26 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

26 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet Asrin umdesi “MİLLİYET” tr 26 MAYIS 1932 Idarehüne: Ankara caddesi, 100 No. Telgraf aöresi: Ist. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 (ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için Müddeti geçen müshalar 10 ku ruştur. Gazete ve matbaayı işler için müdiriyete müracaat BUGÜNKÜ HAVA 21 en az sıcaklık 10 santigrat İkay dedilmiştir. Can alacak Haberler Belediye havadisleri: — Belediye üç tane cenare a- rabası alıyormuş... — Belediye Ayaspaşa mezar | lığı davasile meşguldür.. — Belediye Sürp Agop me- zarlığı davasını kazanmış... — Belediye Maslak yolunda asri bir mezarlık yapacak. . Allahım ne can alacak haber ler! Kaş! Vaktile var iken sonradan nesli tükenen şeyler vardır ya Ne bileyim?.. Mamot fili gil Yakın bir zamanda da kaş de | nilen ve gözün üzerinde bulu. san ve beceriksiz insanların kaş yaparken göz çıkarmasına vesi- İs veren mahut kıl demeti artık kadınlardan kalkacak... Ekseri srkeklerden bıyık kalktığı gibi. Bu mesele o derece tabii şekil aşlı bir kadını, traşı gelmiş bir erkek görür gibi gö- receksiniz... Ve gün geçtikçe bu kaşların şekilleri; biçimleri de- ğişecek, ifadeleri değişecek.. Es kiden bir çalı gibi kadın yüzünü | karartan bu kıllar; yerlerini mahir ellerin çizdiği çizgilere terkedecek!, Evvelce ancak ga- zap ve hayret ifade edebilen kıl! kaşlar yerine bin türlü mânalar | verebilen çizgiler kaim olacak.. Fena değil! Yalnız suratlar da büsbütün paletleşecek!.. Kimin umurunda? Desenize! Pencereler Açılıyor mu? Tramvayların pencereleri a- şilem diye henüz galiba emir ve rilmedi. Gündüzleri hele yeni bo. yanmış bir arabaya binerseniz haliniz harap olur.. Sıcak, bezir | kokusu ile birleşince daha mü. a oluyor.. Belediyedeki birine sordum: — Yahu! Belediye bu açık icmeye neden böyle düşman — Yooo! Neden düşman ol- arkadaşlardan — Bütçe nasıl oldu?.. De. dim... Cevap vermeye vakit kal madan ayrıldı gitti... FELEK e İtalyan seyyahlar İtalyan © münevverlerinden mürekkep bir seyyah kafilesi bu #y nihayetinde şehrimize gele. cektir, İtimatnamesini Reisicümbur | Hazretlerine takdim etmiş olan Amerika sefiri M. Sharles Sher rill dün sabah © şehrimize gel- miştir. | Seyrisefainin alacağı! yeni şekil ne olacak? iMemurlardan kimsenin açıkta kalmamasına çalışılacak... - | | | Posta vapurculuğu | cak, vapurcular ne diyorlar? Türk Posta Vapurculuğu Ano- eti teşkili hakkında Mec- lecektir. Vapurcular namı heyet, Ankara'da bu me- onun müdürü Sadullah B. de ev- velki gün Ankara'ya Hususi vapurcular beyetinden Kalkavan zade Ibrahim B. | dü İ şehrimize avdet etmiş; ğumız malâmata göre, heyet İk- tısat Vekili B. tarafından kabul edilmiş, fakat kendilerine Vail iha Meclise olduğu için Vekâletçe alaka cek bir iş kalmadığı cevabı veril- miştir. Ankara'da kalan & heyet, şimdi meb'uslarla temas ederek İ Anonim şirket mutlaka teşkil edi- | İecekse kendi nokt nazarlarına İ göre lâyihanın tadilini temine ça- tışmaktadır. Meclise verilmiş olan lâyihaya göre, Seyrisefainle hususi vapur- cularım ve bunların o memur ve | müstahdemlerinin vaziyetleri ne | olacağı ve Anonim şirketin nasıl teşekicül edeçeğini dün alâkadar ibaret olduğunu, Seyrise- | fain teşkilâtına dahil memurlar- dan bir kısmının Anoni İ gecip geçmiyecekleri henüz ma- | İlim bulunmadığını söyledi. Hususi vapurcular da fazla bir İ sey bilmemektedirler in & purcularımızdan Paşa! mal B. demiştir ki: “— Çürük vapurları seferden | menetmek, sonra muzır rekabeti kaldırmak ve seyahat ücretleri ne sit asgari tarife yapmak maksadı temin ederdi. Anonim şirket teşkili halinde vapurlara ne kadar adilâne olur- sa olsun takdir edilecek kıymet, bugünkü piyasaya göre olacaktır. Halbuki bugün dünyanın her ye- rinde vapur fintleri onda 9 düşük tür. Sonra vapurculara, mallarına takdir edilecek kıymete göre his- »e senedi verilecek. — Borçlu olan vapurcular, bu hisse ( senetlerile nasıl borçlarını ödeyebilecekler- dir? Memur ve müstahdemlerimi ge“ vaziyetleri ne olacağı da bel- dir. Bunlara âdilâne birer şekil verileceğini ümit etmek is- teyoruz.” Vapurcularımızdan Alemdar zade Ali B. Jâyihanm Meclisçe tadili ümidinde bulunmakta, aksi #ini söylemektedir. Kalkavan zade Riza B. de | yihanın Meclis heyeti umumiyesin de edileceğini ümit etmekte- - Lâyiha kabul edilirse, Rıza B. e göre, hususi vapur kumpan- yalarındaki memur ve müstahde i minin vaziyetleri de Se; fık olacaktır. irket nasıl teşekkül edecek? Diğer taraftan mevcut malü- mata ve lâyiha ahkâmna göre, şirket şu suretle teşekkül edecek- 1 — Loit kumpanyasının mü- bendisi ile Seyrisefain ve hususi Vapurcular tarafından ikişer mü- | messilden mürekkep bir o hey: Seyrisefain'in « sevabhili müte: posta vapurlarile kurulacak şirke te merkez e bina- ya ve gene yeni şirketin ihi olacak bazı binalarma ak mek dir edecektir, Ayni heyet, hususi posta vapurlarına da kiymet tak- dir eyliyecektir. Bu meyanda çürük pe vaj lar da tesbit ve seferden menedi cakları tahmin edilmektedir. Kıy- İ metleri takdir edilerek yeni şirke susi ve mütebakisi Seyrisefain'in olmak üzere 30 kadar tahmin ve bunların kabotajı lâyikile temin Tm beyan olunmaktadır. vapurlara mukabil 2,5 milyon li- ralık hisse senedi çıkarılacak, hu suni vapurculara bunlardan va- purlarının kıymeti nisbetinde tev ziat yapılacaktır. Bu hazineye a | kabil, Maliye Vekâleti, yeni şir- İ sesile Seyrisefain'in 4,5 O milyon lirayı bulan borçlarını ödiyecek- taktirde vapurculuktan çekilece- ! süretle kadro harisibe © çıkarılır | te geçöcek vapurlar da 10 - 12 bu | hisselerin | kalacak kısınma mu || şirketi nasıl yapıla İ le vapurcular arasında da bir mu kavolename aktedilecektir. il © Şimdiden anlaşılan noktalara nazaran, şirket hissedaran dan ve yarısı cek namzetlerden olmak üz İ dare meclisi azalarnı intihap ©- decek; idare meclisi de hükümet azaşmdan birini riyasete seçecek tir. Şirket umum müdürünün, hü- kümetçe veya Anonim şirketler- e lll giki idare meclisince azadan vey: en birinin hü- admatin taydikies ihtiran etmek süretile idare meclisince | tayini | tabii görülmektedir. Umum müdürlüğe Sadullah B. in tayini muhtemel ( görülmekle | beraber Sadullah B. in Seyrisefa- inde kalarak bir diğer zatin geti- rilmesi de melhuzdur. Şirketin kadrosu, teşkilât meclisi idareden geçe-| cek, bir kısım memurları Seyrise fainden almacaktır. Bu meyanda hususi vapur kumpanyaları me- mur ve müstahdemininden de iz- tifade edilmesi muvafıkı nısfet görülmektedir. Teferrüntın & ünde bütün bunların nazari dik- kate almacağı ümit ediliyor. $ — Seyrisefainin şimdiki teş- kilâtı, bir kısım memurları yeni si nin idaresinde sevahili mütecavi- re, Yalova seferleri, o Havuzlar, fabrika ve bir iki şileple Yalova kaplıcaları kalacağından merkez kadrosunda büyük değişikliklere zaruret hâsıl olmıyacaktır. Şirketihayriyenin bugünkü mer kez teşkilâtı da, zaten Seyrisefain merkez teşkilâtmdan ancak dört- te bir kadar noksandır. Vapur kaptan ve mürettebatı: na gelince, vazifelerine devam €- deceklerdir, sıl yekünü teşkil edenler de onlardır. Memlekettenormal tütün satışı ANKARA, 25 — Tütün in- idaresinin hazırladığı bir | tiğe göre memleketimiz dahilinde mamül tütün satışı va sati olarak senede 9 milyon kile | yu bulmaktadır. Bilhassa bu se ne yüksek cins ve pahalı tütün- lerin satışmda bariz bir tenakus görülmekte ve buna mukabil ! aşağı cins ve ucuz tütünlerin sa tışı artmaktadır. 930 senesinin | ilk on bir ayında 38 milyon 281 bin kilo mamül tütün satıldığı halde 931 senesinin ilk on bir a yında 32 milyon 748 bin kilo mamül tütün satılmış! Buna nazaran satış noksanlığı bir mil yon 236 bin kilo olduğu halde kıymet noksanlığı beş milyon 533 bin liradır. ıdın tayyareci Earhart'a nişan VAŞİNGTON 25 (A.A.) — Amerika âyan meclisi, tayyare. | İci Amelia Earhart'a Amerikan hava behadirliği nişanmın bini vermek hususunda M. Ho. over'e mezuniyet ita eden ka- nun İâyihasını kabul etmiştir. | LONDRA, 25(A.A.) Prens de Galles, dün akşam üs tü Amelia Earhart'ı kabul ede- rek takriben 30 dakika görüş- müştür. Bİ? akşamdari itibaren ASRİ Sinemada | 2 film birden ! BILLIE DOVE ve ROD LA Roğue tarafıodan Bekâret Koncası ve Düztaban, Bastıbacak le BAĞDAT'TA OPERA'da | | Sevimli MARY GLORY | DAG ÇOCUKLARI Fransızca sözlü filminde Kıymetleri takdir edilecek | İ hüsnüniyet er İ ra, hükümet ve muazzam Birinci sahifeden geçen yazılar ERASLAN, Sb GR a DALİN Ge SELMA iğ Tütün meselesi (Başı birinci sahifede) dur. Bundan başka en iyi siyaret tütünü yetiştiren bu üç memleketin | müşterek rakipleri vardır. İtal; Romanya, Macariitan, Yugoslavya, Arnavutlak ve hatta İran şimdi ken di dahili sarfiyatı için tamamen kâ. fi miktarda siğaret tütünü yetiştir. İ dileri gibi ihracata da keremi ver İ meğe başlamışlardır. Rusyanın 2i- | rant plânında tütün zeri mühim mevki tutmaktadır. Tütün 28 yatı işin tahsis olunan arazinin cümlesini işletmeğe | muvaffak ola- madığı halde Rus tütünlerinin tü- tünlerimize yaptığı fena tesirler his- sedilmeğe başlamıştır. Amerikan Virjinya tütünleri ile Çin ve Japon tütünleri yani sarı tütün unvanını taşıyan tütünler bil yakip olmuşlardır. İstihsalâtının fazlalığı iğ yatların ucuzluğu, Şimdi sigaret senayii | ya devlet in bisarımda veya onun kadar kuvvetli bulunan sermaye ( inhitarı yani tü- rüstler elindedir. Bunlar bilhassa kuvvetlerine inzimam eden relelâm ve propaganda tesirile işine geldik- leri tütünleri kullanmakta ve halka kabul ettirmektedir. Şu halde bu üç memleketin böyle müşterek rakibe karşı gelebilmek için bir çok nel larda açi meleri ğ çalışmaları bir zaruret hali tadır. Onun için şimdi evvelâ hariç- teki maninlar ile mücadele etmek ve buna galebe eylemek icap etmekte. dir, Fazlayı istihsal, cihan iktisadi- yatındaki buhran gibi sebepler fer'i kaldığından bilhassa bugün devlet- ü iletisadiyelerinde bö- Türkiye, Yunanis- tan ve Bulgari. hayatı iltisa- diyesinde büyük refahlar temin ede- cektir. Bu günkü siyasi dostlukların esası iktisadi menfaatleri temin ct mektir. İktisadi menfaatler temin edilme- &e çalışıldıkça | harici ve müşterek rakibe karşı mücadele etmek kuvvet leri daha artacaktır. İşte bunun €sa- kurmağa çalışan İstanbul Tü- tün Konferansı Türkiye, Yunaı tan ve Bulgaristann yalınız <ülüğünde değil belki umumi haya- tında yeni bir refah ve saadetin ilk temelini almağa çalışmıştır. Onun ve arzularla meşbü te- menniyâtnın alâkadar hükümetler tarafından kemali ehemmiyetle na- zarı itibara almacağında şüphe edil Gi HABİP EDİP Romaya Muvasalat (Başı birinci sahifede) rından karşılanarak selâmlanmışlar- dır. Başvekil Paşa gezdikten sonra Şark panayirine git dir, Meşherde kendilerini, ser tikbal eylemiş ve hediye. ler takdim etmiştir. İsmet Paşa Hazretlerile Teyfik Rüştü Beyefendi, valinin şereflerine iği ziyafete bulunduktan son- bir halle kütlesi tarafından ( hararetle selâm lanmak suretile teşyi edilerek saat 22,50 da Romaya müteveccihen ha- reket eylemişlerdir. Türk gazelecilerine ziyafet| ROMA, 25 A.A. — İtalyan bü- kümeti matbuat müdürü meb'us M. Golverelli, İsmet Paşa Haz-leri- nir refakatlerinde bulunan Zaretecilerinin şerefine bugün bir öğle ziyafeti vermiştir. Müsteşarlardan M. Alfieri se! ve meb'usan meclisi Minel isi MU Bodrero ile diğer zevat ve İtalyan gazetecileri bu | ziyafet hazır bulunmuşlardır. e — | Aden'de kargaşalık | ADEN, 25 (A.A.) — Hita- ma ermiş gibi zannolunan cema atlar arasındaki ihtilâf ve ni: lar, bu sabah yeniden baş gös“ termiştir. Yeniden Müsevilere ait mağazalar yağına edilmiş. tir. Bir takım arbedeler olmuş. tur. Zabıta, vaziyete hâkimdir, Fakat yahudilerle arapların mü ansebatı çok gergindir. Artistik*te BEBE DANİELS ve JOHN BOLES Rio Rita İspanyolca sözlü filminde Yaz fiat: Dühuliye 20 kuruş Hazretleri, şöbri | | G. Mübadiller Dün de | Toplandılar (Başı birinci sahifede) | derhal evrak ve muamelâtmiza | vaziyet eder. o Bundan maada | Fertler, ayrı ayrı dertlerini din- lemek için hükümet merkezine gidemez. Nihaget bütün bu mah- zurlar göz önüne almarak nelice- de yalnız idare heyetinin iskatma karar verdik, ve bugün £ burada toplanmak üzere hükümetten mü- #ande aldık. Pazartesi içtimamm mevzuu şu idi: Gayri mübadiller cemiyeti namına teşebbüsatta bu- lunmak üzere Ankaraya | giden heyetin vereceği izahatı müzake- re etmek ve bu hususta bir karar vermek, Bu mevzwun haricinde Cemiyete girmek lâzım Esasen o gün içtimada bulu- İ nan cemiyete gayri mukayyet ze- vatın hiç bir resmi & mazdı. kayyet, gayri mukayyet diye il ye ayıran sınıf farkını — ortadan kaldırmamız icap eder. Cemiye- tin kongrelerine iştirak için mı kayyet olmak şarttır. Ben, bu liği ortadan kaldırmak için mu- lerimizle beş saat süren bir aşadan sonra umumi gaye uğrunda hattk bii meği bile göze aldım. Ben onları davet ettim. Gelmediler. Bunun üzerine ben ayaklarına kadar git tim (Alkışlar), Neticede bugün aktedeceğimiz kongreyi 15 gün sonraya bıraktık. irene itiba- | ven hepinizden rica ederim, Hal- kevinde açılan deftere kayıtları- Bi yaptırımlar. Bunun için kendi- lerine hiçbir külfet tahmil edile- cek değildir. Sadece imza etmek kayıtlarını © yaptırmış lar. Kayıt muamelesi yapıldıktan sonra 8 haziranda o Halkevinde toplanacağız. Heyeti idareden bir senelik hesap soracağız ve bizim menfaatlerimizi o en iyi müdafaa edebilecek zevatı heyeti idareye seçeceğiz. Niçin toplanıldı? Bir gayri mübadil sordu: — Bugün burada neye toplan- dık? Müştak B. izahat verdi: — Biz şu dakikada cemiyet ha- linde değiliz. Hepimiz cemiy: kaydolunacağız ve ortada cemi yete mukayyet, gayri mukayyet gayri kalmayacak. Bir ses: — kendilerinde bir mevcudiyet mi farzediyorlar da larına çağırıyorlar? Müştak B. — Hayır... Halke- sinde toplanılmasını ben tensip mn, Bir zat atıldı: — Bize niçin söz söyletmiyor- lar, Bu hiç doğru değil. Kendile- rinin orada kalmakta menfaatleri varsa, biz de bu menfaatten his sement olalım. Yok eğer bu bir hamiyet borcu ise bıraksınlar bu borcu biz de eda edelim. Bundan sonra bir gayrimüba- di Jarak İsmail Müştak Be- ye il izale için © yaplığı hiz- metlerden dolayı teşekkür edilme sini istedi ve bü talep alkışlarla kabul edildi. Ayni zat, 8 haziran da toplanacak kongrede şuurlu olarak çalışılmasını temenni et- ra cemiyetin sakit ida- tinin neşrettiği tebliğe ta- ti Bu tebliğde 200 gayri mü- badil deniyordu. Bu doğru deği dir. 1000 - 1500 kişi vardık. Bil- em, muhalif partiye mensup 50 İ kişi var midir? 50 kişi mi? Bir ses — En son çıkan bende. nizim, 50 kişi bile yoktu. Onlar da kaçtılar. mek istediler, Cemiyetimizin rei- i, eski zamanın maliye nazırları yanına varamazdık. Ben kaç İ defalar gittimse görmeden © geri düm” Şakir B. ne diyor? Bundan sonra Şakir Bey söz a- larak dedi kiz — Eğer yarın, Türkün tüken- mez tahammülü tarif edilmek is tenirse sizin tahammülünüz buna misal olarak gösterilecektir. Ce- miyet namına Ankaraya giden he yet hükümet & merkezimizin en İüks otelinde kaldı. Kendilerini bu otelde sabah saat 10 da ziya- İ ret etmek istediğim zaman bana uyu saati değildir. Hayret eltim. Hu- | zurunuzda bunları anlatmakla bel- ki sahsiyat vadisine girer gibi olu yorum. Fakat kabahat bende mi, onlarda mı? Bize bonolar verildi. Netiçe malüm. Ben bu neticeden hükümetimizi tenzih ederim. Biz, İ tamamile bir borsa oyunu karşı sında kaldık. Cemiyet idare heye ti gayri mübadillerin dileklerini hükümete bildirmek o mecburiye- | tinde idi. Bundan manda söz söy- lememize mâni olmak için 150 ki- salonunu | 1500 kişiye doldurmağa kalktı, — Oraya gitmeyelim! sesleri. küçük düş-| Nakliyat Vergisi (Baş birinci sahifede) | tedir. Bunun önüne geçmek. için İ vergiyi benzin üzerinden almalı - Otomobillerin kazancı, sarfet enzin ile mepsuten mütena- tir. Benzinden almmakta olan resme maktu bir zam yapılacak olursa arzu edilen netice elde e- dilmiş olacaktır. Bu suretle vergi bilvasıta ve daha masrafsra ol rak cibayet edilmiş olacaktır. Ye- ni lâyihaya göre taksilerde, beher beygir kuvveti için. senede 50 ku: ruş verilecektir. Meselâ 18 beygir lik bir araba senede 90 Fia bele- diye vergisi ve 8 lirada nakliyat verecektir. Buna bir oto- zenç vergisini de ilâve etmek icap eder. Yeni nakliyat vergisi, maaş ve tahsisat ve ücretlerden kesilecek olan müvazene vergisinin bir şeklidir ve büsbütün yeni bir | si çıkmıştı. Bunun üzerine dedike İ du uzun müddet devam etti. Ne- | tcede Merke: etti, federasyonu haklı buldu ve m tarziye vermeği teklif i. Son dakikada haber aldığı- yona tarziye vermiştir. Bu müna sebetle biz mıntakanın bu hâdise yi doğuran den dercetmeği münasip gördük. Aşağıya aynen yazıyoruz: Macar takımı mülli takım değildir “İstanbul Mıntakasından: Ma- carlarla yapılan müsabakalar her nekadar futbol federasyonunca (Mili Müsabaka) olarak kabul ve ilân edilmişe de deveran eden lar Üzerine mıntakamız keyfiyeti tetkik etmiş ve alâkadar ecnebi muhafil ile temasdan Ma- ear matbuatından ve bittesadüf ele geçen bazı vesaikten İstanbu İa celbedilen Macar takımının ne (A) ve ne de (B) milli takımı ok mayıp (Hi kor, Nemzeti şomog) kulüplerinin ikinci o derecede ki genç oyuncularından terekküp et tiği neticesine varmıştır. Bu cihet oyuncularımız milli formamızla oynadıkları halde Ma formasını giymemelerile de sabit olmakta ar. Doğrudan doğruya Futbol Fe- Eu halde o Olimpiyat gazetesine devredilmiş olan bu maçların faz noktasından dildiğine ka- Wi Spor efkârı umumiyesi huzurun da şiddetle protesto ve maçları ak kabul etmediğini Yalnız bu tarziyeyi beyanna- meyi veren heyetten iki kişi imza Jamamışlardır. Onlar da kâtibi w mumi Necmi ve Voleybol heyeti reisi Besri Beylerdir. Mımtakanın diğer azaları Saffet, e: ci ve veznedar Muhtar Beyler tar ya imzalamışlardır. Anadolu iansının resmi tebliği şudur: İSTANBUL, 25 A.A. — İstan bul munlakası riyasetinden tebli edilmişt 214.932 tarihinde İstanbul ga- İ zetelerinde intişar eden beyanna- İ meyi geri aldığımızı ve futbol fe- İ derasyonuna vaki meşriyattan de- layı tarziye verdiğimizi beyan e deriz. Aza: Muhtar Aza: Kemal Vo- leybol H. Reisi U. Reis: Safiyeddin, T. 1. C. . Mınta ka Mr. H. Reisi: Orhan, Bdirnede bir ev çöktü Edirneden bildiriliyor: İstanbul caddesi üzerinde bulunan Hafız Sait Efendiye sit evin tavanı ansizin yi- kılmnıştar.. İnhidamın ilk sarsıntıları" nı gören yolcular haykırarak evde- İ kileri ikaz etmek istemişler, fakat duklarını söylediler. Bu saat uyku- | bir laya gittikleri için nüfus zayiatı ol. mamıştır. — Bu zat 25 senelik bir gazete cidir. Muhterem bir meb'usumuz” dur, Fakat, bir Türk gencinin söz lerini cevapsız bırakmıştır. Muvaffak olmuş bir tek teşeb- bür yapamadıktan sonra Anka raya üç kişilik bir heyet gönder. ineğe hüzum yoktu. mektup ta bu işi görebilirdi. Son söz olarak şunu söyleyim; umumi işe vazıyet | derasyonumca idaresi kabil oldu- | naat getiren heyetimiz bu hareke | | Tütün Konferansı IBaşı birinci sahil çin üç hükümete mak, Tütün ofisi üç 1 vsiyede bulun- memleketteki hiyetini haiz olacaktır. Heyet reisinin beyanatı Balkan Tütün konferansına iş tirak eden Yunan heyeti de bu- gün şehrimizden mufarekat ede- cektir. Yunan murahhas heyeti reisi M. Mahoelides dün kendisi ile görüşen bir muharririmize kon forans ve ihtisasatını © şu suretle beyan emiştir: Konferansı bitirdik. Konfe- ransa gelirken bugün al netayiç kadar gü vâsıl olabileceğimizi hiç ümit et- miyorduk. Balkan Tütün konferani! üç Balkan memleketi arasmdaki sar sılmaz dostluğun iş sahasında da mevcut olduğunu gösteren ilk ve büyük tezahurü olmuştur. Bundan #onra bilhassa ekono mik sahada daha çok sıkı temas- lar yapmak mecburiyetindeyiz ve kuvvetle ümitvarım bu müteka bil yardım sayesinde üç Balkan memleketi bütün dünyanın duçar müşkülâta karşı durabile- Konferansta karar verilen Bal- kan tütün Ofisinin bir an evvel a e bunun teşekkülü çok ola- caktır. Konferansta Şa yap- madan pratik surette iş halline &- hemmiyet verdiğimizden bu neti- ceye vâsıl olabildik. Burada bulunduğumuz müd. det zarfında gösterilen samimiyet ve dostluktan fevkalâde memnun ve müteşekkiriz. Hakkı Nezihi Beğ Konferansta Türk heyeti mu- rahhasası — meyanında bulunan Müderris Hakkı Nezihi — Konferans mesaisini muvaf- fakiyetle bitirmiştir. Tütün mese- ik eden bilümum nok- talar, istihsalden ihraca (o kadar, hepsi görüşülmüş ve hattâ müm kün olan ahvalde üç © memleket tütüncülüğüne müteallik hizmetle rin tevhidi de mevzuu bahsolmuş- ile tütüne müteallik işlerin bu O- — m. tatbikine (O imkön a bali ba tur. Esasen, istişari mahiyette olan bir konferansta derhal bir Ofis tesisi beklenemezdi. Kısa zaman- da bir Ofis teşkil edildiği taklir- de neticenin en acil ihtiyaca teka bül edeceği muhakkaktır. Gecehi ziyafet Balkan tütün celeranımdaki ihetle Ofis konferan- olmuş şam Londra otelinde verilen ziya fet pek samimi olmustur. Ziyafet- te Vali Muhittin Bey ve sair ze- | vat hazır bulunmuştur. söylemiş ve ezeümle demiştir ki “ Türkiyeden memnun ve mü- takip eylediği terra- ki ve tekâmül yoluna devam etme sini ve aramızda © mevcut dostane ve halisane işl pm daha samimi ve semerebabi bir şekil almasını temenni eylerim.” Buna Habip Edip Bey Türk heyeti namma cevap ; vererek ay: konferansın netayicindeki muvaf- fakiyete işaret etmiştir. Bunu müteakip Vali Bey Türk - Yunan dostluğu namına refi ak- dah etmiş ve buna hazırun iştirak Bedia Muvahhit H. attan düştü URFA, 22 — Darülbedayi heyetinin Diyarıbekire hareke. tinden evvel bir at gezintisine çıkan Bedia Muvahhit Hanım- İa artist Kemal Bey hayvanla. rın ürkmesi üzerine beygirler- den düşmüşler, el ve ayakların dan yaralı « Yaraları hafiftir. Her ikisine de derhal müdavat yapılmıştır. sam.— Senelerden sonra yakalanan katil MANİSA; 23 — Bi: kaç se ne dağda gezerek İki gasp ve bir de köylüyü katleden ve za- bıtanın senelerce (takibinden kurtularak nihayet geçen sene yakalanıp ağır cezada e bir İmesi devam etmekte olan Şey- tan Mustafanın muhakemesi bit miş ve 25 seneye mahküm ol-