf gol yapmağa muvaffak olamadılar, Müsa- baka bu suretle 0-0 beraberlikle n. Dip baştan nihayete kadar çok samimi bir hava içinde cereyan “Satir takım ikinci oyununu bayramın ikinci günü Karşıyaka klübü ile yapacaktır. fa el Galatasaraylı talebeler Samsunda SAMSUN, 15 (A.A.) — Galatasaray lisesi ticret vebank- i birinci sınıfından 16 talebe iki muallimin refakatin- idaresinin Karadeniz vpuru ile bugün rimize gelmiş ve mektepliler tarafından muhabbetle aerleş ge Misafirler Samsun ve iktisadi tetkik- MEM a, en öp vapurla — İstanbula Müstehasenin tetkiki Pr. Malche ve fen hocaları dün Çekmecede tetkikat yaptılar Geçen salı günü Fen fakülte | ce çalışmış ve bulunan iskelet si Jeoloji müderrislerinden Hâ | aksamınm itina ile çıkarılma- mit Nafiz ve Ahmet Malik Bey |sma gayret etmiştir. Bu haf- ler talebe ile birlikte Küçükçek | riyat esnasında fillerin muhte” mece köyü civarındaki bir taş /lif fıkra ve azı dişleri bulun- ocağında fil dişlerine tesadüf | muş ve bu dişler sayesinde bu ettiklerini yazmıştık. Fosillerin (Mastodon) olduğu Mezkür mahalde hafriyat. | taayyün etmiştir. , ta bulunmak üzere Hâmit ve Bir otomobil o dolduran bu Malik Beyler Fen fakültesi ta- lebesile birlikte dün O maballi mezküre gitmişler ve hafriyat ke pek mühim Fosille- f etmişlerdir. Bu es- nada Fosiller hakkında taharri yat yapılacağını haber alarak profesör Malche Fen fakültesi | ini Darülfünun me- reisi Mustafa Hakkı Beyle be. | ssisi olduğunu söyliyerek mü Jraber hafriyat mahalline | gel-| derris Malik ve Hâmit Beylerle miş ve müderris Beyler, tale. | Fen fakültesi talebesini be hanımlarla beraber saatler- | etmiştir.