16 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

16 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Mahkemelerde 3alıkçılık mütehassısı ile çıkan ihtilâf Dördüncü hukuk mahkemesi ve- kâletin açtığı davaya başladı İlrtısat vekâleti Balıkçılık ensti | sü müdürü M. Veberman ile ve- ilet arasında;; verilen emre »- smi itaat dolayısile mukavele feshi hakkımdaki açılan dava Jiletle yüzü kesilen kızın davası Matmazel Olganın yüzünü ji- le kestiğinden dolayı bir buçuk me hapse mahküm olan Feyzi £ hakkındaki karar Temyiz mah #mesince nakzedlilmişti". Feyzi fendinin muhakemesine tekrar aşlanmıştır. Maznun bir çok sa- itler gösterdiğinden bunların cel il için davanın rüyeti 9 Mayısa bı akıleaptar. İrtaköy gazinosundaki cinayet İf raporuna itirazları olmadığını öylemişlerdir. Maznunların vekili Takır Hasanın sabıkai mükerrere © sabıkasının sorulmasını istemiş ir. Muhakeme bu cihetin tahkiki çin başka güne bırakılmıştır. Kaçakçılık davaları Dokuzuncu ihtisas mahkeme. inde perşembe günü birkaç ka- sakçılık davası daha rüyet edi. miştir. Bu davalardan ikisinin Baznunları Adapazarından geti- İlmiştir. Adapazarmnın Akyazı Sahiyesinin o Hasanlı köyünden Mustafa oğlu Ahmedin evinde Bir çuval içerisinde 22 okka kıyıl- | müş kaçak tütün bulunmuş, Ah- it te muhakeme edilmek üzere Gevcuden İstanbula gönderilmiş- fir. İcra edilen muhakemede Ah- et bu tütünlerin kendine değil, #nistesine ait olduğunu ve başka Bir köyde oturan eniştesinin kasa By gitmek üzere köylerinden ge | Berken eve uğradığını, yemek ye- | dikten sonra yola çıkmadan evvel | köydeki ahbaplarile görüşmek ü- Here sırtındaki çuvalı evde bıra- | kıp kahveye gittiğini, fakat yolda © önndarmalara haber verip evi bastığını, bu taharride eniştesinin ye bulunduğunu söylemiş- ir. Ahmet hâdisenin bu şekilde in ettiğini bütün köy halkı- bildiğimi söylemiş ve bir kaç şahit ismi ye tar, Mah; me şahitlerin celbi için 30 Nisana bırakılmıştır. Gene Adapazarın. da Çuku Ahmediye mahallesinde Necati, Kâzım, Faris ve Mustafa isminde 4 suçlu dokuzucu ihtisas mahkemesine tevdi edilmişlerdir. Fakat mazounlardan hali fırarda | olun Mustafa henüz derdest edi: lememiştir. Derdet edilerek irami | için muhakeme 27 Nisana bırakıl | miştir. Edirnekapıda oturan 65 yaşım zel da Salih oğlu Salih Ağanın da ka Çakıçılık cürmünden dolayı muha İkemesi iera edilmektedir. İhtiyar | Salih Ağanın Topkapı haricinde Mithat Paşa çiftliği civarında bir tarlası, bu tarlammın ortasmda da metrük, kapıları, pencereleri açık ir kulübesi vardır. Bir aksam in- hisar memurlar: bu kulübede ra- MN Yapelirğıni hisscbnişler, jandar ramışlar, fakat hiç kimseyi bula- mamışlar, yalnız hali faaliyette vermişlerdir. Yapılan muhakeme osnasmda hâkim tarafından ser- best bırakılan ihtiyar Salih Ağa bundan haberi olmadığını, kulü- besine herkesin kolayca girebile- ceğini söylemiş, zabıt varakasını imza eden jandarmalar şahit sie fatile dinlenmişler, onlar da Salih Ağanın sözlerini teyit etmişlerdir. Muhakeme inhisar memurlarının da şahit sıfatile celbi için başka güne bırakılmıştır. Adliyeye verilen adam Senai EF. isminde birisinin Türk parasını koruma kanununa muhalif hareketlerde bulunduğu tesbit edilmiş ve borsa komiseri tarafından yapılan tahkikat neti- cesinde evrak tanzim olunarak ad liyeye teslim edilmiştir. Senai Ef. ikinci ceza mahkemesinde muha- keme edilecektir. Emanete hıyanet Nuruosmaniyede Münevver H. isminde bir kadın bir müddet ev- vel taşraya giderken evinin sını komşusu İbrahim Ef, isminde birine emanet bırakmıştır. Münev ver Hanım taşradan avdet edince Ibrahim Efendiye k eşyası n sistemiştir. Fakat İbrahim Efen- di eşyayi vermemiştir. Münevver Hanım müteaddit defalar ısrar et miş, eşyalarını istemişse de almak kabil olmamıştır. Bunun üzerine mahkemeye Evvelki gün sinde İbrahim Efendinin muhake- mesi yapılmıştır. Muhakemede Münevver Hanım şahitler ve de- Hillerle davasını isbat etmiştir. Mu hakeme neticesinde İbrahim Efen di 6 ay müddetle hapse mahküm edilmiştir. Zorla kadın kaçıran adam Bakırköyden Derviş isminde bir mazmun getirilmiştir. Derviş Bakar köye tâbi Şamlar karyesinde bir kadını zorla kaçırmak cürmünden maznundur. İki kadın hırsız Fener polis merkezi Nebiye ve Emine isimlerinde iki kadm hırsız tevkif etmiştir. Bunlar Fe- ner ve Balat civarında bir kum- panya halinde çalışarak muhtelif evleri soymakla maznundurlar, Her ikisinin de müteaddit eürüm- leri tesbit edilmiştir. Maznunlar evraklarile birlikte Eyip sulh mah kemesine verilmişler, o mahkeme maznunlar halkında tevkif mü. zekkeresi keserek adliyeye sevket miştir, Evrak birinci ceza mahke. mesine verilmiştir. Çankırıda ağaç bayramı Çankırı, 14 — Bütün” hal. kin, ve talebenin. iştirakile a- ğaç bayramı mış, binden falaz ağaç dikilmiştir. İranın mektep gemisi İran hükümeti eski harp ge milerinden birisini mektep ge misi yapmıştır. İtalyalı bahri- ye zabitleri talebeye bu gemi. ake- | de tatbikat ö; ir, Balıkçılar cemiyetinde teavün sandığı Balıkçılar Cemiyeti bir ta- ayün e yapmış, muhtaç ve hasta balıkçılara yardım i- işin beş bin lira tahsis etmiş- tir, Eneme Ziraat vekâleti baytar mü- fettişi umumilerinden Hamdi eneme ameliyesinde bu- İlunamk üzere çekrimize geldi- ğini yazmıştık. Hamdi Bey refakatinde Kartal hükümet baytarı Nazım Bey olduğu hal- de Yalova, Kartal, Üsküdar, Beykoz, Sile kozalarmda “hay. vanlara bakmış 1800 at, 3 bini mülecaviz İ de vekölet MİLLİYET CUMARTESİ 16 NISAN Birinci sahifeden geçen yazılar) kes eee RR 7 EL YK ED UR EEE” TY KESEN Adliye ve Inhisarlar Vekilleri İBaşı 1 inci sahifedel er zevat Ankaradan şehrimize gelmişlerdir. Tren o kadar kalabalıktı ki, bazı yolcular ayakta gelmek mecburiyetinde kalmışlardır. Adliye vekili Bey, Haydar- paşa istasyonunda ( İstanbul)» müddeumumisi Kenan ve Üs- küdar müddeiumumisi Bürha- ettin Beylerle diğer adliye er kânı tarafından karşılanmış ve doğruca Çamlıcadaki ikamet- gâhına gitmiştir. Gümrük ve İnbisarlar veki- li Râna ve müsteşarı Adil Bey ler de Barut inhisarı müdürü Lütfi Beyle İstanbul Gümrük- leri ve İnhisarları erkânu tara. fından istikbal edilmişlerdir. Râna Bey, (o Beylerbeyi ve Adil Bey, Şişlideki ikametgâh larına gitmişlerdir. Vali xeuavini Fazlı Bey de vekil Beylerle Emniyet İşleri umum müdürü Tesfik (Hadi Beyin istikbalinde bulunmuş- tur, Ali Râna Bey, vaki olan is- ilem cevaben (o demiştir —“ Bayramı geçirmek üze- re geliyorum. Bayram ertesi Ankaraya döneceğim. İnhisarların tevhidi birkaç gün evvel de söylediğim veçhi le kanun meselesidir. İnhisar- lar için söylenecek yeni bir şey yoktur.,, Yusuf Kemal Bey de bay- ramı burada geçirdikten sonra Ankaraya avdet edecektir. Dahiliye vekili Şükrü Kaya, | & Birinci umumi müfettiş İbra. bim Tali Beylerin de bayramı * İ geçirmek üzere bugün şehrimi- ze muvasalatları beklenmekte- dir, Ibrahim Tali Bey, Ankara den buradan doğruca Diyarıbe kire avdet edecektir. İwhisarlardan 800 memur Çıkarılacak (Başı 1 inci sahifede) rinin birleştirilmesi için hazırlan- mış olan katro ve bütçe projeleri ram ertesi heyeti vekileye tak- edilecektir. Bu projelerin bi ri 931 senesine nazaran inbisar İ darelerinde tasarrufu muhtevi bir bütçedir. Diğeri de 932 senesi için teferruatma kadar tesbit ve izah olunmuştur. İnbisarların imalât i- le satış kısımlarından gayri diğer kısımlar tamümen birleştirilecek” tir, Kadronun tatbilanda vekâle- tin esaslı noktai nazarı, değişikliği en sarsratısız bir şekilde yapmak tar. Tevbi imüteakıp o yapılacak memur tasarrufu meselesi üzerin meşgul olmuştur. İnhisarların ye- ni umum müdürü tevhide müteal- lik kadroların Millet Meclisince | tesdikemdan sonra tayin edilecek- tir. Güçler makfilinin verdiği müsa'nere Aksaray Gençler o mahfili musiki heyetile temsil xeyeti evvelki gece Davutpaşa (orta mektebinde bir müsamere ver mişlerdir. Musiki heyeti Şet Araban faslını çalmış, temsil heyeti de: “Gömdüğüm o cihan,, ve “Has bahçe,, iki piyes temsil etmiştir, sğnieiyi Keserle cerh Beyoğlunda Bostanbasında otu yan mektep talebesinden Ferit Ef, mektepten çıktıktan sonra arka: | daşı Hakkı Efendiyi keserle ba sından yaraladığmdan yakalan. mış, tahkikata başlanmıştır. Saadet vapuru kurta- rılamıyor ümididin: gittikçe zayıflamakta daki temaslarını ikmal ettiğin: | açık büyük bir alâka ile; Suriye (Macarlar bugün şehrimize geliyor! Haberleri (Başı 1 inei sahifede) kımda çok aksaklık olmadı. Ta- kım birinci haftaymda şöyle çık- muştar Avni Hüsnü Bürhan Reşat “Nihat © Cevat Eşref Fikret Zeki Hakkı Hayati oyunda başladı. Ancak oyuncular henüz | antrenörün gösterdiği sistemleri tam manasile yapamıyorlar. Yal- nız bu noksnn da Belgrat maçların- dan evvel yapılacak kampta ko- laylıkla giderilebilecektir. Çünkü bu kadar az bir çalışma ile aşağı yukarı sistemleri iyi tatbik edi- yorlardı. Neticede Milli takım 6 - 0 galip geldi Dünkü oyunu gör- dükten sonra biz takımı şöyle çık malıdır diyorüzt Malik Mithat - Nihat Reşat Rebii Fikret Zeki Salâhattin Niyazi Bu takım çıkarsa galibiyet de- ği bile güzel bir netice memül Kadıköy stadyomunda Kadıköy Fenerbahçe © stadya- munda muhtelif futbol maçları ya pılmıştır. Havanın güzel olması #tadyuma pek çok meraklı topla- heyecanlı olmüştur. Her iki takım da çok muntazam ve güzel bir o yun göstermişlerdir. Fenerbahçeli İer oyunun başmdan nihayetine kadar hâkim oynamışlar ve neti- cede 2 - O galip gelmişlerdir. Bun dan sonra - Pera birinci ta- kımları karşılaşmışlardır. Her iki takım da neticeyi kendi lehlerine çevismek için çok gayret etmişler se de maç birbire beraberlikle neticelenmiştir. Günün en son ma çı Galatasaray seti birinci takı- mı ile Fenerbahçenin takviye edil miş B takımı arasinda yapılmış- tır. Oyun çok sert ve seri devam etmiş, birinci devrede bir ve ikin- ci devrede de üç sayı yaparak ma çı 4 - O Fenerbahçeliler kazanmış ter. Arnavutköyünde.. Galataspor. birinci takımı ile takımı sol mevkiinde İn taltı- mi sol açığı oynamış- tr. Güzel bir sonra Ga- İataspor takımı 2 - 1 galip gelmiş tir. Takımın heyeti umumiyesi gü- zel oynamıştır. Taksim stadyomunda İstanbul mıntakası resmi fut- bol birincilik o müsabnkalılarına dün devam edildi, Birinci müsaba ka, Vefa « Kumkapı ve İstanbul- #por arasında idi, ei bu maçı sıfıra kartı üç say yel > biyetle bitirdi. İni ma. Gi kümenin Kasımpaşa - yp vi i takımları karşılaştılar Birin bitiren fak olabilmek için azami gayreti- ni sarfetti , Senelerden beri ikinçi kümenin birinciliğini kazanan Ka sımpaşalılar bu devrede kendile. rinden beklenilen oyunu göster. mediler ve bire karşı dört golle | mağlâp oldular. Üçüncü müsaba- İ ka, Süleymaniye » Beykoz arasın da yapıldı. Şampiyonanın birinci kısmını ikinci “olarak bitiren ve eByiktaştan başka bütün rakiple- rini yenen Beyköz ikinci kısımda bir maç müstesna olmak ü tün oyunlarını kaybetmiş! kim bu gün de sahayı mağl'ben terketti. Oyun başladıktan beş da kika sonra Süleymaniye sol içibin EBeykoza yaptığı gel üzerine kuv. İ vetli bir müdafaa sistemi takip e- İ den Süleymuniyeliler, birinci ve İ ikinci devreyi: muvaffakıyetle at- İ ler çok | devede İstanbulspor bir sayi daha yaparak galibiyeti taht. kpa aldılar, Vefalılar ancak kikada penaltıdan, diğeri de dali Sülmin bir vuruşu ile ili gol yapa- bildiler. Maç bu suretle m valibiyetiyle bitti. Vefalı. Tar kendilerinden beklenilen oyunu gösterememişlerdir. Voleybol maçları Dün Galatasaray lokalinde mıntakanım alyö maçları bit- miz ve galibe mevcut kupa veril. Tasnif şudur: 1 — Galatasaray tam puvanla. 2 — Beşiktaş bir mağlübiyet "3 — Fenerbahçe iki mağlübi- yet ile. 4 — Süleymaniye üç mağlübi ile. 5 — Kasımpaşa dört mağlâbi yet ile, Futbol federasyonunun teessüfü merkez futbol heyetleri reisi ara smda vuku bulan mutabakatma rağmen İstanbul futbol heyetince mezkür müsabakaların icra edil- miş olması ve Milli takımımıza o- yuncu veren kulüplerin bu müsa kalara iş dolu Ajansı ile tamim edildiği hal de İstanbulspor ve Vefa yurtları man Milli takım namzetlerini de ihtiva eden takımlarile lik müsa retile gösterdikleri hareket fede. rasyonumuzca teessüfle karşılan» ster Futbol Federasyonu Bayramdaki maçlar Türkiye Fatbol Federasyonun mile Milli takırımız karşılaşacak tır. Bu maçları Mister Alen idare edecek ve müsabnkalara saat 16 (on altı) da başlanacaktır. 2—Teşkilâta mensup olup bey pelmilel müsabakalara serbestçe duhul hakkını haiz bulunan mek şartile stadyuma girebilecek lerdir. 3 — Stadyum dubuliyesi aşağı da tesbit edilmiştir. Balkon 3 lira Tribün 2 lira, Duhuliye 1 Tira Zabit, asker, talebe ve kulüp | mensupları için tribün ve duhuli- ye biletleri mısıftır. 4—17, 19 Nisan Pazar, Sah takım azalarınm sa- at 1S te bütün levazımatile Galata saray kulübünde hazır bulunma- arı ilân olunur. Olimpiyat çıktı Macar B takımı ile Milli takı- mumizm karşılaşmasını organize © den Olimpiyat mecmuası bu takı un resimlerini ve bu maçtan ev- vel salâhiyettar kimselerin müta lealarını havi olduğu halde çıktı. Pazartesi günü de maçın oynanış tarzımı ve görüşleri bir efkârı umumiyeye arzedilecektir. Güzel bir teşebbüs İ | Haber aldığımıza göre Fener İ bahçeli Şaban Şehzadebaşında İ bir spor mağazası açmıştır. Ba sporcu arkadaşımıza kârlt işler | ve muvaffakıyet temenni ederiz. ! Konyada maç ANKARA, 15 — Gençler Birliği futbol takımı Konya'ya j gitmiştir. Rami idman yurdu kongresi yapılmıştır, Kongrede yeni idare heyeti bi- Sintihabı yapılmıştır. Yeni ide- z heyeti Naşit, Ahmet Ham- di, Asım, Ahmet, Kadri, İr fan Saim Beylerden mürekkep- Ohio'da bir infilâk COLUMBUS, 1S, A. A — Ohio i idare merkezi İstanbul İdman Birliği Ra- | mi İdman Yurdu kongresi dün | biç #ayint Halep yillar suikast yapılıyordu Ah komiser M. Ponset Nisanın yirmi yedisinde buraya — gelerek bir gün ün kaldıktan sonra Antalya ve İs- kenderumu da ziyaret edecektir. Suriye — frak o hududunun bazı kısımlarında zuhur eden halletmek üzere Sincar Sa Kilometre mesafede bulunan * gazalede”” Alevam ömlşakd İs. viçreli azasından Kent Harresın ri- yezetinde Fransız ve İrak mümasil Cebeli Seranm üc köy ibi! sında çıkan bir ihtilâftan altısı ağır olmak üzere yirmi kişi yaralanmış- tr, Ağır yaralılar o buraya getirile- rek hastahaneye yatırılmışlardır. tarile gelecek yolcuları Musul ve Bağdada daha seri ve daha emin bir vasıta İle nakl için Nisanın on ye disinden itibaren Nusaybin — Mu- sul ve Bağdat arasnda otobus se- İerleri tesis edilmiştir. Erihada bir İngilizi katleden Şe-| kilerle Polis kuvvetleri arasında vu- kubulan müsademede | katillerden birisi ağır yaralı olarak yakalan. mış, diğer iki arkadafı kaçmağa mu valfak olmuştur. Filistin ve Ammanda lk devan etmektedir. Hububat fi- | yatları günbegün artmaktadır. için: P; are Türkiyeli ödülmiğtr. Şevki Bey m te yek Türkiyeyi terk etmiş ve Berut. ta bir pansiyonda yerleşmişti. Bir bomba daha relere girip çıktıkları bir sirada ikin & bir bomba müthiş taraka ile pat- lamış ve panik hurule gelmiştir. Da ire muhafızı, jandarmaları silâh ba- gına koşturmuş ve hükümet kona- ğinın her tarafını abluka ederek €s- habı mesalihin dışarı çıkmasını men | etmiştir. Şüpheli bir kaç şahız tevkif edil- miştir, Bombanın patladığı halde yapılan tekikatta bomba zan bedilen şeyin bir gazoz ii içeri- sine konan dinamitin ileri geldiği anlaşılmıştır. Nufusça men şimdiye kadar hakiki mü- tecasirleri bir türlü ele geçireme miştir. Devair rücsas: ve hükümet mebusları çok ihtiyatla hareket et- mekte ve maiyetlerinde muhafızlar bulundurmaktadırlar, Mein bir varidat memba olacalıtar. ülhakatında slmlar Poliste Kalp sektesi yy ini bam epi için Ankaradan lar içinde İsmail Hakkı Efendi isminde bir zat kalp sektesinden Kunduracı pıçağı ile kumlara alias Hi nie EK. Şeh Terkin E Ef, ile çe etmiştir. Ne ticede İbrahim kuduracı bıçağı i- Je Hikmeti yaralayarak kaçmıştır. Sopa ile cerh Eyüpte İhsanbey mahallesinde oturan boyacı Hüsnü, Üçşehitler mahallesinde sakin Mehmedi s6 pa ile başından yaralamıştır. mn Memnu silâh taşıyanlar Zabıtaca muhtelif mıntakalar- daki memnu silâh taharriyatına devam — edilmektedir. Galata Kuntakasında . yapılan aramada, Kantarcılarda oturan Apti'nin üs- tünde bir bıçak, Ordu vapurunda âteşçi Alide sustalı iri bir çakı, Ar pacamiinde oturan Kemal ve Ah- met'te birer bıçak, Mehmet ismin de birile kahveci Bürhan'da birer tabanca, çohacı İbrahimde bir bı- şak bulunarak müsadere edilmiş ve taşıyanlar halıkında takibata başlanmıştır. Araba ve otomobil kazaları Haydarda oturan Osman Ef. Azapkapıdan gecerken Rifat E fendinin idaresindeki otomobilin 17 isandan itibaren Şark sürat ka | sadmesile yaralanmış, hastahane. ye kaldırılmıştır. * 2263 No. İı otomobil, Eminö- münde 14 yaşında Servet isminde bir çocuğa çarparak yaralanması na sebep olmuştur. * Beyoğkında Melek sineması m önünden caddenin karşıma geçmek isteyen 2502 No. ki oto- mobilin şoförü Zarin Ef. 106 No. h tramvayın sadmesine uğramış, vücudünün muhtelif / yerlerinden yaralanrak hastahaneye kaldırıl. Paşter. Altın diye satılan tunç Meryem analar Osman, Mansur, Sultan ismi de üç kişi dökme kapılar içerisi. ne tunç ve bronzdan Meryam ana resmini dökmüşler ve bu kabari- ma resimleri altın asarı atika di- ye satmağa başlamışlardır. Bunla rm harabelerde bulunduğunu ile- ri sürerek geniş sürüm temin et mişlerdir. Dulaedr lik ve mihlel kârhk cürmile yakalana; m Osman, Mansor, ve Sultan Adbyeye veril mişlerdir. Otokarlı seyyah geliyor Yakında şehrimize otokarlarla yüzlerce Alman, İtalyan ve Yu. nan seyyahı geleceği, Türk, İtal- yan, Alman ve Yanan Türine ku: bu memleketler yy İrem sı esasına müstenit bir itilâf sal olduğu haber verilmelitedir. Rüstemiye vapurunda- ki gazlar Rüstemiye vapuranun sahiple- ri, geminin tamire mühtaç bulun. duğundan bahisle içindeki gaz te- nekelerinin başka bir vapura ak- tarma edilmesine müsaade lerdir. Bu müracaat tetkil mektedir. Bazı Türk limanların- dan gelen eşya Bazı Türk limanlarından şeh- rimize getirilen bir kısım ticaret etyasının manifestolara yazılma verilmedi gümrük idaresi ve beledi- yece tahkikata başlanmıştır. geçmez ki çarşı ortasında İe aralarında cerhler ve katiller vuku