21 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MILLIYET Pi EMBE 2i NİSAN Birinci Sahifeden Geçen Yazılar aa GE LK A El NR PARLA Kasaları boşaltan ve mücevher- leri çalan çete tutuldu Başı birinci sahitede) kasasını m ben ta b ken Mesadet hanı tahsili casa İ Kasa hırsızlığı oldu. Harsızlar bu ancak 58 lira para seferki kasada nesk © ağ na, bitişiğindeki apartımann rum penceresinden girmişler v8 en küçük bir iz bile bırakmadı kilip gitmişlerdi. Polis ikinci şu ikinci kısım memurları soyanlarla mezeci dükkânda 800 lira para çalanların biribirine yabancı kimseler olmadığını göre rek takibata bir kat daha ehem- ner Ferisin girip çıktığı yerler ta- Tassut altına alınmış ve o merku- mun devnimlı münasebette bulun duğu Pirimi, Çopur Ferans, Kons Karol, Ağuşton ve Şandur isimle- rinde beş arkadaşının kendilerine hissettirmeksizin takiplerine baş- altı kasa hırsrzi | £ arkadaşlarının derdest edil- iklerinden haberdar değillerdi. sa hırsızları, evvelâ her şeyi im- emsalsiz bir mukavemet göstere- rek hiç bir şeyden haberi yokmuş gibi Zabıta memurları, bunun öze“ rine, başka bir çareye baş vurmuş ye şebekenin reisi olan Grönere bir kâğıda Macar: — Ben her şeyi de olduğu gibi anlatm! bir satır yazı yazdırarak. maznunlara göstermişlerdir. Ka- tahsil şubesine nasıl il karayı nasl soyduklarını anlat muşlardır. ş ie Hırsızlar, şaka cüm- kapısından değil, taki ebniye ambarmın cümle kapı” #indan girmiş ve duvardan içeri atlamışlardır. Harsızların itiraflar Tı bu kadarla kalmamış, bundan 8 ay evvel, Eminönünde, o Alâiye hanımda, ikinci katta, kereste tÜÇ Söville'de bir suikast | Yalova SEVİLLE, 20 (A.A) ahiliye nazırı M, Gaserez iroza ve Sevil Sol Vadüülkebir üzerinde bir &€ tinti yapmak için vapura bin- meğe hazırlandıkları sırada, İ5- Panyol ecnebi lejiyonu firari tinden Fernando Gimeno isim- li bir şahıs elinde bir çekiç ol- duğu halde nazırla valinin ve diğer zevatın teşkil ettikleri Srupa taarruz etmiştir. Rast * vuran şahsı meçhulün bir darbesi neticesinde vali M. Sol omuzundan yaralanmıştır. Derhal tevkif edilen Gimeno maksadım dahiliye | üazırma | Yermalk olduğunu söylemiştir. Sirbistanda zelzele Ou- M. BELGRAT, 20(A.A.) —| Dün saat üçü çeyrek geçe Ko- Sanik, Kosva, Metreviçe, Udve Mıntakasında şiddetli bir zelze- le hissedilmiştir. Hasar vuku bulmuş olduğuna dair hiç bir haber yoktur. Atinada tayyare kazası ATINA, 20 (AA) — Bir; aikeri tayyare Tatoi tayyare Meydanında düşerek parçalan Miş ve iki telef olmuştur - Sadakat yemini meselesi DUBLİN, 20. A - Krala se- » bakkındaki başlaması imuhte- Reichstag'ın içtimaa daveti BERLİN. 20. A. A. — Beli carı Azak zade İzzet Beyin yazı- hanesine girdiklerini, kasayı may muncukla yokladıklarını, — fakat zaten açık olan kasanın içinde bir anahtardan başka bir şey bulama dıklarmı söylemişlerdir. Gröner Feri çetesi, geçen sene Sirkeci istasyonunun kişesini de soymak istemişler ve bu maksatla günlerce tetkikat yapmış, garın ini, memurların git- Za yı sirkat etmişl barsız rının bundan maada Seyrisefain, Adliye iresi, Belediye, ka- Je, Demir tüccarı Ovakim- Ef. nin kasalarını da soymak tetkikat yaptıkları, projeler , Seyrisefainde gece in kontrol saatile kaç da- ğını teabit et- ine bu sir- katları yapmağa vakit bulamadık ları anlaşılmıştır. Gröner Ferinin bir | arkadaşı daha vardır. Papuş Jozef isminde İ olan bu adam, yalnız bir mücev- ber sirkatinde kasa hırsızile bir likte hareket etmiş ve Ven: sokağında 31 No da Nasır P$- partımanmda oturan Madam nahayım eşya ve o mücevheratıni beraberce aşırmışlardır. k Papuş Jozefin, geçenlerde bir sirkat yapar. o yaralanarak bas tanede ölen Arnavut Behçetle bir likte Beyi inden üç halı çal- dığı da anlaşılmış ve hal bulur narak sahiplerine inde edil dir. İlk isticvabında büyük bir s0 ğuk kanlılık gösteren kasa hiss” Pirine, kasa soymak için kullan: dıkları âletler ke: 7 "Yanhkümiyetlerini sonra hudut haricine çi- karılacaklardır. Mücevher hırsızları Zabıta memurları Macar teba- asndan Kışmışloş, Grüyaş Jozef ve Artur isminde üç şahsi tevkif etmiştir. Bunlar Beyoğlunda şap- kacı Madam Marinin evinden 6$- öcevherlerini asırmış ol- akla maznundurlar. Bu hırsızlar la birlikte Antuvanet ve Roza İs- minde iki kadın da yakalanmış- tar, Roza, kasa hırsızı Pirinsin ka rısıdır. Roza ve Antuvanet, hırsız lara yataklık etmekle maznundur lar. Hırsızların bundan Oomaada daha altı evi soymak için tertibat aldıkları, Beyoğlunda zengin mü- cevherati olan aileler hakkında tetkikat yaptıkları üzerlerinde çi- kan listelerden anlaşılmıştır. Kaplıcaları Kaplcnda yeki bir | tesisat yapıldı Mevki ve manzarası itibarile Avrupada bile maziri bulunma. an 7iyabatimizde bir defn daha gezdim. Geçen sene yol pek bo Sk olduğundan seyahat hayli Zilestli olmuştu. Fakat bu se zahii mükemmelen yapılmış- 1 Yaplıcalarda da geçen sene ir inbetle çok değişiklik var vası haline getirmiştir. Müdürü umumi Sadullah Bey kaplıcaların methalinde ve ha- mamlara giden güzel yolun üze | rinde yekdiğerine hâkim ve su | ları yelpaze şeklinde sukut €-| den sekiz havuzdan mürekkep bir şelâle ile parkın vasatında çok musanna ve suları toz ha- linde kavsı kuzahlar teşkil eyle | yen tertibatı havi havuzlar yap | tırmıştır. Kaplıcanın daha iyi idaresi için de yeni bir müdür tayin edilmiş ve Hayri Bey va- zifesine başlamıştır. OAyni za- manda kaplıcalar havzasına tah | telzemin 25,000 metre tulünde borular döşenerek mükemmel bir su tesisatı vücude getirilmiş ! ve geceleri dahi elektriklerle ve rengârenk ampullerle ormanla ra varıncaya kadar her tarafta; tenvirat yapılmıştır. Ormanla. rın koyu yeşil renklerinden naye olarak (Zümrüt Yalova) 1 alan hu dilrüba kaplıca” a börk: sü milini YALOVA» (Milliyet) —| ikiz | Rİ zümrüt Yalovayı bu defaki | noktai nazarından İ pılmaştır. Geldi, gitti (Başı 1 inci sahifedel heyeti umumiyesinde,rei Türkiye nin de Cemiyeti Akvama dahil ol- duğunu görmek arzusunu izhar €- decek ve bunun üzerine hüküme timiz Cemiyeti Akvama girmek i- çin bir talepname verecektir. Bu kvam heye- | yil içtimaımda müzakere ve kabul edilmesi muh temeldir. Türkiyenin — Cemiyeti tahap olmak üzere iki nevi 1926 senesinden sonra Al azalık daha ihtas edilmiştir. T. Rüştü Beyin beyanatı Tevfik Rüştü B. dün Cemiyeti Akvama dühulamuz hakkında bir şey söylemek istememiş © ve bir imizin sualine şu cevabı si Cenevre'de iri dilen mutkumda bu meseleye te- mas edilmiştir. Buna ilâve edecek bir şeyim yoktur.” Cenevrede kalanlar Tahdidi teslihat konferansı mü zakeratına devam etmekte oldu kumdan konferansta Türkiye” Bern sefirimiz Cemal Hüsnü B. le Necmettin Sadık B. ler temsil e- deceklerdir. Siyasi müşavir dülehat ve askeri mutehassıslar: dan Fahri Beyler Cenevre'de ka- lacaklardır. Diğer askeri nütehas sın Nuri B. şehrimize avdet ede- cek ve bahri fareti ataşe navali de Roma'ya av det edecektir . Tevfik Rüştü Beyle birlikte Ce- nevre'ye gitmiş olan sefaret müs- toşarlarından Feridun Cemal B. de şehrimize avdet etmiştir. Feri- dun Cemal B. bir iki gün mezunen İstanbul'da kalacaktır. Sofya'dan geçerken SOFYA, 20. (Telefonla) — Ha- riciye Vekilimiz Tevfik Rüştü Cenevreden dönerken dün akşam Sofya istasyonunda Bulgar Başve- kili M. Muşanof ve diğer bulgar ricali, sefaret erleânı ve bulgar mat buat mümessilleri tarafından fevka- lâde samimi hir surette ve bir polis müfrezesi tarafndan ve Tamlandı Vekil kimseyi rahatsiz etmemek maksadile geçişinden Sofyayı haber dar etmemişti. Buna rağmen ve geç vakit Türkiye hariciye vekilinin eks presle Bulgar payıtahtından geçmek üzere olduğu huduttan kendisine te iefonla bildirilen M. Muşanot istas- yona şitap ederek mütarünieyhle va gön kompartımanında çeyrek saat devam eden bir mülâkatta bu- lumdu. Her iki devlet adamı arasında ce- reyan eden bu kısa fikir teatisi iki memleket arasında cari kuvvetli | Tevfik müteakip bude kendi havası içinde cereyan etti tüştü. B. bu mülâkatı Hariciye Vekilimiz Sofyadan ay- nlirken gösterdiği çok nazikâne a- ika ve dikkatten dolayi M. Muşa- nofa bilhası zi Hz. ne tazimatlarını İsmet Pasa Hz ne selim ve hürmet lerimin arzına delâlet etmesi ricasin da bulundu. Amerikan ütçesi WASHİNGTON, 20, A. A— Büt çe encümeni tarafından | kabul ve mümessiller meclisine tevdi edilmiş olan bütcede 326,240,000 dolar mas raf göstermektedir. Bunun 25,388.000 doları deniz. zarhlılar leştirilmesine tahsis olunmuştur. 1931-52 de sarfedilmemiş olan 27 | milyon da bu fasa ilâve edilmiştir. | —ş—ş———— İ Kaplıcada rağbeti celp için bu | sene fiyatlarda tenzilât ta ya- | Bir kahvaltı 10 kuruştan! 20 kuruşa kadar ve bir övün ye mek 45 kuruştan 90 kuruşa ka dardır. Tek bir yatak 50 kuruş tan 2 liraya kadar ve çift yatak | 1 buçuk liradan 3 liraya kadar- dır. Banyolar da 50 kuruştan 200 kuruşa kadardır, Bu şerait altında orta balli bir kimsenin burada iki lira ile yirmi dört; saat istirahat « edebilmesi pek) İler pazar günkü oyunu vesile İ arkadaşların | sfatile bulunuyorum. Türk fut | Bey | ğim, İ göre çalıştırılmıştır. Ve her iki | dolu Ta 1, Hâkem Nuri Bey takviye (Başı 1 inci sahifedel maçlarında antrenörün vesaya- tatbik yük bir muvaffakıyet kazan mışlardır. En ziyade Altınor- du maçında bu mavaffakıyet mütebariz bir hal almış ve Sa- it bu münasebetle tek başma üç gol atmıştır. Bu itibarla Sait ve Ihsanm Milli takıma iltihak ttirilmeleri pek yerinde olmuş tur, Diğer taraftan bazı gazete | ittihaz ederek W sistemine hü- cum etmektedirler, Bu hususta alâbiyettarların fikirlerini al- | dık. Onlar da bizim daima bu sütunlarda © müdafaa ettiği prensipleri teyit ve müdafaa €- | derek diyorlar ki; “— Her yeni şey-başlangıç- ta tam randman veremez. Bazı tenkitlerini nabe- mahal telâkki etmek lâzumdir. İlk defa olmak üzere bu sistemi bir ecnebi takım müvacehesin- de tatbik ettik. Noksanlarımız da tabit karşılanmalı İ Bir gazete tarafından şiddet | le tenkit edilen antrenör de bu bahis üzerinde diyor ki: — “Yeni tatbik etmek istedi ğim bu sistem bizim takımdı henüz lâyikile tatbik edile, yor. Çünkü oyuncularımız üç oyunda bu sistemi lmeden geçiril cemilik devresi olmasın. İki ay muntazaman bu sistemle ça lışacak olursak gayet iyi netice ler alacağımız muhakkaktır. Mademki ben burada hoca bolüne en ziyade uygun olan ve iyi netice vereceğine kani bulun duğum bu sistemi tatbik edece Herkes kadar ben de bir çok sistemler biliyorum, Ancak tatbikma çalıştığını bu W siste mi: İngilterede en son tatbik edilen ve en iyi sistemdir, Netekim Altınordu ve İzmir spor takımları da bu sisteme sinin de evvelce diğer rakiple. rinden çok daha zayıf olmaları. na rağmen bu sistem sayesinde şimdi kuvvetli bir vaziyete geç tikleri ve rakiplerini ük farklarile yendikleri âşikârdir. Macar takımı milli takım değildir İstanbul Mıntakasından: Macar larla yapılan müsabakalar her meka dar futbol federasyonunca (MİK Mü sabaka) olarak kabul ve ilân eğil. mişsede deveran eden bazı şayialar üzerine mıntakamız keyfiyeti tetkik etmiş ve alâkadar ecnebi muhafil le tomasdan macar matbuatından ve bittesadüf ele geçen bazı vesaikten İstanbula celb edilen macar takı. manın ne (A) ve mede (B) milli takımı olmayup (İM kor, Nemzeti 40mog) kulüplerinin ikinci Doğrudan doğruya Futbol Fade. rasyonunca idaresi kabil olduğu hal 'de Olimpiyat gazetesine devr edil. miş olan bu macların fazla haslât getirmesi noktasmdan bu sutetle ha raket edildiğine kanaat getiren he- yetimiz bu haraketi Spor efkârı mumiyesi huzurunda; şiddetle pro testo ve maçları (Milli) olarak ka. bul etmediğini ilân eyler. Lik maçları İstanbul Futbol Heyetinden; 124.932 tarihinde Stadyumda ic- ra edilecek Tik maçları 23-4.932 ça. rihinde bervechi Zir icra edilecek tir. Sant 10,30. İstanbulspor - Süley- iye Ta 11 Hakem Nuri Bey. Saat 11,45 Vefa -Kümkapr.Ana- Saat 13,30 İstanbulspor - Süley- maniye Ta 1. Hâkem Refik Osman Bey. 224932 tarihinde Fenerbahçe stadında icra edilecek o maçlar ber. Saat 11 Altınordu-Kasımpaşa Ta | 1, Hâkem Şahap Bey. İ Sant 12,30 Topkapı - Hilâl Ta 1, Hikem Şahap Bey. Kararın iptali isteniyor HELSİNGFORS, 20, A. A— Fin landiya at cemiyeti Nurmi'nin | Hariciye vekili | Milli takım İzmir oyuncularile edildi ederek bü. | N' dolaşık ve bilvasıta istihbarata müs tenit olduğunu iddia etmiştir. Finlandiya cemiyeti Nurmi lehin- deki müdafaayı dinledikten sonra İelâde bir şüphe üzerine Nurmi'yi kabahatli addedemiyeceğini — beyan Bundan başka Finlandiyalılar bey nelmilel federasyonun Nurmi'yi süs- | ü etmekle hukukunu tecavüz milli makamlara ait olduğunu iddin eylemektedirler, Mıntaka birinciliği güreşleri Güreş Heyetinden: 224-932 tarihinde C, H.F. Beyoğu kaza merkezindeki mum- taka idman salonunda tecrübeli güreşçiler arasında 932 senesi mmıntaka birinciliği yapılacaktır lüpler; müsabıkların numaralarını havi çet | üsabakadan evvel heye- edeceklerdir. 2 — Tartı 13 den 14 e kadar- dır, Müsabaka tam sant oOldde başlıyacaktır. 3 — Hakem heyeti: o Ahmet Fetgeri, Sadullah, Kemal, Saip, Cenap, İsımsil Hakkı Beyler. den mürekkeptir . Güreş müsabakası Biga da Himayei Etfal cemiyeti ine olarak 29-4-932 cuma güreşi Baş 60, başa yenilene 12,50, baş altı- na 30, baş altma yenilene o 7,50, İ büyük ortaya 15, küçük ortay» 5 | lira ikramiye verilecekti ——.—— İnhisarların Nakli (Başı Birinci sahifede) .cağından galât olduğu anlaşılmın tar, Adil Beyin beyanatı Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Müsteşarı Adil B. dün akşam va- i olan istifsarımıza cevaben şu beyanatta bulunmuştur: © — İnhisar idarelerinin tevhi- kanunun Büyük Millet Mecli- nei maliyesi içinde tatbik ve intaç edilecel i- 'ya nakilleri de, in sonra yapıla ın bu beyanatımdan da veçhile, inhisar idare en 'ya nakledileceğine İe bir sene sonraya lerinde, acizleri ve | kabiliyetsizlikleri yüzünden taz minat mukabilinde — çıkarılacak memurların da isimleri tesbit 8 dilmektedir. Bugünlerde bu vazi- yetteki memurlara tebligata baş- İ lanacaktır. Bunların yekümu, ev- selce de yazdığımız veçhile 800 kadar tahmin edilmektedir. Gü: | rük ve İnhisarlar Veköleti müste- şarı Adil B. bu hususta da bize sanları söylemiştir: “ İnhisar memurları işine yaramamaları dolayısile çi" karlacak memurlara tazminat verileceğine dairdir. Yoksa, | bu gibileri çıkarmak esasen Vekâle- tin hakkı tabiisidir. Sui istimalle- ri dolaynile hizmetlerinden çıka- rılacak memurlara ise bu kanu- ea olamaz, Bunun bir mebdei yoktur.” .. Bugün Tütün İnhisarı İdaresin de Gümrük ve İnhisarlar Vekâlı ti Müsteşarı Adil B. in riyasetinde Maliye müfettişlerinden mürek- mali teftişat fında görüşecek, haziranda muhtelif mntakalarda Maliye müfettişlerince yapılacak teftisat kararlaştırılacaktır. mayan İstanbul birinci iflâs memurluğun dan; Mabmutpaşada 216 o. la ma ğazada tüccar Bursalı Mustafa Fah ri efendinin masasına o müracaat ve kayt müddeti hitam bulmuş ve tah- kiki duyun neticesini mübeyyin 31. ra defteri tanzim olunmuştur. Bu #£ ra defteri icap eden alacaklılara teb liğ olunmakla beraber aslı alacaklı. ların enzarı: tetkikine vazolunmuş- tur, Alacakları red edilen alacaklıla- rın tarihi ilindan on gün zarfında yapılması | di Avukat M. ZİYAETTİN Bey | İYazıhanesini Papazoğlu Hanım. | dan Bahçekapı'da Taş Hana Şi makletmiştir. İ Dr. Çiprut a CİLT, SAÇ ve ZÜHREVİ hastalıkları mütehassısı Beyoğlu Asmalımesçii, Atlas Han No, 2 Tel, B. O. 3353 BEBEK'te 6 odalı mobilyalı apartıman | kiralıktır. BebekteArslanlı konağa müracaat Telefon: Bebek 86. ikinci iflâs memurlu- : M. Necmettin B.Ri fabrikası sabibi. Balâda ismi ve adresi yazılı olan zalım iflâs, açılıp tasfiyenin adi $e- kilde yapılmasına karar verilmiş ol. duğundan: 1 — Müflisden alacağı olan veya mallarında istihkak iddin- | sında bulunanların alacak ve iddis- ların isbu ilündan bir ay içinde €y- re hergün saat 13 den 18 ze kadar İ Sultanahmede vaki adliye binasın- dan icrayi vazife eden ikinci iflâs dairesine gelerek alacaklarını kayt- ettirmeleri, ve senet ve defter gibi delilleri her me ise bunlarm asil ve- ya musadak suretlerini vermeleri. İ2 — Müflse borçlu olanların yu- karıda gösterilen müddet içinde borç ları mikdarını yazdırmaları hilâfuna hareketin ceza kanunu mücibince ta İ kibat ve mes'uliyeti mucip olacağı- nı bilmeleri, 3 — Müflisin mallarına nakit ve tahvilâtı ve buna mümasil kiymetli evrakının her mesuretle 0- luran olsun ellerinde bulunduranlar ister şahsi, ister banka ve sair mücs sese olsun bunların üzerindeki hak ları mahfuz © kalmak şartiyle malları ayni müddet içinde daireye İ vermeleri, vermezlerse sezayi taki- bat ve masuliyete uğrayacaklarını | ve mâzeret bulunmadıkça rüçhan haklarından mahrum kalacaklıların bilinmesi, 4 — i Mayıs 932 pazar günü saat 14 de yukarıda yazılı if İ âs dairesinde alacaklıların ilk toplan eden sair kimselerin içtimada hazar bulunmağa hakları olduğu ilân olu- nur ——— Beyoğlu İkinci Hukuk Hakimli- Ginden Parsih Arapyan efendile Hanife Hanun veresesinin şayian ve müşte- İ riken mütesarrıf oldukları Galstada Sutan Beyazit mahallesinde Mum- hane ve rıhtım ve Karamustafa pa. şa sokaklarında atik 16, 16, 16, 16 89, 99, 16, 99 ve cedit 20, 22, 24, 26, İ 28, 133 numaralı Arapyan hanı bük men izaleyi şuyu zımnında açık or- tırma ile satılacaktır. 1.— Gayrı menkulu mezkürun kıymeti: 110000 İ liradır, Halen ipotektir, 2. — Mü. zaideye iştirak edebilmek için kıy. meti muhammenenin yüzde yedi bu çuğu depo edilecektir. 3.— Gayrı smonkulu İhalesi icra edile- ünde icra kılman zat bedeli müzaideyi beş gün zar. funda mahkeme veznesine depo ede cektir. Aksi taktirde ihale fesih ve bundan mütevelüt zarar ve ziyan ondan tazmin ettirilir. 4.— Tapoca müseccel ve gayri müseccel haksa- hipleri tarihi ilâmdan ittiharen yiş- mi gün zarfında evrakı müsbiteleri, le satış memuruna müracaatları lâ. zmmdır aksi taktirde gayri müseceel hak sahipleri satış bedelinin paylaş- masından hariç tutulurlar. 5.— Faz. Ja malümat almak isteyenler 931. 180 No.lu dosyasında şartnamesi ber kese açıktır. Talep olanların ta- | gibi mezkürdn müracaatları ilin ©- nur. İstanbul ikinci ticaret mahkeme sinden: Yorgi Sarandi efendinin Döyç Banka borçlu olduğu mebâli ğa mukabil mezkür banka emrinde mahfuz bulunan muhtelif nevilerde tabvilâtin cabam ve tahvilât borsasında hazır a mam aya a mu müracaatları ilân ounur ie s icra memurlu; * Bi lede kül meli iL | ve sairenin paraya çevrilmesine karar verilmiş olduğundan 28 nisan 932 perşembe günü | sant B-12 ara sında taliplerin papas zapaşa yokuşu 28 No. madeni eşya | 5-932 tarihinde müsadif çarşamba | m e köprüsünde | Kİ EE KARADENİZ POSTASI Iİ SAMSUN vapuru 21 nisan İkenci hanındaki acentalığına mü- İracaat. Tel: 21515 İğDört senedenberi İstanbul-İzmi İğğarnmda muntazam seferleri; icra eden ve muhterem yolcuların hüsnü teveccühlerini kazanan İ Lüks ADNAN vapuru | yamı resmiye müstesna olmak üze- | | Telefon B. O. 1041. NORSKE ORİENT LİNİE Norveç bandralı (EVA) vapu- İva yakında limanımıza muvasalât ve (Anvers, Roterdam © ve Ham. burg) için emtiai ticariye tahmil e | decektir. Tafsilât © için Galatada Frenkyan Hanında Theo, Reppen vapur acentalığına müracaat. Telefon: Beyoğlu 2274 İstanbul ikinci iflâs memurlu- ğunden:Adres: Mehmet Borboş ef.ö rücüler 6 No. Balâda ismi ve adresi yazılı olan zatın iflâs; açılıp tasfiyenin adi şe- kilde yapılanasına karar verilmiş ol- | duğundan: 1 — Müflisden alacağı olan veya mallarında istihkak iddi smda bulunanların alacak ve iddim- | arın işbu ilândan bir ay içinde eye yamı resmiye müstesna almak üze- re hergün saat 13 den 18 ze kadar | Sultanahmette vaki adliye binasm- | dan icrayi vazife eden ikinci iflâs | dairesine gelerek alacaklarını kayt- meleri, ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asil ve- İ ya musadak suretlerini vermeleri, 2 — Müflise borçlu olanların yu- karıda gösterilen müddet içinde borç ları mikdarını yazdırmaları hilâfına İ hareketin ceza kanunu mücibince ta İ kibat ve mes'uliyeti mucip olacağı: İm bilmeleri, 3 — Müflüsin mallarma | makit ve tahvilâti ve buna mümasil | kiymetli evrakının ber nesuretle o- ( lursa olsun ellerinde bulunduranlar İ ister.şahıs, ister banka ve sair müse İ sese olsun bunların üzerindeki hak. ları mahfuz kalmak şartiyle , Paalları ayni müddet içinde daireye | vermeleri, vermezlerse eczayi taki- | bat ve meuliyete uğrayacaklarını ve müzeret bulunmadıkça rüçhan | haklarından mahrum kalacaklıların bilinmesi. 4 — 1 Mayıs 932 pazar günü saat 15 de yukarıda yazılı if- lâs dairesinde alacaklıların ilk toplan maları ve müflisin müşterek borçlu larıyle kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada hazır buhunmağı haklı olduğu ilân olunur. a İkinci iflâs memurluğundan: Te- mamına (3000) lira kıymet takdir o- lanan Kadıköyünde moda caddesin. İ de 179-181 mumerolu man dükkân | hanenin üç hisse itibariyle bir his. | sesi Yine temamına (3600) lira kiymet takdir olunan ayni mahal ve İ caddede 145 numaralı hane ve dük. kânen 120 hisse itibarile kırk hig- sesinin üçte bir hissesi. Yukarıda ya İzli olan ve müflis inekei Anastas © | fendiye pederi Kosti efendiden inti- kal eden emlâkdeki hisseleri müza- yedeye vazolunarak 23 Mayıs 932 pazartesi günü | saat 14 dem 17 ye inğ | kadar İstanbul ikinci iflâs dairesin- emlâke sit olmak üzere tanzim kılı- İ man şartnameler 20 nisan 932 tari- | hinden itibaren £ dairede alâkadara» nin tetkiklerine hazır bulundurul- muştur, arttırmaya iştirak edecekler yüzde yedi buçuk kuruş teminat ve- İ receklerdir satış peşindir müterskim vergi ve icar ve belediye resmi ve / gir rüsum temamile müşteriye ait İ tir talip olunanların ve fazla malö- esat almak isteyenlerin 931-35 mu”