21 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! | Işsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Bize yazınız! İş arayanların ıygi arayanlar a. rüsnda tavassuta | başladığımız günden beri, gerek iş arayanlar. dan gerekse işçi arıyanlardan pek | Bu suretle hem çok mektuplar almaktayız. Bu mektuplar maksadı teshil edecek bir tarzda tasnif edilmektedir. * Milliyet ” mernlekette ço:| | aldığından bahsedilen işsizliğin, | | işsizlerin ihtiyaç sahalarına dağıl- | madıklarnıdan ileri geldiğine ka. İ midir, | Birçok kaza merkezlerinde, hattâ vilâyetlerde makineci, mo- | törcü, tesviyeci, ib dülger, marangoz, ihtisas işçileri ve ustaları yoktur. Onun için biz işsizlerle işçi is toyenler arasında — tavassutta bu İİ bumemak isteyoruz. Gerek İetanbuli, gerek mem-| lektin her köyesine şamil olan bu | tavasmutun daha müsmir ve Kay-| dalı olmasın isteyoruz. Onun i-| çin İ Ricamız şudur: | Valiler, « kaymakamlar, mahiye | müdürleri; diğer taraftan beledi. | İl müracaat ve ayrıca dikiş makina- ler tamiratma vakıf ve tesviye cıya ihtiyaç vardır. Bahçe kapu Sultan hamam Mehmet Galip Ec. za deposuna müracaat iş istiyenler 306 — Erenköy Taşmektep inahallesi No, 16 Mecit usta, di- | bu husustaki ” | mektuplarını İlngilizçe, steno İ kemmellen ze bildirirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini bırakmış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz. işsiz kalan memeleketin neresinde iş bulabi leceğini bilmediği için bunalan vatandaşlarımıza hizmet etmiş hem de memleketin o ber tarafın: bir çok güzide işçilerin dağılarak müfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. vii Hususi müsssesat sahipleri de ihtiyaçlarını — bize bildirirlerse memnuniyetle kayd edeceğiz. 1 — Kime ve nastl işçiyel ihtiyacınız var? | Nasıl iş istiyorsunuz. İl izde ne san'at vardır, ne kadar ücret istersiniz, İstan- ine gider misiniz hususi bir şartınız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip ve; diğer hizmet talep edenlerle ikti yaç sahipleri arı da bu ta. vastutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve memur arayanlar de “Istanbul, Milliye gazetesi iş tavassut nda bürosu” na ” İ mına göndermeli Bu, memlekete v İdaşa yapılacak en büyük mettir, o istiyenler ira, Fran sızça, İngilizçe daktilo, Rumc Türkçe iyi komuşur, 6 sene Or. amanlı Bankasında ifai vazii lemiştir. ve bontervisleri ha dir. Münmit şeraitile taşraya gider, Milliyet iş bürosuna mü- eacant. 308 — Almanca, ve di Fransızça, bilen bir hanım iş a. riyor. B. W. namına Milliyet iş bürosuna müracaat 309 — Istanbul tcaret Nsesinde 1189 numaralı Eşref ef. öğleden sonra bir bu- guktan gece sant dokuza kadar iş arıyor, mesai ücreti 20-22 li Sultanahmet İİ varcılık, srvacılk, çimento ve be — Yarışlar Kazanılan muvaffakı- yet hakkımda “buradaki tahminler ri “in ikinci mükâfatı telgraflar haber verdiler. Bu hu- susta henüz tafsilât gelmemiştir. | müsabakaya iştirak eden zabitle- rimizden yüzbaşı Cevat B. in hay — vanı, vapurda bir az yaralanmış- t e bakalar, mecburi ih. ! .i Green "Mecburi | lerdir. Bunun üzerine tyari olarak 2 kısımdı. Mecburi kısımda 4,3 metre geni ortasında bir metre 30 santim #r- tifamda bir mânia bulunan bir hendeği atlamak gibi müşkül iş ler vardı. Mülâzim Saim B, in Ka- racabey harasında yetiştirilen ha- © dan hangilerine iştirak ettiğimize ve ne neticeler aldığımıza (dair henüz malâmat yoktur. Müsabakaları müteakip zabit- İntihabatı | Hitlerciler 2 acıyı çıkar- mağa uğraşıyorlar BERLİN, 20 A A — Hitlerciler. ie müvazi olarak diğer Alman ko- | münist fırkaları 24 nisan tarihindeki intihabat için faaliyetle çalışmakta- dırlar. Dün Lustgartende Muaz terahür yapılmıştır. Bütün razisindeki komünist mer- iki gündenberi devam. den zabıta tabarriyatmın tevlit ği azabiyet basabile Berlin pol nezareti altında gayet iş bat şekli tatbik edilmiştir. sükün içinde cereyan etmiştir. Mamafih, metinğten sonra nüma- yişçiler ellerinde. kırmızı bayraklar olduğu halde sokakları istilâ etmiş ve nümayiş- çilerin taarrüzkâr vaziyeti dolayisile polis üzerine hücum etmek mecburiyetinde kalmıştır. 170 kişi tahtı tevkife alınmıştır «Kırmızı Cephe» teşkilâtı BERLİN, 20. A. A. — Prusya za bıtası tarafından komünistler ve es- ki muharipler merkezlerinde yapı” lan taharriyat “Kırmızı Cephe” t sim edilen ve iki sene evvel faaliy: ten men'olunan komünist mücadele teskilâtmn gayri kanuni bir surette idame edildiğini göstermektedir. Du lerimiz, kendilerine refakat eden bapta birçok vesaik müsadere edil. miştir. CENEVRE, 20. A.A Tahdidi İ nu Cemiyeti Akvam misakının tah- didi teslihat mikyasları hakkındaki sekizinci maddesi ahkâmmın ilerde aktedilecek mukaveleye esas teşkil İ edeceği kararlaştırıldığına dair olan karar suretini Sovyetler birliği mu karşı ittifakla kabul etmiştir. i t kuvvetlerin he esini te im kemi t ayni za manda tabıliği hasam tatbiki ve bazı harp levazımının esini müzale, itibariyle tahdi örn konferansın kabul ettiği & kbir karar sureti projesi tevdi et ınsa ve sivil tayyareler CENEVRE, 20 A.A. — Tahdidi İ teslihat konferansındaki Fransız he- İ yeti sivil ve nakliyat tayyareciliği nin beynelmilelleştirilmesi / hakkın- daki Fransız projesini | teşrih eden tafsilâtlı teklifleri mahtevi bir muh- İ tira neşretmiştir. Bu vesika tahdidi teslihat konfe- ransının ihzari komisyonunun ve konferansın hava işleri encümeninin bavai teslihatın tahdidi meselesinin İ sivil tayyareciliğin askeri gayeler. de kullanılmasının memmuiyetine müteallik bir takım tedbirler itti- hazmı bağlı olduğunu hatırlatmak tadır. Frans ifi bir hal sureti orta ya atmaktadır. Ru hal sureti Gil pin emmüselâmetini ve bazi devlet ecil ve bekiki tahdidine müsait bulunmaktadır. M. Stimson müşahit mevkiinde CENEVRE, 20. A. A. — M. | Stimson Çin-Japon ihtilâfmın tekal lübatını pek yakından takip etmekte | | | | lihatının » | İ İ| ve meselenin Changhai'da olduğu | nevredeki bütün safahatın- | hat almak İ kadar Cen İ dan da o mertebede izel tadır. Mümaileyh, dün vaziyet hakkın da M. Hymans ile uzun bir mülâ- kat yapmıştır, Noktai nazarlar CENEVRE, 20. A. A.— “Terki teslihat konferansın dünlcü mü; mufus adedine, kara ve deniz hudut | larının vüs'atine ve memleket me düşün Karışıyor mu? Siyasi mahkümlardan hapishaneler | artık adam almayor POANA, 20. A.A Bombay eyaleti dahilindeki hapishaneler son zamanlardaki siyasi mahpuların faz lalığı yüzünden o kadar dolmuştur ki, cinai bir takım (işlerden dolayi mahpus bulunan yüzlerce kişi, ceza larına ikmal etmeden evvel kayit ve şartstz salıverilmişlerdir. Bu tedbirin ittihazma sebep siya- si mahpuslar miktarının artması ih- tnmlinin derpiş edilmesidir. BOMBAY, 20. A. A — Bombay- İ daki muhtelif dini cemaatler ara. sında ehemmiyetli kargaşalıklar çık | masından korkulmaktadır. Çünkü ca milerin önünde mecusiler tarafından salğı çalınması, müslümanların in- fialini mücip olmaktadır. Sokaklarda dolaşmağa başlıyan po. lis devriyeleri ötede beride toplanan halkın üzerine ateş açmağa mecbur kalmış ve bunları dağıtmıştır. Tuna meselesi etrafında PARİS, 20. A, A. — Excelsior ga- zetesini nCenevredeki muhabiri mah susuna nazaran, Tuna devletleri ara sında teşriki mesai meselesi ile iş tigal eden mutahassıslar komitesinin hafta nihayetine doğru içtima etme si muhtemele görülmektedir. İtalyanın içtima Lugano'da ak- dedilmesini — temenni etmiş olduğu fakat mesul mazırlar Cenevrede bu- bir surette | Cemiyetiakvamumumi komisyonu| bu meseleyi görüşüyor | Bundan başka, Çin heyeti mu her 10 senede bir yeniden tetkik e-| dilmesi lâizm geldiğini söyleyerek | | umumü komisyonun 8 inci madde | hakkmda nazari dikketini celbetmek tedir. İ Bundan sonra M. Litvinoff, Sov» rahhas heyetinin bir muhalif reyine | | ma ait teklifleri le İ serdeylemiş ve 5. İ imei madde Rhein terki teslimat yapılmasına mihleri kabul * edemiyeceğini söyle. | miştir. lapanya murahhası Madaringa,ls panyol, Norveç, İsveç, Çekoslova- kya heyeti murahhasalarının tevdi İ ettikleri karar. seretlerinin sebeple» rini izah eylemiştir. | | M. Madarisiza'nın mutkunun bi tamında, M. Stmson salona girmiş İ ve bircok heyeti murahhasalar tara- | fından selâmlanmış - ve baş murah- hasların bulundukları masada M. Gi leson ile M, Paul Boncour arasında ahzımevki eylemiştir. Iran murabhâsı, Çin, Japon ve İsanya heyeti murahhasalarınm be- yanatını takviye eylemiş ve müten: | kiben Almanya murahhası M. Na. | dolay, İspanya, Norveç, İsveç, Çe- | koslovakya heyeti murahhasalarının | verdikleri karar suretlerine karşı Al | man heyeti murahhasasnın serdede | cek hiçbir İtirazı olmadığını fakat| M. Grandinin tadil talebini tercih | eylediğini söylemiştir. M.İ Fransa namına söz sö) nad- | Paul Boncour, misakın & | desinin esaslı ahlekmmı ihtiva eden | 4 delet kararma tam manasile işti | rak eylediğini beyan etmiştir Mümaileyh, M. Litvinoff'un 8 in ci madde aleyhindeki itirazlarma | İ cevap olarak müşkülâtın tatbik edi- | lecek maddenin tasrihinde temer- küz etmediğini, fakat Cemiyeti ak- vamın azası meyanında bulunmıyan rak etmiş oliaları hasabile iştirak |s etmedikleri bir misakın öne sürül- Ihzari kolferansm her merhale. | sinde meydana çıkan müşküller.her defasında iktiham edilmiştir. | Cemiyeti akıvama aza olmıyan dev | İletlerin istiklâllerinin en basit nok- | İ talarına hürmet eden bir formülün | İ bahemehal bulunması lüzemdır. Fa- kat ınikyasların tayini icap edince, | i ahkâmı İ tur Çi deler esas itiba rile terki teslihatın ve mevcut kon. feransın meselerini teşkil etmekte- dir. Irak'taki Kürt kıyamı Asilerin havadan ten- | kili devam ediyor BAĞDAT, 20 A.A. — Ingi:| liz tayyareleri Kürt kı; mcıla. | rına ağır zayiat verdirmişler. dir. Asilerden 10 kişi ölmüş ve rak ettikleri sırada töyyarılari a sukut ede reci Kürtler tarafından öldürül müştür. Kreuger Sahtekâr! Kasasında sahte ban- knotlar bulundu | STOKHOLM, 20. A. A.— İsveş | telgraf ajansının bir tebliğine göre Krouger'in kasasında bulunup orta- | ya çıkarılan sahte İtalyan bono ve| banknotları, bundan bir sene evvel Kreuger'in emri üzerine Stokholm daki hususi matbaalardan birinde ba | sılmaştar. 1 Bu matbaanın baş mürettibi Kreu ger tarafından imal ettirilen bu bo- no ve banknotların numerosuz ve imzasız birer model şeklinde oldu. ğunu, bunlardan ancak birkaçınm üstünde kıymetlerini gösteren iba- reler mevcut bulunduğunu söyle miş ve demiştir ki: Hiç bir kıymeti haiz olmıyan bu modellerin şehte bone ve banknot İ deylemesi ihtimali İ bal etmesi HARICT HA ERLER Kuvvetlerin ayni zamanda tahdidi / 19lar nihayet Karar verdi Japon kıtaatının tamamen çekilmesini isteyorlar | CENEVRE, 20, A. A— 19lar İ komitesi, ittifak ile bir karar sureti | kabul etmiştir. Bu karar suretinde | teslihat konferansı umumi komisyo | rahhasası, terki teslihat meselesinin | Japonya tarafından Şanghay müta- reke projesinde | kıtaatını mümkün olduğu kadar kısa bir müddet zar- fında geri çekmek suretinde bir tenhhüde girişilmiş olduğu ebem- İ miyetle kaydolunmaktadır. Komite, kıtantm tamamen çekil- i üzumunda israr etmekte (ve ancak ifa edildği zaman bu teahhü- dün yerine getirilmiş — olacağını be yan eylemekte, Şanghay proj miş olan muhtelit komite, Şanghay da muhasım kuvvetlerin mütekabi- len çekilmesini talep etmeğe salâ hiyettardır. Bu komite, bu mütekabil çekilme- bildirecek, icap eden ka ihaz edecek ve mevcut rey lerin ekseriyeti ile bir rapor tanzim edecektir. Eğer muhtelit komite hiçbir ka İ var ittihazıma muvaffak olamıyacak olursa mesele tekrar Cemiyeti Akva- ma gelecektir. Proje, doğrudan doğruya alüka- dar olan ve Şangbayda mümessille- ri bulunan devletlerden ihtilâfn kişafı safahatından Cemiyeti Akva- ma malümat ilasına devam etmele- rini rica etmek suretile hitam bul maktadır Proje, Çin ve Japon mümeesille- rine tevdi edilmiştir. Bunlar, şah- sen projeyi kabul etmekte oldukla- rını ve fakat hükümetlerine müra- caat edec:klerini beyan etmişlerdir. Japonya kabul edecek mi? CENEVRE, 9 A.A— M Hy- mans, bugün öğleden sonra saat 15 te Çin ve Japon mümessilleri M. Yen ve M. Naogakaya dün akşam 19 lar komitesi tarafından metni ta- karrur ettirilmiş bulunan karar pro jesini tevdi edecektir. Binaenaleyh Tokio hükümetinin işbu mukarrerat metnini reddedece- şimdiden resmen beyan etme- nin nabemevsim olduğu söylenmek- tedir, Mamafih, Japon heyeti murahha- sasile yakından temsata (bulunan mahafil projenin bir iki noktasında Tokio hükümetinin bazıitirazlar ser olduğunu sakla. mamaktadır. Projenin muhtelit komitenin ek- seriyeti âra ile tahliyenin lüzumuna karar verebileceğini müşir olan i- kinci fıkrası itiraz edilebilecek mol talardan birini teşcil eylemektedir. M. Gibson, bu sabah Çin mümes- sili M. Yen'in ziyaretini kabul et. miştir. TOK10O, 20. A. A Jahiyettar İ sir menbadan bildiril, e göre 19 lar meclisinin Şanghaydaki Japon kıtaatmın çekilmesi tarihinin tesbiti | hususunu muhtelit komisyona bura- kan karar projesine Japonyanın ka- imkân yoktur. Çine geli: NANKİN, 20. A. A. Itimada şayan bir menbadan (haber verildi. | pin göre hükümet, Cenevredeki Çin beyetini 19 lar komitesi tarafından ce | ittihaz olunan İenrarda Japon kıtan- tırın çekilmesi hususu normal şe. İ zaite sdet edilmesine tabi tutulduk” ça bu kararı reddetmeğe memur et. miştir. Japonya istikraz yapacak TOKİO, 20. A, A — Harbiye ne- zareti, gelecek aylar zarfında Chang ri mesarıfı için yon yenlik bir istikrazda bulunmak Japon harbiye nazırının beyanatı TOK!O, gi A.A— Reuter A- ğansı bile ; Harbiye nazırı, ga- Metscilere beyanatta bakumarak va: siyet vahamet kesbettiği takdirde Mançuriye yeniden takviye kıtaatı sevkinin bir zararet halini alması muhtemel bulunduğunu söylemiştir. Mümaileyhin Mançurideki Ru Japon münasebatına değil orada şa- avet icra etmekte olan haydutlara telmih etmiş olduğu zannolunuyor. Bir grev HARBİN, 20. A. A— Şarki Çi demiryollarının bütün emele ve müstahdimini, 2 Nisan tarihinde kıtaatımı nakleden | bir trenin dinmmitlenmesi dolayisile 40 şömen difer amelesinin tevkif edilmiş olma İ sını protesto etmek üzre yarından i- tbaren grev ilânma lerdir. karar vermiş- Yunanistanda umumi intihabat ATİNA, 20. A. A, — Siyasi ma- hafilde beyan edildiğine , göre gele, Afyon satışı itilâfna- mesi imza edildi Afyon satışı, Istanbulda merkezi bir şube tarafından idare edilecek ANKARA, 20 (A.A.) — Afyonu havi mevat imaline mahsus başlıca afyon istihsal ettiklerinden dolayı Türkiye ile Yugoslav. ya gerek meşru menfaatlerini vikaye ve gerek muhaddir mevat kaçakçılığına karşı beynel iyeti teshil maksadile sıkı bir teşriki mesniy, lâfname beynelmilel tesanüt fikriyle yapılmıştır. Afyon ve afyo- nu havi mevat ihracatı mütekabilen her iki memlekette cari ka- | munt ahkâma tevfikan icra ve kaçakçılığa karşı ciddi tedabir itti- haz edilecektir. Bu hususta tatbik edilegelen ihracat vesikası İ sistemi ihracat hakkında hükümet kontrolünü | Afyon satışı merkezi İstanbulda kâin merkezi bir şube tarafından icra edilecektir. Türkiye ve Yugoslavya ancak bu şube tarafından teshil edecektir... vaki olan sipariş üzerine afyon teslimatında bulunabileceklerdir. Itilâfname berayi tasdik her iki devletin parlâmentosuna arzedi- lecektir. Musaddak nüshalarının teatisinden bir ay sonra mevl mer'iyete vazedilecektir. Gayrimübadiller heyeti Ismet Pş. tarafından kabul edildi İ ANKARA, 20 (Telefonla) — Gayrimübadiller heyeti geldi, | hükümet erkânile görüştüler, Başvekil İsmet Paşa öğleden evvel heyeti kabul etmiştir. Heyet birkaç gün burada kalacaktır. Fenerbahçe B takımı yarın An- kara muhtelitile maç yapacak ANKARA, 20 (Telefonla) — Ankara mıntakasmın daveti İ üzerine Fenerbahçe B takımı tasfiye edilmiş olarak iki maç yap” | mak üzere cuma sabahı burada bulunacaktır. Takım istasyonda büyük bir sporcu kafilesi tarafından istikbal olunacaktır. Birinci mç 22 Nisan saat 16 da İstiklâl spor sahasında muhtelit takımla | yapılacaktır. İkinci maç ta 23 Nisan 15 te Muhafız gücüne karşı oynanacaktır, Fenerliler ayni gün de akşam trenile İstanbula döneceklerdir. Vekiller Ankaraya döndüler ANKARA, 20 (Telefonla) — Gümrük ve İnhisarlar vekili Rana Bey İstanbuldan geldi. Bayram tatilinden istifade ederek civar vilâyetlerdeki zirant müesseselerini teftişe giden Ziraat vekili Muhlis Bey de bugün avdet etmiştir, Mimar Yansen Izmir Belediye- İ sinin 31 sualine cevap verdi IZMIR, 20 (Milliyet) — Profesör Yansen yarın (bugün) İstanbula vâsıl olacaktır. Profesör belediye tarafmdan sorulan | 31 suale cevaplarını bir rapor halinde vermiştir. Mimar Yansen | evvelce Mr. Rene Danjen tarafından yapılan ve elyevm tatbik İ edilen plânı tenkit etmiş, usulün iktısadi sıhhi ve modern olma- dığını, bunun için 20 milyon lira icap ettiğini söylemiştir. Gazi Hazretlerinin heykeli İZMİR, 20 (Milliyet) — Gazi heykelinin montaj ameliyesi önümüzdeki hafta itmam edilecektir. Heykelin küşat merasimi mutantan bir surette icra edilecektir. Izmir'de asarı atika bulundu İZMİR, 20 (Milliyet) Parka tahvil edilmekte olan namazgâh mezarlığında çok eski devre ait heykel kaidesi ve daha bazı asar! - | haida ve Mançuride yapılacak — atika meydana çıkarılmıştır. Emir Faysal Roma'ya vardı ROMA, 20 (A.A.) — Hicaz Krah İbnissüudun oğlu Emir Faysal buraya vâsıl olmuştur, Kendisi istasyonda Başvekâlet ve Hariciye nezareti müsteşarlarile müdiranı tarafından istikbal edilmiştir. Emir, hükümetin misafiri olacaktır. Himayeietfal pulları İSTANBUL, 20 (A.A.) — Büyük Millet Meclisi taratından kabul olunan Himayeietfal menfaatine mektup ve telgraflara pul yapıştırılması hakkımdaki kanun bugün meriyet mevkiine girmek | tedir, Bu kanun mucibince on gün müddetle mektup ve telgraf- İ lara munzam Himayeietfal pulları yapıştırılacaktır. Fevzi ve İsmet Paşaların teşekkürleri ANKARA, 20 (A.A.) — Büyük Erkânı Harbiye Reisi Müşül Fevzi Paşa Hazretleri muhtelif makamat ve müessesat ve zevsi tarafından gönderilen Kurban Bayramı tebriklerine ayrı ayr! cevap vermek imkânı olmadığından kendilerine tebrik ve teşek | kürlerinin iblâğına Ajansımızı tavsit buyurmuşlardır. ANKARA, 20 (A.A.) — Başvekil İsmet Paşa Hazretleri İ bayram münasebetile aldıkları tebrikâta ayrı ayrı cevap vermek