1 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

1 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektubu En çok yaşayabilen köylüler neredeler? Ereğli köyü ahalisi arasında 100- 90-80 yaşında ade mlar pek çok EREĞLİ: İzmit Kör lindeki maşhur köylerden bi Ereğlidir. Etraftan çok methi ıpurları buraya uğradıklar rından seyahat pek kolay ise de vapurdan sahil yapardar sahile çakmak oldukça lıkçı kayığına istinbından fazla ciya ve insan doldurmakta oldu- #undan batmak tehlikesi her 7a- man vardır! Bende az daha bata çaktım, bereket versin ki bir ham le ile tekrar vapura tırmana bil dim de kurtuldum ve ikinci defa boş bir kayığa muhafaza memuru Lâtli Efendi ile binerek rahatça Şıkabildüm, Lütfi Etendi Suzi, elbiseleri temiz, şen ve ei ma yakın 7 çocuk gördüm we mindir diye sordum ben bunları mahalledeki komşu çocuklarının “ynamak için toplandıklarını zan Otm Meğerse bunların hep wide Lütfi Efendinin yavruları imiş! Daha iki taneside mektepte imisler! Henüz üç aylık ola bir bebeğinde salıncağı odanı işinde sallanıyordu. Lütfi Efendi 42 lira maaş aldığı balde 9 çocuk iki de kendileri on bir nüfus kıt kanaat nd dır. Çocuklar imar ok mişlerdir. Bu kadar külfet ve za! metle barı maişet altımda ezilmek te bulunan Lütfi Efendi hâlâ evi he misafir kabul etmek için çoluk gocuklarile kapılara dükülmekte- dirler, ç Orduya düzünelerle asker ye- tistiren bu muhterem aileye hülü metçe daimi bir muavenette bulu sulması ve bu gürbüz ve zeki çe Cukların yetiştirilmesi için de mer canı mekteplere kabulü ve kendi- lerine şu emsalsiz bereketi tenasül den dolayı mükâfatlar itasr çok yerinde ve çok etli bir sefkat olur. İştiğalat (210) hanede (850) nüfustan ibaret olam Ereğli halkı balıkçı- lık ve meyvacılıkla iştiğal etmek tedirler, Bunların motü alar manaları, fırfılları ve balıkçılığa mahsus her türlü takımları var dır. Burada Levrek, Barbunya, Kefal, Palamut, Torik, Uskumru, Pisi balığı, Kırlangıç, | Istakoz, Böcek (iki üç okka gelir), Lufer, inarit, ve Mercan gibi 44 cins ba Lik çıkar. Kadınları bağ babıçe ile yirde a yapmakla meşguldurlar. ki üç halı | tezgâhları da var dir. Erkeklerden 170 kişi balıkçı- lik yapmaktadırlar. Kahvehaneler . Burada 4 kahvehane varsa da hiç birinde ne tavla ve ne inkam il ve ne de lukum ve gazuz bulu ei Burada çay ve kahveden baş G bir şey bulunmaz. Bu çalış an halk uyunlarla kat'iyen meş- Sul olmazlar. Çünkü ötedenberi adet olmamıştır. Doktor, eczane > yoktur. Yalancılık bil- oruçlarını çok ço davalı ve çok güzel ahlâk Bir cevelân Yunan sürüleri İzmit'ten kaçar ken bu köyüde kâmilen yakmış. lardir. Yalnız bir minarenin gör desi kalmıştır. Burada köy man Zarası yoktur. Memleket büyücek bir kasaba halindedir. Evler iki katlı yarım kâgirdir. Ancak şura 8 şayan müahezedir ki köy yan- dıktan sonra sokakları genişletip âari bir şekil vermemişler de yan- mdan elici fena şekilde tekrar İnşa etmişlerdir. Acaba bu köyüde 78 den bir yol gösteren olmamış- ir? Çarşıyı, dükkânları kahveha i ve şehrin haricindeki mekte muhtar Bekir ve kümrük me- Muru Lütfi Efendilerle gezdim, Şolaştm, Çarşınm eski ir şadırvan ve etrafında 5 bak- kal, bir kunduracı, bir farın, 4 kah > bir berber ve bir camiişe TİF vardar, Ahlâk ve seviye Burada işret, kumar ve fuhşi Dt gibi ahilâksızlıklar meçhuldür. pdikodu bu sene başlamıştır. Se ebi bu sene kış çok sürekli oldu- undan siz Bel bi için buraya geldim, Ko-! Çünkü küçük bir ba- | İ var Umumi mubabirimiz Karamarsal köylerinde memleket ve halk için hayırlı bir ik yapmağı düşünmezlermiz. Bu ağalar biribirlerile barışıp can Gi- ğer olurlarsa hem kendileri ve hem de köyleri müstefit olur. Se- viye itibarile diğer köylerden da- ha münevver ve ık olan bu köy balimın yek ut ve mümte ziç olmalarını dileriz. Mektep Köyün mektebi 4 sınıflı ve üç e e en Fakirler ©; 5 dir. Bu mektep köy ler tarafından (15,000) liraya ya Halk dershanelerinde 30) hadi erkek okutturul (20) kadın (40) muşter. Mektebin tavanları 5 yüksek düşmüştür. Kış teneffüsha mesi, di merdiveni ve helâları yoktur. Muallimlere mahsus ya- nda oturulmaya- Memlekette # Bursa yolculuğu 5 Vapurcular tarifeyi ucuzlattılar purlar yük ve yolcu tarifelerini yuri size > tatbike karar İ vermişlerdi Bu karara göre 335 kuruş ©- lan birinci mevki iki liraya inmiş &r. İkinci mevki bir buçuk, üçün cü mevki de bir liraya indirilmiş- tir, Gidip gelme biletleri ve yük ler için de ayrıca yüzde yirmi ten fain idaresinin de kabul anlaşılmıştır. Ancak idare ceva" bını henüz resmen bildirmedi. Bu suretle çok pahalı olan bu hatta ucuzluk temin edilmiştir. Yeni tarifeye göre, bir güvet- te yolcusu 140 kuruşa İstanbul” dan Bursaya gelebilecektir. Kaplıca mevsiminde bu kara- rın verilmiş olması burada büyü bir memnuniyetle karşılandı. Kasadan çalınan | 16,000 lira Sürmene Ziraat ban- kasının kasasını kim soymuştu? TRABZON, 28 Bundan bir müddet evvel Sürmene ziraat bankası kasasından çalan 16 bin lira otrafında tahkikat devam et- mektedir. Şimdiye kader üç kişi tevkif edilmiştir. tün şüpheler Hasan isminde birisi 'de benüz hariçten sivan | nin üzerinde toplanmaktadır. Ha- icâr etmektedir. Ça ele geçmemiştir. san vak'ayı İman para hâl ları pek | Sürmene banka memurları ser best bırakılmıştır. Mazmı isticvaplarını bizzat poli Bahri Bey yapmaktadır. Hâdize- nin mahiyeli esrarengiz olmakta İnan apartıma: Le bir şekildedir. Yazık 15,000 berdevamdır. Hirayı Köy sandığı Buranın köy sandığı (15,000) Uraya bir mektep, 12,000 bir cami, 260 metre tulün rihtim, 200 liraya bir umumi lâ yaptırmış ve 1,500 servi dikdirmiş, (2,000) daha mek üzere bulunmuştur. Tulü ömür Burada su ve hava çok güzel olduğundan tulü ömürle muam- mer olanlar çoktur! 100 yaşinda, 80 ve 90 yaşlarında bir çok ihti- yarlara tesadüf olunmaktadır. İzmitten bir doktor 25 hiraya Ka- mursaldan 5 liraya geliyormuş. bunların motör ve atları ahali ta- ii yı ikdir» | fabrikalarını dolaşırken Makine çarklarının arasında ölüm ir TRABZON, 28 — Dün burada feci bir kaza olmuştur. Un tüccar larından Müftü zade Mehmet Be in ortanca oğlu Ali Beyin dün kinenin kayışını kendisine kap- tırmıştır. Biçare genç biraz sonra çarkların arasında parçalanarak vefat etmistir. Bomba bir çocuğu öldürdü Bergamanın Kınık nahiyesinde bir facin olmuştur. İşlek Hasantn sekiz rafından tedarik olunduğu halde | yaşlarındaki oğlu Ahmet, ormanda böylece çok para istemelerinden | gezerken harp zamanmıdan kalma şikâyet olunmaktatır. Dertleri Burada bir iskele olmadığın» dan vapurlar yanaşamamekta ve tahmil ve tahliye pek zorlukla yapılmaktadır. Mektebin ikmali nevakısı ve bir motör pomp raüba yaası, bir köy odasının inşası, elek trik tesisatı halkın en birinci ihti- yaçlarındandır. Hiç bir tarafa yolu olmadığından dolayıda b pek ziyadedir. Ragıp KEMAL — e ——— Halkevi Çarşamba günü Halkevi umur mi idare heyeti içtima ederek DİS İ zata bir İngiliz bombasını bulmuştur. Ah met bu, ne olduğunu bilmediği şey- le oynarken bomba ansisın patlamış ve zavallı çocuk ağir surette yara- lanmıştır. Ahmet, hâdiseden bir sant sonra vefat etmistir. Menderesin tathiri IZMIR, 27. — Su ü köy | müdürü, suyum denize akıtılması, sıkın | Menderes nehrinin tatbiri işleri için buraya geldi. Akhisar bağcılarına para Akhisar, 26.— Şehrimiz ziramt bankası pek yakında bağcılara ikra- başlıyacaktır. İki senedir ban- zamnameyi tesbit edecektir. Ya| kanın ba sahada yaptığı yardımlar kmda müze ve sergi şubesi de t9-İ bağcılar üzerinde şekkül edecektir. e — iyi tesirler yap. amuşter. Şimdiye kadar parasızlıktan imar Dy sermesi Moskovada yeni bir gar) im von iki tene içimde bankalarn Moskovadan durmadan çen yolcuların en ziyade nazari ge | sl yetiştirmi yardun sayesinde nefis mah iştir. Banka müdürü İshak bey yeni se dikatlerini celbeden mahzurlar- | ne ikrazatı bakkında şunları söyle. dan biri, bütün hatların iltisak et | di: tiği merkezi bir demiryolu gari Beş on güne kadar bağcılara ikrazata başlıyacağız. Şimdiki halde nın ademi mevcudiyeti idi. Filvâ- | ihüyacı olan bağları tespit etmek- ki Moskovanın sekiz garından bi | ie meşgnlüz. rinden diğer yara gitmek mecbu- riyetinde olan yolcular, şehir için den uzun bir mesafe kültetine katlanıyorlardı. Onun için Halk komiserleri meclisi Mos kovada Kurski istasyonunda bu - lunduğu yerde merkezi bir gar inşasına karar vermiş bulumyor, Bu yeni Moskova garmda ay- ni zaraanda bir otel ve bir de pos rek köylünün ihtiyacile yi katetmek Yakında bunlara kü- kürt de tevzi edeceğiz” müdürümüz köylere gide a lâkendar olmak! Sındırgı - Akhisar yolu AKHİSAR, 26.— Sındırgı ile Ak hisar arasında yaslmakta olan bir kaç güne kadar hitam bulacak- tir. Yolun resmi küyadında kayma- kam Zeki Beyle birlikte bir heyet tahane bulunacaktır. Bütün tram | Sındırğıya gideceklerdir. vay, tobüs ve müstakbel tahtel arz şimendifer hatları bu garlal Antepte soygunculuk birleşecektir. Burada inşa edile- cek olan otel Moskovanın en bi yük bnalarmdan biri Antebe koyun satmiya gelen Ay- olacaktır. | dınlı aşiretinden Haci Mehmet oğ- 5000 yolcu bu otelde yer bulabi- lu Hasan ile Ahmet bayram gecesi. iecektir. Çatı üstünde tenis ları ve spor mahalleri yapılacak tar. Gara gelince, iren hattı telâki şoka burada on yedi | Hort oğlu Bektaş kort. | ni şehrin kenarında mezarlıkta ko- yunlarının başında geçirmekte iken wet ve kaçakçılıktan sabıkalı ile beş refkının uğramaşlar, 210 mecidi- ye, 22 nit lira ve 32 evrakı makedi- yeler gasbedilmiştir. Mi w 5 ürküp kaçarak ortadan kaybolmuş” tur. Vakayr haberalan zabıta Bektaş e üç arkadaşını yakalamış ve sir polisler eni İm koyunları bul durmuştur. Faillerden ikisi firar etmiş oldu- undan takip edilmektedirler. Antepte bir kâhyayı öldürdüler Gaziantepte Küçükmasare köyün de Mehmet kâhyanın evine 15 mü- sellih sahıs girerek kâhyayı öldür- müş, evdekilerden 100 altın ile kâh yanın meşhur Arap atom İ - dir. Bu esnada evin diğer katında uyuyanlar uyanmış ve feryada bas- lamışlardır. Etraftan yetişlerek ev halkı kur- tarılmaş, şakiler bir şey alamadanfi ver etmeğe mecbur olmuşlardır. , Bursanın gürbüz çocukları BURSA, 29 — Himaycietfal cemiyetinde yapılan gürbüz ço cuk müsabakasına 46 çocuk işti- i. Bi üç, dört, ber ocuklar aram sında birinciliği serasile şu çocuk lar kazandılar: Orhan, Nezahet, Şahzenan, Ali, Seza, Muallâ. U- mumi birincilik Şahzonan ismin» deki yavruya verildi. Trabzon - Erzurum yolu TRABZON, 28 — Trabzon — Erzurum yolunun tamirat faali- yetina başlanmak üzeredi Mudanyada yağmurlar Mudanya, son yağmurlar 1000 dönüm araziyi su altında berak- muş ve bu arazideki mahsul mah volmuştur. Sırt sırta mahpusluk Adana mahbushamesi mevcudu; Ağrı dağı sakleri de geldikten sonra haddi istinbisinden üç misli fazlalaş smıştır. Mahbuslar vilâyete müra- cast ederek buna bir çare bulunma- sına istemişlerdir. Eskişehirde bir katil asıldı cinayetin in ilmiştir, M sn Ella pa va güler Elia ma Maslup öğleye kadar tep Mibalıçzığın Teğen karyesinden İstiramcalı ve 313 doğumlu Malik, diğer ismile Ahmet, yine Mihalıççı ğin Dinek karyesinden ihtiyme Ali dayıyı başmı taşla ezmek suretile öl dürmüştür. Hâdise 930 haziran Katil ve maktül köylerinden çak yol sekadaşlğı etmişler ve Er bulmak için zelmi, lr, Yölün Tavşanlı mem ağ lığında ve başının altina yastık ola. rak koyduğu taşı kaldırıp zavallının kafasına vurmuş ve paraları alarak köyüne gitmiştir. Ali dayi konuşamı yacak bir halde hastaneye kaldarıl- mış fakat iki gün yarıyarak ölmüş. tür, Tavaanlı da çalısan oğlu, baba- sının öldüğünü haber alınca müra. cat etiniş, tahkikat Yapılmış ve ba hasmı yanında Meliğin arkadaşlık ettiği anlaşılmış köyden getirtilmiş- tir. iğin yanında 56 lira bul liğin ye " İanaaş Kadın mı isteyorsun all Adanada bir kaç gün evvel bağ. YO | lar arasında bir cinayet olmuştur. Kozacı Halit Ağa mahtumu Deli Mehmet denmekle maruf şahıs bir. kaç ay evvel anlaştığı bir kadmı ya- nma alarak (Çakıt) suyu civarda bulunan çiftliklerine götürüyor. ve kadınla yaşamıya başlıyor. Bundan birkaç gün evvel Deli Mehmet kadı nz da birlikte alsrek hayvan satmak üzer eşehre geliyor ve sattıktan son ra ufak tefek şeyler alıp tekrar ka- dınla bir ata terkileşerek çiftliğe av det etmek üzere yola çıkıyorlar. Diğe rtaraftan Mihmandar köyün den Ramazan oğlu Duran isminde birisi, tanıdığı hovardalardan Arap | meticeye aracağı Şer Suriye Haberleri Vataniler Halepte ne- den nümayiş yaptılar? de Suphi Berakâtm adamları tara fından döğülen ve yaralanan Vatani Fırkası liderlerinden İbenhim Hena- oonun oğlu tedavi edildiği Berut has tahanesinden dün buraya svdet et miştir. Mumaileyhi istasyonda Vata ilerden binlerce halk karşılamış ve munzam pümayişlerde bulunmuşlar m Kalabalık buradan Suphi Berekâ tın evinin önüne gelerek (kahrolsun Suphi Berekât ve bempaları) ve evi nin karşısında bulunan konsoloshane miz önünde ( Yaşasın Gazi Mustafa Kemal) diye hağırmışlar ve derhal yetişen polis ve jandarma müfreze. İleri tarafmdan güç hal de dağıtıl. mmışlardır. İraktaki kıyam Bağdadın Barzan mıntakasındaki Kürtlerin isyan harekâtın tenkil et üzere askeri kuvvetler gönderil gibi İngiliz teyyareleri dağlık kısımlara iltica eden asiler üzerine bombalar atmaktadırlar. Asilerin harekâtı tarasmmt et mekte bulunan Iraklı bir tayyareci, tayyaresini dağa çarptırarık parça- lanmıştır. Bu tayyareci Irak Başve- kili ile Harbiye mazırnın akrabası dan kıymetli bir tayyareci idi, Lübnan teisicumhurluğu Bessinges içtimar Bu günlerde burada güni büdiselerinden Lübnan seti cümhur intihabatıdır le arap saçıma benzemekte ve git- tikçe karma karışık bir manzara ar- | | yetmektedir. Fransızlar Lübnanda müslüman bir Reisicümhur intihap ettirmek ta yaftarı değiller, hattâ bunu: Lübnanda son defa yapılan ve müs lüman ekseriyetini meydana koyan nüfus tahriri meticesi hâlâ ilân edil. memiştir, İslâmlar; kendi | milletlerinin ek- seriyeti teşkil ettiği bu mıntakada Hükümet reisinin mutlak kendile- rinden olmasını pek haklı olarak is- temektedirler. İşte bu sebeptendir ki: bu intihap dahi gayri munyyen bir zamana te. Sultanahmet « beşinci sulh hukuk mahkemesinden: İstanbulda Sultan Beyazit mahallesinde ve caddesinde mükim iken vefat eden ve terekesine mahkememizce vaziyet edilen Der viş Hamit paşa zevcesi Fatma hani: ma ait Beyazıt mahallesinde ve cad desinde Kün seki 3 numaralı üç kattan ibaret cem'an 6 oda ve 2 s0- fa 1 kiler 1 rantbah ve Z helâ 1 ku. yu ve 1 daraçayı müştemil evin dört te bir hissesi mirascısının talebiyle satılığa çıkarılmıştır. Talip olanla zan işbu hissenin kıymeti muhamme nesi olan 450 liranın yüzde onu nis- betinde pey perasiyle birlikte — ilk arttırma günü olan 5-6-1932 tarihi. ne müsadif pazar günü saat 15 de Sultanahmet beşinci sulh hukuk mah kemesine müracaatları, mmm msi Hüseyin oğullarından Mahmudu bu larak Deli Mahsedin Çakıta — kn. götürmekte sö Se arkalarından gidip kadını elimden almalarını teklif ediyor. Mahmut, kadının eskidenberi Meh medin yanında olduğunu, belki de een ceklerini söyl > mek istiyorsa da dinletemiyor. Ni- hayet ellerine boş bir çifte tüfeği a- larak Mehmedin geçeceği yola pusu kuruyorlar ve Mehmet önlerinden geçerken durmasını — söylüyorlar, Mehmet bünu karşı ne istediklerini sorduğu vekit Duran: — Arkandaki kadını istiyoruz, bi- 3e ver, Diyor ve öteden Mahmut, i- çi boş olduğunun farkında bulundu- gu çifteyi Deli Mehmede çevirince tehlike karşısında kaldığı zannıma ka pılan Deli Mehmet belindeki taban. Casına sarılarak: — işte kadm! Diye Mahmuda ge. | ateş ederek bir kurşunla göğsünden yaralayıp yere deviriyor. Mahmut bu yaradan derhal ölüyor. Arkadaşı Duran kaçıyor. Deli Mehmet te ka dna dönerek: — İn bakalım , sen de burada kal, Bana Allaha ısmarladık sözleri le hayvanına atlayıp meçhul bir sem te kaçıp gidiyor. Adananın Bayram Hacili civarın. da bir kadın sar'n nöbeti esnasında ların tesirile ölmüştür. Kadın yüzünden cinayet Adanada Mehmet isminde biri uy gunsuz bir kadın yüzünden çıkan Mahmu. kavga neticesinde Ceyi du tabanca ile öldür, Katil firar etmiş, yakalanması için jandar ma mülrezesi çıkarılmıştır. Takibatın pek yakında müsbet bir Bu mese |! beklenilmektedir. — | birmez İktibaslar seven Staline'in zahiren hiç bir hu rinde dolaşan, kırlarda çalışan binlerce ve binlerce insan ken disine benzerler, Staline hakiki şark tipini temsil eden bira. damdır. O kadar ki tam mana- sile şarklı giyinmemesine insa- nın canı sıkılır, Staline haki ren ginde bir nevi askeri caket giy mekten hoşlam. Halbuki bir Çerkes kıyafeti kendisine ne kadar yakışırdı. Staline müfrit derecede sade dir. Üzerindeki üniformada ne bir rozet, ne bir nişan vardır. Başında basık bir kasket taşır. Yalnız kışm kalınca bir kürk giyindiği zaman toptan muame le yapan bir tüccara, yahut mü reffeh bir köylüye benzer, Etvar ve harekâtı da sade- dir. O kadar ki nazarı dikkati Staline İ na hükmedilebilir. Eğer bir içtimada hazır bu- lunuyorsa, adeta diğerlerinin arkasında ahzı mevki eder, On. ları dinler ve hemen hiç müda. halede bulunmaz ve mümi olduğu kadar kimseyi tesir al- tında bırakmak istemez. Bu ha li, belki oradakileri daha iyi tet kik için, kimsenin kendi mevcu içi diyetinin tesiri altında kalmı- ve yarak, hakiki — benliklerini manevi vüviyetlerini nasıl ler, öylece muhafaza etmeleri ne müsâade etmek maksadın- dan ileri geliyor. Maamafih bu sükütilik her | zamanki mizacı değildir. St line'de ağır vazifesini tevarüs | i Lenine'e benzemek iste: | yiş vardır. | Hususi hayatındaki tevazu | ise, tamamen kendi o mizacının | mahsulüdür. Çok haris adamla | rın bile hususi hayatlarında son derece sade oldukları az mi gö- | rülmüştür?. İ Oturduğu Kremlin saraym. da küçük bir dairesi vardır. Bu küçük dairede eskiden, küçük! bir memur ailesi otururdu. Bu dairede üç oda vardır: Bir ye- mek odası, ayni zamanda me sai odası olan bir salon ve bir de yatak odasi... Staline ve refikası bu odada yatarlar. Reisin ilk zevcesinden | doğan büyük oğlu da yemek o. dasındaki kanapede yatar. Stalin'in terbiye prensipleri diğer arkadaşlarından çok ayrı dır. Oğlunu zengin bir burjua | gibi yetiştirmek istemez. | Staline'in zevcesi adeta si- lik bir kadındır, son sakin, kocasına sen derecede | merbut bir kadın. Bu kadm Staline'in ikinci zevcesidir. İh- tiyar ihtilâlci Allilugev'in kazı- dır, Bu kadın ihtilâl mahafilin- de Nadja ismile tnmur. Dairenin mobilyası aklın al. | mayacağı dercede sadedir. Pen cerelerde ucuz perdeler. Ye- mek odasında bahsettiğim ka. napeden başka bir tek koltuk, bir büfe, bir masa, altı sandal. | ya, işte bütün mobilya bundan | ibarettir. Koltuk Staline'e mah | sustur. Staline akşamları ye. mekten sonra bir koltuğa gö- mülür, piposunu yakar ve du. manlarm: arasında tessiz telek- küratına dalar. Staline tefekkü- susiyeti yoktur. Şehir caddele- | konuşı celbetmekten hiç hoşlanmadığı | i Staline; sadeliği çok adam — Stockholm'de çıkan DAGENS NYHETER'den — lunduğu zamanlardan daha az ur. Yemek sofrasında a Sy muhavere olmaz. Yalnız çat bıçak şakırtısı... İçtiği d. bir kadeh BAH iie pale dır. Az şarap, fakat mebzul gelmezden evvel Saline ve ailesi © yemeklerini Sovnarkoms'tan yani halk ko- miserleri meclisinin müşterek mutfağından getirtirdi. Fakat Kremlin'e yrleştikten sonra belki de mesafe uzaklığındar müşterek mutfaktan vaz geçti, Çok kesif mesai saatlerinde mesai odasındaki elekirikli se. maverden bizzat hazırladığı mebzul mikdarda çay içer. Hemen hemen hiç kimseyi kabul etmez. Kapısında iki betçi vardır. Ancak parmakla sayılacak kadar mahdut mah- rem dostları kendisini ara sıra Ziyarte gelirler. O da müstacel ve mühim bir iş oldukça... Bazı bazı kendisine Mosko- va operasında tesadüf edilir, O rada tek başma hükümet İoca- sına girer, Perde aralarında ba- zı hususi dostlarmın ziyaretle. rini kabul eder. Molotov, Mi. kojan, Karahan, Voroşilof gi- rada bulunduğunu bilmez. Sta- line locanın dibine çekilir. Opa rayı dinler. Musiki en çok sev- diği şeydir. Bazan güzel Moskova şeh- rinden ayrılır. Şehirden o ka. dar uzak (olmayan bir yerde küçük bir malikânsei | vardır. Küçücük bir bahçe ve dört oda lı bir ev.. Burada toprak kazar, İbir kaç ağacı budar v çiçekleri Bahçe küçük olduğu çabuk bitince kırlara da rür, yürür. Temiz hava lar, onun için gıda kadar mühim. dir Bu küçük kır evinde lüks eş yadan mekanik bir il vardır. Makineyi kurduğu gibi, notaya ve piyano bilmeğe ihti- yaç kal ne hoşuna giden parçalar: çalar. Bu piyano ona bir çok şeyler ilham eder. Bü- tün dünyanm bu mekanik piya no kadar olamaması ne yazık şey! İnsanlar, hayat, her şey buna benzese.. Bir mekanizma. dan çıkan tam bir ahenk, ne gü İzel rüya değil mi? Yazan: Dmitrievsky SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2462. Şube A. Sirkeçi Mühürdarzade han 2. 3740. İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE Postası ( İZMİR ) 3 Mayıs sah 11 de Galata rıhtımından kalkar, Tek ve çift önlü kazanlar raspasi Faça ve karine raspası ile borda ve ambar dahili aksamı 24kr. 10p. Karine sakal ras- pası Dankların çekiç raspası Zehirli boya ile boyama Sw fiatlarla talibi üzerindedir. Noksanile yapmağa talip olanların 2 Mayıs 932 süat 16 da komisyona müraca- atları. Teminat üç yüz liradır. 20 lira 3 21, ALEMDAR ZADE MEHMET VAPURU KARADENİZE Bülent vapuru ulu PAZAR Günü akşamı saat 19 da Sirke- ciden hareketle (Zonguldak, İme- bolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Vakfıkebir, Teab-