21 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Şeker hastalıklarına mah- sus her taze olarak imal olunan ve nefaset ve mükemmeliyeti musaddak ilglarnızı geye Sali Meal den alınız. Reçeteleriniz taze ilâçlarla ciddi bir istikametle yapılır Hasan Gluten mamulâtı GP soğuk alma, kırıklık, baş ve diş ağrılarında pek müessir olan bu yerli mustahzarı tercih ediniz. Paran Bra al Ekmök”35;“ gevrek makarn&, un ve her nevi şöhriyeler, bademli lünget 55 kuruşa, Hasan çiko'atas kutusu 100 ve adedi 20 kuruşa. Sati Ni ge Terdilane akli Bursa Tayyare şubesi sinema ve gazinosu | kiraya veriliyor N 1 — 14 numaralı motörün makinesinde icra edilecek tamirat keşifnamesi mucibince pazarlığa konulmuştur. | Türk Tayyare Cemiyeti Bursa Şubesinden: 1 — Türk Tayyare Cemiyetinin Bursa'da inşa ettirdiği mu- azzam ve asri sinema, tiyatro ve gazino binası müzayede suretile ve kapalı zarf usulile kiraya verilecektir. e 2 — Sinema kısmı büyük bir salonla iki kat balkon ve dokuz İocayı ihtiva etmekte ve bir şahsa doksan santimetre yer ayrıl- mak şartile 1000 kişiliktir. Salon dört kısma O ayrılmış, mevkii mahsus, bususi ve lüks kadifeden mamül koltukları, birinci mev. ki kırmızı ve çiçekli kadifeden, ikinci mevki panduzottan, üçün- cü mevki ise çiçekli kontrplaktan mamül çok rahat koltukları muhtevidir. Balkonların her ikisine de kadife koltuklar konmuş- tur. Salonun arkasında gayet müzeyyen ve mefruş dokuz İoca vardır. 3,— Sinemanın antresi cephede gayet geniş ve cazip bir hol ile başlar. Gişeler bu holdedir. 4 — Daire müdürüne, muhasebeye, kaleme, rejisöre ve mızı. kacılara mahsus hususi odaları mubtevidir. İ 6 — Sahnenin yanında artistlerin tuvalet ve makyajları için kalorifer ile mücehhez ayrıca dokuz odası vardır. 6 — Bu dairelerin kâffesile gişeler ve sahne biribirine dahili telefon tertibatile merbuttur. | 7 — Binanm bütün aksamı kaloriferlidir. | 8 — Elektrik tesisatı çok zengin ve caziptir. | 9 — Sahnenin önünde mükemmel bir müzik mahalli, ve bunun yanmda muzikacılara mahsus bir daire vardır. 10 — Artist odalarının üzerinde ve sahnenin yanında çok bü- şar. ittisalinde sekizer kişilik iki artist ve kritik locası yapılmış olduğu gibi bu locaların üzerinde de birer projeksiyon mahalli vardır. | 12 — Sahne mükemmel ve müzeyyen bir kadife perde ile tec. hiz edilmiştir. | 13 — Birisi salon, diğeri de balkon müşterilerine ait olmak | üzere ferah ve geniş iki fümuvar mevcuttur. 14 — Salon kapılarmın yanlarında muntazam. vestiyerler ya pılmıştır. ! 15 — Kadınlara ve erkeklere ayrı ayrı olmak üzere yirmiye ya | kın kaloriferli halâsı vardır. 16 — Binanın en üst katında yarısı camla kapalı ve kalorifer teçhizatını havi, yarısı da tras şeklinde gayet vâsi, beş altı yüz | - kişiyi ihtiva eden bir gazino kısmı vardır. Kışlık ve yazlık iki| parçadan ibaret olan bu gazino Bursa ovasma ve Uludağa neza- reti haiz olup balo ve sair içtimalara gayet elverişlidir. 17 — Binanın her tarafında muntazam su teşkilâtı ve müte- addit yangın muslukları vardır. 18 — Kalorifer tesisatı dahi kiracıya aittir. İ 19 — Yukarda yazılan müştemilâtı muhtevi bina 10 Nisan 932 tarihinden itibaren bir ay müddetle müzayedeye konmuştur. Zarfların küşadnda heyet teklifatı müsait bulmadığı. takdirde | müzayede müddetini yirmi gün daha temdit edecek, bu temdit | müddetinin hitamında pazarlık suretile bir müzayede daha yapa- caktır. İhalede Bursa şube heyeti muhayyerdir ve neticeyi son müzayededen üç gün sonra talibine tebliğ edecektir. 20 — Talip olanların şartnameyi tetkik etmek üzere Ankarada Tayyare Cemiyeti umumi merkezile İstanbul ve Bursa Tayyare Cemiyeti şubelerine müracaat eylemeleri ilân olunur. o (1454) Deniz Levazımı Satınalma | Komisyonundan: | 12 Ton benzin açık münakasası 4 Mayıs 932 çarşamba günü saat 13,5 ta. 20 Ton benzin kapalı zarfla 4 Mayıs 932 çarşamba günü saat 145 ta. | 95 Ton mayi mahruk kapalı zarfla 4 Mayıs 932 çarşamba gü | nü saat 15,5 ta. İ Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda mikdarı yazılı benzin ve mayi mahrukun hizalarında yazılı gün ve saatlerde münaka- saları icra edileceğinden şartnamelerini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olanların münakasa gün ve saatinde Ka- sımpaşada Deniz Levazım Satmalma © komisyonuna müracaat- (1457) | | Gümrük Muhafaza Umum i Kumandanlık satınalma komisyonundan: | Gümrük Muhafaza kıtaatı ihtiyacı için (15,000) metre yazlık hâki elbiselik kumaş ile 700 metre astarlık bez kapalı zarf usulile - satın alınacaktır. Şerait ve evsafını anlamak isteyen taliplerin Ankarada Evkaf anında Gümrük Umum Muhafaza Kumandanlık satm 4'ma komisyonu ile İstanbulda Gümrük Muhafaza Müdürlüğüne müracaatları. İhalesi 4 Mayıs Çarşamba günü saat 14 te intaç edilecektir. (1490) | i | Ereğli Havzai Fahmiyesi U. müdürlüğünden: | Ereğli Havzai Fahmiyesinin Kozlu mevkiinde kâin ve Kasap İsmail Ağa vereselerile Hoca Halil Efendi ve Mazlumcu zade Yakup ve Haydar ve Odabaşı zade Mehmet Beylerin uhdei imal- lerinde bulunan 368 numaralı kömür ocağının 929 senesinden | beri işletmediği ve âlât ve edevatının kaldırıldığı mahallinde ya- | pılan tetkikata müstenit ita olunan rapor münderecatından anla. | şılmış olmakla İktisat Vekâleti celilesinin olbaptaki emirname. lerine tevfikan Hav. mamesinin 48 inci maddesine göre ocağın hükümetçe zaptı lâzım gelmiş olduğundan işbu madde ahkâmma tevfikan mezkür ocak metrük addedilmiş olduğu alâ- | kadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. (1489) | | Darülâceze Müdürlüğünden: | Müessese irdahanesi için iktiza eden otuz büyük ve üç yüz kücük socuk havlusunun kapalı zarf usulile münakasası üç ma- Kütahya Kiremidi MARSİLYA kiremidi ayarında ve bazı evsafça ona faiktir. KÜTAHYANIN eski zamanlardanberi maruf çini toprak- larındandır. Salâhiyettar makamlardan müteaddit fenni tahlil raporları vardır, en sonuncusu aşağıdadır. ISTANBUL VİLÂYETİ FEN HEYETİNCE yerli kiremitleri arasında DEVLET inşaatında tercihan kullanılmaktadır. Mühim şehir ve kasabalarda ajanları vardır. Mamulâtı KÜTAHYADA FABRİKADA veya ISTANBUL satış deposu olan GALATADA KALAFAT yeri No. 74(Nihat Bey)de görülebilir. Telefon Beyoğlu 4298 T.C.NAFİA VEKÂLETİ YÜKSEK MÜHENDİS MEKTEBİ tahlilât Müderrisi ve TİCARET BORSASI Laboratuvar NUREDDİN BEYİN Analiz Raporundan Kütahya kiremidi kimyevi Müdürü Marsilya kiremidi. I İnbina mukavemeti , (Mesnet açıklığı 30 sm) 213 Kilogram 2400 Gram 229 Kilogram u 2700 Gram m Sikleti (Kuru halde) Nispi mesamiyı (Mas ve cezp eti IV Don tecrübesi, (Brart usulü) Yüzde 13 Yüzde 134 Vezni eksilmemiş ve patlamamıştır. Vezmi eksilmemiş ve patlamamıştır. V. Bir metre murabbarnı ne kadar örter 4 Analiz, piyasadan tedarik edilen 15 kiremit üzerinde yapılmıştır. İstanbul Evkaf müdiriyetinden: No.sı Cinsi Müddeti icar o Ecrimisli Lira Mahalle ve mevkii Sokağı Kuburbel vey: 6 Hane incebel, Altimermer Kâtipmus- Perenbebaz inhaddin. Beyoğlu Muradiye Galata Mehmetelipaşa hanı dahilinde Çakmakçılarda İbrahim O paşayıatik. Kuzguncuk'ta o Merdivenköy Mama © Havuzbaşı Tahtakale Rüstempaşa Mahkeme Küçükmustapaşa 1. sene o Meşruta hane 5 47 M4 3 oda 44 oda o o 10 38 933 - Mayıs ga- yesine kadar. 40 Mektep mahalli © 1 - sene 35 Dükkân ve arsa Dükkâr " 2/12 > 12 933.Mayıs ga- yesine kadar. 0 1 - sene 12/14/16 17 yl Zeyrek Hocankar Arsa Altemermer Hacıdemir o O Eyüp Fethiçelebi Otakçılar Ayvansaray Korucumeh- Eyüp C.si met paşa. Edirnekapı Karabaş Zeyrek C. si so Hane 933 - Mayıs gar yesine kadar. ız Perendebaz 7 Çarşamba Kocadede 25/29 Ayasofyaikebir Cami avlusunda Çarşı Lütfullahağa Çemberlitaşta Sofçı hanı orta katında 1 Fatih Muhtesip İskender Üzengiağe 1 Bey. Beyceğiz ğe Kahvehane Dükkân Oda 5 Hane P34-Mayıs ga- yesine kadar. » 20 49 21 33 0 Dükkân 2 * sene Otakçılar o Beyoğlu Muradiye Eyüp Şehzadebaşı Emin Ne- reddin Mercan'daTığcılar'da Yaldız hanın odabaşılığı Hocapaşa Emirler Vezir iskelesi —. 14 Boğaziçi Rumelihisarı Türbe 46 Beşiktaş Sinanpaşa © Vapur iskelesi 34/36 Mektep mahalli Dükkün Cami ve kayıkhane arsası, Arsa Tüfenkhane arsası 25/29 89 Kasımpaşa Gazihasanpaşa Türbe Unkapanı Haraçcı Kara Cibali C.si Mehmet. Balâda yazılı olan vakıf emlâk hizalarındaki omüddetlerle kiraya verilmek Üzere müza. yedeye > kormuştur. İhaleleri o Nisanın 24 - cü Pazar günü saat 14. te yapılacaktır. Taliplerin yevm V ti mezküra okadar Çemberlitaş'ta Evkaf (o Müdiriyetinde Akarat kalemi. ne mürac , (1291) İstanbul Deniz Levazımı Satınalma Komisyonundan: 1000 kilo Yün ipliği (açık münakasa ile) münakasası 21 Ni- san 932 perşembe günü saat 11 de. 190 Roda muhtelif burgatalık halât) (açık münakasa 10 parakete Savlosu) — ile) mün. 121 Ni. san 932 perşembe Sa. 14 te Yukarıda cins ve mikdarı yazılı Yün iplik ve halâtın hizala- rında yazılı gün ve saatlerde münakasaları icra olunacağından şarinamelerini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip o. İlanların münakasa çün ve saatlarında muvakkat teminatlarile kivlikte Kasımpaşada Deniz Levazımı Satılanma Komisyonuna ISATILACAK DÜKKÂN HİSSESİ Eminönü Malmüdürlüğünden: Babı Caferide: Ahi çelebi mahal- esinin eski yumurtacılar Yeni zin- dan kapısı caddesinde eski 356 ve yeni 63 No. İr 108 arşın murabbar arsa üzerine mebna kârgir Tonos bir bap dükkân hazineye ait 23 hissesi sekiz sene ve sekiz müsavi taksitte ödenmek şartile 3506 lira 67 kuruş muhammen bedel üzerin. den açık arttırma usulile satılığa çı karılmıştır. İhalesi 28 Nisan 932 5 z İĞ (Ahter terzihanesi ) Göz Hekimi Sahiplerinden ve müdir' Dr.NuriFehmij | Muslu başoğlu Cağaloğlu, Süreyya B Şevket No 7 saat 3-6. Tel: Bey Yeni posta- hane karşısında 36 numarada ye ni bir terzihane tesis ettiğini ve badema müşte- rilerini oraya de vet o eylediğini ilân eyler. apart, 23212. D. İHSAN SAMİ İSTAFİLOKOK AŞISI Stafilokoklardan mütevellit Çer genlik, kan çıbanı, koltuk altı nr,ârpacık) ve bütün cilt has- I Dr. A: KUTIEL | | İ Gür ve zührevi hastalıklar mü. | tehassisı. Karaköy, büyük mahalle. | . bici yanmda 34 Siz siyah kumaş istemiştiniz fakat size ne verdiler? Eve gelip paketi açtığınız vakit içindeki siyah değil, kül rengi, koyu kül rengi bir kumaştı. Satın alırken ihtimal ziya fena idi ve belki'de size ku- maşın siyah olduğunu söylediler. Kullanabilmek- liğiniz kabil olmayacağından şimdi siz kumaşı geri verecek ve doğru malı istiyeceksiniz, , Soğuk algınlığmızı, baş ve vücut ağrılarınızı gidermek için bundan sonra “bir ASPİRİN” satn alırsanız bu küçük misali hatırmızdan çıkarmayınız. O zaman da siyah yerine kül rengi almayız. Her bir ilâçta olduğu gibi ASPİRİN'in de bir çok taklitleri mevcut olup bu taklitler meyanında Bayer işaretine pek benzeyen işaretler taşıyanları da vardır. Bunlar ASPİRİN değildir, çünkü yalnız bir ASPİRİN mevcut olup oda Bayer işareti altında tanınmaktadır. ASPİRİN size çok defalar yardım etmiştir. Onun için kendi sıhhatiniz noktai nazarından hakikaten ASPİRİN'den başka bir şey almamağa dikkat etmeniz lâzımdır. Istanbul Baytar müdiriyetinden: Aygır deposunda mevcut damızlıklar aşağıdaki istasyonli tevzi olunacak ve 21 Nisanda çiftleşme vazifesine başlattırılac! tır. Çiftleşme istasyonları şunlardır: Merkezde Sultanahmette aygır deposu. Çatalca, Yalova, Beykoz, Şile, Silivri kaza merkezlerinde. Üsküdarda Balabanda mahalli mahsusunda, (146 Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: Köseleden mamül heybesile beraber otuz yedi takım nalb takımı pazarlıkla satın almacaktır. Pazarlığı 24 Nisan 932 p günü saat 15 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Taliplerin nüm: görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak için mezkür muayyen saatlerde komisyonumuza müracaatları. Gi . , Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: | Alafranga sistem bin beş yüz geyim ester ve on iki bin $ yim at ki cem'an on üç bin beş yüz geyim mal ile dört yüz bin yedi yüz mıhın kapalı zarfla münakasası 304-932 cumarti günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmi üzere her gün ve münakasaya iştirak için teminat ve ki lerile mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumuza racaatları. (1411) İstanbul Gümrük Muhafaza müdürlüğünden: | 1 — Gümrük muhafaza alayı revirleri için kapalı zarfla ve sıhhi malzeme alınacaktır . 2 — Ilâçların ve sıhhi levazımatın mikdar ve evsafını göste! şartnamelerin sureti musaddakası müdiriyet kaleminden alı! caktır. 3 — Münakasa 11 Mayıs çarşamba günü müdiriyetinde yapılacaktır. 4 — İsteklilerin şartnamesini tetkikiyle ve 94 7,5 teminatli le birlikte tesbit edilen gün ve saatte hazır bulunmaları. (159 ME ero lk iz sre Gedikpaşa'da |. Satınalma Komisyonu Riyasetindet J. efradı için altlı, üstlü ve somyalı üç yüz doksan sekiz # demir karyolanın kapalı zarfla münakasası 9 Mayıs 932 pazar! günü saat İlde yapılacaktır. Taliplerin şartname ve müm yi görmek üzere her gün ve münakasay: rak için teminat teklifnamelerile mezkür günde muayyen saate kadar komisyd muza müracaatları. Li 14 te Muhafi